abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101078686
De onderlaag is al vloeibaar.

En waarom zou het verschuiven van het aardmagnetisch veld leiden tot vloeibaar worden van steen?
I feel kinda Locrian today
pi_101078797
oke, maar wat zijn de nodige factoren dan?
pi_101079143
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar het is goed om onderscheid te maken tussen het verschuiven van de geografische polen en het verschuiven van de magnetische polen.
Het eerste, als gevolg van een tilt in de rotatie-as, kan vrij destructief zijn aangezien dan in relatief korte tijd de geografische noordpool zich opeens boven de sahara kan bevinden. Dit zal hypothetisch leiden tot extreem weer en het uitsterven van bepaalde diersoorten die zich niet kunnen aanpassen.
Het verschuiven van het aardmagnetisch veld (wat meerdere malen is gebeurd) stelt niet zoveel voor; hypothetisch is er gedurende enkele duizenden jaren minder bescherming tegen kosmische straling.

Beiden zullen iig niet (zeer kleine kans) leiden tot het vergaan van de beschaafde wereld.
pi_101079321
Ik heb het over een compleete aardkorstverschuiving. Dus dat de hele aardkorst in 1 keer verschuift. een poolverschuiving.
pi_101079370
Dat bestaat niet. Helaas.
pi_101079477
maar waarom dan niet?
pi_101079721
Waarom wel? Geef eerst antwoord op die vraag. Ik kan ook wel beweren dat in 2012 alle bomen opeens naar de ruimte vliegen zodat we geen zuurstof meer hebben.
pi_101079819
Occam's razor, als je twee hypotheses hebt die waar kunnen zijn, is degene met de minste nieuwe aannames waarschijnlijk de correcte. Wat starla dus zegt. Waarom zou het in 2012 ineens wel gebeuren?

Verder is er (volgens wikipedia) nog nooit zoiets gebeurd en kan het ook niet gebeuren, al helemaal niet op de tijdschaal die jij aanhoudt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_101079842
omdat dat wordt gezegd.. lijkt me raar dat zoiets gezegd wordt terwijl het niet zou kunnen.
pi_101079886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:36 schreef samantha23 het volgende:
omdat dat wordt gezegd.. lijkt me raar dat zoiets gezegd wordt terwijl het niet zou kunnen.
Door wie? Een stel mafkezen die een Maya-kalender verkeerd interpreteren? Religieuze flapdrollen die denken dat de aarde stuk gaat waardoor ze boeken kunnen verkopen? Wetenschappers?
pi_101079973
Ah, ze baseert haar verhaal op de lulkoek van Geryl:

Fouten:
1) De aarde draait niet constant met z'n rotatieas van de zon af zoals hij doet beweren. Als dit zo was kenden ze op het zuidelijk halfrond alleen maar zomer en op het noordelijk halfrond alleen maar winter. Het feit dat de rotatieas altijd dezelfde kant op wijst maakt juist dat we seizoenen kennen (rotatieas van zon af: winter op noordelijk halfrond, rotatieas naar zon toe: zomer op noordelijk halfrond).
2) De as van de magnetische polen is niet 23 graden, dat is de rotatieas. De as van de magnetische polen is ongeveer 11 graden. Hij stelt dus de rotatieas gelijk aan de magnetische as.
3) De magnetische zuidpool ligt in het noorden en de magnetische noordpool ligt in het zuiden. Als die southern polarity dus de northern polarity in het zuiden raakt stoten ze elkaar niet af, waardoor zijn hele theorie al niet klopt.

Bovendien;
- Mocht de inner core 180 graden kantelen, remt de rest (outer core, mantel en aardkorst) wel zo snel af als hij beweert, namelijk een paar uur? Massa is traag en rond die inner core zit veel vloeibaar materiaal, waardoor de afremmende werking intuitief gezien wel mee valt. Nog sterker, de inner core weegt ongeveer 9.88 * 1022 kg terwijl de aarde in totaal 5.97 * 1024 kg weegt. Zonder inner core weegt de aarde 5.87 * 1024 kg. De rest van de aarde is dus ongeveer 59 keer zo zwaar als de inner core. Het lijkt mij dan logischer dat de rest van de aarde de inner core afremt in plaats van andersom.

- Waarom gaan die landmassa's (Zuid-Amerika en Noord-Amerika) omhoog? Met andere woorden; waarom gaan de tectonische platen opeens in zuid-noordelijke richting compleet verschuiven als de aarde de andere kant op gaat draaien?

- Hoezo 3000km verschuiven? Alleen op basis van wat in het verleden is gebeurd (grens van het ijs in Noord-Amerika)? Hij koppelt namelijk het einde van de mayakalender aan het ontstaan van de ijstijden, terwijl de ijstijden een golfbeweging hebben van pakweg 100.000 jaar. Deze cyclus komt niet voor in de mayakalender. Daarnaast is de laatste ijstijd 15.000 jaar geleden afgelopen en hebben we nog ongeveer 85.000 jaar voordat er een nieuwe optreedt, ver nį 2012 dus.

- Hoezo is die vloedgolf 1500 meter hoog? Natte vingerwerk.

Al met al; LULKOEK :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:40:43 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101079996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Als de Noordpool de Zuidpool wordt en de Zuidpool wordt de Noordpool, dan is het enige probleem dat het een flinke klus wordt om de Eskimo's en de pinguļns te verhuizen. Vooral de Eskimo's zullen veel verzet bieden denk ik.
_O- _O-

* pakt nieuwe kop koffie
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_101080099
nee door de maya`s zelf.
Zij zeggen 13.000 en 26.000 jaar geleden een poolverschuiving te hebben meegemaakt.
pi_101080182
Bron?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:47:12 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_101080215
-Spuit11-
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_101080237
Door Drunvalo melchizedek
pi_101080322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef samantha23 het volgende:
Door Drunvalo melchizedek
Een spiritueel man. Wil niet zeggen dat hij de waarheid spreekt.
Je bent je gek aan het maken om niets.
pi_101080378
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:43 schreef samantha23 het volgende:
nee door de maya`s zelf.
Zij zeggen 13.000 en 26.000 jaar geleden een poolverschuiving te hebben meegemaakt.
Grappig, dit is wat de maya zeggen:

http://www.scientias.nl/maya-wereld-vergaat-niet-in-2012/4222
pi_101080404
volgens hem hebben de maya`s dat gezegd. dus ik vraag me af of dat het mogelijk is.

De wereld vergaat ook niet alleen zal de mensheid het er niet zo goed vanaf brengen tijdens zo`n verschuiving.
pi_101080440
Waarom zou je hem geloven? Het is hier al vaak genoeg gezegd, het is onmogelijk, punt.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_101080445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:52 schreef samantha23 het volgende:
volgens hem hebben de maya`s dat gezegd. dus ik vraag me af of dat het mogelijk is.
Schat. Nee. Zelfs het wikipedia artikel zegt dat het allemaal speculatie is.
En daarbij, mocht het gebeuren, wat doe je eraan? Niets, dus waarom zou je je er om druk maken?
En dan nog, waarom zou je je druk maken over wat een stel bosmensen 2000 (of weet ik veel) jaar geleden dachten. Hadden zij net zo'n goed inzicht in hedendaagse wetenschap?
pi_101080471
Wat we ook zeggen, het heeft toch geen zin.

Ga nog maar lekker meer dan een jaar in angst zitten.

We spreken elkaar weer 22 december 2012 ok?

Tot dan! :W
pi_101080552
Ik zit niet in angst. ik wil alleen een uitleg waarom het onmogelijk is.
pi_101080652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:57 schreef samantha23 het volgende:
Ik zit niet in angst. ik wil alleen een uitleg waarom het onmogelijk is.
Dat is meerdere malen gegeven.

Lees het stuk van starla een paar posts geleden nog maar eens.

Tot dusverre is er een drift van maximaal 1 graden ten opzicht van de middel-as die ongeveer 1 mijoen jaar duurt. Waarom zou het dan mogelijk zijn dat het geheel 180 graden in luttele uren doet?

De enige reden die er zou kunnen zijn is een catastrofale impact van een joekel van een meteoriet. Maar dan is poolshift wel het laatste waar je je druk om moet maken.
pi_101080980
Dat vroeg ik me dus af. waarom beweren de maya`s dan dat ze 2 keer een poolshift hebben meegemaakt terwijl dat niet kan. ze beweren dat ze van atlantis komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')