Nee, dat kwam - zeer waarschijnlijk - door een terugslag van de hoogtestage een paar dagen eerder.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat men zegt is niet per definitie de (hele) waarheid. Zou mij ook niets verbazen als het al mis was op het NK.
Snap ook niet dat van Houwelingen ploegleider is bij een topteam als Rabo. Is tactisch nou niet bepaald de beste en is ook vrij laf,quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef UltraR het volgende:
Dat is idd niet de juiste instelling van Houwelingen. Je moet nu -zeker- mannetjes mee vooruit sturen.
Ik heb het ook gehoord dat ze dat zeiden, maar of het de (hele) waarheid is?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:41 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Nee, dat kwam - zeer waarschijnlijk - door een terugslag van de hoogtestage een paar dagen eerder.
Wat denk je dan? Dat hij ineens een inzinking heeft gekregen na de Dauphiné? Toen was hij immers nog wel goed. En de afgelopen week voor de val ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehoord dat ze dat zeiden, maar of het de (hele) waarheid is?
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehoord dat ze dat zeiden, maar of het de (hele) waarheid is?
Ik weet het niet en dus blijft het speculeren en dat verhaal over de hoogstage klinkt an sich ook wel aannemelijk, maar de reactie was wel heel extreem. Dat je bij het NK er eens flink aantrekt voor je ploeggenoten en dan rustig uitbolt ja....dat kan ik volgen, maar dat je dan afstapt? Alsof hij voelt dat er ergens iets niet goed zit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Dat hij ineens een inzinking heeft gekregen na de Dauphiné? Toen was hij immers nog wel goed. En de afgelopen week voor de val ook.
http://nos.nl/artikel/254(...)er-vervolg-tour.htmlquote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die minuut die hij vandaag verliest maakt niets uit, maar hij is nu gewoon kapot...en dat fietst vrij lastig...
Goh, waar zou dat nu toch aan liggen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:57 schreef poiuytr het volgende:
Hopen dat hij morgen aan de start staat, hij maakt tegen de bergen op geen goede indruk op me terwijl hij normaal daar zijn voordeel moet pakken ten opzichte van de rest.
Wat ook logisch is. Je hebt keihard naar iets toegewerkt, je weet dat je heel goed in orde bent. En vervolgens val je zo hard dat je lichamelijk, voor zijn doen, amper meer vooruit komt. Dan kan ik me voorstellen dat zoiets er keihard inhakt. De knop moet echter alleen om. Hij zal morgen moeten kijken of hij overleeft en dan met de rustdag hopen dat er wat lichamelijke vooruitgang in zit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:59 schreef marcodej het volgende:
http://www.rabosport.nl/w(...)liest_tijd_in_8e_rit
Heb je er nog vertrouwen in? "Je kunt beter vragen of ik er nog zin in heb."
Moraal is echt 0 op dit moment. Niet te veel waarde hechten aan woorden direct na de finish, maar Gesink heeft duidelijk een tikkie gekregen.
Moet hij ook zeker doen als het klassement na morgen daadwerkelijk verloren is. Zou hij toch een historisch resultaat boeken deze tour. Maar dan moet het lichaam ook een beetje willen. Vrees momenteel echter vooral de mentale toestand van Gesink.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:08 schreef Waaghals het volgende:
2 weken in de bus en op Alpe d'Huez ervan tussengaan
Een hersenschudding is in principe ook gewoon rust en een kleine 'wond'. Puur de genezing van wonden kost een boel energie, een schaafwond is op zich niet ernstig, maar het lichaam moet er wel hard mee aan het werk omdat het grote wonden zijn. De daarvoor benodigde energie moet ook gewoon uit dezelfde voeding komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:50 schreef Kingstown het volgende:
Datzelfde gevoel heb ik nu ook bij de val....als je een hersenschudding ala Horner hebt, logisch dat je dan moet stoppen en ja elke val is anders, maar bij hem lijken de gevolgen vaak zo extreem te zijn....mss is het fragiliteit en kan zijn lichaam minder hebben dan een ander lichaam.
Het ene lichaam herstelt sneller dan het andere lichaam en het lichaam van Gesink lijkt op een kasplantje....prachtig als het tot bloei komt, maar ow zo frele en teer, bij het minste zuchtje wind gaat het mis en heeft het weer heel veel zorg, tijd en aandacht nodig om op niveau te komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een hersenschudding is in principe ook gewoon rust en een kleine 'wond'. Puur de genezing van wonden kost een boel energie, een schaafwond is op zich niet ernstig, maar het lichaam moet er wel hard mee aan het werk omdat het grote wonden zijn. De daarvoor benodigde energie moet ook gewoon uit dezelfde voeding komen.
Mooi verwoord inderdaad.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het ene lichaam herstelt sneller dan het andere lichaam en het lichaam van Gesink lijkt op een kasplantje....prachtig als het tot bloei komt, maar ow zo frele en teer, bij het minste zuchtje wind gaat het mis en heeft het weer heel veel zorg, tijd en aandacht nodig om op niveau te komen.
Hij is nog erg jong, maar op jonge leeftijd goed presteren betekent doorgaans dat het verval ook eerder gaat intreden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk ook nog maar 25 jaar maar je hebt wel gelijk.
Misschien dat ie na een grote overwinning wel los komt maar de Giro of Tour zal ie nooit winnen.
Misschien wel, zo goed ken ik hem niet. Je moet het alleen niet vergelijken met een hersenschudding en niet doen alsof alleen de pijn en het ongemak telt, als er wonden zijn dan kost dat gewoon kracht. Als je dan al je maximale hoeveelheid voedingsstoffen aan het innemen bent dan gaat de genezing ten koste van je prestatievermogen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het ene lichaam herstelt sneller dan het andere lichaam en het lichaam van Gesink lijkt op een kasplantje....prachtig als het tot bloei komt, maar ow zo frele en teer, bij het minste zuchtje wind gaat het mis en heeft het weer heel veel zorg, tijd en aandacht nodig om op niveau te komen.
Dat is de Nederlandse mentaliteit. We zijn kampioen in alles nuanceren en "doe maar gewoon" gedrag maar van sporters verwachten we een killer-mentaliteit. Als dat dan gebeurt gaat dat weer gepaard met een klootzakkerig karakter zoals Sven Kramer. Dan is het ook weer niet goed. Nederlanders hebben veel moeite om om te gaan met hun "helden".quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:42 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind het nogal grappig om te lezen dat sommige mensen doen alsof hen groot onrecht wordt aangedaan door Robert Gesink
Alles komt goed, maar daar hebben we niet zoveel aan. Tijd is kostbaar.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:56 schreef kawotski het volgende:
Rustig afwachten.. Komt vanzelf een keer goed
Ik denk dat het sowieso niet raar is om mentaal enorm geknakt te zijn als je in een etappe waarin je makkelijk mee zou moeten kunnen opeens allerlei mindere goden niet bij kan houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat het lichamelijk zwaar is om na zo'n valpartij je vorm vast te houden als alles pijn doet... maar mentaal is hij ook wel snel van de wap te krijgen volgens mij.... geloof is 0 dus dit gaat niet meer goed komen deze ronde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |