abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100995685
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waardeloos zeg! :X Hoe kan ik dan weten of ik op de goede weg ben qua leren? Ik wil mijzelf kunnen testen of ik op een 6 of op een 8 zit, of ik bepaalde onderdelen nog moet bijleren of niet, enz. Grrrrrrrr, weer wat nieuws }:|
Het is puur kennis stampen, dus oude tentamens zijn in principe niet heel hard nodig. Je kunt testen of je op de goede weg zit door te kijken hoeveel je uit jezelf kunt herproduceren bijvoorbeeld. Geen idee hoe het bij Leiden gaat, maar in Rotterdam krijgen we meestal een proeftentamen (gewoon 10 vragen) om te kijken of je redelijk op weg bent. Bij statistiek zaten er bij ons oefententamens in de boeken.

Maargoed, gewoon stampen, komt helemaal goed :P
pi_100995687
In het eerste jaar zijn alle tentamens meerkeuze, dus de 'diepte' van de vragen zegmaar is bij de meeste vakken wel gelijk. Ik lees (bijna) altijd de boeken, lees 1x de samenvatting van joho en ga naar de colleges en dan weet ik het wel :) Gelukkig kunnen ze niet al te diep op de stof ingaan met meerkeuze.

Edit: En er komt bij veel vakken wel een kort oefententamen op blackboard inderdaad!
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:55:53 #53
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100996104
Thanx allebei :) Ik ben het niet zo gewend om het op deze manier te leren, maar dan ga ik eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met het boek te lezen en samen te vatten en dat dan een paar keer te herhalen. Voor colleges heb ik geen tijd, dus dat laat ik in principe lopen. En ach desnoods zie ik dan het eerste tentamen als oefententamen ;)
Komt wel goed :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:49:21 #54
124676 RobertoCarlos
pi_101247607
Een vraag nog. Wat zijn nou de makkelijkste vakken in het eerste jaar? En waarom?

(ik moet namelijk zo snel mogelijk mijn bsa halen)

[ Bericht 27% gewijzigd door RobertoCarlos op 27-08-2011 10:54:34 ]
pi_101247680
Ik heb echt zin in mijn masterjaar O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:21:28 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101248141
Ik heb echt geen zin in mijn masterjaar O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101249368
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraag nog. Wat zijn nou de makkelijkste vakken in het eerste jaar? En waarom?

Ik kan alleen spreken vanuit mijn ervaring met Rotterdam, niet met Leiden, maar misschien heb je er wat aan :P

Voor de meeste mensen is statistiek een struikelblok. Als je dat onder de knie hebt, dan heb je al een voorsprong.

Voor de rest hangt de moeilijkheid heel erg af van wat je ligt. Sommige vakken worden vrij biologisch (bio/neuropsychologie, gezondheidspsychologie en delen van ontwikkelingspsychologie), sommige vakken zijn abstracter (cognitief/persoonlijkheid), andere zijn gewoon droog (geschiedenis/wetenschapsfilosofie). Persoonlijk vond ik sociale psychologie en arbeids- en organisatiepsychologie het makkelijkst. Heel erg moeilijk wordt het nooit, het is vooral een kwestie van alle stof bijhouden en het komt goed.
pi_101251609
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

Volgens mij moet je dan 40 studiepunten halen, waarvan minstens 1 statistiekvak en is het tutoraat academische vaardigheden verplicht (weet niet of dat ook zo is als je ernaast nog een andere studie doet). Dus dan zou je 4 moeilijke vakken kunnen laten zitten, en de moeilijkste zijn dan denk ik: toetsende statistiek en experimenteel en correlationeel onderzoek (statistiek.. dus niet zo leuk/best moeilijk ;)) verder was PKG best wel moeilijk en veel werk in vergelijking met de andere vakken, en bio- en neuropsychologie is ook wel ingewikkeld omdat het ineens best specifiek over de hersenen gaat (behalve als je daar al veel basiskennis over hebt, dan is het wel makkelijk denk ik :P)

Dus die 4 vakken zou ik dan het eerste overslaan als ik jou was! :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:42:42 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101253378
Maar zou je niet, statistisch gezien, je kansen spreiden? Als je nou een van de "makkelijke" vakken niet haalt...? Niet geschoten is altijd mis, toch?

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:07:39 #60
124676 RobertoCarlos
pi_101254148
Wat is er veel werk of moeilijk aan PKG? (ik heb de e-studiegids gelezen)
Het lijkt me dat het vooral veel theorieën zijn over stoornissen en dat die in een 1e jaarsvak alleen maar opgesomd worden. Iemand enig idee trouwens hoe lang die paper moet zijn en wat het onderwerp/ de vraag is? :s)
  zondag 28 augustus 2011 @ 08:58:14 #61
124676 RobertoCarlos
pi_101280245
Bedankt iedereen (en natuurlijk Kimbrleyy in het bijzonder) :)
De 4 vakken die ik dit jaar in principe nog ff niet doe, zijn dan dus Toetsende Statistiek, Experimenteel en Correlationeel Onderzoek, Bio- en Neuropsychologie en Persoonlijkheids, Klinische en Gezondheidspsychologie.

Omdat ik het wat eng vind om te wachten tot het allerlaatste blok om het laatste vak te gaan halen, ga ik denk ik toch maar PKG in het 2e blok proberen. Ik hoop maar dat het gewoon veel boeken stampen is. Als ik dat toch haal, moet ik in feb/maart nog maar 2 vakken en heb ik de Bsa ergens in maart.
Lukt dat niet of wordt dat echt teveel werk, dan heb ik altijd nog Cognitieve Psychologie in het laatste blok achter de hand.
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:48:38 #62
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_101282490
Ik vond PKG een van de leukste vakken in het eerste jaar. Mijn tip is gewoon alles goed bij houden, vooral belangrijke details onthouden (bij wie komt wat het meest/minst voor) van de samengestelde studieboek en minder richten op de gezondheid gedeelte (want dat is het makkelijkste gedeelte).
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:57:23 #63
124676 RobertoCarlos
pi_101282692
Thx Sharkdoggie, PKG lijkt me op zich ook leuk en interessant want je hoort en leest er zowiezo al veel over. Je kunt de stof denk ik makkelijk relateren aan bekende gevallen, waardoor je het makkelijker onthoudt. Maar het licht er dan ook weer aan hoe diep ze op de stof ingaan....
En ik geloof idd dat het vak, naar verhouding, meer werk is zoals Kimbrleyy zegt, met een lange paper enzo...
Maar goed, maar gewoon proberen en kijken hoe ver ik kom...
pi_101284020
Het was wel interessant inderdaad, dus je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen! :) Ik herinner me wel nog dat het tentamen best lastig was, omdat het ineens een tweekeuze tentamen is ipv vierkeuze, maar weet het niet meer precies :P Maar als je er genoeg tijd in steekt is het allemaal wel prima te doen! :)
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:02:59 #65
124676 RobertoCarlos
pi_101284386
In dat geval gaat ik er voor! Thanx :s)

(Wordt idd 2-keuze vragen, ben benieuwd hoe dat is.)
pi_101284515
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:51 schreef Kimbrleyy het volgende:
Ik herinner me wel nog dat het tentamen best lastig was, omdat het ineens een tweekeuze tentamen is ipv vierkeuze, maar weet het niet meer precies :P
Onbetrouwbare snerttoetsen zijn dat :P Het enige wat ze testen is of je in instinkers trapt of niet.
pi_101285586
Haha ja, vraag me af of de inhoud van het tentamen wel wetenschappelijk onderbouwd is! 8)7
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:52:11 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101285747
Wij hadden bij statistiek een 2-keuze tentamen. Damn....! Dan ga je aan alles twjifelen, haha.
pi_101288719
Bah, dat lijkt me niets! Al vind ik meerkeuze op zich wel handig bij statistiek, want als ik dan iets uitreken en mijn antwoord staat er niet tussen dan weet ik meteen dat het niet klopt :)
Maar nu gelukkig geen statistiekvakken meer, komt alleen nog terug in m'n bachelorproject! *O*
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:51:47 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101298280
Ik mag het weer gaan gebruiken tijdens mijn master thesis... Dat gaat nog wat worden :')
pi_101299045
Ik vond PKG ook erg leuk :D Voor de paper moesten wij een gedraging van jezelf uit kiezen die je wilde veranderen, en dan aan de hand van de behandelde literatuur een verander stappenplan maken :) Ik vond het erg leuk omdat je heel bewust op jezelf leerde reflecteren, dat heb ik enorm gemist in de rest van de bachelor.

Ik vond Geschiedenis v/d Psychologie een klotevak, heb hem ook moeten herkansen en eindige alsnog met een krappe 6 :P Heel theoretisch, abstract en saai.

Aan m'n cijferlijst te zien vond ik bio- en neuropsychologie ontwikkelings- en onderwijspsychologie en Tutoraat het makkelijkst ;) En Geschiedenis v/d Psychologie en de statistiekvakken het lastigst :)
pi_101299363
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:10 schreef MeloD het volgende:
Ik vond PKG ook erg leuk :D Voor de paper moesten wij een gedraging van jezelf uit kiezen die je wilde veranderen, en dan aan de hand van de behandelde literatuur een verander stappenplan maken :) Ik vond het erg leuk omdat je heel bewust op jezelf leerde reflecteren, dat heb ik enorm gemist in de rest van de bachelor.

Ik vond Geschiedenis v/d Psychologie een klotevak, heb hem ook moeten herkansen en eindige alsnog met een krappe 6 :P Heel theoretisch, abstract en saai.

Aan m'n cijferlijst te zien vond ik bio- en neuropsychologie ontwikkelings- en onderwijspsychologie en Tutoraat het makkelijkst ;) En Geschiedenis v/d Psychologie en de statistiekvakken het lastigst :)
Heb je dan geen IBV gehad? Daar heb ik echt leren reflecteren, af en toe wat zweverig maar eigenlijk wel heel leuk :)

Geschiedenis vd Psychologie was wel heel saai inderdaad, snap wel dat het er bij hoort.. maar denk niet dat ze iemand er een plezier mee doen, haha :P
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:19:24 #73
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101299408
In Tilburg is "Inleiding en Geschiedenis van de Psychologie" één van de eerste vakken die je krijgt. Ik was toen nog best fanatiek qua lezen etc. dus het was wel te doen.. Gelukkig werd het daarna leuker O+
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:32:36 #74
124676 RobertoCarlos
pi_101299912
Da's wel grappig..... ik heb het boek voor het vak Geschiedenis van de Psychologie (van Bem) inmiddels gelezen en ik vond het heel leuk eigenlijk. Erg boeiend om te zien hoe langzaam al die ideeën zich ontwikkelen in de ideeën die we nu hebben, bijv over mind en body
Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het saai vinden hoor, zeker direct aan het begin van de studie...

Ik ben benieuwd hoe ik PKG ga vinden.... ik doe de studie namelijk niet om mijzelf te helpen of om over mijzelf te schrijven.
Dat heb ik trouwens zowiezo niet nodig, want ik ben namelijk perfect 8-)
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:31:28 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101302696
BSc! :D Thesis is voldoende!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')