abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 04:34:52 #226
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_99400085
Las net een stukje in de krant over de hongersnood die nu aan de gang is. Was een verhaal over een vrouw die met 6 kinderen door de woestijn is gevlucht en onderweg had 1 kind het niet
gered...

Door oorlog in hun eigen land hebben die mensen zowieso geen toekomst en dan ook niks te eten. Laten ze daar maar wat aan doen ipv alle pijlen richten op Afghanistan en Irak..

Gvd, wij als kinderloos stel willen graag kinderen maar ze laten ze liever verhongeren dan dat ze hier heen worden gehaald...
pi_99400174
Hmm, verbaast me wel hoe makkelijk sommige mensen hier ontwikkelingshulp als ineffectief kwalificeren en stellen dat het helemaal niets helpt. 'Ontwikkelingshulp' is een ontzettend gevarieerd begrip, daar valt ondertussen veel meer onder dan eten sturen naar arme landen. Er zijn best organisaties die effectief en serieus te werk gaan en die ook resultaten boeken, ondanks dat een aantal van de grotere, internationale organen inderdaad niet optimaal functioneren. Ik ontken niet dat er een hoop mis is met de huidige gang van zaken binnen veel ontwikkelingsorganisaties, maar gooi het kind niet met het badwater weg.
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2011 @ 06:51:01 #228
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99400645
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 04:46 schreef zomaarwat het volgende:
Hmm, verbaast me wel hoe makkelijk sommige mensen hier ontwikkelingshulp als ineffectief kwalificeren en stellen dat het helemaal niets helpt. '
Ik stel niet dat het niks help maar a. het kwaad is alweer geschied en b. is het vaak korte termijn hulp.

Wat zou helpen is de IMF van hun dak halen die Afrikaanse landen verbiedt subsidies op voedsel en landbouw te geven.
Wat zou helpen is de IMF privatisatie programma's terug te draaien zodat ze weer graan kunnen verbouwen in plaats van bloemen en pinda's voor de export.
Wat zou helpen is dat wij houtkap demotiveren in plaats van stimuleren en er minder woestijnvorming plaatsvindt.

Afrika heeft altijd periodes van droogtes gehad maar dat ving men in het verleden op door verschillende gewassen te verbouwen. Nu verbouwt men gewassen waar men aan kan verdienen. Allemaal korte termijn. En het is allemaal rechtstreeks terug te herleiden tot de gigantische schulden waarmee "we" Afrika hebben opgezadeld. IMHO.
pi_99400989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 01:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Ronaldson, kind van de jaren 80/90?
Het wirtschaftwunder speelde zich in een land ten oosten van ons af.

Leestip: een geschiedenisboek. :*
|:(
Neem je eigen advies ter harte. Als je niet weet dat de NLe economie voor een groot gedeelte op de Duitse productie draait, dan tja :{ Maar goed, dat las ik al toen je zei dat de aardgasbaten onze welvaart hebben gecreëerd en dat NL niet arm was voor WOII.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99401032
Ik prijs me gelukkig dat ik hier leef, maar de gedachte van het enorme leed dat dit met zich meebrengt, van honger stervende kinderen noem het maar op laat me niet koud.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:23:43 #231
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_99401174
Ik heb mijn blanke schuldgevoel ergens in de jaren negentig al afgekocht.

Dus nu mogen de arme negertjes in Afrika zelf zoeken naar een constructieve oplossing.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_99401178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

|:(
Neem je eigen advies ter harte. Als je niet weet dat de NLe economie voor een groot gedeelte op de Duitse productie draait, dan tja :{ Maar goed, dat las ik al toen je zei dat de aardgasbaten onze welvaart hebben gecreëerd en dat NL niet arm was voor WOII.
Echt he, van iemand die van de jaren 50 is verwacht je wel beter :X
pi_99401185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 04:34 schreef penny-wise het volgende:
Gvd, wij als kinderloos stel willen graag kinderen maar ze laten ze liever verhongeren dan dat ze hier heen worden gehaald...
Laten we dat maar niet doen he, die kindertjes hierheen halen.
pi_99401207
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laten we dat maar niet doen he, die kindertjes hierheen halen.
Verbod op adoptie voor kinderen uit Afrika?
pi_99401244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verbod op adoptie voor kinderen uit Afrika?
Zoiets ja. Tenzij jij het een goed idee vind om het inwonersaantal van Nederland in 1 klap te verdubbelen met hongernegertjes waarvoor we tot onze 95e moeten doorwerken, maar ik schat je toch net iets slimmer in dan dat.
pi_99401246
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:33 schreef Adelante het volgende:

[..]

Vond het ook al vreemd. RTL Nieuws meldde dat het sinds april 2010 niet meer heeft geregend daar (twijfelachtig) en dan is het nu 'ineens' penibel geworden :{
Zo heel raar is dat natuurlijk niet. Ze kennen in die landen regenseizoenen en dan is het niet raar dat het op enkele maanden per ja na niet of nauwelijks regent. Een keer een half jaar of bijna een jaar geen regen is dus nog wel goed op te vangen. Veel langer wordt lastig.

Maar goed het zal toch wel een groot complot zijn om ons geld uit de zakken te kloppen :Y.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99401283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 03:54 schreef StefanP het volgende:
Al doneerde elk land ter wereld z'n volledig BNP dan hielp het nog geen ene donder.

Dat continent is verdoemd; het volk dat daar woont is te achterlijk om zelf ook maar iets zelf voor elkaar te krijgen. De simpelste vorm van beschaving is teveel gevraagd. Elkaar de schedel inslaan en elkaars kinderen verkrachten, daar zijn ze goed in.
Gelukkig geef jij post op post blijk van je eigen hoge mate van beschaving _O-.
pi_99401288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo heel raar is dat natuurlijk niet. Ze kennen in die landen regenseizoenen en dan is het niet raar dat het op enkele maanden per ja na niet of nauwelijks regent. Een keer een half jaar of bijna een jaar geen regen is dus nog wel goed op te vangen. Veel langer wordt lastig.

Maar goed het zal toch wel een groot complot zijn om ons geld uit de zakken te kloppen :Y.
Alleen de toplaag hoeft corrupt te zijn, de mensen die daaronder bungelen kan je in de waan laten dat ze goed bezig zijn.
pi_99401309
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoiets ja. Tenzij jij het een goed idee vind om het inwonersaantal van Nederland in 1 klap te verdubbelen met hongernegertjes waarvoor we tot onze 95e moeten doorwerken, maar ik schat je toch net iets slimmer in dan dat.
Aha er zijn concrete plannen om 17 miljoen kleine negertjes te adopteren? Ik had had je nog net een klein tikje slimmer ingeschat dan iemand die dat werkelijk denkt.
pi_99401316
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alleen de toplaag hoeft corrupt te zijn, de mensen die daaronder bungelen kan je in de waan laten dat ze goed bezig zijn.
Aha en die toplaag bepaalt of er wel of geen regen gaat vallen?
pi_99401328
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol....de hoeveelheid mensen die een kind willen adopteren, ligt ook weer niet zo hoog dat het inwonersaantal in 1 keer verdubbeld zal worden.

Voor het totale aantal mensen maakt het sowieso niet uit of je een kind uit Nederland, Brazilië of Afrika adopteert.
pi_99401385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol....de hoeveelheid mensen die een kind willen adopteren, ligt ook weer niet zo hoog dat het inwonersaantal in 1 keer verdubbeld zal worden.

Voor het totale aantal mensen maakt het sowieso niet uit of je een kind uit Nederland, Brazilië of Afrika adopteert.
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha er zijn concrete plannen om 17 miljoen kleine negertjes te adopteren? Ik had had je nog net een klein tikje slimmer ingeschat dan iemand die dat werkelijk denkt.
Dus jij gaat selectief hongernegertjes hierheen laten komen? Wat zijn de precieze criteria dan, de mate van opgezwollen buik van desbetreffend hongerkindje? Een soort Lucky Lottery in de kampementen waarbij elk kind evenveel kans maakt? Vind je dat zelf niet een beetje.....achterhaald? Waarom een kind wel en de ander niet, hm? Hebben we niet veel meer aan daadkrachtig, structurele ondersteuning in die gebieden zelf, in plaats van een onmenselijk importsysteem te hanteren om je eigen gemoedsrust maar te sussen? Of klinkt het gewoon lekker elitair politiek correct om maar te brallen dat we een paar van die kindjes hierheen moeten halen omdat het zo onmenselijk is, zonder daarbij over de consequenties na te denken?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 08:41:14 ]
pi_99401396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Dus jij gaat selectief hongernegertjes hierheen laten komen? Wat zijn de precieze criteria dan, de mate van opgezwollen buik van desbetreffend hongerkindje? Een soort Lucky Lottery in de kampementen waarbij elk kind evenveel kans maakt? Vind je dat zelf niet een beetje.....achterhaald? Waarom een kind wel en de ander niet, hm? Hebben we niet veel meer aan daadkrachtig, structurele ondersteuning in die gebieden zelf, in plaats van een onmenselijk importsysteem te hanteren om je eigen gemoedsrust maar te sussen.
Knul, het ging om een voorbeeld van mensen die een kindje willen adopteren. niet om het binnenhalen van heel Afrika... Blijven lezen ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:40:49 #244
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_99401397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]
Dat maakt wel wat uit. Als je een kind uit Brazilië of Afrika adopteert stijgt het inwoneraantal van Nederland met 1, maar als je een kind uit Nederland adopteert stijgt het niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_99401413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net zoals het klimaatgeneuzel. Ow nee toch niet. Want juist door het schoner worden van de lucht in europa zijn er in ethiopie minder hongersnoden omdat daar wat meer regen is gevallen de afgelopen 10 jaar.
pi_99401421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Knul, het ging om een voorbeeld van mensen die een kindje willen adopteren. niet om het binnenhalen van heel Afrika... Blijven lezen ;)
Knul, het ging om het selectief binnenhalen van een hongerkind, blijven lezen:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 04:34 schreef penny-wise het volgende:
Vraag jezelf eens af wie ze hier bedoelt met het woord "ze". Bedoelt ze dan ALLE hongernegerkindjes? Zo ja, dan is het onmogelijk om die hierheen te halen. Zo nee, hoe ga je dan selecteren? Kortom, linksom of rechtsom, onmenselijk, barbaars, kortzichtig en onhaalbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2011 08:44:41 ]
pi_99401430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Dus jij gaat selectief hongernegertjes hierheen laten komen? Wat zijn de precieze criteria dan, de mate van opgezwollen buik van desbetreffend hongerkindje? Een soort Lucky Lottery in de kampementen waarbij elk kind evenveel kans maakt? Vind je dat zelf niet een beetje.....achterhaald? Waarom een kind wel en de ander niet, hm? Hebben we niet veel meer aan daadkrachtig, structurele ondersteuning in die gebieden zelf, in plaats van een onmenselijk importsysteem te hanteren om je eigen gemoedsrust maar te sussen.
Mensen die een kind adopteren doen dat meestal, omdat ze zelf ongewild kinderloos zijn. (Zoals in de post waar je in eerste instantie op reageerde).

Het lijkt wel alsof jij het omdraait, dat mensen gaan adopteren, omdat er ergens veel zielige kindertjes zijn.
pi_99401457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mensen die een kind adopteren doen dat meestal, omdat ze zelf ongewild kinderloos zijn. (Zoals in de post waar je in eerste instantie op reageerde).

Het lijkt wel alsof jij het omdraait, dat mensen gaan adopteren, omdat er ergens veel zielige kindertjes zijn.
De post waar ik op reageerde, en waar jullie blijkbaar overheen lezen, gaat toch echt in op het feit dat ze het erg vind dat die kindertjes niet hierheen kunnen worden gehaald. Dan praat je toch echt over honderduizenden, zo niet miljoenen kindertjes.
pi_99401471
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Knul, het ging om het selectief binnenhalen van een hongerkind, blijven lezen:

[..]

Vraag jezelf eens af wie ze hier bedoelt met het woord "ze". Bedoelt ze dan ALLE hongernegerkindjes? Zo ja, dan is het onmogelijk om die hierheen te halen. Zo nee, hoe ga je dan selecteren? Kortom, linksom of rechtsom, onmenselijk, barbaars, kortzichtig en onhaalbaar.
Ze zal met 'ze' het aantal kinderen bedoelen dat ze wil adopteren als kinderloos stel... Ja dat zullen er geen 17 miljoen zijn dus ze zal een selectie moeten maken. Lijkt mij nogal logisch maar jij hangt er een heel verhaal aan vast.
pi_99401482
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De post waar ik op reageerde, en waar jullie blijkbaar overheen lezen, gaat toch echt in op het feit dat ze het erg vind dat die kindertjes niet hierheen kunnen worden gehaald. Dan praat je toch echt over honderduizenden, zo niet miljoenen kindertjes.
Het hele stuk over willen adopteren als kinderloos stel gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')