Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweestquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef bobbybob het volgende:
Ik bedoel met behulp van technologie. En niet zoals vliegtuigen ofzo of iets aangedreven met propellors of motors; Vleugels, waarmee je net zoals vogels kunt vliegen en zweven en flapperen. Zoals Icarus ofzo.
Met moderne technologie zijn mensen in staat om zo'n beetje alles te doen wat de natuur duurt of beter.
Je hebt alleen die deltavliegers, maar dat is zweven, niet vliegen.
Zijn vogelvleugels zo complex dat ze onmogelijk zijn na te bouwen ? Wat is er dan zo onmogelijk aan precies ? Vogels hebben toch geen botten/spieren in hun veren ? Alleen zo'n uit de kluiten gegroeide pink die door de bovenkant van de vleugel loopt. Is het niet mogelijk om een robotisch metalen iets te maken wat hetzelfde doet als de botten in die vinger, ik bedoel als ze robotarmen kunnen maken om auto's compleet in elkaar te zetten, waarom geen robotledemaat die iets kan laten zweven en vliegen door te flapperen ?
Veren leven niet toch, is net zo dood als een tapijt in principe. Maak gewoon een robotarm die hetzelfde doet als de botten in die vogelvinger, doe er verenkleed overheen, soort van icarus achtige vleugels.
Het heeft ook niks met grootte of gewicht te maken, want er waren dino's 10 keer zo groot en lomp als mensen die precies hetzelfde mechanisme gebruikten, met hun leren reptielenhuid.
Duuus..... Kan iemand me uitleggen wat er zo moeilijk aan is, precies...... ??
Het heeft alles met gewicht te maken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef bobbybob het volgende:
Het heeft ook niks met grootte of gewicht te maken, want er waren dino's 10 keer zo groot en lomp als mensen die precies hetzelfde mechanisme gebruikten, met hun leren reptielenhuid.
Duuus..... Kan iemand me uitleggen wat er zo moeilijk aan is, precies...... ??
Als mensen geboren waren om te schaatsen, hadden we bij onze geboorte wel dunne metalen ijzers onder onze voeten gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:32 schreef MissNJ het volgende:
[..]
Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweest
Waarom doe je zo blase, zou je niet willen vliegen als een vogel. Tuurlijk heeft het geen nut, maar dat heeft vliegeren ook niet, of kyteboarden of kytesurfen. En dat heeft ook geen nut.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:32 schreef MissNJ het volgende:
[..]
Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweest
Niet echt, vliegtuig is toch echt anders dan vliegen met vleugels. Het geen niet om praktisch nut, maar om gewoon dat het leuk is. Zoals kyteboarden, of surfen, of duiken of zwemmen of wat dan ook.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
eigenlijk is de vliegtuig al een perfect oplossing voor dat.
Nou is er een beestje, eentje die ik zeer bewonder overigens, die jouw verhaal enigszins om'vliegt'!quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:39 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het heeft alles met gewicht te maken.
Pterosaurussen/pterodactylen waren wel vrij groot, maar niet zwaar. Net zoals vogels en vleermuizen hadden ze hele lichte skeletten, en de grootste van deze beesten waren geen echte vliegers, maar zwevers, net zoals de huidige albatrossen niet of nauwelijks in staat om van de grond op te stijgen, ze moesten van een klip "vallen" om voldoende snelheid op te bouwen om de vleugels voldoende lift te laten krijgen. Naast vleugels bestaan vogels hoofdzakelijk uit de borstspieren die de vleugels moeten aandrijven. Iemand van 70 kg zou, voor aandrijving van effectieve vleugels, enorme borstspieren moeten hebben, en dan ver over de 100 kg uitkomen.
Omdat als je een beest groter maakt, de verhoudiging tussen oppervlak en inhoud steeds ongunstiger wordt, gaat de verhouding tussen long-oppervlak en gewicht steeds problematischer worden, je krijgt niet voldoende zuurstof naar binnen om die gigantische spieren nog aan te sturen. De gigantische libellen van de oertijd bestonden bij gratie van de hogere zuurstof-concentratie.
Ofwel : mensen zijn wel degelijk te groot en te zwaar om te vliegen.
Probleem is echter dat vanwege ons gewicht, de benodigde hoeveelheid energie zo groot is, dat je deze niet met je lichaam kan opwekken, tenzij je wederom in een vliegtuig gaat zitten die je met trappers aandrijft.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:41 schreef bobbybob het volgende:
[..]
Niet echt, vliegtuig is toch echt anders dan vliegen met vleugels. Het geen niet om praktisch nut, maar om gewoon dat het leuk is. Zoals kyteboarden, of surfen, of duiken of zwemmen of wat dan ook.
De hommel is niet eens het grootste nog bestaande vliegende insect, er zijn hoornaar-soorten die nog zwaarder zijn, en de winnaars zijn een paar giga-kevers van 4-5 cm lengte. Maar in pre-historische tijden vlogen er libellen rond met een spanwijdte van meer dan een halve meter, een romplengte van 15-20 cm. Met de inefficiente manier waarop insecten zuurstof opnemen zouden die beesten met de afgenomen zuurstof-concentratie nu niet meer kunnen bestaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:41 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nou is er een beestje, eentje die ik zeer bewonder overigens, die jouw verhaal enigszins om'vliegt'!
De hommel!
Bij de hommel gaat het me om de verhouding vleugeloppervlak - lichaamsgrootte- en gewicht.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De hommel is niet eens het grootste nog bestaande vliegende insect, er zijn hoornaar-soorten die nog zwaarder zijn, en de winnaars zijn een paar giga-kevers van 4-5 cm lengte.
Maar de energie die je nodig hebt met flappende vleugels te vliegen kan ons lichaam niet opleveren, de kracht tot gewicht ratio is daarvoor niet groot genoeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:50 schreef Harunobu het volgende:
Vogelvleugels zijn inderdaad te complex om na te bouwen, maar dat is het probleem niet.
Vaste vleugels met een staalmotor of propellor zijn eindeloos veel simpeler, dus gebruikt men dat. In theorie kun je alsnog wel mechanische vleugels betheorizeren die je met je eigen armen controleert.
Je kan ook vliegen zonder aandrijving en zonder spierkracht, net als grote vogels gebruik makend van de opstijgende warme lucht. Maar niet met flappende vleugels.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is wel eens iemand op mankracht het kanaal overgevlogen. Maar dan hebben we het over een heel fitte atleet die zijn sterkste spieren zo efficient mogelijk gebruikt. Dus hij fietst om een propellor aan te drijven, in een aerodynamisch lichtgewicht vliegtuigje, en dan op een windstille dag. Het zit dus puur qua energie al op het randje.
Zweefvliegen is daarop gebaseerd. Overigens zijn er wel zogenaamde ornithopters ontwikkeld, het werkt ook wel, alleen niet zo erg goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan ook vliegen zonder aandrijving en zonder spierkracht, net als grote vogels gebruik makend van de opstijgende warme lucht. Maar niet met flappende vleugels.
Water Wingsquote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Er bestaan wel vleugels voor mensen alleen zijn ze weinig behulpzaam voor het vliegen.
Bingo wings?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Er bestaan wel vleugels voor mensen alleen zijn ze weinig behulpzaam voor het vliegen.
Velen zijn je voorgegaan, In een voortijdig graf.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:25 schreef Schonedal het volgende:
Ik heb wel eens geprobeerd iets dergelijks te bouwen omdat ik plannen had mee te doen met het TROS programma: Vlieg er eens uit.
De vleugels waren twee surfzeilen, het aluminium frame was met een parachuteharnas aan het lichaam verbonden.
De vleugels konden op en neer bewogen worden door gebruik te maken van de kracht in armen en benen.
De grote kracht die op de vleugels werkt werd gecompenseerd met elastieken veren.
Tot zover waren de plannen aardig uitgewerkt, bij een proefneming bleek dat het toestel veel te zwaar was om er iets mee te kunnen uitrichten.
Enige tijd later heeft de TROS het programma: Vlieg er eens uit in de ban gedaan omdat er teveel halsbrekende toeren werden uitgehaald om nog veilig te zijn.
Ik blijf met de gedachte spelen om zoiets nog eens van superlichte materialen te ontwerpen.
De bedoeling was niet om rondjes om de kerktoren te vliegen maar om een stukje verder te komen dan de andere deelnemers.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Velen zijn je voorgegaan, In een voortijdig graf.
Mensen hebben de spierkracht daar eenvoudigweg niet voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |