abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99284433
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom?
Dan kan iedereen in de Wiki de OP aanvullen en aanpassen en wordt er , wanneer je de 'open nieuw deel' knop gebruikt, automatisch de wiki-op opgehaald.

Hoef je alleen nog iets op de Wiki aan te passen en het gaat vanzelf mee bij een nieuw deel.
dag
pi_99284797
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Vrijdag dus de ICE naar Amsterdam gepakt. Tussen Breukelen en Abcoude stuitert het zo erg dat het wel leek alsof de bakken tegen de onderkant van de vering aan kwamen. BONK! :X
Wehehe, valt mij ook altijd op met ICE op dat traject.

Maar don't worry. Ga maar eens met 300 km/u in ICE door een heuvelachtig landschap. :P
  Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 17:31:46 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99285217
Zo, eens tijd voor een foto:

De overbrenging van stoomloc 23058 voor de FStM bij De Lutte (met voorop een G2000 van ACTS/HTRS/HUSA)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 juli 2011 @ 17:31:48 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99285219
Ik mag niks op de wiki :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99285281
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mag niks op de wiki :N
Eerst daar inloggen met een apart account :+
dag
  zondag 10 juli 2011 @ 17:43:38 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99285683
Nee :r Hebben jullie de gebruiksvriendelijkheid van de OV Chipkaart afgekeken of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99285918
Vandaag iets opvallends in Groningen geconstateerd.

Ik wilde met de Sneltrein van 15.53u (37362) naar Leeuwarden. Deze vertrok keurig op tijd maar kwam enkele tientallen meters verder weer tot stilstand (achterkant trein bevond zich nog naast het perron). Vrij snel een omroep van de machinist dat er plotseling een sein op rood ging en dat we terug zouden keren (heel klein stukje dus) naar het station. Na 5 minuten stilgestaan te hebben terwijl de machinst wat heen en weer liep door de trein reden we weer terug. Er werd omgeroepen dat de Sneltrein niet zou gaan rijden en dat men met de stoptrein van 16.04u (37464) naar Leeuwarden kon gaan.

Alhoewel ik geen stoptreinliefhebber ben, heb ik dat maar gedaan.

Maar goed, nu mijn vragen:
- Ik neem aan dat het vertreksein "wit" was, waarom zou er een klein stukje verderop ineens een sein op rood springen? (Ik heb geen andere vertrekkende of aankomende treinen kunnen constateren in de tijd dat we stil stonden)
- Waarom wordt de Sneltrein opgeheven en vertrekt deze niet gewoon met een vertraging van 5 minuten alsnog? Naar mijn weten zit er geen tegentrein in de weg (daar de stoptrein van 15.34u vanuit Leeuwarden op zondag niet rijdt). Ook had het treinstel geen technische mankementen (het rode sein werd als reden genoemd en we keerden op `eigen kracht´ terug naar het station)

- Enfin, na aankomst met de stoptrein naar Leeuwarden (aankomst 16.54u, keurig op tijd) stond daar geen Sneltrein klaar van 16.59u naar Groningen (omdat `onze´ Sneltrein dus niet reed).
Op station Leeuwarden werd omgeroepen dat deze Sneltrein niet reed vanwege "logistieke problemen". Begrijpelijk reden, maar waarom niet één van de vele GTW's op station Leeuwarden ondertussen `optrommelen´ om in deze dienst te zetten? Overigens reed de machinist van de opgeheven Sneltrein te Groningen mee met de andere machinist van de Stoptrein die wel reed.

Oprecht benieuwd naar achterliggende gedachten/ redenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 10-07-2011 18:09:39 ]
  Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 18:06:16 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99286664
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Socios het volgende:
Vandaag iets opvallends in Groningen geconstateerd.
dat er plotseling een rood sein op rood ging
Dat is zeker opvallend ja :P

Nog een filmpje van vandaag:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99286804
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef dennistd het volgende:
Dat is zeker opvallend ja :P
Bedankt, aangepast in mijn bericht.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juli 2011 @ 18:14:24 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99286942
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is zeker opvallend ja :P

Nog een filmpje van vandaag:
Je bent gespot, Dennis

kwaliteit van het filmpje is wel belabberd trouwens :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99287173
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent gespot, Dennis
Inderdaad. :D
  Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 18:28:02 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99287401
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je bent gespot, Dennis
kwaliteit van het filmpje is wel belabberd trouwens :P
_O-
Heb nog wel even met hem staan praten ja :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 juli 2011 @ 18:53:15 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99288138
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?

Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:37:39 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99289651
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:53 schreef James1988 het volgende:
Sein dat ineens op rood sprong => baanvak bezet (andere trein?) of storing
Trein opgeheven => dat traject is grotendeels enkelsporig, wellicht zou de sneltrein elders voor problemen met kruisingen zorgen waardoor uiteindelijk meer reizigers gedupeerd zouden worden?

Daarnaast geldt voor zover mij bekend dat, zodra een machinist een rood sein voorbijrijdt (zelfs remmend), hij sowieso niet meer verder mag rijden.
Dat ligt een stuk genuanceerder, maar dat ga ik niet op een smartphone zitten tikken, daar krijg ik een zere duim van. ;) Ik was vanmiddag niet op de post, maar ik kan wel gissen naar de achtergrond van de situatie. Maar dat doe ik vanavond wel als ik een normaal toetsenbord onder de klauwen heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 juli 2011 @ 20:14:50 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99291078
Okee, ik heb nu een normaal toetsenbord voor me, dat typt een stuk makkelijker.

Ik weet niet wat er gebeurd is vanmiddag, maar ik denk niet dat het baanvak opeens bezet werd door een andere trein. Dat zou betekenen dat in Hoogkerk/Vierverlaten een trein door rood is gereden en aangezien daar (buiten de ochtendspits doordeweeks) geen treinen kruisen, krijgen treinen daar altijd groen door (en dat wordt al ingesteld direct na vertrek uit Zuidhorn). Ik denk dat het sein is herroepen, dus bewust terug op rood gezet door de treindienstleider. Dat mogen we doen na communicatie met de machinist, bijvoorbeeld als de trein stuk is of als de treindienstleider een foute rijweg heeft ingesteld. Als er gevaar dreigt, moeten we echter herroepen. Dat gevaar kan van alles inhouden, van personen langs het spoor en een overwegstoring tot een aanrijding.

Als een machinist door rood rijdt (en dat doet een machinist nooit opzettelijk, dat is namelijk vaak levensgevaarlijk), dan zijn er twee scenario's. Als de trein bijvoorbeeld binnen twintig meter van een andere trein tot stilstand is gekomen of een open overweg heeft bereden, dan mag de trein geen meter meer rijden en doen de KLPD en IVW onderzoek ter plaatse. Als dat niet het geval is, mag de trein worden afgerangeerd naar een perron of opstelspoor. In beide gevallen wordt de machinist echter van de trein gehaald en wordt de STS-passage onderzocht. Dat verklaart ook waarom die trein niet meer kon vertrekken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99291482
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ziggyziggyziggy.

Rest nog de vraag waarom er in Leeuwarden niet een ander treinstel voor de Sneltrein van 16.59u naar Groningen van het emplacement van Leeuwarden gehaald is. Men had daar toch bijna een uur de tijd voor na bekendmaking afschaffing Sneltrein te Groningen.

Pure gemakzucht van de vervoerder? :P (Of denk ik dan `te slecht´)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juli 2011 @ 20:29:21 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99291746
Dan denk je niet te slecht Socios. Arriva wil geen druppel diesel te veel verspillen en wil mens en machine zo efficiënt mogelijk (lees zo goedkoop mogelijk) inzetten. Het ophalen van een ander treinstel zal waarschijnlijk te duur zijn geweest of ze hadden in Leeuwarden geen mankracht over om een treinstel te regelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 juli 2011 @ 20:42:06 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99292498
Geen idee, maar daar zullen ze vast hun redenen voor hebben.Tekort aan personeel, materieel dat ergens anders voor bestemd is of nog niet afgetankt, etc etc. Daar ga ik niet over en daar ga ik ook niet over oordelen. Dus ook niet of dat slecht is of alleen economisch verstandig.

[ Bericht 12% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 10-07-2011 20:54:07 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:31:08 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99295394
Was deze al bekend?


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99297903
Goedenavond beste treinfokkers!

Ik ben een reisje aan het plannen van Den Bosch naar Arnhem.

Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.

Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
  zondag 10 juli 2011 @ 22:21:39 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99298002
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.

De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juli 2011 @ 22:23:21 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99298083
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:21 schreef James1988 het volgende:
Vanuit Den Bosch vertrekt om .44 en .14 de intercity naar Zwolle. Die stopt tussen Nijmegen en Arnhem op alle tussengelegen stations.

De enige IC die vanaf Den Bosch vertrekt om .23 en .53 is de IC naar Alkmaar.
En juist die is dit weekend vanwege werkzaamheden op Den Bosch - Utrecht omgeleid via Nijmegen en Arnhem.

Daarnaast is Alkmaar geloof ik geen eindpunt omdat er werkzaamheden ten noorden van Amsterdam te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99298106
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:19 schreef -0- het volgende:
Nou weet ik de vertrektijden op dit traject maar ik keek toch even op ns.nl. Deze komt met het reisadvies van een intercity trein om .23 en .53 vanuit den bosch direct richting Arnhem met alleen een stop in Nijmegen. Deze optie zou dus het snelste zijn en bovendien voor mij het beste aansluiten. Ik heb echter nog nooit gezien dat deze trein rijdt.

Weet iemand toevallig of deze treinen echt rijden en er dus 4 intercity's per uur rijden of geeft de NS site weer eens rare adviezen zoals ik laatst ook tegenkwam op een traject.
Tot en met aanstaande dinsdag rijden er omgeleide Intercity's tussen 's-Hertogenbosch (Ht) en Arnhem wegens werkzaamheden aan het spoor tussen Ht en Utrecht Centraal.

Vandaar! Geniet ervan. Hoe minder stops onderweg, hoe beter. :D
  zondag 10 juli 2011 @ 22:27:02 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99298262
Oh, die werkzaamheden! Natuurlijk!

Ja, dan klopt het :Y
pi_99298317
Ah vandaar!
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein. Wordt dus mooi deze intercity dan.

Bedankt! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')