http://www.telegraaf.nl/b(...)uvelen__.html?p=17,1quote:AMSTERDAM - Eén op de drie militairen is niet bereid te sneuvelen voor volk en vaderland.
Deze uitkomst hangt samen met de harde bezuinigingen die het defensieapparaat treffen.
Dat blijkt uit een reportage van EenVandaag, die zich baseert op een onderzoek van de militaire vakbonden Algemene Federatie van Militair Personeel (AFMP) en ACOM en de Vrije Universiteit Amsterdam.
“Je ziet dat er een relatie is tussen de manier waarop de politiek de bezuinigingen doorvoert, de manier waarop de militair dat ervaart en de manier waarop militairen in missiegebieden hun werk doen. Wij merken dat militairen er erg cynisch van worden”, aldus Ed Lugthart van de AFMP.
De Tweede Kamer en de regering wantrouwen de vakbondsleden, zo blijkt uit het onderzoek. Veel soldaten vinden dat de regering de gevolgen van de bezuinigingen niet goed overzien. “Ik hoop niet dat militairen door deze bezuinigingen met een loyaliteitsvraag in het hoofd de poort uitgaan in een gevaarlijk gebied, dat maakt het alleen maar gevaarlijker”, zegt Lugthart. "Mensen die nu op missie gaan krijgen misschien na thuiskomst te horen dat ze hun baan kwijt zijn. Wij willen dat ze de garantie krijgen dat hun inkomen gegarandeerd blijft. Desnoods bij een andere werkgever."
quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)uvelen__.html?p=17,1
Schokkend.Dat wil zeggen dat nog maar 66% van de militairen bereid zou zijn het leven te geven voor die 2,60 uitzendtoelage/uur en/of de utopische idealen van de Nederlandse politici.
Ik hoop dat dit niet waar is en denk dat nog geen 0,001% van de militairen bereid is te sneuvelen. Je wint een oorlog namelijk niet met sneuvelen, maar door de vijand te laten sneuvelen.
Anyway, als we de politici hier naar vragen zal het percentage waarschijnlijk nóg lager liggen...quote:"No bastard ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."
- Attributed to General George Patton Jr
Ik geloof dat bij het vorige kabinet het aantal dienstplichtigen exact 0 was. Iedereen had zich weten te drukken! Dat kabinet stuurde dus troepen naar Uruzgan!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Anyway, als we de politici hier naar vragen zal het percentage waarschijnlijk nóg lager liggen...
Deze moest ik even twee keer lezen.quote:De Tweede Kamer en de regering wantrouwen de vakbondsleden, zo blijkt uit het onderzoek.
Dat lijkt de standaardaanpak te zijn. Cheney en Rumsfeld hebben ook de dienstplicht gemeden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof dat bij het vorige kabinet het aantal dienstplichtigen exact 0 was. Iedereen had zich weten te drukken! Dat kabinet stuurde dus troepen naar Uruzgan!
Nee, we gaan allemaal dood maar we sneuvelen niet allemaalquote:
Je moet een verschil maken tussen defensie als werkgever en de politiek die het van bovenaf stuurt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 05:39 schreef niels0 het volgende:
Ik kan me dit goed voorstellen. Waarom zou je loyaal zijn als je werkgever het ook niet is?
Ik zie de staat als werkgever in deze.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je moet een verschil maken tussen defensie als werkgever en de politiek die het van bovenaf stuurt.
Neem de VS als voorbeeld. Je mag tegen de oorlog zijn maar niet tegen de troepen.
Defensie bepaalt helemaal niks uiteindelijk.
Jij vind de VN en haar beleid onzin?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Logisch, vooral gezien de koers van onze laatste regeringen. Welke gek wil er in godsnaam nou sterven in een shithole als Afghanistan wat bovendien ook geen ene reet heeft te maken met het beschermen van je land.
Ja en Ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind de VN en haar beleid onzin?
Ach welnee, je moet de tegenstander niet doden, je moet hem zwaar verminken, da's veel beter.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[me=Pietverdriet] is het eens met Patton
[/me]
Maar die man wist dan ook waar het om ging in oorlog voeren.
De VN zit naar mijn weten niet in Afghanistan. Dat is de NAVO. En ja, ik vond en vind Afghanistan binnenvallen ronduit achterlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind de VN en haar beleid onzin?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |