Klopt. Ik ben grootgebracht met het idee dat je eerst spaart wanneer je iets wilt kopen, verder dien je altijd geld achter de hand te hebben voor als er onverwachts iets kapot gaat. Dat is er zo in gedramd, dat ik dat nog steeds automatisch hanteer.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben nog van de Pennie-rekening generatie.
Als ik op mijn 16e fl 11.000,- (excl. inflatie) rood had gestaan was het nooit meer goed gekomen.
Noem mij negatief, maar zoiets kun je op latere leeftijd niet meer leren.
Moeten ze maar 8 keer zo weinig bellen per maandquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef meth77 het volgende:
[..]
maar prepaid is 8 keer zo duur per minuut
Neen. Domme mensen zijn daar debet aan.quote:AMSTERDAM - Scholieren met schulden staan voor gemiddeld 8700 euro in het krijt bij schuldeisers. De smartphone is daar voor een groot deel debet aan.
Domme kinderen met domme oudersquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Neen. Domme mensen zijn daar debet aan.
Als dit verhaal op moet gaan voor de gemiddelde scholier gaat er iets goed fout met het gemiddelde Nederlandse gezin en de daarbij behorende opvoeding.quote:
Smartphones verbieden!quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Guns don't kill people, people kill people"?
Boh, en jij hebt geen ton geleend voor een hypotheek?quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben nog van de Pennie-rekening generatie.
Als ik op mijn 16e fl 11.000,- (excl. inflatie) rood had gestaan was het nooit meer goed gekomen.
Noem mij negatief, maar zoiets kun je op latere leeftijd niet meer leren.
Want die kunnen wel even 25k rood staan zeker? leuke aaname verderquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De totale schuld, dus scooter, telefoon, computer, kleding, eh...
Ik zie liever dat die kosten van die mobiele contracten wat doorzichtiger worden, niet keihard roepen 10 euro maand om dan per elke mb nog een 10tje te rekenen..quote:
Nee, al moet je in Nederland dan wel weer vermelden dat je niet arm of geestelijk gehandicapt bent als je huurt, dus hierbij.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:48 schreef twaalf het volgende:
[..]
Boh, en jij hebt geen ton geleend voor een hypotheek?
Ik heb jaren een 3310, toen een 1100 en pas vorig jaar een "moderne" (oude sony erricson walkman (of iets in die richting)) Kan mij letterlijk aan mn reet roesten wat een ander er van vindt. Als ik hem iedere dag op zou moeten laden mag hij van mij part een water into wine functie hebben, ik hoef hem niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:23 schreef OldJeller het volgende:
Maar dan maak je wel de blits met je superdeluxe, nieuwe, hypermoderne telefoon waarmee je met je vrienden die naast je in de klas zitten, op internet kan communiceren.
Wie blits wilt maken, moet schulden hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |