Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.quote:
Inderdaad, ja!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:28 schreef -0- het volgende:
Niet verkeerd dan, vervelend stuk altijd tussen Nijmegen en Arnhem ineens als stoptrein.
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?quote:Op zondag 10 juli 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, helaas. De 1827 wordt geloof ik de 9901.
Opvallend hoe flexibel die spoortstaven nog zijn. Het is net een sliert halfgare spaghetti.quote:Op maandag 11 juli 2011 04:20 schreef James1988 het volgende:
Was dit filmpje van ProRail over de bouw van de Hanzelijn hier eigenlijk al gepost?
Ja, maar jij bent ook een rare wat treinreizen betreft.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Dat vind ik wel een originele eigenlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:22 schreef ReisT het volgende:
Ik ben een keer, toen er ook zo'n omgeleide IC reed, in Roermond uitgestapt, met de stoptrein naar Nijmegen gereisd, om daar weer in diezelfde IC te stappen om door te reizen naar Utrecht.
Gast..quote:Op zondag 10 juli 2011 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, ja!
Ik stap in mijn geval vaak over dan in Arnhem van de Intercity uit Zwolle op een andere Intercity die nonstop naar Nijmegen gaat. Kan ik in Nijmegen weer wachten op dezelfde Intercity waar ik in Arnhem uitgestapt ben om door te reizen naar 's-Hertogenbosch en verder.
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!quote:
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..quote:Op maandag 11 juli 2011 12:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Het scheelt zeven minuten op een stukje van slechts 19 kilometer waar 3 tussenstops vermeden worden. Dat vind ik nogal wat!
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je naar nijmegen moet ja, dan is het logisch. nu win je er 0 minuten op en moet je 2x overstappen. Zo verschrikkelijk zijn elst, lent en zuid nou ook weer niet..
Precies. Gewoon lekker op je reet blijven zitten en een beetje op je laptop kloten lijkt me beter dan 2x overstappen. Overstappen is kutter dan een paar keer extra stoppen.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:12 schreef Igen het volgende:
Psychologisch weegt wachttijd bij het overstappen trouwens nog iets van dubbel zo zwaar als normale reistijd, dus voor een normaal mens lijkt Socios' methode alleen maar langer te duren.
Omdat ik Utrecht Centraal zoveel mogelijk mijd. Ik vind dat het lelijkste `grote´ station van Nederland. (Ook voordat de verbouwing begon). Ik bevind mij daar niet graag.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:19 schreef Yreal het volgende:
Socios, als je voorbij nijmegen wil, waarom reis je dan sowieso niet leeuwarden -> Utrecht -> Den bosch?![]()
Ah het is dus iets psychologisch , ik ben er ook geen fan van, maar dan vanwege de drukte, ik reis liever vanaf Overvecht.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat ik Utrecht Centraal zoveel mogelijk mijd. Ik vind dat het lelijkste `grote´ station van Nederland. (Ook voordat de verbouwing begon). Ik bevind mij daar niet graag.
Maar dan moet de trein wel langzamer rijden. Als je tussenstops weghaalt maar de trein op de IC-stations vervolgens 10 minuten blijft stilstaan is dat net zo ergerlijk.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat wordt gecompenseerd door het doorstoten van de Intercity tussen beide steden.
Tevens zijn extra stops psychologisch zelfs ook zwaarder dan wanneer hetzelfde stuk zonder tussenstops zonder reistijdverkorting afgelegd zou worden.
quote:Op maandag 11 juli 2011 12:24 schreef bork het volgende:
Ik snap die fly-over in Den Bosch niet, waarom moeten de treinen uit het oosten per se aan de westkant van het station uitkomen?Waarom hou je die niet gewoon oost en vanuit het noorden aan de westkant dan heb je die fly-over niet nodig.
Doorgaande treinen vanuit Eindhoven naar het noorden komen ook aan de westkant uit, is het dus eigenlijk alleen voor de trein Roosendaal-Zwolle handig die trouwens ook aan de oostkant stopt?, ik snap er steeds minder van hoe langer ik erover nadenk![]()
Ja, zeker, maar waarom zo'n lelijke sticker? En sowieso: bij mij is iets in de 99-serie altijd iets uit de grabbelton, waarvan je niet weet wat je ermee moet...quote:Op maandag 11 juli 2011 10:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom is dat jammer? Beter een tweede leven bij een ander bedrijf dan een enkeltje naar de sloper toch?
Dat snap ik natuurlijk, maar waarom nu in 1 keer aan de noordkant van het station en zo moeilijk (wel mooi trouwens), ik wist niet dat het allemaal zo'n probleem was dat kruisen ten zuiden van Den Bosch, dat is het eigenlijkquote:Op maandag 11 juli 2011 12:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
IC Zwolle - Roosendaal, komt uit het oosten, moet naar het westen
IC Utrecht - Eindhoven, komt uit het westen, moet naar het oosten
Die treinen kunnen niet door elkaar heen, dus vandaar -> fly-over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |