abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:16:18 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99177086
quote:
AMSTERDAM - Eén op de drie militairen is niet bereid te sneuvelen voor volk en vaderland.

Deze uitkomst hangt samen met de harde bezuinigingen die het defensieapparaat treffen.
Dat blijkt uit een reportage van EenVandaag, die zich baseert op een onderzoek van de militaire vakbonden Algemene Federatie van Militair Personeel (AFMP) en ACOM en de Vrije Universiteit Amsterdam.
“Je ziet dat er een relatie is tussen de manier waarop de politiek de bezuinigingen doorvoert, de manier waarop de militair dat ervaart en de manier waarop militairen in missiegebieden hun werk doen. Wij merken dat militairen er erg cynisch van worden”, aldus Ed Lugthart van de AFMP.
De Tweede Kamer en de regering wantrouwen de vakbondsleden, zo blijkt uit het onderzoek. Veel soldaten vinden dat de regering de gevolgen van de bezuinigingen niet goed overzien. “Ik hoop niet dat militairen door deze bezuinigingen met een loyaliteitsvraag in het hoofd de poort uitgaan in een gevaarlijk gebied, dat maakt het alleen maar gevaarlijker”, zegt Lugthart. "Mensen die nu op missie gaan krijgen misschien na thuiskomst te horen dat ze hun baan kwijt zijn. Wij willen dat ze de garantie krijgen dat hun inkomen gegarandeerd blijft. Desnoods bij een andere werkgever."
http://www.telegraaf.nl/b(...)uvelen__.html?p=17,1

Schokkend. :') Dat wil zeggen dat nog maar 66% van de militairen bereid zou zijn het leven te geven voor die 2,60 uitzendtoelage/uur en/of de utopische idealen van de Nederlandse politici.

Ik hoop dat dit niet waar is en denk dat nog geen 0,001% van de militairen bereid is te sneuvelen. Je wint een oorlog namelijk niet met sneuvelen, maar door de vijand te laten sneuvelen.
The End Times are wild
pi_99177609
"Military men are dumb, stupid animals to be used as pawns for foreign policy."
Hier zit nog steeds een kern van waarheid in, hoe grof het citaat ook is.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:28:14 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_99177770
Och, ze hebben al 160 agenten gevonden die het wel willen :Y
pi_99178560
Natuurlijk wil niemand doodgaan, maar dat hoort bij het vak van een militair. Maar goed, ik kan me de houding ook wel voorstellen. Er is al lang geen oorlog meer gevoerd om Nederlandse belangen te verdedigen, enkel internationale operaties die voor het thuisfront slechts een ver-van-mijn-bed-show zijn...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:01:47 #5
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_99179430
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)uvelen__.html?p=17,1

Schokkend. :') Dat wil zeggen dat nog maar 66% van de militairen bereid zou zijn het leven te geven voor die 2,60 uitzendtoelage/uur en/of de utopische idealen van de Nederlandse politici.

Ik hoop dat dit niet waar is en denk dat nog geen 0,001% van de militairen bereid is te sneuvelen. Je wint een oorlog namelijk niet met sneuvelen, maar door de vijand te laten sneuvelen.
quote:
"No bastard ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."
- Attributed to General George Patton Jr
Anyway, als we de politici hier naar vragen zal het percentage waarschijnlijk nóg lager liggen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:04:01 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99179533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:01 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Anyway, als we de politici hier naar vragen zal het percentage waarschijnlijk nóg lager liggen...
Ik geloof dat bij het vorige kabinet het aantal dienstplichtigen exact 0 was. Iedereen had zich weten te drukken! Dat kabinet stuurde dus troepen naar Uruzgan!
(Alleen de Vries had enige militaire ervaring, alhoewel niet als dienstplichtige)
The End Times are wild
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:08:58 #7
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_99179792
quote:
De Tweede Kamer en de regering wantrouwen de vakbondsleden, zo blijkt uit het onderzoek.
Deze moest ik even twee keer lezen.
pi_99180699
Is sneuvelen hetzelfde als dood gaan?
pi_99180801
Niet willen sneuvelen ?

eens kanonnenvoer, altijd kanonnenvoer. :')
pi_99181540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik geloof dat bij het vorige kabinet het aantal dienstplichtigen exact 0 was. Iedereen had zich weten te drukken! Dat kabinet stuurde dus troepen naar Uruzgan!

Dat lijkt de standaardaanpak te zijn. Cheney en Rumsfeld hebben ook de dienstplicht gemeden.

En niemand stelt er blijkbaar vragen bij.
pi_99186005
Ik kan me dit goed voorstellen. Waarom zou je loyaal zijn als je werkgever het ook niet is? Dat er bezuinigd moet worden zal wel zo zijn maar de hakbijl gaat er wel erg rigoreus in.
Het personeelsbestand had ook gefaseerd met natuurlijke afvloeiing ingekrompen kunnen worden.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 05:43:12 #12
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99186007
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:31 schreef DeRakker. het volgende:
Is sneuvelen hetzelfde als dood gaan?
Nee, we gaan allemaal dood maar we sneuvelen niet allemaal

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-07-2011 07:31:18 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:02:58 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_99186250
Insubordinatie :( bek houwen en gewoon sneuvelen godverdomme.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:29:19 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99186347
Dat is niet zo vreemd als een stel keuvelpolitici jou glimlachend naar oorlogsgebied stuurt om klaarovers op te leiden voor het goede doel. En anderzijds minister Lamzak bereid is om jouw divisie weg te snijden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99186364
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 05:39 schreef niels0 het volgende:
Ik kan me dit goed voorstellen. Waarom zou je loyaal zijn als je werkgever het ook niet is?
Je moet een verschil maken tussen defensie als werkgever en de politiek die het van bovenaf stuurt.
Neem de VS als voorbeeld. Je mag tegen de oorlog zijn maar niet tegen de troepen.
Defensie bepaalt helemaal niks uiteindelijk.
pi_99186455
Begrijpelijke reactie, wie wil dan ook sneuvelen voor een land dat keer op keer minzaam glimlachend een dolk in je rug steekt?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_99186520
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je moet een verschil maken tussen defensie als werkgever en de politiek die het van bovenaf stuurt.
Neem de VS als voorbeeld. Je mag tegen de oorlog zijn maar niet tegen de troepen.
Defensie bepaalt helemaal niks uiteindelijk.
Ik zie de staat als werkgever in deze.
pi_99187196
Logisch, vooral gezien de koers van onze laatste regeringen. Welke gek wil er in godsnaam nou sterven in een shithole als Afghanistan wat bovendien ook geen ene reet heeft te maken met het beschermen van je land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:01:51 #19
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99187237
Wat is dit nou weer :')

Tegenwoordig zijn militairen gewoon moderne uitkeringstrekkers in kampen. Die een beetje heel de dag soldaatje spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Killaht op 08-07-2011 09:11:12 ]
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:08:54 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99187361
Zorgwekkend. In een beetje efficient leger zou 100% niet willen sneuvelen. De hierboven gequotte uitspraak van Patton blijft volledig waar.

Voor de volledigheid nog een keer:

"No bastard ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."
- Attributed to General George Patton Jr
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:24:34 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99187642
* Pietverdriet is het eens met Patton
Maar die man wist dan ook waar het om ging in oorlog voeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:25:26 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99187659
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Logisch, vooral gezien de koers van onze laatste regeringen. Welke gek wil er in godsnaam nou sterven in een shithole als Afghanistan wat bovendien ook geen ene reet heeft te maken met het beschermen van je land.
Jij vind de VN en haar beleid onzin?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:01:59 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_99188660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja en Ja.

De VN en haar beleid zeggen zogenaamd te willen beschermen terwijl ze uiteindelijk enkel willen domineren en plunderen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:08:30 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99188852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[me=Pietverdriet] is het eens met Patton
[/me]
Maar die man wist dan ook waar het om ging in oorlog voeren.
Ach welnee, je moet de tegenstander niet doden, je moet hem zwaar verminken, da's veel beter.
Een dode soldaat begraaf je en dan is-ie uit beeld. Een verminkte soldaat heeft medische zorg nodig, wat meer materieel en kosten met zich meebrengt, drukt op het moraal van je troepen én het thuisfront. Dan win je de oorlog een stuk sneller dan wanneer je er een zooi doodt.

En hebben ze ook gevraagd wat de bereidheid was als het land direct zou worden aangevallen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99188943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De VN zit naar mijn weten niet in Afghanistan. Dat is de NAVO. En ja, ik vond en vind Afghanistan binnenvallen ronduit achterlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')