abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99030748
Wat is er gebeurd: gewone eengezinswoningen. Niets bijzonders, saaie wijk waar eigenlijk nooit wat gebeurt. De straat bestaat 25 jaar en er werd een (piep)klein straatfeestje georganiseerd. Je kent het wel: kaasje, worstje, biertapje, BBQ'tje, et cetera. Oude buurtjes, nieuwe buurtjes, saaie buurtjes; iedereen was aanwezig. Geen slap gezuip, wel gezelligheid (wie had dat gedacht). Om een uur of elf staan er nog flink wat mensen gezellig te kletsen aan de gehuurde sta-tafeltjes. Niets aan de hand.Tot er opeens een groep van zo'n tien Marokkaanse jongens met een paar Nederlanders (schatting tussen de 18 en 22) aan komt lopen.

Een van de Nederlandse jongens woont een stuk verderop in de straat dwars op die van ons. Hij staat bekend als een 'aso'. De groep is zeer opgefokt en duidelijk uit op problemen. "Geef ons ook eens bier", wordt er geroepen. Een buurman antwoordt, letterlijk: "jongens dit is een besloten straatfeest dus we kunnen jullie geen bier geven. Loop alsjeblieft even verder."

Wat er daarna gebeurd is met geen pen te beschrijven. De heren beginnen een partij te meppen, daar wordt je bang van. Drie buurmannen gewond waarvan twee zo ernstig dat ze afgevoerd moeten worden naar het ziekenhuis. Deze liggen er nog steeds in het ziekenhuis waarvan er één zondag geopereerd moest worden aan zijn schedel, jukbeenderen, oogkassen, et cetera. Alles gebroken en beschadigd. De andere buurman heeft glas in zijn oog gekregen omdat zijn bril kapot is geslagen. Echt goed zicht zal waarschijnlijk voor in ieder geval één oog nooit meer lukken.

De groep jongens spreidt zich daarna snel uit. Een deel gaat bij de Nederlandse jongen hier uit de buurt in zijn huis zitten. Een ander deel loopt naar metrolijn 51 en nog een ander groepje loopt richting de verkeersader van Amstelveen, genaamd Beneluxbaan. De politie arriveert (redelijk snel) met een ongelofelijke hoeveelheid auto's en beginnen, samen met de buurtbewoners, een zoektocht naar de jongens.

Een deel zit dus in het huis en wordt gearresteerd. Een andere arrestatie vindt plaats bij de metrohalte Poortwachter en ondertussen wordt er ergens bij de Beneluxbaan nog een meisje van haar fiets getrokken door één van de heren. Ze weet zich gelukkig los te rukken en om hulp te roepen. Er wordt tevens gebeld door buurtbewoners dat bij de Beneluxbaan een verdachte loopt. De politie gaat er direct heen en pakt deze jongens ergens in de bosjes rondom die weg op.

Had niet gedacht dat dit zou kunnen gebeuren in mijn buurtje. Waren ze sowieso uit op rottigheid? Waren ze onder invloed? Wat deden ze in godsnaam hier in dit saaie buurtje? Gingen ze wellicht naar het huis van die NL aso verderop? Wat mij ook verbaast is dat ze UITSLUITEND de 60+'ers in elkaar hebben getikt. Je leest het goed: het waren voornamelijk 'ouderen' die ze hebben gepakt.

http://www.at5.nl/artikel(...)fdood-bij-buurtfeest
  maandag 4 juli 2011 @ 18:31:44 #2
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99030824
Waarom gaven jullie hem geen bier? Hij woont toch ook in de straat Oh wacht, toch niet :P
O)))
  maandag 4 juli 2011 @ 18:35:30 #3
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99030949
10 uur schoffelen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:37:29 #4
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_99031019
Tja, wat moet je daarvan zeggen... zulke idioten heb je blijkbaar. Mooi dat de politie er zo snel achteraan is gegaan.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:37:54 #5
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_99031033
Wat de fuck? Waar in A'veen was dit? Ik hoop niet dat dit bekenden van mij waren. Ik mep ze echt tegen de grond.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
  maandag 4 juli 2011 @ 18:38:06 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99031041
Maar jullie hebben verder nooit eerder problemen gehad?
O)))
  maandag 4 juli 2011 @ 18:39:28 #7
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99031105
bah wat een gebeurtenis . Die jongen die dus vlakbij woont , woont hij nog thuis ? Hoe is het gezin ? Niet dat je er nu nog wat aan hebt als er met de ouders te praten valt maar goed .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:42:20 #8
67670 Skv
Cynist.
pi_99031207
Wat een klerelijers. Een keer goed met de ploertendoder er overheen gaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_99031310
Godsamme, het zal je maar gebeuren op je leuke (redelijk saai bedoelde) buurtbbq -O-

quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef MouzurX het volgende:
10 uur schoffelen.
En daar ben ik dan ook bang voor hè...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99031348
Ach, verdórie zeg, wéér een incidentje! Maar het gaat héus wel eens een keer wél goed, hoor! ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_99031366
Enkeltje rifgebergte voor de heren. Tering, wat een tuig.
Who motivates the motivator?
  maandag 4 juli 2011 @ 18:47:35 #12
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99031443
Mijn bloed begint altijd te koken van dit soort berichten... :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_99031465
quote:
13s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:47 schreef monkyyy het volgende:
:Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99031555
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef tuintegel het volgende:
bah wat een gebeurtenis . Die jongen die dus vlakbij woont , woont hij nog thuis ? Hoe is het gezin ? Niet dat je er nu nog wat aan hebt als er met de ouders te praten valt maar goed .
Meestal reageren de ouders van dit soort kansenjeugd met 'ik versta het niet'. Met de tolk erbij hangen ze gewoon het standaard 'dat zou m'n kind nooit doen' of 'leugens van de politie/omstanders'. Maw verspilde moeite.
pi_99031674
Amstelveen. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99031677
quote:
13s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:47 schreef monkyyy het volgende:
...en dan?
  maandag 4 juli 2011 @ 18:53:20 #17
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_99031689
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Meestal reageren de ouders van dit soort kansenjeugd met 'ik versta het niet'. Met de tolk erbij hangen ze gewoon het standaard 'dat zou m'n kind nooit doen' of 'leugens van de politie/omstanders'. Maw verspilde moeite.
Nederlandse ouders van Nederlandse kansenjeugd spreken over het algemeen gewoon Nederlands hoor.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:56:01 #18
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_99031794
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Nederlandse ouders van Nederlandse kansenjeugd spreken over het algemeen gewoon Nederlands hoor.
Klopt. Alleen de buitenlandse ouders van buitenlandse kansenjeugd spreekt vaak geen Nederlands. Geen inburgering hé.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_99031804
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef zeeeend het volgende:
Tot er opeens een groep van zo'n tien Marokkaanse jongens met een paar Nederlanders (schatting tussen de 18 en 22) aan komt lopen.
:?
  maandag 4 juli 2011 @ 18:57:30 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_99031847
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef zeeeend het volgende:

[..]

...en dan?
Haal ik drie keer diep adem en is het weer voorbij.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:00:02 #21
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_99031954
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:56 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

[..]

:?
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef zeeeend het volgende:
Een van de Nederlandse jongens woont een stuk verderop in de straat dwars op die van ons. Hij staat bekend als een 'aso'.

[...] Een deel gaat bij de Nederlandse jongen hier uit de buurt in zijn huis zitten.
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef tuintegel het volgende:
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

pi_99031976
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:57 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Haal ik drie keer diep adem en is het weer voorbij.
Gelukkig ,emoties zijn als de branding in de zee.
Zij komen en gaan
  maandag 4 juli 2011 @ 19:01:21 #23
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_99032019
Ja maar ts schreef dat 1 van de nederlandse jongens dus in de buurt woonde. Van die jongen vraag ik dus hoe het gezin is en of er mee te praten valt.

Het liefst zou je als familie van een slachtoffer zo een gast volledig in elkaar meppen , maar helaas heeft dat zo weinig zin en zoveel voldoening geeft het ook niet. Dan blijf je bezig met elkaar. Als de ouders beseffen wat hun kind voor een persoon is , kunnen zij wellicht meewerken aan het gedrag van het monstertje.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:01:57 #24
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99032045
Ik heb wel het idee dat dit maar 1 kant van het verhaal is.

Je kan het bij mij er gewoon niet in krijgen dat je een buurt BBQ hebt en dan er een groep komt en zo maar mensen in elkaar gaat slaan.
Misschien omdat ik van een dorp kom dat het anders is.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99032065
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:00 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Het wordt er zo niet echt duidelijker op inderdaad. Maar waarom staan ze er wel vermeldt als ze er niks mee te maken hebben? Dat heeft dan toch helemaal geen meerwaarde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')