abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99068773
Hier is leverpastei een grote hit en pindakaas.
Smeerkaas is heel verschillend. Qua groentes tja, liever niet bij Mart :D
Ik krijg er met moeite 's avonds een paar happen groentes in. Al vind hij spinazie alá cremé wel heel lekker.
pi_99068777
Ymme, ze krijgt daar ook meestal iets anders, maar ze eet daar rustig drie boterhammen en op de derde doen ze dan wel eens pasta. Dat wist ik niet en ik ben er ook niet blij mee. Ik weet wel dat het geen ramp is, maar ik heb een stiefzoon die negen is en nog niks anders op brood lust dan chocopasta. *schrikbeeld*
pi_99068825
Ymme, wat bij Isabeau goed werkt is om de groente niet te gaar te koken en er scheutje goede olijfolie door te roeren.
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:00:46 #79
5428 crew  miss_sly
pi_99068865
Paddestoelen zijn niet haar favoriet van alles, maar wel van groente. Niet rauw, daar kwam ze gisteren achter. Ze wilde alles proeven wat ik aan het wassen en snijden was; knoflook, paprika, bosuitje, champignons. Dat laatste vond ze toch aanmerkelijk lekkerder door de pastasaus :D De rest vond ze prima te doen, rauw :')

Momenteel eet ze niets echt heel graag, want ze eet momenteel niet al te best. Ze begint ook echt haar babybuikje kwijt te raken nu en een peutertje te worden. Shirtjes spannen niet meer zo over d'r buik enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99068885
Da's heul geen groente, een paddestoel.
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:02:27 #81
5428 crew  miss_sly
pi_99068928
Wij presenteren ze als groente :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:04:51 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99069023
Bij ons op het kdv is het eerst een boterham met gezond en dan eentje met zoet. En dat hou ik thuis ook aan. Ze weten dus ook dat de boterham met kaas of worst eerst op moet voor er een andere komt en dat accepteren ze ook. :o *O*
pi_99069106
Da's een mooie. Die houden we erin. Dan geef ik Isabeau gewoon boterham met kikkerkaas en als ze zeurt om pasta dan zeg ik dat ik de boterham presentéér als een boterham met pasta. Helpt! ;)

Ik ga straks kijken of ze sushi lust. Denk ik.
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:10:32 #84
5428 crew  miss_sly
pi_99069282
Ja, hallo, Senna heeft geen flauw idee dat het officieel niet onder het kopje groente valt en het ligt als groente bij het avondeten. Zo beter :P
pi_99069354
Kikkerkaas :D

In het 0-1 jaartopic had ik al snel zoiets van: Al dat gepraat over hoeveel voedingen en hoe vaak wakker enzo komen me de keel uit.
En nu hier zit ik steeds vol verwachting wanneer mijn meisje al die leuke dingen als kikkerkaas en nageltjes lakken enzo gaat doen :D
pi_99069435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:04 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons op het kdv is het eerst een boterham met gezond en dan eentje met zoet. En dat hou ik thuis ook aan.
Ik las hier laatst dat Groofsken dat ook doet.Ik vind dat zo ouderwets :D Op de instelling waarvoor ik werk hebben we dat dus ook afgeschaft en mogen de clienten gewoon zelf weten wat ze op hun boterham willen (en ze doen allemaal aan de lijn)
Zelf wil ik dat ook gewoon aan Wolf overlaten als hij eenmaal de keuze maken kan.Vooralsnog vindt hij alles lekker op brood (zoet geef ik eigenlijk nog bijna nooit), behalve sandwichspread.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:14:29 #87
5428 crew  miss_sly
pi_99069448
Met brood mag ze gewoon kiezen uit wat we hebben. Wat ze kiest, eet ze eerst op voor ze iets anders krijgt. Gaat doorgaans prima. Chocopasta enzo hebben we niet, voor ons alledrie beter :P
pi_99069469
Haha, herkenbaar CP.

Ik lees regelmatig mee in het peutertopic en daar gaat het veel over zindelijkheid. Ik moet er echt nog niet aan denken! Ivan kan er ook helemaal niks mee. Ja, "mama plassen' kan hij zeggen en daar houdt het wel mee op. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99069505
'papa plassen, papa luier uit' :') Maar idd Claudia, dat is het dan ook wel :D
pi_99069542
wacht maar tot je naar de wc gaat wanneer je ongesteld bent en de peuter staat ernaast :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99069589
Ik heb pas een potje bij de Hema gekocht omdat er al zoveel mensen hier mee bezig zijn op een of andere manier. Wat een miskoop. Ivan ziet dat ding helemaal niet staan. Als ik hem erop wil zetten rent hij hard weg. In je blootje rondrennen is veel leuker.
pi_99069592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:16 schreef simmu het volgende:
wacht maar tot je naar de wc gaat wanneer je ongesteld bent en de peuter staat ernaast :X
Daar heb ik dan gelukkig geen last van :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:14 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, herkenbaar CP.

Ik lees regelmatig mee in het peutertopic en daar gaat het veel over zindelijkheid. Ik moet er echt nog niet aan denken! Ivan kan er ook helemaal niks mee. Ja, "mama plassen' kan hij zeggen en daar houdt het wel mee op. :+
Wij willen eigenlijk binnenkort wel gaan proberen met potje. Niks dwingends, gewoon af en toe erop zetten en laten wennen. Geen idee of dat gaat werken, maar met het eten doen we dat ook en ze eet hardstikke goed ondertussen :P
pi_99069643
En mijn moeder blijft maar zaniken dat ik allang zindelijk was op Ivans leeftijd. Alsof ik er iets aan kan doen dat ze vroeger belabberde wegwerpluiers maakten. :Y)
pi_99069665
Dan moet ik daar toch eens gaan lezen misschien... (Maar ik heb nog zo ontzettend een dreumes..) Ik raak een beetje in paniek van dat hele zindelijkheidsgebeuren. Ik had het er gister met Mette's kdv leidster over en die had ook al in de gaten dat Ze zelf aangaf dat ze moest poepen. Ze gaat daar ook bij de deur naar de verschoningsruimte staan en bah roepen als ze heeft gepoept soms. Dat vond ik helemaal bizar om te horen.

En Sorboo dat geeft de mens moet, zomaar ineens weer interesse in groente *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99069690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:19 schreef Claudia_x het volgende:
En mijn moeder blijft maar zaniken dat ik allang zindelijk was op Ivans leeftijd. Alsof ik er iets aan kan doen dat ze vroeger belabberde wegwerpluiers maakten. :Y)
Ik ben uit het hydrofielluiertijdperk. Eigenlijk geen idee wanneer ik zindelijk was :D

Schijnt wel dat in Nederland kinderen gemiddeld pas laat zindelijk zijn.
pi_99069709
Las van de week ergens dat je niet te vroeg moet beginnen met t potje. Dat ze als ze er nog niet aan toe zijn alleen maar wennen aan het potje en hun interesse kwijt zijn op het moment dat ze er wél klaar voor zijn.
pi_99069783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef Sorbootje het volgende:
Las van de week ergens dat je niet te vroeg moet beginnen met t potje. Dat ze als ze er nog niet aan toe zijn alleen maar wennen aan het potje en hun interesse kwijt zijn op het moment dat ze er wél klaar voor zijn.
Ja zeg, ondermijn jij ff lekker m'n denkbeelden :(
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:22:57 #98
5428 crew  miss_sly
pi_99069802
Senna wil bij tijd en wijle op het potje of op de wc. soms doet ze dan ook wat, maar meestal niet. Wij leggen er geen nadruk op, maar als ze zegt dat ze wil/moet, zetten we haar op het potje/wc, net wat ze wil. Als ze niets zegt, zeggen wij ook niets.
pi_99069819
graag gedaan.
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 16:24:36 #100
5428 crew  miss_sly
pi_99069871
Als ze dan op de wc zit, moet ze altijd 'krantje lezen' en dan wil ze de Donald Duck, die ligt altijd daar :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')