Het is puur kennis stampen, dus oude tentamens zijn in principe niet heel hard nodig. Je kunt testen of je op de goede weg zit door te kijken hoeveel je uit jezelf kunt herproduceren bijvoorbeeld. Geen idee hoe het bij Leiden gaat, maar in Rotterdam krijgen we meestal een proeftentamen (gewoon 10 vragen) om te kijken of je redelijk op weg bent. Bij statistiek zaten er bij ons oefententamens in de boeken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waardeloos zeg!Hoe kan ik dan weten of ik op de goede weg ben qua leren? Ik wil mijzelf kunnen testen of ik op een 6 of op een 8 zit, of ik bepaalde onderdelen nog moet bijleren of niet, enz. Grrrrrrrr, weer wat nieuws
![]()
Ik kan alleen spreken vanuit mijn ervaring met Rotterdam, niet met Leiden, maar misschien heb je er wat aanquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraag nog. Wat zijn nou de makkelijkste vakken in het eerste jaar? En waarom?
(ik moet namelijk zo snel mogelijk mijn bsa halen)
Volgens mij moet je dan 40 studiepunten halen, waarvan minstens 1 statistiekvak en is het tutoraat academische vaardigheden verplicht (weet niet of dat ook zo is als je ernaast nog een andere studie doet). Dus dan zou je 4 moeilijke vakken kunnen laten zitten, en de moeilijkste zijn dan denk ik: toetsende statistiek en experimenteel en correlationeel onderzoek (statistiek.. dus niet zo leuk/best moeilijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een vraag nog. Wat zijn nou de makkelijkste vakken in het eerste jaar? En waarom?
(ik moet namelijk zo snel mogelijk mijn bsa halen)
Onbetrouwbare snerttoetsen zijn datquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:51 schreef Kimbrleyy het volgende:
Ik herinner me wel nog dat het tentamen best lastig was, omdat het ineens een tweekeuze tentamen is ipv vierkeuze, maar weet het niet meer precies![]()
Heb je dan geen IBV gehad? Daar heb ik echt leren reflecteren, af en toe wat zweverig maar eigenlijk wel heel leukquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:10 schreef MeloD het volgende:
Ik vond PKG ook erg leukVoor de paper moesten wij een gedraging van jezelf uit kiezen die je wilde veranderen, en dan aan de hand van de behandelde literatuur een verander stappenplan maken
Ik vond het erg leuk omdat je heel bewust op jezelf leerde reflecteren, dat heb ik enorm gemist in de rest van de bachelor.
Ik vond Geschiedenis v/d Psychologie een klotevak, heb hem ook moeten herkansen en eindige alsnog met een krappe 6Heel theoretisch, abstract en saai.
Aan m'n cijferlijst te zien vond ik bio- en neuropsychologie ontwikkelings- en onderwijspsychologie en Tutoraat het makkelijkstEn Geschiedenis v/d Psychologie en de statistiekvakken het lastigst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |