abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99322030
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:28 schreef Basp1 het volgende:

Nou dan zou hierna de staat natuurlijk wel voor 50% eigenaar zijn en op die manier ook makkelijker kunnen ingrijpen in de bonussen waar het volk (begrijpelijk) nog steeds over zit te morren.
Het volk moet niet morren. Elke multinational deelt miljoenen- bonussen uit aan topmensen. Notarissen rekenen ook 500 euro voor een standaard uitdraai............die "ongelijkheid" blijf je toch houden en zorgt ervoor dat we niet allemaal als grijze muizen door het leven gaan. w/
pi_99322222
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het volk moet niet morren. Elke multinational deelt miljoenen- bonussen uit aan topmensen. Notarissen rekenen ook 500 euro voor een standaard uitdraai............die "ongelijkheid" blijf je toch houden en zorgt ervoor dat we niet allemaal als grijze muizen door het leven gaan. w/
Nou Nou wat slingeren er hier onder de loonslaven toch een grijze muizen rond :')

Die ongelijkheid is geen probleem wanneer een bedrijf ook een duurzame groei kent maar niet als het papieren winsten zijn die nooit of te nimmer geconsolideerd kunnen worden en de topmannen met hun bonus alweer vertrokken zijn naar het volgende bedrijf die deze onzin blijft geloven.

En wat mij betreft koopt elke topman zich in met 2% van de aandelen als ze het dan echt zo goed doen is de stijging van de aandelen hun bonus. Hebben ze niet zoveel geld om zich in te kopen dan zullen er in de markt toch wel genoeg mensen zijn die wel zoveel vertrouwen in die topmensen hebben om deze zoveel geld uit te lenen, dat komt dan toch wel weer terug met de bonussen. :D
pi_99324037
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het volk moet niet morren.
Wat een masochist ben je ook. Dat je hier rondhangt en dan ook nog met die foto van Buffet geeft al aan dat je voorlopig mijlenver van de besproken bonussen verwijdert bent en ze waarschijnlijk ook nooit gaat krijgen (al zal je zelf misschien anders hopen).

Vanuit een slavenpositie het mooi vinden als er 'ongelijkheid' is en anderen er met je geld vandoor gaan :')

Onterechte (want niet verdiend met het toevoegen van waarde) bonussen goedpraten omdat ongelijkheid mooi zou zijn :')
pi_99324192
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Omdat de klappen dan al lang zijn uitgedeeld.......op de beursvloer. Lekker boeiend of je van een miljoen alles verliest of "slechts" 950.000 ........het zou mij persoonlijk geen biet meer uitmaken.
Wat jou persoonlijk interesseert, interesseert niemand een biet.

Dat de overheid mijn geld afpakt om een stel incapabelen te sponsoren interesseert me wel, en anderen wiens geld wordt afgepakt zullen dat hetzelfde zien.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 16:31:04 #280
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99324199
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat een masochist ben je ook. Dat je hier rondhangt en dan ook nog met die foto van Buffet geeft al aan dat je voorlopig mijlenver van de besproken bonussen verwijdert bent en ze waarschijnlijk ook nooit gaat krijgen (al zal je zelf misschien anders hopen).

Vanuit een slavenpositie het mooi vinden als er 'ongelijkheid' is en anderen er met je geld vandoor gaan :')

Onterechte (want niet verdiend met het toevoegen van waarde) bonussen goedpraten omdat ongelijkheid mooi zou zijn :')
Jij vindt dus dat er geen mensen mogen zijn die die bonussen krijgen? Als je geld verdiend, veel geld, omdat je iets doet / durft te doen dat andere mensen niet doen (en het is niet iemand vermoorden ofzo natuurlijk) dan heb je alle recht in mijn ogen om dat geld te houden.

De mensen die daar het hardst over schreeuwen zijn de mensen die het niet durfden, maar vanaf de zijlijn eigenlijk een beetje jaloers staan toekijken.

Als je die bonus krijgt omdat dat de regeling is, dan krijg je die. Dat jij vanaf de zijlijn denkt te kunnen beoordelen of degene die de bonus krijgt van toegevoegde waarde is geweest is leuk, maar verder niet van belang.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99324256
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij vindt dus dat er geen mensen mogen zijn die die bonussen krijgen? Als je geld verdiend, veel geld, omdat je iets doet / durft te doen dat andere mensen niet doen (en het is niet iemand vermoorden ofzo natuurlijk) dan heb je alle recht in mijn ogen om dat geld te houden.

De mensen die daar het hardst over schreeuwen zijn de mensen die het niet durfden, maar vanaf de zijlijn eigenlijk een beetje jaloers staan toekijken.

Als je die bonus krijgt omdat dat de regeling is, dan krijg je die. Dat jij vanaf de zijlijn denkt te kunnen beoordelen of degene die de bonus krijgt van toegevoegde waarde is geweest is leuk, maar verder niet van belang.
Je zwetst.

Ten eerste stel ik nergens tegen bonussen te zijn mitst verdiend met het toevoegen van waarde.

Echter, aar mensen banken de afgrond in jagen en zich er vervolgens goed voor laten betalen is iedere bonus onterecht.

En waar mensen 'risico nemen' mogen ze van mij de gevolgen zelf dragen bij iedere mogelijke uitkomst. Dat is het idee van 'risico nemen', nietwaar?

Sponsor jij inbrekers ook omdat ze 'zoveel risico nemen'?

Hou toch op.

En zolang die bonus van mijn centen betaald wordt zou wat ik denk van belang moeten zijn.

Dat jij je graag laat bestelen is daarentegen irrelevant.
pi_99324409
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij heeft het over 'toevoegen van waarde', die de bankiers volgens hem niet zouden doen. Dat hij degene is die het waardeoordeel over 'toevoegen van waarde' velt laat hij dan maar even achterwege :') zo ken ik er nog wel een paar die geen geld horen te verdienen omdat ze geen waarde toevoegen, zoals mensen die de goudbubble proberen op te blazen, maar hey, wie ben ik.
pi_99324482
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je zwetst.

Ten eerste stel ik nergens tegen bonussen te zijn mitst verdiend met het toevoegen van waarde.

Echter, aar mensen banken de afgrond in jagen en zich er vervolgens goed voor laten betalen is iedere bonus onterecht.

En waar mensen 'risico nemen' mogen ze van mij de gevolgen zelf dragen bij iedere mogelijke uitkomst. Dat is het idee van 'risico nemen', nietwaar?

Hou toch op.

En zolang die bonus van mijn centen betaald wordt zou wat ik denk van belang moeten zijn.

Ga aan je werk, want je bent van mijn centen nu aan het lanterfanten. Misschien snap je nu de vergelijking een beetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 16:43:53 ]
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 16:40:30 #284
16180 crew  CoolGuy
pi_99324584
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je zwetst.

Hou toch op.

En of iemand van toegevoegde waarde is dat beslis jij, want daar heb jij de nodige kennis voor? Zo ja, dan zou ik zeggen dat je diezelfde baan probeert te gaan doen. Zo nee, dan moet je gewoon je mond houden, want dan kun jij dat helemaal niet beoordelen.

Dat is leuk dat dat van belang zou moeten zijn. Maar guess what, dat is dus niet zo. En wat wil je nou daar aan gaan doen dan? Het is wat het is. Als het je zo stoort, moet je er wat aan gaan doen. Op een internet forum roepen dat jij het allemaal beter weet gaat daar niet aan bijdragen.

Dat laatste zinnetje is leuk geprobeerd, maar jammer. Je moet het zo zien, veel mensen interesseert het gewoon niet. Als jij 20 euro hebt en je moet 10 euro betalen, ben je 50% kwijt. Als je 1000 euro hebt en je moet 10 euro betalen is dat 1%. Die 1% vind ik niet boeiend, mensen maken zich daar niet druk om. Dat heel veel mensen die 10 euro betalen maakt het uiteindelijk natuurlijk een hoog bedrag, maar wat dan nog? Als jij die bonus had gekregen hadden we jou niet gehoord, want dan had je dat geld maar wat graag gehad.
pi_99324681
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij heeft het over 'toevoegen van waarde', die de bankiers volgens hem niet zouden doen. Dat hij degene is die het waardeoordeel over 'toevoegen van waarde' velt laat hij dan maar even achterwege :') zo ken ik er nog wel een paar die geen geld horen te verdienen omdat ze geen waarde toevoegen, zoals mensen die de goudbubble proberen op te blazen, maar hey, wie ben ik.
Inderdaad, wie ben jij. Zo te merken begrijp je er weinig van.
pi_99324738
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En of iemand van toegevoegde waarde is dat beslis jij, want daar heb jij de nodige kennis voor? Zo ja, dan zou ik zeggen dat je diezelfde baan probeert te gaan doen. Zo nee, dan moet je gewoon je mond houden, want dan kun jij dat helemaal niet beoordelen.

Dus om te beoordelen of iemand die banken in de soep draait waarde toevoegt moet ik zelf ook banken in de soep gaan draaien?

En om te oordelen over inbrekers moet ik ook gaan inbreken?

En anders gewoon mijn mond houden?

Veel dommer dan jij komen ze niet, of wel?
pi_99324761
Beste coolguy en scorpie wat vinden jullie dan van mijn voorstel dat die topmannen zichzelf maar inkopen en de aandelenstijgingen dan vanzelf hun bonus zal vormen.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 16:44:44 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_99324763
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:42 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Gelukkig begrijp jij er heel veel van. Zo veel, dat je probeert die kennis te gebruiken om de huidige gang van zaken te beinvloeden..oh nee, wacht, toch niet.
pi_99324813
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:42 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Awwwwww, how sweet. Een beetje tegengas en meneer begint te haperen.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 16:46:52 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_99324853
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:44 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dus om te beoordelen of iemand die banken in de soep draait waarde toevoegt moet ik zelf ook banken in de soep gaan draaien?

En om te oordelen over inbrekers moet ik ook gaan inbreken?

En anders gewoon mijn mond houden?

Veel dommer dan jij komen ze niet, of wel?
Als jij over een automonteur roept dat hij zijn werk totaal niet goed uitvoert, dan verwacht ik wel dat je dan zelf kunt aantonen dat je het zelf beter kunt. Als je zelf nog geen schroef kunt vastdraaien maar wel gaat roepen dat die monteur z'n werk kut doet moet je gewoon je smoel houden.

Het interesseert mij echt helemaal niks of jij denkt dat ik dom ben. Met hoe dom ik ben heb ik het (financieel) toch erg goed voor elkaar. Dat een of andere nitwit op een forum met alle geweld aan mij kenbaar wil maken dat hij denkt dat ik dom ben omdat hij denkt dat dat indruk maakt doet daar niets aan af.
pi_99324875
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
Beste coolguy en scorpie wat vinden jullie dan van mijn voorstel dat die topmannen zichzelf maar inkopen en de aandelenstijgingen dan vanzelf hun bonus zal vormen.
Een plan dat veel te veel op de korte termijn is gericht en totaal niets met het bedrijf te maken heeft. Erg slecht plan dat alleen maar golddiggers (LOL!) aantrekt.
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 16:48:37 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_99324920
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:44 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap wat je gedachte achter je idee is. Echter, zo werkt het in de praktijk niet. Kijk, zo'n topman komt niet bij een bedrijf met een zak geld. Hij gooit hoogstens een balletje op dat hij interesse heeft in functie X, en dat bedrijf wil dan of graag die persoon hebben, of niet, maar ik denk dat in de meeste gevallen het bedrijf actief gaat lobbyen om topman X aan boord te krijgen. Dus, ik denk dat zo'n topman zich niet in hoéft te kopen, omdat dat bedrijf juist maar al te graag betaald om hem binnen te krijgen.
pi_99325203
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap wat je gedachte achter je idee is. Echter, zo werkt het in de praktijk niet. Kijk, zo'n topman komt niet bij een bedrijf met een zak geld. Hij gooit hoogstens een balletje op dat hij interesse heeft in functie X, en dat bedrijf wil dan of graag die persoon hebben, of niet, maar ik denk dat in de meeste gevallen het bedrijf actief gaat lobbyen om topman X aan boord te krijgen. Dus, ik denk dat zo'n topman zich niet in hoéft te kopen, omdat dat bedrijf juist maar al te graag betaald om hem binnen te krijgen.
Dan zullen we de praktijk maar wat moeten veranderen om deze topmensen die zogenaamde zoveel waard zijn ze wel zo te gaan laten denken. B-)

Ben je zo goed als je zegt en wil je bonussen, dan koop je maar aandelen en profiteer je en de aandeelhouders ook mee van de je geweldige talenten. ^O^
pi_99325354
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:30 schreef GoudIsEcht het volgende:

Dat de overheid mijn geld afpakt om een stel incapabelen te sponsoren interesseert me wel, en anderen wiens geld wordt afgepakt zullen dat hetzelfde zien.
Wat wil je dan? Dat de overheid een bank als ABN laat ploffen en een paar miljoen NL-ers hun geld kwijt zijn. Dat het voor jou geen fluit uitmaakt omdat je geen cent op je rekening hebt staan, begrijp ik onderhand.......Jan Modaal en alles daarboven, interesseet het wel degelijk dat die bank met belastinggeld overeind wordt gehouden.

Omdat je zelf niks hebt, vind je het wel prettig wanneer anderen ook op hun bek gaan. Dat noemt men afgunst.
pi_99325374
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zullen we de praktijk maar wat moeten veranderen om deze topmensen die zogenaamde zoveel waard zijn ze wel zo te gaan laten denken. B-)

Ben je zo goed als je zegt en wil je bonussen, dan koop je maar aandelen en profiteer je en de aandeelhouders ook mee van de je geweldige talenten. ^O^
Mag ik directeur worden van jouw bedrijf? Dan blaas ik je aandelen keihard op met emissies en geweldige aankondigen van deals om vervolgens de hele boel te laten klappen nadat ik op het hoogtepunt mijn aandelen heb verzilverd. PWNED!
pi_99325462
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Dat de overheid een bank als ABN laat ploffen en een paar miljoen NL-ers hun geld kwijt zijn. Dat het voor jou geen fluit uitmaakt omdat je geen cent op je rekening hebt staan, begrijp ik onderhand.......Jan Modaal en alles daarboven, interesseet het wel degelijk dat die bank met belastinggeld overeind wordt gehouden.

Omdat je zelf niks hebt, vind je het wel prettig wanneer anderen ook op hun bek gaan. Dat noemt men afgunst.
Het rare is ook dat hij niet ziet, of niet wil inzien, wat het grotere plaatje is. Dat de schade vele malen groter is als je zo`n bank laat ploffen, dat de neerwaartse spiraal nog veel meer problemen gaat opleveren. Het is voornamelijk een ikke ikke ikke reactie; IK heb er geen geld staan dus IK heb er geen problemen mee. Het NIMBY principe ten voete uit.
pi_99325892
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2011 17:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het rare is ook dat hij niet ziet, of niet wil inzien, wat het grotere plaatje is. Dat de schade vele malen groter is als je zo`n bank laat ploffen, dat de neerwaartse spiraal nog veel meer problemen gaat opleveren. Het is voornamelijk een ikke ikke ikke reactie; IK heb er geen geld staan dus IK heb er geen problemen mee. Het NIMBY principe ten voete uit.
Het rare is dat de banken onverantwoorde risico's konden nemen waarvoor de spaarder nu linksom of rechtsom gaat opdraaien en dat jullie desondanks hier lopen te lobbyen voor de daarmee onterecht verdiende bonussen.

Hoe maschistisch kan je zijn.
pi_99325931
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Alweer zo'n nietszeggende opmerking van je. Waar stel ik dat ik graag mensen op hun bek zie gaan?
pi_99326000
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als jij over een automonteur roept dat hij zijn werk totaal niet goed uitvoert, dan verwacht ik wel dat je dan zelf kunt aantonen dat je het zelf beter kunt. Als je zelf nog geen schroef kunt vastdraaien maar wel gaat roepen dat die monteur z'n werk kut doet moet je gewoon je smoel houden.

Dus stel je remmen doen het niet nadat die monteur aan je auto heeft zitten prutsen dan moet je zelf de boel maar reparen voordat je kan zeggen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan?

Of het je interesseert of niet maakt me weinig uit, je praat hier waanzin.
pi_99326057
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:59 schreef Scorpie het volgende:

Mag ik directeur worden van jouw bedrijf? Dan blaas ik je aandelen keihard op met emissies en geweldige aankondigen van deals om vervolgens de hele boel te laten klappen nadat ik op het hoogtepunt mijn aandelen heb verzilverd. PWNED!
Deze aandelen mogen pas 1 maand na het aftreden verzilverd worden. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')