abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 14:25:23 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99618715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:18 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, ik krijg dus net van een medestudent te horen die vandaag naar de uni is gegaan voor zo'n formulier om de tentamens van het tweede jaar aan te vragen, dat ze bij de studentenbalie zeiden dat de regel voor 45 ECTS is afgeschaft? En dat je dus gewoon alle tentamens van het tweede jaar mag doen, zonder toestemming van de examencommissie?

Iemand die hierover uitsluitsel kan geven? Want ik ben dus gisteren geweest en ik kreeg gewoon nog een formulier mee. :')
Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo. :')

Ik krijg binnen een uur deze twee mails.

Van de studieadviseur:
quote:
Met het oog op de uitfasering van de BSc Bedrijfseconomie zal de 36-45-ECTS-regeling worden losgelaten. Dit betekent dat je met 42 ECTS geen toestemming hoeft te vragen aan de examencommissie voor het afleggen van tweede- of derderjaars bachelorvakken. Het geniet de voorkeur je prioriteit vooral te leggen bij de nog openstaande eerstejaars bachelorvakken. Daarnaast is het raadzaam om als richtlijn een studiebelasting van 30 ECTS aan te houden.
Van de FEB Onderwijsbalie:
quote:
Je kunt aan het begin van het nieuwe collegejaar een digitaal formulier inleveren. Dit kun je vinden in je studentenportaal bij 'my personal study guide'.
Onder 'my request forms' staat het formulier aanvragen vakken tweede jaar. Er wordt dan per vak bekeken of je deze mag volgen.
pi_99619112
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:25 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een heerlijke communicatie, de één zegt zus, de ander zo. :')

Ik krijg binnen een uur deze twee mails.

Van de studieadviseur:

[..]

Van de FEB Onderwijsbalie:

[..]

Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:52:38 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99645550
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mail terug dat ze elkaar tegenspreken? Denk dat de studieadviseur overigens het juist heeft. In de onderwijsbalie heb ik minder vertrouwen dan in een studieadviseur.
Gedaan, de onderwijsbalie had het inderdaad fout. Wel fijn, ben ik dus helemaal voor niets naar de universiteit gegaan voor zo'n formulier, omdat het verkeerd op de website, verkeerd in de OER én verkeerd wordt doorgegeven door de onderwijsbalie. De mensen daar hebben daar echt de communicatieskills van een diepvriesgarnaal. :')
pi_99660106
Heren!

Komend studiejaar wordt mijn eerste jaar op Tilburg.
Met een beetje geluk heb ik vandaag ook al mijn rooster uit gevogeld.. :)

Dit roept bij mij echter weer direct vragen op...
Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?
Zijn alle HC's en WC's verplicht? Ben ik vrij om te kiezen? Help?

En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd :)
pi_99660374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!

Ik hoeverre ben ik nou verplicht om aanwezig te zijn bij de in het rooster genoemde dingen?

En nee, ik ben niet van plan om direct zoveel mogelijk te skippen, maar ben gewoon benieuwd :)
Er geld geen aanwezigheidsverplichting, alhoewel ik wel eens een docent heb gehad die de aanwezigheid bij hield.
BlaBlaBla
pi_99660955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef PiepsoDJ het volgende:
Heren!

Verschilt per vak. Bij sommige vakken moet je wel verplicht aanwezig zijn, maar dit staat dan duidelijk aangegeven bij de cursusinformatie. Het komt echter weinig tot niet voor in het eerste jaar. In mijn master had ik wel heel veel aanwezigheidsverplichting, voor bijna alle vakken.
pi_99661476
Uiteraard heeft FGW (TSH) wederom als laatst de tentamen- en collegeroosters klaar.
pi_99681191
Ik was vandaag even bij de UvT. Waarom en wat zijn ze nu weer aan het verbouwen bij de library?
pi_99681548
Als hier nog mensen zijn die volgend jaar beginnen aan de studie Economie & Bedrijfseconomie, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie, ik heb nog wat boeken hier liggen.

Kan je ergens al vinden welke boeken je volgend jaar nodig hebt, want ik wil mijn boeken eigenlijk op internet gaan zetten maar misschien heb ik er een paar nog volgend jaar nodig.
pi_99681961
Die boekenlijst is *ergens* in de Studiegids te vinden.
pi_99682959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:11 schreef BobW het volgende:
Als hier nog mensen zijn die volgend jaar beginnen aan de studie Economie & Bedrijfseconomie, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie, ik heb nog wat boeken hier liggen.

Kan je ergens al vinden welke boeken je volgend jaar nodig hebt, want ik wil mijn boeken eigenlijk op internet gaan zetten maar misschien heb ik er een paar nog volgend jaar nodig.
In mijn persoonlijke studiegids staat al een nieuwe literatuurlijst voor volgend jaar ;)
Volgens mij moet je je dan even inschrijven voor al je nieuwe vakken in BB..
pi_99683166
Volgens mij bestaat er ook een standaard lijst voor alle verplichte vakken als je het jaarrooster van je opleiding bekijkt...
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:52:00 #213
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_99697395
Hoe zinnig zijn studieadviseurs als je twijfelt over je studiekeuze..? Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ). en voor wanneer moet je je inschrijven voor je vakken?
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_99697965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef BaasD het volgende:
Hoe zinnig zijn studieadviseurs als je twijfelt over je studiekeuze..? Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ). en voor wanneer moet je je inschrijven voor je vakken?
Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:12:11 #215
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_99698066
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat?! Met je studieadviseur praten over je studie(keuze)? Ben je nu helemaal betoeterd, daar gaan ze toch helemáál niet over!
Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?
'wat niet rekt, dat scheurt'
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:14:50 #216
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_99698142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:12 schreef BaasD het volgende:

[..]

Is er iemand anders die mij daarmee kan helpen op uvt?
Friek plaagt je maar :P

De studieadviseur is er om je vragen te beantwoorden en je te begeleiden bij dit soort problemen :)
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_99698626
Oh Tilburg... Das het kleine broertje van Eindhoven toch?
pi_99699804
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:30 schreef Dale. het volgende:
Oh Tilburg... Das het kleine broertje van Eindhoven toch?
Inderdaad! Eindhoven heeft toch wel zo'n 5% meer inwoners!
pi_99727111
BigSmurf hoe weet je dat je naar de universiteit moet gaan om een formulier aan te vragen voor je tentamens van je tweede jaar, ik heb daar geen mail over gehad oid?

Zit nu wel te twijfelen of ik mijn herinschrijving (wil van Economie & Bedrijfseconomie naar Bedrijfseconomie switchen) wel goed heb gedaan.
Play hard, go pro.
pi_99737794
@Athereal,
mag ik misschien weten waarom je Bedrijfseconomie wil gaan doen? :)
Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen IBA en Bedrijfseconomie.
pi_99740286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 07:24 schreef hyperbaton het volgende:
@Athereal,
Als ik je een tip mag geven, heb je al naar de vakken gekeken en de beschrijvingen van de vakken doorgelezen? Misschien helpt dat bij je keuze :)?
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:07:48 #222
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_99743652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:32 schreef Aethereal het volgende:
BigSmurf hoe weet je dat je naar de universiteit moet gaan om een formulier aan te vragen voor je tentamens van je tweede jaar, ik heb daar geen mail over gehad oid?

Zit nu wel te twijfelen of ik mijn herinschrijving (wil van Economie & Bedrijfseconomie naar Bedrijfseconomie switchen) wel goed heb gedaan.
Dat stond dus op internet, en in de OER. Kwam er ook pas twee weken geleden ofzo achter. Maar ik ben voor niets gegaan, want ondanks dat het in de OER en op internet staat, is die regel dus afgeschaft, en mag je bij 36 punten gewoon alle vakken van het tweede jaar doen, plus de vakken die je mist van het eerste jaar. Op eigen inzicht dus.

Inschrijven en collegegeld overmaken moet ik nog doen, even een stickynote maken dat ik dat niet vergeet te doen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:30:03 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99744612
Ik kan mijzelf nog steeds niet aanmelden voor de master door een fout. Hopelijk krijg ik morgen (weer) een mailtje terug en anders ga ik maandag (weer...) bellen & niet ophangen voor ik ingeschreven ben ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_99747875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:30 schreef automatic_ het volgende:
Ik kan mijzelf nog steeds niet aanmelden voor de master door een fout. Hopelijk krijg ik morgen (weer) een mailtje terug en anders ga ik maandag (weer...) bellen & niet ophangen voor ik ingeschreven ben ;)
Lukt het niet bij studielink of via mysis?
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:07:03 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99748415
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lukt het niet bij studielink of via mysis?
Nope. Ik krijg de melding "ongeldig emplid" als ik op "aanmelding nieuwe opleiding" klik. Hebben meer studiegenoten last van bij ons.

Studielink niet gekeken.
pi_99749408
edit: verkeerd gelezen.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2011 14:33:02 ]
pi_99757894
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:07 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nope. Ik krijg de melding "ongeldig emplid" als ik op "aanmelding nieuwe opleiding" klik. Hebben meer studiegenoten last van bij ons.

Studielink niet gekeken.
Ja dat kreeg ik ook, maar via studielink kon ik me wel gewoon aanmelden.
Play hard, go pro.
pi_99758059
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 07:24 schreef hyperbaton het volgende:
@Athereal,
Wat hetzusjevan zegt; kijk naar de vakken. Uit mijn hoofd komen de vakken van IBA en BE grotendeels overeen, en de vakken van Economics en Economie & Bedrijfseconomie (=algemene economie) ook overeen. Wel weet ik dat je bij bedrijfseconomie (NL) na 't eerste jaar de mogelijkheid krijgt om naar algemene economie dan wel fiscale economie te wisselen. Ik weet niet of dit bij IBA <-> Economics ook kan.
Play hard, go pro.
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:20:07 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99774480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Ja dat kreeg ik ook, maar via studielink kon ik me wel gewoon aanmelden.
Misschien een stomme vraag, maar wordt het dan wel goed doorgegeven etc.?
Als ik namelijk bij Studielink kijk, dan staat daar alleen mijn eerste jaar van de UvT en mijn tweede en derde jaar niet (sindsdien gebruiken ze volgens mij MySis).
Ik vind het anders een beetje link... ;)
pi_99778595
Mocht het fout zijn gegaan dan gaan ze echt niet zeggen dat je pech hebt en volgend jaar pas weer mag studeren hoor...
pi_99784419
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Mocht het fout zijn gegaan dan gaan ze echt niet zeggen dat je pech hebt en volgend jaar pas weer mag studeren hoor...
Maar dat is wel vervelend. Als je namelijk niet staat ingeschreven per 1 september heb je geen recht op stufi (zal ik auto's geval niet gelden denk ik) maar ook geen ov. Je moet dan dus je ov terugbetalen voor die maand, à 160 euro oid.
pi_99784440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar wordt het dan wel goed doorgegeven etc.?
Als ik namelijk bij Studielink kijk, dan staat daar alleen mijn eerste jaar van de UvT en mijn tweede en derde jaar niet (sindsdien gebruiken ze volgens mij MySis).
Ik vind het anders een beetje link... ;)
Waarom hebben ze dan dit jaar dat samenwerkingsverband met studielink gecreëerd? Ik heb me daar ingeschreven voor een nieuwe bachelor (psychologie) en uitgeschreven voor mijn huidige. Nu moet ik alleen nog even collegegeld overmaken en dan ben ik geloof ik klaar.

Oh, en aan DUO doorgeven dat mijn opleiding verandert. Voor ze weer gaan janken daar.
pi_99784464
Is het collegegeld trouwens omhoog gegaan? Ik vind 1713 nogal wat en ik weiger uit principe om 24 euro administratiekosten uit te geven. Gaat een tegenvaller worden voor mijn spaarrekening, met vakantie nog voor de boeg.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:52:49 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99785246
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Nee, dat weet ik, maar toch... Ik vind het irritant :P
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het collegegeld trouwens omhoog gegaan? Ik vind 1713 nogal wat en ik weiger uit principe om 24 euro administratiekosten uit te geven. Gaat een tegenvaller worden voor mijn spaarrekening, met vakantie nog voor de boeg.
Het collegegeld gaat elk jaar omhoog ;)

Toen ik in de eerste van mijn HBO zat betaalde ik (volgens mij.. ik kan het opzoeken) ¤1496,-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:53:54 #235
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99785275
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom hebben ze dan dit jaar dat samenwerkingsverband met studielink gecreëerd? Ik heb me daar ingeschreven voor een nieuwe bachelor (psychologie) en uitgeschreven voor mijn huidige. Nu moet ik alleen nog even collegegeld overmaken en dan ben ik geloof ik klaar.

Oh, en aan DUO doorgeven dat mijn opleiding verandert. Voor ze weer gaan janken daar.
Hmm.... Dan weet ik het ook niet :o
En ja, als je dat doet, dan ben je idd klaar.

Ik wacht het nog wel even af & anders bel ik (weer...) en dan vraag ik wel of het rechtstreeks via studielink mag.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:55:51 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99785329
Oja, aangezien ik eigenwijs ben:

quote:
De onderwijsinstelling heeft voor het gekozen studiejaar (nog) geen inschrijvingsperiode opengesteld.
Kortom, ik kan mijzelf bij Studielink niet inschrijven voor de Master PGG :')
pi_99785573
Het is ook elk jaar gewoon een gezeik met dat inschrijven. Waar zijn de tijden gebleven dat je nog gewoon een brief thuis kreeg met wat hun dachten dat je ging doen. Als je iets anders wilde doen kon je het doorstrepen en neerzetten wat je dan wel ging doen.

Dat bellen naar die desk is nooit een succes geweest. Hebben ze bij iemand wel eens ooit de telefoon binnen het kwartier opgepakt? :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:13:56 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99785733
Ik heb net toch maar weer een belletje gedaan en ik was er binnen 1 -2 minuten doorheen.

Bij ongeveer 99% van de PGG studenten gaat het goed, maar bij 1% niet. Ze hebben nu een lijstje gemaakt en dan krijgen wij binnen 2 weken een inschrijfformulier opgestuurd & dan komt alles goed ;) Ik kreeg (gelukkig) de jongen aan de telefoon die mij ook een mail terug had gestuurd, dus hij wist meteen waar ik het over had, haha.

Hij zei ook dat het opvallend was dat de (technische) fout vooral bij PGG studenten tevoorschijn komt en dat het bij de andere opleidingen beter ging.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:56:16 #239
148689 Muis006
pi_99788835
Oh fantastisch. Ik moet MTO-C en Persoonlijkheidspsy (2x/week) volgen komend jaar, maar het vrijdagcollege van Pp is op hetzelfde tijdstip als MTO.

MTO begint in september en Pp in november, maar vanaf november moet ik dus kiezen..
pi_99788999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Oh fantastisch. Ik moet MTO-C en Persoonlijkheidspsy (2x/week) volgen komend jaar, maar het vrijdagcollege van Pp is op hetzelfde tijdstip als MTO.

MTO begint in september en Pp in november, maar vanaf november moet ik dus kiezen..
Persoonlijkheidspsychologie geeft elk jaar ongeveer hetzelfde tentamen. Hoezo heb je die niet gehaald? :o En waarom zou je nog een keer de colleges gaan volgen als je ze vorig jaar al hebt gehad?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 12:01:52 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:28:48 #241
148689 Muis006
pi_99789781
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Persoonlijkheidspsychologie geeft elk jaar ongeveer hetzelfde tentamen. Hoezo heb je die niet gehaald? :o En waarom zou je nog een keer de colleges gaan volgen als je ze vorig jaar al hebt gehad?
Ik heb het nog nooit gevolgd he, dus van opnieuw volgen of tentamens niet maken is geen sprake.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:29:41 #242
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99789810
Ik zou MTO gaan volgen in ieder geval. Van persoonlijkheid circuleren (volgens mij...?) ook wel wat dingen rond op het forum.

Btw; PM je adres nog even! Dan stuur ik het geweldige statistiek doosje op :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:30:43 #243
148689 Muis006
pi_99789841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:29 schreef automatic_ het volgende:
Ik zou MTO gaan volgen in ieder geval. Van persoonlijkheid circuleren (volgens mij...?) ook wel wat dingen rond op het forum.

Btw; PM je adres nog even! Dan stuur ik het geweldige statistiek doosje op :P
Ja ik wilde sowieso niet inleveren op MTO want dat is al lastig genoeg.

PM komt eraan :)
pi_99790068
Als je tegen die tijd niks op het forum vindt voor persoonlijkheidspsychologie, mail me dan even. Dan zal ik voor je zoeken wat ik heb liggen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:40:25 #245
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99790130
Kijk, met z'n allen komen we er wel 8-)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:49:37 #246
148689 Muis006
pi_99790390
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je tegen die tijd niks op het forum vindt voor persoonlijkheidspsychologie, mail me dan even. Dan zal ik voor je zoeken wat ik heb liggen.
Dankje :)!

Hoeveel medestudenten zitten er denk je bij een gemiddeld college? Ik moet dat aangeven ergens :) een schatting is voldoende.
pi_99790467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:49 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dankje :)!

Hoeveel medestudenten zitten er denk je bij een gemiddeld college? Ik moet dat aangeven ergens :) een schatting is voldoende.
Eerstejaars vak? 300? 400? zoiets
Derdejaars vak? 150?

Weet het eigenlijk niet zo goed. Wat denk jij ervan auto?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:08 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99790520
Oeh, dat vind ik ook lastig!
Als ik denk aan MTO C, dan zat de zaal wel ver vol bij ons, dus 300-350 mensen?
Als je apart naar de richtingen kijkt, dan zijn er meer gezondheid mensen dan sociale mensen, maar hoeveel vind ik lastig om te zeggen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:57:10 #249
148689 Muis006
pi_99790620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:54 schreef automatic_ het volgende:
Oeh, dat vind ik ook lastig!
Als ik denk aan MTO C, dan zat de zaal wel ver vol bij ons, dus 300-350 mensen?
Als je apart naar de richtingen kijkt, dan zijn er meer gezondheid mensen dan sociale mensen, maar hoeveel vind ik lastig om te zeggen.
Hm okee, thanks! Ik moet aangeven met hoeveel horenden ik in een ruimte zit, dus ik zeg wel 'veel' :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:58:36 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99790663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Hm okee, thanks! Ik moet aangeven met hoeveel horenden ik in een ruimte zit, dus ik zeg wel 'veel' :P
Ja, dat is een goede schatting 8-)
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat de Sociale mensen in het 3e jaar vaak in de wat "kleinere" zalen zaten (zoals DZ en wat losse zalen in P). Wij zaten vaak in GZ101 / DZ / CZ115
pi_99815572
Deze dag kan de boeken in als hoogtepuntje: vandaag te horen gekregen dat ik het winnende lot was voor een kleine studio (30 m2) in hartje Tilburg. Echt bizar lage huur (226 euro rekenhuur, 40 euro servicekosten) waar ik nog huursubsidie op krijg, alles volledig zelfstandig (eigen sanitair (badkamer/wc), wasmachine, keuken), vlakbij het station en op 5 minuten fietsen van de universiteit. En oh ja, m'n pa heeft nog eens toegezegd om mee te gaan klussen en alle beginkosten voor me te spekken (dubbele huur, wasmachine, kookplaat, behang, verf, etc.).

Tilburg, ik kom naar je toe deze zomer. B-)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 21:52:29 ]
pi_99817321
Wtf dan woon je bijna gratis.

Nice!
pi_99819635
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:20 schreef Complexiteit het volgende:
Wtf dan woon je bijna gratis.

Nice!
Je vergeet de nutskosten.
pi_99819889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:56 schreef Tegan het volgende:

[..]

Je vergeet de nutskosten.
Die zullen wel meevallen voor een kleine studio met dubbelglas in een flat. Meeste zit 'm in de elektriciteit, maar ik probeer zo zuinig mogelijk te doen (incl. op gas koken). Komt goed dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 23:01:27 ]
pi_99819987
Dat en boodschappen is nog best een som hoor.
pi_99820090
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Tegan het volgende:
Dat en boodschappen is nog best een som hoor.
Meeste zorgen baar ik me eerder over de overige kosten (vuilnis ophalen, riolering).
pi_99829212
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Meeste zorgen baar ik me eerder over de overige kosten (vuilnis ophalen, riolering).
Als je te weinig verdient kun je die volgens mij ook nog gewoon terugvragen.
pi_99829267
Nog maar weer een mailtje eruit naar docent sociale psychologie.

Nog altijd geen ECTS van een tentamen waarvan de resultaten op 17 juni bekend waren. Hopelijk wordt er nu wel gereageerd. Docenten die niet reageren.. :r! Ik kan dat nooit goed hebben. Ik stuur die mail toch niet voor niks?

Automail terug; tot 8 augustus op vakantie. :(

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2011 08:43:36 ]
pi_99841257
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Friek_ het volgende:
Deze dag kan de boeken in als hoogtepuntje: vandaag te horen gekregen dat ik het winnende lot was voor een kleine studio (30 m2) in hartje Tilburg. Echt bizar lage huur (226 euro rekenhuur, 40 euro servicekosten) waar ik nog huursubsidie op krijg, alles volledig zelfstandig (eigen sanitair (badkamer/wc), wasmachine, keuken), vlakbij het station en op 5 minuten fietsen van de universiteit. En oh ja, m'n pa heeft nog eens toegezegd om mee te gaan klussen en alle beginkosten voor me te spekken (dubbele huur, wasmachine, kookplaat, behang, verf, etc.).

Baas! Gefeliciteerd, wat leuk! Wel foto's maken van het eindresultaat hè O+?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:35:57 #260
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99841676
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Friek_ het volgende:

Nice...!
pi_99902570
Is er hier toevallig iemand die zojuist het eerste jaar Bedrijfseconomie/Economie & Bedrijfseconomie/Fiscale Economie heeft afgerond en nu moet invullen wat je aankomend academisch jaar gaat doen?

Ik heb me vorig jaar voor Economie & Bedrijfseconomie ingeschreven maar nu wil ik switchen. Ik heb me dus via studielink voor Bedrijfseconomie ingeschreven en dan aangegeven dat ik NIET in het eerste jaar wil starten. Via MySIS heb ik aangegeven dat ik me NIET opnieuw wil inschrijven voor Economie & Bedrijfseconomie. Verder wil ik een 2e studie Int. Recht gaan doen. Ik heb me via Studielink hiervoor ingeschreven. Weet iemand of ik het zo goed heb gedaan?
Play hard, go pro.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:32:24 #262
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_99960919
Hallo,

Had vernomen dat ja vanaf het tweede jaar zelf werkgroepen moet kiezen, waar kun je dit precies doen? In het eerste jaar was het allemaal al geregeld nl. ;)
pi_99961304
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:32 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,

Had vernomen dat ja vanaf het tweede jaar zelf werkgroepen moet kiezen, waar kun je dit precies doen? In het eerste jaar was het allemaal al geregeld nl. ;)
COMAP.
pi_99975326
Zo Friek, echt nice nogmaals :P Ik ben nu op woninginzicht en alle andere sites aan het kijken. Bij woninginzicht heb ik met drie jaar inschrijftermijn gwoon 0% kans en al die makelaars is belachelijk duur daar begin ik nieteens aan. Dat wordt nog meer kijkavonden dus voor mij :o
pi_99987382
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

COMAP.
Lees ik het nou goed en moet dit voor 1 augustus? Via COMAP en de elektronische studiegids kan ik wel de vakken opzoeken, maar bij de Personal Study Guide staat "Aangezien er momenteel aan de Gids gewerkt wordt, is het niet mogelijk een programma en/of vakken te kiezen. Zodra de gids weer up-to-date is, zal deze mogelijkheid weer aangeboden worden. "

Ik kan zelfs maar voor 4 van de 10 vakken van aankomend jaar me inschrijven via COMAP.

Al met al vind ik het vooral erg onduidelijk wat nou precies de bedoeling is. Ik heb ook geen mail ontvangen wat nou precies de bedoeling is, terwijl je door de loop van het jaar altijd goed en tijdig geïnformeerd werd over alles.
Play hard, go pro.
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:09:14 #266
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99992938
Nee hoor, de meeste inschrijvingen gaan vanaf half augustus open. Zolang de gids nog niet klaar is, gaan de inschrijvingen ook niet open.

Het kan ook zijn dat bij jullie de inschrijvingen via COMAP pas vanaf het nieuwe jaar gedaan (kunnen) worden, dus dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

FSW is vaak als eerste klaar met de roosters en bij Psychologie moet je je soms al vanaf (bijv.) 15 augustus inschrijven voor iets.
pi_100001137
Ik schrijf me eind augustus een keer in. Nadeel is dan dat er wat werkgroepen al vol zijn maar ben van tevoren op vakantie.

Overigens ben ik sinds gister officieel aangenomen bij psychologie bachelor. 77 ECTS is wel wat meer dan verwacht maar het is niet anders.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:56:29 #268
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100010561
Gefeliciteerd! :)

Ik zat altijd klaar voor de PC als de inschrijvingen open gingen, haha. Dat is ook meer omdat ik perse de fijne tijden wil i.v.m. reistijd etc.
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:01:22 #269
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100022409
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:04 schreef Tegan het volgende:
Ik was vandaag even bij de UvT. Waarom en wat zijn ze nu weer aan het verbouwen bij de library?
De zonwering werd misschien vervangen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef BaasD het volgende:
Ik zit momenteel vast met mijn keuze voor het 2e jaar ( bedrijfseconomie of fiscale economie ).
Vergelijk de mastervakken maar in de studiegids en kijk wat je meer aanspreekt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100027255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:01 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

De zonwering werd misschien vervangen.

[..]

Vergelijk de mastervakken maar in de studiegids en kijk wat je meer aanspreekt.
De hele trap en ingang waren geblokkeerd...
pi_100038343
Ze zijn al wel flink wat weken aan het klussen bij die ingang
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:28:18 #272
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_100040050
Voor mij als Economie & Informatica student maken die werkgroepen toch niet uit, aangezien er maar één E&I werkgroep is?
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:09:54 #273
148689 Muis006
pi_100046188
De 7 is een 8 geworden.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:19:07 #274
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100046604
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:09 schreef Muis006 het volgende:
De 7 is een 8 geworden.
Ik hoorde het al, mooi!
pi_100059716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:53 schreef Complexiteit het volgende:
Zo Friek, echt nice nogmaals :P
Wel mooi, de rekenhuur (226 euro) bleek niet te kloppen: deze was 206 euro. _O- De tering.

Maar goed, binnenkort weer eens inschrijven voor de vakken. Dit semester volg ik een vak extra: staatsrecht.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:13:21 #276
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100060355
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:56 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wel mooi, de rekenhuur (226 euro) bleek niet te kloppen: deze was 206 euro. _O- De tering.

Maar goed, binnenkort weer eens inschrijven voor de vakken. Dit semester volg ik een vak extra: staatsrecht.
Saai uit-je-hoofd-leer vak.
pi_100060587
quote:
16s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:13 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Saai uit-je-hoofd-leer vak.
Het leek me wel interessant eerlijk gezegd. Daarbij is voor mij als geesteswetenschappertje enige voorzichtigheid gewenst bij onbekende terreinen.
pi_100067963
Leenknegt van staatsrecht is wel een erg leuke man :)
pi_100123879
Wow net echt super chille kamer bekeken, ik denk dat ik er een heb :D Ff kort nadenken nog
pi_100124089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef Complexiteit het volgende:
Wow net echt super chille kamer bekeken, ik denk dat ik er een heb :D Ff kort nadenken nog
Vertel.

Hoe groot? Huisgenoten? Woonkamer? Centrum? Etc.
pi_100132988
Waarom kan ik me nog niet inschrijven voor mijn vakken. ;(

En oja: 120 van de 180 punten binnen. :)
Op de helft dus @ UvT alweer.
Burning bridges gives you so much more
pi_100137550
Auto heb jij eigenlijk een bevestiging oid gehad dat je je bachelor hebt gehaald? Of enkel die mail dat je zelf moest aangeven of je hem binnen had en je moest opgeven voor die uitreiking?
  zondag 31 juli 2011 @ 13:14:07 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100154046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Auto heb jij eigenlijk een bevestiging oid gehad dat je je bachelor hebt gehaald? Of enkel die mail dat je zelf moest aangeven of je hem binnen had en je moest opgeven voor die uitreiking?
Ik heb helemaal niets gehad tot nu toe. Het enige wat ik heb, is de bevestiging bij mijn studieresultaten, dat ik 180ECTS heb. Ik heb mij dus ook niet op (hoeven) geven voor de uitreiking.

Ik lees nu dit pas, dus ik wacht er maar op... Al boeit het mij ook niet zoveel, haha. Master diploma telt pas :P
quote:
Hoe vraag ik mijn bachelordiploma aan?
Als je alle verplichte vakken van jouw bachelordiploma hebt gehaald, wordt er door de Student Administration automatisch een bachelordiploma voor jou gemaakt. Je hoeft daar zelf ook geen aanvraag voor te doen. Op jouw Tilburg University e-mailadres krijg je vanzelf bericht dat je de bachelor behaald hebt, gevolgd door een uitnodiging voor de uitreiking.
pi_100156913
Wat voor besturingssysteem op je laptop moet je gebruiken bij de UVT? Of maakt dat niks uit?
  zondag 31 juli 2011 @ 14:59:42 #285
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100157127
Maakt niks uit. Ze zeggen zelf dit:
quote:
The Cisco AnyConnect VPN client is suitable for 64-bit versions of Windows XP, Vista and 7. Also the client is suitable for Mac (not compatible with Intel Snow Leopard (10.6.x) versions) and Ubuntu. (Note that LIS does not support Mac and Ubuntu.)
pi_100159827
Collegegeld bij iemand al afgeschreven? Dacht dat ze dat de 28e zouden doen. Heb echter nog steeds belachelijk veel geld op mijn lopende rekening staan.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:38:03 #287
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100160277
Ik heb het nog niet opgestuurd :)
pi_100168369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vertel.

Hoe groot? Huisgenoten? Woonkamer? Centrum? Etc.
17m², vlakbij de uni met drie huisgenoten :)
pi_100175581
Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk "klinische gezondheidspsychologie in de geneeskunde" is? Ik wil dat vak namelijk alvast in mijn 2e jaar gaan volgen, mits er geen speciale voorkennis voor nodig is oid.

En als ik het volgend jaar al wil volgen, hoef ik dat toch nergens aan te geven, of toestemming voor te vragen ofzo?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:23:54 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100176342
Als je de sheets stampt en de artikelen goed leest, dan is het prima te doen. Je mag het idd volgen zonder je aan te melden :)
pi_100176678
Oke dankje!

En is er toevallig iemand die weet wanneer je een brief krijgt, mocht je in aanmerking komen voor het Excellence Programme? Ik wil het namelijk erg graag gaan volgen en kom volgens mij ook in aanmerking, alleen ik ben bang dat er iets fout gaat waardoor ik geen brief krijg ofzo.. Ben wat dat betreft echt een enorme stresskip :@
  zondag 31 juli 2011 @ 23:36:19 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100177022
Hmm, daar weet ik niets van. Google even op Student Desk UvT en kijk bij dat vragen gedoe. Misschien staat het daarbij...?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:37:12 #293
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100177064
Ik heb vorig jaar trouwens alle sheets vertaald van KGG omdat ik NL fijnere vindt om te leren en ik hoefde daarna weinig meer te doen haha.
pi_100177833
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:36 schreef automatic_ het volgende:
Hmm, daar weet ik niets van. Google even op Student Desk UvT en kijk bij dat vragen gedoe. Misschien staat het daarbij...?
Er staat niks bij.. Maar er is wel een contactpersoon voor het Excellence Programme, alleen ik denk dat ik nog even wacht met mailen, aangezien ze die brieven misschien pas in augustus versturen ofzo..

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb vorig jaar trouwens alle sheets vertaald van KGG omdat ik NL fijnere vindt om te leren en ik hoefde daarna weinig meer te doen haha.
Dat is wel een handige manier! Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Ik heb niet echt problemen met Engels, maar toch merk ik altijd dat ik dingen minder snel opneem als ze in het Engels zijn geschreven.. :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:04:19 #295
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100178328
Ik zou gewoon mailen :)
Ja, ik kan het ook wel maar ziektes (die je dus krijgt) gaan mij beter af in NL. Al schreef ik soms ook dingen door elkaar op :D
pi_100182747
Het vak is enorm interessant en wordt een aantal keer gegeven door de leukste docent(e) die ik tot nu toe voor psychologie heb gehad. De moeite waard om heen te gaan.
pi_100184338
quote:
8s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Collegegeld bij iemand al afgeschreven? Dacht dat ze dat de 28e zouden doen. Heb echter nog steeds belachelijk veel geld op mijn lopende rekening staan.
Bij mij is het afgeschreven.
pi_100184372
Weet iemand trouwens hoe ik dit vak in m'n BlackBoard-lijst kan laten verschijnen? Lukt me maar niet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:15:05 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100184437
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 03:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het vak is enorm interessant en wordt een aantal keer gegeven door de leukste docent(e) die ik tot nu toe voor psychologie heb gehad. De moeite waard om heen te gaan.
+ 1
pi_100184874
En waar is lokaal AZ 201 precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')