abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:13:17 #1
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99381096
Misschien staat het hier verkeerd , maar dan mag het uiteraard verplaatst worden.

Ik ben er nog een beetje flabberguested er van en tegelijk kan ik het me voorstellen als iemand het liever niet heeft .
Vandaag liep ik het kantoor van een collega in en daar stond een vrouwelijke collega (ben zelf ook vrouw) . Ik tikte haar op haar schouder en zei : Hoi alles goed , mag ik er even langs? Waarop zei zij : Als je me maar niet meer aanraakt, daar hou ik niet van .

Ik vertelde haar dat het niet bewust was en prima waarop zij weer vertelde dat het niet persoonlijk was . Toch vind ik het raar dat iemand daar zo defensief op kan reageren , ik ben zelf niet zo aanraakgevoelig .

Zijn er meer mensen die dat ook hebben en waarom?
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:15:54 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_99381226
De een kan het wel hebben, de ander niet. Zoek er niets persoonlijks achter. Misschien ligt aanraking gevoelig omdat haar vader dat vroeger iedere nacht deed.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_99381249
Dat ze zegt dat ze er niet van houdt, betekent niet meteen dat ze boos is. :')

Als je dit al boos noemt... als ze nou begon te schelden of te schreeuwen. Maar nu is er toch niets aan de hand? :')
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:17:23 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99381296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:16 schreef Desunoto het volgende:
Dat ze zegt dat ze er niet van houdt, betekent niet meteen dat ze boos is. :')

Als je dit al boos noemt... als ze nou begon te schelden of schreeuwen. Maar nu is er toch niets aan de hand? :')
Ik wou net zeggen, mis het hele 'boos' zijn van de collega in het verhaal. Ze zei toch gewoon normaal dat ze het niet wilde?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:18:24 #5
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99381337
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:16 schreef Desunoto het volgende:
Dat ze zegt dat ze er niet van houdt, betekent niet meteen dat ze boos is. :')

Als je dit al boos noemt... als ze nou begon te schelden of te schreeuwen. Maar nu is er toch niets aan de hand? :')
ze reageerde anders behoorlijk agressief , maar dat vond ik zo overdreven om er bij te vermelden .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99381432
Debiel wijf dus. Simpel zat. Dood laten vallen want die komt er niet hoor. Die gaat nog heel wat collega's tegen zich in het harnas jagen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:20:58 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99381461
Maar wat is nu het probleem dan? Dat jij dat niet vervelend vindt wil natuurlijk niet zeggen dat anderen daar niet gevoelig voor zijn. Er kunnen wel 100 redenen zijn waarom iemand dat liever niet heeft.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:21:44 #8
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99381496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, mis het hele 'boos' zijn van de collega in het verhaal. Ze zei toch gewoon normaal dat ze het niet wilde?
nee dus niet , een wegmaaiend gebaar met haar hand een stap opzij en haar toon was boos te noemen maar haar stem kan ik niet voordoen hier natuurlijk .
Overigens is het een vrouw van rond de 55 en ben ik al ruim 12 jaar haar collega. Nooit eerder zoiets met haar meegemaakt. Ik heb haar dan volgens mij ook nog nooit aangeraakt.
Ik kan het ook wel begrijpen dat ze dat niet wil , maar ik vind het raar . In mijn beleving ging het echt onbewust dat ik haar even aanraakte .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:23:04 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99381575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef tuintegel het volgende:

[..]


Ik kan het ook wel begrijpen dat ze dat niet wil , maar ik vind het raar . In mijn beleving ging het echt onbewust dat ik haar even aanraakte .
Dat het onbewust ging doet natuurlijk niks af aan het feit dat zij het vervelend vindt ;) Nou ja je zult het in ieder geval niet per ongeluk meer opnieuw doen nu :P
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:23:48 #10
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99381620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:20 schreef kwiwi het volgende:
Maar wat is nu het probleem dan? Dat jij dat niet vervelend vindt wil natuurlijk niet zeggen dat anderen daar niet gevoelig voor zijn. Er kunnen wel 100 redenen zijn waarom iemand dat liever niet heeft.
dat zeg ik toch zelf ook? ik vraag me alleen af waarom iemand zo een probleem van een aanraking kan maken , ze flipte echt een beetje , geen angst maar wel boos.

Zoals jij vind dat ik er een probleem van maak , kan het omgekeerd ook . Ze had het me ook normaal kunnen zeggen in plaats van zo . Haar durf ik het niet te vragen waarom , schijterd maar ja :) .

En ik begrijp dat mijn onbewuste gedrag het niet minder vervelend maakt voor haar, maar omgekeerd is het ook niet het meest geweldige om mee te maken . Nu ja er stond nog iemand bij en we waren beiden heel snel weg .

[ Bericht 4% gewijzigd door tuintegel op 12-07-2011 21:41:26 ]
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99381946
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:13 schreef tuintegel het volgende:
Ik ben er nog een beetje flabberguested
Flabber-wat?
En zoals anderen hier al zeggen: ze heeft gewoon gezegd dat ze het niet wil.
Niks mis mee.Gewoon onthouden dat zij niet aangeraakt wil worden en that's the end of it.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:29:15 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_99381953
Slecht geweten.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:30:07 #13
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99382005
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Flabber-wat?
En zoals anderen hier al zeggen: ze heeft gewoon gezegd dat ze het niet wil.
Niks mis mee.Gewoon onthouden dat zij niet aangeraakt wil worden en that's the end of it.
dat vergeet ik nooit meer haha
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99382009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef tuintegel het volgende:
dat zeg ik toch zelf ook ? ik vraag me alleen af waarom iemand zo een probleem van een aanraking kan maken , ze flipte echt een beetje , geen angst maar wel boos.
Kan van alles achter zitten. Zoveel zelfs dat je het liever niet wilt weten.
Lekker laten gaan dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:33:57 #15
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99382244
Dat zit ik mij ook te bedenken spijkerbroek . maar toch , ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus het was gewoon even schrikken :)
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99383033
TS, zelfde ervaring gehad lang geleden (1993), moest iets installeren op PC van collega in een verpleeghuis.
Terwijl installatieprogramma liep, wilde zij op toetsenbord iets doen (waarom?) Ik pakte haar pols om dat te voorkomen, dat is een rel geworden van jewelste.....

Ach ja......
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:01:30 #17
344885 MajorTom.
kkharde shine
pi_99383726
Ja, andere mensen zijn vies dus ik heb liever niet dat ze me aanraken.
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_99385756
Ik denk dat ze je gewoon een kutwijf vindt, als je het zo graag wilt weten: vraag aan die mannelijke lekkere sexy hunk collega van je of hij het even voor je wilt testen.

Mij mag je overigens wel aanraken, voor als je iets tekortkomt ofzo ^O^
Rustig aan.
pi_99386428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:42 schreef tuintegel het volgende:

en aanraken... ik zal het na vandaag niet zo snel zomaar meer doen bij iemand. Hoe normaal het voor mij ook is.
Vandaar dat ik de stap voor je verlaag, zodat je uit de sleur van dit dramatische voorval kunt komen.
Rustig aan.
pi_99386498
kan me wel voorstellen dat je dat niet echt prettig vond, haar reactie. Maar ja het zal wel een reden hebben, ook al kan ze dat inderdaad ook op een normale manier aangeven.

heb zelf ook een periode gehad waarin ik niet aangeraakt wilde worden, als kind dan, geen idee waarom precies, maar ik deed dan ook snel een stap opzij of trok m'n arm weg ofzo :') Dat vonden mensen ook maar raar altijd :P
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:51:03 #21
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99386840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vandaar dat ik de stap voor je verlaag, zodat je uit de sleur van dit dramatische voorval kunt komen.
Ooit zal ik weer durven aanraken!

Nee even serieus, ik begrijp best als iemand niet aangeraakt wil worden . Dat is ieders eigen recht. Maar de reactie deed mij schrikken.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99388357
Joh, waarschijnlijk zag ze je niet aankomen en schrok van je. Of had ze gewoon haar dag niet. Ik zou er zeker niet van alles achter gaan zoeken. Eens temeer omdat je al zolang probleemloos met haar werkt.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_99388523
Moeilijk te zeggen dit. Misschien wil TS veel aandacht en schond haar personal space. Misschien ligt TS niet echt bij haar en is ze een bitch.
UITGESCHREVEN
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:31:43 #24
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99389148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:20 schreef picardmike het volgende:
Moeilijk te zeggen dit. Misschien wil TS veel aandacht en schond haar personal space. Misschien ligt TS niet echt bij haar en is ze een bitch.
Nee dit is onzin ;) . Dan had ik er vast niet meer gewerkt . Dat aandacht verhaal ook niet :) .

In haar personal space staan wellicht wel . Ze zit ook niet geheel lekker in haar vel (tijdje ertussenuit geweest ivm overwerkt) .Dat kan ook meespelen bedenk ik mij.

Ik hou het er maar op dat ze gewoon zo is en ik gewoon anders . Als ze weer in een goede bui is, durf ik het haar misschien wel te vragen.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_99391584
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:15 schreef Adelante het volgende:
De een kan het wel hebben, de ander niet. Zoek er niets persoonlijks achter. Misschien ligt aanraking gevoelig omdat haar vader dat vroeger iedere nacht deed.
Lol.

Of misschien heeft ze gewoon smetvrees ofzo? Of misschien houdt ze gewoon niet van onverwachte aanrakingen (van jou). Of ze is lesbisch en vond de sexuele spanning die door jouw aanraking door haar lichaam gierde ondragelijk.
pi_99400533
"Als je maar niet meer voor m'n poten loopt, want daar word ik heel aanrakerig van"

verder doodnegeren
  woensdag 13 juli 2011 @ 06:56:10 #27
350411 Officier.van.KwilTietZien
<-- Die van Vrouwe Justitia
pi_99400659
Ik zou even iemand anders vragen (een man) om hetzelfde te doen.

Vrouwen met hun misgunnen en stille eenzijdige vetes :p kans bestaat dat ze aan het bitchen was
This isn't a court of justice.. It's a court of law.. sadly enough..
  woensdag 13 juli 2011 @ 07:39:43 #28
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_99400850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:18 schreef tuintegel het volgende:

[..]

ze reageerde anders behoorlijk agressief , maar dat vond ik zo overdreven om er bij te vermelden .
Ik vind het ook raar van haar. Als je langs iemand wil en degene kijkt je niet aan dan tik je doe idd ff op de schouder. Vreemde reactie ja. Wel ok dat ze erbij zei dat t niet persoonlijk was. Vat t dus ook niet persoonlijk op... :)
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_99403110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Debiel wijf dus. Simpel zat. Dood laten vallen want die komt er niet hoor. Die gaat nog heel wat collega's tegen zich in het harnas jagen.
waarom is iedereen die anders dan jij verwacht meteen een debiel? Wat is dat nou weer voor onzin. Ze stelt gewoon dat ze niet gediend is van aanrakingen, sommige mensen hebben daar schijnbaar last van. Laat ze in hun waarde. Ik zou er verder weinig energie aan verspillen. Een topic op fok is het eigenlijk niet waard.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_99405408
Als het inderdaad alleen maar een tikje op de schouder was, is dat zwaar overdreven reactie. Klinkt ook een beetje heerszuchtig (iedereen moet precies doen wat ik wil). Diva gedrag.

Ze kan er wel moeite mee hebben om zelfs op een norale manier aangeraakt te worden, maar dat is toch echt een hoogstpersoonlijke overgevoeligheid van haarzelf. Maar dat moet ze dan maar verbijten, en zich een beetje beheersen in het sociale verkeer. Het geeft geen pas om een ander in verlegenheid te brengen door zo'n (mi lichtelijk hysterische) reactie, die jou neerzet als overtreder.

Erger nog is dat op die manier het onderscheid tussen normaal gedrag en ongewenste intimiteiten (sexueel intimiderend) onduidelijk wordt. En die grens is vaak al moeilijk genoeg te trekken!

Op jouw beurt zou je weer heel overdreven schrikkerig kunnen reageren. "O pardoooon, vreselijk, ga ik me daar even de fout in! Ik wist niet dat je daar zo overstuur van zou raken. Of: "hoe haal je het in je hoofd om naar me te slaan?! (ook zwaar overdreven natuurlijk)"
Of inderdaad: kortaf: "loop dan niet voor mijn poten, want daar kan ik niet tegen"
In een verder discussie kun je verwijzen naar diva-gedrag en de noodzaak om je in het sociale verkeer een beetje te beheersen.

[ Bericht 12% gewijzigd door novel op 13-07-2011 11:39:32 ]
pi_99406040
Ik zie hierin ook een spiegelbeeld van de discussie "assertief of opgeFOKt" die hier loopt.
Als iedereen zich maar als koninkje op mag stellen, krijg je dat mensen elkaar verrot gaan slaan omdat er iemand tegen ze aanstoot als ze met een biertje staan ....
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:47:13 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99406051
Wat een onzin om dat als divagedrag te bestempelen. Iedereen heeft het volste recht om zelf te bepalen en aan te geven of en hoe iemand aangeraakt wil worden. Het is gissen naar de reden waarom ze het liever niet heeft, maar die reden doet in feite ook niet ter zake. Ze geeft aan dat ze het liever niet heeft. Niks mis mee. Je kunt hooguit struikelen over de manier waarop, maar ook dan hoef je je die bitse toon niet persoonlijk aan te trekken. Iemand kan het nodig hebben of vinden om op duidelijke toon een grens aan te geven. Je hoeft alleen die grens maar te respecteren, dus een 'ok, dan weet ik dat voortaan' is genoeg. En dan is het klaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99406267
Je mag een ander ook niet schofferen met een overdreven reactie. Je kan wel een overgevoeligheid hebben, maar dat is geen excuus om dan maar hysterisch reageren (dan zijn er nog wel meer overgevoeligheden te bedenken, en wordt het een kijvende bende).

De reden doet inderdaad niet terzake. Hoogstens als verzachtende omstandigheid.
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:54:38 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99406302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:53 schreef novel het volgende:
Je mag een ander ook niet schofferen met een overdreven reactie. Je kan wel een overgevoeligheid hebben, maar dat is geen excuus om dan maar hysterisch reageren (dan zijn er nog wel meer dingen te bedenken en wordt het een kijvende bende).

De reden doet inderdaad niet terzake. Hoogstens als verzachtende omstandigheid.
Hysterisch? Schofferen? Vind je dat niet wat overdreven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99406476
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hysterisch? Schofferen? Vind je dat niet wat overdreven?
Nee, een opvallend afwerende beweging en uitdrukkelijk tot de orde roepen voor iets dat normaal is in het sociale verkeer is grof.
Trouwens, volgens dezelfde redenatie: TS voelde zich geshockeerd. Dus! was het shockerend. Of moet TS zich dan maar wel beheersen daarin???
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:08:34 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99406742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:59 schreef novel het volgende:

[..]

Nee, een op vallend afwerende beweging en uitdrukkelijk tot de orde roepen voor iets dat normaal is in het sociale verkeer is grof.
Trouwens, volgens dezelfde redenatie: TS voelde zich geshockeerd. Dus! was het schockerend. Of moet TS zich dan maar wel beheersen daarin???
Die beweging en de toon kan ik nog wel verklaren vanuit de mogelijke schrik, dus die is misschien wat impulsief geweest. Nogmaals, je weet niet wat de achtergrond is.

TS heeft zo te lezen rustig kunnen reageren en dat lijkt me ook wel wenselijk. Want met een reactie zoals jij die een paar posts hierboven suggereert, was de situatie misschien wel geėscaleerd. Als iemand een grens aangeeft en je reageert direct met jouw eigen grens, dat is niet altijd constructief.

TS kan het achteraf nog eens aankaarten. Vertellen hoe het overkwam en dat ze er van schrok. Maar als de relatie met deze collega verder normaal is, kun je je afvragen wat dat nog voor nut heeft. Als hetzelfde zich op andere momenten nog eens voordoet, dan kun je een gesprek aangaan en dan zou ik het over de boeg gooien van 'onvoorspelbaar' en 'hoe kan ik goed rekening met je houden'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99406783
Jezus wat een problemen, raak dat mens volgende keer niet aan en maak er verder niet zo'n olifant van.

vrouwen..
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:29:58 #38
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99407481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:47 schreef novel het volgende:
Ik zie hierin ook een spiegelbeeld van de discussie "assertief of opgeFOKt" die hier loopt.
Als iedereen zich maar als koninkje op mag stellen, krijg je dat mensen elkaar verrot gaan slaan omdat er iemand tegen ze aanstoot als ze met een biertje staan ....
Voor iedereen , ik heb dan ook normaal gereageerd met de woorden : sorrie daar was ik mij niet van bewust ik zal het niet meer doen .

Negeren ga ik haar toch ook niet, want het is een collega en je moet samenwerken :) .
Tevens geef ik ook aan dat het ieders goed recht is niet aangeraakt te willen worden , de heftigheid van de reactie begrijp ik echter niet.

Ik trek het mij ook niet persoonlijk aan en zeker niet nadat ik vernomen heb, dat ze wel vaker iets te hard uit haar slof schiet de laatste tijd.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:38:18 #39
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99407757
Ze was waarschijnlijk gewoon geschrokken. Je weet nu dat ze het niet wil, maak er niet zo'n punt van. Als ik met iemand in gesprek ben (of in gedachten verzonken) en iemand tikt me opeens aan dan vlieg ik een meter de lucht in :') Dan reageer ik ook wel een beetje raar denk ik. Kan helemaal chagrijnig worden als ze dan zeggen "oeh, slecht geweten? LOLOLOLOL" :|W
I lost my glasses again
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:47:20 #40
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99408110
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:38 schreef Velma het volgende:
Ze was waarschijnlijk gewoon geschrokken. Je weet nu dat ze het niet wil, maak er niet zo'n punt van. Als ik met iemand in gesprek ben (of in gedachten verzonken) en iemand tikt me opeens aan dan vlieg ik een meter de lucht in :') Dan reageer ik ook wel een beetje raar denk ik. Kan helemaal chagrijnig worden als ze dan zeggen "oeh, slecht geweten? LOLOLOLOL" :|W
Eens :) .

Trouwens voor de persoon die schreef dat ik er geen topic over had mogen aanmaken ( of iets dergelijks, niet topicwaardig) . Ook eens , nu ik erop terug kijk was het geen ramp, maar ik blijf het een aparte reactie vinden.

Verder heb ik wel vagere topics voorbij zien komen maar dat terzijde :P . Dit is ook gewoon weer een doelloos topic waarbij van je afschrijven en de wisselende reacties je de boel laten relativeren.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:52:07 #41
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99408292
Het is geen doelloos topic. Mensen onderschatten wel eens dat wat zij zien als een onschuldige aanraking voor anderen een groffe overtreding van persoonlijke ruimte is. Alleen is dat geen wereldramp, je hoeft je er niet druk om te maken dat iemand die zich even 'overschreden' voelt wat vreemd reageert :)
I lost my glasses again
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:59:10 #42
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_99408550
Sommige vrouwen zijn gewoon niet zo aanrakerig. Vast iets van vroeger.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:59:24 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99408562
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:29 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Voor iedereen , ik heb dan ook normaal gereageerd met de woorden : sorrie daar was ik mij niet van bewust ik zal het niet meer doen .

Negeren ga ik haar toch ook niet, want het is een collega en je moet samenwerken :) .
Tevens geef ik ook aan dat het ieders goed recht is niet aangeraakt te willen worden , de heftigheid van de reactie begrijp ik echter niet.

Ik trek het mij ook niet persoonlijk aan en zeker niet nadat ik vernomen heb, dat ze wel vaker iets te hard uit haar slof schiet de laatste tijd.

Als je er zo mee op kunt gaan, lijkt me dat prima.

Bij sommige collega's kun je ernaar vragen of er wat aan de hand is, maar als die vertrouwelijkheid er niet is, zou ik het niet doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99409782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

TS heeft zo te lezen rustig kunnen reageren en dat lijkt me ook wel wenselijk. Want met een reactie zoals jij die een paar posts hierboven suggereert, was de situatie misschien wel geėscaleerd. Als iemand een grens aangeeft en je reageert direct met jouw eigen grens, dat is niet altijd constructief.

Het was ook mijn bedoeling om te laten zien dat de situatie uit de hand loopt als iedereen maar meteen reageert vanuit zijn overgevoeligheden. Mensen met overdreven reacties kunnen daar alleen mee weg komen doordat anderen vinden dat men dat moet accepteren. Maar langzamerhand gaat iedereen zijn overgevoeligheden uitleven om zich ook maar als persoonje te laten gelden.

Spontaan uitleven is leuk voor een therapiegroep (om je eigen emoties te ontdekkken), maar in het dagelijks verkeer is het de bedoeling dat je je emoties onderkent, en er ervolgens op gepaste wijze mee omgaat.

Anders leidt het er toenemend toedat mensen tegen elkaar gaan opbieden in heilige verontwaarding omdat ze 'slachtoffer' zouden zijn van gedrag van anderen. Dat leidt tot een sfeer van wat men in het angelsaksische inmiddels 'the age of entitlement' (weet even geen vertaling)' is gaan noemen

'Korte lontjes' verzieken de sfeer inmiddels overal.
Dit gebrek aan zelfbeheersing leidt weer elders tot geklaag over verziekte werkomgevingen die gedomineerd worden door gestoorde types. ("Onze chef valt regelmatig woedend uit. Wat moeten wij in godsnaam doen?")
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:33:12 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99409996
Je hebt wel een punt, als het gaat om gevallen waarin iemand structureel zo reageert. Bij een incident kun je er volgens mij mild mee omgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99410448
Als iemand blijkbaar een beetje labiel is, kun je (als het niet te ver gaat) best wat tolerant zijn over 'uitschieters'. Ben ik helemaal voor. Maar het moet wel duidelijk zijn dat dat niet als normaal gezien wordt.

Het is vaak ook aanstellerij.
Er was vroeger ook eens een figuur die meteen met een karate afweer reageerde als zelfs vrienden hem op de schouder tikten. Zgn. uit automatische reflex. Toen ik zei dat we niet in een vechtfilm of een oorlog zaten, en het dus belachelijk was om je reflexen zo scherp afgesteld te hebben, kwam het vreemd genoeg nooit meer voor. Zo onbeheersbaar was het dus blijkbaar niet.
  woensdag 13 juli 2011 @ 13:51:52 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99410672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:45 schreef novel het volgende:
Als iemand blijkbaar een beetje labiel is, kun je (als het niet te ver gaat) best wat tolerant zijn over 'uitschieters'. Ben ik helemaal voor. Maar het moet wel duidelijk zijn dat dat niet als normaal gezien wordt.

Het is vaak ook aanstellerij.
Er was vroeger ook eens een figuur die meteen met een karate afweer reageerde als zelfs vrienden hem op de schouder tikten. Zgn. uit automatische reflex. Toen ik zei dat we niet in een vechtfilm of een oorlog zaten, en het dus belachelijk was om je reflexen zo scherp afgesteld te hebben, kwam het vreemd genoeg nooit meer voor. Zo onbeheersbaar was het dus blijkbaar niet.
Dus ze mag best labiel zijn, maar het moet haar nog wel even verteld worden dat het niet normaal is? En dat ze eigenlijk een aansteller is?

You've lost me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99410697
Walgelijke reactie. Typisch gedrag voor een autist die na 10 jaar sociaal isolement de zolderkamer verlaat, defensief en achterdochtigheid alom.
........
pi_99411596
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus ze mag best labiel zijn, maar het moet haar nog wel even verteld worden dat het niet normaal is? En dat ze eigenlijk een aansteller is?

You've lost me.
Ja, beetje tricky. Labiel is niet abnormaal. Zijn we allemaal wel eens, korter of langer. Onbeheerst reageren is iets anders, hoewel het helaas kan voorkomen. Subtiel kun je laten merken dat dat toch wel wat te ver gaat (stelt ook een grens). En ongezegd kan het ook voor iedereen duidelijk zijn dat het niet de norm is.

Die vrouw uit de OP leek het echter normaal te vinden om op die manier anderen tegen haar grenzen te laten stuiteren. En dat gaat weer te ver.

(Gelukkig is hier de schade vrij klein:TS voelde zich niet fijn eronder, en bracht dat hier ter sprake omdat ze een beetje aan zichzelf twijfelde. Maar wat als TS zelf ook in een onzekere toestand had verkeerd? Dan wordt je door zo'n voorval op je werk ook niet vrolijker)
pi_99412286
Had die vrouw trouwens niet kunnen bedenken dat het niet kwaad bedoeld was, ipv. een speciale behandeling te eisen?
Als je met andere mensen verkeert, heb je nou eenmaal te maken met wat in het normale verkeer gebruikelijk is. En dan spreek ik natuurlijk niet van een subcultuurtje waarin vrouwen 'gezellig' worden bepoteld of suggestief aangesproken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')