Andere landen straffen nog softer dan NL... ?quote:Geweld A'veen uitgevoerd door profi terrorsquad
Een schokkende update over het nu al beruchte
buurtfeestterreurtopic. Stukje duiding dat u in NRC niet leest, altijd
goed voor uw onderbuik.
Gruwelijk feit 1: het uit zes man bestaande groepje tuig, waaronder
tokkieblanken en haatmocro's, heeft met opzet zoveel mogelijk geweld
gebruikt om de slachtoffers zo ernstig mogelijk te kunnen martelen. De
60-jarige man die als eerste werd neergehoekt heeft "de
schoenafdrukken op zijn hoofd staan" omdat er genadeloos op hem werd
ingetrapt terwijl hij weerloos en roerloos op de grond lag.
Gruwelijk feit 2: de zes haters hebben, nadat ze de eerste
buurtbewoners kapot hadden gemaakt, nog meer vrienden opgetrommeld om
"te komen rellen".
Gruwelijk feit 3: enkele van de relschoppers waren professioneel
vechter, waarschijnlijk kickbokser, te zien aan de manier waarop ze de
onschuldige slachtoffers voor de lol martelden met trappen "gericht op
het hoofd".
Gruwelijk feit 4: nadat de relschoppers zijn weggevlucht hebben ze nog
een willekeurig meisje van de fiets getrokken.
Gruwelijk feit 5: een van de daders had zo weinig respect/
samelevinghaat dat hij doodleuk zelf aangifte heeft proberen te doen
van mishandeling.
Gruwelijk feit 6: de politie heeft dit zo lang mogelijk stil proberen
te houden, want dit soort dingen gebeuren nou eenmaal niet in
Nederland, al helemaal niet als er ook Marokkanen bij zijn betrokken.
Stel dat u zich onveilig gaat voelen op straat. In uw eigen buurt,
tijdens een gezellig buurtfeestje. Dat moeten we niet willen met z'n
allen. Gruwelijk feit 7: de daders worden ongetwijfeld niet al te hard
gestraft, "want de straffen in Nederland zijn al de strengste van
Europa".
Gruwelijk feit 8: over niet al te lange tijd lopen deze lieverdjes
(ook maar slachtoffers van sociaal economische omstandigheden enzo)
weer gewoon buiten en trekken ze úw dochter van de fiets of slaan ze
úw feestje in puin, als ze bijvoorbeeld terugkomen van een
gesubsidieerde kickboksles.
Gruwelijk feit 9: ook nu zal er helemaal NIETS veranderen, wordt u als
bezorgde burger gewoon weggezet als racist, onderbuikroeper en
ultrarechts, kotst de dichtgetikte, zelfbenoemde NRC-babyboomelite nog
gewoon openlijk over u heen omdat u zo naar doet tegen die perfect
werkende rechtstaat, heeft de politiek dikke schijt aan uw gevoelens
van onbehagen en mag u lijdzaam gaan zitten wachten tot ú het winnende
lot uit de staatsloterij die "slachtoffer van zinloos geweld" heet
trekt. Nee, u mag uzelf niet verdedigen nee.
Gruwelijk feit 10: in Amstelveen heeft Wilders er weer een hoop
stemmers bij. Dat is trouwens het enige begrijpelijke aan dit verhaal.
Welterusten Nederland.
Je hebt helemaal gelijk. Laten we voor moord en verkrachting taakstraffen uitdelen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:06 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus iets wat ik daadwerkelijk niet snap, zo'n beetje elk westers land wat hogere straffen heeft als Nederland heeft doorgaans hogere misdaadcijfers dan Nederland maar nog altijd blijven mensen gewoon hun vingers in hun oren stoppen om te blijven roepen "Nee nee, harder straffen gaat alles oplossen!".
Ik kan het me niet voorstellen. (Maar ik wEEt het niet en kan het dus ook mis hebben)quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:06 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus iets wat ik daadwerkelijk niet snap, zo'n beetje elk westers land wat hogere straffen heeft
Harder straffen lost alleen op bij mensen die nog 'redbaar zijn'. Verder is het voor de slachtoffers nu eenmaal meer rechtvaardig gevoel opwekkend.quote:als Nederland heeft doorgaans hogere misdaadcijfers dan Nederland maar nog altijd blijven mensen gewoon hun vingers in hun oren stoppen om te blijven roepen "Nee nee, harder straffen gaat alles oplossen!".
Mooie argumenten, heeft je onderbuik die verzonnen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Laten we voor moord en verkrachting taakstraffen uitdelen.
De harde aanpak werkt niet.
Wij straffen het strengste in Europa maar we doen het het slechtste op vrijwel elk punt. Maar vooral harder gaan straffen hoor, je onderbuik verteld je immers altijd wel wat een goede oplossing is.quote:Misdaad in Nederland
Het aantal misdrijven dat de politie in 2001 registreerde, bedroeg 1.357.617 (bron: CBS). In verhouding tot de bevolkingsgrootte is dat bijna twee keer zoveel als bijvoorbeeld in Oostenrijk (bron: AD, 10 juli 2002). Rotterdam is met acht moorden per 100.000 inwoners per jaar veruit de meest moorddadige stad van West-Europa (bron: Het Parool, 22 juli 2002). Aangezien van lang niet alle misdrijven aangifte wordt gedaan, is de werkelijke criminaliteit een stuk hoger. Volgens de International Crime Victim Survey werd in Nederland in 2000 maar liefst 25,2% van de bevolking (instellingen en bedrijven niet meegerekend) slachtoffer van ten minste één misdrijf. Dat is na Engeland en Wales het hoogste percentage van de dertien Europese landen die gemeten werden. Nederland is de Verenigde Staten (score: 21,1%) qua misdaad inmiddels ruim voorbijgestreefd. Een in het oog springend verschil tussen beide landen is dat jaarlijks 0,8% van de Nederlandse vrouwen slachtoffer wordt van aanranding of verkrachting een twee keer zo hoog percentage als in de VS.
Het jaarlijks aantal geregistreerde misdrijven per 10.000 inwoners steeg de afgelopen decennia achtereenvolgens van 115 (1960) naar 205 (1970) naar 501 (1980) naar 761 (1990) naar 817 (2000) (bron: CBS). Dat is sinds 1960 een toename met een factor 7. Men vermoedt dat het percentage misdrijven waarvan aangifte wordt gedaan, nu kleiner is dan in 1960, zodat de werkelijke toename nog hoger is.
Het werkt sowieso niet bij bepaalde types, straffen.quote:
Mijn favoriete woord uit de 'bron' trouwensquote:samelevinghaat
Och het is geen taalforum, kijk naar de kernboodschap, het brede plaatje.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Stranger het volgende:
Waar komt dit geweldig geschreven stukje nieuws vandaan? Om te huilen.
Heb je een bron hiervan?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
De straffen zijn dan misschien het langst/zwaarst maar het zijn wel de meest luxe gevangenissen en dus goed uit te houden
quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Och het is geen taalforum, kijk naar de kernboodschap, het brede plaatje.
De bron is simpel, alledaagse praktijk-ellende.
Hoor en wederhoor, de rauwe kant mag ook wel eens beschreven worden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:17 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is een bar slecht geschreven verhaal van, overduidelijk gekleurd ook.
Maar het komt dus grotendeels uit je eigen duim of niet?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor, de rauwe kant mag ook wel eens beschreven worden.
Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". Verder stond hij in geuren en kleuren te vertellen dat hij zonder problemen drugs naar binnen kon krijgen en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:15 schreef KwisatzHaderach het volgende:
1: Het zijn altijd de niet-criminelen die roepen dat een gevangenis best een fijne plek is om je zomer door te brengen.
Je hoeft in ieder geval over weinig dingen na te denken (lijkt me dan, geen ervaring).quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". Verder stond hij in geuren en kleuren te vertellen dat hij zonder problemen drugs naar binnen kon krijgen en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.
En ik ken er nog twee die er absoluut geen problemen mee hadden.
Dus ja: die bajes is prima te doen, mits je tegen opsluiting kunt.
Nee, geenszins.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:34 schreef bas-beest het volgende:
Maar het komt dus grotendeels uit je eigen duim of niet?
Zo ver ik weet is in NL de cel privé, of met 2. Er is tv, radio en toilet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef TimMer1981 het volgende:
Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.
Dat snap ik ook nog wel, maar waarom doe je opzettelijk zo vaag over die bron dan? Zet 'm er gewoon bij, dit wekt alleen maar argwaan op.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, geenszins.
Check de feiten, daar draait het om. Bron is in deze n.v.t., gewoon iemand/site die de boel op deze manier in 1 stukje aan elkaar schreef in opsommende wijze.
Laatst was er weer zo een 'bron? roepertje'quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:53 schreef bas-beest het volgende:
Dat snap ik ook nog wel, maar waarom doe je opzettelijk zo vaag over die bron dan? Zet 'm er gewoon bij, dit wekt alleen maar argwaan op.
Je zegt het min of meer zelf al: je kent toevallig psychiatrisch patienten die totaal geen leven hebben. Hun beleving zegt niet zoveel over het reilen en zeilen in een gevangenis.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". Verder stond hij in geuren en kleuren te vertellen dat hij zonder problemen drugs naar binnen kon krijgen en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.
Daar verder dan maarquote:Op woensdag 6 juli 2011 01:00 schreef Elfletterig het volgende:
Dubbel: Relschoppers slaan man halfdood bij buurtfeest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |