quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:25 schreef SanAnt het volgende:
Amador en Intxausti (team movistar ) op weg naar ziekenhuis!
Ik dacht het welquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:41 schreef Reya het volgende:
Geheel offtopic: is Amador de eerste Costaricaan die meedoet aan de Tour?
Ja. CR heeft slechts een handvol wielrenners gekend en de meesten kwamen niet verder als rijden in CR zelf. Alleen José Adrian Bonilla Bonilla (wie kent hem niet?!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:41 schreef Reya het volgende:
Geheel offtopic: is Amador de eerste Costaricaan die meedoet aan de Tour?
quote:Breukje en luxaties bij De Gendt
Thomas de Gendt kan voor Vacansoleil-DCM toch zijn weg vervolgen in de Tour de France. De Belgische wielrenner kwam in de eerste rit ten val en liep daarbij een breukje op aan de bovenkant van de kop van het sleutelbeen. Ook had De Gendt beide duimen uit de kom.
Thomas de Gendt staat er een beetje verloren bij nadat hij in de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk is gevallen. Thomas de Gendt staat er een beetje verloren bij nadat hij in de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk is gevallen.
De overige vier gevallen renners van Vacansoleil, Borut Bozic, Romain Feillu, Björn Leukemans en Marco Marcato, kampten met kneuzingen en schaafwonden.
De vier Nederlanders in de ploeg, Rob Ruijgh, Wout Poels, Johnny Hoogerland en Lieuwe Westra, bleven gelukkig wel op de been.
Telesport
Gevallen en zware klap op zijn elleboog ,rit uitgereden (wat niet makelijk was) , dacht dat ie naar huis zou gaan.twitter:benatintxausti twitterde op zaterdag 02-07-2011 om 22:44:47Etapa 1 dl Tour,km 45 montonera y al suelo.fuerte golpe en el codo.termine,como pude,que no es poco,pensaba que me iba para casa... reageer retweet
quote:Communiqué Médical 1ère étape :
André Greipel (OmegaPharma-Lotto) : chute au passage du Gois : contusions et petites plaies coude gauche
Andrey Amador (Movistar) : chute au km 25 et 65 : érosion et plaies superficielles coude et genou gauche, traumatisme cheville gauche. Bilan radiologique à l'hôpital de la Roche sur Yon
Benat Intxauti (Movistar) : chute au km 40 : traumatisme et impotence au coude droit. Bilan radiologique à l'hôpital de la Roche sur Yon
Jurgen Van de Walle (OmegaPharma-Lotto) : chute au km 65 : contusion au genou gauche
David Arroyo (Movistar) : chute au km 65 : contusions et plaies superficielles coude droit
Alessandro Vanotti (Liquigas) : chute au km 65 : contusions dorso lombaires
Linus Gerdemann (Leopard) : chute au km 132 : contusions et plaies genou droit
Vincent Jérome (Europcar) : chute au km 132 : contusions coude droit
Matthew Goss (HTC-HighRoad) : chute au km 179 : contusions et plaies coude droit
Vincent Jérome (Europcar) : chute au km 179 : plaie du genou, suturée
Arnaud Coyot (Saur-Sojasun) : chute au km 179 : plaie du genou superficielle
Maxim Iglisnkiy (Astana) : chute au km 179 : contusions superficielles du genou
Nicolas Roche (AG2R la Mondiale) : traumatisme poignet gauche
Marco Marcato (Vacansoleil) : troubles digestifs
Mickael Delage (FDJ) : traumatisme nasal : saignement de nez
Toch jammer dat ik in het Frans niet verder kom dan: je ne comprende pas oid.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:24 schreef TheArt het volgende:
Voila, het medisch bulletin van dag 1 (en volgens mij niet eens compleet):
[..]
Zelfs als hij nu blijft rijden, denk ik dat zijn Tour zowat over is. Hij kan misschien nog een weekje aanmodderen, maar ik verwacht er niets meer van.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:05 schreef marcodej het volgende:
De Gendt zou wel een gemis zijn voor VAC.
quote:Op zondag 3 juli 2011 10:37 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Toch jammer dat ik in het Frans niet verder kom dan: je ne comprende pas oid.
En dat is hier ook op van toepassing
Reden bekend?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Van der Walle abandon! De eerste deze ronde.
Fair enough.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uhhh, nogal hard gevallen recentelijk? Zoals, in een vorige etappe?
Mijn frans is niet zo geweldig maar hij heeft zware knieklachten en gaat starten morgen.twitter:ChristopheKern twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 21:19:19Tendinite genou confirmé. Fortes douleurs depuis 2j sur le vélo. Dur moralement. La suite du Tour semble compromise. Demain serais au départ reageer retweet
Ook Kern is niet helemaal fit. De revelatie van Le Critérium du Dauphiné heeft last van zijn knie. "We maken ons zorgen. Als zijn toestand niet verbetert, zal Kern niet lang meer in de Tour blijven", zegt Europcar-ploegleider Jean-René Bernaudeau.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef SanAnt het volgende:
Mijn frans is niet zo geweldig maar hij heeft zware knieklachten en gaat starten morgen.twitter:ChristopheKern twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 21:19:19Tendinite genou confirmé. Fortes douleurs depuis 2j sur le vélo. Dur moralement. La suite du Tour semble compromise. Demain serais au départ reageer retweet
Ik had 'm voor de bollentrui ,hoopt dat het goed komt.
Vrij lelijk gevallen, hij bleef even liggen (bij bewustzijn gelukkig) maar is toch naar het ziekenhuis afgevoerd.quote:
Mijn adoptierenner van vorige jaarquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:57 schreef frits22 het volgende:
Ivan Velasco waarschijnlijk sleutelbeenbreuk
Hij is gebroken!111EINZquote:Op woensdag 6 juli 2011 21:40 schreef marcodej het volgende:
Kleine fractuur in rechterbovenarm Garate. Start morgen wel.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:26 schreef Gillingham het volgende:
Hoort misschien niet helemaal thuis in het topic 'De ziekenboeg', maar het topic over Uitvallers werd onlangs gesloten...
Mag dus gewoon hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:37 schreef wimderon het volgende:
Centraal topic om ziektegevallen, blessures, uitvallers en andere van dit soort calimiteiten te bespreken.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:51 schreef frits22 het volgende:
Intxausti heeft een gebroken onderarm maar start morgen waarschijnlijk wel![]()
Bikkels zijn het zeker, maar de vergelijking met voetballers loopt wel een beetje mank, wielrennen is immers geen contactsport zoals voetbal. Al kunnen sommige voetballers hier zeker een voorbeeld aan nemen...quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:54 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Welke werknemer gaat nu aan het werk een dag nadat zijn arm gebroken is. Nee, niet thuis werken, gewoon op locatie. Als je dan naar voetballer kijkt...
Keiharde bikkels zijn het, soms meer dan goed voor ze is.
Dat klopt. Maar als je ziet waar voetballers tijdens een wedstrijd voor op de grond gaan liggen te kermen en dat vergelijkt met renners die na een harde val direct weer opstappen, dan is het verschil wel duidelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:56 schreef M.rak het volgende:
[..]
Bikkels zijn het zeker, maar de vergelijking met voetballers loopt wel een beetje mank, wielrennen is immers geen contactsport zoals voetbal. Al kunnen sommige voetballers hier zeker een voorbeeld aan nemen...
Won zelfs een bergritquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:43 schreef franklop het volgende:
Hamilton reed toch eens de TOur uit met een gebroken sleutelbeen?
Wss wel stijf van de dope, maar toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |