abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99677603
ja ik ben bang voor de dood, maar in dit geval wil ik eigenlijk gewoon weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
pi_99678052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:51 schreef samantha23 het volgende:
ja ik ben bang voor de dood, maar in dit geval wil ik eigenlijk gewoon weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
Wat er precies gaat gebeuren weet niemand, niemand kan immers in de toekomst kijken. Een aardkorstverschuiving, of zoiets dergelijks, zal echter zeker niet gebeuren.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:08:03 #103
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_99678298
Ik heb van natuurkunde ook niet veel verstand, maar ik ken wel zoiets als de Wet van Traagheid. Dat wil zeggen dat een groot object veel energie (en vaak ook veel tijd) nodig heeft om op gang te komen en om te stoppen. Denk aan een Mammoettanker. Voordat die op snelheid is, ben je wel even zoet en als zo een schip de bocht wil maken bij Rotterdam, moet hij bij Het Kanaal al afremmen.

Zo is het volgens mij ook met het verschuiven van continenten. De kracht die ervoor nodig is om ze in beweging te brengen is zo enorm dat als zoiets zou gebeuren, door welke oorzaak dan ook, dan zou hoogstwaarschijnlijk al het leven op aarde al vernietigd zijn.

Overigens is in vrijwel elk tijdperk al een scenario geweest dat juist tijdens de op dat moment levende generatie een allesvernietigende ramp zou plaatsvinden, vaak is bij dit idee een religieus tintje. Knip heeft het al verscheidene malen meegemaakt, bijvoorbeeld in 1975, toen de Jehova's dachten dat de wereld zou vergaan.

2012 is een mediahype en hoogstwaarschijnlijk zal je op 1 januari 2013 met een flinke kater in bed liggen..
Non possumus non loqui
pi_99687015
Vond je het ook zo erg dat je niet bestond voordat je tot leven kwam?
pi_99695554
nee, maar ik ben gewoon bang geworden door die Patrick. ik wil graag weten of de dingen die hij zegt mogelijk zijn. en waarom wel of waarom niet.
pi_99695774
Het maakt niet uit wat wij zeggen. In eerdere topics waarin je dezelfde vragen stelde, werd al gezegd dat het onzin is.

Ook in dit topic hebben wij dat al meerdere malen gezegd. Toch kom je na een aantal dagen terug met exact dezelfde vraag. Of het toch niet waar kan zijn.

Wat Patrick zegt is onzin, punt. Voor geen enkele van zijn beweringen is grond om het te geloven. Behalve dan de open deuren die zelfs kleuters kunnen intrappen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99696347
Dat komt omdat ik erg onzeker ben. Die man is er zelf zo van overtuigd dat ik denk dat het wel eens waar kan zijn. Ik weet niet hoeveel invloed de zon op de aarde kan hebben. Ik ben een leek wat dat betreft.
Ik heb een dochtertje en in mijn psychose heb ik getracht haar en mezelf bijna om te leggen door dit soort mensen. Nu is die periode wel voorbij, maar nog steeds ben ik erg onzeker.
pi_99696625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:08 schreef samantha23 het volgende:
Dat komt omdat ik erg onzeker ben. Die man is er zelf zo van overtuigd dat ik denk dat het wel eens waar kan zijn. Ik weet niet hoeveel invloed de zon op de aarde kan hebben. Ik ben een leek wat dat betreft.
Ik heb een dochtertje en in mijn psychose heb ik getracht haar en mezelf bijna om te leggen door dit soort mensen. Nu is die periode wel voorbij, maar nog steeds ben ik erg onzeker.
Zoek dan een professional op in plaats van ons. Als zelfs wij, velen van ons wetenschapper die veel meer verstand van de materie hebben dan die 'Patrick', je niet kunnen overtuigen... misschien wordt het tijd om eens een psychiater op te zoeken. Niet gemeen bedoeld - het is alleen voor je eigen gemoedsrust.

Er gaat niets uitzonderlijks gebeuren in 2012. Punt. Patrick heeft net zo veel argumenten als ieder ander aluhoedje, van welke (religieus of anders) aard dan ook. En ga ook niet op zoek naar dat soort verhalen, want blijkbaar heb je er naar gezocht ook.
pi_99696755
Ik heb een Psychiater en ben die periode ook al lang voorbij. Ik wist niet dat hier wetenschappers zaten sorry. Dat verhaal kwam ik tegen toen ik positieve dingen wilde opzoeken.
pi_99697191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:26 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb een Psychiater en ben die periode ook al lang voorbij. Ik wist niet dat hier wetenschappers zaten sorry. Dat verhaal kwam ik tegen toen ik positieve dingen wilde opzoeken.
Als dergelijke (doem)verhalen waar zouden zijn, dan zou het allang bekend zijn.
Dus als je in de toekomst weer langs zo'n verhaal komt, gewoon glimlachen en doorklikken naar de volgende site.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99697455
oke goede tip bedankt.
pi_100998018
Hebben jullie misschien wat wetenschappelijke artikelen die laten zien dat een poolshift niet zomaar kan gebeuren of waaruit blijkt dat het nog nooit gebeurd is. Ik kan er niet zoveel over vinden en ik blijf ermee in mijn maag zitten.
pi_101019251
niemand?
pi_101030698
Nope en als ik het zo lees dan kan je blijven zoeken naar informatie, maar dan is het nog de vraag of het je een bevredigend antwoord gaat geven.
pi_101038993
het valt te proberen toch? Als ik er zelf naar zoek kom ik alleen negatieve verhalen tegen. Daarom vraag ik het hier. Jullie zijn daar beter in dan ik.
pi_101041644
Ik kom alleen maar bij dit soort dingen uit:

Wat er verder gebeurt, is dat de aardkorst… Men wist lange tijd niet hoe een poolverschuiving kon gebeuren, het leek niet logisch. De aarde is een grote gyroscoop die met een ongelooflijke massa roteert. Als je de aarde gewoon naar de nieuwe as zou verschuiven, zou de hoeveelheid kracht en energie die je nodig hebt zó groot zijn, dat we ons niet kunnen voorstellen hoe de aarde op een natuurlijke manier uit zijn as getild kan worden. Er zou een maan om de aarde nodig zijn om dit soort kracht op te wekken ook al weten we dat de polen op de aarde voortdurend verschuiven.

Ik heb persoonlijk 215 miljoen jaar bestudeerd en we hebben het in die tijd verschillende 100 keer gedaan. Nu gaat men 415 miljoen jaar terug en onze assen zijn al vele malen verschoven. Ze zijn 13 000 jaar en 26 000 jaar geleden verschoven. En nu, 13 000 jaar later, precies op 12 december 2012, verwachten we wetenschappelijk dat de polen gaan verschuiven omdat ze in vlagen komen. Wanneer je het ziet gebeuren zie je niet enkel 1 poolverschuiving maar 10, 11, 12 op een rij. We hebben er pas 2 na elkaar gehad, dus zou je een poolverschuiving verwachten, maar we weten niet hoe.

In 1985 heeft men de ontdekking van een wetenschapper gevonden en geaccepteerd. De aardkorst is een dun eierschaaloppervlak en wordt daaronder omgeven door lava. Daartussen bevindt zich een gesteente dat de korst aan de lava vasthoudt. Dit is overal hetzelfde over heel de aarde. Het gesteente houdt het zo vast tot het magnetisch veld naar nul gaat.

Na 14-21 dagen wordt dit gesteente vloeibaar en kan het aardoppervlak naar willekeur ronddrijven. De aarde kan blijven draaien, daar verandert niets aan, maar het aardoppervlak kan verschuiven. Men denkt dat de ijskappen aan de Zuidpool in verhouding tot de rotatie van de aarde uit het middelpunt zijn, en wanneer de aarde vrij kan bewegen het ijs in de rotatie van de aarde zal verschuiven en de korst naar een nieuwe Noord- en Zuidpool zal verplaatsen. Men is hier vrijwel van overtuigd. Men is er in feite achtergekomen waar deze Noordpool gaat komen, wat 17° naar Rusland is.

Edgar Cayce, een beroemde wetenschapper uit 1920-1950, voorspelde in de jaren '20 dat er deze keer een poolverschuiving zou zijn. Hij voorspelde dat het 16° naar Rusland zou zijn. Dus komen de mediums en wetenschappers overeen dat dit waarschijnlijk zal plaatsvinden.
pi_101042275
Volgens mij heb je die tekst van deze site? Niet vervelend bedoeld, maar waarom zou je zo iemand serieus nemen? Hij geeft geen enkele bron voor zijn beweringen. De 'beroemde wetenschapper' Edgar Cayce is volgens wikipedia bijvoorbeeld een paranormaal medium.

De reden dat er geen wetenschappelijke artikelen zijn te vinden waarom het onmogelijk is, is waarschijnlijk dezelfde als waarom er geen artikelen te vinden zijn over de mogelijkheid van een spontane explosie van de aarde (zul je net zien dat hier een artikel van te vinden is :')). Het is volgens de huidige wetenschap duidelijk onmogelijk, waarom zou je het dan onderzoeken?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_101042445
Maar waarom is het dan onmogelijk, dat is mijn vraag.
pi_101042817
Waarom zou het wel mogelijk zijn? In de wetenschap moet degene die een claim doet daarvoor het bewijs aandragen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele fatsoenlijke onderbouwing gezien van poleshift, aardkorstverschuiving of wat dan ook, waarom zou ik het dan moeten weerleggen?

'That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.'
pi_101043465
Je zegt in je vorige post dat het volgens de huidige wetenschap onmogelijk is. Daarom wil ik graag weten waarom dat dan onmogelijk zou zijn.
pi_101043913
Hier staat de huidige visie op poleshift samengevat, misschien dat je daar wat wijzer van wordt? Het is echter nogal lastig om precies uit te leggen waarom iets niet kan, zeker als het zo vaag geformuleerd is.
pi_101044169
Oke dank je. Die link had ik al gelezen. Ik was gewoon benieuwd of iemand mij hier in makkelijke taal kon uitleggen waarom zoiets niet zou kunnen.
pi_101077794
zou iemand dit uit kunnen leggen?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:41:59 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_101077944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef samantha23 het volgende:
zou iemand dit uit kunnen leggen?
Het is de afgelopen 200 miljoen jaar niet gebeurd en bovendien zijn de factoren om zoiets te laten gebeuren zo bizar dat het onaannemelijk is dat dit zomaar eventjes gaat gebeuren in dec 2012.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_101078513
wat zijn die factoren dan? kan het niet komen doordat het aardmagnetisch veld omwisselt dat de onderlaag dan vloeibaar wordt waardoor de korst gaat glijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')