abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:56:55 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99093659
quote:
Geweld A'veen uitgevoerd door profi terrorsquad
Een schokkende update over het nu al beruchte
buurtfeestterreurtopic. Stukje duiding dat u in NRC niet leest, altijd
goed voor uw onderbuik.
Gruwelijk feit 1: het uit zes man bestaande groepje tuig, waaronder
tokkieblanken en haatmocro's, heeft met opzet zoveel mogelijk geweld
gebruikt om de slachtoffers zo ernstig mogelijk te kunnen martelen. De
60-jarige man die als eerste werd neergehoekt heeft "de
schoenafdrukken op zijn hoofd staan" omdat er genadeloos op hem werd
ingetrapt terwijl hij weerloos en roerloos op de grond lag.
Gruwelijk feit 2: de zes haters hebben, nadat ze de eerste
buurtbewoners kapot hadden gemaakt, nog meer vrienden opgetrommeld om
"te komen rellen".
Gruwelijk feit 3: enkele van de relschoppers waren professioneel
vechter, waarschijnlijk kickbokser, te zien aan de manier waarop ze de
onschuldige slachtoffers voor de lol martelden met trappen "gericht op
het hoofd".
Gruwelijk feit 4: nadat de relschoppers zijn weggevlucht hebben ze nog
een willekeurig meisje van de fiets getrokken.
Gruwelijk feit 5: een van de daders had zo weinig respect/
samelevinghaat dat hij doodleuk zelf aangifte heeft proberen te doen
van mishandeling.
Gruwelijk feit 6: de politie heeft dit zo lang mogelijk stil proberen
te houden, want dit soort dingen gebeuren nou eenmaal niet in
Nederland, al helemaal niet als er ook Marokkanen bij zijn betrokken.
Stel dat u zich onveilig gaat voelen op straat. In uw eigen buurt,
tijdens een gezellig buurtfeestje. Dat moeten we niet willen met z'n
allen.
Gruwelijk feit 7: de daders worden ongetwijfeld niet al te hard
gestraft, "want de straffen in Nederland zijn al de strengste van
Europa
".
Gruwelijk feit 8: over niet al te lange tijd lopen deze lieverdjes
(ook maar slachtoffers van sociaal economische omstandigheden enzo)
weer gewoon buiten en trekken ze úw dochter van de fiets of slaan ze
úw feestje in puin, als ze bijvoorbeeld terugkomen van een
gesubsidieerde kickboksles.
Gruwelijk feit 9: ook nu zal er helemaal NIETS veranderen, wordt u als
bezorgde burger gewoon weggezet als racist, onderbuikroeper en
ultrarechts, kotst de dichtgetikte, zelfbenoemde NRC-babyboomelite nog
gewoon openlijk over u heen omdat u zo naar doet tegen die perfect
werkende rechtstaat, heeft de politiek dikke schijt aan uw gevoelens
van onbehagen en mag u lijdzaam gaan zitten wachten tot ú het winnende
lot uit de staatsloterij die "slachtoffer van zinloos geweld" heet
trekt. Nee, u mag uzelf niet verdedigen nee.
Gruwelijk feit 10: in Amstelveen heeft Wilders er weer een hoop
stemmers bij. Dat is trouwens het enige begrijpelijke aan dit verhaal.
Welterusten Nederland
.
Andere landen straffen nog softer dan NL... ? :?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99094212
Dit is dus iets wat ik daadwerkelijk niet snap, zo'n beetje elk westers land wat hogere straffen heeft als Nederland heeft doorgaans hogere misdaadcijfers dan Nederland maar nog altijd blijven mensen gewoon hun vingers in hun oren stoppen om te blijven roepen "Nee nee, harder straffen gaat alles oplossen!".
pi_99094293
De straffen zijn dan misschien het langst/zwaarst maar het zijn wel de meest luxe gevangenissen en dus goed uit te houden
pi_99094336
quote:
18s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:06 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus iets wat ik daadwerkelijk niet snap, zo'n beetje elk westers land wat hogere straffen heeft als Nederland heeft doorgaans hogere misdaadcijfers dan Nederland maar nog altijd blijven mensen gewoon hun vingers in hun oren stoppen om te blijven roepen "Nee nee, harder straffen gaat alles oplossen!".
Je hebt helemaal gelijk. Laten we voor moord en verkrachting taakstraffen uitdelen.

De harde aanpak werkt niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:11:47 #5
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99094445
quote:
18s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:06 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus iets wat ik daadwerkelijk niet snap, zo'n beetje elk westers land wat hogere straffen heeft
Ik kan het me niet voorstellen. (Maar ik wEEt het niet en kan het dus ook mis hebben)
quote:
als Nederland heeft doorgaans hogere misdaadcijfers dan Nederland maar nog altijd blijven mensen gewoon hun vingers in hun oren stoppen om te blijven roepen "Nee nee, harder straffen gaat alles oplossen!".
Harder straffen lost alleen op bij mensen die nog 'redbaar zijn'. Verder is het voor de slachtoffers nu eenmaal meer rechtvaardig gevoel opwekkend.
Een taakstraf van 120 uur, of 120 dagen brommen (netto, dus bruto nog meer) ... dat laatste zal een nabestaande beter verwerken.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_99094488
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Laten we voor moord en verkrachting taakstraffen uitdelen.

Mooie argumenten, heeft je onderbuik die verzonnen?
Hier wat mooie cijfertjes voor je:
quote:
Misdaad in Nederland

Het aantal misdrijven dat de politie in 2001 registreerde, bedroeg 1.357.617 (bron: CBS). In verhouding tot de bevolkingsgrootte is dat bijna twee keer zoveel als bijvoorbeeld in Oostenrijk (bron: AD, 10 juli 2002). Rotterdam is met acht moorden per 100.000 inwoners per jaar veruit de meest moorddadige stad van West-Europa (bron: Het Parool, 22 juli 2002). Aangezien van lang niet alle misdrijven aangifte wordt gedaan, is de werkelijke criminaliteit een stuk hoger. Volgens de International Crime Victim Survey werd in Nederland in 2000 maar liefst 25,2% van de bevolking (instellingen en bedrijven niet meegerekend) slachtoffer van ten minste één misdrijf. Dat is na Engeland en Wales het hoogste percentage van de dertien Europese landen die gemeten werden. Nederland is de Verenigde Staten (score: 21,1%) qua misdaad inmiddels ruim voorbijgestreefd. Een in het oog springend verschil tussen beide landen is dat jaarlijks 0,8% van de Nederlandse vrouwen slachtoffer wordt van aanranding of verkrachting een twee keer zo hoog percentage als in de VS.

Het jaarlijks aantal geregistreerde misdrijven per 10.000 inwoners steeg de afgelopen decennia achtereenvolgens van 115 (1960) naar 205 (1970) naar 501 (1980) naar 761 (1990) naar 817 (2000) (bron: CBS). Dat is sinds 1960 een toename met een factor 7. Men vermoedt dat het percentage misdrijven waarvan aangifte wordt gedaan, nu kleiner is dan in 1960, zodat de werkelijke toename nog hoger is.
Wij straffen het strengste in Europa maar we doen het het slechtste op vrijwel elk punt. Maar vooral harder gaan straffen hoor, je onderbuik verteld je immers altijd wel wat een goede oplossing is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:13:19 #7
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99094517
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef Confetti het volgende:

Het werkt sowieso niet bij bepaalde types, straffen.

Bij video opnamen en uber-bewijs van dit soort daders is het wel jammer dat nl het schavot en lijfstraffen weg deed, dat zou misschien wel openbaar geweld voorkomen in onze ict age.
pi_99094587
Waar komt dit geweldig geschreven stukje nieuws vandaan? Om te huilen.

quote:
samelevinghaat
Mijn favoriete woord uit de 'bron' trouwens :D

[ Bericht 64% gewijzigd door Stranger op 06-07-2011 00:23:48 ]
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:15:17 #9
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_99094617
1: Het zijn altijd de niet-criminelen die roepen dat een gevangenis best een fijne plek is om je zomer door te brengen.

2: Er zijn nu eenmaal mensen die denken dat crimineel gedrag een economisch afweging is tussen opbrengst en (lange termijn) gevolgen.

Beide problemen zullen nooit worden opgelost en ondertussen wordt er een hoop belastinggeld uitgegeven aan steeds langere gevangenisstraffen. Maar gelukkig kan de zorg en het onderwijs nog wel wat missen.

Als je criminelen wil afschrikken moet je niet zwaarder straffen maar de pakkans gigantisch verhogen. Maar dat klinkt niet zo stoer.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:15:22 #10
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99094621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Stranger het volgende:
Waar komt dit geweldig geschreven stukje nieuws vandaan? Om te huilen.
Och het is geen taalforum, kijk naar de kernboodschap, het brede plaatje.
De bron is simpel, alledaagse praktijk-ellende.
pi_99094681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
De straffen zijn dan misschien het langst/zwaarst maar het zijn wel de meest luxe gevangenissen en dus goed uit te houden
Heb je een bron hiervan?
pi_99094695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:15 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Och het is geen taalforum, kijk naar de kernboodschap, het brede plaatje.
De bron is simpel, alledaagse praktijk-ellende.
:')

Het is een bar slecht geschreven verhaal van, overduidelijk gekleurd ook.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:21:39 #13
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99094870
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:17 schreef CaptainCookie het volgende:

Het is een bar slecht geschreven verhaal van, overduidelijk gekleurd ook.
Hoor en wederhoor, de rauwe kant mag ook wel eens beschreven worden.
pi_99095398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:21 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Hoor en wederhoor, de rauwe kant mag ook wel eens beschreven worden.
Maar het komt dus grotendeels uit je eigen duim of niet?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99095559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:15 schreef KwisatzHaderach het volgende:
1: Het zijn altijd de niet-criminelen die roepen dat een gevangenis best een fijne plek is om je zomer door te brengen.
Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". Verder stond hij in geuren en kleuren te vertellen dat hij zonder problemen drugs naar binnen kon krijgen en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.

En ik ken er nog twee die er absoluut geen problemen mee hadden.

Dus ja: die bajes is prima te doen, mits je tegen opsluiting kunt.
pi_99095682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". Verder stond hij in geuren en kleuren te vertellen dat hij zonder problemen drugs naar binnen kon krijgen en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.

Je hoeft in ieder geval over weinig dingen na te denken (lijkt me dan, geen ervaring).
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:50:20 #17
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99095887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:34 schreef bas-beest het volgende:

Maar het komt dus grotendeels uit je eigen duim of niet?
Nee, geenszins.

Check de feiten, daar draait het om. Bron is in deze n.v.t., gewoon iemand/site die de boel op deze manier in 1 stukje aan elkaar schreef in opsommende wijze.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:53:36 #18
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99095978
quote:

Een kennis van mij, oud klasgenoot, die niet helemaal lekker in zijn hoofd is roept altijd "dat het weer eens tijd wordt dat hij een tijdje binnen moet zitten". en dat het hem "binnen" eigenlijk nog beter beviel dan buiten.
Zo ver ik weet is in NL de cel privé, of met 2. Er is tv, radio en toilet.
Buiten de cel kan men sporten, en divers recreëren.
Als je sterk bent of veel kan regelen, is het er dus wellicht heel goed uit te houden en zelfs 'prettiger' dan thuis in een 'achterlijk tokkie gezin' vertoeven waar je niet de baas bent en geen rust en regelmaat kent.
pi_99095985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:50 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nee, geenszins.

Check de feiten, daar draait het om. Bron is in deze n.v.t., gewoon iemand/site die de boel op deze manier in 1 stukje aan elkaar schreef in opsommende wijze.
Dat snap ik ook nog wel, maar waarom doe je opzettelijk zo vaag over die bron dan? Zet 'm er gewoon bij, dit wekt alleen maar argwaan op. ;)
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:57:14 #20
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_99096081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:53 schreef bas-beest het volgende:

Dat snap ik ook nog wel, maar waarom doe je opzettelijk zo vaag over die bron dan? Zet 'm er gewoon bij, dit wekt alleen maar argwaan op. ;)
Laatst was er weer zo een 'bron? roepertje'
(meestal zwijgen die dan na bron-afgifte in alle talen of doen de bron af als niet door hen beugel passende, geen keurmerk dragende e.d :) )
in een ander forum deel die info van de USA regering via de FBI site 'een linkje' noemde.

Geloof wat je wilt, onderzoek alles, behoudt het goede.

De 10 punten in het stuk kloppen zo ver ik kan nagaan en deels ervaring mee heb.
pi_99096154
quote:

[..]

Je zegt het min of meer zelf al: je kent toevallig psychiatrisch patienten die totaal geen leven hebben. Hun beleving zegt niet zoveel over het reilen en zeilen in een gevangenis.
pi_99096340
quote:
Daar verder dan maar :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')