abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 08:18:16 #1
70532 loveli
N
pi_99141224

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
pi_99141267
Ik zag mooie tassen voorbij komen op http://www.vente-exclusive.com/nl-NL

Fijn dat je goed geslapen hebt Li! Voel je je ook beter?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_99141348
half en half bijgelezen, wat je ook doet, niet proberen die diclo op te lossen in water! er zit niet voor niets een maagsapresistent laagje omheen!

Veel en koud water drinken op een net leeggepompte maag is ook nooit een goed idee, dan schiet de kramp er gelijk weer in en ben je het net zo hard weer kwijt.

Neem je die maagbeschermers tegelijk met de diclo? Beter neem je de maagbeschermers 's ochtends en 's avonds een keer (weet niet welke je hebt?) dan ontstaat er een beschermlaagje.
Maagbeschermers en dan gelijk diclo er achteraan helpt niet echt.

(maar waarschijnlijk heb je nu je eigen huisarts al gebeld)
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 08:39:50 #4
70532 loveli
N
pi_99141475
Nog niet gebeld, maar ik stop iig met de maagzuurremmers (Omeprazol). Eerst even op gang komen.
crap in = crap out
pi_99141480
Mogge, even teruglezen.

Getver Loveli, ga je wel de ha bellen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99141537
Goedemorgen!

Allemaal een beetje beter? mijn voet wel, hoop dat ik vanavond kan gaan bodycombatten!
pi_99141552
6,5 km | 10,1 km/u
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99141625
Planning:

O: 250 ml magere yoghurt met 4 el cruesli, blauwe bessen en lijnzaad
T: 200 gr cherry tomaten, 2 speltboterhammen
L: uiensoep. pistolet ei en rauwkost
T: 200 gr rauwkost
T: 150 ml yoghurt met *iets* (fruit, sinaasappel misschien?)
B: 2x 20 minuten fietsen
S: bodycombat
D: pasta met courgette

Ik ga proberen om voor de bodycombat nog even schoenen te kopen :') hoop dat het lukt!
pi_99141687
ik moet nog wakker worden :+

ik las rauw ei en pistolet op je lijstje en dacht WTH Perruche :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99141704
Laatste werkdag *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99141722
Hmmmm rauw ei :9

Ga je op vakantie aurum?
pi_99141730
iemand nog aanraders qua muziek voor in le voiture? Ik heb iig wat dansmuziek, maar relaxtere muziek vind ik ook fijn :Y

Heb Mumford & sons, maar bijv. ook Donavon Frankenreiter

Als ik nu niet relaxt aankom op vakantie dan weet ik het niet meer :P
pi_99141755
Wakker worden gaat hier maar matig, lang leve pijnstillers.. heb die van vandaag nog niet gehad, nog even een uurtje wachten tot mijn held die vanmorgen om 5 begonnen is met werken thuis is.

lijstje voor vandaag:
O: dikke snee brood van mijn gister versgebakken brood met kaas, karnemelk
T: appel, cappuccino
L: yoghurt met muesli, rauwkost
T: iets fruitigs (er moeten wat boodschappen komen nog) en cappuccino
D: bietjes met uitjes en een tartaartje
T: warme appel met kaneel
pi_99141756
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zag mooie tassen voorbij komen op http://www.vente-exclusive.com/nl-NL

Fijn dat je goed geslapen hebt Li! Voel je je ook beter?
wil je ons lid maken van een exclusieve club :P

Als je iemand kent die al lid is van Vente-Exclusive.com, vul dan hier zijn/haar e-mailadres in:
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 09:02:15 #15
70532 loveli
N
pi_99141777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:59 schreef _aurum_ het volgende:
iemand nog aanraders qua muziek voor in le voiture? Ik heb iig wat dansmuziek, maar relaxtere muziek vind ik ook fijn :Y

Heb Mumford & sons, maar bijv. ook Donavon Frankenreiter

Als ik nu niet relaxt aankom op vakantie dan weet ik het niet meer :P
Ik draai Dolly Parton tijdens lange ritten oO<
crap in = crap out
pi_99141819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik draai Dolly Parton tijdens lange ritten oO<
jij hebt soms echt een oude ziel Li O+

kan je wel naar buiten om boodschapjes te doen?
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:06:47 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99141856
-O-

No way dat ik naar die afspraak op het werk kan.

Li, gaat het met jou al wel wat beter?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 09:12:26 #18
70532 loveli
N
pi_99141943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

jij hebt soms echt een oude ziel Li O+

kan je wel naar buiten om boodschapjes te doen?
Dat lukt wel. Gisteren voor de pijnstillers was ik ook al even bij appie langsgeweest (wel 3 keer stilstaan tussen auto en appie, maar who cares). En zo lang ik niet eet ben ik ook niet misselijk :')

Als het spreekuur is afgelopen moet ik nog een keer terugbellen welke pijnstiller ik moet halen. Heb maar om ibuprofen gevraagd, heb er in het verleden wel wat last van de stoelgang mee gehad, maar bij lange na niet in de zelfde categorie als gisteren.
crap in = crap out
pi_99141951
Ah, vakantie aurum! Waar ga je heen? :9
Muziek: Noah and the Whale, vind ik tegenwoordig erg fijn om te luisteren! Ook The Gaslight Anthem enzo. The Naked and famous.. etc.

Vandaag maar eens wat sporturen boeken voor volgende week, weer een rondje fietsen en hardlopen!

Vanavond eten we couscous, maar moet nog wat voor erbij hebben, maar weet nog niet wat. Liefst vega en niet al te duur :P
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 09:15:14 #20
70532 loveli
N
pi_99141986
XM, bij mij gaat het beter dan bij jou geloof ik. Gaat Zwolle wel lukken?
*fingers crossed*
crap in = crap out
pi_99141998
Ik vind de Blood Red Shoes geweldig, maar daar ga je misschien wel heel hard van rijden. B-)
En Moss is ook heel tof. En Placebo. En Devotchka (voor het melancholieke effect). En Jason Mraz voor de blije liedjes. Pete Murray voor de surfmuziek (zelfde relaxte stijl als Donovan Frankenreiter), Sigur Ros voor het mooie (alhoewel je dat of geweldig vindt, of je haat het!).
Ook tof: Kraak en Smaak, Arcade Fire, Gnarls Barkley, Ceelo Green (moet je wel Fuck you èn Forget you downloaden!), Mika (voor instant happiness).
Succes! *)

XM, wat waardeloos dat je je nog steeds zo kut voelt! Is het die blaasontsteking of zijn het je darmen?
Doe wat je niet durft.
pi_99142011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:00 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

wil je ons lid maken van een exclusieve club :P

Als je iemand kent die al lid is van Vente-Exclusive.com, vul dan hier zijn/haar e-mailadres in:
Hehehe, als jij mijn naam invult, dan krijg ik korting. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_99142012
Mogguh!

Beterschap XM en loveli! En ook nog een :* voor Perr-voetje :D

Wat las ik nou loveli gaat kamperen in Lichtenvoorde? (en is dat volgende week toevallig?) :o

In de auto zet ik vaak Radio4 aan voor lange ritten, of draai een stapel 'Unplugged' album's.
Uniek mocht dus genieten van Radio4 :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99142060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat lukt wel. Gisteren voor de pijnstillers was ik ook al even bij appie langsgeweest (wel 3 keer stilstaan tussen auto en appie, maar who cares). En zo lang ik niet eet ben ik ook niet misselijk :')

Als het spreekuur is afgelopen moet ik nog een keer terugbellen welke pijnstiller ik moet halen. Heb maar om ibuprofen gevraagd, heb er in het verleden wel wat last van de stoelgang mee gehad, maar bij lange na niet in de zelfde categorie als gisteren.
Misschien vragen om psylliumvezels? (die kan je ook zelf halen bij de drogist geloof ik, ik krijg ze standaard) Wel heul smerig (vind ik) maar het is gewoon natuurlijk en helpt goed bij de stoelgang. Als ik in een pijnstillerperiode zit neem ik 1 keer per dag vaker die vezels.
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2011 @ 09:19:11 #25
70532 loveli
N
pi_99142063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, als jij mijn naam invult, dan krijg ik korting. B-)
HenkPietKlaasWim?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')