abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juli 2011 @ 13:29:40 #226
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99576014
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 02:08 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je had serieus niet door dat het een prequel was? Dan heb je echt meot je ogen dicht gekeken :')
Ja wel maar dat zegt de titel niet. Kortom het blijft een volstrekt overbodige film.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:36:50 #227
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99576293
Love and other Drugs (2010)
Jake Gyllenhaal is een pillenpusher (Het opdringen van medicijnen en misleiden van artsen is een echt beroep. ) en een vrouwen versierder. Gaan de weg wordt hij verliefd op een parkinson patiente.
Een aardige romcom.

cijfer 7 / imdb 6.6

No Strings Attached (2010)
Natalie Portman en Ashton Kutcher zijn sexvriendjes. Maar gaande weg worden ze toch verliefd.

Op een of andere manier is die portman nog steeds dat minder jarig kind. Haar rol als mid twintiger komt geen niet over.

cijfer 6 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_99578743
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:09 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]

Into the Wild

De 22-jarige, pas afgestudeerde Christopher McCandless laat zijn familie en veelbelovende toekomst achter zich, op zoek naar avontuur. Zonder bezittingen, weg van de valkuilen van de moderne wereld, probeert hij zijn weg te vinden in de wildernis van Alaska. Bijzondere ontmoetingen en de verraderlijke kracht en pracht van de natuur vormen zijn bestaan. Maar kan hij overleven?

Ik ben zelden zo onder de indruk geweest van een film. Ik heb hem gisterenavond gezien en nog steeds zitten mijn gedachten af en toe half in de film. Het is een prachtig verhaal, over een jonge man die alles achter zich laat en op zoek gaat naar zichzelf, om zich te meten met de natuur.

De film boeide van begin tot eind. Met mooie beelden en een prachtig, waargebeurd, verhaal. Indrukwekkend vooral en het gaf me wat stof tot nadenken. Een aanrader dus!

Cijfer: 9.
Topfilm. Staat in mijn top zoveel.
Zou het zelf ook nog wel willen doen, zo'n trip maken. Alleen niet zo'n afloop alstublieft :@

En de muziek natuurlijk _O_ :


[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 17-07-2011 14:59:59 ]
pi_99578965
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Topfilm. Staat in mijn top zoveel.
Zou het zelf ook nog wel willen doen, zo'n trip maken. Alleen niet zo'n afloop alstublieft :@
Alleen weglopen van huis zonder kaarten en een degelijke voorbereiding? :P


Ik heb net Rio gezien. Erg vrolijke en leuke animatiefilm. Ik geef hem een 8. :)
pi_99579221
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:58 schreef Justinn het volgende:

[..]

Alleen weglopen van huis zonder kaarten en een degelijke voorbereiding? :P


Ik heb net Rio gezien. Erg vrolijke en leuke animatiefilm. Ik geef hem een 8. :)
Niet hetzelfde afloop dus hè ;)

@ jimjim1983, sorry; dacht dat dat onderhand wel bekend was. :@

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 17-07-2011 15:24:53 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 15:11:09 #231
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_99579324
godver, nu weet ik dus dat het geen happy end heeft. dank.
pi_99589932
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:11 schreef jimjim1983 het volgende:
godver, nu weet ik dus dat het geen happy end heeft. dank.
Wie zegt dat dan?
Alleen een afloop waar Iemand91 niet blij van zou worden ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:53:17 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_99596947
The Graduate
Deel drama + deel coming-of-age = een totaal briljante film. Mike Nichols regisseert hier op een geweldige manier Dustin Hoffman in de beste rol uit zijn carriere als de pas afgestudeerde Benjamin Braddock die een relatie krijgt met Mrs. Robinson, maar na het ontmoeten van haar dochter stiekem meer verliefd wordt op haar.
De manier waarop Nichols het camera werk, de soms bijna avant-gardistische montage en de prachtige soundtrack van Simon & Garfunkel samenvoegt is om van te smullen en zorgt ervoor dat het niet zo maar een romantisch drama is. Ook in de scherpe dialogen en de sterke rollen die Hoffman en Bancroft (als de legendarische Mrs. Robinson) neer zetten bevindt zich een groot deel van de kwaliteit van de film.
Met recht een klassieker.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_99597838
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99597948
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:53 schreef Timo20 het volgende:
The Graduate
Deel drama + deel coming-of-age = een totaal briljante film. Mike Nichols regisseert hier op een geweldige manier Dustin Hoffman in de beste rol uit zijn carriere als de pas afgestudeerde Benjamin Braddock die een relatie krijgt met Mrs. Robinson, maar na het ontmoeten van haar dochter stiekem meer verliefd wordt op haar.
De manier waarop Nichols het camera werk, de soms bijna avant-gardistische montage en de prachtige soundtrack van Simon & Garfunkel samenvoegt is om van te smullen en zorgt ervoor dat het niet zo maar een romantisch drama is. Ook in de scherpe dialogen en de sterke rollen die Hoffman en Bancroft (als de legendarische Mrs. Robinson) neer zetten bevindt zich een groot deel van de kwaliteit van de film.
Met recht een klassieker.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Geweldige film iderdaad
pi_99598557
Laatst Interview gedownload uit 2003 met Katja Schuurman O+
Ijzersterke rol van mevrouw Schuurman, haar tegenspeler Pierre Bokma vond ik een beetje slecht acteren, maar dat zou wel aan de Nederlandse taal liggen.

Wat wel jammer was is dat ik de Amerikaanse versie al gezien had van Steve Buscemi en daardoor het plot en de wending al wist :)
  zondag 17 juli 2011 @ 23:20:09 #237
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_99598620
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:53 schreef Timo20 het volgende:
The Graduate
Deel drama + deel coming-of-age = een totaal briljante film. Mike Nichols regisseert hier op een geweldige manier Dustin Hoffman in de beste rol uit zijn carriere als de pas afgestudeerde Benjamin Braddock die een relatie krijgt met Mrs. Robinson, maar na het ontmoeten van haar dochter stiekem meer verliefd wordt op haar.
De manier waarop Nichols het camera werk, de soms bijna avant-gardistische montage en de prachtige soundtrack van Simon & Garfunkel samenvoegt is om van te smullen en zorgt ervoor dat het niet zo maar een romantisch drama is. Ook in de scherpe dialogen en de sterke rollen die Hoffman en Bancroft (als de legendarische Mrs. Robinson) neer zetten bevindt zich een groot deel van de kwaliteit van de film.
Met recht een klassieker.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Hoffman was daar al 30 jaar oud :P
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_99598643
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:19 schreef turance het volgende:
Laatst Interview gedownload uit 2003 met Katja Schuurman O+
Ijzersterke rol van mevrouw Schuurman, haar tegenspeler Pierre Bokma vond ik een beetje slecht acteren, maar dat zou wel aan de Nederlandse taal liggen.

Wat wel jammer was is dat ik de Amerikaanse versie al gezien had van Steve Buscemi en daardoor het plot en de wending al wist :)
De Amerikaanse versie is geniaal, ik ken het origineel nog niet.

Theo O+
Teeuwen O+

Wat een helden. En ook Buscemi is een baas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_99598822
Het origineel is echt veel beter dan de remake imo, maar dat is nagenoeg altijd wel het geval.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 17 juli 2011 @ 23:38:17 #240
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99599818
Source Code vandaag gezien. Niet onaardig, maar het verhaal is mij te spacy..
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 18 juli 2011 @ 01:00:38 #241
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99604018
Route Irish



Film over de (wan)toestanden in Irak. Vond het maar een saaie film en heb deze met tegenzin afgekeken. De film wist me namelijk totaal niet te boeien. Geen aanrader wat mij betreft.

Mijn cijfer: 5-
IMDB: 6,3
  maandag 18 juli 2011 @ 07:16:53 #242
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_99608345

Nobel Son (2007)
Alan Rickman is een professor die de Nobel Prijs wint. Vlak voordat ze naar Stockholm gaan om de prijs op te halen wordt zijn zoon ontvoerd. Niets is wat het lijkt. Een aardige thriller.

cijfer 7 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 18 juli 2011 @ 09:57:05 #243
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_99610339
The Last King of Scotland

Bij de release was ik meteen onder de indruk en ook een paar jaar later is dit een pareltje. Geweldige rol van Forest Whitaker als de gestoorde dictator Idi Amin. Hij is charmant en angstaanjagend tegelijk en deinst nergens voor terug. Van een ontspannen vriendschap verandert de relatie met de jonge arts (James McAvoy ) langzaam in een hel. De film geeft ook weer waarom het vaak fout gaat in afrika: de ene leider zet de ander af, beloofd gouden bergen maar vervalt uiteindelijk in dezelfde fouten als zijn voorganger en krijgt daardoor ook weer tegenstanders met legers achter zich aan. Eigenlijk klopt alles in deze film, uitstekende cast, lekker tempo, boeiend verhaal en mooie beelden.

9.0
  maandag 18 juli 2011 @ 10:31:27 #244
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_99611189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe durf je !?! Die film is subliem. Alles klopt aan die film.
Smaken verschillen, gelukkig. Denk dat ik te dom ben voor die film.

Nou, Buitendam, kom maar met je nr 1 film (...of heb ik er nou overheen gelezen?)
  maandag 18 juli 2011 @ 11:22:00 #245
286575 Roces18
Chef de party
pi_99612613
The Boat that Rocked

‘The Boat That Rocked' is een komedie waarin een band ontstaat tussen een groep jonge mensen in de jaren 60 en popmuziek. Een groep rebelse DJ's weten het hart van Groot-Brittannië te veroveren door muziek van een hele nieuwe generatie te spelen, waarmee ze zich afzetten tegen een regering die de voorkeur geeft aan jazzmuziek

Matige feelgood film die maar enkele leuke scenes heeft maar verder geen plot heeft. Het is leuk om een kijkje te hebben hoe het er vroeger aan toeging op zo'n schip onder het genot van een goede soundtrack maar veel meer dan dat is het eigenlijk niet. Karakters komen niet goed uit de verf, en de film duurt gewoon te lang. Veel potentie maar weinig waargemaakt.

6
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_99612905
Paul (2011)
Paul is een bijzonder grappige, maffe, originele, leuk vormgegeven comedy met een (iets te dik erbovenopliggende) boodschap. Een prima blowfilmpje en gewoon sterke grappen en een hoog feel-good gevoel.

Aanrader.

8.2/10 (IMDB: 7.2/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 18 juli 2011 @ 11:43:03 #247
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99613245
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:31 schreef El_Matador het volgende:
Paul (2011)
Paul is een bijzonder grappige, maffe, originele, leuk vormgegeven comedy met een (iets te dik erbovenopliggende) boodschap. Een prima blowfilmpje en gewoon sterke grappen en een hoog feel-good gevoel.

Aanrader.

8.2/10 (IMDB: 7.2/10)
Moet je echt blowen om het filmpje wat te vinden? Dan is toch elke film ok? 8)7
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 18 juli 2011 @ 11:48:47 #248
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_99613443
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Source Code vandaag gezien. Niet onaardig, maar het verhaal is mij te spacy..
Die heb ik gisteravond ook gekeken; ik vond het een erg sterke film. Prachtige beelden van Chicago ook, altijd mooi om plekken in films te zien waar je zelf ook hebt gelopen. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:51:09 #249
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99613520
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:48 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Die heb ik gisteravond ook gekeken; ik vond het een erg sterke film. Prachtige beelden van Chicago ook, altijd mooi om plekken in films te zien waar je zelf ook hebt gelopen. :+
Film was mooi vormgegeven idd en er werd best goed geacteerd, maar het lukt me niet om mee te gaan in het verhaal: teveel dingen die niet kunnen en ik kon niet meeleven met de hoofdpersoon. Kan ook aan mij liggen natuurlijk :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_99613792
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Moet je echt blowen om het filmpje wat te vinden? Dan is toch elke film ok? 8)7
Nee, dat hoeft niet, maar helpt wel natuurlijk. Het was bijvoorbeeld veel leuker dan het nerdy Scott Pilgrim vs. the World om maar een gehypte tegenhanger te noemen. De negatieve reviews hier staan in schril contrast met de waarderingen op IMDB en WhatiWatch trouwens.

Ja, het is geen Godfather, maar kom op zeg, :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')