Ik heb hier een W126 te koop van 83.. Dat is geen V6 maar een inlijn zes cilinder 24 kleppert..quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat zal wel berg af met de wind mee zijn Maar 1 op 10 gaat niet lukken.
Heb geen ervaring met 280 of 380 motoren. Maar ik zou voor een 380 gaan. Dat is een V8, rijdt soepeler en een V8 is sneller verkocht mocht je hem ooit weer verkopen. Kwa verbruik maakt het niet veel uit, zo'n 280 V6 moet meer toeren maken om het gewicht van de auto in beweging te zetten. Bij een V8 gaat dat wat makkelijker en dat zuipt net zo veel. Veel succes met je zoektocht naar een mooie w126 !!
Ik ben stiekem naar een BMW E65 aan het kijken
De nieuwere modellen roesten wel onder je kont vandaan he. Goed je huiswerk doen dusquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:56 schreef The6thgate het volgende:
Hier eens even meelezen. Heb in het verleden auto's geparkeerd bij een hotel en wat mee daar vooral op viel is dat alle Mercedes modellen ontzettend comfotabel reden, ongeacht of ze nieuw of 30 jaar oud waren.
Ik zit er aan te denken om volgend jaar een C-klasse sportscoupe aan te schaffen uit 2001/2002. Wel een beetje vrouwenmodel-imago misschien Maar goed dat boeit me dan minder, comfort is dan datgene waar het me om gaat.
?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De nieuwere modellen roesten wel onder je kont vandaan he. Goed je huiswerk doen dus
Zo ver was ik nog niet Binnenkort maar eens wat forums uitpluizenquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De nieuwere modellen roesten wel onder je kont vandaan he. Goed je huiswerk doen dus
Blijven mooie wagens. Ik vind het nieuwste C-klasse geval ontzettend vet (de voorkant dan toch). Weer een beetje retroquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Zo ver was ik nog niet Binnenkort maar eens wat forums uitpluizen
Merk ik met onze C kombi uit 2005 vrij weinig van.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De nieuwere modellen roesten wel onder je kont vandaan he. Goed je huiswerk doen dus
Roesten dus niet onder je kont weg maar hebben wat last van roest onder niet-dragende delen. Esthetiek ipv techniek dus.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3858903,3858903 en verder http://www.google.com
Wat dan ook, valt me toch tegenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Roesten dus niet onder je kont weg maar hebben wat last van roest onder niet-dragende delen. Esthetiek ipv techniek dus.
Voor dat geld moet het wel een mooie zijnquote:Op donderdag 28 juli 2011 11:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb hier een W126 te koop van 83.. Dat is geen V6 maar een inlijn zes cilinder 24 kleppert..
btw ik verkoop deze voor 4500,- Inruil mogenlijk
lol, nee..quote:Op zondag 4 september 2011 16:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor dat geld moet het wel een mooie zijn
Ruilen voor de ZX ?
Bang dat je je Beemert traag gaat vinden?quote:
Is anders niet veel geld voor een goede W126, ze gaan ook zomaar voor 12000 euro weg hoor.quote:Op zondag 4 september 2011 16:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor dat geld moet het wel een mooie zijn
Ruilen voor de ZX ?
Mjah zo zijn er wel meer gekken die denken dat 350.000 km ineens niet veel meer is als het een auto van voor '86 is. Het is en blijft een oude auto, en natuurlijk heb je kaf onder het koren, maar 12 roodjes voor een auto die je van BJ '87 voor de helft hebt is wel een beetje goudzoeken vind je niet?quote:Op zondag 4 september 2011 19:19 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
[..]
Is anders niet veel geld voor een goede W126, ze gaan ook zomaar voor 12000 euro weg hoor.
En hoe denken zij hard te kunnen maken dat jij op weg was naar je werk mocht er ooit iets gebeuren?quote:Verzekeringsmaatschappij B (waar ik mijn klassieke motoren ook heb verzekerd) geeft aan dat woon-werkverkeer onder geen enkele voorwaarde is verzekerd.
Die vraag heb ik ze gesteld, en hun antwoord was dat ze alles onder spitstijden als verdacht beschouwen...quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:39 schreef vosss het volgende:
[..]
En hoe denken zij hard te kunnen maken dat jij op weg was naar je werk mocht er ooit iets gebeuren?
Die gaan echt niet je baas op bellen hoor
En dat is dus verzekeringsmaatschappij B...quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:47 schreef junkiexp het volgende:
www.europeeschee.nl
Eerste auto in de lease en 2de auto uit 1978 voor 60 euro per jaar.
Maar die deden niet moeilijk over een 123 toch ?quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En dat is dus verzekeringsmaatschappij B...
Nee, het type auto was niet het probleem maar woon-werkverkeer wel. Nu gebruik ik de W123 niet dagelijks voor woon-werkverkeer, maar soms rijd ik er wel mee naar het werk. In de polisvoorwaarden staat expliciet dat enkel recreatief gebruik is verzekerd. Uiteraard wordt het lastig om het te bewijzen, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik mocht het ooit tot een aanrijding komen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar die deden niet moeilijk over een 123 toch ?
Heb mij 124 uit 85 daar verzekerd gehad.
Woon werk kunnen ze nooit achterhalen volgens mij.
Aha, ja ik snap het ook wel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, het type auto was niet het probleem maar woon-werkverkeer wel. Nu gebruik ik de W123 niet dagelijks voor woon-werkverkeer, maar soms rijd ik er wel mee naar het werk. In de polisvoorwaarden staat expliciet dat enkel recreatief gebruik is verzekerd. Uiteraard wordt het lastig om het te bewijzen, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik mocht het ooit tot een aanrijding komen.
Mijn eigen verzekeringsmaatschappij gaf aan de auto niet als klassieker te erkennen omdat er te veel van rondreden, maar na enig aandringen (en aanprijzen van de W123 natuurlijk!) en het benoemen van de auto en motor voor dagelijks gebruik die ik ook reeds bij hen verzekerd heb, hebben ze de auto bij wijze van uitzondering toch als een klassieker erkend.
Ik snap het ergens wel hoor, gezien de grote hoeveelheden oude Benzen die dagelijks door het land forenzen.
En toch lijkt me er een groot verschil tussen een oldtimer als enige auto of een oldtimer naast een 'moderne' auto. Je ziet overigens aan de staat van een W123 of W124 vrijwel direct of de bestuurder een liefhebber of een proleet is. Bestuurders van een W201 vallen meestal in de tweede categorie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Aha, ja ik snap het ook wel.
Ik woon in 010 en hier rijden nog meer W124's dan golfjes
Eens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En toch lijkt me er een groot verschil tussen een oldtimer als enige auto of een oldtimer naast een 'moderne' auto. Je ziet overigens aan de staat van een W123 of W124 vrijwel direct of de bestuurder een liefhebber of een proleet is. Bestuurders van een W201 vallen meestal in de tweede categorie.
Ik had een schitterende W124 (een 6 cilinder), compleet smetteloos van zowel binnen als buiten. Toch heb ik 'm weer ingeruild voor mijn oude liefde, de W123. Eerlijk is eerlijk, het feit dat ik met deze wissel per maand zo'n 200 tot 300 euro kon besparen op wegenbelasting en brandstof (en nu dus ook nog eens op verzekering) maakte de keuze wel een stukje makkelijker...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Eens.
Hier rijdt 99% erin omdat ze geen wegenbelasing hoeven te betalen.
Een echt mooie W124 zie ik zelden.
Fantastisch, zeker als het een 6 cilinder (in lijn) automaat betreft!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe rijdt zo'n W124 eigenlijk? Ik wil echt zo'n comfortabele Autobahnstümher.
Ja ik ga sowieso voor een 6-cylinder automaat! Maar op de snelweg enzo, lekker rustig? En wat zuipt zo'n ding ongeveer? En is 'ie nog een beetje vlotquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Fantastisch, zeker als het een 6 cilinder (in lijn) automaat betreft!
Heerlijk rustig, maar bij 1 op 9 (op super!) houdt het wel een beetje op vrees ik. En 'vlot' is een über-understatement.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja ik ga sowieso voor een 6-cylinder automaat! Maar op de snelweg enzo, lekker rustig? En wat zuipt zo'n ding ongeveer? En is 'ie nog een beetje vlot
Ik ook, altijd als ik buiten kom bij de auto check ik als eerste de ster. Ben nu met mijn derde Benz bezig, maar gelukkig ben ik nog nooit sterloos geweest!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:03 schreef Elvander het volgende:
Ik ben altijd bang dat me dat ook nog eens gaat overkomen, zo'n rotstreek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |