Sinds een paar wekenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:28 schreef Anne het volgende:
Verder geen Benz-rijders hier op FOK!? Kan het mij haast niet voorstellen.
C350e leasevoiture. Rijdt prima maar wel heel anders dan mijn 3-serie. Super snel, maar zeker niet sportief. En de actieradius is te klein.quote:
Ik heb m'n W123 nog steeds, in tegenstelling tot de overgrote meerderheid aangezien ze een stuk minder rondrijden sinds vorig jaar...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:28 schreef Anne het volgende:
Verder geen Benz-rijders hier op FOK!? Kan het mij haast niet voorstellen.
I know what you meanquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
C350e leasevoiture. Rijdt prima maar wel heel anders dan mijn 3-serie. Super snel, maar zeker niet sportief. En de actieradius is te klein.
Verder een prima auto!
Ik heb een fokking hekel aan vaak tanken. Met de Benz 2x zo vaak als met de Beemer. 45 liter is dan natuurlijk ook geen porem met dit verbruik.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
I know what you mean
De 320 is ook erg vlot, zeker op de snelweg is het gewoon leuk om die 14% figuren te pesten, die meestal maar aannemen dat het een 200je is en dan op je bumper gaan hangen
Met 140 naar rechts en dan rustig het gas erop blijft geweldig Gaat idd wel nogal ten koste van de aktieradius, maar heej, 91ct/l. van de week, dus who the #u@& cares?
Ik mag me hier ook meldenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:28 schreef Anne het volgende:
Verder geen Benz-rijders hier op FOK!? Kan het mij haast niet voorstellen.
Wat is een /8?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:27 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ik mag me hier ook melden
Heb een /8 in de loods staan waar een OM606 in komt met +-300-400 pk
Blok heb ik sinds donderdag en gaat volgende week los, en word compleet gereviseerd.
Voor de extra diesel heb ik dikke plunjers uit zweden besteld, en de turbo word een holset HX35 uit een lijnbus
Gelukkig werk ik bij een revisiebedrijf en kan ik dus veel zelf/door collegas laten doen
Versnellingsbak moet uit een w203 komen. 6 bak handgeschakeld. maar hier zijn maar een paar bakcodes geschikt voor. dus dat word nog een flinke zoektocht.
Verder natuurlijk nog enorm veel kleine dingen om het allemaal pas te krijgen.
Dit is een OM606 als ik me niet vergis, niet dat ik dat niet kan overigens, maar dan wel met wat minder drama; niet omdat het moet, maar omdat het kanquote:
Hier!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:28 schreef Anne het volgende:
Verder geen Benz-rijders hier op FOK!? Kan het mij haast niet voorstellen.
Wat rijd je dan?quote:
w169quote:
Lelijk is niet het woordquote:Op zondag 24 januari 2016 14:21 schreef Messina het volgende:
[..]
w169
Lach maar, noem 'm maar lelijk, ik ben dol op m'n auto
Nope, een /8 is een w114 of w115. zijn eigenlijk dezelfde maar een w114 heeft een 6 cilinder en w115 4 cilinder.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit is een W606 als ik me niet vergis, niet dat ik dat niet kan overigens, maar dan wel met wat minder drama; niet omdat het moet, maar omdat het kan
Ik schijn op zoek te moeten naar een Scania föhn
Mijn dieseltje weegt wel wat meer als 1300 kilo Maja, ik rijd hem dan ook als daily. Wat jij wilt gaan bouwen is niet echt geschikt meer voor dagelijks gebruik ben ik bangquote:Op zondag 24 januari 2016 14:57 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Nope, een /8 is een w114 of w115. zijn eigenlijk dezelfde maar een w114 heeft een 6 cilinder en w115 4 cilinder.
Maar er komt dus inderdaad een dikke turbo op, en black smoke racing is stiekem wel een beetje mijn voorbeeld geweest.
Heb de auto ook speciaal gekocht omdat ik per se een om603 of 606 wou hebben en wel graag belastingvrij rijd, want 1300 kilo op diesel is niet leuk
trouwens, in de w123 lag er toen een hx50 in én een compressor, anders zou je die turbo nooit opgespoeld krijgen
Nou, voor dagelijks gebruik ga ik gewoon die 10 kilometer met de brommer, en ben van plan om dat gewoon te blijven doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn dieseltje weegt wel wat meer als 1300 kilo Maja, ik rijd hem dan ook als daily. Wat jij wilt gaan bouwen is niet echt geschikt meer voor dagelijks gebruik ben ik bang
Sja, als het rijdt is het goed toch? met een dikke turbo erop heb je ws ook een turbogat van hier tot yesterday, dus zit er genoeg ruimte om te cruisen.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:54 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Nou, voor dagelijks gebruik ga ik gewoon die 10 kilometer met de brommer, en ben van plan om dat gewoon te blijven doen.
Maar ik wil hem wel gewoon als normale auto kunnen gebruiken zeg maar. en met 300 pk is dat nog goed mogelijk denk ik.
Als ik echt veel kilometers zou maken had ik wel een w124 gekocht en daar een 606 in gelegd.
Zo'n auto doe je toch niet weg voor 500euroquote:Op zondag 24 januari 2016 19:24 schreef Dimitri_ het volgende:
Heb nog een complete koppakkingset van een W201 190D 2.5T
Iemand baat bij? Ligt me in de weg maar vind het ook zoiets om weg te gooien.
De auto zelf is 2 maanden geleden opgehaald door handelmocro's voor 500 piek.
Lag een nieuw blok in maar kreeg het blok niet lekker aan het lopen vanwege vacuumproblemen. Kon geen enkele monteur vinden die er ook maar een beetje moeite in wilde stoppen. Zo stond hij al 3 jaar in de schuur. Laatst grote schoonmaak gehouden en maar besloten om mijn verlies te pakken.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:03 schreef klawie het volgende:
[..]
Zo'n auto doe je toch niet weg voor 500euro
gaafquote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:27 schreef -niemand- het volgende:
Voor de extra diesel heb ik dikke plunjers uit zweden besteld, en de turbo word een holset HX35 uit een lijnbus
Zondequote:Op zondag 24 januari 2016 21:14 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Lag een nieuw blok in maar kreeg het blok niet lekker aan het lopen vanwege vacuumproblemen. Kon geen enkele monteur vinden die er ook maar een beetje moeite in wilde stoppen. Zo stond hij al 3 jaar in de schuur. Laatst grote schoonmaak gehouden en maar besloten om mijn verlies te pakken.
beter zoek je een model vanaf 2006, facelift, kinderziektes opgelost, heldere koplampen en geen roest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:46 schreef Questular het volgende:
Rij nu in een c180 station met 330k op de teller.
Dit model:
[ afbeelding ]
Maar ik heb nu een andere op het oog nl een:
Mercedes C240 W 203 Avantgarde (zilvergrijs, geen station).
2002 – 160.000 km – altijd garage onderhouden
Nu lees ik dat dit model last kan hebben van roest en electrische problemen, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Als je moet dealen met de kinderziektes en roest reparaties, komt buiten de irritaties van de garagerekeningen, dat budget vanzelf die kant op, en dan ga je jezelf voor je kop slaanquote:
Ik rij sinds december 2013 in een C117.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:28 schreef Anne het volgende:
Verder geen Benz-rijders hier op FOK!? Kan het mij haast niet voorstellen.
Je fotootjes doen het niet bij mij .quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:48 schreef Hyperdude het volgende:
Vroegâh was alles betâh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo. Dikke bak. .quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:09 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Ik rij sinds december 2013 in een C117.
Witte CLA 200 met AMG line pakket.
Super tevreden mee
[ afbeelding ]
Dan kun je wellicht beter een andere auto overwegen.quote:
Ah, zo ver was je alquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:53 schreef Questular het volgende:
Als de pré 2006 modellen zo veel roest en electro problemen hebben dan zal ik maar eens op zoek gaan naar een ander merk
Wat is je budget / eisen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:53 schreef Questular het volgende:
Als de pré 2006 modellen zo veel roest en electro problemen hebben dan zal ik maar eens op zoek gaan naar een ander merk
Net als elke auto. stempels en de goede intervallen in het boekje.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:57 schreef -gt- het volgende:
MB liefhebbers,
Ik ga deze week, ter vervanging van een leaseauto, bij een MB A 160 blue efficiency kijken.
Heeft deze nog speciale aandachtspunten ?
Voor dat budget vind je wel een facelift hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:01 schreef Questular het volgende:
Eigenlijk heb ik alleen maar gekeken naar Mercedes omdat ik behoorlijk tevreden ben over degene die ik nu heb. Dus ik was eigenlijk wat rond aan het kijken wat ik voor 7/8k kon halen... Iets anders rijden als Mercedes of BMW is nog niet in me opgekomen Moet zeggen dat ik tot nu toe met zowel oudere BMW modellen als met de Mercedes bijna geen problemen heb gehad. Dus ik dacht dat een iets nieuwere mercedes wel een safe bet was.
Inderdaad. Mijn moeder heeft een half jaar terug (denk ik) een hele nette C270 diesel facelift) gekocht. Best leuk in de opties, aparte kleur en iets van 2 ton gedraaid.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor dat budget vind je wel een facelift hoor.
Jah, maar hij zoekt zelfs een benzineversie, en die zijn nog goedkoperquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:59 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn moeder heeft een half jaar terug (denk ik) een hele nette C270 diesel facelift) gekocht. Best leuk in de opties, aparte kleur en iets van 2 ton gedraaid.
Heeft er -dacht ik- iets van 7k voor betaald.
Sorryquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Je fotootjes doen het niet bij mij .
...
Kom maar door met die marktplaatslinkjes zou ik zeggen!quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, maar hij zoekt zelfs een benzineversie, en die zijn nog goedkoper
Valt idd tegen Toen ik aan het zoeken was stonden er best wel wat. Heb zelfs nog overwogen om een C op LPG te gooien.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:33 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Kom maar door met die marktplaatslinkjes zou ik zeggen!
Ik heb geen elektrische problemen. Wel wat technische, maar dat is gewoon goed te verhelpen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:52 schreef Questular het volgende:
Zelfs als ik het budget een beetje ophoog vind ik niet heel veel, jammer want ik rij graag Mercedes maar heb niet zo een goed gevulde spaarpot De roest daar kan ik nog mee leven, maar elektrische problemen vind ik echt een no-go. Nu weet ik dat de E-klasse ook elektrische problemen had maar dat die problemen met een modificatie te verhelpen waren, dit is voor de c-klasse niet het geval?
Feli's, en foto's natuurlijkquote:Op maandag 14 maart 2016 10:23 schreef Questular het volgende:
Het is toch de c240 Avantagarde Automaat uit 2002 geworden. Binnen mijn budget heb ik niks beter kunnen vinden. 160k op de teller 3e eigenaar en nog perfect in staat. Uiteraard goed gecontroleerd op roest en buiten wat oppervlakkige roest puntjes in de wielkassen achter is hij roestvrij (voor zover ik kan zien op de moment) Puntjes in de wielkassen meteen laten behandelen. Nu hopen dat de roest nog een tijdje wegblijft. Gelukkig ken ik iemand die bij Mercedes gewerkt heeft en me kan helpen bij eventuele problemen of aandachtspuntjes die deze auto in de toekomst zou kunnen krijgen (inc uitlezen electronische problemen).
Wat een rij genot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |