abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99057498
En we gaan weer verder.

Elenin Update: Amateur astronomen zeggen dwergster te zien (Planeet X)
''Extinction Level Event' = Gebeurtenis van Uitstervings Niveau op komst' - Rosh Hashana 2011: het einde van 2730 jaar verbanning?

--------------------------------------------------------------------------------

Is het bestaan van ELEnin / Planeet X / Nibiru door Google, Microsoft en WikiSky doelbewust van de online sterrenkaarten gewist?

Volgens een groep Amerikaanse onderzoekers, waaronder enkele amateur astronomen die de beschikking hebben over goede telescopen, kloppen de geruchten dat de komeet Elenin ,die tussen september en december de Aarde naar verhouding zeer dicht genaderd zal zijn, helemaal geen komeet is maar een enorme dwergster van minstens 80.000 kilometer in diameter (vergelijk: de Aarde heeft een diameter van ca. 12.750 km). Als ze gelijk hebben dan moet heel de mensheid zich gaan voorbereiden op extreem dramatische, zelfs apocalyptische gebeurtenissen die over nog geen vier maanden zullen losbarsten (1).

Dr. Byron Glenn is een arts en is de leider van de Amerikaanse Ozark survival groep. Hij heeft de beschikking over een dure telescoop waarmee hij samen met zoon, een ingenieur, op zoek ging naar de aanstormende komeet Elenin, die zich deze maand op een afstand van 1,8 AU (circa 270 miljoen kilometer) van onze planeet bevindt. Eind mei zou Glenn de 'komeet' gelokaliseerd hebben. Toen hij op het hemellichaam inzoomde realiseerde hij zich echter dat hij naar een gigantisch groot object keek: een dwergster, beter bekend als Planeet X of Nibiru.

De dwergster zelf is niet te zien, maar de omtrek kon echter opgemaakt worden uit de door de zwaartekracht veroorzaakte effect van 'dansende' sterren op de achtergrond. Na verder ingezoomd te hebben zag dr. Glenn een rood planetair object, samen met maanachtige satellieten, uit de protonwolk om de dwergster komen. 'Ik ken de dokter al een poosje,' schrijft Terral, lid van de onderzoeksgroep, 'maar dit is de eerste keer dat ik pure angst in zijn stem heb gehoord. Hij heeft letterlijk een monster van Bijbelse proporties gezien.'

Volgens Terral is het nu '100% zeker' dat de komst van ELEnin een ELE: Extinction Level Event = 'Gebeurtenis van Uitstervings Niveau' zal veroorzaken. Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius. Op dat moment zou het object aan de linkerkant van de zon als een tweede zon zichtbaar kunnen worden. Vanaf augustus en september kunnen we volgens Terral dan ook een enorme toename van het aantal aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven en massale dierensterfte verwachten.

Terral verwacht binnenkort meer foto's van ELEnin op internet te kunnen plaatsen, zodat voor iedereen duidelijk wordt dat het geen komeet maar een dwergster is. 'Als iedereen zich bewust zou zijn van wat er komen gaat dan zouden we totale verwarring en paniek in de straten krijgen en zou de hele samenleving instorten tot totale chaos.'

Op 11 maart 2011 stonden de zon, de Aarde en ELEnin op één lijn. Ondanks de grote afstand zou deze samenstand de aardbeving bij Japan hebben veroorzaakt. Dat heeft te maken met zogenaamde 'magnetische poorten' die de Aarde en andere planeten op onzichtbare wijze met de zon verbinden (zie website NASA). Als hemellichamen op één lijn staan versterken deze magnetische verbindingen elkaar, wat volgens sommigen zware aardbevingen tot gevolg kan hebben.

Op 11 september, precies 10 jaar na de aanslagen in New York, zal ELEnin / Planeet X de zon het dichtste zijn genaderd en begint de dwergster aan een nieuwe, 3500 of 3600 jaar durende omloopbaan. Op 26 september is de afstand tussen ELEnin en de Aarde nog maar 0,396 AU (59,4 miljoen kilometer) en verwachten sommigen een poolomkering op onze planeet als gevolg van het enorme magnetische veld van de dwergster. Volgens sommige berekeningen zou ELEnin / Planeet X dan drie dagen lang precies tussen de Aarde en de zon instaan, wat drie dagen duisternis zou kunnen veroorzaken (2).

Lees meer:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=633235&r=1&tbl_archief=&
pi_99058090
we gaan er allemaal aan
ga naar google sky, typ maan in, druk op enter, zoom een beetje uit en zet het beeld op infrarood.
Aan de rechterkant van de maan zie je dan de dwergster.

[ Bericht 44% gewijzigd door knight18 op 05-07-2011 11:36:48 ]
pi_99058704
Hier google sky http://www.google.com/sky/
pi_99058770
Wat ik ook opeens vreemd vind is dat nasa het spaceshuttle programma as vrijdag stop gaat zetten.
pi_99058834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:43 schreef knight18 het volgende:
Wat ik ook opeens vreemd vind is dat nasa het spaceshuttle programma as vrijdag stop gaat zetten.
Niet vreemd als je dat ding bekijkt :/
pi_99058853
hahaha idd.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:45:51 #7
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99058880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:43 schreef knight18 het volgende:
Is niet opeens. Is al heel lang aan de gang, maar telkens werd het uitgesteld, nu is het er dan eindelijk van gekomen als de laatste van ISS terug is. Ik denk dat ze dan snel met X-37 naar buiten komen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_99058932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:45 schreef Killaht het volgende:

[..]

Is niet opeens. Is al heel lang aan de gang, maar telkens werd het uitgesteld, nu is het er dan eindelijk van gekomen als de laatste van ISS terug is. Ik denk dat ze dan snel met X-37 naar buiten komen.
Al gekeken op google sky?
pi_99058959
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:47 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Al gekeken op google sky?
Ben net bezig ... is idd wel raar ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_99058964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:45 schreef Killaht het volgende:

[..]

Het had inderdaad al stop gezet moeten zijn, maar door alle vertragingen van de lanceringen is het programma nogal uitgelopen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99058979
Kijk nou maar naar google sky
pi_99058983
Dat is geen komeet jongens!!
pi_99059021
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:28 schreef knight18 het volgende:
we gaan er allemaal aan
ga naar google sky, typ maan in, druk op enter, zoom een beetje uit en zet het beeld op infrarood.
Aan de rechterkant van de maan zie je dan de dwergster.
Ik zie m niet, maak eens een screenshot...

Ah nu wel, meer uitzoomen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99059038
Ik had even uitgerekend hoe groot deze (bruine dwerg) is :-/
pi_99059056
Je moet wat uitzoemen
pi_99059116
Infrarood
pi_99059258
Oplossing alweer gevonden, men kan weer rustig slapen:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread713541/pg2
quote:
The infrared data on Google Sky comes from the Infrared Astronomical Satellite (IRAS) whole-sky survey conducted in 1983. If you go to the catalog overlay search page, and put in the coordinates of the object (roughly 9h 47m 48s, 13° 18' 53"), with a 2.5 degree size, you can clearly see the object in the search results:

quote:
By clicking on the point source table link, we can see the list of point sources. The one with the largest flux is object 09452+1330.

By searching for that object name on Google, we find that this is also known as IRC +10216 or CW Leonis. As Wikipedia says:

IRC +10216 or CW Leonis is a well-studied carbon star that is embedded in a thick dust envelope. It was first discovered in 1969 by a group of astronomers led by Eric Becklin, based upon infrared observations made with the 62 inches (1.6 m) Caltech Infrared Telescope at Mount Wilson Observatory. Its energy is emitted mostly at infrared wavelengths. At a wavelength of 5 μm, it was found to have the highest flux of any object outside the Solar System.
quote:
So what we have here is a dying star about 400 light years away. It just happens to be a very bright IR source.
Een stervende ster dus op een lichtjaar of 400
C. Sagan
pi_99059503
volgens nasa dus
pi_99059656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:00 schreef knight18 het volgende:
volgens nasa dus
Had deze nooit eerder gezien!
pi_99059670
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:04 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Had deze nooit eerder gezien!
Je bedoelt?
pi_99059685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:00 schreef knight18 het volgende:
volgens nasa dus
Je weet dat de data van google sky uit 1983 komt? Met andere woorden, dat je Elenin al bijna 20 jaar geleden op die plek zou zijn geweest? En al die tijd niet is opgemerkt is door de gigantische astronomische gemeenschap?
C. Sagan
pi_99059700
Ik had deze ster nooit eerder gezien.
pi_99059737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:05 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je weet dat de data van google sky uit 1983 komt? Met andere woorden, dat je Elenin al bijna 20 jaar geleden op die plek zou zijn geweest? En al die tijd niet is opgemerkt is door de gigantische astronomische gemeenschap?
Ja volgens mij heeft een heel klein percentage van de astronomen de beschikking over een infrarode camera.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:11:48 #24
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99059928
Met alle techniek van tegenwoordig een star-chart uit 1983 gebruiken :')
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_99059999
kutjesbij nasa
pi_99060163
Lijkt mij toch sterk uit 1983. linkje zou mooi zijn :)
pi_99061884
Hier schok ik ook van, onderste filmje http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=512
pi_99062267
Oke uit 1983? According to Google, most of the maps on Google Maps are approximately one to three years old. Google Maps uses the same data it acquires for Google Earth, which are not updated regularly by satellites. Therefore, Google Maps are not updated until the satellite images of Google Earth are updated.

Read more: How old are Google Maps? | Answerbag http://www.answerbag.co.uk/q_view/2150912#ixzz1REDkM1ik
pi_99062705
Truth, dat gaat over Google Maps ... ofwel, de Aardse kant van dit alles. Die wordt inderdaad frequent gefotografeerd door satellieten en vliegtuigen. Een totale survey van de hemel in een specifiek golflengte gebied gebeurt slechts heel af en toe (de laatste dus kennelijk uit 1983 alweer). Vrijwel alle surveys zijn heel erg gefocussed op specifieke gebieden en/of specifieke objecten. Verder zijn er gewoon heel erg weinig veranderingen door de jaren heen, die het interessant maken om iedere paar jaar zo'n totale survey te doen.

Even los daarvan, man ... jij en Knight zijn wel van de one-liners af en toe, zeg! Jullie weten ook dat je berichten kan editen als je nog iets hebt toe te voegen?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_99062852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
Oke uit 1983? According to Google, most of the maps on Google Maps are approximately one to three years old. Google Maps uses the same data it acquires for Google Earth, which are not updated regularly by satellites. Therefore, Google Maps are not updated until the satellite images of Google Earth are updated.

Read more: How old are Google Maps? | Answerbag http://www.answerbag.co.uk/q_view/2150912#ixzz1REDkM1ik
Je hebt het nu over google maps, daarvoor wordt uiteraard geheel andere data gebruikt dan voor google sky

Daarnaast zat ik er met mijn reply er iets naast, ik doelde op het infrarood gedeelte. Dat komt van de IRAS satelliet, welke in 1983 gelanceerd werd en in 5 maanden de data heeft verkregen. Aangezien het object alleen in IR te zien is, is dat dus uit 1983. Het zichtbare deel komt van de sloan survey en de hubble, wat beide recenter is.

IRAS
Google sky FAQ
C. Sagan
pi_99065761
Ik hoop dat je gelijk hebt. Mijn hart zat bijna in mijn keel |:(
pi_99066095
Leonid Elenin

Leonids ... The Leonids are a prolific meteor shower associated with the comet Tempel-Tuttle. The Leonids get their name from the location of their radiant in the constellation Leo: the meteors appear to radiate from that point in the sky. They tend to peak in November.

Elenin ... ELE kennen we al
ELENIN ... NINELE ... NINE ELEven
:)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:04:07 #33
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99066587
Alle zogenaamde 'bewijzen' komen van bronnen die open zijn voor het publiek. Bijvoorbeeld de NASA JPL simulator, of Google Sky. Die kneus in de OP die zegt dat hij Elenin in z'n telescoop heeft gezien, heeft ook toevallig geen foto's. Onthou dat je al snel een amateur astronoom bent. Ik heb een telescoop, dus ik ben in wezen een amateur astronoom - betekend dat dat ik er veel over weet? Absoluut niet, ik ben al blij dat ik de planeten kan vinden.

Iedereen die er daadwerkelijk iets vanaf weet, en de middelen heeft om zoiets kleins uberhaupt te kunnen volgen, zegt dat er helemaal niets aan de hand is, en dat deze KOMEET zeer klein is (4km diameter) plus de komeet komt niet dichterbij de aarde dan 35 miljoen kilometer.

Met een beetje geluk kunnen we hem met het blote oog zien ergens in September, maar daar blijft het bij.
pi_99066652
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=512 Volgens de man in het onderste filmpje (die ik nogmaals post) is ELEnin Zo`n 140.000 km in diameter.
Volgens mij zijn zijn berekeningen correct, of heeft deze man het mis?
(ik had het zelf even na gerekend)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:19:25 #35
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99067206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=512 Volgens de man in het onderste filmpje (die ik nogmaals post) is ELEnin Zo`n 140.000 km in diameter.
Volgens mij zijn zijn berekeningen correct, of heeft deze man het mis?
(ik had het zelf even na gerekend)
In dat geval zou Elenin nu met het blote oog al overduidelijk zichtbaar moeten zijn, waarschijnlijk zelfs overdags.
pi_99067400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:19 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

In dat geval zou Elenin nu met het blote oog al overduidelijk zichtbaar moeten zijn, waarschijnlijk zelfs overdags.
Ik zal je even uit de droom helpen, hij is alleen zichtbaar met infrarood.
En aangezien NASA geen nieuwe infrarood beelden wilt vrij geven kunnen wij alleen maar afwachten.
pi_99067429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:24 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

En aangezien NASA geen nieuwe infrarood beelden wilt vrij geven kunnen wij alleen maar afwachten.
Dat hij zelf geen licht afgeeft, betekent nog niet dat hij helemaal niks weerkaatst. Kortom, puur op basis van weerkaatsend licht zou 'ie met zo'n formaat al zichtbaar moeten zijn.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:27:45 #38
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99067514
quote:

[..]

'Truthfinder' helpt mij even uit m'n droom :')
Sorry, jou kan ik sowieso niet serieus nemen. Mag ik vragen waar je je 'hij is alleen zichtbaar met infrarood' bullshit vandaan haalt? En link aub niet naar een van je 'endoftheworld!111!!one' kutsites.
pi_99067548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:51 schreef UncleScorp het volgende:
Leonid Elenin

Leonids ... The Leonids are a prolific meteor shower associated with the comet Tempel-Tuttle. The Leonids get their name from the location of their radiant in the constellation Leo: the meteors appear to radiate from that point in the sky. They tend to peak in November.

Elenin ... ELE kennen we al
ELENIN ... NINELE ... NINE ELEven
:)
Leuke woordspelletjes, hoor. Alleen zo jammer dat het alleen in het Engels stand houdt. In het Nederlands wordt het al onzin: NEGEN ELF. Flenegen? In het Frans: neuf onze. Dus Eznofuen? "Is no fun"! Oh nee, wat er aan gaat komen, is echt niet leuk! :o . Of wat dacht je van Duits? Neun Elf, wat Flenuen maakt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:39:20 #40
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99068004
Ja maar de Wereld vergaat alleen maar in Amerika hoor :Y
PieAir
pi_99068221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:27 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

'Truthfinder' helpt mij even uit m'n droom :')
Sorry, jou kan ik sowieso niet serieus nemen. Mag ik vragen waar je je 'hij is alleen zichtbaar met infrarood' bullshit vandaan haalt? En link aub niet naar een van je 'endoftheworld!111!!one' kutsites.
Als je zo gaat beginnen zoek het dan maar lekker zelf uit!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:45:10 #42
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99068249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:44 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Als je zo gaat beginnen zoek het dan maar lekker zelf uit!
Verrassend.
pi_99068298
Ik probeer serieus te onderzoeken wat er gaat gebeuren!
En dan moet je niet zo gaan zitten zeiken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:49:56 #44
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99068435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Oh dus hij mag niet kritisch zijn?
Ik denk dat je je best wel mag afvragen in hoeverre de "bronnen" al dan niet juist zijn.
PieAir
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:54:25 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99068605
Dit zouden emails van Terral moeten zijn naar z'n familie, geen flauw idee of 't echt is:

http://groups.yahoo.com/group/abidemir/message/18748?var=1
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:59:38 #46
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99068812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik probeer serieus met je te discussiëren, maar als jij dan komt met 'ik zal je even uit je droom helpen' - wat gewoon denigrerend is, dan hoef je van mij ook geen normale reactie te verwachten. Zeker aangezien ik weet dat je al je informatie uit bronnen haalt die nergens op slaan. En het feit dat je nu zielig gaat lopen doen om maar geen antwoord te hoeven geven op mijn vraag, bewijst maar weer eens dat je echt niet serieus te nemen bent. Je nick helpt daar ook niet bij.

Maar ik blijf open staan voor een bron hoor, laat je niet wegjagen!
pi_99068878
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:49 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Oh dus hij mag niet kritisch zijn?
Ik denk dat je je best wel mag afvragen in hoeverre de "bronnen" al dan niet juist zijn.
Daar wil ik dus achter komen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:03:48 #48
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99068983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Daar wil ik dus achter komen.
Als je zelf geen flauw idee hebt of je bronnen al dan niet juist zijn, hoe ga je mij dan uit mijn droom helpen?
pi_99069001
Heb je mij trouwens horen zeggen dat je niet kritisch mag zijn ? :/
pi_99069046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Als je zelf geen flauw idee hebt of je bronnen al dan niet juist zijn, hoe ga je mij dan uit mijn droom helpen?
Als je toch niets toe te voegen hebt aan dit topic neem ik jou zeker niet serieus.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:07:00 #51
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99069127
Haha wat een kerel. :')
pi_99069211
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:07 schreef Boomvorm het volgende:
Haha wat een kerel. :')
Oh wat ben jij een aanwinst zeg!
Ga ergens anders gallen jo
pi_99069289
Verveelt zich zeker? kom laten we even op het forum zieken
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:13:34 #54
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99069410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
Verveelt zich zeker? kom laten we even op het forum zieken
Ik heb nu al twee keer gevraagd om een bron, jij bent degene die steeds offtopic gaat.
pi_99069450
Ok moment, maar niet meer zo zeiken ok? ;)
pi_99069959
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=651&start=160 Je kan hem zelf ook vinden (had ik zelf ook gedaan) onderste filmpje.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:31:09 #57
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99070123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=651&start=160 Je kan hem zelf ook vinden (had ik zelf ook gedaan) onderste filmpje.
Niet lullig bedoelt, gewoon even voor de duidelijkheid - wil je met dit filmpje nou mijn ongelijk bewijzen of wil je weten in hoeverre je dat filmpje kan geloven?
pi_99070204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt, gewoon even voor de duidelijkheid - wil je met dit filmpje nou mijn ongelijk bewijzen of wil je weten in hoeverre je dat filmpje kan geloven?
Dit filmpje klopt wel! ik had het zelf opgezocht op sky map.
pi_99070321
Ik kwam wat lullig over door te zeggen je uit de droom helpen, excuus daarvoor.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:38:19 #60
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99070429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Dit filmpje klopt wel! ik had het zelf opgezocht op sky map.
We hebben het hier niet over het feit of Elenin bestaat ja of nee - ik heb het erover dat als Elenin daadwerkelijk een diameter heeft van 144 000 kilometer, het nu al met gemak met blote oog te zien zou zijn, zelfs overdags.
pi_99070507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over het feit of Elenin bestaat ja of nee - ik heb het erover dat als Elenin daadwerkelijk een diameter heeft van 144 000 kilometer, het nu al met gemak met blote oog te zien zou zijn, zelfs overdags.
Ik hoor veel verhalen (let wel verhalen) over een 2e zon. Ik heb er ook foto`s van gezien, maarja wat is waar?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:43:26 #62
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99070637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:40 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik hoor veel verhalen (let wel verhalen) over een 2e zon. Ik heb er ook foto`s van gezien, maarja wat is waar?
Wazige foto's van rondjes, en iemand die er een mooi verhaal bij heeft. Hoe kan er nou ooit een tweede zon in ons zonnestelsel zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt) zonder dat wij die kunnen zien?
pi_99070709
quote:

[..]

Het eerste solide object dat alleen zichtbaar is in infrarood moet nog gevonden worden.
C. Sagan
pi_99071606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:45 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het eerste solide object dat alleen zichtbaar is in infrarood moet nog gevonden worden.
Die stervende ster naast de maan is toch ook alleen zichtbaar in infrarood? Een dwergster of gasplaneet is qua dichtheid daarmee te vergelijken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:35:28 #65
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99073347
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die stervende ster naast de maan is toch ook alleen zichtbaar in infrarood? Een dwergster of gasplaneet is qua dichtheid daarmee te vergelijken.
Al weet ik niets over het feit of er wel of geen objecten zijn die alleen in infrarood te zien zijn, ik weet wel dat als er een dwerg ster met een diameter van 144 000 km, 1.75 AU van de aarde af staat, die nu makkelijk te zien moet zijn - zonder infrarood.
pi_99074728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:43 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Wazige foto's van rondjes, en iemand die er een mooi verhaal bij heeft. Hoe kan er nou ooit een tweede zon in ons zonnestelsel zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt) zonder dat wij die kunnen zien?
Een binair sterrensysteem is anders meer regel in het universum dan uitzondering blijkt tegenwoordig uit onderzoek.
We staan nog in de kinderschoenen wat onze kennis van ons universum betreft ik zou niet raar opkijken als we in de komende jaren steeds meer te weten komen over de situatie "bij ons om de hoek" die we totaal niet hadden verwacht.

http://csep10.phys.utk.edu/astr161/lect/solarsys/binary.html
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:32:35 #67
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99075814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:06 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Een binair sterrensysteem is anders meer regel in het universum dan uitzondering blijkt tegenwoordig uit onderzoek.
We staan nog in de kinderschoenen wat onze kennis van ons universum betreft ik zou niet raar opkijken als we in de komende jaren steeds meer te weten komen over de situatie "bij ons om de hoek" die we totaal niet hadden verwacht.

Ik heb ook nergens gezegd dat binaire sterrensystemen niet bestaan.

"Hoe kan er nou ooit een tweede zon in ons zonnestelsel zijn zonder dat wij die kunnen zien?"
pi_99076298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:35 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Al weet ik niets over het feit of er wel of geen objecten zijn die alleen in infrarood te zien zijn, ik weet wel dat als er een dwerg ster met een diameter van 144 000 km, 1.75 AU van de aarde af staat, die nu makkelijk te zien moet zijn - zonder infrarood.
Nope.
Het gaat hier om een bruine dwerg, en die is alleen te zien met infrarood, hoe vreemd dat ook klinkt. Met het blote oog is slechts een wazige bruine vlek te zien.

http://www.nu.nl/wetensch(...)ruine-dwergster.html

Meer info, doe je eigen onderzoek en zoek naar de specs van een bruine dwerg op google.
Veni vidi foetsie
pi_99079705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:32 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat binaire sterrensystemen niet bestaan.

"Hoe kan er nou ooit een tweede zon in ons zonnestelsel zijn zonder dat wij die kunnen zien?"
Ik zal wat duidelijker zijn dan en zeggen: misschien hebben we die 2e zon nog niet ontdekt en hebben we gewoon een binair zonnesysteem.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_99081785
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ga je echter een kleine 400 lichtjaar die kant op, dan zie je 'm wel degelijk met het blote oog.
Echter net zoals we miljarden andere sterren ook op die google sky map niet zien omdat ze simpelweg te ver staan en dus het licht niet "sterk" genoeg is om opgevangen te worden met deze optische chip/satelliet dan wel het licht dermate richting het rood is verschoven dat we die niet meer in het zichtbare spectrum kunnen zien op onze plek, zien we deze ster dus ook niet op deze plek met deze satelliet.

Elenin zou veel en veel dichterbij moeten staan wat zowel het probleem van de roodverschuiving als van de lichtsterkte oplost en derhalve zou deze dus gewoon te zien moeten zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:45 schreef semexo het volgende:

[..]

Nope.
Het gaat hier om een bruine dwerg, en die is alleen te zien met infrarood, hoe vreemd dat ook klinkt. Met het blote oog is slechts een wazige bruine vlek te zien.

Meer info, doe je eigen onderzoek en zoek naar de specs van een bruine dwerg op google.
Met andere woorden, hij is dus wel te zien, echter beter in het IR spectrum.
C. Sagan
pi_99083955
Rond of na augustus zal hij met het blote oog te zien moeten zijn.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:19:19 #72
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99087662
Foto's over een tweede zon. Zijn dat die foto's met onze zon die een bijzon heeft en gewoon vanaf de 'begaande' grond op Aarde zijn gemaakt? Dat is gewoon een natuurverschijnsel. Daarbij is het raar dat we hem op die manier wel zouden zien en verder alleen met een IR-telescoop.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_99089776
Een paar overheidsdocumenten waaruit blijkt dat men al 30 jaar geleden over het bestaan van Niburu (ELEnin) wist.

"71 CLASSICAL AND QUANTUM MECHANICS, GENERAL PHYSICS; SUN; BINARY STARS; COLLISIONS; COMETS; CRATERS; ORBITS; RED DWARF STARS; SOLAR SYSTEM EVOLUTION; CAVITIES; DWARF STARS; MAIN SEQUENCE STARS; STARS "

"Description/Abstract Periodicity seen in both the mass extinctions and large impact cratering on earth can be explained if one postulates that the sun has a companion star, orbiting in a moderately eccentric orbit with a major axis of 2.8 light-years. No other explanations that have been suggested are compatible with known facts of physics and astronomy. If the companion is a red dwarf star, the most common kind in the galaxy, then no previous astronomical observations would have found it. A search for red objects with large parallax is now underway at Berkeley, and has a good chance of identifying the star in the near future. "

http://www.osti.gov/bridg(...)name=basicsearch.jsp

Hierin staat dat men succesvol apparatuur heeft weten te ontwikkelen om een bruine dwergster in ons zonnestelsel te detecteren:

En men houdt het nog steeds in de gaten, wat bakken met geld kost.

Inderdaad, de mass-extinctions, zondvloeden en de afwijkingen in de planeetassen zijn waarschijnlijk door deze dwergster veroorzaakt. En die komt nu weer ons zonnestelsel binnen.

Exact op het einde van de long Maya-count (het moet niet 2012 zijn, maar september 2011)
Veni vidi foetsie
pi_99090564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:06 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Echte binaire stelsels (en dan bedoel ik stelsels waarvan beide sterren genoeg massa hebben om daadwerkelijk kernfusie uit te voeren in hun kern) zijn gravitationeel te onstabiel om een planetenstelsel te hebben (Tatooine ten spijt ;) ). Planeten in zo'n stelsel worden door de zeer sterke getijdenwisselingen volledig uit elkaar getrokken.

Als je uitgaat van een "bijna-ster", wanneer kun je dan spreken van een "bijna-ster" en wanneer van een gasplaneet?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:09:04 #75
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99090928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:45 schreef semexo het volgende:

[..]

Nope.

Een dwergster op die afstand, met zo'n grote diameter, is makkelijk te zien.

En dat artikel van nu.nl heeft het over bruine dwergen die tientallen lichtjaren hiervandaan staan, we hebben het hier over 1.75 AU.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:07 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Ik zal wat duidelijker zijn dan en zeggen: misschien hebben we die 2e zon nog niet ontdekt en hebben we gewoon een binair zonnesysteem.
Ik vraag me een beetje af of je überhaupt snapt hoe ons zonnestelsel in elkaar zit..

[ Bericht 14% gewijzigd door Boomvorm op 05-07-2011 23:16:33 ]
pi_99093724
Stel, het is waar, Elenin verwoest de aarde.
is het dan niet beter om nog even flink te genieten van het leven, tot de pleuris uitbreekt, ipv uit te zoeken of en wanneer we met z'n allen dood gaan?
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
pi_99094738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:58 schreef NoVaRaGnA het volgende:
Stel, het is waar, Elenin verwoest de aarde.
is het dan niet beter om nog even flink te genieten van het leven, tot de pleuris uitbreekt, ipv uit te zoeken of en wanneer we met z'n allen dood gaan?
Je gaat er maar vanuit dat we met z'n allen dood gaan. Mag ik je er even aan herinneren dat de mensheid wel even fors ouder is dan 3600 jaar? Extinction is dan ook schromelijk overdreven, me dunkt.
pi_99095972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Je gaat er maar vanuit dat we met z'n allen dood gaan. Mag ik je er even aan herinneren dat de mensheid wel even fors ouder is dan 3600 jaar? Extinction is dan ook schromelijk overdreven, me dunkt.
Elenin Update: Amateur astronomen zeggen dwergster te zien (Planeet X)
''Extinction Level Event' = Gebeurtenis van Uitstervings Niveau op komst'
Dat staat in de TS.

Plus ik zeg "stel", dat betekend niet dat ik er vanuit ga.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
pi_99097721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:09 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Een dwergster op die afstand, met zo'n grote diameter, is makkelijk te zien.

En dat artikel van nu.nl heeft het over bruine dwergen die tientallen lichtjaren hiervandaan staan, we hebben het hier over 1.75 AU.

[..]

Ik vraag me een beetje af of je überhaupt snapt hoe ons zonnestelsel in elkaar zit..
Now, going back to the 1983 Washington Post article, we find these following statements.

The most fascinating explanation of this mystery body, which is so cold it casts no light and has never been seen by optical telescopes on Earth or in space, is that it is a giant gaseous planet as large as Jupiter and as close to Earth as 50 billion miles.

The mystery body was seen twice by the infrared satellite as it scanned the northern sky from last January to November, when the satellite ran out of the super cold helium that allowed its telescope to see the coldest bodies in the heavens.

Whatever it is, Houck said, the mystery body is so cold its temperature is no more than 40 degrees above “absolute” zero, which is 456 degrees Fahrenheit below zero. The telescope aboard IRAS is cooled so low and is so sensitive it can “see” objects in the heavens that are only 20 degrees above absolute zero.

Also, going back to the 1982 Newsweek Article “Does the Sun Have a Dark Companion” you find these statements.

When scientists noticed that Uranus wasn’t following its predicted orbit for example, they didn’t question their theories. Instead they blamed the anomalies on an as yet unseen planet and, sure enough, Neptune was discovered in 1846. Now astronomers are using the same strategy to explain quirks in the orbits of Uranus and Neptune. According to John Anderson of the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif., this odd behavior suggests that the sun has an unseen companion, a dark star gravitationally bound to it but billions of miles away.

Zij zullen er ook geen verstand van hebben dan.
Je doet nu net of wetenschappers dat nooit opperen.
Ze zoeken nu met WISE naar die bruine dwergen omdat die dus niet duidelijk te zien zijn.
Maar doe gerust denigrerend zo begon je eerste post al in dit topic.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:09:55 #80
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99100626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 01:52 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Now, going back to the 1983 Washington Post article, we find these following statements.

The most fascinating explanation of this mystery body, which is so cold it casts no light and has never been seen by optical telescopes on Earth or in space, is that it is a giant gaseous planet as large as Jupiter and as close to Earth as 50 billion miles.

The mystery body was seen twice by the infrared satellite as it scanned the northern sky from last January to November, when the satellite ran out of the super cold helium that allowed its telescope to see the coldest bodies in the heavens.

Whatever it is, Houck said, the mystery body is so cold its temperature is no more than 40 degrees above “absolute” zero, which is 456 degrees Fahrenheit below zero. The telescope aboard IRAS is cooled so low and is so sensitive it can “see” objects in the heavens that are only 20 degrees above absolute zero.

Also, going back to the 1982 Newsweek Article “Does the Sun Have a Dark Companion” you find these statements.

When scientists noticed that Uranus wasn’t following its predicted orbit for example, they didn’t question their theories. Instead they blamed the anomalies on an as yet unseen planet and, sure enough, Neptune was discovered in 1846. Now astronomers are using the same strategy to explain quirks in the orbits of Uranus and Neptune. According to John Anderson of the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif., this odd behavior suggests that the sun has an unseen companion, a dark star gravitationally bound to it but billions of miles away.

Zij zullen er ook geen verstand van hebben dan.
Je doet nu net of wetenschappers dat nooit opperen.
Ze zoeken nu met WISE naar die bruine dwergen omdat die dus niet duidelijk te zien zijn.
Maar doe gerust denigrerend zo begon je eerste post al in dit topic.
Following the discovery of the planet Neptune in 1846, there was considerable speculation that another planet might exist beyond its orbit. The search began in the mid-19th century but culminated at the start of the 20th with Percival Lowell's quest for Planet X. Lowell proposed the Planet X hypothesis to explain apparent discrepancies in the orbits of the gas giants, particularly Uranus and Neptune,[1] speculating that the gravity of a large unseen ninth planet could have perturbed Uranus enough to account for the irregularities.[2]

Clyde Tombaugh's discovery of Pluto in 1930 appeared to validate Lowell's hypothesis, and Pluto was officially considered the ninth planet until 2006. In 1978, however, Pluto was found to be too small for its gravity to affect the gas giants, resulting in a brief search for a tenth planet. The search was largely abandoned in the early 1990s, when a study of measurements made by the Voyager 2 spacecraft found that the irregularities observed in Uranus's orbit were due to a slight overestimation of Neptune's mass.[3] After 1992, the discovery of numerous small icy objects with similar or even wider orbits than Pluto led to a debate over whether Pluto should remain a planet, or whether it and its neighbours should, like the asteroids, be given their own separate classification. Although a number of the larger members of this group were initially described as planets, in 2006 the International Astronomical Union reclassified Pluto and its largest neighbours as dwarf planets, leaving only eight planets in the Solar System.[4]

Today, the astronomical community widely agrees that Planet X, as originally envisioned, does not exist.

En even voor de duidelijkheid; dit gaat allemaal over een hypothetische 9e planeet, niet een 2e zon, we hadden het over of ons zonnestelsel al dan niet binair zou zijn - ik zie niet wat het artikel wat jij nu post daar mee te maken heeft. Ik mag dus misschien wel een beetje denigrerend over komen, maar gezien jullie bronnen en misinformatie is dat volkomen terecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Boomvorm op 06-07-2011 09:18:28 ]
pi_99103850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:09 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Following the discovery of the planet Neptune in 1846, there was considerable speculation that another planet might exist beyond its orbit. The search began in the mid-19th century but culminated at the start of the 20th with Percival Lowell's quest for Planet X. Lowell proposed the Planet X hypothesis to explain apparent discrepancies in the orbits of the gas giants, particularly Uranus and Neptune,[1] speculating that the gravity of a large unseen ninth planet could have perturbed Uranus enough to account for the irregularities.[2]

Clyde Tombaugh's discovery of Pluto in 1930 appeared to validate Lowell's hypothesis, and Pluto was officially considered the ninth planet until 2006. In 1978, however, Pluto was found to be too small for its gravity to affect the gas giants, resulting in a brief search for a tenth planet. The search was largely abandoned in the early 1990s, when a study of measurements made by the Voyager 2 spacecraft found that the irregularities observed in Uranus's orbit were due to a slight overestimation of Neptune's mass.[3] After 1992, the discovery of numerous small icy objects with similar or even wider orbits than Pluto led to a debate over whether Pluto should remain a planet, or whether it and its neighbours should, like the asteroids, be given their own separate classification. Although a number of the larger members of this group were initially described as planets, in 2006 the International Astronomical Union reclassified Pluto and its largest neighbours as dwarf planets, leaving only eight planets in the Solar System.[4]

Today, the astronomical community widely agrees that Planet X, as originally envisioned, does not exist.

En even voor de duidelijkheid; dit gaat allemaal over een hypothetische 9e planeet, niet een 2e zon, we hadden het over of ons zonnestelsel al dan niet binair zou zijn - ik zie niet wat het artikel wat jij nu post daar mee te maken heeft. Ik mag dus misschien wel een beetje denigrerend over komen, maar gezien jullie bronnen en misinformatie is dat volkomen terecht.
Waar en wanneer is deze tekst gepubliceerd?
Want NASA is er nog steeds niet zeker over vanwege de WISE missie statmene die je hier kunt lezen:
http://www.nasa.gov/mission_pages/WISE/news/wise20110218.html

Ze vinden het nog steeds een hypothese waar nog steeds onderzoek naar word gedaan.

Je zeurt over bronnen maar plakt ergens een stuk tekst neer zonder dat duidelijk is in welk tijdschrift of bij welke bron het vandaan komt.

Q: When could data from WISE confirm or rule out the existence of the hypothesized planet Tyche?

A: It is too early to know whether WISE data confirms or rules out a large object in the Oort cloud. Analysis over the next couple of years will be needed to determine if WISE has actually detected such a world or not. The first 14 weeks of data, being released in April 2011, are unlikely to be sufficient. The full survey, scheduled for release in March 2012, should provide greater insight. Once the WISE data are fully processed, released and analyzed, the Tyche hypothesis that Matese and Whitmire propose will be tested.

misschien komt jouw bron uit de toekomst?
pi_99103929
tevens in mijn artikel staat "According to John Anderson of the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif., this odd behavior suggests that the sun has an unseen companion, a dark star gravitationally bound to it but billions of miles away."
hoezo gaat dat niet over een binair systeem.
zelfs kritiek moet wel gefundeerd zijn als je graag denigrerend doet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:25:15 #83
316906 ZweefMeisje
met beide beentjes aande grond
pi_99104062
dus als ik het goed begrijp,is het iets wat in ieder geval richting aarde aan het varen is?

en dan gelijk nog een vraag...bijna alles vaart door het helal...waarom draait onze planeet alleen maar, en vaart niet zoals vele door het helal? hoe komt dat...want als ik het goed begrijp is dat ding waar jullie je zo druk over maken een dwerster en dat is bijna net zo groot als onze planeet...maar dat beweegt dat vaart zegt maar...waarom dat nou wel en onze niet...
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:28:27 #84
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99104166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef ZweefMeisje het volgende:
dus als ik het goed begrijp,is het iets wat in ieder geval richting aarde aan het varen is?

en dan gelijk nog een vraag...bijna alles vaart door het helal...waarom draait onze planeet alleen maar, en vaart niet zoals vele door het helal? hoe komt dat...want als ik het goed begrijp is dat ding waar jullie je zo druk over maken een dwerster en dat is bijna net zo groot als onze planeet...maar dat beweegt dat vaart zegt maar...waarom dat nou wel en onze niet...
Niet bijna net zo groot, maar 6x groter dan onze planeet :')
PieAir
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:32:37 #85
316906 ZweefMeisje
pi_99104312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:28 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Niet bijna net zo groot, maar 6x groter dan onze planeet :')
ja dat zal dan wel...ik heb er dus echt helemaal geen verstand van
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:34:49 #86
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99104379
Overigens wel een goede vraag. De aarde ( en alle andere planeten ) draait om de zon, draait de zon dan ook nog ergens omheen? En beweegt ons zonnestelsel zich ook nog om het centrum van onze melkweg?
PieAir
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:44:32 #87
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99104737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:19 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Waar en wanneer is deze tekst gepubliceerd?
Want NASA is er nog steeds niet zeker over vanwege de WISE missie statmene die je hier kunt lezen:
http://www.nasa.gov/mission_pages/WISE/news/wise20110218.html

Ze vinden het nog steeds een hypothese waar nog steeds onderzoek naar word gedaan.

Je zeurt over bronnen maar plakt ergens een stuk tekst neer zonder dat duidelijk is in welk tijdschrift of bij welke bron het vandaan komt.

Q: When could data from WISE confirm or rule out the existence of the hypothesized planet Tyche?

A: It is too early to know whether WISE data confirms or rules out a large object in the Oort cloud. Analysis over the next couple of years will be needed to determine if WISE has actually detected such a world or not. The first 14 weeks of data, being released in April 2011, are unlikely to be sufficient. The full survey, scheduled for release in March 2012, should provide greater insight. Once the WISE data are fully processed, released and analyzed, the Tyche hypothesis that Matese and Whitmire propose will be tested.

misschien komt jouw bron uit de toekomst?
Mijn bron is wikipedia - gezocht op 'planet X'

We halen hier ook 2 dingen door elkaar, de hypothetische planeet 'Tyche' in de Oort cloud, is niet dezelfde als de hypothetische planeet waar het in het eerste artikel dat je linkte over gaat.
In dat geval is het vrijwel zeker dat deze planeet 'Niburu, Planet X, w/e' niet bestaat. Zoals je kunt lezen in het artikel van Wikipedia dat ik heb gepost.

Maar, ik moet toegeven dat ook officiële bronnen niet duidelijk zijn over het bestaan van een hypothetische planeet in de Oort cloud - dus ik ben misschien iets te voorbarig geweest met mijn 'het kan niet bestaan, punt'. En dus ook met mijn argument dat het onmogelijk is dat ons zonnestelsel al dan niet een binair zonnestelsel zou kunnen zijn - mijn excuses.

Aangezien dit allemaal hypotheses zijn, is hier verder denk ik ook niet goed meer over te discussiëren, dus laten we weer ontopic gaan - Elenin.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:44:48 #88
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99104746
quote:

?

Onze planeet draait om z'n as & de Zon. Het zonnestelsel als geheel draait weer om het centrum van onze melkweg. Beweegt dus wel degelijk. Met duizelingwekkende snelheid nog wel. (voor ons mensen.)

Sowieso klopt je vraag niet: "bijna alles vaart door het helal...waarom draait onze planeet alleen maar, en vaart niet zoals vele door het helal?"

Vrijwel alles in het heelal draait.
Wat bedoel je eigenlijk precies met "vaart" in tegenstelling tot "draait" ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:46:00 #89
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99104789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:34 schreef jpg97 het volgende:
Overigens wel een goede vraag. De aarde ( en alle andere planeten ) draait om de zon, draait de zon dan ook nog ergens omheen? En beweegt ons zonnestelsel zich ook nog om het centrum van onze melkweg?
Ja dus ;)
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:47:28 #90
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99104830
Ok, en draait dan onze melkweg nog om een of ander "galactisch centrum"?
PieAir
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:50:54 #91
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99104935
quote:

Als je met varen bedoelt dat andere objecten in het heelal maar een beetje willekeurig rond zweven, kan ik je vertellen dat niets (voor zover ik weet) dat doet. Alles is dmv zwaartekracht met elkaar verbonden. De hele reden dat wij rond de zon draaien, komt door zwaartekracht.

Dat Elenin een dwergster zou zijn is simpelweg niet waar - als je bedenkt dat Mars veel kleiner is dan onze planeet, laat staan dan een zogenaamde dwergster met een diameter van rond de 100 000 km, en die zichtbaar is met een amateur telescoop, hoe zou het dan ooit mogelijk moeten zijn dat wij een gigantische dwergster, die op het moment dichterbij is dan Mars, niet kunnen zien.

Plus ook Elenin draait rond de zon, alleen moet je het zien als een lange uitgerekte circel. Als deze O onze orbit om de zon zou zijn, is die van Elenin een 0, alleen dan zou je de bovenkant en onderkant uit moeten rekken. De aarde doet er 365 dagen over om rond de zon te gaan, Elenin 10 000 jaar.

EDIT: plaatje geeft het misschien wat beter weer:

Blauwe lijnen geven de orbit van Elenin weer. Zoals je ziet dus veel groter dan die van de aarde, en niet mooi rond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Boomvorm op 06-07-2011 16:36:02 ]
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:53:56 #92
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99105043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:47 schreef jpg97 het volgende:
Ok, en draait dan onze melkweg nog om een of ander "galactisch centrum"?
Het centrum van de melkweg IS een "galactisch centrum". (Melkweg = Galaxy)
Deze draaien echter niet om een centrum van het universum heen (= oorsprong van Big Bang), maar bewegen er vandaan, afaik.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:57:43 #93
316906 ZweefMeisje
pi_99105216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

?

Onze planeet draait om z'n as & de Zon. Het zonnestelsel als geheel draait weer om het centrum van onze melkweg. Beweegt dus wel degelijk. Met duizelingwekkende snelheid nog wel. (voor ons mensen.)
Sowieso klopt je vraag niet: "bijna alles vaart door het helal...waarom draait onze planeet alleen maar, en vaart niet zoals vele door het helal?"

Vrijwel alles in het heelal draait.
Wat bedoel je eigenlijk precies met "vaart" in tegenstelling tot "draait" ?
uhm verplaats zich naar voren toe? maar wat houd ons aarden dan op de plaats(wat is een as?)...het lijkt me wel dat het steeds op de zelfde plek blijft anders kan het niet iedere dag het zelfde zijn ...sterrenstelsels planeten en dat soort dingen die we blijven zien...of is het een groot magnetisch veld :D dat wat alles op zijn plek houd en tegerlijker tijd zich verplaats op precies de zelfde afstanden en plaats

[ Bericht 3% gewijzigd door ZweefMeisje op 06-07-2011 12:09:39 ]
pi_99106588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef ZweefMeisje het volgende:

[..]

uhm verplaats zich naar voren toe? maar wat houd ons aarden dan op de plaats(wat is een as?)...het lijkt me wel dat het steeds op de zelfde plek blijft anders kan het niet iedere dag het zelfde zijn ...sterrenstelsels planeten en dat soort dingen die we blijven zien...of is het een groot magnetisch veld :D dat wat alles op zijn plek houd en tegerlijker tijd zich verplaats op precies de zelfde afstanden en plaats
De aarde is een grote bol, met een noord en een zuidpool. Dwars door die twee polen loopt een denkbeeldige as (zoals bijvoorbeeld de as van een auto, waar de wielen aanzitten). De aarde draait rond die as en doet dat in ongeveer 24 uur tijd. Dat veroorzaakt ons dag-nacht ritme: een gedeelte van de dag is het gedeelte waar wij wonen belicht door de zon, maar door de draaiing van de aarde draaien we door naar het donkere gedeelte en wordt de andere kant belicht door de zon. En uiteindelijk draaien we ook het lichte gedeelte weer in en wordt het voor ons tijd om op te staan ;).

Naast deze as rotatie, draait de aarde zelf ook nog om de zon. Die baan wordt in een jaar tijd doorlopen, ofwel zo'n 365 dagen. Dit is ook de oorzaak van de seizoenen: de as waar de aarde omheen draait staat namelijk niet loodrecht op het vlak waarin de aarde rond de zon draait. Doordat die as licht gekanteld is, schijnt de zon in wat voor ons de zomer is, voornamelijk op het gedeelte boven de evenaar. De as is in de zomer dus naar de zon toe gekanteld. De stand van deze as verandert verder niet, maar doordat de aarde dus rustig baantjes rond de zon maakt, staat de as een half jaar later dus juist van de zon afgekeerd. Het is dan juist aan de onderkant naar de zon gericht, zodat daar de meeste zonneschijn terecht komt. Aan de bovenkant minder, waardoor het dus bij ons kouder is: winterweer!

Heel simpel gezien zou je het kunnen voorstellen als een tol, die om zijn as draait. Terwijl die tol dat doet, maakt hij ook een cirkeltje over de vloer. Zoals je kunt zien, draait een tol veel sneller om zijn eigen as, dan dat hij zo'n cirkeltje rond gaat.

De aarde - en alle andere planeten - blijft op zijn plaats door de aantrekkingskracht van de zon. Je kunt direct de vraag stellen waarom we dan niet allemaal naar de zon toevallen en door die koperen ploert verzwolgen worden. Dat komt doordat de aarde zelf een behoorlijke snelheid heeft (heeft 'ie opgebouwd toen 'ie gevormd werd, is een natuurkundig fenomeen wat te diep gaat om nu hier "even" uit te leggen). Zonder aantrekkingskracht van de zon zouden we in een rechte lijn het heelal inschieten. De zon trekt ons echter "de bocht om", door zijn zwaartekracht. Zou het dan ophouden, dan zouden we alsnog op een rechte lijn er vandoor gaan, maar de zon blijft gewoon trekken. En daardoor gaan we dus langzaamaan in een cirkeltje rond de zon!

Overigens geldt hetzelfde voor de baan van de maan, die om de aarde draait.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:45:40 #95
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99106880
De aarde staat niet op één plaats, maar beweegt (draait) om de zon. Het zonnestelsel zelf hangt ook niet stil, maar beweegt (draait) om het galactisch centrum van de melkweg.

De beweging van de aarde om de zon is naar verhouding (op de gigantische afstanden tot andere sterren en de tijd die verstrijkt. Een gemiddeld mensenleven is minder dan een oogwenk vergeleken bij de miljoenen tot miljarden jaren die verstrijken binnen het heelal) nihil, en deze bewegen (draaien) mee in de melkweg. vandaar dat de sterren hemel grofweg dezelfde blijft. (afgezien van de precessie)

Een (draai)as is het middenpunt waaromheen iets draait. In dit geval een denkbeeldige lijn van Noord naar Zuid. Ook wel "spil" genoemd.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:54:24 #96
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99107163
Maar de beweging van de planeten komt dus door de zwaartekracht ( aantrekkingskracht ) van de zon.
Maar waar komt die energie vandaan? En raakt die energie nooit op?
PieAir
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:17:55 #97
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99107946
Zwaartekracht is geen energie maar een kracht.

De exacte werking is nog een mysterie binnen de natuurkunde ;)
pi_99110225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:17 schreef R0N1N het volgende:
Zwaartekracht is geen energie maar een kracht.

De exacte werking is nog een mysterie binnen de natuurkunde ;)
Klopt. De huidige experimenten in CERN (Zwitserland) zijn er ook op gericht om het zogenaamde "Higgs deeltje" te detecteren. Dit Higgs deeltje zou verantwoordelijk zijn voor de effecten van zwaartekracht, de wisselwerking tussen massa's die er voor zorgt dat ze dichter naar elkaar toegaan. Men heeft dit deeltje tot nu toe alleen theoretisch beredeneerd, maar of het echt bestaat is een tweede. Zo niet, dan moet de theorie worden aangepast. Als dit deeltje wel bestaat, weet men hoe de zwaartekracht wordt veroorzaakt - en daarna eventueel hoe dit te manipuleren zou zijn!
pi_99112361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:54 schreef jpg97 het volgende:
Maar de beweging van de planeten komt dus door de zwaartekracht ( aantrekkingskracht ) van de zon.
Maar waar komt die energie vandaan? En raakt die energie nooit op?
Het kost geen energie (*) om om de zon te blijven draaien.

Toen ons planeten stelsel is gevormd, had de proto-disc (de zooi troep om de ster heen) een snelheid anders dan nul. Door het samentrekken van die schijf nam die snelheid toe (denk aan een kunstschaatser die tijdens een pirouette zijn/haar armen intrekt en zo sneller gaat draaien). Uiteindelijk zijn er uit die schijf planeten ontstaan, welke door hetzelfde principe ook een draaisnelheid van zichzelf hebben.
Een aantal objecten zal gebotst zijn, een aantal richting de zon getrokken zijn, maar uiteindelijk bleven er een X aantal objecten over die een stabiele baan om de zon hadden, zoals onze aarde. Aangezien de ruimte vrijwel "leeg" is, is er niets om die baan te veranderen dan wel te verstoren en de aarde zal dus voor altijd zijn baantjes trekken rond de zon.

(*)Er is wel een effect dat invloed uitoefent op de baan van de aarde. Namelijk het systeem van getijden, zoals we dat ook kennen van de maan. Door dit systeem gaat de zon iets minder snel draaien, waardoor de aarde juist iets sneller gaat en daardoor een stukje opschuift. Dit gebeurt ook met de maan, ook deze verwijderd zich heel langzaam van de aarde door het getijden principe.
C. Sagan
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:22:56 #100
316906 ZweefMeisje
pi_99112832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:35 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

De aarde is een grote bol, met een noord en een zuidpool. Dwars door die twee polen loopt een denkbeeldige as (zoals bijvoorbeeld de as van een auto, waar de wielen aanzitten). De aarde draait rond die as en doet dat in ongeveer 24 uur tijd. Dat veroorzaakt ons dag-nacht ritme: een gedeelte van de dag is het gedeelte waar wij wonen belicht door de zon, maar door de draaiing van de aarde draaien we door naar het donkere gedeelte en wordt de andere kant belicht door de zon. En uiteindelijk draaien we ook het lichte gedeelte weer in en wordt het voor ons tijd om op te staan ;).

Naast deze as rotatie, draait de aarde zelf ook nog om de zon. Die baan wordt in een jaar tijd doorlopen, ofwel zo'n 365 dagen. Dit is ook de oorzaak van de seizoenen: de as waar de aarde omheen draait staat namelijk niet loodrecht op het vlak waarin de aarde rond de zon draait. Doordat die as licht gekanteld is, schijnt de zon in wat voor ons de zomer is, voornamelijk op het gedeelte boven de evenaar. De as is in de zomer dus naar de zon toe gekanteld. De stand van deze as verandert verder niet, maar doordat de aarde dus rustig baantjes rond de zon maakt, staat de as een half jaar later dus juist van de zon afgekeerd. Het is dan juist aan de onderkant naar de zon gericht, zodat daar de meeste zonneschijn terecht komt. Aan de bovenkant minder, waardoor het dus bij ons kouder is: winterweer!

Heel simpel gezien zou je het kunnen voorstellen als een tol, die om zijn as draait. Terwijl die tol dat doet, maakt hij ook een cirkeltje over de vloer. Zoals je kunt zien, draait een tol veel sneller om zijn eigen as, dan dat hij zo'n cirkeltje rond gaat.

De aarde - en alle andere planeten - blijft op zijn plaats door de aantrekkingskracht van de zon. Je kunt direct de vraag stellen waarom we dan niet allemaal naar de zon toevallen en door die koperen ploert verzwolgen worden. Dat komt doordat de aarde zelf een behoorlijke snelheid heeft (heeft 'ie opgebouwd toen 'ie gevormd werd, is een natuurkundig fenomeen wat te diep gaat om nu hier "even" uit te leggen). Zonder aantrekkingskracht van de zon zouden we in een rechte lijn het heelal inschieten. De zon trekt ons echter "de bocht om", door zijn zwaartekracht. Zou het dan ophouden, dan zouden we alsnog op een rechte lijn er vandoor gaan, maar de zon blijft gewoon trekken. En daardoor gaan we dus langzaamaan in een cirkeltje rond de zon!

Overigens geldt hetzelfde voor de baan van de maan, die om de aarde draait.
oke dat is heel duidelijk...dus begrijp ik het nou goed de aarde draait om de zon en de zon niet om de aarde of doen ze dat beide, zowel de aarde draait om de zon zowel de zon draait om de aarde? en waarom is dat horizontaal niet verticaal
pi_99113471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:22 schreef ZweefMeisje het volgende:

[..]

oke dat is heel duidelijk...dus begrijp ik het nou goed de aarde draait om de zon en de zon niet om de aarde of doen ze dat beide,zowel de aarde draait om de zon zowel de zon draait om de aarde?
En ik maar denken dat het gedachtegoed van Copernicus en Galileo standaard basisschool materiaal was.

De aarde draait om de zon. Dat wil zeggen, op deze manier is wat we zien aan de hemel het beste te verklaren. Dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Tot we buiten ons zonnestelsel gaan staan en observeren hoe het werkelijk zit, moeten we een systeem bedenken wat de metingen en observaties het beste verklaard. En dat is dat de arde om de zon draait...
quote:
en waarom is dat horizontaal niet verticaal
Wat is horizontaal en wat is verticaal? Ten opzichte van wat? Hoe je het zelf tekent? Er is inde ruimte geen grid waar je dat aan kan afmeten.

Feit is wel dat de meeste objecten redelijk in hetzelfde vlak bewegen, maar dat is niet zo voor alle objecten. Kometen en een enkele planeet bewegen in een hoek ten opzichte van dat vlak, dat heeft vooral te maken met het ontstaan van ons zonnestelsel, botsingen daar vlak na en, in het geval van kometen, de herkomst en baan.
C. Sagan
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:49:41 #102
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_99114176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:34 schreef jpg97 het volgende:
pi_99115345
***zucht**** Zelden zoveel misinterpretaties en onwaarheden gezien in 1 enkel topic. Het is gewoon volslagen onmogelijk dat zo'n gigantisch zwaar object met grote regelmatig maat (ook al zou het maar 1x per 100.000 jaar zijn ofzo) ons zonnestelsel doorkruist zonder de planeten uit hun baan te slingeren. Daarnaast is het natuurlijk dikke onzin dat een koud object (20Kelvin) van dat formaat op die relatief kleine afstand niet genoeg zichtbaar licht zou reflecteren om waargenomen te worden met een telescoop.
pi_99127634
Hoi!

Ik lees mee en heb geen idee wat ik ervan moet denken.
Een half uur geleden was er een zware aardbeving
7.8 Kermadec Islands Region.

Ik las dat er op 7 juli iets kon gebeuren.
Dit kan er misschien mee te maken hebben?
pi_99127796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Exstintion is ook een groot woord, er zijn altijd mensen en dieren die het overleven..daar zijn wij het 'levende' bewijs van.. *O*
pi_99130729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:30 schreef 22 het volgende:
Hoi!

Dacht ook gelijk aan dit topic na het lezen van http://www.powned.tv/nieu(...)g_bij_nieuwzeel.html

[ Bericht 11% gewijzigd door WallieP op 06-07-2011 22:31:07 ]
pi_99130877
quote:
Hoi!

Er was idd een Elenin alignment op 6 juli ...
pi_99131059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er was idd een Elenin alignment op 6 juli ...
http://i29.photobucket.com/albums/c266/Terral03/Saturn1.jpg
bron: http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1367678/pg1
pi_99131283
we gaan er dus allemaal aan
pi_99131359
Was de alignment niet morgen?
pi_99131369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:34 schreef knight18 het volgende:
we gaan er dus allemaal aan
What's new ? ;)
pi_99131578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:35 schreef 22 het volgende:
Was de alignment niet morgen?
In nieuw zeeland is het nu al morgen
pi_99131661
Volgens Terral is het nu '100% zeker' dat de komst van ELEnin een ELE: Extinction Level Event = 'Gebeurtenis van Uitstervings Niveau' zal veroorzaken. Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius. Op dat moment zou het object aan de linkerkant van de zon als een tweede zon zichtbaar kunnen worden. Vanaf augustus en september kunnen we volgens Terral dan ook een enorme toename van het aantal aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven en massale dierensterfte verwachten.

Diezelfde Terral geeft trouwens voor 7 juli nog een warning :

7/7 Midwest Staged Disaster Warning !
pi_99132365
quote:
Als dat plaatje klopt, was de alignment niet eentje waar de aarde in voorkomt (die staat namelijk rechts). Wat de invloed op de aarde is, ontgaat me daarom nogal.
pi_99132821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:38 schreef knight18 het volgende:

[..]

In nieuw zeeland is het nu al morgen
Geen idee welke tijdzone gehanteerd wordt. :)
pi_99133024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:50 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Als dat plaatje klopt, was de alignment niet eentje waar de aarde in voorkomt (die staat namelijk rechts). Wat de invloed op de aarde is, ontgaat me daarom nogal.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_99133258
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:59 schreef TripleS het volgende:

[..]

Nou telkens als dat ding in een lijn met andere planeten staat gebeurd er wel iets. Nu kan je niet meer vanuit gaan dat het een onschuldige komeet is.
pi_99133403
Ik heb wel ergens gelezen dat ELEnin van de andere kant komt dan NASA ons wilt doen geloven.
En hij was behoorlijk overtuigend. Of het waar is...?
pi_99133432
Staan de planeten nu dan al op 1 lijn of kunnen we morgen een nog grotere aardbeving tegemoet zien?
Ik hoop van niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door 22 op 06-07-2011 23:09:59 (Krom taalgebruik) ]
pi_99133702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb wel ergens gelezen dat ELEnin van de andere kant komt dan NASA ons wilt doen geloven.
En hij was behoorlijk overtuigend. Of het waar is...?
wat ik me vandaag realiseerde, mensen zeggen dat nasa liegt over alles van elenin. Waarom gebruiken diezelfde personen dan programmas van nasa om te kijken wanneer elenin in lijn met welke planeet staat? Het lijkt me dat nasa dat programma ook veranderd zal hebben.
pi_99133834
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:08 schreef knight18 het volgende:

[..]

wat ik me vandaag realiseerde, mensen zeggen dat nasa liegt over alles van elenin. Waarom gebruiken diezelfde personen dan programmas van nasa om te kijken wanneer elenin in lijn met welke planeet staat? Het lijkt me dat nasa dat programma ook veranderd zal hebben.
Het zo`n beetje de enige bron.
pi_99133891
Maar het is mogelijk dat astronomen allemaal de verkeerde kant op kijken :-/
pi_99133926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar het is mogelijk dat astronomen allemaal de verkeerde kant op kijken :-/
ja joh. 1000+ astronomen kijken verkeerde kant op XD
pi_99133965
Om ELEnin te vinden mogelijk wel.
pi_99134010
wat ik vreemd vind. Als zulke grote planeten inclusief ELEnin op 1 lijn zijn waarom voelt de hele aarde dat niet maar 1 klein stukje?
pi_99134150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:13 schreef knight18 het volgende:
wat ik vreemd vind. Als zulke grote planeten inclusief ELEnin op 1 lijn zijn waarom voelt de hele aarde dat niet maar 1 klein stukje?
Daarom zeg ik je moet de andere kant op kijken.
pi_99134171
quote:
Hoi!

Magnitude Average Annually
8 and higher 1 ¹
7 - 7.9 15 ¹
6 - 6.9 134 ²
5 - 5.9 1319 ²
4 - 4.9 13,000
(estimated)
3 - 3.9 130,000
(estimated)
2 - 2.9 1,300,000
(estimated)

Er zijn dus 15 van dit soort bevingen per jaar... Iedere maand ruim 1... Dus ja...
pi_99134281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:15 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik je moet de andere kant op kijken.
Ja maar ook al zit dat kutding de andere kant. Als het in een lijn zit moet je dat tenminste op de halve kant van de aarde moeten voelen en niet op een specifieke plek(japan, chili)
pi_99134340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:18 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ja maar ook al zit dat kutding de andere kant. Als het in een lijn zit moet je dat tenminste op de halve kant van de aarde moeten voelen en niet op een specifieke plek(japan, chili)
Ik schat de meest gevoelige plaats.
pi_99134393
Maar dit is wel heel toevallig. Zet mij wel aan het denken!
pi_99134444
En wat is de meest gevoelige plaats?

Deze alignment heeft niks van doen met de aardbeving van vandaag. Weten jullie wel welk principe er bij een alignment speelt, waardoor de kans op (zware) aardbevingen en vulkaanuitbarstingen toeneemt? Althans, dat is de theorie erachter ...
pi_99134458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar dit is wel heel toevallig. Zet mij wel aan het denken!
Wat is toevallig?
pi_99134459
Nou , heel vaak vinden er wel zware aardbevingen plaats in chili en NZ. Japan staat er ook bekend om. Er zijn tevens zat plekken die net zo gevoelig zijn.
pi_99134536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:21 schreef Maurice76 het volgende:
En wat is de meest gevoelige plaats?

Deze alignment heeft niks van doen met de aardbeving van vandaag. Weten jullie wel welk principe er bij een alignment speelt, waardoor de kans op (zware) aardbevingen en vulkaanuitbarstingen toeneemt? Althans, dat is de theorie erachter ...
Ik weet het niet hoor, jij denkt dat het gewoon toeval is?
pi_99134543
space.com heeft vandaag mooie artikelen verzameld over Elenin (Niburu).
http://www.space.com/topi(...)u-2012-and-planet-x/
Veni vidi foetsie
pi_99134688
Ik ben geen astronoom, maar gewoon een bezorgde vader met een gezin.
pi_99134782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik ben geen astronoom, maar gewoon een bezorgde vader met een gezin.
Er lopen gewoon wat hysterische mensen te rellen op het internet... Zonder internet zou je gewoon rustig slapen, en terecht...

- als het niet zo is, hoef je er niets aan te doen
- als het zo is, kan je er niets aan doen
pi_99134867
ik vraag me dus echt af. Als die dwergster en saturnus op 1 lijn staan vandaag waarom aardbeving op 1 specifieke plek en bv niet in heel azie?
En japan is ook gevoelig voor aardbevingen net als NZ. Ze liggen bij dezelfde plaat
pi_99135556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:30 schreef knight18 het volgende:
ik vraag me dus echt af. Als die dwergster en saturnus op 1 lijn staan vandaag waarom aardbeving op 1 specifieke plek en bv niet in heel azie?
En japan is ook gevoelig voor aardbevingen net als NZ. Ze liggen bij dezelfde plaat
Ik denk dat ELEnin nog zo ver weg is dat hij maar invloed heeft op een zeer klein deel van deze aardbol.
pi_99135639
Maar hij is als het klopt al dichterbij van jupiter en saturnus. Zo ver is dat niet. Helemaal niet voor iets met 4x het gewicht van jupiter
pi_99135883
Ik weet ook niets zeker K18, maar ik zie het zo, als je meerdere magneten bij elkaar houd en eentje iets verder legt zal hij meer invloed hebben op de gene die er het dichtste bij is. Dus daar centreert hij zijn aantrekking`s vermogen (denk ik)
pi_99136122
ja maar, stel dwergster 4x massa jupiter + saturnus trekken aan aarde. dan kan je mij niet wijs maken dat alleen NZ er last van heeft. En het lijk tme zeer onwaarschijnlijk dat die aantrekkingskracht van ongeveer 100 miljoen km zich hierop centreert. Ook op blz 5 van dit topic zegt er iemand dat jupiter elenin en aarde NIET op 1 lijn zaten vandaag.
Maurice76 is het.
pi_99136264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:58 schreef knight18 het volgende:
ja maar, stel dwergster 4x massa jupiter + saturnus trekken aan aarde. dan kan je mij niet wijs maken dat alleen NZ er last van heeft. En het lijk tme zeer onwaarschijnlijk dat die aantrekkingskracht van ongeveer 100 miljoen km zich hierop centreert. Ook op blz 5 van dit topic zegt er iemand dat jupiter elenin en aarde NIET op 1 lijn zaten vandaag.
Maurice76 is het.
pi_99136300
Vraag het hem, want ik weet het niet!
pi_99136349
Misschien een vergrootglas effect? Ik bedenk maar wat.
pi_99136564
maar maurice76 heeft ook gebruik gemaakt van dat nasa programma. Daarop is duidelijk te zien dat de aarde niet eens in de buurt is van de fictieve lijn. Kijk maar op pagina 5.
pi_99136912
Ik heb ook ergens gelezen dat NASA ELEnin het meest in de gaten houd van alle kometen ooit.
Ook vreemd of niet?
pi_99137006
nee. misschien omdat er zoveel gekte rond deze komeet/ster is?
pi_99137049
Dan moeten ze foto`s laten zien, en aantoonbaar maken dat er niets aan de hand is.
pi_99137051
Het antwoord is vrij simpel: getijdewerking. Alle hemellichamen oefenen invloed op elkaar uit, onder invloed van de zwaartekracht ten gevolge van hun massa. Tijdens een alignment van meerdere hemellichamen werkt de zwaartekracht van al deze objecten langs een enkele lijn, waardoor ze elkaar als het ware versterken (dit is simpelweg de som van de verschillende zwaartekrachtsinvloeden). De effecten zijn daardoor heftiger.

In bovenstaand plaatje staat de aarde nogal ver buiten de alignment van de genoemde andere planeten en de zon. De zwaartekrachtsinvloed van die objecten komt vanuit de aarde gezien dus vanaf verschillende kanten. Ze versterken elkaar dus lang niet zo erg als wanneer de aarde wel op een lijn had gestaan met deze objecten. Wat mij betreft is het dus lariekoek dat die alignment (waar de aarde dus niet bij betrokken is) invloed heeft gehad op de aardbeving in kwestie.

Overigens, nog een ander doordenkertje: het meest bekende fenomeen van getijdewerking zien we dagelijks. Namelijk onze eigen maan. Dankzij de aantrekkingskracht van de maan stijgen en dalen de wereldzeeen en oceanen dagelijks twee keer. Eb en vloed noemen we dat. Tijdens een alignment van de aarde, de zon en de maan wordt bij deze getijdewerking ook de (relatief geringe) getijde werking van de zon opgeteld. Dit resulteert in wat bekend staat als springvloed; het water komt hoger en verder dan bij een normale vloed.

Nu de doordenker: als wij van de andere hemellichamen in ons zonnestelsel de invloed op het water op aarde niet tot nauwelijks kunnen waarnemen, zeker ten opzichte van het effect van de maan op ons water, hoeveel meer invloed zou dat dan wel hebben op de gesmolten kern van onze aardbol? Of omgekeerd, waarom wordt de aarde niet helemaal kapot gescheurd en hebben we niet dagelijks forse aardbevingen en vulkaanuitbarstingen, ten gevolge van dezelfde getijdewerking die onze maan op de aarde uitoefent? Want reken maar dat de zwaartekracht van de maan ook op de aardkern aan het werken is - en daarmee dus ook op de verschillende aardschotsen.

Linkje naar wikipedia over getijdewerking, ten gevolge van de maan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Springtij
pi_99137257
maar waarom noemt met datums en op dezelfde datum krijg je aardbevingen?
pi_99137278
Als ELEnin i.d.d 134.000 kilometer in diameter is en hij komt dichterbij tja dan hebben we hier niet alleen de poppen aan het dansen, maar zullen hele bergen verplaats kunnen gaan worden!
pi_99137645
ben slapen. Mijn bruine ster doet zeer :S
pi_99137880
Heb net even snel wat getallen in een formule van Newton gepropt, op basis van deze alignment.

Massa aarde = 6 x 10^24 kg
Massa maan = 7,35 x 10^22 kg
Massa Elenin = 7,6 x 10^27 kg (op voorwaarde dat hij 4x de massa van Jupiter heeft)

Afstand aarde - maan = 400.000.000 m
Afstand aarde - Elenin = 261.000.000.000 m

G = zwaartekrachtsconstante = 6,67 x10^ -11 Nm^2/kg^2

De algemene formule voor het berekenen van de kracht luidt F = G * m1 * m2 / r^2, waarbij m de massa's van de twee objecten zijn in kg's en r de onderlinge afstand in meters. Als je bovengenoemde waarden invult, krijg je (als het goed is; het is laat, dus rekenfouten zijn zeker mogelijk ;) ) voor de kracht van de maan op de aarde de waarde 1,83 x10^20 Newton, en voor Elenin een kracht van 4,45 x10^19 Newton. Elenin trekt op die afstand dus met minder dan een kwart van de kracht van de maan aan de aarde. Naarmate Elenin dichterbij komt, zou het effect ervan zeer goed merkbaar moeten worden op het water van onze planeet.

N.B. dit is dus op voorhand dat Elenin inderdaad 4x de Jupiter massa heeft.

Linkje over zwaartekracht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht
pi_99139075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:45 schreef Maurice76 het volgende:
Heb net even snel wat getallen in een formule van Newton gepropt, op basis van deze alignment.

Massa aarde = 6 x 10^24 kg
Massa maan = 7,35 x 10^22 kg
Massa Elenin = 7,6 x 10^27 kg (op voorwaarde dat hij 4x de massa van Jupiter heeft)

Afstand aarde - maan = 400.000.000 m
Afstand aarde - Elenin = 261.000.000.000 m

G = zwaartekrachtsconstante = 6,67 x10^ -11 Nm^2/kg^2

De algemene formule voor het berekenen van de kracht luidt F = G * m1 * m2 / r^2, waarbij m de massa's van de twee objecten zijn in kg's en r de onderlinge afstand in meters. Als je bovengenoemde waarden invult, krijg je (als het goed is; het is laat, dus rekenfouten zijn zeker mogelijk ;) ) voor de kracht van de maan op de aarde de waarde 1,83 x10^20 Newton, en voor Elenin een kracht van 4,45 x10^19 Newton. Elenin trekt op die afstand dus met minder dan een kwart van de kracht van de maan aan de aarde. Naarmate Elenin dichterbij komt, zou het effect ervan zeer goed merkbaar moeten worden op het water van onze planeet.

N.B. dit is dus op voorhand dat Elenin inderdaad 4x de Jupiter massa heeft.

Linkje over zwaartekracht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht
maar je moet de massa van saturnus erbij nemen omdat ze op 1 lijn staan.
Massa saturnus is ongeveer 95 keer dat van aarde.
95x 6 x 10^24 kg
plus massa elenin
keer 6 x 10^24 kg
keer G
delen door 261000000000
is
1.25x10^31 N
pi_99141147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:27 schreef knight18 het volgende:
maar waarom noemt met datums en op dezelfde datum krijg je aardbevingen?
Er zijn op onze planeet Aarde 149 aardbevingen per jaar tussen de 6 en 7.9 op de schaal van Richter.

Ze halen alleen het nieuws als ze bij bewoond gebied zijn en schade (kunnen) aanrichten.
De kans dat er dus gisteren een aardbeving was is net iets minder dan 1 op 2...

Verder moet je kijken naar het aantal aardbevingen per jaar. Als dat ineens verdubbelt, dan moet je je zorgen gaan maken...

Kijk ook eens naar de lijst van zwaarste aardbevingen van vorig jaar (en de jaren ervoor):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aardbevingen_in_2010

quote:
Maand-overzichtLijst van aardbevingen over de hele wereld in 2010 van minimaal 6,5 op de Schaal van Richter of met noemenswaardige bijzonderheden.

[bewerken] Januari3 januari - Op de Salomonseilanden vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,1 op de Schaal van Richter. Ten gevolge van de aardbeving en de daaropvolgende tsunami worden ongeveer 1000 mensen dakloos. (hoofdartikel)
4 januari - In het noorden van Tajikistan vindt een aardbeving plaats van 5,1 op de schaal van Richter, 20.000 mensen raken dakloos.
10 januari - In Californië vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,5 op de schaal van Richter, er vallen 35 gewonden. (hoofdartikel)
12 januari - In Haïti vindt de zes-na dodelijkste aardbeving ooit plaats. De beving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter en eiste meer dan 230.000 mensenlevens. (hoofdartikel)
28 januari - In de Chileense provincie Antofagasta vindt een aardbeving plaats van 6,8 op de schaal van Richter.
[bewerken] Februari1 februari - Op het eiland Bougainville (Papoea-Nieuw-Guinea) vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,2 op de schaal van Richter. (hoofdartikel)
18 februari - Op de grens van China, Rusland en Noord-Korea vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,9 op de schaal van Richter. In eerste instantie was er vrees dat de beving werd veroorzaakt door een nucleaire test van Noord-Korea, maar dit werd als hoogst onwaarschijnlijk beschouwd door het Zuid-Koreaanse ministerie voor Buitenlandse Zaken.
26 februari - Op de Japanse Riukiu-eilanden vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,0 op de schaal van Richter. Ten gevolge van deze beving ontstaat er een 10 cm hoge tsunami. Er vallen echter geen slachtoffers. (hoofdartikel)
27 februari - In Chili vindt de op-zeven-na krachtigste aardbeving ooit plaats. De beving heeft een kracht van 8,8 op de schaal van Richter met 452 doden tot gevolg. (hoofdartikel)
28 februari - Bij de Chileense stad Salta vindt een aardbeving plaats van 6,1 op de Schaal van Richter, er vallen twee doden.
[bewerken] Maart4 maart - In Taiwan vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,4 op de schaal van Richter. De beving veroorzaakt 96 gewonden, maar geen doden. (hoofdartikel)
5 maart - Op Sumatra vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,8 op de schaal van Richter. De beving veroorzaakt paniek en schade, maar er raakt niemand gewond. (hoofdartikel)
8 maart - In Turkije vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,1 op de schaal van Richter, er vallen 51 doden. (hoofdartikel)
11 maart - In Chili vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,9 op de schaal van Richter. Volgens seismologen was deze beving onafhankelijk van de aardbeving in Chili van 27 februari. (hoofdartikel)
14 maart - In Japan vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,5 op de schaal van Richter, er valt slechts één gewonde. (hoofdartikel)
20 maart - In de buurt van Nieuw-Ierland vindt een aardbeving plaats van 6,6 op de Schaal van Richter.
30 maart - Bij de Andamanen vindt een aardbeving plaats van 6,6 op de Schaal van Richter.
[bewerken] April4 april - In het Mexicaanse Baja California vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,2 op de schaal van Richter. Er vallen 3 doden en honderden gewonden. (hoofdartikel)
6 april - Op Sumatra vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,7 op de schaal van Richter, er vallen 62 gewonden. (hoofdartikel).
11 april - Op de Salomonseilanden vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,8 op de schaal van Richter. Er vallen geen gewonden. (hoofdartikel)
11 april - In Spanje vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,3 op de schaal van Richter. Het is tot dusver de krachtigste aardbeving in Europa in 2010. (hoofdartikel)
13 april - In de Chinese provincie Qinghai vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,9 op de schaal van Richter. Er vallen minstens 2046 doden en 12.135 gewonden. (hoofdartikel)
17 april - Op het eiland Nieuw-Guinea vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 6,2 op de schaal van Richter. Er vallen geen gewonden. (hoofdartikel)
20 april - In Australië vindt een aardbeving plaats met een kracht van 5,2 op de schaal van Richter. Er vallen 2 lichtgewonden.[1]
24 april - Op het Indonesische eiland Obi vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,0 op de schaal van Richter, er vallen geen gewonden. (hoofdartikel)
[bewerken] Mei3 mei - In de Chileense provincie Pichilemu vindt een aardbeving plaats van 7,0 op de schaal van Richter.
5 mei - In het noorden van Chili vindt een aardbeving plaats van 7,0 op de schaal van Richter.
9 mei - Op Sumatra vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,2 op de schaal van Richter. Er vallen geen doden, noch gewonden. (hoofdartikel)
24 mei - In Brazilië vindt een aardbeving plaats van 6,5 op de schaal van Richter.
27 mei - Op Vanuatu vindt een aardbeving plaats met aan kracht van 7,2 op de schaal van Richter. Tot dusver is er geen bericht over doden of gewonden.
[bewerken] Juni12 juni - Op de Nicobaren (India) vindt een aardbeving plaats met een kracht van 7,5 op de schaal van Richter.
16 juni - Bij de kust van de Indonesische provincie Papoea vindt een aardbeving plaats van 7,0 op de schaal van Richter, 17 mensen komen om het leven. (hoofdartikel)
26 juni - Bij de Salomonseilanden vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,7 op de schaal van Richter.
30 juni - In de Mexicaanse staat Oaxaca vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,2 op de schaal van Richter, er valt één dode.
[bewerken] Juli14 juli - In de Chileense regio Bío-Bío vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,5 op de schaal van Richter.
18 juli - Bij de Alaskaanse eilandengroep Fox vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,7 op de schaal van Richter.
18 juli - In Nieuw-Brittannië vinden twee aardbevingen plaats. Eerst een met een kracht van 6,9 op de schaal van Richter, gevolgd door een aardbeving met een kracht van 7,3.
23 juli - Op de Filipijnen vindt een aardbeving plaats met een kracht van 7,3 op de schaal van Richter.
29 juli - Bij Mindanao vindt een aardbeving plaats met een kracht van 6,6 op de schaal van Richter.
20 juli - In het noordoosten van Iran vindt een aardbeving plaats van 5,6 op de schaal van Richter, er vallen ongeveer 160 gewonden.
[bewerken] Augustus4 augustus - In Nieuw-Brittannië vindt een aardbeving plaats met een kracht van 7,0 op de schaal van Richter.
4 augustus - Bij de Koerilen vindt een aardbeving plaats met een kracht van 7,0 op de schaal van Richter.
10 augustus - Bij Vanuatu vindt een aardbeving plaats met een kracht van 7,3 op de schaal van Richter.
11 augustus - Bij Vanuatu vindt opnieuw een aardbeving plaats, ditmaal met een kracht van 7,1 op de schaal van Richter.
12 augustus - In de Ecuadoraanse provincie Pastaza vindt een aardbeving plaats van 6,9 op de schaal van Richter.
13 augustus - Bij de Marianen vindt een aardbeving plaats van 6,9 op de schaal van Richter.
14 augustus - Bij de Marianen vindt een aardbeving plaats van 6,6 op de schaal van Richter.
27 augustus - In het noorden van Iran vindt een aardbeving plaats van 5,7 op de schaal van Richter, drie mensen komen om het leven en nog eens 40 raken er gewond.
[bewerken] September4 september - In de Nieuw-Zeelandse regio Canterbury vindt een aardbeving plaats van 7,1 op de schaal van Richter. Twee personen raken zwaar gewond.
9 september - In de Chileense regio Bío-Bío vindt een aardbeving plaats van 6,7 op de schaal van Richter.
27 september - In het zuiden van Iran vindt een aardbeving plaats van 5,5 op de schaal van Richter, één persoon komt om het leven.
29 september - Dichtbij de zuidkust van Papoea vindt een aardbeving plaats van 7,1 op de schaal van Richter.
[bewerken] Oktober21 oktober - In de buurt van de Mexicaanse stad Los Mochis vindt een aardbeving plaats van 6,7 op de schaal van Richter.
25 oktober - Aan de oostkust van Sumatra vindt een aardbeving plaats van 7,5 op de schaal van Richter. Door de beving ontstond er een tsunami tot drie meter hoogte die veel schade aanrichtte aan de Indonesische kust. (hoofdartikel)
[bewerken] November3 november - Bij de Servische stad Kraljevo vindt een aardbeving plaats van 5,4 op de schaal van Richter. Twee mensen kwamen om het leven en meer dan honderd mensen raakten gewond.
6 november - In het westen van Iran vindt een aardbeving plaats van 4,9 op de schaal van Richter. Zeker honderd mensen raakten gewond.
30 november - Bij de Japanse Bonin-eilanden vindt een aardbeving plaats van 6,7 op de schaal van Richter.
[bewerken] December2 december - In Papoea-Nieuw-Guinea vindt een aardbeving plaats van 6,7 op de schaal van Richter.
8 december - Bij de zuidelijke Sandwicheilanden vindt een aardbeving plaats van 6,5 op de schaal van Richter.
20 december - In het zuid-westen van Iran vindt een aardbeving plaats van 6,5 op de schaal van Richter. Elf mensen kwamen om het leven en zeker honderd mensen raakten gewond.
21 december - Bij de Japanse Bonin-eilanden vindt een aardbeving plaats van 7,4 op de schaal van Richter.
25 december - In de buurt van van Vanuatu vindt een aardbeving plaats van 7,3 op de schaal van Richter.
29 december - Er vindt opnieuw een aardbeving plaats in de buurt van Vanuatu, deze keer met een kracht van 6,6 op de schaal van Richter.
30 december - In het zuid-westen van Polen vindt een aardbeving plaats van 4,5 op de schaal van Richter. Drie personen kwamen om het leven door vallende stenen.
Niets nieuws onder de zon...

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-07-2011 08:16:35 ]
pi_99141983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:34 schreef knight18 het volgende:

[..]

maar je moet de massa van saturnus erbij nemen omdat ze op 1 lijn staan.
Massa saturnus is ongeveer 95 keer dat van aarde.
95x 6 x 10^24 kg
plus massa elenin
keer 6 x 10^24 kg
keer G
delen door 261000000000
is
1.25x10^31 N
Ga jij maar snel terug naar de schoolbanken. Je moet de berekening van Saturnus tov de Aarde eerst apart berekenen en dan die van Elenin er bij optellen. Door de afstand (niet meegenomen in je berekening) en de massa van Saturnus zal de kracht op de aarde veel kleiner dan de 4,45 x10^19 Newton van Elenin zijn, dus hoe je opeens op 1.25x10^31 N komt (bijna 300.000.000.000x meer dan) is me een raadsel.

P.S. stond de aarde uberhaubt wel op lijn de met saturnus - ELE, want volgens mij was de aarde helemaal geen onderdeel van die alignment.

Volgens mij is er al een miljoenen keren berekend dat de getijde werking van planetaire alignments geen reet voorstellen tov van de invloed van de maan en de zon, dus waarom ze altijd maar aangehaald worden in pseudo-wetenschappenlijke doomscenarios blijft me een raadsel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Westsidee op 07-07-2011 09:25:41 ]
pi_99143042
Je kan ook de vulkanen hier op aarde in de gaten houden. Die zijn namelijk wel actiever dan normaal.
Kijk ook naar de Yellowstone vulkaan die geeft ook meer tekenen van leven sinds Januari dit jaar.
Ook in Japan, IJsland, China, Chili, Rusland, Hawaii, Guatemala, noem maar op, is dit dan allemaal toeval? Wetenschappers waarschuwen zelfs dat dat invloed gaat hebben op de temperatuur (klimaat) hier op aarde.
pi_99143099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:14 schreef Westsidee het volgende:

[..]

Ga jij maar snel terug naar de schoolbanken. Je moet de berekening van Saturnus tov de Aarde eerst apart berekenen en dan die van Elenin er bij optellen. Door de afstand (niet meegenomen in je berekening) en de massa van Saturnus zal de kracht op de aarde veel kleiner dan de 4,45 x10^19 Newton van Elenin zijn, dus hoe je opeens op 1.25x10^31 N komt (bijna 300.000.000.000x meer dan) is me een raadsel.

P.S. stond de aarde uberhaubt wel op lijn de met saturnus - ELE, want volgens mij was de aarde helemaal geen onderdeel van die alignment.

Volgens mij is er al een miljoenen keren berekend dat de getijde werking van planetaire alignments geen reet voorstellen tov van de invloed van de maan en de zon, dus waarom ze altijd maar aangehaald worden in pseudo-wetenschappenlijke doomscenarios blijft me een raadsel.
_O- met zo'n enorme kracht zou de aarde helemaal verslingerd raken, zo niet volledig uit z'n voegen gerukt worden. Ben het met je eens, Knight18 moet nodig terug naar de schoolbanken.

Overigens, Knight18, je hebt ook mijn stukje over alignments volledig genegeerd, of althans de consequenties en implicaties van de alignment zoals 'ie gisteren optrad. Zoveel blijkt in ieder geval wel uit je voorstelling van de zaken.
pi_99143133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je kan ook de vulkanen hier op aarde in de gaten houden. Die zijn namelijk wel actiever dan normaal.
Kijk ook naar de Yellowstone vulkaan die geeft ook meer tekenen van leven sinds Januari dit jaar.
Ook in Japan, IJsland, China, Chili, Rusland, Hawaii, Guatemala, noem maar op, is dit dan allemaal toeval? Wetenschappers waarschuwen zelfs dat dat invloed gaat hebben op de temperatuur (klimaat) hier op aarde.
Yellowstone is al sinds jaren steeds actiever aan het worden. Geologen houden dat ding ook al jaren in de gaten om te zien hoe die zich evolueert. Had 'ie statistisch gezien sowieso niet al moeten klappen?
pi_99143195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:09 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

_O- met zo'n enorme kracht zou de aarde helemaal verslingerd raken, zo niet volledig uit z'n voegen gerukt worden. Ben het met je eens, Knight18 moet nodig terug naar de schoolbanken.

Overigens, Knight18, je hebt ook mijn stukje over alignments volledig genegeerd, of althans de consequenties en implicaties van de alignment zoals 'ie gisteren optrad. Zoveel blijkt in ieder geval wel uit je voorstelling van de zaken.
Ik heb dit jaar mijn vwo natuur en profiel gehaald ;).
En zoals je gisteren zei was er geen alignment tussen aarde, elenin en saturnus.
pi_99143209
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Yellowstone is al sinds jaren steeds actiever aan het worden. Geologen houden dat ding ook al jaren in de gaten om te zien hoe die zich evolueert. Had 'ie statistisch gezien sowieso niet al moeten klappen?
Sinds Januari doet hij weer vreemder dan daarvoor, hij rommelt namelijk elke 12-15 seconden, dat deed hij daarvoor dus niet.
pi_99143232
Bij mijn weten althans.
pi_99143241
Bruine bonen?
pi_99143289
Terrorist gooit bruine bonen in Yellowstone vulkaan o|O
pi_99144583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:13 schreef knight18 het volgende:
En zoals je gisteren zei was er geen alignment tussen aarde, elenin en saturnus.
Ja, dus? Jij kwam met de suggestie dat je voor de kracht die op aarde wordt uitgeoefend, ook de alignment van Saturnus mee moest nemen - wat dus, zoals beargumenteerd, kant noch wal raakt ;).
pi_99145633
vandaag zal amerika dammen opblazen en meltdowns veroorzaken in eigen land.
pi_99145901
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:35 schreef knight18 het volgende:
En zo niet?

quote:
Dus? Ik zie geen alignment op 7 juli in die lijst. Toch wel vreemd dat je op de ene site andere data ziet. Als je die combineert met een dag schuiving door verschillende tijdzones, dan krijg je volgens mij al bijna een 100% kans dat er een aardbeving optreed op een alignment, als je maar zoekt wat je wilt vinden.
pi_99145905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:19 schreef Truthfinder7 het volgende:
Deze had de NASA ook over het hoofd gezien? Slapen ze daar?
dat heeft een budget van 20 miljard dollar -.-
pi_99145906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:35 schreef knight18 het volgende:
Dat gaat me dan weer te ver.
Maar we zullen zien. ;)
pi_99145940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:43 schreef 22 het volgende:

[..]

Dat gaat me dan weer te ver.
Maar we zullen zien. ;)
1 woord:
Check dit filmpje!
http://beforeitsnews.com/story/741/724/Elenin_-_7-7_Warning.html
pi_99146308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:44 schreef knight18 het volgende:

[..]

1 woord:
Check dit filmpje!
Vind je de realiteit gewoon te saai ofzo dat je zulke onzin opzoekt en geloofd? Over een maand staan al die dammen en power plants nog gewoon overeind, waarna je dat negeert (te samen met het niet bestaan van de dwergster) en hang je gewoon de volgende reeks doom-theorietjes aan zonder wetenschappelijke basis.
pi_99146728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn op onze planeet Aarde 149 aardbevingen per jaar tussen de 6 en 7.9 op de schaal van Richter.

Ze halen alleen het nieuws als ze bij bewoond gebied zijn en schade (kunnen) aanrichten.
De kans dat er dus gisteren een aardbeving was is net iets minder dan 1 op 2...

Verder moet je kijken naar het aantal aardbevingen per jaar. Als dat ineens verdubbelt, dan moet je je zorgen gaan maken...

Kijk ook eens naar de lijst van zwaarste aardbevingen van vorig jaar (en de jaren ervoor):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aardbevingen_in_2010

[..]

Niets nieuws onder de zon...
Ik weet niet dit is een beetje offtopic maar de laatste jaren nemen zwaardere aardbevingen juist toe.
http://www.earth.webecs.co.uk/
pi_99146785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:44 schreef knight18 het volgende:

[..]

1 woord:
Check dit filmpje!
Ik heb het filmpje net bekeken. Dit vind ik wel erg ver gaan.
Maar na vandaag zullen we het weten. :s)
Voor nu vind ik het elenin verhaal spannend genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door 22 op 07-07-2011 12:09:52 (typo) ]
pi_99146854
effe offtopic. op http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/ staat 9 november 2011 dat deze asteroide yu55 de maan kan raken
pi_99148344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:10 schreef knight18 het volgende:
effe offtopic. op http://alamongordo.com/general/elenin-timeline/ staat 9 november 2011 dat deze asteroide yu55 de maan kan raken
Als dat zo is zeg ik mijn vakantie naar de maan voor heel november af!!!
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:54:46 #179
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99148575
Zware aardbeving bij Nieuw-Zeeland

Ik citeer even iets, uit Scrummie zijn post:

Aarde doorkruist staart van komeet Elenin vanaf eind September!

quote:
Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius
Zoiets noemen we dus... voorkennis!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:01:20 #180
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99148857
Wat snappen jullie niet aan het feit dat als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn, hij al lang zichtbaar zou zijn met het blote oog?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:09:12 #181
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99149196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:01 schreef Boomvorm het volgende:
Wat snappen jullie niet aan het feit dat als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn, hij al lang zichtbaar zou zijn met het blote oog?
Wat snap je niet aan het feit dat je het beesje maar willens en wetens een naamt wilt geven terwijl niets zeker is, behalve de alignments.. maar goed feitelijk informatie wordt genegeerd op het moment dat ze niet in een bepaald denkkader passen.
Laten we inderdaad nog uren discussieren over het type object, inplaats van wat het object al lijkt te veroorzaken.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_99149268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het feit dat je het beesje maar willens en wetens een naamt wilt geven terwijl niets zeker is, behalve de alignments.. maar goed feitelijk informatie wordt genegeerd op het moment dat ze niet in een bepaald denkkader passen.
Laten we inderdaad nog uren discussieren over het type object, inplaats van wat het object al lijkt te veroorzaken.
Waarom zouden we iets voelen als wij niet eens in die alignment voorkomen?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:12:16 #183
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99149309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Niets is zeker behalve de alignments? Gast, als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn, wees dan eens zo vriendelijk om te verklaren dat ik Mars wel in mijn telescoop kan zien, maar een dwergster die dichterbij staat niet?
pi_99149471
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Niets is zeker behalve de alignments? Gast, als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn, wees dan eens zo vriendelijk om te verklaren dat ik Mars wel in mijn telescoop kan zien, maar een dwergster die dichterbij staat niet?
Misschien heb je hier wat aan...http://pineut.wordpress.c(...)t-vele-malen-groter/
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:27:36 #185
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99149951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:15 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Misschien heb je hier wat aan...http://pineut.wordpress.c(...)t-vele-malen-groter/
Ja link weer zo'n youtube filmpje waarbij iemand een mooi verhaal verteld.. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn van die afmetingen, hij nu vanaf de aarde makkelijk te zien is. Dan kan je nog zo veel conspiracy filmpjes naar me linken, maar dat veranderd daar helemaal niets aan.
pi_99150229
maar boomvorm, je zegt dat jij een telescoop hebt?
pi_99150250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:27 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ja link weer zo'n youtube filmpje waarbij iemand een mooi verhaal verteld.. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat als Elenin daadwerkelijk een dwergster zou zijn van die afmetingen, hij nu vanaf de aarde makkelijk te zien is. Dan kan je nog zo veel conspiracy filmpjes naar me linken, maar dat veranderd daar helemaal niets aan.
Jij vaagt elke keer de zelfde vraag, wat wil je horen?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:39:26 #188
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99150441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:34 schreef knight18 het volgende:
maar boomvorm, je zegt dat jij een telescoop hebt?
Ja?
pi_99150523
jij kan dus saturnus/mars redelijk goed zien?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:42:24 #190
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99150603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:40 schreef knight18 het volgende:
jij kan dus saturnus/mars redelijk goed zien?
Saturnus kan ik goed zien ja, Mars is te zien, maar geen details - alleen een heel klein bolletje die een beetje rood van kleur is.
pi_99150641
Mars en Saturnus zijn ook met het blote oog te zien.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:45:09 #192
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99150711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef AVerstraten het volgende:
Klopt, maar als sterren - je zal geen ringen kunnen onderscheiden van Saturnus, en ook geen bolletje uit Mars kunnen halen.
pi_99150734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is juist het argument. Elenin zou veel groter moeten zijn, maar is (nog) niet zichtbaar - alleen in infrarood. Dus dan is de vraag, is Elenin inderdaad wel een dwergster van die afmetingen?
pi_99150901
De massa van een bruine dwergster is strak bepaald: tussen 13 en 80 keer de massa van Jupiter. Ook al straalt een bruine dwerg zelf weinig licht uit, hij weerkaatst wel licht en zou dus zichtbaar moeten zijn, zelfs met het blote oog.
pi_99151020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat is juist het argument. Elenin zou veel groter moeten zijn, maar is (nog) niet zichtbaar - alleen in infrarood. Dus dan is de vraag, is Elenin inderdaad wel een dwergster van die afmetingen?
Wat voor redenen zouden er zijn om aan te nemen dat Elenin een bruine dwergster is in plaats van een komeet?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:53:59 #196
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99151153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:51 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Wat voor redenen zouden er zijn om aan te nemen dat Elenin een bruine dwergster is in plaats van een komeet?
Precies.
pi_99151518
quote:

[..]

1. nasa liegt ons voor
2. op alignments vinden er aardbevingen plaats op aarde.
3. verhoogde activiteiten van vulkanen.
pi_99151532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:53 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Precies.
heb je gisteren naar saturnus gekeken?
pi_99151573
quote:
Elenin zou veel groter moeten zijn, maar is (nog) niet zichtbaar - alleen in infrarood.
Elenin is prima zichtbaar zonder infrarood en alle foto's wijzen er op dat Elenin een - relatief kleine - komeet is.

Zelfs al zou een bruine dwerg volkomen onzichtbaar zijn (wat dus niet zo is), dan nog kan de verschijning van zo'n enorm object in ons zonnestelsel absoluut niet ongemerkt blijven. Als er in je woonkamer een olifant staat dan merk je dat ook, zelfs al is de olifant onzichtbaar.
pi_99151672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:00 schreef knight18 het volgende:

[..]

1. nasa liegt ons voor
Is gewoon toeval jo :Y
pi_99151684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:02 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is prima zichtbaar zonder infrarood en alle foto's wijzen er op dat Elenin een - relatief kleine - komeet is.

Zelfs al zou een bruine dwerg volkomen onzichtbaar zijn (wat dus niet zo is), dan nog kan de verschijning van zo'n enorm object in ons zonnestelsel absoluut niet ongemerkt blijven. Als er in je woonkamer een olifant staat dan merk je dat ook, zelfs al is de olifant onzichtbaar.
Maar stel dat Elenin dan een relatief kleine komeet is, welke schade kan deze komeet dan aanrichten?
pi_99151730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:00 schreef knight18 het volgende:

[..]

1. nasa liegt ons voor
ad 1: waar baseer je dat op?
ad 2:
- kan ik daaruit afleiden dat als Elenin weer het heelal is ingesuisd, er geen aardbevingen meer plaatsvinden?
- vinden er ook aardbevingen plaats als er geen "alignments" zijn?
- waarom hebben andere "alignments", bijvoorbeeld die van de planeten, de aarde en de zon, geen invloed op aardbevingen?
- hoe sterk is de getijdenkracht van Elenin?
ad 3: waaruit blijkt dat?
pi_99151806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:06 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

ad 1: waar baseer je dat op?
ad 2:
- kan ik daaruit afleiden dat als Elenin weer het heelal is ingesuisd, er geen aardbevingen meer plaatsvinden?
- vinden er ook aardbevingen plaats als er geen "alignments" zijn?
- waarom hebben andere "alignments", bijvoorbeeld die van de planeten, de aarde en de zon, geen invloed op aardbevingen?
- hoe sterk is de getijdenkracht van Elenin?
ad 3: waaruit blijkt dat?
Ah NASA heeft foto`s laten zien van ELEnin? zolang dat niet zo is vind ik het een heel vreemd ding!
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:08:33 #204
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99151809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:05 schreef 22 het volgende:

[..]

Maar stel dat Elenin dan een relatief kleine komeet is, welke schade kan deze komeet dan aanrichten?
Geen. Met een beetje geluk kunnen we een kleine lichtshow in de lucht zien, maar zelfs dat is op het moment onwaarschijnlijk. Sowieso is Elenin pas op het noordelijk halfrond te zien na 11 September.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ah NASA heeft foto`s laten zien van ELEnin? zolang dat niet zo is vind ik het een heel vreemd ding!
Nasa heeft wel iets beters te doen dan foto's maken van een komeet. Alleen mensen die er niets vanaf weten roepen dat het een dwergster is - als instanties bij iedere conspiracy moeten gaan bewijzen dat het niet zo is, wordt dat veel te duur.
pi_99151826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:05 schreef 22 het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Elenin enige schade kan aanrichten. Hij landt niet op aarde maar passeert op grote afstand.
pi_99151922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Elenin enige schade kan aanrichten. Hij landt niet op aarde maar passeert op grote afstand.
Sorry ik haal dingen door elkaar.
De aarde gaat door de staart van Elenin als ik het goed heb gelezen.
Wat kan hiervan dan de ergste schade zijn?
Ik heb helaas erg weinig verstand van het zonnestelsel.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:12:27 #207
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99151991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Geen. Met een beetje geluk kunnen we een kleine lichtshow in de lucht zien, maar zelfs dat is op het moment onwaarschijnlijk. Sowieso is Elenin pas op het noordelijk halfrond te zien na 11 September.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:11 schreef 22 het volgende:

[..]

Sorry ik haal dingen door elkaar.
De aarde gaat door de staart van Elenin als ik het goed heb gelezen.
Wat kan hiervan dan de ergste schade zijn?
Ik heb helaas erg weinig verstand van het zonnestelsel.
Ook het verhaal dat de aarde door de staart van de komeet zou gaan, is onzin - komt van dezelfde bronnen die zeggen dat Elenin buitenaards leven bevat/een dwergster is/de polen van de aarde om laat wisselen. Onzin dus.
pi_99152010
Ik ben op zoek naar wetenschappelijk onderzoek naar bruine dwergen, om erachter te kunnen komen van welke afstand zo`n bruine dwerg zichtbaar zou moeten zijn.
pi_99152070
De staart van een komeet bestaat uit minuscule deeltjes, resten van moleculen en/of stofdeeltjes. Als een komeet het zonnestelsel binnenvliegt, warmt hij op en worden de deeltjes zichtbaar in de bekende vorm.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:15:16 #210
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99152121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik ben op zoek naar wetenschappelijk onderzoek naar bruine dwergen, om erachter te kunnen komen van welke afstand zo`n bruine dwerg zichtbaar zou moeten zijn.
... Er is überhaupt heel weinig bekend over bruine dwergen, en ik kan je verzekeren dat er geen onderzoek is naar of je zo'n dwergster op deze afstand wel of niet ziet, omdat het gewoon common sense is dat een object van deze grootte, op deze afstand, te zien is vanaf aarde.
pi_99152290
Waarom wordt er in de openingspost eigenlijk gesproken over ELEnin, met daarbij 'Extinction Level Event' als betekenis voor dat 'ELE' gedeelte?

Dat Elenin is gewoon de naam van de ontdekker, Leonid Elenin.
http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2011-135

Jammer dat het niet zo spectaculair gaat worden als Hale-Bopp, die zag er echt schitterend uit.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99152325
quote:
quote:
De Engelse Wikipedia is vrij uitgebreid:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_dwarf#Recent_developments
Je kunt ook een vraag hierover insturen op Alles over sterrenkunde: http://www.allesoversterrenkunde.nl/vragen/index.html
pi_99152487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:18 schreef Resistor het volgende:
Waarom wordt er in de openingspost eigenlijk gesproken over ELEnin, met daarbij 'Extinction Level Event' als betekenis voor dat 'ELE' gedeelte?

(...)
In tegenstelling tot wat beweerd wordt, is Leonid een heel gewone Russische naam. Brezjnev bijvoorbeeld heette ook Leonid. Elenin - of eigenlijk Yelenin, zoals hij officieel heet - is ook een heel normale naam. Waarom mensen daar ELE voor Extinction Level Event van maken is me een raadsel.
pi_99152703
quote:

Jammer dat het niet zo spectaculair gaat worden als Hale-Bopp, die zag er echt schitterend uit.
Waarom laat jij feiten in de weg staan van een mooi complot verhaal? Zie je niet in welk forum je post?

Om hier te posten moet je informatie van ongecontroleerde bronnen subiet voor waar aan nemen, natuurwetten per definitie negeren en logische verklaringen naast je neerleggen. Daarnaast moet je statistiek ofwel verbuigen dan wel negeren, wat het best uitkomt en totaal ongerelateerde feiten zo uit hun context trekken dat ze wel verband moeten hebben.

Laten we wel wezen, een bruine ster met een massa van 4 keer Jupiter die al dichterbij staat van Saturnus niet kunnen zien in het zichtbare spectrum, maar alleen in het IR spectrum? :N En dan aankomen met 20 jaar oude data, welke ook nog eens verkeerd geïnterpreteerd wordt...

Meer dan een vermakelijk sprookje is het niet, en na 1 augustus gaat ook dit doemscenario roemloos ten onder, ondergesneeuwd door talloze andere ondergangen, waarbij men weer als hondsdolle schapen achteraan hobbelt...

Het ergste is nog dat deze verhalen sommigen ook daadwerkelijk aanzet tot zorgen maken of zelfs drastische maatregelen, van vluchten tot zelfmoord..
C. Sagan
pi_99152764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

NASA zoekt niet speciaal naar kometen, evenmin als andere professionele astronomen. De aandacht wordt gericht op specifieke objecten, bijvoorbeeld bruine dwergen. Elenin is voor organisaties als NASA helemaal niet interessant en het zoeken naar kometen wordt nu voornamelijk door amateurastronomen gedaan. Als een astroneem van NASA of een andere organisatie toevallig een komeet vindt, wordt deze uiteraard geregistreerd. Maar kometen zijn niet de meest belangwekkende studie-objecten, hoewel veel mensen dat wel schijnen te denken.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:29:44 #216
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99152803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waarom laat jij feiten in de weg staan van een mooi complot verhaal? Zie je niet in welk forum je post?

Om hier te posten moet je informatie van ongecontroleerde bronnen subiet voor waar aan nemen, natuurwetten per definitie negeren en logische verklaringen naast je neerleggen. Daarnaast moet je statistiek ofwel verbuigen dan wel negeren, wat het best uitkomt en totaal ongerelateerde feiten zo uit hun context trekken dat ze wel verband moeten hebben.

Laten we wel wezen, een bruine ster met een massa van 4 keer Jupiter die al dichterbij staat van Saturnus niet kunnen zien in het zichtbare spectrum, maar alleen in het IR spectrum? :N En dan aankomen met 20 jaar oude data, welke ook nog eens verkeerd geïnterpreteerd wordt...

Meer dan een vermakelijk sprookje is het niet, en na 1 augustus gaat ook dit doemscenario roemloos ten onder, ondergesneeuwd door talloze andere ondergangen, waarbij men weer als hondsdolle schapen achteraan hobbelt...

Het ergste is nog dat deze verhalen sommigen ook daadwerkelijk aanzet tot zorgen maken of zelfs drastische maatregelen, van vluchten tot zelfmoord..
Oh ja, sorry!
Ik denk nu ook eigenlijk dat Elenin in werkelijkheid een blackhole is! Daarom dat we hem dus niet zien! Hij is zwart!

WE'RE ALL GONNA DIIIEEE
pi_99152882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook heel erg. Mensen die have en goed verkopen, hun baan opzeggen en naar een of ander desolaat gebied in Spanje verkassen omdat ze denken dat de hel losbarst; kinderen die niet meer kunnen slapen van angst en liever nu dood willen dan straks; mensen die last hebben van psychoses en helemaal in de stress raken door de gruwelverhalen. Daar kan ik me erg boos om maken, heel triest vind ik dat.
pi_99152888
Die Leonid Elenin die ze laten zien is een fake!! vraag is waarom ze dat doen?
pi_99152904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:31 schreef Truthfinder7 het volgende:
Die Leonid Elenin die ze laten zien is een fake!! vraag is waarom ze dat doen?
Waaruit blijkt dat het een fake is?
pi_99152931
Zal ik je laten zien! had ik al vaker gepost.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:33:29 #221
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99152956
Komt truthfinder weer met z'n bronnen :')
pi_99152978
truth heeft een bron die ik hbeb gezien die aantoont dat we een andere foto van elenin te zien krijgen dan die werkelijk is
pi_99152986
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:33 schreef Boomvorm het volgende:
Komt truthfinder weer met z'n bronnen :')
Waar blijf jij met jou bronnen?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:35:21 #225
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99153028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:34 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Waar blijf jij met jou bronnen?
Mooie comeback maar ik heb jou nog niet om mijn bronnen zien vragen? Denk je dat dat er misschien iets mee te maken heeft dat ik niet zeg dat Elenin een dwergster is en dat de wereld vergaat?
pi_99153036
Rondjes draaien met elke keer het zelfde argument :-/
pi_99153059
check het filmpje van truth maar zou ik zeggen over mr elenin
pi_99153139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Mooie comeback maar ik heb jou nog niet om mijn bronnen zien vragen? Denk je dat dat er misschien iets mee te maken heeft dat ik niet zeg dat Elenin een dwergster is en dat de wereld vergaat?
Er is iets aan de hand!! En ik weet niet zeker wat. Ik wil zeker niemand onnodig bang maken.
Voor het zelfde geld is er niet zo veel aan de hand.
pi_99153161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
Zal ik je laten zien! had ik al vaker gepost.
Ja, dat filmpje ken ik.

Als je goed kijkt naar de haarinplant, de stand van de wenbrauwen, de neus, de bovenlip, dan zie je dat het om dezelfde persoon gaat: een vriendelijke, dikkige jongeman die er zowaar in geslaagd is redelijk flatteus op een foto te komen.

Elenin heeft een blog, ik zou zeggen, neem contact met hem op!
pi_99153186
Maar er is wel iets mis!! maar wat??
pi_99153227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, dat filmpje ken ik.

Als je goed kijkt naar de haarinplant, de stand van de wenbrauwen, de neus, de bovenlip, dan zie je dat het om dezelfde persoon gaat: een vriendelijke, dikkige jongeman die er zowaar in geslaagd is redelijk flatteus op een foto te komen.

Elenin heeft een blog, ik zou zeggen, neem contact met hem op!
Hahaha ja met een vals paspoort :-/
pi_99153235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik zou het niet weten, er is altijd wel iets mis, zo is het leven.

Maar met zowel meneer Elenin als komeet Elenin is niet veel mis, daar durf ik wel wat onder te verwedden.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:40:14 #233
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99153256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er is niets mis, jij lijkt gewoon heel graag te willen dat dat wel zo is.
pi_99153290
waarom heeft die gast een vals paspoort en verschijnen er nepfoto's van m?
pi_99153306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:40 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Er is niets mis, jij lijkt gewoon heel graag te willen dat dat wel zo is.
Dat is jou mening. Ik hoop juist dat er niets gaat gebeuren!!
pi_99153410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Hahaha ja met een vals paspoort :-/
Eh... waaruit blijkt dat het een vals paspoort is?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef knight18 het volgende:
Hoezo vals paspoort? Hoe kom je daarbij?
pi_99153439
Zodra ze beginnen met leugens zet ik mijn tanden er in :)
pi_99153490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Eh... waaruit blijkt dat het een vals paspoort is?

[..]

Hoezo vals paspoort? Hoe kom je daarbij?
Filmpje niet beken? zijn foto steekt ongeveer 3 mm uit!! niet gezien?
pi_99153561
Hoezo vals paspoort, is wel heel kneuzig in elkaar gezet lol
pi_99153868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Hoezo vals paspoort, is wel heel kneuzig in elkaar gezet lol
Dat is helemaal zijn paspoort niet en dat zeggen ze ook niet in het originele interview zoals het uitgezonden op de Russische tv, het is zijn ID-kaart van het instituut waar hij werkt.
pi_99153885
quote:

Dat zijn de conspiracy denkers, de alu-hoedjes, de getal goochelaars, die je dit willen doen geloven. Enige vorm van wetenschappenlijke onderbouwing ontbreekt volledig. Maar je moet ze maar op hun woord geloven ;).
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:56:21 #242
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99154031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef knight18 het volgende:
Dat hele interview was alleen maar om mensen te laten zien dat hij echt bestaat. (wat al te debiel voor woorden is imo) En nu heeft een of andere debiel een fimpje gemaakt over dat interview, en 'bewijst' dat het allemaal niet echt is? Geloof je het zelf?

Google maar eens op 'Elenin passport', of 'Elenin passport fake', nergens vind je een andere bron die dit beweert.

Het ergst is dus dat mensen als jij (serieus waar niet lullig bedoelt) zo'n filmpje zien, en het nog geloven ook, ongelofelijk! Wat voor bewijs er ook gegeven wordt, er is altijd wel weer iemand die er een mooi verhaaltje omheen kan bouwen om het bewijs in twijfel te laten trekken.

Elenin is een KOMEET, waarom de fuck zou Leonid niet bestaan dan? Er is NIETS bijzonders aan Elenin. Er is dus ook geen enkele reden dat Leonid Elenin een verzonnen figuur zou zijn.
pi_99154093
quote:

[..]

Op basis van deze vraag heb ik het vermoeden dat je de posts tot nu toe hooguit gescanned hebt, niet volledig gelezen (en da's niet erg, hoor). Om het even in perspectief te brengen: "men" roept al enige tijd dat Elenin een bruine dwergster is, die met een noodgang onze kant op komt. Gezien zijn baan en zijn massa, zorgt het voor een dusdanige impact, dat het leven op aarde op z'n minst overhoop gehaald wordt: een "extinction level event".

Ik ben hierin een van de sceptici en heb al meerdere keren gepoogd sommige van de "feiten" te ontkrachten met echte feiten en gegevens. Ik beweer dus ook zeker niet dat Elenin een dwergster is ;). Mijn persoonlijke overtuiging is dat het een onschuldige komeet is, waarvan de aarde door z'n staart gaat en voor een hele mooie sterrenregen gaat zorgen.
pi_99154118
Excuus!
pi_99154141
Geen probleem! :)
pi_99154338
raak er gewoon opgewonden van
pi_99154358
Slordige pas dan!
pi_99154409
Volgen jullie die Leonid Elenin maar lekker. Ik geloof er geen bal van!
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:05:36 #250
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99154438
Ik ben in de USA momenteel.... Net iets over negen uur. Ben benieuwd of er vandaag werkelijk iets gaat gebeuren hier :')
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:06:42 #251
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99154480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:04 schreef Truthfinder7 het volgende:
Volgen jullie die Leonid Elenin maar lekker. Ik geloof er geen bal van!
Waar geloof je geen bal van?
pi_99154729
Ik kan behoorlijk veel vinden dat L.E een fake is.
pi_99155154
maar ook behoorlijk veel dat he tniet fake is
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:22:31 #255
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99155202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik kan behoorlijk veel vinden dat L.E een fake is.
Wat is nou je punt? Laten we er dan voor jou gemak even vanuit gaan dat Leonid Elenin niet bestaat, wat dan? Wat wil je daarmee zeggen?
pi_99155220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:21 schreef knight18 het volgende:
maar ook behoorlijk veel dat he tniet fake is
Kan jij een pas vinden die zo slordig in elkaar gezet is?
pi_99155244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:22 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Kan jij een pas vinden die zo slordig in elkaar gezet is?
De O.V chipkaart? :+
pi_99155269
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:23 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

De O.V chipkaart? :+
Hahaha ja behalve die dan :)
pi_99155281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:56 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Dat hele interview was alleen maar om mensen te laten zien dat hij echt bestaat. (wat al te debiel voor woorden is imo) En nu heeft een of andere debiel een fimpje gemaakt over dat interview, en 'bewijst' dat het allemaal niet echt is? Geloof je het zelf?

Google maar eens op 'Elenin passport', of 'Elenin passport fake', nergens vind je een andere bron die dit beweert.

Het ergst is dus dat mensen als jij (serieus waar niet lullig bedoelt) zo'n filmpje zien, en het nog geloven ook, ongelofelijk! Wat voor bewijs er ook gegeven wordt, er is altijd wel weer iemand die er een mooi verhaaltje omheen kan bouwen om het bewijs in twijfel te laten trekken.

Elenin is een KOMEET, waarom de fuck zou Leonid niet bestaan dan? Er is NIETS bijzonders aan Elenin. Er is dus ook geen enkele reden dat Leonid Elenin een verzonnen figuur zou zijn.
leg me dan eens uit waarom deze zogenaamde "komeet" zich voortbeweegt aan planetaire snelheid (een komeet beweegt een heel stuk sneller) & hij een heel lange elliptische baan heeft van meer dan 3 miljoen jaar ? wat heel ongebruikelijk is voor een komeet. achter zo'n lange baan moet erg veel kracht zitten.. & trouwens, het is sowiezo verdacht dat er foto's gewist zijn in google sky.. als het dan toch een kutkomeet is, waarom wordt er dan zo geheimzinnig over gedaan en zijn er foto's gewist in google sky ? zijn snelheid is al verdacht, die shit van google sky & de geheimzinnigheid er rond + die fake elenin. hier een link over de orbit;
pi_99155383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:24 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

leg me dan eens uit waarom deze zogenaamde "komeet" zich voortbeweegt aan planetaire snelheid (een komeet beweegt een heel stuk sneller) & hij een heel lange elliptische baan heeft van meer dan 3 miljoen jaar ? wat heel ongebruikelijk is voor een komeet. achter zo'n lange baan moet erg veel kracht zitten.. & trouwens, het is sowiezo verdacht dat er foto's gewist zijn in google sky.. als het dan toch een kutkomeet is, waarom wordt er dan zo geheimzinnig over gedaan en zijn er foto's gewist in google sky ? zijn snelheid is al verdacht, die shit van google sky & de geheimzinnigheid er rond + die fake elenin. hier een link over de orbit;
Daar had ik het eerder ook over en aangetoond! Maar wilde niet in herhaling vallen.
pi_99155603
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:26 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Daar had ik het eerder ook over en aangetoond! Maar wilde niet in herhaling vallen.
volg het nog niet zo lang, maar aangezien ze altijd terug over het woord komeet beginnen wou ik het nog is benadrukken, ik heb ook al heel wat liggen uitpluizen.. met wat er nu allemaal gaande is in de wereld en wat er da afgelope tijd is gebeurd valt precies alles in gelijk een puzzel dus ik denk dat er echt wel iets gaat gebeuren of al gaande is.. genoeg bewijs te vinden dusja. dat van die bruine dwerg blijft gewoon in het achterhoofd zitten
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:36:24 #262
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99155867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:31 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

volg het nog niet zo lang, maar aangezien ze altijd terug over het woord komeet beginnen wou ik het nog is benadrukken, ik heb ook al heel wat liggen uitpluizen.. met wat er nu allemaal gaande is in de wereld en wat er da afgelope tijd is gebeurd valt precies alles in gelijk een puzzel dus ik denk dat er echt wel iets gaat gebeuren of al gaande is.. genoeg bewijs te vinden dusja. dat van die bruine dwerg blijft gewoon in het achterhoofd zitten
Genoeg bewijs te vinden? Je bedoelt genoeg youtube filmpjes van mensen die denken er verstand van te hebben. Maar geloven jullie maar fijn dat er een bruine dwerg dichterbij de aarde staat dan Mars, al is hij toevallig niet te zien - komt dat ff mooi uit!
pi_99155914
Ik heb ook nog geen aantoonbaar bewijs gezien dat het hier gaat om een komeet, en dus niet om een bruine dwerg.
pi_99156087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:24 schreef Jarheadd het volgende:
...hij een heel lange elliptische baan heeft van meer dan 3 miljoen jaar ?
Het wordt steeds meer :P. Eerst was het 3600 jaar, later las ik iets van 10-12k jaar, en nu al 3m jaar?
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:42:25 #265
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99156135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:37 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik heb ook nog geen aantoonbaar bewijs gezien dat het hier gaat om een komeet, en dus niet om een bruine dwerg.
Het gaat hier altijd al om een komeet. Mensen als jij proberen anderen ervan te overtuigen dat dit een dwergster is, al heb je geen idee waar je het over hebt. Waarom moet er dan iets bewezen worden wat gewoon logisch is; namelijk dat Elenin een onschuldige komeet is, die vanaf de ontdekking al gelijk komeet is genoemd - en vind je dat het redelijker klinkt dat het in werkelijkheid een dwergster is?

Voor de 6e keer in dit topic, als Elenin een dwergster zou zijn, zou je die nu met het blote oog kunnen zien. Dit is bewijs, aangezien je hem NIET ziet. Dat je nog steeds niet wil accepteren dat dit waar is, laat zien dat je gewoon een typisch aluhoedjes drager bent, die bij de eerstvolgende 'end of the world' voorspelling weer vooraan staat om te schreeuwen dat het echt waar is.
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:43:40 #266
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99156205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:41 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Het wordt steeds meer :P. Eerst was het 3600 jaar, later las ik iets van 10-12k jaar, en nu al 3m jaar?
Over die 3600 jaar twijfel ik wel.. volgens welke bronnen is dat?
Het is namelijk zo dat Sitchin al ergens in de jaren 70 beweerde dat de 12e planeet (Nibiru) er 3600 jaar over deed volgens de Sumerische telling.
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:48:02 #267
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99156396
Given the orbital eccentricity of this object, different epochs can generate quite different heliocentric unperturbed two-body best-fit solutions to the aphelion distance (maximum distance) of this object. Near perihelion using an August 2011 epoch, Kazuo Kinoshita shows C/2010 X1 to have a heliocentric orbital period of 600,000 years,[13] but being on a highly eccentric orbit, the comet will be frequently perturbed by the planets as it leaves the inner solar system.[14] For objects at such high eccentricity, the Sun's barycentric coordinates are more stable than heliocentric coordinates.[15] The orbit of a long-period comet is properly obtained when the osculating orbit is computed at an epoch after leaving the planetary region and is calculated with respect to the center of mass of the solar system. Using JPL Horizons with an observed orbital arc of 179 days, the barycentric orbital elements for epoch 2020-Jan-01 generate a semi-major axis of 517 AU and a period of approximately 11,700 years.

Kortom we gaan er nu vanuit dat de orbit 11,700 jaar duurt - MAAR dit is onmogelijk te zeggen aangezien er van alles aan de komeet trekt. Welke bron dus ook maar zal zeggen dat Elenin een 'X jaar' lange orbit heeft, is onzin - dit is simpelweg niet te zeggen.

Hoe dan ook is een orbit van 3 mln jaar pure onzin.

EDIT: bron is trouwens Wikipedia.
pi_99156625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Over die 3600 jaar twijfel ik wel.. volgens welke bronnen is dat?
Het is namelijk zo dat Sitchin al ergens in de jaren 70 beweerde dat de 12e planeet (Nibiru) er 3600 jaar over deed volgens de Sumerische telling.
die 3600 jaar is maar zever volgens mij, als die niburu er echt maar 3600 jaar over deed zou hij maar een stukje verder dan pluto staan en tegenwoordig kunnen we wel heel ver kijken dus daar kan je dan vanuit gaan dat dat maar een mythe is. maar dat is mijn mening..
pi_99156800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:48 schreef Boomvorm het volgende:
Given the orbital eccentricity of this object, different epochs can generate quite different heliocentric unperturbed two-body best-fit solutions to the aphelion distance (maximum distance) of this object. Near perihelion using an August 2011 epoch, Kazuo Kinoshita shows C/2010 X1 to have a heliocentric orbital period of 600,000 years,[13] but being on a highly eccentric orbit, the comet will be frequently perturbed by the planets as it leaves the inner solar system.[14] For objects at such high eccentricity, the Sun's barycentric coordinates are more stable than heliocentric coordinates.[15] The orbit of a long-period comet is properly obtained when the osculating orbit is computed at an epoch after leaving the planetary region and is calculated with respect to the center of mass of the solar system. Using JPL Horizons with an observed orbital arc of 179 days, the barycentric orbital elements for epoch 2020-Jan-01 generate a semi-major axis of 517 AU and a period of approximately 11,700 years.

Kortom we gaan er nu vanuit dat de orbit 11,700 jaar duurt - MAAR dit is onmogelijk te zeggen aangezien er van alles aan de komeet trekt. Welke bron dus ook maar zal zeggen dat Elenin een 'X jaar' lange orbit heeft, is onzin - dit is simpelweg niet te zeggen.

Hoe dan ook is een orbit van 3 mln jaar pure onzin.

EDIT: bron is trouwens Wikipedia.
euhm, wie zegt er dat wikipedia de waarheid zegt ? als er tegenwoordig per ongeluk nog maar iets teveel word gezegd op onze "betrouwbare" sites worden ze ofwel bijgewerkt of sommige delen gewist omdat ze waarschijnlijk onder druk staan van nasa ofwel worden er de mensen erachter omgelegd.. maarja, wat is tegenwoordig nog waar of niet waar ? het blijft moeilijk, zo'n dingen kan je best zelf uitpluizen.
pi_99156814
maar waarom heeft de komeet zo een lage snelheid(snelheid van planeten)
ervanuitgaande dat het een komeet is
pi_99156989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:42 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Het gaat hier altijd al om een komeet. Mensen als jij proberen anderen ervan te overtuigen dat dit een dwergster is, al heb je geen idee waar je het over hebt. Waarom moet er dan iets bewezen worden wat gewoon logisch is; namelijk dat Elenin een onschuldige komeet is, die vanaf de ontdekking al gelijk komeet is genoemd - en vind je dat het redelijker klinkt dat het in werkelijkheid een dwergster is?

Voor de 6e keer in dit topic, als Elenin een dwergster zou zijn, zou je die nu met het blote oog kunnen zien. Dit is bewijs, aangezien je hem NIET ziet. Dat je nog steeds niet wil accepteren dat dit waar is, laat zien dat je gewoon een typisch aluhoedjes drager bent, die bij de eerstvolgende 'end of the world' voorspelling weer vooraan staat om te schreeuwen dat het echt waar is.
DE enige die opgewonden en schreeuwerig overkomt ben jij toch wel, vind ik.
pi_99157048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:56 schreef knight18 het volgende:
Mogelijk toch geen komeet ? :-/
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:01:47 #273
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99157089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:56 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

euhm, wie zegt er dat wikipedia de waarheid zegt ? als er tegenwoordig per ongeluk nog maar iets teveel word gezegd op onze "betrouwbare" sites worden ze ofwel bijgewerkt of sommige delen gewist omdat ze waarschijnlijk onder druk staan van nasa ofwel worden er de mensen erachter omgelegd.. maarja, wat is tegenwoordig nog waar of niet waar ? het blijft moeilijk, zo'n dingen kan je best zelf uitpluizen.
Wikipedia zegt dus dat het niet te zeggen is.. Hoe dan ook is Wikipedia geloofwaardiger dan jou youtube filmpje waarbij iemand zegt dat de orbit van Elenin 3 miljoen jaar is :')

quote:
Waar is dat op gebaseerd? dat youtube filmpje?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:59 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

DE enige die opgewonden en schreeuwerig overkomt ben jij toch wel, vind ik.
Je mag nu wel stoppen met dit soort comebacks. Als je goed leest heb ik het er helemaal niet over dat je opgewonden of schreeuwerig bent. Wat je wel bent is ongelofelijk naïef, en is het onmogelijk om met jou een discussie te voeren.
pi_99157226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:36 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Genoeg bewijs te vinden? Je bedoelt genoeg youtube filmpjes van mensen die denken er verstand van te hebben. Maar geloven jullie maar fijn dat er een bruine dwerg dichterbij de aarde staat dan Mars, al is hij toevallig niet te zien - komt dat ff mooi uit!
dat van die bruine dwerg blijft vreemd idd maar er gebeuren zoveel rare dingen tegewoordig.. zoek op in nieuwsarchiefen ofzo. maar het feit dat er vanalles gewist wordt, nasa die geheimzinnig doet en al die andere shit toont wel degelijk aan dat er iets staat te gebeuren ! & misschien komt hij de andere kant uit en klopt er niets van die uitlijningen & zijn het juist andere uitlijningen & andere afstanden.. kortom, het kan helemaal misleiding zijn waar nasa misschien opzettelijk voor heeft gezorgd om ons op een dwaalspoor te zetten.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:05:38 #275
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99157255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:04 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

dat van die bruine dwerg blijft vreemd idd maar er gebeuren zoveel rare dingen tegewoordig.. zoek op in nieuwsarchiefen ofzo. maar het feit dat er vanalles gewist wordt, nasa die geheimzinnig doet en al die andere shit toont wel degelijk aan dat er iets staat te gebeuren ! & misschien komt hij de andere kant uit en klopt er niets van die uitlijningen & zijn het juist andere uitlijningen & andere afstanden.. kortom, het kan helemaal misleiding zijn waar nasa misschien opzettelijk voor heeft gezorgd om ons op een dwaalspoor te zetten.
Dat is weer een heel andere discussie waar ik persoonlijk niet op in wil gaan.
pi_99157299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:01 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Mogelijk toch geen komeet ? :-/
de snelheid spreekt het gewoon te hard tegen
pi_99157522
quote:
Lage snelheid is juist gevaarlijker, mede omdat dan de andere planeten met hun zwaartekracht grip kunnen krijgen en de baan kunnen veranderen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:13:56 #278
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99157612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:06 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

de snelheid spreekt het gewoon te hard tegen
http://amazing-space.stsc(...)p/lesson/basics/g46/

Bekijk dat maar eens goed. Je kan niet ontkennen dat komeet Halley echt is. Zie je dat de snelheid de hele tijd veranderd? En dat hij zelfs langzamer gaat dan de planeten op een bepaald punt in zijn orbit?

Het argument dat Elenin dus op een bepaalde snelheid gaat, en daardoor geen komeet kan zijn, is onzin.
pi_99157880
Pff Boomvorm, ik vind jou echt een zwaar irritant, volg dit topic nou al een paar dagen en op sommige trolls na is het echt leuk om te lezen behalve jou comments elke keer.. alles is onzin, bullshit etc etc, we weten het! Maar daar is dit topic voor, beetje linken wat je vind over dit onderwerp.. zou "the truth is in here" je al wel kunnen vertellen dat het niet allemaal te bewijzen of wetenschappelijk onderlegt is.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:23:33 #280
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_99158020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:20 schreef WallieP het volgende:
Pff Boomvorm, ik vind jou echt een zwaar irritant, volg dit topic nou al een paar dagen en op sommige trolls na is het echt leuk om te lezen behalve jou comments elke keer.. alles is onzin, bullshit etc etc, we weten het! Maar daar is dit topic voor, beetje linken wat je vind over dit onderwerp.. zou "the truth is in here" je al wel kunnen vertellen dat het niet allemaal te bewijzen of wetenschappelijk onderlegt is.
Ik volg dit topic ook. Ik vind dat men er tegen moet kunnen wanneer hun non-argumenten en vage bewijzen voor hetgeen zij geloven onderuit worden gehaald met tegenargumenten. En dan doet het er nog niet eens toe of deze wél of niet geloofwaardiger zijn dan hun eigen argumenten en bewijsstukken.

Ga vooral zo door, dit is een leuke discussie!
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_99158059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:20 schreef WallieP het volgende:
het is en blijft gewoon verdacht die geheimzinnigheid en dat gedoe met google sky.. en die shit van nasa.. het is gewoon raar dus dat geeft al rede genoeg om te kunnen concluderen dat er misschien wel iets staat te gebeuren..
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:26:44 #282
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99158138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:24 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

het is en blijft gewoon verdacht die geheimzinnigheid en dat gedoe met google sky.. en die shit van nasa.. het is gewoon raar dus dat geeft al rede genoeg om te kunnen concluderen dat er misschien wel iets staat te gebeuren..
Waarom negeer je nou mijn post en quote je een post die helemaal niets met het topic te maken heeft? Wat bedoel je met 'en die shit van NASA'?

Ook het argument dat de snelheid van de komeet erop zou wijzen dat het geen komeet is, heb ik net weerlegt - het zou fijn zijn als je hier op kon reageren..
pi_99158227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:23 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Ik volg dit topic ook. Ik vind dat men er tegen moet kunnen wanneer hun non-argumenten en vage bewijzen voor hetgeen zij geloven onderuit worden gehaald met tegenargumenten. En dan doet het er nog niet eens toe of deze wél of niet geloofwaardiger zijn dan hun eigen argumenten en bewijsstukken.

Ga vooral zo door, dit is een leuke discussie!
Tegenargumenten enzo vind ik ook goed, en links ervan en dingen onderuit halen is niet erg, maar doe het dan normaal en niet met opmerking als "onzin, bullshit etc"...
pi_99158271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:13 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

http://amazing-space.stsc(...)p/lesson/basics/g46/

Bekijk dat maar eens goed. Je kan niet ontkennen dat komeet Halley echt is. Zie je dat de snelheid de hele tijd veranderd? En dat hij zelfs langzamer gaat dan de planeten op een bepaald punt in zijn orbit?

Het argument dat Elenin dus op een bepaalde snelheid gaat, en daardoor geen komeet kan zijn, is onzin.
goh, ik zou zeggen dat we vast zitten over wat het nu wel of niet is. we zien wel of er iets gebeurd in amerika met die kerncentrales of dammen.. de geheimzinnigheid maakt het echt raar ><
pi_99158308
Net dit gelezen, was ook een verwijzing (linkje) die is dus ook weer weg gehaald.

havent checked this in a while....

but just looked and the thing is making sharp turns now..

before the orbit stayed eliptical and smooth...

im no astronomer....but...uhhhhhh

anyone care to enlighten me here???
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:33:01 #286
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99158373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:29 schreef WallieP het volgende:

[..]

Tegenargumenten enzo vind ik ook goed, en links ervan en dingen onderuit halen is niet erg, maar doe het dan normaal en niet met opmerking als "onzin, bullshit etc"...
Anders ga jij gewoon even ontopic posten. En aangezien ik het tegendeel van iets aan het bewijzen ben, is het logisch dat de woorden onzin en bullshit vaker in mijn posts voor zullen komen, dan degene die juist willen bewijzen dat het wel zo is.

Plus dat ik in geen enkele post alleen maar iets in de trant van 'nee dat is onzin' zeg, zonder ook maar enige onderbouwing te geven. Je moet niet zo moeilijk doen - en ik post hier ook niet voor jou vermaak.
pi_99158476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:03 schreef Truthfinder7 het volgende:
Slordige pas dan!
Ik heb ook zo'n soort pasje, helemaal kromgetrokken van de koffievlekken met een foto die inmiddels totaal niet meer op me lijkt.
pi_99158482
@Boonvorm, heb jij elenin zelf gezien door je telescoop?
pi_99158490
Moet ik iemand met zo`n avatar serieus nemen? Uh man.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:37:05 #290
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_99158545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:29 schreef WallieP het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar af en toe lijkt dit wel een zinloze discussie te worden, niemand neemt iets van een ander aan en blijft in zijn eigen bronnen geloven. Prima! Maar dan heeft dit topic weinig zin meer om in te discussiëren.

Persoonlijk zou ik nog wel antwoord willen krijgen op hetgeen iemand anders hier al gepost heeft. Waarom wordt Elenin steeds maar weer als ELEnin geschreven. Ik snap waar ELE voor staat, maar Elenin zo schrijven is mijn inziens alleen maar stemmingmakerij dat nergens op gebaseerd is.

Daarnaast zijn er nogal bronnen en links gepost van websites (die ik niet ga opsommen) die vooral één kant van het verhaal belichten.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:37:18 #291
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99158558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:35 schreef knight18 het volgende:
@Boonvorm, heb jij elenin zelf gezien door je telescoop?
Nee, ik heb een telescoop met een opening van 127mm diameter - kan helaas niet genoeg licht opvangen om Elenin al te kunnen zien. Plus dat Elenin op het moment sowieso niet zichtbaar is op het noordelijk halfrond, pas vanaf 11 september.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
Moet ik iemand met zo`n avatar serieus nemen? Uh man.
Daar bedoel je mij mee?
pi_99158579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:35 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n soort pasje, helemaal kromgetrokken van de koffievlekken met een foto die inmiddels totaal niet meer op me lijkt.
Die van de zogenaamde Leonid Elenin leek nieuw!! de inhoud dan.
pi_99158693
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:37 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Nee, ik heb een telescoop met een opening van 127mm diameter - kan helaas niet genoeg licht opvangen om Elenin al te kunnen zien. Plus dat Elenin op het moment sowieso niet zichtbaar is op het noordelijk halfrond, pas vanaf 11 september.

[..]

Daar bedoel je mij mee?
Maar heb je naar de ruimte gekeken naar plekken waar elenin zou zijn?
pi_99158696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:37 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

[..]

Daar bedoel je mij mee?
Ja klopt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:41:46 #295
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99158742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:40 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ja klopt.
... Je wil nu op deze tour omdat? Mogen er alleen mensen op je reageren die het met je eens zijn?
pi_99158818
Boonvorm, heb je een keer gekeken naar waar elenin zou zijn in de ruimte? Dus dat je zeker weet dat je geen groot iets hebt gezien?
pi_99158821
Ik wil alleen aantonen hoe zinloos deze discussie is, door maar over jou avatar te gaan zeuren kom je op het zelfde uit, zinloos dus.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:44:19 #298
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99158848
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:43 schreef knight18 het volgende:
Boonvorm, heb je een keer gekeken naar waar elenin zou zijn in de ruimte? Dus dat je zeker weet dat je geen groot iets hebt gezien?
Elenin is nu alleen zichtbaar op het zuidelijk halfrond, daar wonen wij niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik wil alleen aantonen hoe zinloos deze discussie is, door maar over jou avatar te gaan zeuren kom je op het zelfde uit, zinloos dus.
Je laat jezelf wel erg kennen zeg. Maar goed, wat jij wil - ik zal niet meer met je in discussie gaan.
pi_99158896
Maar dan heb jij dus ook niks gezien om te zeggen dat het geen dwergster is?
pi_99158908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:44 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ik snap het niet, je zou hem nu met het blote oog kunnen zien of ?
pi_99158945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:44 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

[..]

Je laat jezelf wel erg kennen zeg. Maar goed, wat jij wil - ik zal niet meer met je in discussie gaan.
Ja verstandig besluit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')