abonnement Unibet Coolblue
pi_99117967
Ik bedoel met behulp van technologie. En niet zoals vliegtuigen ofzo of iets aangedreven met propellors of motors; Vleugels, waarmee je net zoals vogels kunt vliegen en zweven en flapperen. Zoals Icarus ofzo.
Met moderne technologie zijn mensen in staat om zo'n beetje alles te doen wat de natuur duurt of beter.
Je hebt alleen die deltavliegers, maar dat is zweven, niet vliegen.

Zijn vogelvleugels zo complex dat ze onmogelijk zijn na te bouwen ? Wat is er dan zo onmogelijk aan precies ? Vogels hebben toch geen botten/spieren in hun veren ? Alleen zo'n uit de kluiten gegroeide pink die door de bovenkant van de vleugel loopt. Is het niet mogelijk om een robotisch metalen iets te maken wat hetzelfde doet als de botten in die vinger, ik bedoel als ze robotarmen kunnen maken om auto's compleet in elkaar te zetten, waarom geen robotledemaat die iets kan laten zweven en vliegen door te flapperen ?
Veren leven niet toch, is net zo dood als een tapijt in principe. Maak gewoon een robotarm die hetzelfde doet als de botten in die vogelvinger, doe er verenkleed overheen, soort van icarus achtige vleugels.

Het heeft ook niks met grootte of gewicht te maken, want er waren dino's 10 keer zo groot en lomp als mensen die precies hetzelfde mechanisme gebruikten, met hun leren reptielenhuid.
Duuus..... Kan iemand me uitleggen wat er zo moeilijk aan is, precies...... ??
pi_99118155
mens is gewoon te zwaar om een vleugels gebruiken.

In andere planeet waar er minder zwaarte kracht zou het wel best lukken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_99118189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef bobbybob het volgende:
Ik bedoel met behulp van technologie. En niet zoals vliegtuigen ofzo of iets aangedreven met propellors of motors; Vleugels, waarmee je net zoals vogels kunt vliegen en zweven en flapperen. Zoals Icarus ofzo.
Met moderne technologie zijn mensen in staat om zo'n beetje alles te doen wat de natuur duurt of beter.
Je hebt alleen die deltavliegers, maar dat is zweven, niet vliegen.

Zijn vogelvleugels zo complex dat ze onmogelijk zijn na te bouwen ? Wat is er dan zo onmogelijk aan precies ? Vogels hebben toch geen botten/spieren in hun veren ? Alleen zo'n uit de kluiten gegroeide pink die door de bovenkant van de vleugel loopt. Is het niet mogelijk om een robotisch metalen iets te maken wat hetzelfde doet als de botten in die vinger, ik bedoel als ze robotarmen kunnen maken om auto's compleet in elkaar te zetten, waarom geen robotledemaat die iets kan laten zweven en vliegen door te flapperen ?
Veren leven niet toch, is net zo dood als een tapijt in principe. Maak gewoon een robotarm die hetzelfde doet als de botten in die vogelvinger, doe er verenkleed overheen, soort van icarus achtige vleugels.

Het heeft ook niks met grootte of gewicht te maken, want er waren dino's 10 keer zo groot en lomp als mensen die precies hetzelfde mechanisme gebruikten, met hun leren reptielenhuid.
Duuus..... Kan iemand me uitleggen wat er zo moeilijk aan is, precies...... ??
Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweest :O
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:34:49 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99118274

(human powered flight is een slecht gekozen naam door de uploader)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_99118278
eigenlijk is de vliegtuig al een perfect oplossing voor dat.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:39:09 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99118452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef bobbybob het volgende:
Het heeft ook niks met grootte of gewicht te maken, want er waren dino's 10 keer zo groot en lomp als mensen die precies hetzelfde mechanisme gebruikten, met hun leren reptielenhuid.
Duuus..... Kan iemand me uitleggen wat er zo moeilijk aan is, precies...... ??
Het heeft alles met gewicht te maken.
Pterosaurussen/pterodactylen waren wel vrij groot, maar niet zwaar. Net zoals vogels en vleermuizen hadden ze hele lichte skeletten, en de grootste van deze beesten waren geen echte vliegers, maar zwevers, net zoals de huidige albatrossen niet of nauwelijks in staat om van de grond op te stijgen, ze moesten van een klip "vallen" om voldoende snelheid op te bouwen om de vleugels voldoende lift te laten krijgen. Naast vleugels bestaan vogels hoofdzakelijk uit de borstspieren die de vleugels moeten aandrijven. Iemand van 70 kg zou, voor aandrijving van effectieve vleugels, enorme borstspieren moeten hebben, en dan ver over de 100 kg uitkomen.

Omdat als je een beest groter maakt, de verhoudiging tussen oppervlak en inhoud steeds ongunstiger wordt, gaat de verhouding tussen long-oppervlak en gewicht steeds problematischer worden, je krijgt niet voldoende zuurstof naar binnen om die gigantische spieren nog aan te sturen. De gigantische libellen van de oertijd bestonden bij gratie van de hogere zuurstof-concentratie.

Ofwel : mensen zijn wel degelijk te groot en te zwaar om te vliegen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:39:35 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_99118472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:32 schreef MissNJ het volgende:

[..]

Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweest :O
Als mensen geboren waren om te schaatsen, hadden we bij onze geboorte wel dunne metalen ijzers onder onze voeten gehad.

:N
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_99118513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:32 schreef MissNJ het volgende:

[..]

Waarom doe je zo moeilijk, als een mens was bedoeld om te vliegen waren we wel een vogel geweest :O
Waarom doe je zo blase, zou je niet willen vliegen als een vogel. Tuurlijk heeft het geen nut, maar dat heeft vliegeren ook niet, of kyteboarden of kytesurfen. En dat heeft ook geen nut.
Je kunt ook zeggen als mensen waren bedoelt om te zwemmen hadden we wel kiewen gehad, maar dat hebben we niet en doen we ook. Zwemmen duiken en wat ik veel wat voor een pret.

En nee vliegen in een vliegtuig is niet hetzelfde als vliegen als een vogel. Weleens met een deltavlieger gevlogen ?
pi_99118554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
eigenlijk is de vliegtuig al een perfect oplossing voor dat.
Niet echt, vliegtuig is toch echt anders dan vliegen met vleugels. Het geen niet om praktisch nut, maar om gewoon dat het leuk is. Zoals kyteboarden, of surfen, of duiken of zwemmen of wat dan ook.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:41:49 #10
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_99118566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het heeft alles met gewicht te maken.
Pterosaurussen/pterodactylen waren wel vrij groot, maar niet zwaar. Net zoals vogels en vleermuizen hadden ze hele lichte skeletten, en de grootste van deze beesten waren geen echte vliegers, maar zwevers, net zoals de huidige albatrossen niet of nauwelijks in staat om van de grond op te stijgen, ze moesten van een klip "vallen" om voldoende snelheid op te bouwen om de vleugels voldoende lift te laten krijgen. Naast vleugels bestaan vogels hoofdzakelijk uit de borstspieren die de vleugels moeten aandrijven. Iemand van 70 kg zou, voor aandrijving van effectieve vleugels, enorme borstspieren moeten hebben, en dan ver over de 100 kg uitkomen.

Omdat als je een beest groter maakt, de verhoudiging tussen oppervlak en inhoud steeds ongunstiger wordt, gaat de verhouding tussen long-oppervlak en gewicht steeds problematischer worden, je krijgt niet voldoende zuurstof naar binnen om die gigantische spieren nog aan te sturen. De gigantische libellen van de oertijd bestonden bij gratie van de hogere zuurstof-concentratie.

Ofwel : mensen zijn wel degelijk te groot en te zwaar om te vliegen.
Nou is er een beestje, eentje die ik zeer bewonder overigens, die jouw verhaal enigszins om'vliegt'!

De hommel! :)
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_99118735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:41 schreef bobbybob het volgende:

[..]

Niet echt, vliegtuig is toch echt anders dan vliegen met vleugels. Het geen niet om praktisch nut, maar om gewoon dat het leuk is. Zoals kyteboarden, of surfen, of duiken of zwemmen of wat dan ook.
Probleem is echter dat vanwege ons gewicht, de benodigde hoeveelheid energie zo groot is, dat je deze niet met je lichaam kan opwekken, tenzij je wederom in een vliegtuig gaat zitten die je met trappers aandrijft.
Wil je echt alleen vleugels, dan moet je al snel richting raketmotoren gaan, wat de nodige kosten, maar ook risico's met zich meebrengt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99118776
je zou ook de lucht vervangen door water. Dan zweeft je namelijk al zonder vleugels.
En of in ruimte!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:50:35 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99118888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:41 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Nou is er een beestje, eentje die ik zeer bewonder overigens, die jouw verhaal enigszins om'vliegt'!

De hommel! :)
De hommel is niet eens het grootste nog bestaande vliegende insect, er zijn hoornaar-soorten die nog zwaarder zijn, en de winnaars zijn een paar giga-kevers van 4-5 cm lengte. Maar in pre-historische tijden vlogen er libellen rond met een spanwijdte van meer dan een halve meter, een romplengte van 15-20 cm. Met de inefficiente manier waarop insecten zuurstof opnemen zouden die beesten met de afgenomen zuurstof-concentratie nu niet meer kunnen bestaan.

Vogels hebben longen, een al veel efficientere manier van zuurstop-opname, vandaar dat vogels ook nu nog veel groter kunnen zijn dan insecten, en nog steeds kunnen vliegen. Echter, de albatros leeft op de mechanische grens van het kunnen opstijgen, en de grootste vogels zijn loopvogels waarvan de vleugels wat pathetische, nauwelijks functionele ledematen zijn geworden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:54:52 #14
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_99119036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De hommel is niet eens het grootste nog bestaande vliegende insect, er zijn hoornaar-soorten die nog zwaarder zijn, en de winnaars zijn een paar giga-kevers van 4-5 cm lengte.
Bij de hommel gaat het me om de verhouding vleugeloppervlak - lichaamsgrootte- en gewicht.
Die is, aerodynamisch gezien, volledig uit balans.
De hoornaar heeft grotere vleugels en van die kevers weet ik het niet.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_99128194
Er bestaat een robot meeuw die echt kan vliegen, Google op: robotmeeuw.
pi_99173030
ik zou zeggen, ontwikkel deze vleugels zelf.

het is vermoed ik mogelijk als je iets van vleugelbekrachtiging gebruikt, zodat je armen niet alles hoeven te tillen. je zal echter wel met enorme vleugels moeten werken, en vermoedelijk niet kunnen opstijgen, maar een klif(of vliegtuig) als start gebruiken, en alleen dankzij warme luchtstroming omhoog kunnen komen.
pi_99183335
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:29:05 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99187741
Wij zijn niet sterk genoeg, en ons lichaam is zodanig dat we nooit sterk genoeg zullen zijn. Het ontbreekt aan fysieke kracht. We zouden een enorm borstbeen moeten hebben om de spieren aan te hangen. Verder zijn we te zwaar, hebben te zware botten bijvoorbeeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99190360
Vogelvleugels zijn inderdaad te complex om na te bouwen, maar dat is het probleem niet.

Vaste vleugels met een staalmotor of propellor zijn eindeloos veel simpeler, dus gebruikt men dat. In theorie kun je alsnog wel mechanische vleugels betheorizeren die je met je eigen armen controleert.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:52:03 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99190437
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:50 schreef Harunobu het volgende:
Vogelvleugels zijn inderdaad te complex om na te bouwen, maar dat is het probleem niet.

Vaste vleugels met een staalmotor of propellor zijn eindeloos veel simpeler, dus gebruikt men dat. In theorie kun je alsnog wel mechanische vleugels betheorizeren die je met je eigen armen controleert.
Maar de energie die je nodig hebt met flappende vleugels te vliegen kan ons lichaam niet opleveren, de kracht tot gewicht ratio is daarvoor niet groot genoeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99193154
Er is wel eens iemand op mankracht het kanaal overgevlogen. Maar dan hebben we het over een heel fitte atleet die zijn sterkste spieren zo efficient mogelijk gebruikt. Dus hij fietst om een propellor aan te drijven, in een aerodynamisch lichtgewicht vliegtuigje, en dan op een windstille dag. Het zit dus puur qua energie al op het randje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:04:28 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99193301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is wel eens iemand op mankracht het kanaal overgevlogen. Maar dan hebben we het over een heel fitte atleet die zijn sterkste spieren zo efficient mogelijk gebruikt. Dus hij fietst om een propellor aan te drijven, in een aerodynamisch lichtgewicht vliegtuigje, en dan op een windstille dag. Het zit dus puur qua energie al op het randje.
Je kan ook vliegen zonder aandrijving en zonder spierkracht, net als grote vogels gebruik makend van de opstijgende warme lucht. Maar niet met flappende vleugels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99193488
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan ook vliegen zonder aandrijving en zonder spierkracht, net als grote vogels gebruik makend van de opstijgende warme lucht. Maar niet met flappende vleugels.
Zweefvliegen is daarop gebaseerd. Overigens zijn er wel zogenaamde ornithopters ontwikkeld, het werkt ook wel, alleen niet zo erg goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:19:09 #24
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_99195937
Er bestaan wel vleugels voor mensen alleen zijn ze weinig behulpzaam voor het vliegen.
Inter faeces et urinam nascimur,
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:22:04 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99196052
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Er bestaan wel vleugels voor mensen alleen zijn ze weinig behulpzaam voor het vliegen.
Water Wings
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:16:24 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99198409
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Er bestaan wel vleugels voor mensen alleen zijn ze weinig behulpzaam voor het vliegen.
Bingo wings?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:18:15 #27
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_99198480
Haha die ook :D
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_99198833
Ik heb wel eens geprobeerd iets dergelijks te bouwen omdat ik plannen had mee te doen met het TROS programma: Vlieg er eens uit.
De vleugels waren twee surfzeilen, het aluminium frame was met een parachuteharnas aan het lichaam verbonden.
De vleugels konden op en neer bewogen worden door gebruik te maken van de kracht in armen en benen.
De grote kracht die op de vleugels werkt werd gecompenseerd met elastieken veren.
Tot zover waren de plannen aardig uitgewerkt, bij een proefneming bleek dat het toestel veel te zwaar was om er iets mee te kunnen uitrichten.
Enige tijd later heeft de TROS het programma: Vlieg er eens uit in de ban gedaan omdat er teveel halsbrekende toeren werden uitgehaald om nog veilig te zijn.
Ik blijf met de gedachte spelen om zoiets nog eens van superlichte materialen te ontwerpen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:40:15 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99199449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:25 schreef Schonedal het volgende:
Ik heb wel eens geprobeerd iets dergelijks te bouwen omdat ik plannen had mee te doen met het TROS programma: Vlieg er eens uit.
De vleugels waren twee surfzeilen, het aluminium frame was met een parachuteharnas aan het lichaam verbonden.
De vleugels konden op en neer bewogen worden door gebruik te maken van de kracht in armen en benen.
De grote kracht die op de vleugels werkt werd gecompenseerd met elastieken veren.
Tot zover waren de plannen aardig uitgewerkt, bij een proefneming bleek dat het toestel veel te zwaar was om er iets mee te kunnen uitrichten.
Enige tijd later heeft de TROS het programma: Vlieg er eens uit in de ban gedaan omdat er teveel halsbrekende toeren werden uitgehaald om nog veilig te zijn.
Ik blijf met de gedachte spelen om zoiets nog eens van superlichte materialen te ontwerpen.
Velen zijn je voorgegaan, In een voortijdig graf.
Mensen hebben de spierkracht daar eenvoudigweg niet voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:47:05 #30
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_99199779
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_99220924
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Velen zijn je voorgegaan, In een voortijdig graf.
Mensen hebben de spierkracht daar eenvoudigweg niet voor.
De bedoeling was niet om rondjes om de kerktoren te vliegen maar om een stukje verder te komen dan de andere deelnemers.
pi_99248010
Denk dat er dan naast veel verkeersdoden, nog een categorie doden bij zou komen.

Daarnaast zal de luchtvaartmaatschappij dan in elkaar storten denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')