abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:54:57 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99807678
Zo, eindelijk tijd om even te reageren (is vast herkenbaar). Mijn post van gisteren was er een van een moeder in paniek. Dat gevoel was niet helemaal onterecht, want de kleine man was ruim 400 gram afgevallen. We hebben de verloskundigepraktijk gebeld (twee vk's zijn lactatiekundige) en er is een plan! Elke drie uur kolf ik, en vul ik aan met kv tot 40 ml per keer. Staat nu een medela symphony in de kamer waar ik al twee keer mee heb gekolfd. Uit mijn linkerborst kwam meteen al 15 ml! De productie komt dus op gang. We geven de voeding met een spuitje en een pink. Ideaal, dat zowel ik als mijn vriend doen.ik ben zo opgelucht! Ik maakte me zo'n zorgen om het ventje. Mijn gevoel klopte helemaal, hij slikte en dronk wel, maar hij stopte met elke voeding eerder uit frustratie. Zo hard werken en zo weinig opbrengst. Zielig! Fijne bijzaak is dat mijn tepels rust krijgen. Ik neem het de vpk in het ziekenhuis ook wel een beetje kwalijk, zij legde me voor het eerst aan en ging toen weg, mij gewoon 45 minuten laten zogen, zonder dat ik widt dat hij op het eind aan het sabbelen was. En thuis ging het lekker verder. Ik heb wel van twee mensen gehoord dat ik ws een gevoelige huid heb, dat zagen ze ook aan mijn tepels. Het klopt wel, ik heb mijn hele leven al dat ik ze niet aangeraakt wil hebben. Het schuurt normaal soms al! Ze zijn ook vrij klein en de rechter is ingetrokken. Ik hoop wel dat de pijn minder wordt. Heb wel gemerkt dat aanhappen hels is, maar zodra hij goed zuigt de pijn wel minder is. Qua verzorging kreeg ik van mijn kv de tip om lanolinecreme te gebruiken.

Bedankt voor de adviezen trouwens allemaal, het helpt om over de ervaringen van anderen te lezen!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:55 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99807979
O ja, mijn man heeft nu een blaar op zijn pink :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:46:44 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99809691
Kan je man ook een beetje mee lijden ;)

15 ml kolven uit 1 borst is hartstikke veel joh! Dat is helemaal niet slecht.
En die tepels die raken op den duur gewend aan het zuigen. Iedereen heeft in het begin daar last van.
Ik had ook een ingetrokken tepel. Dat leverde in het begin lichte problemen op maar later niet meer.
Wat ik in het begin deed, was kolf erop en voorzichtig mijn tepel naar buiten kolven (evt al met tsr) en dan Harry laten aanhappen. Dan had hij al een tepel en hij proefde al melk.

Heel veel succes. Komt echt goed. Het wordt steeds makkelijker en er komen steeds meer mooie momenten :*
En niet twijfelen om je vk/lk gewoon weer te bellen
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:51:04 #204
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99809825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je baby meewerkt. :Y) Het heeft hier zo'n beetje 5 maanden geduurd.
Ja is waar, hier ging het van 3,5 naar 4 uur ...soms.

Schema is nu 6.00, 9.30, 13.30, 17.30, 20.15, 23
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:52:20 #205
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99809875
Oh ik vergeet nog voor Aventura; die Medela creme is lanolin 100%.
In t begin waste ik ook veel m handen voor die kleine en toen had ik hele zere plekken op mn handen en heb ik het daarmee ingesmeerd en was toen ook veel beter :+
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:21:59 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99811038
Het is fijn spul, alleen man had de creme gehaald terwijl ik in het zkh een monstertje had gekregen met de pure variant. Heb ik toch liever, dus ik stuur mijn man wel weer even op pad. Dat handen wassen is ook herkenbaar, nog nooit zo vaak gedaan als nu!

Schema is voor nu 22:30, 2:30, 6:30. Mijn zus is nu hier om me te helpen met alles rondom het fingerfeeden (ik kan nog steeds niet luier verschonen en naar beneden gaan op evt kv te maken) en is nu aan het koken. Kan man een nacht slapen. Voor mij is de kolf nu echt een zegen. Voeding van zonet was al 25 ml bv & 15 ml kv. Misschien kolf ik later alles wel!!
pi_99812153
Aventura, wat fijn dat jullie een plan hebben. En wat handig dat je verloskundigen ook lactatiekundigen zijn! Dan weet je in ieder geval zeker dat je niet aan het aanklooien bent. Hopelijk wennen je tepels snel en kan het grote genieten beginnen.

Wat betreft de 'om de vier uur' posts: bij borstvoeding op verzoek is het helemaal niet gezegd dat een baby binnen een bepaald aantal maanden om de vier uur gaat drinken. Er zijn er heel veel die dat nooit gaan doen op uitsluitend borstvoeding :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 22-07-2011 21:05:37 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 juli 2011 @ 20:50:25 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99812485
Dat dus Jore, de mijne kán er wel eens een uur of drie, bij uitzondering vier, tussen laten, maar dat is de uitzondering die de regel hier bevestigd. vaker gebeurt het dat hij om de 2 a 2,5 uur komt. en dat is niet eens altijd honger of dorst, maar ook wel eens troostborst / mamahonger. Als hij vraagt krijgt hij, begint hij met de borst te spelen, geef ik ''m sophie in handen en is 't ook goed. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:56:10 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99812763
@ Aventura, 25 ml voeding kolven, das onwijs veel joh, wat goed! ;)
Er klinkt een hoop opluchting uit je posts, fijn dat je weer wat rust hebt en weet hoe je weer verder kan gaan.

Niets is zo vervelend als het idee hebben dat je kindje honger heeft.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:08:31 #210
17979 MissMSX
Knightmare
pi_99813423
-oeps-
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_99815070
Jeetje, Aventura, 400 gram afgevallen! Dat is even flink schrikken. Fijn dat er nu een plan van aanpak ligt en nóg fijner dat je productie al zo goed op gang komt! Jullie komen vast gauw in een positieve spiraal waarin hij sterk en energiek genoeg wordt om de voeding uit je borsten te halen die hij nodig heeft. En dat helse aanhappen wordt écht beter. Dat mag niet zoveel pijn blijven doen.

En wat lief dat je zus bijspringt! Zulk soort hulp kun je nu goed gebruiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99816558
Ik herken veel in het verhaal van Aventura, hier was die ook 7-10% afgevallen en moest ik bijvoeden met KV en een spuit. Probleem bij mij was dan dat de baby niet meer aan de borst wou drinken.
Pak je rust op die momenten waar het kan en probeer door vaak te kolven de borstvoeding goed op gang te brengen.
Ik moest elke dag 10 ml meer geven per voeding met een maximum van 100 ml na 10 dagen, en toen dat met de spuit niet meer ging, ben ik overgestapt op een fles. Want behalve dat je moet voeden, moet je ook nog kolven en alles schoon maken...ik vond het ook heel moeilijk.
Leg je de baby naast het kolven ook nog gewoon aan? Blijven doen, ook al is het alleen maar kort.
Kritisch vond ik alleen tegen einde van de kraamtijd toen ik moest beslissen hoe ik verder ging, met kunstvoeding of borstvoeding afkolven en geven. Ik had de indruk dat ik een beetje richting kunstvoeding gestuurd werd, omdat dit "makkelijker" was.
Je moet gewoon ook een beetje je gevoel volgen. Ik wist op gegeven moment dat ik alles eraan wou hebben gedaan om de borstvoeding te laten slaan en de grens is voor iedereen anders. De een is bereid langdurig te kolven en de ander niet. Jij moet achter je keuze kunnen staan en dan is het goed. Babies en moeders moeten het soms gewoon ook eerst leren, het is een samenspel en de een kan niet zonder de ander.

Ik vraag mij trouwens af hoe normaal een groot gewichtsverlies in het begin niet is, de babies hebben maar een hele kleine maag en drinken maar enkele milliliters in het begin. Maar toen ik de luiers zag met het meconium, dan denk ik toch dat dit enkele 100 gram was... Hoe hebben ze dat vroeger gedaan bij opstartproblemen???

[ Bericht 7% gewijzigd door Zana op 22-07-2011 22:54:20 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:13:10 #213
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99816897
Aventura, fijn dat het goed gaat met kolven! ^O^ Wel rot dat je mannetje afgevallen is... Ik herken het, hier was dat ook zo. We zijn toen ook met gekolfde bijvoeding gaan bijvoeden, wat ik je nog als tip wil geven (maar dat zullen de lk-vk'en ook wel weten) dat je niet direct moet stoppen met bijvoeden als hij weer aangekomen blijkt te zijn. Althans dat zei mijn lk, dat je dat dan geleidelijk af moet bouwen, om te voorkomen dat hij opnieuw zou afvallen (dat gebeurde hier namelijk).
Succes in elk geval, fijn dat je wat meer rust ervaart!

Hier ben ik weer een stapje terug... Ik heb te veel pijn aan de 'foute' kant dus weer aan het kolven ipv live voeden. Dat geeft direct pijnverlichting. Vervelender is dat de pijn steeds meer op spruwpijn lijkt, itt de eerdere klovenpijn. :{ De tepel lijkt nog licht beschadigd, dat wel, maar de pijn blijft lang, ook na de voeding, hangen.
Ik smeer al met miconazol, al langer, maar dat is dus kennelijk niet voldoende. Als de pijn er maandag (bij het aanleggen) nog is, ga ik maar de huisarts bellen...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 juli 2011 @ 22:20:04 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99817317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:13 schreef PM-girl het volgende:
Aventura, fijn dat het goed gaat met kolven! ^O^ Wel rot dat je mannetje afgevallen is... Ik herken het, hier was dat ook zo. We zijn toen ook met gekolfde bijvoeding gaan bijvoeden, wat ik je nog als tip wil geven (maar dat zullen de lk-vk'en ook wel weten) dat je niet direct moet stoppen met bijvoeden als hij weer aangekomen blijkt te zijn. Althans dat zei mijn lk, dat je dat dan geleidelijk af moet bouwen, om te voorkomen dat hij opnieuw zou afvallen (dat gebeurde hier namelijk).
Succes in elk geval, fijn dat je wat meer rust ervaart!

Hier ben ik weer een stapje terug... Ik heb te veel pijn aan de 'foute' kant dus weer aan het kolven ipv live voeden. Dat geeft direct pijnverlichting. Vervelender is dat de pijn steeds meer op spruwpijn lijkt, itt de eerdere klovenpijn. :{ De tepel lijkt nog licht beschadigd, dat wel, maar de pijn blijft lang, ook na de voeding, hangen.
Ik smeer al met miconazol, al langer, maar dat is dus kennelijk niet voldoende. Als de pijn er maandag (bij het aanleggen) nog is, ga ik maar de huisarts bellen...
al aan Gentiaan Violet gedacht?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:50:02 #215
94046 PM-girl
pi_99819188
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:20 schreef DJMO het volgende:

[..]

al aan Gentiaan Violet gedacht?
Jazeker, maar eerst maar eens kijken of ik van de ha daktarin krijg. Mijn lactatiekundige gaf aan dat men gentiaanviolet niet meer altijd als voorkeursmiddel ziet, al heb ik daar geen verdere info van. Ik bel haar maandag sowieso nog eens, dan vraag ik er nog naar.
*
pi_99823313
Aventura, fijn dat er een plan ligt, en het klinkt zoals wij toen ook bezig zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik met een tepelhoedje gaan voeden omdat Bartje een volle borst gewoon niet goed aangehapt kreeg.

ik heb vandaag twee voedingen helemaal zonder tepelhoedje gedaan, en de andere voedingen ook maar deels met tepelhoedje. En het gaat goed! Alleen het aanhappen in het begin is wurmen, hij wil dan zo graag dat hij zichzelf alle kanten uitgooit..
  zaterdag 23 juli 2011 @ 03:16:19 #217
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99827251
Kiran was ook 9% afgevallen en met kolven en paar keer KV en KV ter aanvulling ging goed. Na paar dagen voldoende gekolfd voor dat erna. Hier wek uit fles en Kiran heeft vanaf begin geen moeite gehad met borst en fles drinken, maar dat is per kind verschillend.
  maandag 25 juli 2011 @ 13:06:55 #218
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99918233
Ik ben vandaag met Eline op het cb geweest. Ik heb niets dan lof gekregen van de arts over het feit dat ik nog borstvoeding geef. Eline was dan ook goed gegroeid. Nu 7,3 kilo en 62,5 cm. Op haar vraag over bijvoeding gaf ik aan dat wij het in stukken aanboden en toen zei de arts: "O, jullie doen aan Rapley!" Heerlijk zo'n bezoekje.
pi_99919053
sugarsnap wat goed en heerlijk feedback zo toch. :)

wij mogen donderdag naar het cb. ben heel benieuwd.
ik werd vanmorgen wakker met nat shirt, bh en bed. de zoogcompressen hielden het niet meer :D
mama van 3 kids!
  maandag 25 juli 2011 @ 14:20:02 #220
94046 PM-girl
pi_99920764
Popples, dat had ik gisteren voor het eerst, een nat bed, zo vies! :D

Laiveneertiekje, jij voedt ook met hoedje, fijn dat het nu zonder lukt! Ik hoop ook snel ver te zijn.

Sugarsnap, goede reactie van het CB!

Ik was vanmorgen weer op het cb om te wegen, wederom een flinke groei, dit keer 400 gram in een week! :o
*
  maandag 25 juli 2011 @ 14:32:58 #221
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99921267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Aventura, fijn dat er een plan ligt, en het klinkt zoals wij toen ook bezig zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik met een tepelhoedje gaan voeden omdat Bartje een volle borst gewoon niet goed aangehapt kreeg.

ik heb vandaag twee voedingen helemaal zonder tepelhoedje gedaan, en de andere voedingen ook maar deels met tepelhoedje. En het gaat goed! Alleen het aanhappen in het begin is wurmen, hij wil dan zo graag dat hij zichzelf alle kanten uitgooit..
Herkenbaar! Ik kolf nog heel af en toe en verder leg ik hem aan. In het begin met tepelhoedje, omdat mijn borst te glad en rond is. Na een tijdje haal ik het hoedje weg en drinkt ventje tot hij voldaan is. Onze jongen is vandaag alweer op zijjn geboortegewicht! Ben erg blij dat het nu zo goed gaat. Mijn tepels doen ook niet meer zo'n pijn, wat dat betreft klopte het wat enkelen van jullie daarover zeiden :) Met het aantal voedingen let ik gewoon op wat hij aangeeft. Zoals het er nu naar uitziet heeft hij 8 voedingen nodig. Na elke voeding gaat hij helemaal voldaan slapen, soms wel 4 uur achter elkaar. Aangezien hij de afgelopen vier dagen 400 gram is aangekomen, ga ik ervan uit dat dit nu is wat hij nodig heeft. Ik vind ook dat hij duidelijk zijn behoefte aangeeft, hij maakt dan smakgeluidjes zodra hij wakker wordt. Dan is het aanleggen, voeden en weer slapen. De kraamverzorgster en de vk vinden het een hele zoete en tevreden baby! Ben er zelf natuurlijk ook blij mee. Kan voor het eerst sinds dagen weer eens een paar uur achter elkaar slapen! Ik hoop dat het zo blijft gaan als nu.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:42:23 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99921619
Aventura wat super dat hij alweer op z'n geboortegewicht is!
Ook fijn dat het zo snel al zo soepel gaat ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 juli 2011 @ 14:43:05 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99921641
Aventura wat fijn dat het nu zo goed gaat! *O*
Ik heb ook nog heel lang 8 voedingen per dag gegeven hoor! Ik geloof zelfs tussen de 8 en 12 ofzoiets.
Volgens mij de meesten hier wel.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:46:54 #224
94046 PM-girl
pi_99921764
Aventura, wat heerlijk! En wat klink je anders dan een paar dagen terug!
Fijn dat je zoon goed groeit, daar doe je het voor. Het zal soms best nog moeilijk worden, maar dit heb je vast overwonnen! ^O^

Ik heb net met de huisartsenpraktijk gebeld :D

Twee weken terug had ik zo'n kloven dat er echt flinke wonden ontstaan waren. De LK raadde toen Fucidin-zalf aan. Die is vogens de bijsluiter niet geschikt tijdens bv, maar zij (en een andere lk die ik voorheen raadpleegde) gaven aan dat het wel kon. De ha deed uiteraard moeilijk maar gaf uiteindelijk de zalf mee, op eigen verantwoording. Mooi.
Alles genas mooi met die zalf, alleen heb ik nu wrs spruw en dus een andere pijn. De tepel is ook lichtjes beschadigd.
Ik heb gebeld met de ha en nu is het advies: opnieuw fucidin! :')
Ineens is er geen bezwaar meer tegen, alleen jammer dat die zalf niet tegen spruw zal werken. Ik heb nu zelf overleg aangevraagd.
*
pi_99921815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef Aventura het volgende:
O ja, mijn man heeft nu een blaar op zijn pink :')
:D
Wat een goede berichten Aventura!

Wij zaten pas na een jaar op 8 voedingen :')

En *O* voor alle goede groeiberichten!
pi_99921935
Misschien heeft je HA nu een boek opengeslagen, want zelfs van het farmacotherapeutisch kompas mag je Fucidin tijdens de bv gebruiken. En dat zegt wat :D
Wat irritant dat je nu weer met spruw zit. Hopelijk kun je het snel behandelen. Denk je ook aan het wassen en uitkoken van half je huis? Succes ;(
pi_99921979
doe je goed pm 400 gram in een week. ^O^ nat bed is idd niet lekker. :P
heerlijke huisarts heb jij zeg. :D succes met de spruw bestrijding :X

aventura wat super dat het zo goed loopt ondanks alle paniek even.
mama van 3 kids!
  maandag 25 juli 2011 @ 14:59:10 #228
94046 PM-girl
pi_99922184
Wupwup, ja ik kook en was me suf. Bij mijn kleuter heb ik ook spruw gehad, toen hielp uiteindelijk alleen fluconazol (?).
En van dat kompas wist ik niet, wel dat beide lk zich goed verdiept hadden in het gebruik van Fucidin.
*
pi_99925149
Aventura, wat fijn dat het nu zo goed gaat joh! En 4 uur ertussen is volgens mij al best lang voor zo'n ukkie! Ik voed nu 's nacht nog met een tepelhoedje omdat m ijn borsten dan zo vol zijn dat hij er echt geen grip op krijgt. Overdag voed ik zonder, en als hij echt aan het eind teveel loslaat en ik twijfel of hij mijn borst wel leeg genoeg heeft gekregen gebruik ik het tepelhoedje ook nog wel eens.

PMgirl, 400 gram in een week is echt goed! En balen dat je ws. spruw hebt. Je blijft maar wassen en koken dan..

Wij mogen woensdag weer naar het cb, en ik ben ook wel benieuwd wat hij qua gewicht doet. Afgelopen week was hij aangekleed met mij op de weegschaal al 4,9 kilo. Alleen is Bartje nu overgestapt van bij elke luier poep naar al een paar dagen geen poep. Vrijdag een bijna overlopende luier gehad, en toen nog een poepluier, en daarna helemaal niet meer... Hij lijkt er niet echt veel last van te hebben, wat kramperig soms, en hij laat stinkende scheten, en als die hem dwars zitten is hij wel pieperig.. Maar ik kijk met angst en beven uit naar de volgende poepluier, als het maar gaat passen.. :P
  maandag 25 juli 2011 @ 18:04:17 #230
94046 PM-girl
pi_99928643
Ik had nu weer een andere ha, die erg bv-minded was, er werd zonder probleem nyastine voorgeschreven, voor na élke voeding. Alleen zegt de apotheek nu weer maximaal 4x per dag... Warmt hebben anderen daarmee gedaan? 4 x of vaker gegeven?
*
pi_99928985
Ik gaf het bij elke voeding. Volgens mij zat Sofie toen op 7 a 8 voedingen op een dag.
*poef* nu is het weg
  maandag 25 juli 2011 @ 18:21:33 #232
94046 PM-girl
pi_99929133
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik gaf het bij elke voeding. Volgens mij zat Sofie toen op 7 a 8 voedingen op een dag.
En gaf je dan 1 ml, of minder?
*
pi_99929450
PMgirl, ik heb 4 keer per dag gedaan, en dan wel net na de voeding. Maar dat was wel lastig, aangezien ik me meestal niet precies herinnerde bij welke voeding ik het al gegeven had. Misschien het aantal mL per dag (4) delen door het aantal voedingen? Al had het spuitje wat er bij mij bijzat alleen een streepje bij 1 mL staan..
pi_99929455
Ja 1 ml. Als ik het me goed herinner. Het is alweer zolang geleden.
*poef* nu is het weg
pi_99929491
Wat is nyastine voor spul?

Hier nu definitief over naar 1 fles kunst op het kdv. Ik krijg echt geen 2 voedingen meer gekolfd op een werkdag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99929503
Ik denk dat ze Nystatine bedoeld, en dat is een middel tegen spruw.
pi_99931359
PM girl, je moet gewoon max 4 ml per dag aanhouden. 1 ml is ontzettend veel, je kunt idd veel beter de helft ervan bij elke voeding doen, evt op een wattenstaafje. Als je het spuit kun je t t beste in de beide wangzakjes spuiten, dan houdt hij t t langs in zn mondje en dan nog even met je vinger over zn tongetje gaan. Maar júist t principe van ná elke voeding is erg belangrijk bij de spruwbehandeling!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 25 juli 2011 @ 21:51:50 #238
94046 PM-girl
pi_99937819
Poppedein, dat dacht ik ook, elke keer geven! Ik had zelf al bedacht om telkens 0,5 ml te geven, dus max 4 ml per etmaal.
En ik bedoel inderdaad nystatine, verkeerd gelezen.

Het wordt wel een heel circus zo, tepelhoedje, kolven, miconazol, nystatine, infacol... :X Ik heb er maar een tasje van gemaakt!
*
  maandag 25 juli 2011 @ 21:52:46 #239
94046 PM-girl
pi_99937867
In elk geval bedankt voor jullie tips Poppedein en Laiveneertiekje!
*
pi_99951905
Hoi meiden! Ik ben op zoek naar een tip en jullie hebben zoveel ervaring dat jullie me vast wel kunnen helpen :D

Ik ben vorige week bevallen van Elise en ze drinkt aan de borst.. Ze kwam wat moeilijk aan dus moest haar extra veel voeden, ook en vooral 's nachts.
Prima, alles voor die kleine (ze meldt zich er trouwens ook gewoon voor..) maar ik ben alleenstaand en de nachten zijn pittig. Sinds 2 nachten val ik steeds in slaap als ik haar voed, zodat ik later wakker schrik met een slapende baby in mn armen. Ik weet dan niet hoelang ze heeft gedronken en sja zo met haar slapen is ook niet heel veilig natuurlijk. Daarbij wil ik dat ze 2 borsten drinkt, zodat ze lekker aan kan komen, en die schiet er dan bij in..

Ik ga al expres in het midden van het bed zitten met het voedingskussen goed om me heen, en een kussen daarnaast zodat ze iig niet weg kan rollen.. Ik zit overeind en voed via de madonna of bakerhouding. Liggend op mn zij is helemaal hopeloos, dan ben ik in 2 seconden in dromenland :p

Hoe worden jullie nou goed wakker 's nachts?
pi_99952274
Sannne, misschien helpt het je om niet te vechten tegen de slaap maar om eraan toe te geven. Mijn ervaring is dat de nachten minder zwaar worden als je zelf zo weinig mogelijk écht wakker hoeft te worden. Lukt het je wel om liggend te voeden?

Je kunt je eerst inlezen in veilig slapen met Elise. Ik had een co-sleeper waarin Lena naast me sliep (zie ook Co-sleeper van een Ikea ledikantje?). Zo kon ik haar makkelijker uit bed halen, terugleggen en ook troosten.

Wat mij verder erg heeft geholpen is om te leren hoe ik de tweede borst aan kon bieden zonder van kant te verwisselen. Ik vond (en vind) het het fijnst om bij het geven van de eerste borst op mijn zij te liggen terwijl ik iets achterover leun. Hiervoor zou je een voedingskussen achter je kunnen leggen. Om de tweede borst aan te bieden rolde ik meer naar mijn buik door. Dat was in het begin even wennen en zoeken naar een handige manier om dat te doen, maar ik zweer er nu bij!

En verder overdag zoveel mogelijk proberen bij te slapen als dat je lukt. Als dat je niet lukt is het in ieder geval goed om je rust te nemen, bijvoorbeeld door even op de bank te gaan liggen. Wat ik wel eens deed was Lena in de wipstoel zetten in de badkamer terwijl ik uitgebreid in bad ging. :Y) Niet zo vervelend als halsoverkop het bad uit moeten omdat je ineens toch je baby hoort huilen.
pi_99952526
Ik heb vrij grote borsten dus vind het liggend voeden best lastig. Ik oefen er wel mee, maar het is best stoeien.. Ik vind de bakerhouding het fijnst. Maar idd, het overeind komen, het goed gaan zitten, het afwisselen van de borst gaat allemaal moeilijk als je in die slaaproes zit.

De co-sleeper is wel een goed plan, ik heb nu een wiegje maar ze slaapt naast me in bed, ik heb snachts echt de puf niet 10 keer mn bed uit te moeten voor dat wiegje (want ze pikt het echt niet, teruggelegd worden snachts..)
Ik maak een veilig plekje in bed voor haar om te slapen en dat gaat wel goed, maar toch lijkt een co-sleeper me veiliger. Het voordeel van alleenstaand zijn is dat is natuurlijk veel ruimte over heb ik bed!
Dankje voor het artikel, het stukje medicatie had ik nog niet bij stil gestaan, ik slik bloeddruk verlagende pillen die mijn reactievermogen kunnen beinvloeden (mss daarom zo suf?)

En hoe doen jullie dat met verschonen?
pi_99952726
Wij deden dat tussen het wisselen van de borst , dan werd hij weer wat wakkerder :Y
En ik viel ook in slaap hoor. Zorgde wel dat hij goed stevig lag :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99952802
Ik weet dat er meer vrouwen zijn met grote borsten die het liggend voeden ook niet fijn vinden en nooit fijn zijn gaan vinden. Misschien heeft Orea nog tips?

Iets anders wat me te binnen schiet: heb je een bed met een verstelbaar hoofdeinde? Misschien kun je een manier vinden om zittend te voeden op een voor jou zo comfortabel mogelijke manier (en voor Elise natuurlijk op een veilige manier). Als je geen verstelbaar hoofdeinde hebt: bij de Ikea verkopen ze zulke lattenbodems. Er staat me bij dat mrien op zo'n manier voedt. Mrien, klopt dat?

Het verschonen kun je op je eigen bed doen of in de co-sleeper. Het duurde hier niet lang voor ik het verschonen 's nachts achterwege kon laten. Dat scheelde zoveel!

Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat je jezelf/je reactievermogen misschien niet genoeg vertrouwt om verder te slapen tijdens het voeden, vooral aangezien je die medicijnen slikt. Het is een lastige situatie, want je wilt dat Elise 's nachts veilig is maar je moet zelf ook niet tot een zombie verworden. Dat kan ook weer onveilige situaties (overdag) opleveren. Ik durf Lena nog steeds niet in het midden van het bed te voeden omdat ik bang ben dat mijn lief ineens een deken over haar heengooit of zo.
pi_99952925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:36 schreef Vlindur het volgende:
Wij deden dat tussen het wisselen van de borst , dan werd hij weer wat wakkerder :Y
Ja, zo deed ik dat in het begin ook. Als je niet wilt slapen/doezelen tijdens het voeden is het denk ik fijn om die voeding zo snel mogelijk erop te hebben zitten, want dan kun je daarna weer verder slapen. Een manier om dat te doen is om ervoor te zorgen dat een baby zo actief en efficiënt mogelijk drinkt. Dat verschonen tussendoor maakt een baby weer even alerter.

Overigens begon ik al héél gauw om eerst eens één keer verschonen over te slaan. Als je baby meerdere keren per nacht drinkt hoef je echt niet elke keer te verschonen. En als ik ongelijk heb, merk je dat vanzelf wel door een doorlekactie. :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45:17 #246
94046 PM-girl
pi_99953015
Sannne, het lijkt me inderdaad zwaar, alleen. Zeker als je extra veel moet voeden!
Ik ken moeders die ook telkens in slaap vielen, wat ze niet wilden. Die gingen in een stoel zitten 's nachts, ipv in bed.
Ik zou zelf kiezen voor een slaapplekje in bed creëren, zoals hier al aangegeven wordt. Op mijn zij voeden vond en vind ik ook lastig, het lukt hier nu wel omdat ik met een hoedje voed, maar als ik dat niet gebruik is het aanhappen nog te lastig in die houding.

Ik ben nog steeds aan het bellen met de huisarts, want behalve de apotheek spreekt nu ook een collega-huisarts het doseringsadvies van gisteren tegen
8)7 Intussen doe ik zelf gewoon na elke voeding een kleine hoeveelheid, maar dat wil ik wel graag nog met de arts bespreken.
*
pi_99953201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef Sannne het volgende:
Ik maak een veilig plekje in bed voor haar om te slapen en dat gaat wel goed, maar toch lijkt een co-sleeper me veiliger.
Het fijne van een co-sleeper vind ik dat je niet dat deel van het bed in kunt rollen!

De link die ik je gaf vind ik trouwens wel erg beknopt. Een andere pagina: Veilig samen slapen.

En ik wil toch ook even het tegengeluid van Stichting Wiegedood laten horen.
pi_99953321
Grote borsten check, moeilijk liggend voeden dubbelcheck. Bij mij onveiliger dan zittend omdat ik haar nog steeds verstik als ik haar neus niet actief vrij houd. Ik heb het dus maar opgegeven (ook omdat ik er rugpijn van krijg).

Ik ging trouwens 's nachts fokken of spelletjes doen op mijn telefoon, enige manier om wakker te blijven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99953677
ik vind het liggend voeden juist heel fijn ondanks de grote borsten.
bij de oudste veel gedaan. nu doen we de laatste voeding om 23.00 uur en de eerste 2 voedingen liggend. ik vind het heerlijk.

ik doe het verschonen voor de voeding omdat meneer veel spuugt. gisteren een spuugactie waar het een halve meter verder neer kwam. manlief moest op zij springen. :{
mama van 3 kids!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:10:26 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99953763
Je kan ook in de rugbyhouding heerlijk slapen ;)
Kindje naast je, weet je dat ze veilig ligt, zelf koppie voorover, en dan een por van je man krijgen dat we allebei slapen :+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')