SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hier
Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
Op de vorige pagina zei hij dat zijn ouders bepaalde dingen niet toestaan, waaronder gek zijn. En hij zegt ook niet naar de psycholoog te durven vanwege de reactie van zijn ouders. Dus zo lijkt het dat hij op zijn minst denkt dat zijn ouders vinden dat je gek bent als je met een psycholoog praat.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:40 schreef Mpj het volgende:
Dus, hij is 21 jaar oud, en hij denkt werkelijk waar dat als je naar de psycholoog gaat, je gek bent? Terwijl iedereen hier (al vanaf 2007!!) zegt dat hij naar een psycholoog moet gaan? Dat is dan toch gewoon dommigheid als je dat zo klakkeloos overneemt van je ouders? Of bang om hulp te zoeken. Overigens ben ik het er wel mee eens dat je ouders een aandeel in je ontwikkeling hebben (logisch), maar op een gegeven moment ga je zelf dingen ontdekken, en op je 21e nog zo denken.. hij weet écht wel beter.. hij is vast bang.
Joh je zou verbaast staan hoeveel mensen mij gek vinden ??? juist omdat ik professionele hulp heb gehad en het rare is dat zijn juist de mensen die hun leven helemaal verkloten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:48 schreef Newbie114 het volgende:
Zoveel mensen die naar de psycholoog gaan / zijn geweest zijn niet gek... Vooroordelen ...
Ja want volgens bepaalde mensen speel je nu een spelletje hard to get dus moet je volhouden met mee vragen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:48 schreef Tamashii het volgende:
Actie?
Ik voel me een beetje naar, ben gister versierd door een gast maar ik was al wat aangeschoten. Ik heb hem wel gezegd dat ik het niet wil enzovoort, maar nu vraagt hij me mee uit eten en ga maar doooooor. Ik word er gek van, want ik vind het heel naar om mensen teleur te stellen maar ja.
Dat stereotype beeld dat jij in je posten hebt neergezet, zat vol met altijd, iedereen, nooitquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen PUA (foute conclusie nr 1), maar een regelrechte manier van jezelf zijn inplaats van jezelf voordoen als een ander.
Je oordeel ook als je een beeld neerzet over de ware aard van mannen en vrouwen, zoals jij deed.quote:Over andere mensen oordelen is ook een foute conclusie, dat moet je juist niet doen (zoals je dat nu bij mij doet)
Je bent zelf kampioen zwart-wit denken. Zeker moet de conclusies hier niet te zwaar opvatten. Het is een zoeken, waarin de oordelen van verschillende users ook uiteen lopen. En het veroordelen vind ook niet zo geweldig. Maar zelf heb ik ook morele standaarden.quote:Verder moet het zwart-wit denken ophouden. Het is niet zo dat je pas iets zinvol kan zeggen als je de absolute waarheid weet, maar die over-analyses en conclusies hier gaan ver over de grenzen.
Dat vind ik raar , ik zou dan eerder hem aanspreken op zijn gedrag en duidelijk maken dat nee , nee is en dat je niet mee gaat.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:48 schreef Tamashii het volgende:
Actie?
Ik voel me een beetje naar, ben gister versierd door een gast maar ik was al wat aangeschoten. Ik heb hem wel gezegd dat ik het niet wil enzovoort, maar nu vraagt hij me mee uit eten en ga maar doooooor. Ik word er gek van, want ik vind het heel naar om mensen teleur te stellen maar ja.
Wat een onzin zeg. Ben jij ook iemand die zegt dat wanneer een vrouw in een rokje over straat loopt, ze erom vraagt om verkracht te worden?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:51 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja want volgens bepaalde mensen speel je nu een spelletje hard to get dus moet je volhouden met mee vragen.
Als een vrouw nee zegt bedoeld ze ja.
Ik ga ook niet mee, dat heb ik gezegd. Maar ik kende hem al een tijdje, goede gozer, was tof samenwerken. Dus dit kwam een beetje uit het niets.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:52 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat vind ik raar , ik zou dan eerder hem aanspreken op zijn gedrag en duidelijk maken dat nee , nee is en dat je niet mee gaat.
je sarcasme radar is stukquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:52 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Ben jij ook iemand die zegt dat wanneer een vrouw in een rokje over straat loopt, ze erom vraagt om verkracht te worden?
Dan heb jij de rest van zijn (eerdere) posts niet gelezen. Hier was eergister ofzo nog een hele discussie over met nog zo'n gast, volgens mij mylifeisgrey.quote:
Dat wat ik neerzette is de rol van de man en vrouw, dat nog stamt uit de oertijd. Biologisch zitten mannen en vrouwen verschillend in elkaar en dat heeft met evolutie te maken. Deze verschillen zijn wel concreet neer te zetten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die stereotype beeld dat jij in je posten hebt neergezet, zat vol met altijd, iedereen, nooit
[..]
Je oordeel ook als je een beeld neerzet over de ware aard van mannen en vrouwen, zoals jij deed.
[..]
Je bent zelf kampioen zwart-wit denken. Zeker moet de conclusies hier niet te zwaar opvatten. Het is een zoeken, waarin de oordelen van verschillende users ook uiteen lopen. En het veroordelen vind ook niet zo geweldig. Maar zelf heb ik ook morele standaarden.
Ik vind het zo irritant als mannen juist door blijven gaan, een toppunt bij mij was een vriend waar ik mee omging , die wees ik af , meneer was dronken en ging vervolgens een zelfmoordberichtje rondsturen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:53 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik ga ook niet mee, dat heb ik gezegd. Maar ik kende hem al een tijdje, goede gozer, was tof samenwerken. Dus dit kwam een beetje uit het niets.
Dan hou je geen rekening met de natuurlijke variatie. Een essentieel onderdeel van het evolutieproces. En je maakt jezelf ondergeschik aan een bepaald gedachtegoed, een vorm van totalitair denken, hoezo zelfverantwoordelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat wat ik neerzette is de rol van de man en vrouw, dat nog stamt uit de oertijd. Biologisch zitten mannen en vrouwen verschillend in elkaar en dat heeft met evolutie te maken. Deze verschillen zijn wel concreet neer te zetten.
Dan gaat hij toch gewoon naar de psycholoog zonder dat zijn ouders het weten? Zo moeilijk is dat niet, heeft een vriendin/kennis van mij ook gedaan en die heeft het 6 maanden later pas gezegd, omdat ze ook rare ouders had die daar niks van wilden weten. Hij moet het gewoon doen, maar goed, het houdt gewoon op als hij niet wilt. Ik hoop iig dat hij hier niet meer gaat huilen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:46 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Op de vorige pagina zei hij dat zijn ouders bepaalde dingen niet toestaan, waaronder gek zijn. En hij zegt ook niet naar de psycholoog te durven vanwege de reactie van zijn ouders. Dus zo lijkt het dat hij op zijn minst denkt dat zijn ouders vinden dat je gek bent als je met een psycholoog praat.
En dat was mijn hele punt ook, dat zijn ouders nou eenmaal deel uitmaken van zijn ontwikkeling, alleen in zijn geval niet op een positieve manier. Uiteraard heeft hij zijn eigen leven zelf in de hand, vooral op zijn leeftijd, maar dat doet niet af aan de invloed van zijn ouders waar hij overduidelijk nog last van heeft.
En ook ik vind het tijd dat hij zich daar overheen zet en dat hij zelf de eindverantwoordelijkheid heeft.
Zo dat kan ik me echt wel voorstellen. Maarja mensen die dreigen met zelfmoord vind ik sowieso een beetje tsja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:57 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik vind het zo irritant als mannen juist door blijven gaan, een toppunt bij mij was een vriend waar ik mee omging , die wees ik af , meneer was dronken en ging vervolgens een zelfmoordberichtje rondsturen.
Toen was ik echt pissed off en kan hem ook niet echt meer tot mijn vrienden rekenen. Hij loopt overigens nog gewoon vrolijk rond hoor
Klopt, al vertel ik het ook maar aan sommige mensen dat ik naar de psych geweest ben. Maar dat zal nl altijd blijven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:50 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh je zou verbaast staan hoeveel mensen mij gek vinden ??? juist omdat ik professionele hulp heb gehad en het rare is dat zijn juist de mensen die hun leven helemaal verkloten.
Nederland is gewoon een hokjescultuur.
Ja gewoon laten weten dat je niet kan en waardoor ook niet , is wel netjes.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:59 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Klopt, al vertel ik het ook maar aan sommige mensen dat ik naar de psych geweest ben. Maar dat zal nl altijd blijven.
Even wat anders, ik kan vanavond niet mee uit met dat meisje (misschien als ik wat anders zou proberen dat ik dan wel mocht, maar toch niet), ik denk dat dat wel goede aanleiding is haar te sms'en toch?
Hmm. Niemand vindt mij gek hoor, misschien ben je wel gek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:50 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh je zou verbaast staan hoeveel mensen mij gek vinden ??? juist omdat ik professionele hulp heb gehad en het rare is dat zijn juist de mensen die hun leven helemaal verkloten.
Nederland is gewoon een hokjescultuur.
Ik ging niet alleen met haar ofzo, maar kan ook even vragen wanneer ze ookweer op vakantie ging.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:00 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja gewoon laten weten dat je niet kan en waardoor ook niet , is wel netjes.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:01 schreef Mpj het volgende:
[..]
Hmm. Niemand vindt mij gek hoor, misschien ben je wel gek.
Hou alsjeblieft op, ga nou niet zomaar met termen lopen rondslingeren zodat je verhaal geloofwaardiger lijkt - de rolpatronen van mannen en vrouwen hebben niks te maken met biologie, gastquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat wat ik neerzette is de rol van de man en vrouw, dat nog stamt uit de oertijd. Biologisch zitten mannen en vrouwen verschillend in elkaar en dat heeft met evolutie te maken. Deze verschillen zijn wel concreet neer te zetten.
Weer een foute conclusie. Er is altijd een klein percentage dat op iets heel wat anders valt, maar over het algemeen zoekt een vrouw hetzelfde in de man: Een man die haar kan begeleiden, haar beschermen, en waarde heeft, haar dus echt wat te bieden heeft. Dit zijn de sterkste genen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan hou je geen rekening met de natuurlijke variatie. Een essentieel oordeel van het evolutieproces. En je maakt jezelf ondergeschik aan een bepaald gedachtegoed, een vorm van totalitair denken, hoezo zelfverantwoordelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |