Jij had het over het je kunnen veroorloven en dat het daarom geen probleem zou zijn, tenminste dat staat in je post.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan doet hij niet wat hij leuk vindt. Als je doet wat je leuk vindt, voel je je er vanzelf goed bij. Of je kunt het zelfs omdraaien: als je je er goed bij voelt, moet je vooral dat gaan doen.
Ik denk dat het komt omdat ik weer op het punt sta als 4 jaar terug. Ik had toen een kutbaan en daarna geen baan, maar ik had sociale contacten, ik was wild, met die mensen chillde ik... nu zijn diezelfde mensen carrièrejagers, volwassen geworden, en ik heb niets! Geen studie, geen werkquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je blijft achter met niets zolang je blik gericht is op anderen, of het verleden. Jij leeft nu.
Er is een verschil tussen jij en alle andere mensen die bestaan, bestaan hebben en zullen bestaan; zij zijn jou niet. Vraag jezelf af, en dan echt, waarom vergelijk je jezelf met anderen? Wat haal je daarom? Wat geeft het je?
Zowel ik als -Strawberry- zeiden iets in de trant van ''richt je op jezelf en jouw geluk'' en jou reactie is dat je terug wilt naar het verleden en hoe het allemaal gaat met mensen om je heen. Dat is het tegenovergestelde van je op jezelf richten.
Besteed je positieve aandacht aan jezelf? Gewoon om wie jij bent? Zonder dat is een gezonde ontwikkeling voor jou als persoon niet mogelijk, en dan geen ontwikkeling in de zin van school/werk maar jij als het mens dat je bent. Denk je daar wel eens over na?
Je hebt een verantwoordelijkheid, een hele grote, en die is aan jezelf; uitvinden wat jou gelukkig maakt, wat jou leven echt het jouwe zou maken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:56 schreef WitBlauwPapier het volgende:
Ik wou dat het OF die tijd was, OF dat ik een verantwoordelijkheid had
Kom je in ieder geval aan een beetje lichaamsbeweging.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef WitBlauwPapier het volgende:
[..]
Het spijt me, oke!
Nu ga ik in de ochtend mijzelf wakker rukken
Nee, maar ontwikkelen kan ik nu dus niet... ik zit in de zomerperiode, kan niet netwerken her en der, thuis werkloos, elk uitzendbureau langsgeweest om zelfs een KUTBAAN te accepteren...quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je hebt een verantwoordelijkheid, een hele grote, en die is aan jezelf; uitvinden wat jou gelukkig maakt, wat jou leven echt het jouwe zou maken.
Bereik je dat door gericht te zijn op hoe het vroeger was en je bezig te houden met wat anderen hebben?
Kunnen ontwikkelen is niet seizoensgebonden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:
[..]
Nee, maar ontwikkelen kan ik nu dus niet... ik zit in de zomerperiode, kan niet netwerken her en der, thuis werkloos, elk uitzendbureau langsgeweest om zelfs een KUTBAAN te accepteren...
ik weet 1 ding... NOOIT zullen mijn zomers hetzelfde zijn. Niet meer met het buurtcentrum gekke dingen doen, niet meer met vrienden doordeweeks rondzwerven en chillen... nee het worden drukke zomers, OF vakantie, OF hard werken! Helaas heb ik daar nu geen boodschap aan... dit is wel mijn laatste supervrije zomer met nietsdoen, maar de vraag is nu: wat kan ik WEL doen?
Dan richt je je weer tot werk, dat is iets externs, het is tijdelijk, het is niet iets van jou, dat is niet ontwikkelen van jezelf, dat is afleiding willen van wat je voelt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:
[..]
Nee, maar ontwikkelen kan ik nu dus niet... ik zit in de zomerperiode, kan niet netwerken her en der, thuis werkloos, elk uitzendbureau langsgeweest om zelfs een KUTBAAN te accepteren...
Buurtcentrum kan ik niet meer want ik ben 25 en de trips mogen alleen voor mensen die <18 zijnquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:07 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Kunnen ontwikkelen is niet seizoensgebonden.
Wat je nu WEL kan doen is stoppen met zeiken en actie ondernemen.
Hoezo kan je niet meer naar het buurtcentrum gekke dingen doen? Is het afgebrand ofzo?
En hoezo kan je niet meer met je vrienden rondzwerven en chillen? Doordeweeks werkt het gros van de mensen, dus dat is spijtig: welkom in de grote mensen-wereld.
Het is alleen jammer dat jij doet alsof je leven over is, terwijl het nu pas gaat beginnen.
Ga vrijwilligen, zoek een hobby, maak een roadtrip.
Alles behalve dit geklaag.
Het grote angstbeeld: hier nooit achter komen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:00 schreef Canillas het volgende:
Je hebt een verantwoordelijkheid, een hele grote, en die is aan jezelf; uitvinden wat jou gelukkig maakt, wat jou leven echt het jouwe zou maken.
Sommige mensen krijgen hun eerste kind op hun 20e, anderen hun eerste zoen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:39 schreef WitBlauwPapier het volgende:
[..]
Ik verlang weer naar vroeger. Ik verlang weer naar de klotetijd maar waar ik op hetzelfde niveau was als vrienden. Ik heb verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, in mijn studie en in mijn werk.
Vrienden die vroeger domme dingen deden en waar ik toen braaf naar school ging, zijn nu een stuk verder dan mij. Ik heb verdomme mijn studie niet eens afgemaakt, gasten die jonger als mij zijn maken het afHet probleem is dat ik hen ken en mijzelf met hen vergelijk, want nu zie ik hen steeds minder en minder, ze werken, trouwen, komen verder als mij... en ik blijf achter zonder iets!
Zoek en gij zult vindenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Het grote angstbeeld: hier nooit achter komen.
Ik kan me best voorstellen dat je jezelf nutteloos vind als je al 7 jaar bezig bent met een studie jaquote:Op woensdag 13 juli 2011 20:40 schreef WitBlauwPapier het volgende:
Ik heb nergens voor om te leven, geen doel, niets.
Inmiddels begin ik aan mijn 7e schooljaar aan de Universiteit! Ik doe doelloos wat, aangezien ik niet mocht in de opleiding van mijn keuze.
Bedrijf oprichten gaat stukken moeilijker dan ik dacht. werken kan ik, maar over 10 jaar krijg ik nog meer spijt dan ik nu heb.
Mijn god, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een lange weg genomen, hbo afgerond, toen 2 jaar aan de universiteit - niets gehaald (beta master), nu begonnen aan een vrij sullige master omdat ik weet dat ik mijzelf later ga tegenkomen als ik dit niet doe... maar god, als ik dit eerder had gedaan was ik al klaarquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:59 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je jezelf nutteloos vind als je al 7 jaar bezig bent met een studie ja
Hijs die kont eens uit je stoel en werk even voor je studie zodat je het zo snel mogelijk kan halen en wat met je leven kan doen.
Echt he, luie langstudeerders
Wat voor Master is dat dan dat het zo lang duurt? De meeste Masters die mijn vrienden gaan doen zijn 1 of 2 jaars, en die van mij wordt ook 1 jaar (zonder kans op langer erover doen btw).quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:02 schreef WitBlauwPapier het volgende:
[..]
Ik heb een lange weg genomen, hbo afgerond, toen 2 jaar aan de universiteit - niets gehaald (beta master), nu begonnen aan een vrij sullige master omdat ik weet dat ik mijzelf later ga tegenkomen als ik dit niet doe... maar god, als ik dit eerder had gedaan was ik al klaar
Helaas met de premaster ben je ook 2 jaar bezig, er is geen opleiding via het hbo dat direct aansluit, minimaal een half jaar kan het duren...quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Wat voor Master is dat dan dat het zo lang duurt? De meeste Masters die mijn vrienden gaan doen zijn 1 of 2 jaars, en die van mij wordt ook 1 jaar (zonder kans op langer erover doen btw).
Thanx kerel je motiveert mij wel en hebt mij wat beter laten voelenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:26 schreef Gamesua het volgende:
Ow. Achteraf had je dus beter je HBO P in een jaar kunnen halen, een uni Bachelor doen van drie jaar en een uni Master van een jaar en was je dus vorig jaar al klaar (mits geen vertraging... wat blijkbaar om de een of andere gare fucked up reden een uitzondering is tegenwoordig).
Maar goed, dat is Captain Hindsight speaking.
Maak gewoon je studie nou zo snel mogelijk af en doe zo veel mogelijk herkansingen die je nog meot doen etc. Het wordt misschien kut de komende jaar/jaren maar daar kan je niet veel meer aan veranderen, + het helpt de rest van je leven immens.
Je hebt altijd jezelf, en dat is zo'n beetje de mooiste garantie die er isquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Hoop je dan maar. Er zijn geen garanties...
Er valt niets te leren nu.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:51 schreef Officier.van.KwilTietZien het volgende:
Je hebt vrij, ga leren jongen..
7 jaar al bezig! Het lijkt me dat jij wel wat meer kan doen..
Anders zal ik wel wat klusjes voor je verzinnen als je je verveelt..
*mommamode off*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |