Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:18 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, ik krijg dus net van een medestudent te horen die vandaag naar de uni is gegaan voor zo'n formulier om de tentamens van het tweede jaar aan te vragen, dat ze bij de studentenbalie zeiden dat de regel voor 45 ECTS is afgeschaft? En dat je dus gewoon alle tentamens van het tweede jaar mag doen, zonder toestemming van de examencommissie?
Iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Want ik ben dus gisteren geweest en ik kreeg gewoon nog een formulier mee.
Van de FEB Onderwijsbalie:quote:Met het oog op de uitfasering van de BSc Bedrijfseconomie zal de 36-45-ECTS-regeling worden losgelaten. Dit betekent dat je met 42 ECTS geen toestemming hoeft te vragen aan de examencommissie voor het afleggen van tweede- of derderjaars bachelorvakken. Het geniet de voorkeur je prioriteit vooral te leggen bij de nog openstaande eerstejaars bachelorvakken. Daarnaast is het raadzaam om als richtlijn een studiebelasting van 30 ECTS aan te houden.
quote:Je kunt aan het begin van het nieuwe collegejaar een digitaal formulier inleveren. Dit kun je vinden in je studentenportaal bij 'my personal study guide'.
Onder 'my request forms' staat het formulier aanvragen vakken tweede jaar. Er wordt dan per vak bekeken of je deze mag volgen.
Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo.
Ik krijg binnen een uur deze twee mails.
Van de studieadviseur:
[..]
Van de FEB Onderwijsbalie:
[..]
Gedaan, de onderwijsbalie had het inderdaad fout. Wel fijn, ben ik dus helemaal voor niets naar de universiteit gegaan voor zo'n formulier, omdat het verkeerd op de website, verkeerd in de OER én verkeerd wordt doorgegeven door de onderwijsbalie. De mensen daar hebben daar echt de communicatieskills van een diepvriesgarnaal.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.
Er geld geen aanwezigheidsverplichting, alhoewel ik wel eens een docent heb gehad die de aanwezigheid bij hield.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!
Komend studiejaar wordt mijn eerste jaar op Tilburg.
Met een beetje geluk heb ik vandaag ook al mijn rooster uit gevogeld..![]()
Dit roept bij mij echter weer direct vragen op...
Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?
Zijn alle HC's en WC's verplicht? Ben ik vrij om te kiezen? Help?
En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd
Verschilt per vak. Bij sommige vakken moet je wel verplicht aanwezig zijn, maar dit staat dan duidelijk aangegeven bij de cursusinformatie. Het komt echter weinig tot niet voor in het eerste jaar. In mijn master had ik wel heel veel aanwezigheidsverplichting, voor bijna alle vakken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!
Komend studiejaar wordt mijn eerste jaar op Tilburg.
Met een beetje geluk heb ik vandaag ook al mijn rooster uit gevogeld..![]()
Dit roept bij mij echter weer direct vragen op...
Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?
Zijn alle HC's en WC's verplicht? Ben ik vrij om te kiezen? Help?
En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd
In mijn persoonlijke studiegids staat al een nieuwe literatuurlijst voor volgend jaarquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef BobW het volgende:
Als hier nog mensen zijn die volgend jaar beginnen aan de studie Economie & Bedrijfseconomie, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie, ik heb nog wat boeken hier liggen.
Kan je ergens al vinden welke boeken je volgend jaar nodig hebt, want ik wil mijn boeken eigenlijk op internet gaan zetten maar misschien heb ik er een paar nog volgend jaar nodig.
Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef BaasD het volgende:
Hoe zinnig zijn studieadviseurs als je twijfelt over je studiekeuze..? Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ). en voor wanneer moet je je inschrijven voor je vakken?
Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!
Friek plaagt je maarquote:Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef BaasD het volgende:
[..]
Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?
Inderdaad! Eindhoven heeft toch wel zo'n 5% meer inwoners!quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:30 schreef Dale. het volgende:
Oh Tilburg... Das het kleine broertje van Eindhoven toch?
Als ik je een tip mag geven, heb je al naar de vakken gekeken en de beschrijvingen van de vakken doorgelezen? Misschien helpt dat bij je keuzequote:Op donderdag 21 juli 2011 07:24 schreef hyperbaton het volgende:
@Athereal,
mag ik misschien weten waarom je Bedrijfseconomie wil gaan doen?
Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen IBA en Bedrijfseconomie.
Dat stond dus op internet, en in de OER. Kwam er ook pas twee weken geleden ofzo achter. Maar ik ben voor niets gegaan, want ondanks dat het in de OER en op internet staat, is die regel dus afgeschaft, en mag je bij 36 punten gewoon alle vakken van het tweede jaar doen, plus de vakken die je mist van het eerste jaar. Op eigen inzicht dus.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:32 schreef Aethereal het volgende:
BigSmurf hoe weet je dat je naar de universiteit moet gaan om een formulier aan te vragen voor je tentamens van je tweede jaar, ik heb daar geen mail over gehad oid?
Zit nu wel te twijfelen of ik mijn herinschrijving (wil van Economie & Bedrijfseconomie naar Bedrijfseconomie switchen) wel goed heb gedaan.
Lukt het niet bij studielink of via mysis?quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:30 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan mijzelf nog steeds niet aanmelden voor de master door een fout. Hopelijk krijg ik morgen (weer) een mailtje terug en anders ga ik maandag (weer...) bellen & niet ophangen voor ik ingeschreven ben
Nope. Ik krijg de melding "ongeldig emplid" als ik op "aanmelding nieuwe opleiding" klik. Hebben meer studiegenoten last van bij ons.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lukt het niet bij studielink of via mysis?
Ja dat kreeg ik ook, maar via studielink kon ik me wel gewoon aanmelden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nope. Ik krijg de melding "ongeldig emplid" als ik op "aanmelding nieuwe opleiding" klik. Hebben meer studiegenoten last van bij ons.
Studielink niet gekeken.
Wat hetzusjevan zegt; kijk naar de vakken. Uit mijn hoofd komen de vakken van IBA en BE grotendeels overeen, en de vakken van Economics en Economie & Bedrijfseconomie (=algemene economie) ook overeen. Wel weet ik dat je bij bedrijfseconomie (NL) na 't eerste jaar de mogelijkheid krijgt om naar algemene economie dan wel fiscale economie te wisselen. Ik weet niet of dit bij IBA <-> Economics ook kan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 07:24 schreef hyperbaton het volgende:
@Athereal,
mag ik misschien weten waarom je Bedrijfseconomie wil gaan doen?
Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen IBA en Bedrijfseconomie.
Misschien een stomme vraag, maar wordt het dan wel goed doorgegeven etc.?quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:25 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Ja dat kreeg ik ook, maar via studielink kon ik me wel gewoon aanmelden.
Maar dat is wel vervelend. Als je namelijk niet staat ingeschreven per 1 september heb je geen recht op stufi (zal ik auto's geval niet gelden denk ik) maar ook geen ov. Je moet dan dus je ov terugbetalen voor die maand, à 160 euro oid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Mocht het fout zijn gegaan dan gaan ze echt niet zeggen dat je pech hebt en volgend jaar pas weer mag studeren hoor...
Waarom hebben ze dan dit jaar dat samenwerkingsverband met studielink gecreëerd? Ik heb me daar ingeschreven voor een nieuwe bachelor (psychologie) en uitgeschreven voor mijn huidige. Nu moet ik alleen nog even collegegeld overmaken en dan ben ik geloof ik klaar.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:20 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar wordt het dan wel goed doorgegeven etc.?
Als ik namelijk bij Studielink kijk, dan staat daar alleen mijn eerste jaar van de UvT en mijn tweede en derde jaar niet (sindsdien gebruiken ze volgens mij MySis).
Ik vind het anders een beetje link...
Nee, dat weet ik, maar toch... Ik vind het irritantquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Mocht het fout zijn gegaan dan gaan ze echt niet zeggen dat je pech hebt en volgend jaar pas weer mag studeren hoor...
Het collegegeld gaat elk jaar omhoogquote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het collegegeld trouwens omhoog gegaan? Ik vind 1713 nogal wat en ik weiger uit principe om 24 euro administratiekosten uit te geven. Gaat een tegenvaller worden voor mijn spaarrekening, met vakantie nog voor de boeg.
Hmm.... Dan weet ik het ook nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan dit jaar dat samenwerkingsverband met studielink gecreëerd? Ik heb me daar ingeschreven voor een nieuwe bachelor (psychologie) en uitgeschreven voor mijn huidige. Nu moet ik alleen nog even collegegeld overmaken en dan ben ik geloof ik klaar.
Oh, en aan DUO doorgeven dat mijn opleiding verandert. Voor ze weer gaan janken daar.
Kortom, ik kan mijzelf bij Studielink niet inschrijven voor de Master PGGquote:De onderwijsinstelling heeft voor het gekozen studiejaar (nog) geen inschrijvingsperiode opengesteld.
Persoonlijkheidspsychologie geeft elk jaar ongeveer hetzelfde tentamen. Hoezo heb je die niet gehaald?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Oh fantastisch. Ik moet MTO-C en Persoonlijkheidspsy (2x/week) volgen komend jaar, maar het vrijdagcollege van Pp is op hetzelfde tijdstip als MTO.
MTO begint in september en Pp in november, maar vanaf november moet ik dus kiezen..
Ik heb het nog nooit gevolgd he, dus van opnieuw volgen of tentamens niet maken is geen sprake.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Persoonlijkheidspsychologie geeft elk jaar ongeveer hetzelfde tentamen. Hoezo heb je die niet gehaald?En waarom zou je nog een keer de colleges gaan volgen als je ze vorig jaar al hebt gehad?
Ja ik wilde sowieso niet inleveren op MTO want dat is al lastig genoeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:29 schreef automatic_ het volgende:
Ik zou MTO gaan volgen in ieder geval. Van persoonlijkheid circuleren (volgens mij...?) ook wel wat dingen rond op het forum.
Btw; PM je adres nog even! Dan stuur ik het geweldige statistiek doosje op
Dankjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je tegen die tijd niks op het forum vindt voor persoonlijkheidspsychologie, mail me dan even. Dan zal ik voor je zoeken wat ik heb liggen.
Eerstejaars vak? 300? 400? zoietsquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje!
Hoeveel medestudenten zitten er denk je bij een gemiddeld college? Ik moet dat aangeven ergenseen schatting is voldoende.
Hm okee, thanks! Ik moet aangeven met hoeveel horenden ik in een ruimte zit, dus ik zeg wel 'veel'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:54 schreef automatic_ het volgende:
Oeh, dat vind ik ook lastig!
Als ik denk aan MTO C, dan zat de zaal wel ver vol bij ons, dus 300-350 mensen?
Als je apart naar de richtingen kijkt, dan zijn er meer gezondheid mensen dan sociale mensen, maar hoeveel vind ik lastig om te zeggen.
Ja, dat is een goede schattingquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hm okee, thanks! Ik moet aangeven met hoeveel horenden ik in een ruimte zit, dus ik zeg wel 'veel'
Die zullen wel meevallen voor een kleine studio met dubbelglas in een flat. Meeste zit 'm in de elektriciteit, maar ik probeer zo zuinig mogelijk te doen (incl. op gas koken). Komt goed dus.quote:
Meeste zorgen baar ik me eerder over de overige kosten (vuilnis ophalen, riolering).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Tegan het volgende:
Dat en boodschappen is nog best een som hoor.
Als je te weinig verdient kun je die volgens mij ook nog gewoon terugvragen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Meeste zorgen baar ik me eerder over de overige kosten (vuilnis ophalen, riolering).
Baas! Gefeliciteerd, wat leuk! Wel foto's maken van het eindresultaat hèquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Friek_ het volgende:
Deze dag kan de boeken in als hoogtepuntje: vandaag te horen gekregen dat ik het winnende lot was voor een kleine studio (30 m2) in hartje Tilburg. Echt bizar lage huur (226 euro rekenhuur, 40 euro servicekosten) waar ik nog huursubsidie op krijg, alles volledig zelfstandig (eigen sanitair (badkamer/wc), wasmachine, keuken), vlakbij het station en op 5 minuten fietsen van de universiteit. En oh ja, m'n pa heeft nog eens toegezegd om mee te gaan klussen en alle beginkosten voor me te spekken (dubbele huur, wasmachine, kookplaat, behang, verf, etc.).
Tilburg, ik kom naar je toe deze zomer.![]()
Nice...!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Friek_ het volgende:
Deze dag kan de boeken in als hoogtepuntje: vandaag te horen gekregen dat ik het winnende lot was voor een kleine studio (30 m2) in hartje Tilburg. Echt bizar lage huur (226 euro rekenhuur, 40 euro servicekosten) waar ik nog huursubsidie op krijg, alles volledig zelfstandig (eigen sanitair (badkamer/wc), wasmachine, keuken), vlakbij het station en op 5 minuten fietsen van de universiteit. En oh ja, m'n pa heeft nog eens toegezegd om mee te gaan klussen en alle beginkosten voor me te spekken (dubbele huur, wasmachine, kookplaat, behang, verf, etc.).
Tilburg, ik kom naar je toe deze zomer.![]()
COMAP.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,
Had vernomen dat ja vanaf het tweede jaar zelf werkgroepen moet kiezen, waar kun je dit precies doen? In het eerste jaar was het allemaal al geregeld nl.
Lees ik het nou goed en moet dit voor 1 augustus? Via COMAP en de elektronische studiegids kan ik wel de vakken opzoeken, maar bij de Personal Study Guide staat "Aangezien er momenteel aan de Gids gewerkt wordt, is het niet mogelijk een programma en/of vakken te kiezen. Zodra de gids weer up-to-date is, zal deze mogelijkheid weer aangeboden worden. "quote:
De zonwering werd misschien vervangen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef Tegan het volgende:
Ik was vandaag even bij de UvT. Waarom en wat zijn ze nu weer aan het verbouwen bij de library?
Vergelijk de mastervakken maar in de studiegids en kijk wat je meer aanspreekt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef BaasD het volgende:
Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ).
De hele trap en ingang waren geblokkeerd...quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De zonwering werd misschien vervangen.
[..]
Vergelijk de mastervakken maar in de studiegids en kijk wat je meer aanspreekt.
Wel mooi, de rekenhuur (226 euro) bleek niet te kloppen: deze was 206 euro.quote:
Saai uit-je-hoofd-leer vak.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel mooi, de rekenhuur (226 euro) bleek niet te kloppen: deze was 206 euro.De tering.
Maar goed, binnenkort weer eens inschrijven voor de vakken. Dit semester volg ik een vak extra: staatsrecht.
Het leek me wel interessant eerlijk gezegd. Daarbij is voor mij als geesteswetenschappertje enige voorzichtigheid gewenst bij onbekende terreinen.quote:
Vertel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef Complexiteit het volgende:
Wow net echt super chille kamer bekeken, ik denk dat ik er een hebFf kort nadenken nog
Ik heb helemaal niets gehad tot nu toe. Het enige wat ik heb, is de bevestiging bij mijn studieresultaten, dat ik 180ECTS heb. Ik heb mij dus ook niet op (hoeven) geven voor de uitreiking.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Auto heb jij eigenlijk een bevestiging oid gehad dat je je bachelor hebt gehaald? Of enkel die mail dat je zelf moest aangeven of je hem binnen had en je moest opgeven voor die uitreiking?
quote:Hoe vraag ik mijn bachelordiploma aan?
Als je alle verplichte vakken van jouw bachelordiploma hebt gehaald, wordt er door de Student Administration automatisch een bachelordiploma voor jou gemaakt. Je hoeft daar zelf ook geen aanvraag voor te doen. Op jouw Tilburg University e-mailadres krijg je vanzelf bericht dat je de bachelor behaald hebt, gevolgd door een uitnodiging voor de uitreiking.
quote:The Cisco AnyConnect VPN client is suitable for 64-bit versions of Windows XP, Vista and 7. Also the client is suitable for Mac (not compatible with Intel Snow Leopard (10.6.x) versions) and Ubuntu. (Note that LIS does not support Mac and Ubuntu.)
17m², vlakbij de uni met drie huisgenotenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vertel.
Hoe groot? Huisgenoten? Woonkamer? Centrum? Etc.
Er staat niks bij.. Maar er is wel een contactpersoon voor het Excellence Programme, alleen ik denk dat ik nog even wacht met mailen, aangezien ze die brieven misschien pas in augustus versturen ofzo..quote:Op zondag 31 juli 2011 23:36 schreef automatic_ het volgende:
Hmm, daar weet ik niets van. Google even op Student Desk UvT en kijk bij dat vragen gedoe. Misschien staat het daarbij...?
Dat is wel een handige manier! Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Ik heb niet echt problemen met Engels, maar toch merk ik altijd dat ik dingen minder snel opneem als ze in het Engels zijn geschreven..quote:Op zondag 31 juli 2011 23:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb vorig jaar trouwens alle sheets vertaald van KGG omdat ik NL fijnere vindt om te leren en ik hoefde daarna weinig meer te doen haha.
Bij mij is het afgeschreven.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Collegegeld bij iemand al afgeschreven? Dacht dat ze dat de 28e zouden doen. Heb echter nog steeds belachelijk veel geld op mijn lopende rekening staan.
+ 1quote:Op maandag 1 augustus 2011 03:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het vak is enorm interessant en wordt een aantal keer gegeven door de leukste docent(e) die ik tot nu toe voor psychologie heb gehad. De moeite waard om heen te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |