Absoluut. Een plasma is de faseverandering van gas naar een nog hoger en dus heter niveau. Er is een behoorlijk krachtig veld nodig om dit bijeen te houden. Dat magnetisch veld moet ook stabiel zijn aangezien de lichten in Hessdalen minutenlang worden waargenomen. Het magnetisch veld wordt dus naar alle waarschijnlijkheid binnen in de plasmabol gegenereerd.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:18 schreef Maurice76 het volgende:
Het natuurlijke magnetische veld is relatief gezien zeer zwak. Het is alleen heel erg groot. Om een plasma vast te houden heb je volgens mij best wel sterke electromagnetische velden nodig.
Dit hele gedoe met die aliens en de stijgende aandacht er voor, vind ik wat opvallend als je het legt naast de door vele "complotdenkers" en gelovigen aangekondigde FAKE alien invasion. Die zou volgens een aantal ook snel plaats gaan vinden.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:44 schreef Kerol het volgende:
Ik geloof echt dat buitenaardsen ons van iets op de hoogte willen brengen, ik denk ook dat de Maya's gelijk krijgen met hun 2012, dat de mens dan een nieuwe manier van denken krijgt. Ik denk namelijk dat we langzaam aan steeds meer te maken krijgen met aliens en dat deze eind 2012 ook 'echt' voor iedereen te zien zullen zijn. Misschien willen aliens dmv graancirkels, ufo's, laten zien dat we niet alleen zijn en dat het 'geloof' in aliens rustig opgebouwd wordt zodat we niet van ze zullen gaan schrikken.
Misschien dat je kunt vermelden waar je heen wilt met deze post?quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien dat je kunt vermelden waar je heen wilt met deze post?
Er is geen twijfel over het feit dat er cirkels zijn die door mensen worden gemaakt. Er is wel twijfel of ze allemaal door mensen zijn gemaakt.
De enorme hoeveelheid en de complexiteit maakt dat er dan we heeeeeeeel veel van de clubjes moeten zijn. En ook met veel mensen die goed wetenschappelijk zijn onderlegd. Wiskundigen, natuurkundigen etc. Hoe an het dat zo' n enorm aantal mensen daar zich bezighoudt en dus altijd sp's nachts en in het geniep en het lukt niet om ze te vinden en te ontmaskeren? Niemand die een familielid of een kennis heeft die dit doet en uit de school klapt. Hoe kan dat?quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit! ,
Of ze zijn gewoon door een clubje wiskunde en biologie studenten gemaakt, als grap jeweettog
Ik denk dat je het beste de docu's kunt gaan kijken, omdat je daardoor eerder op het juiste spoor wordt gezet. Er zijn verklaringen van getuigen die over een veld vlogen op de heenreis en dat er op de terugreis een half uur later een grote graancirkel lag.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:47 schreef Gray het volgende:
Allereerst: complimenten voor de OP.![]()
Vervolgens wil ik beginnen met dat ik me nooit heel erg verdiept heb in graancirkels, verder dan de info uit de OP (overigens zonder de documentaires te hebben bekeken, dat doe ik later nog). Wél denk ik dat zelfs heel ingewikkeld lijkende graancirkels te maken zijn door enthousiaste mensen met een goed doordacht plan. We kennen allemaal de speeltjes van vroeger waarbij je met een pen in een plastic plaatje met tandwielen hele mooie structuren kan maken. Ik kan me goed voorstellen dat dit ook goed te doen is door zelfs al een team van twee man, eventueel zelfs een enkeling. Slechts het bestaan van graancirkels overtuigt mij niet van het bestaan van aliens die onze aarde bezoeken.
Crux in deze redenering is natuurlijk het aspect van de stengels, die gebogen of gebroken kunnen zijn. Gebroken stengels zouden wijzen op menselijke uitvoering met plank en touw, terwijl gebogen stengels (middels verhitting) zou wijzen op buitenaardse activiteit. Gebogen stengels zijn wat mij betreft wel een heel curieus verschijnsel.
Hierbij vraag ik me wel af:
-in hoeverre het mogelijk is voor mensen om gebogen stengels te maken
-welke temperatuur de verhitting betrof
-welk percentage van de stengels gebogen/gebroken was
-wat de tijdstippen zijn van verschijning, overdag/'s nachts?
-de tijdsperiode waarin een graancirkel gecreëerd is
-de locaties van de graancirkels (een kaartje zou handig zijn)
-de hoeveelheid graancirkels per jaar en gebied
Sowieso zijn graancirkels een heel bijzonder, wellicht cultureel, fenomeen, waar ik zeker meer van zou willen weten.
Als je wat docu's kijkt en lezingen kom je er in ieder geval achter dat het Britse leger een ongezonde interesse blijkt te hebben in graancirkels. Er zijn filmpjes te vinden met legerhelikopters die graancirkels bezoeken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:20 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Stanton Friedman zei in volgens mij the Disclosure project, "I'm a nuclear physicist. I don't care about the particles that aren't fissionable.". Ik weet de precieze quote niet meer - maar het was iets in die strekking, en het illustreert het probleem mooi. En met die stelling ben ik het dan ook eens. Dat een paar figuren met teveel tijd op hun handen ook (rudimentaire, slecht afgewerkte en minder complexe) graancirkels kunnen maken, wil nooit zeggen dat dat ook gelijk het einde van het verhaal is.
Vooralsnog ben ik ook erg benieuwd wat de regeringen nou van deze cirkels vinden. Niet dat ik een eerlijk en open antwoord van de regeringen verwacht...
Vooral de oplossingen voor het wiskundige "Squaring the circle"-probleem zijn interessant, zoals eerder besproken in dit topic. De persoon die dit kan bedenken kan een interessante carriere tegemoet gaan in de academische wereld. Maar blijkbaar vind deze persoon het leuker om in het geheim graancirkels te ontwerpen... Hmmm...quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:28 schreef Injetta het volgende:
[..]
De enorme hoeveelheid en de complexiteit maakt dat er dan we heeeeeeeel veel van de clubjes moeten zijn. En ook met veel mensen die goed wetenschappelijk zijn onderlegd. Wiskundigen, natuurkundigen etc. Hoe an het dat zo' n enorm aantal mensen daar zich bezighoudt en dus altijd sp's nachts en in het geniep en het lukt niet om ze te vinden en te ontmaskeren? Niemand die een familielid of een kennis heeft die dit doet en uit de school klapt. Hoe kan dat?
Hoe kunnen zoveel mensen samen zoveel jaren zo'n geheim bewaren?
Niemand die ooit ergens de voorbereidingen heeft aangetroffen? Ze zullen toch ontworpen moeten zijn. Dan moeten er toch van al die cirkels bij mensen deze ontwerpen liggen? Op papier, op pc's? Het lijkt me dat je zo'n ontwerp niet in 5 minuten in elkaar flanst. Niemand die iemand een keer bezig heeft aangetroffen? Terwijl er duizenden van die cirkels zijn gemaakt?
Waar zijn die ontwerpen? Waar zijn die spullen die ze ervoor nodig hebben? Hoe krijgt iemand het voor elkaar om een hele groep mensen te mobiliseren om het op een nacht te maken, zonder dat iemand het merkt? Waar zijn al die mensen die daarvoor benaderd zijn? Dit vraagt om toch veel instructies en afsoraken En iedereen houdt braaf zijn mond? En de omgeving merkt niks?
Dat vind ik dus nog het meest vreemde aan het geheel. Dat maakt dat ik twijfel of het wel allemaal door mensen is gemaakt.
Helemaal mee eens! Echt of nep... Het is hoe dan ook een mooi fenomeen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:22 schreef LunaAurea het volgende:
Graancirkels...het blijft een prachtig fenomeen, gemaakt door mensen of niet.
98% lijkt mij geen toeval meer.quote:Op maandag 20 februari 2012 04:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ook wel interessant, 98% van de graancirkels in de UK zijn gemaakt boven natuurlijke grondwaterbassins:
[ afbeelding ]
Gewoon toeval of heeft dit iets te maken met de theorie dat de graancirkels gemaakt worden met behulp van een elektromagnetische kracht?
Heb even gezocht maar kan zo geen overzicht hier van vinden...quote:Op maandag 30 juli 2012 19:20 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
98% lijkt mij geen toeval meer.
Maar het lijkt mij best logisch dat er boven deze natuurlijke grondwaterbassins gewoon meer graan wordt verbouwd. Omdat graan ook water nodig heeft.
Is denk ik een optische illusiequote:Op maandag 30 juli 2012 20:01 schreef Knarf het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ik nu scheel, of steken deze cirkels boven het maaiveld uit?
(Aan de schaduw te zien)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |