abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99393368
We zitten helaas in een kutsituatie want eigenlijk wil ik het helemaal niet, maar mijn zoontje heeft al 2 jaar oorontstekingen, verkouden, last van zijn ogen. Amandelen allemaal eruit geknipt, buisjes in oren..... niks werkte en nu eindelijk een algehele allergie test kunnen doen want op erg jonge leeftijd (tot 1/1,5 jaar is zo'n test niet betrouwbaar) blijkt dat ie erg aanslaat op katten ;( ;(

Als proef op de som hebben we onze beestjes een maand bij iemand te logeren gebracht en wonderbaarlijk ging het ineens de goede betere kant op. En welke antibiotica of allergie medicijn we ook gebruiken, nergens reageert ie op ;( Ons zoontje is nu 2,5 en al 2 jaar lopen we ziekenhuis in en uit ivm vele ontstekingen aan de luchtwegen en dus kunnen we helaas :'( niet anders concluderen dan het beter is om een beter huisje te zoeken

---------------------------------------------------------------------
Naam huisdier: Disney (m) en Kikker (v)
Soort: Kat
Ras:Europeese Korthaar en onbekend ( :') )
Leeftijd: Beide 4 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: Beide beschikken over een paspoort
Gechipt: Beide gechipt
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Beide geholpen
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): 2008 / 2010
Datum laatste dierenartsbezoek:Kikker in 2010
Reden laatste dierenartsbezoek: in asiel terecht gekomen, vermagerd na 6 weken niet thuisgekomen te zijn, nagekeken door dierenarts, niks aan de hand, enkel wat bijvoeding gehad
Aard van het beestje:

Disney is een vriendelijke knuffelige kater die graag gezelschap opzoekt. Disney hebben we sinds hij kitten was.Een echte goedzak. Kan goed met kinderen omgaan, honden gaat ook na een wenperiode, zindelijk en apporteert rietjes :')

Kikker is een echt vrouwtje, hebben we als kitten uit het asiel gehaald, leek op het eerste gezicht onwijs lief. Moment dat ze bij ons thuis kwam bleek ze echt gestoord te zijn en een echte mannenhater. Heeft nooit uitgehaald of iets maar rent gewoon weg. Kikker heeft er 2,5 jaar over gedaan voor ik haar voor het eerst mocht aanraken. Mijn vriendin mocht dat meteen al _O- Ze zoekt vooral de rust op en zal niet snel op je schoot komen zitten. Vorig jaar is ze na een nachtje niet meer teruggekomen en bleef 5 weken weg. Uiteindelijk is ze gevonden (4 straten verder) en konden we haar weer ophalen in het asiel. Sindsdien is het mijn grote vriendin als ik niet te snel beweeg.

Beide zijn gewend om buiten te komen

Omgang met kinderen: Disney geen probleem, Kikker gaat alles wat te snel beweegt of te dichtbij komt uit de weg
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nope
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Disney uit een nestje van particulieren en Kikker uit het asiel,
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Allergie van zoontje
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Disney

Kikker

Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag ;(
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:52:22 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99393881
Allergie is kut natuurlijk maar je groeit er wel overheen.
Ik was vroeger ook allergisch voor katten en huisstof, tegenwoordig heb ik van beiden totaal geen last meer.
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 23:53:12 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99393922
Wat erg a_a, ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop echt dat we hier de gouden mandjes voor jullie katjes kunnen vinden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_99394191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:52 schreef SiGNe het volgende:
Allergie is kut natuurlijk maar je groeit er wel overheen.
Ik was vroeger ook allergisch voor katten en huisstof, tegenwoordig heb ik van beiden totaal geen last meer.
Ja ik weet het ;( alleen wanneer dat gaat gebeuren. Het is gewoon niet om aan te zien als ie weer oorontsteking heeft tot bloedens toe waar hij zich alleen in slaap kan huilen.

Ik ben ook allergisch geweest vroeger en groeide er pas overheen toen 18/19 was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:53 schreef senesta het volgende:
Wat erg a_a, ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop echt dat we hier de gouden mandjes voor jullie katjes kunnen vinden.
Ik hoop ook dat we superbaasjes zullen vinden. Naar het asiel gaan ze sowieso niet, dat doe ik ze niet aan dus ik ben echt aangewezen op een baasje die ze een liefdevol leven kan geven
  woensdag 13 juli 2011 @ 00:02:49 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99394458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:53 schreef senesta het volgende:
Lijkt me best kut om afscheid van je dieren te moeten nemen. Sterkte.
pi_99394741
Wat een shit-situatie zeg...

Wat je al zegt...hij zal er best overheen groeien, ooit...maar wanneer? En dit kun je 'm ook niet aandoen...

Sterkte met het vinden van een nieuw onderkomen... het is dat we vanaf a.s. zondag al vijf katten hebben...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99400773
Wat een kutsituatie ;( veel sterkte :*
  woensdag 13 juli 2011 @ 07:32:09 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99400814
-O- . Kut zeg!

Misschien lees ik er overheen in de OP, maar toch relevant: moeten ze samen blijven of dat niet?
Resistance is futile.
pi_99400947
Dat hoofd van Kikker! :D

Zolang Kikker niet uithaalt lijkt ze me best te plaatsen. Ik bedoel het gaat nu ook prima, toch? Qua huis- en gezinsituatie...
pi_99401100
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 07:32 schreef Seven. het volgende:
-O- . Kut zeg!

Misschien lees ik er overheen in de OP, maar toch relevant: moeten ze samen blijven of dat niet?
Sorry, je hebt gelijk :Y het liefst plaats ik ze ergens samen uiteraard als dat mogelijk is. Het is geen moeten maar willen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 07:55 schreef jack4ya het volgende:
Dat hoofd van Kikker! :D

Zolang Kikker niet uithaalt lijkt ze me best te plaatsen. Ik bedoel het gaat nu ook prima, toch? Qua huis- en gezinsituatie...
Hoe gestoord ze ook was toen ze net uit het asiel kwam.......heeft ze nog nooit enige poging gedaan om uit te halen (oja sorry 1 keer en dat was toen ze in een reismandje moest om naar de dierenarts te gaan). Kikker laat zich ook niet optillen, dat wil ze gewoon niet. Kikker rent enkel weg als het te druk wordt. Ik woon samen met vriendin en zoontje. En regelmatig een labrador op visite maar dan gaat ze buiten lopen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:38:24 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_99401370
Daarom, Kikker is misschien niet übergezellig (of stiekum toch wel?) maar last heb je er ook weer niet van.
Disney is... Disney.

Zijn ze erg aan elkaar gehecht?

Sterkte met de zoektocht, komt vast goed. :Y
pi_99447596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:38 schreef jack4ya het volgende:
Daarom, Kikker is misschien niet übergezellig (of stiekum toch wel?) maar last heb je er ook weer niet van.
Disney is... Disney.

Zijn ze erg aan elkaar gehecht?

Sterkte met de zoektocht, komt vast goed. :Y
Kikker is wel gezellig hoor, ze zal niet opgetild worden maar als ze je goed genoeg vertrouwt komt ze naast je zitten, knuffelen, kopjes geven enzo. Tot je op staat en dan is ze weg _O-

Ze zijn dikke vrienden maar kunnen ook wel alleen zijn zonder elkaar
pi_99566226
Oja ze willen alleen maar brokjes van de AH eigen merk _O- Geen vis of pate want dat blieven ze niet en gooien ze uit hun bakje om de brokjes op te eten. Ook kip enzo hoeven ze niet :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:08:41 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_99669631
Wat een schatjes O+ reden dat ze weg moeten is wel zwaar klote.. sterkte :*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:52:50 #15
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_99671267
Klote situatie! Ik snap je keuze maar al te goed (je kan je kind moeilijk het huis uit doen voor je katten) maar kan me voorstellen dat het voelt alsof je je 2 kinderen weg moet doen. Helaas kan ik je niet helpen maar wens je toch veel sterkte met het zoeken naar een even goed huis als wat ze bij jullie hebben.
Domo Arigato!
pi_100242083
En dan maar even een update. Gister was het dus tijd om naar een nieuw gezin te gaan die we viavia gevonden hadden. Toen was het dus tijd om ze in de reismandjes te doen. Van tevoren hadden we al alle deuren dichtgedaan zodat ze niet weg konden lopen.

Disney ging met een beetje tegenstribbelen het mandje in, alleen Kikker...... :') holy fuck wat werd zij wild. Liep tegen muren op, sprong op kasten, tegen het plafond aan :') en toen zag ze ineens kans om door een kier van max 4/5 cm te wurmen van het raam en weg was ze :(

Disney is dus wel meegegaan met die man (woont in zelfde wijk) en Kikker kunnen we langsbrengen zodra we haar in een reismand krijgen. Dus dat gaat de nieuwe uitdaging worden komende dagen want Kikker laat zich dus wel in huis zien maar 1 beweging en ze is weer weg _O-

Iemand tips om een wilde kat in een reismand te krijgen? :@
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:13:50 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_100242120
ElisaB had een goede truc! Even zoeken

Edit, gevonden, zo dus!

[Help!] Kitten wil niet in reismand.

En zo

En zo ook

:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:25:33 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100242443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:11 schreef admiraal_anaal het volgende:

Iemand tips om een wilde kat in een reismand te krijgen? :@
Als het je morgenavond nog niet gelukt is, kom ik het donderdag met veel plezier voor je doen :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100242806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:13 schreef Guppyfriend het volgende:
ElisaB had een goede truc! Even zoeken

Edit, gevonden, zo dus!

En zo

En zo ook

:D
Maar bij die filmpjes heeft ze de kat al te pakken. Kikker is niet te pakken :@
Ze is eens weggelopen en na een aantal weken door de dierenambulance gevangen. In het dierenasiel is ze in het politievertrek gezet (omdat ze na openingstijd werd langsgebracht) en NIEMAND van de medewerkers durfde haar uit dat hokje te halen om haar te verplaatsen _O- :'). De dierenarts gebruikte toendertijd ook heeeeeleeee dikke handschoenen om haar weer in onze reismand te doen zodat ze mee naar huis kon _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als het je morgenavond nog niet gelukt is, kom ik het donderdag met veel plezier voor je doen :*
Ik ga in ieder geval pogingen wagen, sowieso om in haar buurt te komen want alleen dat is al een probleem :@ en dan houd ik jullie op de hoogte :Y

Het liefst doe ik slaapmedicatie in haar eten :@ _O- maarja das ook niet de bedoeling en zo veilig denk ik
pi_100245258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En dit is een serieus aanbod van Elies. :Y

Arme Kikker... toch nog zo bang voor reismandjes. ;( Maar wel fijn dat ze een ander huisje heeft gevonden, hoe moeilijk het ook zal zijn voor jullie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:51:41 #21
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100245811
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

Ik ga in ieder geval pogingen wagen, sowieso om in haar buurt te komen want alleen dat is al een probleem :@ en dan houd ik jullie op de hoogte :Y

Het liefst doe ik slaapmedicatie in haar eten :@ _O- maarja das ook niet de bedoeling en zo veilig denk ik
Als jij zorgt dat ze binnen is, zorg ik dat ze in het mandje komt ^O^
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:39 schreef Cat22 het volgende:
En dit is een serieus aanbod van Elies. :Y
^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door ElisaB op 02-08-2011 21:07:36 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100536180
En Kikker zit ook bij haar nieuwe baasje :D
Misschien orthodox en sommige zijn het er niet mee eens maar op advies van de DA heeft ze een Diazepam door haar eten gekregen. Na een uur was ze helemaal versuft en met een beetje tegenstribbelen hebben we haar in een reismand gekregen, uurtje later nadat ze weer bij was gekomen van alles is ze vervoerd
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 augustus 2011 @ 09:09:03 #23
163650 Greys
pi_100540939
En gaat het goed in het nieuwe huis? Of zit ze er pas nèt? :)
Ik ga je TT even aanpassen! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:33:08 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100549005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
En Kikker zit ook bij haar nieuwe baasje :D
Misschien orthodox en sommige zijn het er niet mee eens maar op advies van de DA heeft ze een Diazepam door haar eten gekregen. Na een uur was ze helemaal versuft en met een beetje tegenstribbelen hebben we haar in een reismand gekregen, uurtje later nadat ze weer bij was gekomen van alles is ze vervoerd
Ah da's mooi, ook mooi dat ze bij elkaar konden blijven.. scheelt nóg meer stress voor ze.

Maar ik had begrepen dat ze ergens in de buurt komen te wonen?
Je zei ook dat ze gewend zijn om buiten te komen, ik neem aan dat ze dat bij het nieuwe baasje ook mogen?
Die twee dingen bij elkaar opgeteld moet je er denk ik wel rekening mee houden dat een van de twee (of beiden) nog weleens langs kan komen.
Zeker het eerste half jaar heb je daar toch een redelijke kans op.
Jouw huis zien ze, denk ik, ook als hun huis waar jij dan mag wonen om ze te verzorgen.
pi_100554363
@Greys: Disney zit sinds een week daar en Kikker zit er sinds gistermiddag :D

@SIGNe: Gelukkig zijn ze samen idd, dat was ook onze bedoeling. En idd, ze zitten in de buurt, hemelsbreed nog geen 800 meter. Bij ons konden ze naar buiten en zater ze op een binnenplaats waar ze verder nergens heen konden.
Waar ze nu zitten gaat het nieuwe baasje op zijn dakterras een kattenren maken zodat ze wel naar buiten kunnen maar niet van het dakterras afkunnen.

Die man is onwijs blij met ze en zijn kinderen zijn helemaal gelukkig dus heb er alle vertrouwen dat het goed komt. Heb ook steeds benadrukt dat mocht het onverwacht toch niet goed gaan of goed klikken dat we ze wel terug willen nemen om een ander huisje te zoeken zodat hij ze niet naar een asiel oid brengt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')