Als je het echt consequent doortrekt:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:53 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Maar zolang de tijdreiziger niks veranderd, zal deze toekomst parallel lopen aan de toekomst waar hij origineel vandaan kwam.
Zoiets ja. Tijd is dan nu en alles bestaat al. Uitgaande van dit idee zou je dan 'theoretisch' van de ene tijdlijnwerkelijkheid naar de andere kunnen 'sliden' wanneer je weet hoe. Dat zou dan kunnen overkomen als reizen naar het verleden of de toekomst, maar misschien zou je dan ook in een andere tijdlijnwerkelijkheid kunnen belanden waarin bv Duitsland de 2e WO heeft gewonnen...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:58 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Wellicht bestaat er een oneindig aantal werkelijkheden, die allemaal een fractie van een seconde van elkaar verschillen, waardoor de gehele tijd dus inderdaad "nu" bestaat, verdeeld over een oneindig aantal werkelijkheden.
Zeker het bekijken waard! Al zou het alleen al om Morgan Freeman als verteller zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef BlackLodge het volgende:
Hier nog een mooie aflevering uit Through The Wormhole. Een documentaire over de ruimte met een aflevering over time travel.
aiai, zware kost, zelfs al is het best visueel uitgelegd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:50 schreef Kikvors het volgende:
Dit is trouwens een mooi filmpje dat aansluit bij dit onderwerp, al gaat het er niet direct over:
Als je het helemaal begrijpt, is het juist niet vergezocht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 08:37 schreef BertV het volgende:
[..]
aiai, zware kost, zelfs al is het best visueel uitgelegd.
De dimensies boven 4 gaan mijn pet te boven en voor wat ik ervan begrijp, te ver gezocht.
Meerdere heelalen aan elkaar koppelen alsof het weer om dimensie 1 t/m 4 gaat?
Dat je naar de toekomst kunt reizen binnen dezelfde tijdlijn is een bewezen feit, dus het klopt wat je zegt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:14 schreef Hondenbrokken het volgende:
Je zou (om geen paradoxen te veroorzaken) elke lijn kunnen binnenstappen maar alleen op een punt dat verder in de toekomst ligt dan waar je ooit in die lijn geweest bent.
In een paralelle wereld zou je kunnen binnenstappen in het jaar 3000, maar dan zou je nooit meer de dinosauriers in diezelfde lijn kunnen bezoeken, omdat deze tijd al vaststaat (je zou het dan weer wel kunnen zien zonder dingen te veranderen).
Je kan wel eerst de dinosauriers bezoeken en daarna het jaar 3000, omdat wanneer je de dinosauriers bezoekt, het jaar 3000 nog niet vaststaat en door jouw binnenstappen beïnvloed zou kunnen worden.
Wat heeft dat voor consequenties voor de mogelijkheid tot tijdreizen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:49 schreef DonnyDarko het volgende:
Zou tijd geen illusie zijn die de mens zelf heeft gemaakt?
Causaliteit is een menselijke uitvinding, gelijk aan tijd. Zeker als je denkt aan oneindig veel dimensies is het totaal niet relevant of je in een tijdlijn iets wijzigt. Dat zit al verscholen in het woord 'oneindig'. Oorzaak en gevolg is een volkomen oninteressant begrip voor quantumtheoretici.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:17 schreef Montagui het volgende:
Zonder tijd geen leven. Zonder tijd geen oorzaak en gevolg. Maar als tijdreizen kan bestaan dan is tijd minder relevant dan leven en actie/reactie. Tijd buigt zich dan naar de wensen (acties) van diegene.
Naar wat wij waarnemen bestaat er inderdaad alleen ''hier en nu'' Maar verklaar nu nog maar eens dat er voor de toekomst geen ''hier en nu'' bestaat op hetzelfde moment van het heden ''hier en nu''quote:Op zondag 24 juli 2011 16:26 schreef Maitje het volgende:
Tijden liggen niet horizontaal zoals wij denken (het vooruitgaan) maar alles is in het hier en nu
Nee, gebeurtenissen gebeuren in chronologische volgorde en daar gaat tijd overheen... Ik zou niet weten hoe je dit een illusie zou kunnen noemen...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:49 schreef DonnyDarko het volgende:
Snap opzich wel wat je bedoeld, de tijd is ook maar 'verzonnen' door iemand. Maar weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:49 schreef DonnyDarko het volgende:
Daartegenover staat dan weer een onderzoek als in dit artikel behandeld is:quote:Op maandag 7 november 2011 17:42 schreef Galaxy007 het volgende:
[..]
Snap opzich wel wat je bedoeld, de tijd is ook maar 'verzonnen' door iemand. Maar weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk.
Ik vond wel een apart artikel waarin veel over tijdreizen wordt uitgelegt, als ik dat zo lees wordt tijdreizen nog echt mogelijk ook in de toekomst. Zal wel vet zijn!
http://wetenschap.infonu.(...)wordt-realiteit.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
Voor een waarnemer op 300000 km afstand is dat zo. Hij ziet de realiteit van dat moment zoals die een seconde geleden op hem af kwam.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef baaart het volgende:
Waarom zou deze zelfde planeet een seconde geleden 300.000 km 'terug' nog een keer bestaan? Mensen die ook maar lichtelijk hierin geloven..
Misschien was de tombe niet goed afgesloten? Want een Swisshorloge kruipt niet vanzelf naar binnen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:55 schreef Gray het volgende:
Een 100 jaar oud Swiss horloge gevonden in een tombe die 400 jaar lang gesloten is geweest:
http://www.dailymail.co.u(...)ealed-400-years.html
Bewijs van tijdreizigers?
Zeker een vreemde zaak!quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien was de tombe niet goed afgesloten? Want een Swisshorloge kruipt niet vanzelf naar binnen.
Vreemde zaak
Omdat licht met +- 300.000km/s reist... zodat je de waarneming van bewegingen op 300.000km met een seconde vertraging waarneemt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef baaart het volgende:
Waarom zou deze zelfde planeet een seconde geledenlater 300.000 km 'terug'verder nog een keer bestaan? Mensen die ook maar lichtelijk hierin geloven..
Toch verloopt de tijd anders als je met een hogere snelheid voortbeweegt, hoezo kan je dat geen tijdreizen noemen dan? We ''reizen'' toch allemaal door de tijd?quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen
Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of het hier gezegd is, maar tijdreizen is niet mogelijk. Je leeft altijd "Nu", nooit straks, of gister, of morgen
Gezelligheid kent geen tijd!quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch kan het soms aanvoelen alsof de tijd sneller gaat...of langzamer.
Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je het echt consequent doortrekt:
Zodra je verschijnt in een andere tijd zit je al op een andere lijn. Wanneer je van die lijn "terug gaat naar de toekomst", ga je naar de toekomst van die lijn... uiteindelijk kom je nooit meer terug op je oude lijn. Het lijkt wellicht hetzelfde, het is het niet.
wellicht komt je voor de thuisblijvers op de originele lijn wel nooit terug.
De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...quote:Op zondag 13 november 2011 13:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je door tijd heen kan reizen, waarom kan je dan wel terug en niet naar voren?
Stel je bent terug in de tijd, is het dan mogelijk om op hetzelfde moment terug te komen in de toekomst?
Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.quote:Op zondag 13 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De toekomst van het verleden is anders als je het verleden aanpast --> Toekomst wordt anders...
Dus dan zou alles niet gebeurt zijn, dus ik geloof niet in die hypothetische veronderstelling dat je voor de thuisblijvers van de originele tijdslijn nooit meer terugkomt... die originele tijdslijn zou dan namelijk nooit bestaan hebben
En de andere optie is gewoon dat je je eigen tijdslijn kan kiezen en dat daar er immens veel van zijn (tijdslijnen)
Je bent de enige die zich bewust is van het creëren van nieuwe universa, de oude universa gaan er niet op voorruit of achteruit tenzij jij na je time-travel terugkeert in die tijdslijn en het aan je oude medetijdsbewoners mededeelt (En dan nog is het moeilijk om dan een significant verschil te maken)quote:Op zondag 13 november 2011 13:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat zou het tijdreizen een heel egoïstische zaak maken, aangezien jij in je eentje nieuwe universa creëert. Bovendien ben je de enige die erop vooruit gaat, aangezien jij de enige bent die de verandering ervaart.
http://www.paranormalnews(...)ime-traveler-exposedquote:
Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merkenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
Maar ofc, de geschiedenis wordt niet opnieuw geschreven of iets dergelijk.. De toekomst alleenquote:Op woensdag 14 december 2011 20:38 schreef Dr-Anderson het volgende:
Dat is dus mijn punt. Ik denk dat ieder zijn eigen tijdslijn heeft. Dus als de jouwe stilstaat gaat de rest door. Allemaal parallelle wereldjes naast elkander...
Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Uiteraard merken ze het... Tenzij ze het niet merken--> Als je bijvoorbeeld weer terugkeert in dezelfde tijdslijn zonder dat iemand je afwezigheid opgemerkt heeft oid.
Dat kan toch? Als niemand naast je staat? En je terug bent voor etenstijd...quote:Op woensdag 14 december 2011 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar stel, je gaat vooruit in de tijd terwijl bijv je collega naast je staat. Die merkt dat dan toch?
Dat is wat ik niet begrijp. Hoe kun je zoiets ongemerkt doen, tenzij het alleen in een droom gebeurt, wat ik dus ook vermoed.
Ja, zo zou je het ook kunnen zien idd.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.
En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat het bestaat, tijdreizen, hoe zit het dan met de naaste omgeving, die merken het toch? Of gaan die allemaal mee?
Ja, vreemd he? Kan het eigenlijk niet bevatten..quote:Op woensdag 14 december 2011 22:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens Einstein hangt het tijdverloop af van je standpunt.. Voor iemand in een vliegtuig in de vlucht verloopt de tijd trager. Vreemd genoeg zou je wel gewoon een telefoongesprek met hem kunnen voeren.. Heel eigenaardig.
Het is niet zo dat een deel van je hersenen er dood bij liggen, elke cel is levend en actief. Alleen is het zo dat wanneer je de hersenen zou vergelijken met een computer (wat overigens geen goede vergelijking is), de hersenen van de gemiddelde mens niet het maximaal theoretisch haalbare bereiken, maar slechts een deel daarvan.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:55 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik denk dat geschiedenis (in beginsel) niet kan worden herschreven. Tijdreizigers in het verleden zijn slechts observanten.
En je collega heeft een andere tijdslijn die niet centraal staat in die van jou. Jullie staan los van elkander (anders dan in je huidige realiteit). Ik denk dat mensen dit bewustzijn niet kunnen bevatten (we gebruiken tenslotte maar een geringe percentage van onze hersenen). Ik geloof dat wij mensen (althans een deel van) een entiteit bezitten waar we onszelf niet bewust van zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |