abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:29:31 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100218065
Androcur is een blocker, toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100218870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:29 schreef wonderer het volgende:
Androcur is een blocker, toch?
Uhuh. En daarnaast krijg ik dus nog de vrouwelijke hormonen, maar nog niet from the get go ;(
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:57:18 #53
71919 wonderer
pi_100218968
Je bent in ieder geval op pad ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_100219395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:57 schreef wonderer het volgende:
Je bent in ieder geval op pad ;)
Zo denk ik er ook maar over :D en eigenlijk komt het er op neer dat hoe meer ik me inzet, hoe sneller het zal gaan :P

Dus als ik klaag over iets langzaams heb ik daar wel grotendeels mezelf aan te danken.

Grotendeels.

Die wachtlijstennnnnnnnnn
pi_100223265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:12 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook maar over :D en eigenlijk komt het er op neer dat hoe meer ik me inzet, hoe sneller het zal gaan :P

Dus als ik klaag over iets langzaams heb ik daar wel grotendeels mezelf aan te danken.

Grotendeels.

Die wachtlijstennnnnnnnnn
Jups, zo voelt het hier ook wel. Als ik zelf meer moeite doe gaat het proces sneller. Weet alleen niet zo goed wat de beste stappen zijn. Zijn er praatgroepen in de regio Utrecht of het Gooi?

Ik lijk op weg te zijn een gooische vrouw te worden. :P

Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:36:38 #56
206345 Magenta
Full of colour
pi_100398866
Paar dingetjes (tis hier zo rustig);

-Iemand de glossy van Transvisie gehad? Ik niet namelijk. Was wel benieuwd.

-Dit is een absolute aanrader voor de vrouwen hier. Zeker voor het netjes houden van de gevoelige delen de eerste maanden na de operatie (die rare vormpjes moet je dan maar even voor lief nemen :|W ).

-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).

-Omdat hier de gewoonte onder users heerst post-op uit deze reeks te verdwijnen (ik geef geen waardeoordeel hoor, het is puur iets wat me opvalt); iedereen die wat post-op ervaringen wil lezen; kan mij pm-en, eventueel ook voor lurkers. Gaat me net iets te ver dat allemaal hier te posten, maar in het kort; ik ben heel tevreden O+
~Fin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:51:20 #57
71919 wonderer
pi_100399323
In de ESTA staat een dubbelinterview met vier TS'en, 2 man en 2 vrouw.

En is die silk-epil nou een scheerapparaat of een epileerapparaat? :?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:42:26 #58
206345 Magenta
Full of colour
pi_100400899
Scheerapparaat (die 'Silk..' naam is inderdaad een beetje misleidend)
~Fin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:19:55 #59
71919 wonderer
pi_100402286
Jammer, had me wel nuttig geleken verder.
pi_100406720
Echt wat gaat die baard en de stem hard hier.....
Ik had iemand 4 weken niet gesproken en het was wel heel stil aan de andere kant van de telefoon.
Dropkogel ben jij dat echt?
Ik ja hoezo daar ga ik toch niet om liegen.

Trouwens mijn tondeuse is een paar maanden geleden tot levensloos verklaart maar ik heb nog steeds geen nieuwe naar mijn zin kunnen vinden.
Waarop iemand zegt nu kost het je iedere 6 weken 15 euro.
Niks aan te doen ik ga geen baggerding kopen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:26:25 #61
71919 wonderer
pi_100409262
:D

We moeten weer een meet doen volgende maand :Y Ben heel benieuwd allemaal :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:06:51 #62
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100453122
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:
-Iemand de glossy van Transvisie gehad? Ik niet namelijk. Was wel benieuwd.
Ik heb zowel de jongeren als de volwassen glossy en vond het wel aardige uitgaven. Erg geschikt om eens uit te lenen aan een kennis die er wat meer over wil weten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:17:50 #63
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100453419
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:26 schreef wonderer het volgende:
We moeten weer een meet doen volgende maand :Y Ben heel benieuwd allemaal :)
Heb nog steeds goede herinneringen aan de vorige meet, die heeft me over de streep getrokken om me onder de mensen te begeven als mezelf. Vijfenhalve week later was ik al fulltime, mede dankzij de fok!-ers hier ^O^

Dus ik sluit me aan bij Magenta, lurkers, laat je horen en doe mee, het kan je enorm vooruit helpen :Y
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_100454114
Oh ja een meet! Ik ben wel voor!
pi_100455707
Als mijn agenda het toelaat wil ik best langswippen. Woensdag hebben we ook een gender(jongeren) bbq in A'dam.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_100456034
Woensdag is te kortdag, helaas. Maar ik ga zeker wel de boel in de gatwn houden. Beetje vooruit kijken en plannen, vooral als het op zaterdag is. Ik werk dan normaliter, vrij vragen moet een paar weken van te voren.
pi_100457815
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef Romygirl het volgende:
Hallo sorry dat ik zo kom binnenvallen met mijn verhaal maar ik ben zelf transgender mtf(MALE TO FEMALE).
Ik wist het al best op vroege leeftijd(6 jaar) maar kon mezelf nooit uiten zoals ik wilde ook uit angst voor reacties op school etc.
Op de leeftijd van 11 begon ik met pruiken en make up,als ik het nu terugkijk echt een ramp haha make up zat voor geen meter en nog maar niet te spreken over de kleding..
Ik heb me toen via de huisarts laten doorverwijzen naar het VU in Amsterdam en daar heb ik ong 1 jaar op de wachtlijst gestaan voor gesprekken en in Februari 2009 was ik aan de beurt!
Na 1 jaar gesprekken,vragenlijsten,onderzoeken kreeg ik pubertijdsremmers die ik tot mijn operatie zal moeten blijven prikken.
Half jaar later nadat ik mijn pubertijdsremmers kreeg,kreeg ik mijn vrouwelijke hormonen eerst 1 MG en inmiddels 2 MG per dag!
Ik heb nu borsten cupa tot b en het groeit nog zeker 2 jaar.
Voel me veel gelukkiger en ben blij dat ik nu overal mezelf kan zijn!
Op school heb ik mijn klas ingelicht en verteld wat transgenderdysforie inhoud en dat het niks met homoseksualiteit te maken heb,maar met je genderrol.
Dit ben ik trouwens :D :@ [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zo zag ik er uit net voordat ik met vrouwelijke hormonen begon! ;(
[ afbeelding ]
:D :D
Ik zag je foto in het fototopic en dacht: leuke meid. Toen las ik dit topic en ik had eerlijk gezegd niet kunnen bedenken dat jij vroeger een jongen was. Zie het maar als een compliment.
pi_100463550
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:40 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik zag je foto in het fototopic en dacht: leuke meid. Toen las ik dit topic en ik had eerlijk gezegd niet kunnen bedenken dat jij vroeger een jongen was. Zie het maar als een compliment.
Dank je :@
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:09:45 #69
71919 wonderer
pi_100468001
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:40 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor Romy zelf spreken, maar je moet echt oppassen met dit soort "complimenten". Je trapt namelijk tegelijk de transmensen van wie je het wel "kunt zien" de grond in (en dat zijn onze vrienden), en je hangt het "leuke meid zijn" op aan een conditie (namelijk dat je het niet kunt zien).

Dus als je de volgende keer een transman of transvrouw een compliment wil geven, hou het dan gewoon bij "wat zie je er leuk uit", zonder kwalificaties, dan loop je het minste risico iemand te beledigen.

Ik weet dat je het goed bedoelt en dit is geen aanval, alleen iets om in je achterhoofd te houden volgende keer :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:10:04 #70
71919 wonderer
pi_100468022
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:42 schreef Fixers het volgende:
Woensdag is te kortdag, helaas. Maar ik ga zeker wel de boel in de gatwn houden. Beetje vooruit kijken en plannen, vooral als het op zaterdag is. Ik werk dan normaliter, vrij vragen moet een paar weken van te voren.
Ik ben sowieso pas sinds half september in Nederland ;)
pi_100468137
Hoe zit dat eigenlijk wonderer? Naar ik begrijp woon je in de VS, maar ben je ook regelmatig in Nederland.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:37:54 #72
206345 Magenta
Full of colour
pi_100469138
Eind September komt voor mij wel uit :)
~Fin
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:41:28 #73
71919 wonderer
pi_100469297
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:12 schreef Fixers het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk wonderer? Naar ik begrijp woon je in de VS, maar ben je ook regelmatig in Nederland.
Ja, dat klopt, zo zit dat ;)
pi_100471390
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor Romy zelf spreken, maar je moet echt oppassen met dit soort "complimenten". Je trapt namelijk tegelijk de transmensen van wie je het wel "kunt zien" de grond in (en dat zijn onze vrienden), en je hangt het "leuke meid zijn" op aan een conditie (namelijk dat je het niet kunt zien).

Dus als je de volgende keer een transman of transvrouw een compliment wil geven, hou het dan gewoon bij "wat zie je er leuk uit", zonder kwalificaties, dan loop je het minste risico iemand te beledigen.

Ik weet dat je het goed bedoelt en dit is geen aanval, alleen iets om in je achterhoofd te houden volgende keer :)
In ieder geval dank voor de uitleg. Het was inderdaad helemaal niet de bedoeling iemand te beledigen.
pi_100498258
Dat zou best leuk zijn een meet.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:06:23 #76
296917 Abby79
Being myself!
pi_100564318
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:36 schreef Magenta het volgende:
-Het valt me op dat deze reeks veel lurkers heeft. Nou kan ik me herinneren dat ik in 2005 (of 2006) ook een lurker was en een drempel voelde me tussen de mensen hier te 'mengen'. Mocht je dit als (Genderdysfoor of niet) lurker lezen en twijfelen; twijfel niet en join the club. (Ik hoop hiermee een bepaalde drempel weg te nemen).
Ik ben niet echt een van de lurkers (heb al eerder gepost in deze reeks) maar ben wel iemand die meer mee-leest dan zelf post. Ik heb altijd het gevoel dat er weinig gebeurd wat de moeite van posten is :)
Hoewel ik sinds de vorige post nu wel met hormonen ben begonnen (andocur & progynova). En voornamelijk emotioneel is het verschil behoorlijk te merken, Ik ben vanwege de zomer weer wat oude series aan het her-kijken, en merk dat ik bij sommige zaken vrij makkelijk mee aan het huilen ben, dat gebeurde in de 30 jaar voor die hormonen misschien 2 keer :P
Verder lijkt de lichaamsbeharing wat af te nemen, of zachter te worden, het verschil is lastig te bepalen :) Heb ondertussen ook goedkeuring van de verzekering voor vergoeding van het definitief ontharen, dus daar wil ik in september mee beginnen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:46 schreef Fixers het volgende:
Die wachtlijsten zijn echt vreselijk, heeft ruim anderhalf jaar tussen mijn aanmelding en eerste diagnose gesprek gezeten.
Ik heb in dat opzicht blijkbaar erg veel geluk gehad, heb me vorig jaar op 1 maart opgegeven, had 24 juni de intake, en 27 juni dit jaar had ik de diagnostische fase al gehad tot het punt dat ik het recept voor hormonen mee kreeg :) En dan zit er nog 2 maanden extra vertraging in, 1 maand door het VU (het duurde 4 weken voor ze me hadden aangemeld in Gent) en nog een maand omdat ik in Oktober vorig jaar op vakantie was, en de diagnostiek dus "pas" in November kon beginnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:42 schreef Dropkogel het volgende:
Dat zou best leuk zijn een meet.
Inderdaad, lijkt me leuk om eens wat echte mensen aan nicknames te kunnen koppelen :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:34:27 #77
71919 wonderer
pi_100565532
Utrecht is lekker centraal, is dat een optie voor iedereen? En 's avonds of in het weekend? Mijn weekenden zitten altijd snel vol ;(
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:36:36 #78
296917 Abby79
Being myself!
pi_100568043
Ik kan eigenlijk altijd wel, zeker als het een tijd van te voren geplanned is, dus 's avonds of in het weekend maakt me weinig uit. En Utrecht lijkt me goed, dat is inderdaad lekker centraal :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_100632187
liever het weekend, maar als het avond wordt is di. of vrijavond ook oke.
De rest van de week niet want ik werk veel te vroeg...dus dan zou ik rond 21.30 alweer in de bus naar huis moeten zitten :(
pi_100632226
trouwens moet ik naar het loket burgerzaken voor een nieuwe ID.
die vrouw geloofde me gewoon niet ik moest 3x vertellen waar ik woonde en mijn telnr achterlaten.
mooi maar niet heus vooral het laatste.
en dan die vingerafdrukken het is net een boevenkaart die je jawel afgerond naar boven dan wel weer 44 euro kost.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:38:12 #81
71919 wonderer
pi_100645707
Ik werd eindelijk teruggebeld (wakkergebeld :P) door de ING klantenservice.

"Blablabla over het meneer/mevrouw. Waarom wilt u dat eigenlijk?"
* wonderer "Hoort mijn stem?"
"...Ja?"
* wonderer "Zou u het leuk vinden om zodanig constant met mevrouw aangesproken te worden?"

Hee, toen snapte ze het ineens :') Ging met de backoffice bellen en als het goed is wordt het nu overal weggehaald.

Klagen helpt, mensen :P

Ze vroeg ter controle mijn geboortedatum, dus ik al van "September zev... wacht, nee. Zeven september" :') Had ik vorige week ook toen ik mijn achternaam moest spellen, ging automatisch ook in het Engels :P
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:39:38 #82
71919 wonderer
pi_100645762
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen? En heb je uitgelegd wat er aan de hand was?
pi_100649038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:39 schreef wonderer het volgende:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:55:40 #84
71919 wonderer
pi_100649853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:

[..]

En terecht dat alles goed gecheckt wordt, want als er op zijn paspoort "vrouw" bij het geslacht vermeld staat terwijl ze een man zien dan kan ik me voorstellen dat hij iets uit te leggen heeft.
Maar kijken ze daar dan wel naar?

Voor mij in ieder geval nog een reden om dat hele geslacht gewoon van IDs te schrappen.
pi_100651393
quote:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:26 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:55 schreef wonderer het volgende:
Maar kijken ze daar dan wel naar?
Ja, dat lijkt mij wel.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:26:46 #86
71919 wonderer
pi_100652954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:44 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja, dat lijkt mij wel.
Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.
pi_100653388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef wonderer het volgende:
Ik bedoel op straat, wijsneus.
Het is "meneer wijsneus" voor u. En ja, ook op straat wordt dat soort details gecheckt bij het geven van een bekeuring. Respect voor de mensen die van geslacht veranderen, want situaties zoals Dropkogel beschreef lijkt mij best lastig.
pi_100653728
quote:
Droppie, wordt er dan zo duidelijk naar geslacht gekeken als je een nieuwe komt halen? En heb je uitgelegd wat er aan de hand was?
Ik heb niks uitgelegd daar had ik echt geen zin in.
En dan tig keer vragen waar ik woon enz.
Trouwens als ze het zo zeker willen weten vragen ze je wel je postcode en huisnummer, de postcode vroeg ze niet eens.
Bij wijze van spreke had je kunnen zeggen dat je op de Amsterdamsestraatweg 285Bis woont zo slecht werd er gecontroleerd.
pi_100653905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik bedoel op straat, wijsneus. Jij zegt dat ze erop moeten controleren (bij de overheid) dat het klopt omdat mensen anders iets uit te leggen hebben. Dat ze er bij de overheid echt naar kijken als ze hem uitdelen is dan evident.
Op straat heb ik dat 1x gehad werd rond 5am aangehouden voor het door rood rijden...de agent vroeg geen ID maar zei dat hij me 1x als man en 1x als vrouw ging aanhouden omdat hij me verdacht van een vals ID.
Dus ik zou 2 bekeringen krijgen voor hetzelfde feit.
Net op dat moment werd hij opgeroepen voor iets anders dat dringend was.
Bekeuring nooit gehad.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:02:31 #90
71919 wonderer
pi_100654608
Ik snap niet dat mensen denken dat het vals is :') Als je een vals ID gaat gebruiken, zorg je er toch voor dat die dingen kloppen om geen argwaan te wekken? :')
pi_100655058
Lijkt mij ook.
Hij vond het vals omdat hij aan mijn gedrag niet kon opmaken of ik man of vrouw was.
Iets wat hij in die tijd wel aan uiterlijk had kunnen zien maar oke.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:16:21 #92
71919 wonderer
pi_100655154
Nog een reden om het gewoon te schrappen. Of de wet eindelijk eens aan te passen dat het veranderen makkelijker wordt.
pi_100655230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:16 schreef wonderer het volgende:
Nog een reden om het gewoon te schrappen. Of de wet eindelijk eens aan te passen dat het veranderen makkelijker wordt.
Nu al te laat om daar nog van te profiteren.
pi_100655314

Dit luisterde ik in die tijd van de aanhouding oa en zag er uit als een echte metalhead inclusief haar, vandaar misschien de verwarring?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:22:54 #95
71919 wonderer
pi_100655447
Het is me altijd een raadsel waarom mensen anderen als een bepaald geslacht zien...
pi_100655613
Mij ook....

Volgens sommige mensen is het feit dat ik dit soort dingen als raadsel zie het gevolg van genderdysforie.
Maar als men zo praat denk ik dan kan je er van alles wat misschien niet echt voor de hand ligt wel achter schalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:35:26 #97
71919 wonderer
pi_100656000
Ja, inderdaad :') Treurigheid troef en accepteren dat iemand anders denkt, ho maar, daar moet altijd een (medische) reden voor zijn.
pi_100671355
Uitgesproken van de VARA, klik hier voor de uitzending
Mikael en Orlando, geboren als man, gaan beiden door het leven als vrouw. Nu, boven de 60, ontmoeten ze elkaar voor het eerst om te praten over hun leven en de spijt die ze hebben van hun geslachtsoperatie. De jonge regisseur Marcus Lindeen vertelt dit verhaal door deze spannende ontmoeting te tonen tussen de twee mannen. Mikael is in de jaren '90 geopereerd, Orlando al in 1967. Hij was één van de eerste die een geslachtsverandering onderging in Zweden. Mikael kleedt zich inmiddels weer als man, draagt wijde kleding om zijn borsten te verhullen en doet wanhopige pogingen om de dokters ervan te overtuigen hem terug te veranderen in een man. Hij voelt zich gevangen in een lichaam dat niet het zijne is. Hij vertelt Orlando hoe hij zich verloren voelt tussen twee geslachten. Orlando is een androgyne dandy, gekleed in een rood pak, met een diamanten oorbel. Mikael vindt zijn kleding eigenaardig, aangezien Orlando spijt zegt te hebben van zijn sexe-verandering. Waarom kleedt hij zich nog steeds zo vrouwelijk? Hij geniet ervan om zowel als man als vrouw te leven. Maar er was ook een tijd dat hij zich alleen als vrouw kleedde en gedroeg. Hij is elf jaar getrouwd geweest met een man die niet wist dat Orlando oorspronkelijk een man was.
pi_100671634
quote:
Mikael en Orlando
Gisteren via de website gezien. Goede docu. Misschien niet passend als sjabloon op het leven van sommigen, maar commentaar op website snap ik niet. Het thema heeft alles te maken met transsexualiteit of beter, genderdiversiteit in het algemeen. Vond het inspirerend om eigen hokjesdenken weer eens aan de kaak te stellen.

Uiteraard wel jammer dat geen van twee kennelijk een leven gevonden heeft dat bij hen past (hoewel Orlando blijkbaar wel een bevredigende vorm gevonden heeft). Verandert niets aan eigen situatie, maar ik kijk liever naar een docu als deze dan de bekende 'uit de kast' docu's.

Dat het voor sommigen misschien aanleiding is om het 'traject' ter discussie te stellen, is mogelijk. Maar het is altijd een slechte zaak om de regel te vormen op basis van de uitzondering. Het zou wel handig zijn als er meer empirisch materiaal voorhanden is, dan weten wij tenminste waar wij het over hebben.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:20:22 #100
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_100711610
De documentaire heeft niets met transseksualiteit te maken omdat de personen geen van beide transseksueel waren.

Genderdiversiteit en transseksualiteit zijn ook twee totaal verschillende dingen. De meeste transseksuelen conformeren zich juist heel erg aan de genderrollen. Als je tegen een transvrouw zegt dat zij genderdivers is, dan is dat eigenlijk een belediging, omdat je haar gender daarmee ontkent. Een transvrouw die als vrouw leeft is net zo min genderdivers als een vrouw die als vrouw leeft dat is. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat een pre-transitie transvrouw die nog als man leeft genderdivers is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')