Lolquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, rij nu Utrecht uiten dat terug ik om 08:46 vertrokken ben uit Arnhem
Ja en ik ben er nog niet hèquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:51 schreef Temlin het volgende:
[..]
Lol2:30 uur om van Arnhem naar Utrecht te komen.
Pff... sterkte! Het lijkt er vooralsnog op dat mijn reisje van Deventer naar Amsterdam wel netjes op tijd binnen 1 uur en een kwartier gaat lukken...quote:
Pff... alleen nog in het noorden van het land, de bewoonde wereld is al bijna weer droog!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag is een goeie dag om thuis te blijven. Het regent.
met zo een sleepstang welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat past toch nooit aan elkaar!
Standaard op zaterdagen.. Zit meestal maar een los viertje in.. En ja, er zitten redelijk vaak drukke treinen in.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:26 schreef Maxbet het volgende:
Zit nu in de ic venlo --> den haag, wie heeft er bedacht om hier nu 4 bakjes VIRM op te zetten, na de stop blerick zittie al aardig vol, dit zal vanaf eindhoven toch zeker niet beter worden?
Nope. Een koppelstang of koppelwagen wel. Echter, Een koppelstang mag tegenwoordig niet meer (museummaterieel zo af en toe uitgezonderd).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat past toch nooit aan elkaar!
Fantastisch hoe ze dat altijd oplossen, hè.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens nog iets meegemaakt wat ik kwijt moet: onze ICE had afgelopen woensdag een technische storing, waardoor deze niet naar Frankfurt kon rijden. Dus in Köln iedereen de trein uit, treinstel wordt weggerangeerd en *poef* binnen 5 minuten staat er een vervangend treinstel klaar. Met geen minuut vertraging vervolgens richting Frankfurt vertrokken.DB
.
Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 04:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hou je ook rekening met optrekken en afremmen? En het rijden door wisselstraten enzo?
Daarnaast: om 200 km/h te rijden moet er worden omgeschakeld naar 25 kV. Je krijgt dan het volgende probleem, er is geen rollend materieel dat daarmee om kan gaan (behalve Thalys, ICE, V250 en wat goederenlocs zoals de BR189 en Traxx). Heb je eindelijk dat materieel, dan heb je alsnog een eilandbedrijf. Dure grap.
Probleem is dat je niet even ombouwt, als je al ziet dat het nu al moeilijk is om de omloop van treinen in goede banen te begeleiden dan is het helemaal lastig om 25kV of niet geschikt materieel rond te laten rijden. De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ach ik had even een heel optimistisch moment, maar op zich is het wel haalbaar. VIRM kan omgebouwd worden tot 25kV, SLT ook als ik me niet vergis. In Utrecht is de Vmax op spoor 5 al 60 dus daar kan je al lekker wegscheuren, de bottleneck ligt tussen Bijlmer en Amstel waar geen ETCS ligt.
Tot zover mijn burgerlogica
Ja, 11:15 uur was ik er dan toch!quote:
Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:38 schreef Brembo het volgende:
De winst valt juist te halen in snelle wisselstraten, stations moeten gewoon met 80 km/h binnen gereden worden en niet met een laffe 30 km/h.
Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat dus. Zoiets was ook al een van de conclusies uit de vergelijking met het japanse spoorbedrijf. Niet de top snelheid maar de gemiddelde snelheid moet omhoog.
Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. En seinbeelden zijn daar onafhankelijk van de sluiting van overwegen, zodat je altijd hoog groen hebt. En meer corridors, dus mindet wissels. En nog een paar conclusies.
Jargon voor doortjakken op full speed, ongeveer.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoog groen? Is dat nog groener dan gewoon groen?
Alleen de bordjes hangen niet handig in de tunnel, veelt te hoog.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem is wel serieus verbeterd jaBlij dat die vervloekte brug meteen opgeruimd is
130 km/hquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand toevallig wat de plaatselijke baanvaksnelheid is tussen Muiderpoort en Amsterdam Centraal? Het voelt altijd alsof we maar met 40 km/h over dat stuk kruipen. Als ze daar nou eens 100 van kunnen maken win je al veel tijdZo scherp zijn die bogen toch niet?
quote:Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?![]()
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden
1 2 | [b]Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :( [/b] Misschien mag hij wel gewoon niet harder. [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Baanvaksnelheden.png]Hier[/url] kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^ |
Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...quote:
Niet bij stop/door-schakelingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook gewoon hoog groen, onafhankelijk van de overweg (behalve een bediende overweg)?
Dat kaartje houdt idd geen rekening met plaatselijke snelheidsbeperkingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:09 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeft niet, de snelheid tussen Arnhem en Arnhem Presikhaaf bedraagt ook maar 80 Km/h, na het station mag de snelheid tot Velp naar 100 Km/h en dan pas 130 Km/h...
Dat zal wel iets historisch zijn, dat er ooit seinen zijn bijgeplaatst om in één richting snellere treinopvolging mogelijk te maken. Of het was ooit voor een stop/door bij een (nu verdwenen) overweg bij een (nu verdwenen) halte. Hetzelfde heb je tussen Zuidhorn en Vierverlaten: 1 blok vs. 2 blokken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
@ziggy: ik vraag me al een tijdje af waarom er tussen Leeuwarden Camminghaburen en Hurdegaryp minder seinen staan in de richting van Groningen dan in de richting van Leeuwarden. Weet jij waarom dat is?
Idd, bij stop/door niet! Moet stop/door voor iedere trein handmatig worden bediend?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet bij stop/door-schakelingen.
Maar de Japanners hebben aparte overwegseinen, los van de hoofdseinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |