quote:
Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).
Ik ben niet echt een van de lurkers (heb al eerder gepost in deze reeks) maar ben wel iemand die meer mee-leest dan zelf post. Ik heb altijd het gevoel dat er weinig gebeurd wat de moeite van posten is

Hoewel ik sinds de vorige post nu wel met hormonen ben begonnen (andocur & progynova). En voornamelijk emotioneel is het verschil behoorlijk te merken, Ik ben vanwege de zomer weer wat oude series aan het her-kijken, en merk dat ik bij sommige zaken vrij makkelijk mee aan het huilen ben, dat gebeurde in de 30 jaar voor die hormonen misschien 2 keer

Verder lijkt de lichaamsbeharing wat af te nemen, of zachter te worden, het verschil is lastig te bepalen

Heb ondertussen ook goedkeuring van de verzekering voor vergoeding van het definitief ontharen, dus daar wil ik in september mee beginnen

quote:
Op dinsdag 2 augustus 2011 08:46 schreef Fixers het volgende:Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
Ik heb in dat opzicht blijkbaar erg veel geluk gehad, heb me vorig jaar op 1 maart opgegeven, had 24 juni de intake, en 27 juni dit jaar had ik de diagnostische fase al gehad tot het punt dat ik het recept voor hormonen mee kreeg

En dan zit er nog 2 maanden extra vertraging in, 1 maand door het VU (het duurde 4 weken voor ze me hadden aangemeld in Gent) en nog een maand omdat ik in Oktober vorig jaar op vakantie was, en de diagnostiek dus "pas" in November kon beginnen.
quote:
Inderdaad, lijkt me leuk om eens wat echte mensen aan nicknames te kunnen koppelen
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.