abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99243487
Beetje laat om er nu 'nog' een topic over te openen, maar wie kijkt dit nog meer:

Plot:
The story of the most fabled political family in American history, told in a manner similar to The Godfather: a manipulative, egocentric father determined to live out his own ambitions through his sons, who in turn spent their lives dancing to his tune while at the same time trying to stand on their own. This is history through personality - the tangled relationships through which paint a picture of one of the most turbulent periods of the modern age. Viewers will be upstairs at the White House, not in the Cabinet Room. Through iconic events in history - the Bay of Pigs, the Cuban Missile Crisis, the civil rights struggle, the mob connection - viewers will learn about the lesser known, yet critical personal stories.

Cast:
Greg Kinnear as John F. Kennedy
Katie Holmes as Jacqueline Kennedy
Barry Pepper as Robert F. Kennedy
Tom Wilkinson as Joseph P. Kennedy, Sr.
Chris Diamantopoulos as Frank Sinatra
John White as young John F. Kennedy
Charlotte Sullivan as Marilyn Monroe
Diana Hardcastle as Rose Kennedy
Kristin Booth as Ethel Kennedy
Serge Houde as Sam Giancana
Enrico Colantoni as J. Edgar Hoover
Don Allison as Lyndon B. Johnson
Gabriel Hogan as Joseph P. Kennedy, Jr.

Zoals je kunt zien komen er een stroom aan bekende figuren in voor en geven zo een beeld van de meest beroemde/beruchte (politieke) familie van de Verenigde Staten. Persoonlijk vind ik het een erg sterke serie, en (voor de gene die die geschiedenis een beetje kent) ook heel herkenbaar.
Helaas bestaat de serie maar uit 8 afleveringen.

De serie heeft veel kritiek ontvangen, zowel positief als negatief. Zover zelfs de familieleden van de Kennedy's (o.a. John's dochter Caroline Kennedy en de ex-vrouw van Schwarzenegger en Kennedy-lid Maria Shriver) de serie hebben proberen tegen te houden

Het wordt uitgezonden op BBCII, de laatste aflevering is aanstaande vrijdag, om 22:45 uur (NL tijd).
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:55:21 #2
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99250530
Ik ga er vanavond aan beginnen, ben benieuwd! Wat vind jij er van?
pi_99250748
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:55 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ga er vanavond aan beginnen, ben benieuwd! Wat vind jij er van?
Ha, toch nog iemand.
Ik vind het zeker interessant. Ik ken die geschiedenis van die familie wel een beetje, ook weet ik wel wat er rond die tijd gebeurde in de VS, en dat zie je nu samenkomen.
Als het ware een kijkje achter de schermen van het (Zomer) Witte Huis.
Ik vind het jammer dat er maar 8 afleveringen zijn.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:04:28 #4
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99250790
OK :) Ik heb niet echt veel basiskennis moet ik zeggen, zou er meer van moeten weten. Weet natuurlijk dat zij een soort dynastie zijn, dat JFK vermoord is, etc., maar de achtergronden ken ik nauwelijks. Ben erg benieuwd, want ik wil zeker meer weten van de familie Kennedy en van de Amerikaanse hedendaagse geschiedenis :)
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 19:06:18 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_99250846
Helemaal gemist, dit wil ik wel gaan kijken. Ik ben een fan van Marilyn, eens kijken of ze inderdaad door de Kennedy's is vermoord 8-)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99251000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:04 schreef Omnifacer het volgende:
OK :) Ik heb niet echt veel basiskennis moet ik zeggen, zou er meer van moeten weten. Weet natuurlijk dat zij een soort dynastie zijn, dat JFK vermoord is, etc., maar de achtergronden ken ik nauwelijks. Ben erg benieuwd, want ik wil zeker meer weten van de familie Kennedy en van de Amerikaanse hedendaagse geschiedenis :)
Tja, kortgezegd heb je Joseph Kennedy (vader van) die zijn kinderen pusht om wat te bereiken met John voorop.
De geschiedenis van de Kennedys is best wel tragisch; John word vermoord, enkele jaren later word zijn broer Robert "Bobby" vermoord toen deze in de race voor het presidentschap was.

Dan heb je de hele rij van kinderen van Joseph, hier moet je maar 'ns naar kijken.
Van de 9 kinderen van Joseph leeft er nog maar een.
De oudste zoon kwam om in WOII, Rosemary was geestelijk niet helemaal 'goed' en daar heeft Joseph een controversiėle ingreep op laten doen waardoor deze helemaal van de kaart was, John en Robert vermoord, nog een verongelukte met een vliegtuigje; de Kennedy Curse.

Ik ga maar weer 'ns zoeken op Amazon/Bookdepository over een goed boek over de Kennedys.
Had een tijd geleden een interessante gevonden, heb nu toch vakantie dus de tijd. :9

quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:06 schreef Karina het volgende:
Helemaal gemist, dit wil ik wel gaan kijken. Ik ben een fan van Marilyn, eens kijken of ze inderdaad door de Kennedy's is vermoord 8-)
In de spoiler hieronder staat wat over haar, lees het alleen als je het zeker wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 19:14:19 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_99251117
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ga maar weer 'ns zoeken op Amazon/Bookdepository over een goed boek over de Kennedys.

[..]

In de spoiler hieronder staat wat over haar, lees het alleen als je het zeker wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bookdepository is wel toepasselijk in dit verband ;)

Jammer dat er niet zoveel aandacht aan wordt besteed, maar niet onverwacht. Toch maar kijken.
niet zo tof doen
pi_99251269
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Bookdepository is wel toepasselijk in dit verband ;)

Jammer dat er niet zoveel aandacht aan wordt besteed, maar niet onverwacht. Toch maar kijken.
_O- , da's wel gevat.
Tja, het mocht van mij ook zeker wel meerdere afleveringen hebben. Maar het richt zich vooral op de hoofdzaken. (Edward "Ted" Kennedy, broertje van) wordt bijvoorbeeld helemaal niet genoemd.
Maar er wordt bijvoorbeeld ook de omstandigheden rond die ingreep getoond, de na 2 dagen overleden zoon Patrick, de affaires van John worden genoemd. Je krijgt als het ware een beeld van de menselijkheid van de Kennedys.

Ik zou het wel interessant gevonden hebben als ze nog dieper ingingen op zaken, maar aan de andere kant zou dat nog controversiėler zijn geworden; in de huidige (eigenlijk niet de huidige, maar het voortijdige script) werd als tegengehouden zoals ik in de OP heb gezet.) Je moet niet vergeten de de huidige Kennedys en de 'aanhangers' nog enorm machtig zijn in de VS.

De moord op John word ook "getoond" maar niet uitvoerig. Wat ze laten zien is dat
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 09-07-2011 19:27:40 ]
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 19:52:05 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_99252228
Bedankt voor de tip in ieder geval en wat onder je spoiler staat, beetje jammer en inderdaad waarschijnlijk gedreven door de "angst" voor de Kennedy's.

En ik heb alle afleveringen inmiddels "gevonden" plus NL ondertitels :+
niet zo tof doen
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:21:23 #10
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99253066
Zijn ondertitels synchroon met je episodes?
pi_99254472
Schijnt behoorlijk tegen te vallen dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:59:54 #12
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99254539
Heb je zelf gezien? Wat vond je ervan?
pi_99260347
Oh, en voor de liefhebbers; het is vanavond/morgenvroeg de herhalingen op BBCII om 00:35 - 02:05 uur.
(Aflevering 6 en 7).
  zondag 10 juli 2011 @ 12:53:43 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_99273089
Ook maar even proberen, aangezien Greg Kinnear altijd wel bevalt als acteur, en van wat ik er van gezien heb ook een goede JFK hier neerzet....
pi_99274362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:59 schreef Omnifacer het volgende:
Heb je zelf gezien? Wat vond je ervan?
Nee, maar wat ik er van gelezen heb is het zeer warrig opgezet en is het historisch gezien verre van correct allemaal. Hoeft natuurlijk ook niet, maar het brengt het niet ten goede.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99279616
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar wat ik er van gelezen heb is het zeer warrig opgezet en is het historisch gezien verre van correct allemaal. Hoeft natuurlijk ook niet, maar het brengt het niet ten goede.
Tja, dat heb ik ook gelezen, en ik heb d'r eens wat over opgezocht en wat dat het inaccuraat zou zijn, kwam uit bevindingen van mensen die voorlopige versies van het script hadden gelezen. NIET de uiteindelijke versies.

Verder geloof ik dat het vooral heel gevoelig ligt bij sommige mensen en dat ze daarom zo negatief zijn.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iets wel gewoon accuraat is (voorzover zoiets natuurlijk bekend is; niet alles is bekend van een persoon), met een reden als dit tegengehouden wordt, terwijl het gewoon gevoelig ligt en ongunstig is voor diegenen die het tegenhoduen.
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 15:24:33 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_99279620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:21 schreef Omnifacer het volgende:
Zijn ondertitels synchroon met je episodes?
Hij is nog niet klaar, maar ik haal ze altijd van Bierdopje en die zijn meestal goed.
niet zo tof doen
pi_99518495
Vanavond op BBCII om 22:45 - 23:30 uur aflevering 8, en de laatste aflevering dus:
quote:
The Aftermath: A Family's Curse of Misfortune and Heartbreak
Bobby blames himself for the President's death but runs for senator in New York. Jackie decides to marry Aristotle Onassis. In 1968, Bobby decides to run for president as well but is also assassinated.

Bobby blames himself for John's death following the assassination, looking to his brother's widow for solace. After winning the Senate race in New York, he spots an opportunity for change when President Lyndon Johnson's popularity reaches an all-time low with war raging in Vietnam, and Aristotle Onassis proposes to Jackie.
Ik heb 'm nog niet eerder gezien, maar het schijnt een erg goede aflevering te zijn. Ik gok dat ik al weet hoe de laatste minuten gemonteerd gaan worden.
pi_99566804
En nu nog een keer...

* Iemand91 trekt helaas aan een dood paard.
pi_101463752
Voor degene die de Belgische zender EEN hebben: het begint daar nu met aflevering 1. :)
  Moderator donderdag 1 september 2011 @ 22:50:49 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_101469958
Ik heb de serie inmiddels gekeken (paar weken terug al). Het klopt wat je zei: er zijn inderdaad wat stukken expres weggelaten of niet te diep op ingegaan.

Wat ik wel goed in beeld gebracht vond was de verhouding tussen vader en moeder Kennedy en wat een invloed pa heeft gehad.
niet zo tof doen
pi_101470525
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:50 schreef Karina het volgende:
Ik heb de serie inmiddels gekeken (paar weken terug al). Het klopt wat je zei: er zijn inderdaad wat stukken expres weggelaten of niet te diep op ingegaan.

Wat ik wel goed in beeld gebracht vond was de verhouding tussen vader en moeder Kennedy en wat een invloed pa heeft gehad.
Die vader was inderdaad de motor in die familie ja.

Ik schijn EEN te kunnen ontvangen, maar geen zin om in te stellen :@ ...
pi_102528168
Voor de liefhebbers; de Belgische zender EEN begint nu met aflevering 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')