Argumenteren is niet je sterkste kant, niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Passen evengoed in mijn rijtje als dat aliens in jouw rijtje thuis horen.
Vergelijkingen maken de jouwe niet, niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Argumenteren is niet je sterkste kant, niet?
Dat stel je regelmatig tentoon. Je past hier wat dat betreft goed thuis. Behalve dan je onsympathieke manier van uitlaten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, sorry, dit is TRU, hier hoef je geen argumenten te hebben, gewoon een mening is genoeg, mits Truth-Correct
Ehm? Misverstand? Ik zeg dat het gewoon mensen zijn die de graancirkels maken, jij vindt het niet zo sophisticated, dus zeg ik doe jij het dan maar ff, in het donker. Ik vind het nl. een hele prestatie om zoiets te maken, als is het dan maar 'n lijnraster (overigens is dat misschien bewust gekozen, het geeft wel 'n bepaald effect. Of lijnen zijn makkelijker te maken in het donker mbv. touwen).quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Bewijs maar dat het aliens zijn, wie claimt maakt hard
't Is wel een leuk idee, dat aliens er ook af en toe eentje maken. Je hoeft het ook niet te beperken tot graancirkels; aliens zouden van alles wat je maar kunt verzinnen kunnen doen, zodanig dat het ons niet opvalt (mbv. nanotech). Er is alleen geen enkel bewijs voor.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik?
Ik zie geen reden daarvoor, maar ga het niet uitsluiten.
En alsnog: zou ik aannemen dat aliens graancirkels maken, dan nog denk ik dat de meeste van die dingen door mensen gemaakt zijn. Zo moeilijk is dat ook weer niet, lijkt me.
Klopt. Maar het houdt de deur open om leuk over te speculeren en fantaseren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
't Is wel een leuk idee, dat aliens er ook af en toe eentje maken. Je hoeft het ook niet te beperken tot graancirkels; aliens zouden van alles wat je maar kunt verzinnen kunnen doen (mbv. nanotech). Er is alleen geen enkel bewijs voor.
Fantaseren en speculeren is leuk, maar ik zoek op TRU en BNW toch wat concretere dingen. Tot nu toe nog niets tegengekomenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Klopt. Maar het houdt de deur open om leuk over te speculeren en fantaseren.
Die komen ook regelmatig langs, al niet altijd precies zoals je wil.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:38 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Fantaseren en speculeren is leuk, maar ik zoek op TRU en BNW toch wat concretere dingen. Tot nu toe nog niets tegengekomen
Hier de graancirkel in kwestie:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Mxx het volgende:
http://nl.odemagazine.com/doc/0054/een-schitterend-mysterie/
Kort samengevat:
Sommigen mensen denken nog steeds dat de cirkels door mensen worden gemaakt en dat het om een wereldwijde grap zou gaan. Als dat zo is, dan is het in ieder geval een hoogst ingewikkelde grap. De enorme afmetingen - vaak meer dan honderd meter breed - en de uiterst ingewikkelde figuren zijn vrijwel onmogelijk te maken. Zeker niet binnen de tijd die daarvoor staat. Neem de graancirkel die op 7 juli 1996 nabij Stonehenge werd gevonden. De figuur bestond uit 151 cirkels en was in totaal 115 meter breed. En… ontstond op klaarlichte dag binnen een half uur tijd, zoals drie onafhankelijke getuigen beweerden.
Er worden vreemde stoffen in de cirkels aangetroffen, zoals geleiachtige brokken, of een poedervormige neerslag op de planten en op de grond. De poeder bleek siliciumdioxide te zijn, een soort microscopisch kleine glasbolletjes. Ook werd extreem hoge concentraties magnetiet (magnetisch ijzererts) aangetroffen, het soort dat voorkomt als meteorietstof. Dergelijke stof slaat dagelijks vanuit de hogere atmosfeer neer op het aardoppervlak. In sommige graancirkels werden concentraties van meer dan zeshonderd keer normale hoeveelheid aangetroffen. Dit zou kunnen duiden op de aanwezigheid van magnetische velden rondom de graancirkels, die het ijzerhoudende stof aantrekken. De stof legt ook een verband tussen graancirkels en de hogere lagen van de atmosfeer. Zouden graancirkels door magneetvelden en enorme hitte van bovenaf worden gemaakt?
Er zijn zo'n zeventig ooggetuigenverslagen van mensen die graancirkels hebben zien ontstaan. Allen zeggen dat de cirkel in een paar seconden tijd ontstond door iets dat leek op een enorme luchtstroom. Ook was een elektrisch gezoem, een sissend geluid, of een hoog gefluit hoorbaar. Vaak wordt melding gemaakt van een lichtbol of lichtbollen, die ook al meermalen op video zijn vastgelegd.
Voor mij is het duidelijk: ik geloof erin dat het bij sommige cirkels inderdaad mensenwerk is. Maar bij de meesten overduidelijk niet. Vooral de dna 'cirkel' vind ik typerend. Hier had ik al eerder van gehoord en was ik erg van onder de indruk! Het is geweldig dat ze zo hun boodschap overbrengen, omdat ik zeker weet als ze op aarde komen de indruk gewekt wordt dat ze ons willen 'vermoorden'. Wat nergens op slaat. Waarom zouden ze die intentie hebben? Ook is al bij vele situatie's bekend dat ze zelf vermoord worden als ze op aarde komen door de overheid.
Ehm .. hoe moeilijk is het nou om wat magnetiet en andere zaken rond te strooien in een zojuist gemaakte graancirkel ... en daarna wat mensen een valse getuigenis af te laten leggen ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Mxx het volgende:
http://nl.odemagazine.com/doc/0054/een-schitterend-mysterie/
Kort samengevat:
Sommigen mensen denken nog steeds dat de cirkels door mensen worden gemaakt en dat het om een wereldwijde grap zou gaan. Als dat zo is, dan is het in ieder geval een hoogst ingewikkelde grap. De enorme afmetingen - vaak meer dan honderd meter breed - en de uiterst ingewikkelde figuren zijn vrijwel onmogelijk te maken. Zeker niet binnen de tijd die daarvoor staat. Neem de graancirkel die op 7 juli 1996 nabij Stonehenge werd gevonden. De figuur bestond uit 151 cirkels en was in totaal 115 meter breed. En… ontstond op klaarlichte dag binnen een half uur tijd, zoals drie onafhankelijke getuigen beweerden.
Er worden vreemde stoffen in de cirkels aangetroffen, zoals geleiachtige brokken, of een poedervormige neerslag op de planten en op de grond. De poeder bleek siliciumdioxide te zijn, een soort microscopisch kleine glasbolletjes. Ook werd extreem hoge concentraties magnetiet (magnetisch ijzererts) aangetroffen, het soort dat voorkomt als meteorietstof. Dergelijke stof slaat dagelijks vanuit de hogere atmosfeer neer op het aardoppervlak. In sommige graancirkels werden concentraties van meer dan zeshonderd keer normale hoeveelheid aangetroffen. Dit zou kunnen duiden op de aanwezigheid van magnetische velden rondom de graancirkels, die het ijzerhoudende stof aantrekken. De stof legt ook een verband tussen graancirkels en de hogere lagen van de atmosfeer. Zouden graancirkels door magneetvelden en enorme hitte van bovenaf worden gemaakt?
Er zijn zo'n zeventig ooggetuigenverslagen van mensen die graancirkels hebben zien ontstaan. Allen zeggen dat de cirkel in een paar seconden tijd ontstond door iets dat leek op een enorme luchtstroom. Ook was een elektrisch gezoem, een sissend geluid, of een hoog gefluit hoorbaar. Vaak wordt melding gemaakt van een lichtbol of lichtbollen, die ook al meermalen op video zijn vastgelegd.
Voor mij is het duidelijk: ik geloof erin dat het bij sommige cirkels inderdaad mensenwerk is. Maar bij de meesten overduidelijk niet. Vooral de dna 'cirkel' vind ik typerend. Hier had ik al eerder van gehoord en was ik erg van onder de indruk! Het is geweldig dat ze zo hun boodschap overbrengen, omdat ik zeker weet als ze op aarde komen de indruk gewekt wordt dat ze ons willen 'vermoorden'. Wat nergens op slaat. Waarom zouden ze die intentie hebben? Ook is al bij vele situatie's bekend dat ze zelf vermoord worden als ze op aarde komen door de overheid.
Ja tuurlijk.. Even wat meteorietspul hierneer gooien! Dat is moeilijk te vindenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:29 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ehm .. hoe moeilijk is het nou om wat magnetiet en andere zaken rond te strooien in een zojuist gemaakte graancirkel ... en daarna wat mensen een valse getuigenis af te laten leggen ...
OK, ik ben overtuigd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:31 schreef Mxx het volgende:
[..]
Ja tuurlijk.. Even wat meteorietspul hierneer gooien! Dat is moeilijk te vinden
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?quote:
Pics or it didn't happen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?
Heb jij nog een paar foto's van die ijs/sneeuwcirkels bij de hand? Die waren adembenemend mooi.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er overtuigend bewijs is voor graancirkels die door aliens worden gemaakt, maar wat denk jij van leger helikopters die regelmatig boven de cirkels worden gespot?
Dan moet ik een stuk of vier docu's gaan doorspitten, dus dan is t niet gebeurdquote:
Stonden die niet in deel 1 van dit topic?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb jij nog een paar foto's van die ijs/sneeuwcirkels bij de hand? Die waren adembenemend mooi.
Ik ga wel even zoeken, maar dacht dat jij ze misschien bij de hand had.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stonden die niet in deel 1 van dit topic?
O thanks! Ga ik die even rustig bekijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Stonden die niet in deel 1 van dit topic?
En verder staan er hier een aantal mooie tussen
https://www.google.nl/sea(...)EcULmmDYqb0QWXt4GIDQ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |