abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2011 @ 07:53:19 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99234325
Omreizen via Den Bosch ook geen optie, omdat Utrecht-Den Bosch eruit ligt t/m dinsdag 12 juli (werkzaamheden). Ik gok op Deventer / Zutphen-Apeldoorn omreisadvies word/is.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 07:55:21 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234328
Mja, er gaan minder treinen. Het rijdt nog wel dus. Ik ga wel gewoon wat eerder weg dan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 9 juli 2011 @ 07:58:16 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99234333
Oja, ik zie het. De omgeleide IC (die uit Heerlen-Maastricht komt) en tot Schiphol rijdt, rijdt alleen. En de ICE. Verder niks. Dus op x.20 en x.50 een IC -> Utrecht en verder ri Schiphol
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 09:08:38 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234669
Ben blij dat ik eerder ben gegaan. Sta nu al een kwartier voor ede :') in een trein vol Uteregse Tokkie wijffe, heb ik dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 09:23:57 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234798
Ah, het spoor gaat nu even een kwartier buiten dienst, dus we blijven voorlopig nog wel even staan hier voor Ede :') half uur extra vertraging, welja
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:26:46 #106
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_99234823
Zit nu in de ic venlo --> den haag, wie heeft er bedacht om hier nu 4 bakjes VIRM op te zetten, na de stop blerick zittie al aardig vol, dit zal vanaf eindhoven toch zeker niet beter worden?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 09:34:36 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234912
Wees blij dat je rijdt. Ik sta al sinds tien voor negen stil bij Wolfheze. Ben een uur eerder vertrokken, maar het begint nu toch krap te worden... Nu hoef ik maar naar Amsterdam, maar er zijn ook mensen die naar schiphol moeten. Eerder vertrokken en alsnog te laat, da's pas echt klote
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99235849
Ben je er al ? :P
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 10:46:21 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_99235904
Nee, rij nu Utrecht uit :') en dat terug ik om 08:46 vertrokken ben uit Arnhem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99235989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, rij nu Utrecht uit :') en dat terug ik om 08:46 vertrokken ben uit Arnhem
Lol _O- 2:30 uur om van Arnhem naar Utrecht te komen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 10:55:57 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_99236094
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:51 schreef Temlin het volgende:

[..]

Lol _O- 2:30 uur om van Arnhem naar Utrecht te komen.
Ja en ik ben er nog niet hè :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99236530
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja en ik ben er nog niet hè :o
3 uur van Arnhem naar Amsterdam?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:16:41 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99236547
Vandaag is een goeie dag om thuis te blijven. Het regent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99237555


Dat past toch nooit aan elkaar! :o
pi_99237588
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Temlin het volgende:

[..]

3 uur van Arnhem naar Amsterdam?
Pff... sterkte! Het lijkt er vooralsnog op dat mijn reisje van Deventer naar Amsterdam wel netjes op tijd binnen 1 uur en een kwartier gaat lukken...

*klopt af*


quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag is een goeie dag om thuis te blijven. Het regent.
Pff... alleen nog in het noorden van het land, de bewoonde wereld is al bijna weer droog! ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 09-07-2011 12:11:35 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:13:08 #116
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99237997
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dat past toch nooit aan elkaar! :o
met zo een sleepstang wel
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:40:47 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99238985
Of met een koppelwagen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:44:19 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99239103
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:26 schreef Maxbet het volgende:
Zit nu in de ic venlo --> den haag, wie heeft er bedacht om hier nu 4 bakjes VIRM op te zetten, na de stop blerick zittie al aardig vol, dit zal vanaf eindhoven toch zeker niet beter worden?
Standaard op zaterdagen.. Zit meestal maar een los viertje in.. En ja, er zitten redelijk vaak drukke treinen in.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:44:58 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99239124
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dat past toch nooit aan elkaar! :o
Nope. Een koppelstang of koppelwagen wel. Echter, Een koppelstang mag tegenwoordig niet meer (museummaterieel zo af en toe uitgezonderd).
pi_99239276
Trouwens nog iets meegemaakt wat ik kwijt moet: onze ICE had afgelopen woensdag een technische storing, waardoor deze niet naar Frankfurt kon rijden. Dus in Köln iedereen de trein uit, treinstel wordt weggerangeerd en *poef* binnen 5 minuten staat er een vervangend treinstel klaar. Met geen minuut vertraging vervolgens richting Frankfurt vertrokken. _O_ DB _O_ .
pi_99239403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens nog iets meegemaakt wat ik kwijt moet: onze ICE had afgelopen woensdag een technische storing, waardoor deze niet naar Frankfurt kon rijden. Dus in Köln iedereen de trein uit, treinstel wordt weggerangeerd en *poef* binnen 5 minuten staat er een vervangend treinstel klaar. Met geen minuut vertraging vervolgens richting Frankfurt vertrokken. _O_ DB _O_ .
Fantastisch hoe ze dat altijd oplossen, hè. :D

Heb ik ook een keer meegemaakt na vertrek uit Düsseldorf Hbf. Echter reden we toen niet naar Köln Hbf, maar naar Leverkusen Mitte. Daar stond ook al een nieuwe ICE klaar aan de overzijde van het perron om ons verder te vervoeren naar Köln Hbf en Frankfurt (Main) Hbf. Prachtig hoe snel ze overal vervangende ICE's paraat hebben. :D Opgelopen vertraging in no time goedgemaakt. :D

_O_ Deutsche Bahn _O_
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:57:07 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99239514
Ik heb anders weleens drie kwartier in K Hbf staan wachten voordat dezelfde trein tot 2 keer toe gereset was en alsnog verder kon rijden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99239544
Toch mooi dat de DB soms toch iets kan.

Mijn laatste ervaring is dat de ICE naar Frankfurt voor Oberhausen wel een kwartier moest stilstaan en langzaam voortsukkelen, dat we niet te horen kregen wat er aan de hand was omdat de omroepinstallatie van onze wagon kapot was, en dat door de vertraging de aansluiting in Keulen in de soep liep, ik daardoor via de snelle route naar Frankfurt moest en daardoor de rit langs de Rijn waar ik me zo op verheugd had me door de neus werd geboord. :{

Nou ja, het had erger gekund, zullen we maar zeggen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2011 13:00:13 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:04:32 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99239761
Mijn ervaring de vorige keer op een baggerstation Empel-Rees was dat de pantografen voor in Duitsland door de vele ijzel op de bovenleiding kapot waren gegaan. Ze konden de deuren zelfs niet openen. Vervolgens de noodontgrendeling gebruikt, en kwam volgende ICE op een ander spoor aan, die van een uur later. Die zat maar 15 minuten achter ons (hadden vanaf Ede-Wageningen al 45 minuten vertraging opgelopen).
ICE 105 had ons toen meegenomen naar Keulen, waar iedereen uit de 121 eruit werd gegooid, omdat er een ander stel voor gestrande reizigers kwam.
Toen wij in Oberhausen waren, kwamen al 2 diesellokken aan om de gestrande ICE op te halen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:25:56 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99240496
Vandaag was ik van plan om bij Dordrecht Zuid de SMMR 2225+rijtuigen vast te leggen. Vanwege het slechte weer heb ik voor dichterbij gekozen, in de vorm van station Zwijndrecht.


SMMR 2225 met 3 rijtuigen by theknittur, on Flickr

Maar het was een beetje geluk schieten, totaal 5 goederentreinen gezien *)

Toen ik net op het perron was, zag ik al seinbeeld "Geel 6" richting Kijfhoek/Barendrecht. De kans is dan zeer groot dat er een cargo aankomt, en naar Kijfhoek wil:

Dit bleek de CapTrain 6602 met een sleep Habiins

CapTrain 6602 met Habiins by theknittur, on Flickr

Vervolgens kwam de kolenboer ook nog even kijken, met 3x DBS 6400 ervoor: 6435+6469+6439:

RN 6435+6469+6439 met kolentrein by theknittur, on Flickr

Toen kwam uit de richting Lage Zwaluwe de volgende trein van CapTrain, de 6605+6609 als tractie met graantrein:

CapTrain 6605+6609 met korte graantrein by theknittur, on Flickr

En uit de richting Kijfhoek kwam alweer een andere cargo, de NMBS 2818 met ketelwagons:

NMBS 2818 met ketelwagons rg Essen by theknittur, on Flickr

Omdat ik nog even naar Rotterdam moest, en 9:10 met DDAR gereden word, wou ik niet wachten. Er kwam echter wel een mooie cargo aan...
Deze heb ik uit het raam bij een DDAR gefotografeerd:

ERS 189 208 met containers by theknittur, on Flickr

Waarbij deze iets te donker is:

ERS 189 208 met containers by theknittur, on Flickr
pi_99245435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 04:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hou je ook rekening met optrekken en afremmen? En het rijden door wisselstraten enzo?

Daarnaast: om 200 km/h te rijden moet er worden omgeschakeld naar 25 kV. Je krijgt dan het volgende probleem, er is geen rollend materieel dat daarmee om kan gaan (behalve Thalys, ICE, V250 en wat goederenlocs zoals de BR189 en Traxx). Heb je eindelijk dat materieel, dan heb je alsnog een eilandbedrijf. Dure grap.
Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.
Tot zover mijn burgerlogica :P
pi_99248260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:18 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.
Tot zover mijn burgerlogica :P
Probleem is dat je niet even ombouwt, als je al ziet dat het nu al moeilijk is om de omloop van treinen in goede banen te begeleiden dan is het helemaal lastig om 25kV of niet geschikt materieel rond te laten rijden. De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 17:58:54 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_99248955
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef Temlin het volgende:

[..]

3 uur van Arnhem naar Amsterdam?
Ja, 11:15 uur was ik er dan toch!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99248970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:38 schreef Brembo het volgende:

De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.
Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:18:24 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99251260
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.
Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99251518
We zullen bij arnhem zien of hogere snelheid veel uit maakt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:33:38 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99251721
Starsucks zit ook al op Den Haag Centraal :r :r :r
pi_99251736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:33 schreef greavy het volgende:
Starsucks zit ook al op Den Haag Centraal :r :r :r
boehoe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 19:35:20 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99251761
@ziggy: ik vraag me al een tijdje af waarom er tussen Leeuwarden Camminghaburen en Hurdegaryp minder seinen staan in de richting van Groningen dan in de richting van Leeuwarden. Weet jij waarom dat is?

Ter verduidelijking: tussen het viaduct bij Camminghaburen en Tytsjerk staat geen enkel sein, terwijl de andere kant op er op datzelfde stuk minimaal 2 staan.

Het ontbreken van een extra sein zorgt er regelmatig voor dat de stopper naar Groningen na een laat vertrek van de sneltrein bijna moet kruipen tot station Achter de Hoven ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:56:34 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99252373
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.
Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99252401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:33 schreef greavy het volgende:
Starsucks zit ook al op Den Haag Centraal :r :r :r
:'(
Je zou eens naar Londen moeten gaan :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:59:53 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99252460
Of Berlijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:01:23 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99252513
Hoog groen? Is dat nog groener dan gewoon groen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:08:16 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99252702
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoog groen? Is dat nog groener dan gewoon groen? :?
Jargon voor doortjakken op full speed, ongeveer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 20:08:59 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_99252720
Of New York, daar zitten ze letterlijk op elke straathoek

Nu even terug naar NL

Ik hou nu officieel van het nieuwe station van Arnhem!! Ik kwam om 19:59 aan, heb m'n chipkaart opgewaardeerd en zit nu in de bus van 20:03!! Heerlijk!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:14:13 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99252842
Arnhem is wel serieus verbeterd ja ^O^ Blij dat die vervloekte brug meteen opgeruimd is :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99254024
Weet iemand toevallig wat de plaatselijke baanvaksnelheid is tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal? Het voelt altijd alsof we maar met 40 km/h over dat stuk kruipen. Als ze daar nou eens 100 van kunnen maken win je al veel tijd :Y Zo scherp zijn die bogen toch niet?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:48:49 #143
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99254051
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem is wel serieus verbeterd ja ^O^ Blij dat die vervloekte brug meteen opgeruimd is :s)
Alleen de bordjes hangen niet handig in de tunnel, veelt te hoog.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:53:53 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99254252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand toevallig wat de plaatselijke baanvaksnelheid is tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal? Het voelt altijd alsof we maar met 40 km/h over dat stuk kruipen. Als ze daar nou eens 100 van kunnen maken win je al veel tijd :Y Zo scherp zijn die bogen toch niet?
130 km/h :7

Kijk maar:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99254273
^O^ :')
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:09:10 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99254960
Kan iemand het volgende aan de OP toevoegen?

quote:
Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^
1
2
[b]Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :( [/b]
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Baanvaksnelheden.png]Hier[/url] kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

Dat blijft ook maar steeds weer terugkomen namelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99254967
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

130 km/h :7

Kijk maar:

[ afbeelding ]
Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:10:19 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99255007
De kaart is ook niet nauwkeurig genoeg: tussen Utrecht en de hogesnelheidswissels achter Woerden mag je 140. Tussen Rotterdam Noord-Goederen en Nieuwerkerk ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:12:44 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99255105
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?
Niet bij stop/door-schakelingen. ;)

Maar de Japanners hebben aparte overwegseinen, los van de hoofdseinen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...
Dat kaartje houdt idd geen rekening met plaatselijke snelheidsbeperkingen.

quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
@ziggy: ik vraag me al een tijdje af waarom er tussen Leeuwarden Camminghaburen en Hurdegaryp minder seinen staan in de richting van Groningen dan in de richting van Leeuwarden. Weet jij waarom dat is?
Dat zal wel iets historisch zijn, dat er ooit seinen zijn bijgeplaatst om in één richting snellere treinopvolging mogelijk te maken. Of het was ooit voor een stop/door bij een (nu verdwenen) overweg bij een (nu verdwenen) halte. Hetzelfde heb je tussen Zuidhorn en Vierverlaten: 1 blok vs. 2 blokken.

[ Bericht 28% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 09-07-2011 21:18:09 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:16:23 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99255243
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet bij stop/door-schakelingen. ;)

Maar de Japanners hebben aparte overwegseinen, los van de hoofdseinen.
Idd, bij stop/door niet! Moet stop/door voor iedere trein handmatig worden bediend?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')