abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99007779
Ik heb altijd gedacht dat graancirkels verklaard konden worden, nl. ze zijn het werk van grappenmakers. Ik heb zo'n 10 jaar geleden eens een item gezien op tv waarbij hoaxers een redelijk complex uitziende cirkel maakten en vanaf dat moment was ik eigenlijk overtuigd dat het onderwerp mijn aandacht niet waard was.

Gisteren kwam ik erachter dat er een evolutie in de graancirkels zit. Waar ze begonnen met eenvoudige vormen zoals cirkels en meerdere cirkels in een soort van geometrie met elkaar verbonden, zijn we nu blijkbaar aangekomen bij graancirkels die erg complexe structuren vertegenwoordigen zoals fractals en "plaatjes" van bepaalde dieren die hier op aarde leven.

Hier een aantal voorbeelden van zeer complex lijkende graancirkels:

Deze vlinder is door mensen gemaakt:

Hier wat 3-dimensionale:

En zo lijken er honderden graancirkels te zijn die meer dan geweldige kunstwerken zijn door hun vorm en compositie. Ik sta er voor open dat ook deze door (wel heel handige) mensen zijn gemaakt, maar waar oefenen deze mensen? Waarom zijn er geen half-afgemaakte cirkels of graancirkels waarbij er een fout is gemaakt?
-
-
-
-
-------------------------------------De belangrijkste graancirkels ooit of een geniale hoax?------------------------------------

Dit alles gezegd hebbend, brengt me bij de titel van dit topic. Kijk eens naar de volgende "graancirkel".... Een geniale hoax of zit er meer achter?

In dit youtube filmpje beweert iemand de gedecodeerde schijf uit de cirkel ontcijferd te hebben... en het lijkt alsof de Aliens ons iets proberen te vertellen. De codering in de schijf is in ASCI binaire code... hoe kun je zo'n complex iets in 1 nacht maken?

Is dit alles een zeer goed uitgevoerde hoax of is er meer aan de hand? Ik ben benieuwd naar jullie meningen :)

Voor wie geen zin heeft om het filmpje te bekijken, hier even een snelle samenvatting. Deze graancirkel is gevonden in Engeland:

Hier is de graancirkel iets beter te zien:

Dit is op zn minst een hele merkwaardige graancirkel te noemen... totdat iemand de overeenkomsten zag met een bericht in binaire code dat de grote Carl Sagan eind jaren 70 met de Arecibo telescoop de ruimte heeft ingestuurd als een soort groet naar buitenaardse beschavingen.

Dit was ons bericht:

In dit bericht wordt verteld dat wij gebruik maken van het decimale systeem om te rekenen, welk element ons hoofdbestanddeel is, hoe ons dna eruit ziet, hoe ons zonnestelsel eruit ziet en waar wij wonen in dit stelsel, hoe wij zelf eruit zien en onderaan is te zien met welke technologie wij het bericht de ruimte in hebben gestuurd.

Nu zien we hier onder rechts het "bericht" dat in de vorm van een graancirkel is teruggevonden:

Het is precies hetzelfde bericht alleen de informatie die het verstrekt is anders. Zij zijn voornamelijk opgebouwd uit silicon, hebben drie dna strengen ipv twee, bewonen meerdere planeten in hun zonnestelsel en onderaan zie je de technologie die zij gebruiken om hun bericht te sturen. Het grappige is dat in hetzelfde veld een jaar daarvoor de volgende cirkel te zien was:

Deze cirkel lijkt verdacht veel op de technologie die genoemd wordt in het "antwoord" op het bericht van Carl Sagan. En om het allemaal nog mooier te maken: Deze beide cirkels zijn gevonden in een veld gelijk naast een van onze radiotelescopen....

Als dit allemaal door een groep mensen gehoaxt wordt, dan diep respect! Ik kan me het moeilijk voorstellen, maar als mensen hiervoor verantwoordelijk zijn dan petje af :)

Documentaires

Kijkende naar de evolutie van graancirkels lijkt er een duidelijk patroon te zijn van simpele figuren en geometrie naar een steeds hogere complexiteit. In deze docu laat men deze evolutie zien:

Ik moet er wel bij zeggen dat voor mij alleen het eerste deel van deze docu interessant is, omdat het zich richt op de vormen van de cirkels en hun evolutie. De conclusie die ik kan trekken na het kijken van deze docu is dat het mij sterk lijkt dat hoaxers verantwoordelijk zijn voor het gehele graancirkel fenomeen. Met name omdat er een duidelijke evolutie is en de vormen op het einde wel heel erg complex lijken te worden. En zoals iemand in de docu heel treffend zegt: sommige van de vormen zijn zo geavanceerd en gebalanceerd dat geen enkele kunstvorm op aarde in de buurt komt van de complexiteit en schoonheid van veel van de graancirkels.

Dit is de beste graancirkel docu die ik tot nu toe heb gevonden:

En de geometrische analyses in de volgende docu zijn geweldig interessant, alleen komen er helaas ook veel zweverige mensen aan het woord:

"What on Earth"
http://www.veoh.com/watch/v19595933KQWE6D3C

Wetenschappelijke informatie

Hier nog wat interessante informatie over cirkels waarvan men beweert dat ze niet door mensen gemaakt kunnen zijn:

Bij veel van de gewassen binnen de cirkel zijn de groeipunten verwarmd, uitgerekt, gebogen en weer afgekoeld, zodat ze onder een hoek staan en de rest van de stengel ziet er dan altijd nog prima uit, dus geen beschadigingen van planken of voeten van mensen.

Decoderingen

Hier zou E=MC2 in verstopt zitten. Kijk naar al die raar geplaatste stippen in die cirkels. Dat zou ASCI computercode moeten zijn:

Nog een hele interessante graancirkel:

Op een dag in Engeland werd de volgende graancirkel waargenomen:

Mensen dachten al snel dat het ging om een representatie van de ouderwetse sextant, waarmee vroeger de plaats op aarde werd bepaald met behulp van de maan en de sterren...

2 dagen later was de graancirkel plotseling uitgebreid met meer informatie:

Deze extra informatie zijn sextant altitude boxes en hieruit kan allerlei informatie worden afgeleid over de locatie van de hemellichamen die de eerste cirkel liet zien.

En dan een week later was er weer een toevoeging aan de cirkel:

Vreemde hieroglief-achtige tekens waren toegevoegd aan de cirkel....

Nu zijn er veel speculaties geweest over wat deze cirkel zou betekenen. Er waren een aantal data die redelijk overeenkwamen met de stand van de hemellichamen (planeten met name). Het mysterieuze was dat er een extra hemellichaam te zien is in de cirkel die niet in ons zonnestelsel bestaat. Nu heb je natuurlijk weer allerlei idioten die met de meest onzinnige theorieen aankomen, maar er is 1 erg waarschijnlijke theorie:

Een week of zo geleden, stonden de planeten in de opstelling zoals in de graancirkel weergegeven en rond deze tijd bevond de komeet C/2011 C1 (McNaught) zich op de plek van het mysterieuze object in de graancirkel.

Het lijkt er dus op dat degenen die de graancirkel gemaakt heeft veel verstand heeft van ons zonnestelsel op zn minst. En nogmaals: als een mens dit als hoax allemaal weet te bewerkstelligen dan serieus petje af _O_

Meer informatie over deze cirkel en de stand van de planeten en de komeet is hier te vinden:

http://www.cropcircleconnector.com/anasazi/time2011b.html

Verborgen technologie!?!

Sommige mensen denken zelfs dat er blauwdrukken voor energiesystemen te vinden zijn in de graancirkels.

Ene Chris Hardeman heeft met het bovenstaande apparaat een aantal keer op rij gehad dat het gehele apparaat lichter werd. Hij vermoedt zelf dat het komt door een anti-zwaartekrachtveld. Dit is allemaal in 2001 gedaan en de experimenten zijn daarna volgens mij gestopt omdat ze er niet veel verder meekwamen (of ze zijn doorgegaan zonder aandacht te willen trekken).

Vergezocht verhaal? Ik vind van wel, maar wel weer erg interessant. Het youtubefilmpje hierboven is sowieso wel interessant om te kijken, omdat het er hier en daar idd op lijkt dat de cirkels blauwdrukken zouden kunnen zijn van iets.

Dit is de website van het experiment:

http://jnaudin.free.fr/html/gravshld.htm

Wiskundige genieen zitten achter sommige graancirkels

Ene Allan Brown heeft een boek geschreven over de gevonden uitzonderljike geometrieen in een andere cirkel:

Hier een review van het boek:

"Allan Brown did a fine and reliable investigation of the Crooked Soley crop circle. His review of how the two different ways the circle could be constructed was insightful. The numerical accounting of the circle parts is accurate."

Ik hoop dat iedereen beseft dat dit geen zweverige bullshit is. We hebben het hier over standaard geometrie van de middelbare school die op een zeer complexe en toch elegante manier wordt benut. Als dit soort cirkels het werk is van hoaxers, dan kunnen deze mensen erg veel kanten op in het academisch circuit omdat hun werk van een uitzonderlijk hoog niveau is.

Dus nogmaals: Geniale hoax of is het onmogelijk dat dit alles mensenwerk is?

Link naar deel 1: Graancirkel gedecodeerd - Aliens of een hele goeie hoax?

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 04-07-2011 02:17:46 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99007843
Ik kan kunst vaak wel waarderen.
  maandag 4 juli 2011 @ 01:09:05 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_99008075
Pff graancirkels. Ik wil graanvierkanten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_99008106
Cool topic. _O_
  maandag 4 juli 2011 @ 01:24:23 #5
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_99008457
Wat zijn ze mooi O+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_99008768

Dezelfde vlinder maar dan met daglicht.
Mensenwerk.
pi_99008806
Goed topic. Even blijven volgen.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2011 @ 02:06:08 #8
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_99009425
Wat een OP! _O_ ^O^

Ik kan niet geloven dat ze allemaal door mensen zijn gemaakt. Er zitten zoveel complexe graancirkels tussen...
In 1 nacht met een touw en plankje complexe figuren maken met perfecte afmetingen, tijd en vaardigheid hebben om stengels om te buigen en niet te breken en dat allemaal zonder gezien te worden??

Deze afbeelding komt van krant uit 1678:

Toen waren mensen ook al met touwtje en plankje in de weer?

Er zijn al vele docu's geweest over croppcircle makers die een graancirkel in elkaar flansten maar dat waren telkens weer simpele drie tot vijf in elkaar overgaande cirkels die qua afmeting schots en scheef lagen en bij daglicht bezaaid lag met afgeknapte graanstengels.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 4 juli 2011 @ 02:07:01 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_99009441
Pas als er een graancirkel wordt gevonden zonder tractorsporen geloof ik dat het niet door mensen is gedaan.

En ondanks dat het er complex uitziet zit er altijd een vrij simpele wiskundige berekening achter.
En als je met een grote groep bent kan je een hele hoop doen in een paar uurtjes tijd.
pi_99009706
Hier nog een lezing van iemand waaruit blijkt dat de Engelse overheid toch wel een vreemde relatie met graancirkels lijkt te hebben:

Waarom geeft een bekende Engelse presentator toe dat de overheid een D-notice uitvaardigde aan hem en zijn team (officieel alleen te gebruiken bij bedreiging van de nationale veiligheid) om ervoor te zorgen dat de tv-crew hun item over een bepaalde graancirkel niet zou mogen maken en uitzenden?
  maandag 4 juli 2011 @ 02:22:51 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_99009714
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 01:36 schreef Martin1234 het volgende:
[ afbeelding ]

Dezelfde vlinder maar dan met daglicht.
Mensenwerk.
Niet te geloven. Ik heb wel eens een docuutje gezien over hoe ze die maken..met touwtje enzo. Maar ja, hoe the fuck maak je zoiets dan? (niet dat ik geloof dat het buitenaards is, maar sommige cirkels zijn wel buitenaards mooi/ingewikkeld.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 4 juli 2011 @ 02:46:45 #12
45 SiGNe
pi_99009998
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:22 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Niet te geloven. Ik heb wel eens een docuutje gezien over hoe ze die maken..met touwtje enzo. Maar ja, hoe the fuck maak je zoiets dan? (niet dat ik geloof dat het buitenaards is, maar sommige cirkels zijn wel buitenaards mooi/ingewikkeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Geometry
  maandag 4 juli 2011 @ 05:58:39 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99010783
Prachtige OP w/
Mis alleen de sneeuwcirkels nog :P
The truth was in here.
pi_99010847
Dit is ook een leuk filmpje. Het is een serieus nieuwsverslag van begin jaren 90 van Fox News (toen waren ze nog normaal):

Het schijnt dat er bij deze cirkel, drie munten zijn gevonden van goud, zilver en koper die de preziece afbeelding van de graancirkel op zich hadden:

Zoals je ziet zijn de keltische symoblen in de graancirkel hetzelfde als op de munten. De gouden en zilveren munten zijn puur en het schijnt dat die van koper is gemaakt van een bepaald soort koper dat we niet kennen of is gefabriceerd op een manier die voor ons onbekend is.

Het leuke is dat de drie munten zijn gevonden in het middelpunt van de cirkels in de grotere graancirkel met de halve cirkels erom heen. Als dit echt zo is, dan is er in Duitsland een hoaxer die het allemaal misschien net iets te serieus neemt :')

Ook wordt er in de docu serieus gekeken naar het wetenschappelijke bewijs en dit is op zn minst erg interessant te noemen. De onderzoekers zijn het erover eens dat er cirkels zijn die niet door mensen zijn gemaakt.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:08:34 #15
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_99013092
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
Wat een OP! _O_ ^O^

Ik kan niet geloven dat ze allemaal door mensen zijn gemaakt. Er zitten zoveel complexe graancirkels tussen...
In 1 nacht met een touw en plankje complexe figuren maken met perfecte afmetingen, tijd en vaardigheid hebben om stengels om te buigen en niet te breken en dat allemaal zonder gezien te worden??

Deze afbeelding komt van krant uit 1678:

[ afbeelding ]

Toen waren mensen ook al met touwtje en plankje in de weer?

Er zijn al vele docu's geweest over croppcircle makers die een graancirkel in elkaar flansten maar dat waren telkens weer simpele drie tot vijf in elkaar overgaande cirkels die qua afmeting schots en scheef lagen en bij daglicht bezaaid lag met afgeknapte graanstengels.
Interessant om te zien dat het destijds ook al gebeurde. maar wat is de reden voor deze cirkels en een rare manier van communiceren aangzien, cropcircles veelal alleen vanuit een hoogte op te merken zijn.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 4 juli 2011 @ 10:19:45 #16
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99013314
nice! tvp

ik denk zeker dat wij niet de enige zijn maar graancircels...

waarom zouden sliens dat doen? misschien kunnen ze onze tv wel tappen enz dus waarom zo

wel erg mooi allemaal!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_99016350
"Crop Circles - Gateways from Another Dimension"
Leuk filmpje.
Vooral de opmerking dat het lijkt alsof een stempel is gebruikt om de graancirkels te maken. Ze zien er zo perfect uit dat je je toch echt afvraagt hoe mensen ze gemaakt hebben.
pi_99016904
quote:

Op zondag 3 juli 2011 13:38 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.

Probably_on_pcp zei:

Die gast is idd erg irritant. Ik wist ook niet dat het een charlatan was (tot gisteren) maar ik nam hem al niet serieus door de manier waarop hij praat en dingen verwoord. Hij komt niet echt bepaald over als een nuchtere en wijze man.

Waar het mij in deze graancirkeldocu's met name om draait, zijn de wiskundige aspecten van de cirkels die echt getuigen van een hoogontwikkelde geometrische kennis. Dat wil niet zeggen dat mensen het niet kunnen, maar als je kijkt naar hoe geavanceerd de vormen eigenlijk zijn (en daarvoor moet je ze ontleden en er niet alleen naar kijken) dan lijkt het moeilijk te geloven dat dit alles door grappenmakers is gemaakt.

mousy31 zegt:

Ik heb ff deze post uit het vorige topic gecopieerd omdat ik er nog graag wat op zeggen wou.
Robbert van den broeke is toen door de mand gevallen met zn neppe alien foto's bij een tvshow op rtl4 toen geloof ik, met Irene Moors, er was iets met een nis waar een vrouw zou inzitten maar er ontbrak een foto of iets dergelijks k weet t nie precies meer maar t was hier op fok een hot item en posters van fok hebben toen zn fout ontdekt waardoor die ontmaskert is.

Erg mooie foto's in de OP en idd sommige zijn zo complex dat het onmogelijk is om ze in 1 nacht te maken lijkt me, sommige zijn ook zo ongelooflijk groot.
Mij maakt t niet uit als het door mensen of aliens gemaakt zijn t is erg mooie kunt.
Zou echter wel interessanter zijn als ze door aliens gemaakt worden en dat die coeds waarheid zijn.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:31:42 #19
58560 Oksel
Gezellig.
pi_99017029
Tering, ze zijn wel mooi.. _O_
pi_99017454
Mooie OP
Deed me ff denken aan wat Dolores Cannon erover zei in haar boeken. Heb het ff snel opgezocht want ik zit op 't werk ... kort samengevat :

they are a symbolic language from the aliens, that covey blocks of information at celular level, for use in the near future. They are created with energy that comes from their dimension.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_99017577
Onmogelijk om in een nacht te maken? Hmm... dat denk ik niet. Dat wij niet weten hoe het is gemaakt, wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
pi_99018024
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Onmogelijk om in een nacht te maken? Hmm... dat denk ik niet. Dat wij niet weten hoe het is gemaakt, wil niet zeggen dat het onmogelijk is.
En waarom zou het in 1 nacht moeten gebeuren? Het kan net zo goed i.s.m. de boer gedaan kunnen zijn, zeker die hele mooie.
pi_99018271
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:02 schreef Casos het volgende:

[..]

En waarom zou het in 1 nacht moeten gebeuren? Het kan net zo goed i.s.m. de boer gedaan kunnen zijn, zeker die hele mooie.
Dat natuurlijk ook.
pi_99018496
En dan die graancirkel met daarin die boodschap die Carl Sagan de ruimte in heeft gestuurd.... Dat is voor mij bewijs dat het door mensen is gemaakt. Hier op aarde is die boodschap gewoon bekend en dus "makkelijk" na te maken in zo'n veld. De kans dat een eventuele buitenaardse beschaving in het immens grote heelal de boodschap vind en daarop besluit ons te gaan bezoeken om even in het graan een tekeningetje te maken, lijkt me nogal ver gezocht.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:11:12 #25
45 SiGNe
pi_99020457
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:27 schreef mousy31 het volgende:
quote:

Op zondag 3 juli 2011 13:38 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.

Probably_on_pcp zei:

Die gast is idd erg irritant. Ik wist ook niet dat het een charlatan was (tot gisteren) maar ik nam hem al niet serieus door de manier waarop hij praat en dingen verwoord. Hij komt niet echt bepaald over als een nuchtere en wijze man.

Waar het mij in deze graancirkeldocu's met name om draait, zijn de wiskundige aspecten van de cirkels die echt getuigen van een hoogontwikkelde geometrische kennis. Dat wil niet zeggen dat mensen het niet kunnen, maar als je kijkt naar hoe geavanceerd de vormen eigenlijk zijn (en daarvoor moet je ze ontleden en er niet alleen naar kijken) dan lijkt het moeilijk te geloven dat dit alles door grappenmakers is gemaakt.

mousy31 zegt:

Ik heb ff deze post uit het vorige topic gecopieerd omdat ik er nog graag wat op zeggen wou.
Robbert van den broeke is toen door de mand gevallen met zn neppe alien foto's bij een tvshow op rtl4 toen geloof ik, met Irene Moors, er was iets met een nis waar een vrouw zou inzitten maar er ontbrak een foto of iets dergelijks k weet t nie precies meer maar t was hier op fok een hot item en posters van fok hebben toen zn fout ontdekt waardoor die ontmaskert is.

Erg mooie foto's in de OP en idd sommige zijn zo complex dat het onmogelijk is om ze in 1 nacht te maken lijkt me, sommige zijn ook zo ongelooflijk groot.
Mij maakt t niet uit als het door mensen of aliens gemaakt zijn t is erg mooie kunt.
Zou echter wel interessanter zijn als ze door aliens gemaakt worden en dat die coeds waarheid zijn.
Van den Broeke werd ontmaskerd omdat ie in een uitzending over iemand zei dat ie genverbrander was en zo stond dat ook in oude artikelen over die persoon.
Dat het eigenlijk genever (jenever)brander moest zijn had ie niet door..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')