abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99249947
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Leatherface het volgende:
Hoewel ik hem nog zeker niet afschrijf voor mooie dingen in deze Tour, ben ik toch stilaan wel met de analyse van sommigen eens dat Gesink tot nu toe geen winnaar is (met de nadruk op tot nu toe).

Met zijn kwaliteiten had hij toch eigenlijk wel eens Parijs-Nice of de Ronde van het Baskenland of een koers van dat kaliber moeten winnen. Vaak eindigt hij op korte ereplaatsen in dit soort wedstrijden. Ook heeft Gesink nog geen ritzeges in een grote ronde.

Op zich staat dat los van zijn kansen als ronderenner. Maar een wielrenner wordt vaak op overwinningen beoordeeld. Zo'n Kreuziger heeft bijvoorbeeld wel al de Ronde van Zwitserland gewonnen. Zelfs Boogerd werd vaak een net niet renner genoemd. Maar die heeft toch de Gold Race, meerdere Tourritten, Parijs-Nice enzovoorts op zijn palmares. Hoewel deze vergelijking mank gaat omdat Boogerd pas op zijn 26ste ofzo doorbrak en Gesink zo oud nog niet is.

Ik hoop dat Gesink eens de ban breekt met het winnen van een Tourrit of de Gold Race ofzo.
Hij is natuurlijk ook nog maar 25 jaar maar je hebt wel gelijk.
Misschien dat ie na een grote overwinning wel los komt maar de Giro of Tour zal ie nooit winnen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_99249990
2 jaar geleden zat hij heeel vlak bij de overwinning in de Vuelta voordat in 1 van de laatste ritten andermaal een val roet in het eten gooide.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_99250010
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:26 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij veel last heeft van blessures, hij zei er in ieder geval niets over.
Hij komt gewoon geen berg op en ik denk dat het te maken heeft met de hele week vlak rijden in de buik van het peloton.
Dus je hebt grote kans dat het morgen beter gaat en zoniet dan was het al mis tijdens het NK.
Heb je wel eens gekeken naar een interview met Gesink? Hij zei de afgelopen dagen dat hij veel last had van zijn val nog, en dat als het niet beter zou gaan het geen zin heeft om in de tour te blijven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_99250113
quote:
Zondag staat er weer een erg lastige rit op het programma, voordat het maandag de eerste rustdag is. Er moet dik tweehonderd kilometer afgelegd worden, met klimmen van de tweede, derde en vierde categorie. Deze etappe zal ook het nodige vuurwerk opleveren, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt voor de Raboploeg. "Het is inderdaad geen rit om naar uit te kijken," liet Adri van Houwelingen weten. "Vandaag heeft er in elk geval ingehakt," was zijn conclusie. "Morgen wordt het zeker niet makkelijker, als je kijkt hoe het vandaag ging."
Zo wordt het morgen natuurlijk ook niks. Gewoon een mannetje (of twee) meesturen en voor een ritoverwinning gaan (die kans zit er dik in), terwijl de rest Gesink er doorheen trekt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99250144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken naar een interview met Gesink? Hij zei de afgelopen dagen dat hij veel last had van zijn val nog, en dat als het niet beter zou gaan het geen zin heeft om in de tour te blijven.
Wat men zegt is niet per definitie de (hele) waarheid. Zou mij ook niets verbazen als het al mis was op het NK.
pi_99250147
Dat is idd niet de juiste instelling van Houwelingen. Je moet nu -zeker- mannetjes mee vooruit sturen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_99250171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat men zegt is niet per definitie de (hele) waarheid. Zou mij ook niets verbazen als het al mis was op het NK.
Nee, dat kwam - zeer waarschijnlijk - door een terugslag van de hoogtestage een paar dagen eerder.
pi_99250252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef UltraR het volgende:
Dat is idd niet de juiste instelling van Houwelingen. Je moet nu -zeker- mannetjes mee vooruit sturen.
Snap ook niet dat van Houwelingen ploegleider is bij een topteam als Rabo. Is tactisch nou niet bepaald de beste en is ook vrij laf,
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_99250260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:41 schreef SportmanNR1 het volgende:

[..]

Nee, dat kwam - zeer waarschijnlijk - door een terugslag van de hoogtestage een paar dagen eerder.
Ik heb het ook gehoord dat ze dat zeiden, maar of het de (hele) waarheid is?
pi_99250284
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat denk je dan? Dat hij ineens een inzinking heeft gekregen na de Dauphiné? Toen was hij immers nog wel goed. En de afgelopen week voor de val ook.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_99250335
Gesink blijft hoe dan ook een held. :)

Rot dat het nu zo loopt, verlies vandaag had ik wel voorzien... Net als dat z'n vorm er vooral 'op papier' vast wel is met testjes enzo maar hij op de fiets gewoon even wat minder macht heeft en hij zonder val ook met moeite top-5 had gereden dit jaar denk ik...
Jack does it in real time...
pi_99250337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, dat is zo.

Het beste is om meermaals per jaar op hoogtestage te gaan. Ik weet niet exact wanneer Gesink terugkwam van zijn hoogtestage, maar gemiddeld 10-14 dagen na afloop krijg je van je hoogtestage ook daadwerkelijk veel profijt. De eerste twee dagen na terugkomst gelden als volledige rustdagen, daarna ga je enkele dagen toewerken naar het topniveau. Het lichaam blijft in de eerste dagen nog ietwat vermoeid.
pi_99250401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat denk je dan? Dat hij ineens een inzinking heeft gekregen na de Dauphiné? Toen was hij immers nog wel goed. En de afgelopen week voor de val ook.
Ik weet het niet en dus blijft het speculeren en dat verhaal over de hoogstage klinkt an sich ook wel aannemelijk, maar de reactie was wel heel extreem. Dat je bij het NK er eens flink aantrekt voor je ploeggenoten en dan rustig uitbolt ja....dat kan ik volgen, maar dat je dan afstapt? Alsof hij voelt dat er ergens iets niet goed zit.

Datzelfde gevoel heb ik nu ook bij de val....als je een hersenschudding ala Horner hebt, logisch dat je dan moet stoppen en ja elke val is anders, maar bij hem lijken de gevolgen vaak zo extreem te zijn....mss is het fragiliteit en kan zijn lichaam minder hebben dan een ander lichaam.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:56:12 #39
127004 maril
Smeetsfan
pi_99250555
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:06 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die minuut die hij vandaag verliest maakt niets uit, maar hij is nu gewoon kapot...en dat fietst vrij lastig...
http://nos.nl/artikel/254(...)er-vervolg-tour.html
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_99250590
Hopen dat hij morgen aan de start staat, hij maakt tegen de bergen op geen goede indruk op me terwijl hij normaal daar zijn voordeel moet pakken ten opzichte van de rest.
pi_99250611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:57 schreef poiuytr het volgende:
Hopen dat hij morgen aan de start staat, hij maakt tegen de bergen op geen goede indruk op me terwijl hij normaal daar zijn voordeel moet pakken ten opzichte van de rest.
Goh, waar zou dat nu toch aan liggen? :Z
pi_99250646
http://www.rabosport.nl/w(...)liest_tijd_in_8e_rit

Heb je er nog vertrouwen in? "Je kunt beter vragen of ik er nog zin in heb."

Moraal is echt 0 op dit moment. Niet te veel waarde hechten aan woorden direct na de finish, maar Gesink heeft duidelijk een tikkie gekregen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99250866
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:59 schreef marcodej het volgende:
http://www.rabosport.nl/w(...)liest_tijd_in_8e_rit

Heb je er nog vertrouwen in? "Je kunt beter vragen of ik er nog zin in heb."

Moraal is echt 0 op dit moment. Niet te veel waarde hechten aan woorden direct na de finish, maar Gesink heeft duidelijk een tikkie gekregen.
Wat ook logisch is. Je hebt keihard naar iets toegewerkt, je weet dat je heel goed in orde bent. En vervolgens val je zo hard dat je lichamelijk, voor zijn doen, amper meer vooruit komt. Dan kan ik me voorstellen dat zoiets er keihard inhakt. De knop moet echter alleen om. Hij zal morgen moeten kijken of hij overleeft en dan met de rustdag hopen dat er wat lichamelijke vooruitgang in zit.

Als hij dan maandag en dinsdag nog niet hersteld is, kan hij altijd nog afstappen en zich focussen op de Vuelta.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:08:32 #44
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_99250919
2 weken in de bus en op Alpe d'Huez ervan tussengaan ;)
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_99251132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:08 schreef Waaghals het volgende:
2 weken in de bus en op Alpe d'Huez ervan tussengaan ;)
Moet hij ook zeker doen als het klassement na morgen daadwerkelijk verloren is. Zou hij toch een historisch resultaat boeken deze tour. Maar dan moet het lichaam ook een beetje willen. Vrees momenteel echter vooral de mentale toestand van Gesink.
pi_99251186
Zoals ik in het andere topic zei, Gesink staat voor Contador in het klassement :)

Dus alles is nog mogelijk...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_99251723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:50 schreef Kingstown het volgende:

Datzelfde gevoel heb ik nu ook bij de val....als je een hersenschudding ala Horner hebt, logisch dat je dan moet stoppen en ja elke val is anders, maar bij hem lijken de gevolgen vaak zo extreem te zijn....mss is het fragiliteit en kan zijn lichaam minder hebben dan een ander lichaam.
Een hersenschudding is in principe ook gewoon rust en een kleine 'wond'. Puur de genezing van wonden kost een boel energie, een schaafwond is op zich niet ernstig, maar het lichaam moet er wel hard mee aan het werk omdat het grote wonden zijn. De daarvoor benodigde energie moet ook gewoon uit dezelfde voeding komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:39:32 #48
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_99251872
extra bord spaghetti vanavond dan. opgelost! :D
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_99251878
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een hersenschudding is in principe ook gewoon rust en een kleine 'wond'. Puur de genezing van wonden kost een boel energie, een schaafwond is op zich niet ernstig, maar het lichaam moet er wel hard mee aan het werk omdat het grote wonden zijn. De daarvoor benodigde energie moet ook gewoon uit dezelfde voeding komen.
Het ene lichaam herstelt sneller dan het andere lichaam en het lichaam van Gesink lijkt op een kasplantje....prachtig als het tot bloei komt, maar ow zo frele en teer, bij het minste zuchtje wind gaat het mis en heeft het weer heel veel zorg, tijd en aandacht nodig om op niveau te komen.
pi_99251898
Gesink moet weg bij Rabo. Hij valt vaak, en presteert soms slecht in tijdritten als je het niet verwacht. Of hij zonder deze val wel goed had gereden zullen we niet weten, maar bij een Bruyneel of Riis in de ploeg leven renners helemaal op. De dopinggrappen mogen achterwege blijven.

Hij heeft het natuurlijk een zware tijd achter de rug met het overlijden van zn vader. Denk dat ie volgend jaar wel echt top weer kan zijn. Zn niveau is verder ook hoog het hele seizoen, alleen op essentiele momenten moet je er wel staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')