abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 15:49:45 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99322657
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  Vis een optie? maandag 11 juli 2011 @ 15:50:58 #2
70532 loveli
N
pi_99322698
Een martelwerktuig een fijn ding noemen :')
crap in = crap out
pi_99322732
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:50 schreef loveli het volgende:
Nog nooit van SM gehoord? :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 11 juli 2011 @ 15:52:30 #4
70532 loveli
N
pi_99322760
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nog nooit van SM gehoord? :')
Heb jij ook een arsenaal aan fijne dingen? :')
crap in = crap out
pi_99322792
quote:
Heb een ouder model hiervan, super!
Als het pijn doet, zijn je haartjes te lang. Buiten de eerste keer, is het dan eigen schuld als ie je pijn doet :P
pi_99322813
:z :z :z Nog een uurtje.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99322835
quote:
oh ik vind het niet meer echt pijn doen :P
Ben er onderhand zo aan gewend...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? maandag 11 juli 2011 @ 15:54:54 #8
70532 loveli
N
pi_99322857
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Heb een ouder model hiervan, super!
Als het pijn doet, zijn je haartjes te lang. Buiten de eerste keer, is het dan eigen schuld als ie je pijn doet :P
Ik stam nog uit de tijd dat de epilady nieuw was :')
crap in = crap out
pi_99322872
XM, als je me wat meer info (model en prijs enzo) wil PM en ga ik vanavond even kijken :) ben nu op werk!
pi_99322873
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb jij ook een arsenaal aan fijne dingen? :')
Nope...
Een oom wel, deelde het ook doodleuk op z'n hyves ;(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:56:04 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99322899
Okee, het is de Braun Silk epil Xpressive, type 5375.

Alle onderdelen die hier staan, zitten er ook bij, meesten ongebruikt :).

Nieuwprijs is 99 euro, naja paar keer gebruikt, krijg vast niet ALLE haartjes eruit, dus nja, 40 euro ofzo?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 11 juli 2011 @ 15:57:31 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99322947
Epileren resulteerde bij mij in ingroei, vreselijk. Heb nu een laserapparaat en ik heb hem nog niet zo vaak gebruikt maar heb veel minder last van haargroei. Ga hem in het najaar weer gebruiken en dan hoef ik volgende zomer niet of amper te scheren als t goed is. Nu naar huis!
Niet meer actief op Fok!
pi_99323033
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:57 schreef Viking84 het volgende:
Epileren resulteerde bij mij in ingroei, vreselijk. Heb nu een laserapparaat en ik heb hem nog niet zo vaak gebruikt maar heb veel minder last van haargroei. Ga hem in het najaar weer gebruiken en dan hoef ik volgende zomer niet of amper te scheren als t goed is. Nu naar huis!
Is dat niet vreselijk duur?
Dan liever scrubben en epileren denk ik :P
  maandag 11 juli 2011 @ 15:59:47 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99323035
Epileren ;( Handig doch auw.

TT O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 11 juli 2011 @ 16:00:15 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99323054
M'n huid is er veel te gevoelig voor. Ging helemaal kapot, met allemaal wondjes en littekens tot gevolg. Dus ja.. echt jammer, maar helaas.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99323109
*O* achter een echte computer *O*

niet thuis ;(
Ja doei.
pi_99323180
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n huid is er veel te gevoelig voor. Ging helemaal kapot, met allemaal wondjes en littekens tot gevolg. Dus ja.. echt jammer, maar helaas.
Dat lijkt me dan weer goed naar :{
Wat doe je dan? Harsen en scheren is ook irriterend.
Vachtje? :s)
  maandag 11 juli 2011 @ 16:03:48 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99323206
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer goed naar :{
Wat doe je dan? Harsen en scheren is ook irriterend.
Vachtje? :s)
Gewoon elke ochtend onder de douche ff het scheermes erover :). Arbeidsintensiever, maar levert me tenminste geen lelijke plekken op.
  maandag 11 juli 2011 @ 16:13:04 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99323527
We kwakken er eens een lijstje in!

O: twee sneetjes met parmaham
L: volkorenbroodtosti
T: chai met kardemom, melk en suiker
T: twee gekookte eitjes
D: restje Chinees
S: Zumba
T: glaasje sap
pi_99323583
Speenvarken van de Chinees :9 O+
pi_99323651
Zit er wel heel veel groente in je restje chinees Maria? :)

Ik heb in mijn lunchpauze chocolade gekocht bij de Xenos, en heb het gewoon nog niet eens aangeraakt. B-) Goed bezig al zeg ik het zelf.

Owja, en mijn broodje lamsshoarma was LEKKER!!! B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 11 juli 2011 @ 16:17:20 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99323696
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is dat niet vreselijk duur?
Dan liever scrubben en epileren denk ik :P
Nee hoor, het apparaat zelf was wel duur (380 euro ofzo, heb hem een jaar of 2 geleden gekocht) en de cartridge zijn afh van waar je ze koopt tussen de 30 en de 40 euro (je kunt er iets van 2 keer je hele lijf mee doen) en omdat je diverse groeicycli hebt, moet je de behandeling een paar keer herhalen, maar daarna heb je echt weinig tot geen haar meer op je lijf. Ik had echt altijd van die donkere haren. Als ik ze 's morgens schoor, zag ik ze 's middags alweer terug groeien, zo irritant. Nu voel ik ze 's avonds wel weer terug komen, maar je ZIET ze niet, tenzij je er met je neus bovenop zit en dus hoef ik echt niet vaker dan om de dag te scheren en meestal scheer ik zelfs maar 2 keer per week. Je mag dat apparaat (Silkn heet het) alleen gebruiken op een ongebruinde huid, dus ik ga in het najaar weer verder :).

Samenvatting: het apparaat is prijzig (al is er nu een veel goedkopere opvolger) en de cartridges zijn ook prijzig, maar als het goed werkt, ben je uiteindelijk minder geld kwijt dan wanneer je scheermesjes en scheerschuim moet kopen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 juli 2011 @ 16:19:42 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99323791
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Gewoon elke ochtend onder de douche ff het scheermes erover :). Arbeidsintensiever, maar levert me tenminste geen lelijke plekken op.
Daar kan mijn huid dus niet tegen, tegen elke dag scheren. Krijg ik sneller wondjes. En ik ben gewoon best veel tijd kwijt aan scheren. Als ik alles doe, toch wel 1 tot 1,5 uur :'). Niet iets om elke dag te doen dus _O-.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 juli 2011 @ 16:19:44 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99323794
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zit er wel heel veel groente in je restje chinees Maria? :)

Ik heb in mijn lunchpauze chocolade gekocht bij de Xenos, en heb het gewoon nog niet eens aangeraakt. B-) Goed bezig al zeg ik het zelf.

Owja, en mijn broodje lamsshoarma was LEKKER!!! B-)
Om eerlijk te zijn niet zo :P Ik deelde met vriendje om kosten te drukken en hij lust alleen babi pangang :+ en nasi. Maar goed, gezien ik nagenoeg elke dag netjes groenten eet kan het vast niet heel veel kwaad.

Lamsshoarma O+

Ik heb wel een blij multiculti lijstje, met Italiaans, Indiaas, Chinees en een Latin S :D
  maandag 11 juli 2011 @ 16:19:44 #25
229513 Blurred86
Live Positive
pi_99323795
het is maar wat je 'niet duur' noemt! :o
maar goed, ik heb dan ook het geluk dat ik niet heel donker behaard ben en ik kan rustig een week zonder mijn benen te scheren zonder dat het opvalt (en dat doe ik dan ook regelmatig :') )
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')