abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99467769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tijd om te genieten dus. ;)
Hij zou deze tijd goed kunnen gebruiken om te leren genieten van het leven op zich, ipv naar de volgende bezigheid te zoeken om zich in te storten en dus van het bezig zijn afhankelijk is om zich ''goed'' te voelen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_99468872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:13 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hij zou deze tijd goed kunnen gebruiken om te leren genieten van het leven op zich, ipv naar de volgende bezigheid te zoeken om zich in te storten en dus van het bezig zijn afhankelijk is om zich ''goed'' te voelen.
Ik wou dat ik op vakantie was, kon ik genieten en rusten, nu denk ik teveel na, verdrink ik in zelfmedelijden en heb ik geen doel... een lastminute is ook pas vanaf 10 augustus beschikbaar ;(
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:43:24 #53
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99469025
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik wou dat ik op vakantie was, kon ik genieten en rusten, nu denk ik teveel na, verdrink ik in zelfmedelijden en heb ik geen doel... een lastminute is ook pas vanaf 10 augustus beschikbaar ;(
Je hoeft echt niet op vakantie om te rusten en te genieten. Kan ook prima in Nederland en je eigen stad.
Maar dan moet je wel eerst stoppen met die zelfmedelijden hebben en je zorgen maken over je doelen en je vergelijken met anderen.
pi_99469217
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Dan zou je de verantwoordelijkheid voor jouw gemoedsrust bij een vakantie leggen ipv die zelf te nemen en je zou uiteindelijk nog geen stap verder zijn, je hebt hetgeen waar je aan zou moeten werken dan alleen tijdelijk ontlopen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:49:11 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99469270
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dan zou je de verantwoordelijkheid voor jouw gemoedsrust bij een vakantie leggen ipv die zelf te nemen en je zou uiteindelijk nog geen stap verder zijn, je hebt hetgeen waar je aan zou moeten werken dan alleen tijdelijk ontlopen.
Precies. :Y Genieten en uitrusten op vakantie kan iedereen. Genieten en je rust nemen terwijl je thuis bent is lastiger.
pi_99477939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet op vakantie om te rusten en te genieten. Kan ook prima in Nederland en je eigen stad.
Maar dan moet je wel eerst stoppen met die zelfmedelijden hebben en je zorgen maken over je doelen en je vergelijken met anderen.
Klopt, ik wil mijzelf ook niet vergelijken met anderen maar doe dat automatisch toch :'(
Fokking klote, met mensen vergelijken die ik over 5-10 jaar toch nooit meer ga zien, hoe zielig ben ik...

En dat vanwege een paar zaken in mijn leven... 3 jaar studievertraging, geen werk, geen studie, geen hobbies, thuiswonend en nauwelijks sociale contacten...
Man, wanneer eindigt de vakantie zodat ik er weer tegenaan kan knallen? :r
Ik denk weer aan de zorgeloze tijden toen ik 14 was en huil nog harder :'(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 06:27:38 #57
350411 Officier.van.KwilTietZien
<-- Die van Vrouwe Justitia
pi_99490891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:52 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Er valt niets te leren nu.
Ff zonder mommymode maar vent, als jij al 7jaar studeert denk ik toch dat je wel wat kan leren ofniet? Van mensen aande uni wordt wel enige zelfstandigheid vereist, je gaat mij niet vertellen dat er geen herkansingen zijn waarvoor je kan leren of dat je niet weet wat je volgend jaar moet doen.

Get off ur ass and do sumthin, echt ik hoop zo hard voor je dat je een troll bent.
This isn't a court of justice.. It's a court of law.. sadly enough..
pi_99494652
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 06:27 schreef Officier.van.KwilTietZien het volgende:

[..]

Ff zonder mommymode maar vent, als jij al 7jaar studeert denk ik toch dat je wel wat kan leren ofniet? Van mensen aande uni wordt wel enige zelfstandigheid vereist, je gaat mij niet vertellen dat er geen herkansingen zijn waarvoor je kan leren of dat je niet weet wat je volgend jaar moet doen.

Get off ur ass and do sumthin, echt ik hoop zo hard voor je dat je een troll bent.
Ik ben geswitcht van studie, het is niet dat ik 7 jaar lang aan 1 stuk doorga.

En nu begin ik aan een nieuwe master, mijn vorige haalde ik geen vakken. Hoe dat kwam? Geen idee, maar de premaster haalde vrijwel niemand op TU Delft.

Nu heb ik een erge faalangst ontwikkeld, heb 2 jaar erover gedaan zonder ook maar 1 vak te halen, iedere keer dacht ik het tentamen te halen, elke keer weer naar de leraar geweest en die legden mij weliswaar uit, maar rekenden het TOCH verkeerd...

Nu ben ik nog 2 jaar bezig, leeftijdsgenoten gaan nu ene post master doen, anderen maken carrière en kopen huizen, ik moet nog beginnen... met diezelfde mensen heb ik op de middelbare school gezeten, waar ik slimmer dan hen was en betere cijfers haalde, en zie hoe het nu is geëindigd... ik voel mij een faler en heb faalangst ontwikkeld... het helpt ook niet dat ik nu niets te doen heb, geen werk te vinden in uitzendbureaus, zelfs werk bij de McDonalds wil ik maar al te graag doen maar zelfs dat lukt niet, overal zijn de vacatures bezet... vakanties hebben ook een lastminute vanaf half augustus... als ik niet op FOK! zit dan kwijl ik in zelfmedelijden... vrienden zijn allen bezig met hun carrière dus effe sociaal contact is ook weg, psychologen zijn ook allen op vakantie dus afspraak wordt ook niet gauw gemaakt... ik word gek! :'(

Waarom een master halen? Omdat ik in een technisch gebied ben afgestudeerd (mijn grootste fout OOIT) en alleen kutbanen kan verkrijgen, en ik spijt zal krijgen als ik nu niets onderneem... helaas valt er nu niets te doen in deze grafvakantie, geen werkvacatures en geen school waar ik op kan concentreren, meest kutte vakantie ooit :r
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:53:03 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99500139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:05 schreef WitBlauwPapier het volgende:

[..]

Ik ben geswitcht van studie, het is niet dat ik 7 jaar lang aan 1 stuk doorga.

En nu begin ik aan een nieuwe master, mijn vorige haalde ik geen vakken. Hoe dat kwam? Geen idee, maar de premaster haalde vrijwel niemand op TU Delft.

Nu heb ik een erge faalangst ontwikkeld, heb 2 jaar erover gedaan zonder ook maar 1 vak te halen, iedere keer dacht ik het tentamen te halen, elke keer weer naar de leraar geweest en die legden mij weliswaar uit, maar rekenden het TOCH verkeerd...

Nu ben ik nog 2 jaar bezig, leeftijdsgenoten gaan nu ene post master doen, anderen maken carrière en kopen huizen, ik moet nog beginnen... met diezelfde mensen heb ik op de middelbare school gezeten, waar ik slimmer dan hen was en betere cijfers haalde, en zie hoe het nu is geëindigd... ik voel mij een faler en heb faalangst ontwikkeld... het helpt ook niet dat ik nu niets te doen heb, geen werk te vinden in uitzendbureaus, zelfs werk bij de McDonalds wil ik maar al te graag doen maar zelfs dat lukt niet, overal zijn de vacatures bezet... vakanties hebben ook een lastminute vanaf half augustus... als ik niet op FOK! zit dan kwijl ik in zelfmedelijden... vrienden zijn allen bezig met hun carrière dus effe sociaal contact is ook weg, psychologen zijn ook allen op vakantie dus afspraak wordt ook niet gauw gemaakt... ik word gek! :'(

Waarom een master halen? Omdat ik in een technisch gebied ben afgestudeerd (mijn grootste fout OOIT) en alleen kutbanen kan verkrijgen, en ik spijt zal krijgen als ik nu niets onderneem... helaas valt er nu niets te doen in deze grafvakantie, geen werkvacatures en geen school waar ik op kan concentreren, meest kutte vakantie ooit :r
Het komt bij mij na deze post over als dat het ook een kwestie van zelfkennis is. Als je 2 jaar een premaster probeert zonder daar iets voor te halen, maar er wel hard voor hebt gestudeerd, dan is het waarschijnlijk gewoon te hoog gegrepen voor je. Het komt op mij over dat je niet wil inzien dat je er simpelweg de capaciteiten niet voor hebt. Ook omdat je nog steeds zo erg je identiteit haalt uit het feit dat je vroeger als het slimste jongentje van de klas werd gezien. (Of iig slimmer dan je vrienden). Is het alsof je dan nu nog steeds moet bewijzen. I.p.v. dat je genoegen neemt met jezelf en je eigen grens kent.

Als er geen werk (heb je de post al geprobeerd, die zoeken ook heel vaak mensen in de zomer) en geen studie is, dan kan je gaan werken aan die sociale contacten of hobbies. En anders kan je ook nog vrijwilligerswerk gaan doen. Dat is er vast ook wel te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')