abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:11:06 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99216661
Inbouw vaatwasser van het merk Ariston... zat al in de keuken toen we het huis kochten...

Vaatwasser is aan het afwassen, ik heb een bordje nodig en ik doe de vaatwasser open (zoals ik al jaren bij tig vaatwassers doe) vervolgens doe ik de deur weer dicht.

's avonds doe ik de vaatwasser open om de vaat uit te ruimen zit er een partij water op de bodem. Het water wordt dus niet afgevoerd. Het zout lampje knipperde ook. Dus wij gisteren zout erin gedaan en een vaat gedraaid... nope, vaatwasser voert het water niet af.

Vanmorgen nog eens geprobeerd, zelfde probleem. We dachten dat de slang dan verstop zou zitten aangezien de bovenste 2 lampjes knipperen -> Voorspoelen en wassen.

Tuinslang erin gedaan (in de afvoerslang) Alles leeggezogen en door geblazen, kraan open gezet en de leiding open gespoten. Resultaat : Als de vaatwasser verstopt was issie dat nu niet meer.

Vaat erin, vaatwastablet erin,draaien maar. Na 20 min nokt dat kreng er weer mee. Weer die bovenste 2 lampjes die knipperen.

Weeeeeeeeeeeeeer het water wat blijft staan. Aan de handleiding heb ik ook geen zak, want bij elke zin staat dat ik dan maar een monteur moet bellen :') !

Iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen? Stroom heb ik er ook al afgehad, zowel de stekker eruit als gewoon het knopje uit doen en ik heb ook al de draaiknop naar reset gedraaid :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99216854
sorry, geen flauw idee wat te doen, maar moest wel lachen om je schrijfstijl.........
pi_99218856
Edit: Nevermind, mijn vaatwasser doet het gelukkig weer na een soortgelijk probleem.

[ Bericht 76% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-07-2011 22:40:12 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:08:00 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99219560
Heb je de stroom er al eens een tijdje afgehad? Misschien reset hij zich daarna vanzelf.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:14:18 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99219831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Heb je de stroom er al eens een tijdje afgehad? Misschien reset hij zich daarna vanzelf.
1 minuut. Ik zal de stekker er eens ruim een half u uittrekken nu :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 juli 2011 @ 22:10:11 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99222684
Dat heb ik een jaar of zes geleden één keer gehad. Toen zat er een stukje glas in de pomp. Dat werd er door de monteur uitgehaald en toen deed ie 't weer prima. Ik zou dus even naar de pomp (laten) kijken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:13:15 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99222813
Hoe kom je bij de pomp? O-)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 juli 2011 @ 22:14:27 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99222867
euh, wat ik me kan herinneren is dattie de achterkant openschroefde en daar vandaan de pomp tevoorschijn toverde. ik heb er niet met m'n neus bovenop gestaan .. sorry :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 9 juli 2011 @ 11:09:08 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99236377
Fuck. niet iets wat ik zelf kan dus want inbouw. Verdomme.

Kreng doet het nog steeds niet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 13:01:01 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99239650
hoe oud is ie? Heb je geen (verlengde) garantie? Overigens, glas in de pomp bv, valt niet onder garantie ... als de pomp "gewoon" kapot is, valt het wel onder de garantie.

Sterkte met afwassen :P ;)

zaterdag 9 juli 2011 @ 13:32:32 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99240696
pi_99242736
Een vaatwasser is een relatief eenvoudig apparaat afgezien van het electronisch gestuurde bedieningspaneel. Als de vaatwasser niet meer pompt kan dit verschillende oorzaken hebben:
1. De motor waarop de circulatiepomp is aangesloten is defect. Dit kan door oververhitting maar ook door versleten koolborsteltjes. Is een beetje afhankelijk van de leeftijd van het apparaat.

2. De circulatiepomp klemt omdat er haren of glas in terecht is gekomen. Water kun je dan wel laten aflopen maar de vinnen die zorgen voor het pomp effect werken niet meer. Deze circulatiepomp is niets meer dan een (vaak plastic) huls waar een toevoer en een afvoerslang op komen. In deze huls zitten een paar vinnen die je kunt vergelijken met een propellor die er voor zorgen dat je water pompt. Deze huls zit aangesloten op de daadwerkelijke electronische pomp. Als de circulatiepomp vast hangt en dus de daadwerkelijke motor (electronisch) blokkeerd, zou ik waakzaam zijn voor oververhitting om, indien niet reeds gebeurd, een defect aan deze motor te voorkomen.

3. Een zekering is doorgeslagen in de vaatwasser. Deze zitten vaak óf op de motor van de pomp zelf óf op het electronische bedieningspanneel. In principe is dit allemaal zelf relatief eenvoudig te controleren en hoef je geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om dit te doen.

( 4. Storingsmodus. Afhankelijk van het type vaatwasser is het mogelijk dat deze in een soort veiligheidsprogramma springt als er iets geks gebeurd. Dit zou dan in de handleiding moeten staan).

Ik zou beginnen met het uitbouwen van je vaatwasser en het zoeken naar de circulatiepomp. Demonteer deze en controleer of deze ook daadwerkelijk ronddraait als je met de hand probeerd. Zo ja, ga verder naar de motor. Controleer met een multimeter of deze stroom krijgt op het moment dat hij moet pompen. Je kunt de vaatwasser gerust uitgebouwd aanzetten. Krijgt deze wel stroom maar draait niet? Motor defect! Krijgt deze geen stroom? Zekering of in het ergste geval electronisch bedieningspaneel defect. Dit paneel is vaak erg duur en het is dan dus vaak aantrekkelijker om een nieuw apparaat te kopen.

Circulatiepomp vaatwasser:

Circulatiepomp inclusief motor:

Pas op bij het demonteren van de circulatiepomp dat je geen water op het electronische bedieningspaneel / computer laat komen!!! Deze zit vaak aan de voorkant onder in de vaatwasser gemonteerd!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:21:14 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99253060
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:01 schreef DJMO het volgende:
hoe oud is ie? Heb je geen (verlengde) garantie? Overigens, glas in de pomp bv, valt niet onder garantie ... als de pomp "gewoon" kapot is, valt het wel onder de garantie.

Sterkte met afwassen :P ;)
Oud. Keuken is van 2005 ofzo. Ding zat er al in toen we het huis kochten. Kreeg de tip om soda erin te doen tegen vet aanslag... maar ook dat helpt niet
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:22:13 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99253092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:32 schreef Lienekien het volgende:
http://www.diybanter.com/(...)ston-dishwasher.html

Heb je hier wat aan?
Ik ga het lezen en uitproberen, keep you posted ^O^
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:33:41 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99253483
Handig om misschien nog te vermelden.. het is de : Ariston LV 460 A IX
pi_99254807
Ondanks dat deze lampjes wat anders insinueren, heb je het filter al gereinigd?
Handleiding is wel te vinden, maar niets over de diberse betekenissen van de storingscodes.
Wel blijkt als je de diverse fora's bekijkt dat het geen degelijk merk is, veel problemen waaronder ook de door jouw beschreven codes, hoge reparatiekosten en ondanks reparaties regelmatig weer problemen, sommigen hebben er zelfs spijt van dat ze hem ooit hebben laten repareren ipv vervangen, verder komen veel printplaat problemen voor, verbrande printbanen wat toch wel duidt op grote stroomsterkte waar de print niet geschikt voor blijkt te zijn.
pi_99254984
Na dit geneuzel gelezen te hebben: het gaat om de afvoerpomp en dat is iets anders dan de bovengetoonde circulatiepomp.

De afvoerpomp is een magneetpomp (zonder koolborstels!!!) en daar kan niet zoveel aan stuk gaan.

Waarschijnlijker si de Control Board defect.

Wat is de foutcode?.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99255945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef blomke het volgende:
Na dit geneuzel gelezen te hebben: het gaat om de afvoerpomp en dat is iets anders dan de bovengetoonde circulatiepomp.

De afvoerpomp is een magneetpomp (zonder koolborstels!!!) en daar kan niet zoveel aan stuk gaan.

Wat is de foutcode?.
Zoals aangegeven de lampje. 1 en 2 van de foutcodes.
Bij 1 en 2 staat waarschuw monteur, bij 1 en 3 staat reinig het filter bijvoorbeeld.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:23:18 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99260477
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:05 schreef klipper het volgende:
Ondanks dat deze lampjes wat anders insinueren, heb je het filter al gereinigd?
Handleiding is wel te vinden, maar niets over de diberse betekenissen van de storingscodes.
Wel blijkt als je de diverse fora's bekijkt dat het geen degelijk merk is, veel problemen waaronder ook de door jouw beschreven codes, hoge reparatiekosten en ondanks reparaties regelmatig weer problemen, sommigen hebben er zelfs spijt van dat ze hem ooit hebben laten repareren ipv vervangen, verder komen veel printplaat problemen voor, verbrande printbanen wat toch wel duidt op grote stroomsterkte waar de print niet geschikt voor blijkt te zijn.
Jup, heb ik schoongemaakt :)

Ik las ook idd al dat het een kut merk zou moeten zijn. Nou, ik laat Maandag wel even iemand komen (want die oplossing van Lienekien kon ook niet omdat we geen P toets e.d hebben) en dan zal ik eens vragen wat het repareren kost... Anders moet er maar een nieuwe in.
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:48:03 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99420033
Hoe is het nu? :+
  woensdag 13 juli 2011 @ 17:51:42 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99420168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Hoe is het nu? :+
Zelfde :') Maandag komen ze om te kijken.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:00:01 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99420502
O, ik dacht afgelopen maandag al.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:00:31 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99420524
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:00 schreef Lienekien het volgende:
O, ik dacht afgelopen maandag al.
Was het maar zo ;(

Ze hadden het druk
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:18:46 #24
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_99421154
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef blomke het volgende:

Wat is de foutcode?.
Wat? :') Een omwalspomp heeft géén borstels.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 18 juli 2011 @ 18:49:17 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99629370
En? Zijn de koolborstels van de omwalspomp vervangen en doet ie het nu weer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')