Ik ben niet echt een van de lurkers (heb al eerder gepost in deze reeks) maar ben wel iemand die meer mee-leest dan zelf post. Ik heb altijd het gevoel dat er weinig gebeurd wat de moeite van posten isquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:
-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).
Ik heb in dat opzicht blijkbaar erg veel geluk gehad, heb me vorig jaar op 1 maart opgegeven, had 24 juni de intake, en 27 juni dit jaar had ik de diagnostische fase al gehad tot het punt dat ik het recept voor hormonen mee kreegquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:46 schreef Fixers het volgende:
Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
Inderdaad, lijkt me leuk om eens wat echte mensen aan nicknames te kunnen koppelenquote:
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
Maar kijken ze daar dan wel naar?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:
[..]
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
Ja, dat lijkt mij wel.quote:
Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.quote:
Het is "meneer wijsneus" voor u. En ja, ook op straat wordt dat soort details gecheckt bij het geven van een bekeuring. Respect voor de mensen die van geslacht veranderen, want situaties zoals Dropkogel beschreef lijkt mij best lastig.quote:
Ik heb niks uitgelegd daar had ik echt geen zin in.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen? En heb je uitgelegd wat er aan de hand was?
Op straat heb ik dat 1x gehad werd rond 5am aangehouden voor het door rood rijden...de agent vroeg geen ID maar zei dat hij me 1x als man en 1x als vrouw ging aanhouden omdat hij me verdacht van een vals ID.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.
Nu al te laat om daar nog van te profiteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:16 schreef wonderer het volgende:
Nog een reden om het gewoon te schrappen. Of de wet eindelijk eens aan te passen dat het veranderen makkelijker wordt.
Gisteren via de website gezien. Goede docu. Misschien niet passend als sjabloon op het leven van sommigen, maar commentaar op website snap ik niet. Het thema heeft alles te maken met transsexualiteit of beter, genderdiversiteit in het algemeen. Vond het inspirerend om eigen hokjesdenken weer eens aan de kaak te stellen.quote:Mikael en Orlando
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |