abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2011 @ 17:16:08 #1
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99284604

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
The view from nowhere.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:27:35 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99285054
Gisteravond in Groningen wezen stappen.
Leuke mensen ontmoet en de meeste vrouwen zijn wat minder arrogant.
Je moeder is een hamster
pi_99287061
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:27 schreef Crutch het volgende:
Gisteravond in Groningen wezen stappen.
Leuke mensen ontmoet en de meeste vrouwen zijn wat minder arrogant.
en dat op een zaterdag.. waar ben je geweest? mijn zaterdagse beleving van Groningen is agressie en dappere dodo's van 15.

ik ben deze week op dinsdag en vrijdag al geweest stuk beter dan zateradg tegenwoordig.
pi_99287151
Dit vertel ik om uit te lichten wat het belang is van interactie met heel de groep, in plaats van de helft.

Normaal gesproken heb je een dikkere vriendin die de meid meesleurt als je haar niet mee betrekt met de interactie. Gisteren was er een nerd/homo gast die haar "dikke vriendin" was. Het was niet haar vriend. Telkens als hij geirriteerd was, was zij dat ook. Dus als hij boos omkeek deed ze boos tegen me, en toen hij weg keek was ze poeslief. Haar gegevens moest ik hebben, ze zag er wel kinky uit en ik kon haar op dat moment niet isoleren voor een één op één gesprek. Verder ben ik wel nieuwsgierig. Het was echt zo van... "WAT MOET JE NOU VAN ME???" en een seconde later zegt ze "Wacht, ik laat even mijn facebook fotos zien." :+ Ze werd weggetrokken, en ik wilde haar gegevens weten. Haar act ging nog door, en met een boze stem zei ze haar gegevens _O- Misschien dat ze thuis een vriend heeft ofzo dat ze die act moest opzetten. Beetje opdringerig wel dat ze haar 06 nr in mijn tel probeerde te typen maar dat neem ik voor lief (kapte ermee toen hij weer keek haha).

Verder nog een hoop andere dingen meegemaakt die ik privé hou, helaas kwam ik in de verleiding om hier een keer een foto van mezelf te plaatsen. Ik hoop niet een keer hier herkend te worden. Maar hiermee kunnen jullie wat: Betrek altijd iedereen met de interactie. Dit keer deed ik dat niet en wilde ik het niet, maar eigenlijk was het makkelijker geweest als ik hem een rol had gegeven in deze interactie.

Het is me overigens ook gelukt om een groepje van 4 te benaderen in mijn eentje omdat ze me wel gezellig leken. Hierbij heb ik iedereen tegelijk betrokken met de interactie. Als je iemand vergeet dan voelt diegene zich buitengesloten en kan dan herrie schoppen. Mijn opening was een knuffel met twee dames tegelijk en de andere twee om en om aankijken. Ze waren bezig met fotos maken, en ik stelde voor dat ze alle vier op de foto gingen. Net zo enthousiast als dat ik was, waren zij ook. Dus in koor riepen er een paar "jaaaaa". Hiermee bedoel ik dus dat vrolijk zijn zeer belangrijk is en zelfs bepalend kan zijn. Zo'n solide vibe met 4 vrouwen tegelijk is iets nieuws voor me, tenminste op dit niveau. Toen ik een tijdje weg was hadden ze me weer gevonden, en twee gingen om me heen dansen. Verder ben ik hier niet verder gaan escaleren, dit groepje vind ik wel ok als gezelschapsgroepje. Verdere escalatie en opbouw heb ik bij iemand anders uitgevoerd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:25:41 #5
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99287326
Whaha ik komt er nu achter dat er geneukt is gister op de BBQ. _O-
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:28:58 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99287428
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:18 schreef mytec het volgende:

[..]

en dat op een zaterdag.. waar ben je geweest? mijn zaterdagse beleving van Groningen is agressie en dappere dodo's van 15.

ik ben deze week op dinsdag en vrijdag al geweest stuk beter dan zateradg tegenwoordig.
Vera, De Spieghel en 't Feest.

De negertenten en alles daar omheen mijd ik.
Je moeder is een hamster
pi_99287612
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:28 schreef Crutch het volgende:

[..]

rumba kom ik ook niet op zaterdag, oceans lang van me leven niet. Mooi dat het daar wel relaxed was ;-)
pi_99287668
Hoi allemaal, even een update van mijn kant.
Vanwege een nieuwe opdracht op het werk kom ik er niet meer zo veel aan toe om dit topic te volgen. Vandaar dat er geen postings meer van mij waren.

Maar aangezien vandaag de date was met L., wilde ik jullie toch weer even op de hoogte brengen.
Zoals misschien nog wel bekend was ik de afgelopen 2,5 maand bezig om een date met haar te regelen. Veel tempo zat er niet in, maar eindelijk toch een datum kunnen prikken. En dat was dus vanmiddag.

Ik had bedacht dat het wel een goed idee zou zijn als ik naar haar stad zou komen. Daar heb ik via Google een cafe gezocht die wel leuk leek en voorgesteld om daar heen te gaan. (Beetje initiatief tonen enzo.) De stad kende ik niet, maar uiteindelijk bleek de keuze geweldig. Er was daar een rustig terras in de zon waar je prima met elkaar kon praten onder het genot van een drankje.

Leuk shirt aangetrokken, alles fris gewassen en geschoren, luchtje op, mouthwash nog even extra door de mond, etc. Aan de voorbereiding kon het niet liggen :D
Met de nodige zenuwen toch die kant op gereden. In de auto nog eens bedacht waar ik het allemaal over kon hebben.

De date zelf verliep echt geweldig. Haar veel laten vertellen, zelf af en toe aanhaken met voorbeelden die bij haar verhaal aansloten, enz. Verder ook wat over mijzelf verteld wat mij bezig houdt, etc. Echt een leuk wederkerig gesprek. Zo heerlijk 2 uurtjes in de zon gezeten. Drankje erbij, bordje met broodjes en tapanade besteld. Prima.

Zij moest er daarna vandoor maar stelde voor om binnenkort naar mijn stad te komen om daar een film te gaan kijken. (YES!) *O*

Ik heb de rekening gepakt en alles betaald. Zij wilde ook bijleggen, maar ik zei dat dat niet hoefde, maar als ze wilde de volgende keer kon betalen.

Nog even samen naar de auto gelopen en daar afscheid genomen met 3 zoenen op de wang.

Al met al kon ik geen betere afloop bedenken.
Dit was trouwens mijn eerste echte date die ik ooit heb gehad. Ik was echt bang dat ik hem zou verknallen. Maar dat is gelukkig mee gevallen.
pi_99287706
Heel leuk voor je dyna18. Een eerste date die ook nog eens zo goed verloopt is altijd fijn.
pi_99287766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:36 schreef dyna18 het volgende:
Vanwege een nieuwe opdracht op het werk kom ik er niet meer zo veel aan toe om dit topic te volgen. Vandaar dat er geen postings meer van mij waren.

Maar aangezien vandaag de date was met L., wilde ik jullie toch weer even op de hoogte brengen.
Zoals misschien nog wel bekend was ik de afgelopen 2,5 maand bezig om een date met haar te regelen. Veel tempo zat er niet in, maar eindelijk toch een datum kunnen prikken. En dat was dus vanmiddag.

Ik had bedacht dat het wel een goed idee zou zijn als ik naar haar stad zou komen. Daar heb ik via Google een cafe gezocht die wel leuk leek en voorgesteld om daar heen te gaan. (Beetje initiatief tonen enzo.) De stad kende ik niet, maar uiteindelijk bleek de keuze geweldig. Er was daar een rustig terras in de zon waar je prima met elkaar kon praten onder het genot van een drankje.

Leuk shirt aangetrokken, alles fris gewassen en geschoren, luchtje op, mouthwash nog even extra door de mond, etc. Aan de voorbereiding kon het niet liggen :D
Met de nodige zenuwen toch die kant op gereden. In de auto nog eens bedacht waar ik het allemaal over kon hebben.

De date zelf verliep echt geweldig. Haar veel laten vertellen, zelf af en toe aanhaken met voorbeelden die bij haar verhaal aansloten, enz. Verder ook wat over mijzelf verteld wat mij bezig houdt, etc. Echt een leuk wederkerig gesprek. Zo heerlijk 2 uurtjes in de zon gezeten. Drankje erbij, bordje met broodjes en tapanade besteld. Prima.

Zij moest er daarna vandoor maar stelde voor om binnenkort naar mijn stad te komen om daar een film te gaan kijken. (YES!) *O*

Ik heb de rekening gepakt en alles betaald. Zij wilde ook bijleggen, maar ik zei dat dat niet hoefde, maar als ze wilde de volgende keer kon betalen.

Nog even samen naar de auto gelopen en daar afscheid genomen met 3 zoenen op de wang.

Dit was trouwens mijn eerste echte date die ik ooit heb gehad. Ik was echt bang dat ik hem zou verknallen. Maar dat is gelukkig mee gevallen.
*O* Wat leuk! En hartstikke lief en zo O+
Je hebt het wel goed aangepakt, als ik dit zo lees :Y
pi_99288240
quote:

Leuk !! *)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_99288377
Een aantal dingen had ik misschien nog iets beter aan kunnen pakken.
Zo durfde ik tijdens het teruglopen niet haar hand vast te pakken.

Wat ik wel goed deed was in de 2e helft van het gesprek het onderwerp sturen over dates en relaties.

Ik moet nog heel wat meer durf en assertiviteit krijgen...
pi_99288428
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef dyna18 het volgende:

Wat ik wel goed deed was in de 2e helft van het gesprek het onderwerp sturen over dates en relaties.

Het was je eerste echte date, dus wees niet te hard voor jezelf.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:04:53 #14
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99288556
quote:

Held _O_
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_99288736
Goed man dyna18. En hoe ken je haar? :)
pi_99288885
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:28 schreef Crutch het volgende:

[..]

Shadrak

:'(
  zondag 10 juli 2011 @ 19:15:56 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_99288913
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:25 schreef heloef het volgende:
Whaha ik komt er nu achter dat er geneukt is gister op de BBQ. _O-
Vertel :9
pi_99288964
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef dyna18 het volgende:

Luister niet naar het advies van strawberry, je heb het goed gedaan, maar zelfverbetering is zeer belangrijk en vind ik goed van je dat je erover begint. Als je niet hard bent tegen jezelf, heb je sneller de neiging om terug te vallen in oude gewoontes en blijf je op hetzelfde niveau zitten. Dat is niet alleen met vrouwen zo, maar ook met bijvoorbeeld sport.
pi_99289061
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:10 schreef Mpj het volgende:
Goed man dyna18. En hoe ken je haar? :)
Best een lang verhaal.

Ik zag haar 1 jaar geleden een paar keer tijdens tijdens een sport evenement. Toen ook een keer leuk met haar gepraat. Tijdens een etentje bij mij thuis was ze er ook een keer erbij, maar toen niet echt veel contact gehad.

Laatst (3 maand geleden) kwam ik wat foto's tegen van het sportevenement met haar erop en moest ik weer aan haar denken. Dat was vlak voor mijn verjaardag. Dus op hoop van zegen haar ook maar voor mijn verjaardagsfeest uitgenodigd. Gelukkig was ze ook gekomen. Dat was echt leuk dat ze er was. Pech was alleen dat ik als gastheer steeds ergens nodig was en daardoor niet veel met haar heb kunnen praten. Alleen even 5 minuten op de bank. Ze zat de rest van de avond met een vriend van me te kletsen. Aan het eind van de avond bleek die vriend haar dus ook leuk te vinden en dat vertelde hij toen aan mij. Ik heb maar niet gezegd dat ik haar ook super leuk vond.

Dat was voor mij echter wel reden om er toch wat meer vaart achter te zetten en haar voor een drankje uit te nodigen na mijn vakantie. Helaas zat die vriend ook niet stil en bleek hij een aantal dates met haar te hebben gehad, tot zij hem dumpte.

Vlak daarna reageerde ze weer terug op mijn mailtje en prikten we eindelijk een datum voor dat drankje. Vandaag dus.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:28:24 #20
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_99289325
Goed bezig dyna. Ik heb nogsteeds geen fb berichtje terug over wanneer het meisje op vakantie gaat, maar nu heb ik zoiets van boeiend :O....
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_99289329
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:17 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Luister niet naar het advies van strawberry,
:')

Als je meteen gaat denken aan alles wat je fout hebt gedaan, zoals ik bij elke situatie vroeger deed, dan word je er ook niet gelukkiger op. Vandaar dat ik zeg, niet té hard voor jezelf zijn. Kijken naar wat de volgende keer beter kan is verder prima.
pi_99289454
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je meteen gaat denken aan alles wat je fout deed, zoals ik bij elke situatie vroeger deed, dan word je er ook niet gelukkiger op. Vandaar dat ik zeg, niet té hard voor jezelf zijn. Kijken naar wat de volgende keer beter kan is verder prima.
Klopt.
Is het trouwens normaal dat je meteen iemand's hand vastpakt op een 1e date?

Ik had me er al op ingesteld dat ze me bij ontmoeten en afscheid wilde zoenen.
(zodat ik niet schrok zoals bij Mera gebeurde, toen zij mij ter afscheid wilde zoenen).
pi_99289468
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je geeft precies het verkeerde advies. Ik wil niet dat hij door jou in the friendzone beland.
pi_99289500
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik wil niet dat hij door jou in the friendzone beland.
Waar moet ik voor oppassen?
pi_99289507
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je geeft precies het verkeerde advies. Ik wil niet dat hij door jou in the friendzone beland.
Negatieve gedachtes binnen de perken houden is niets mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')