abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98956326
Het is eigenlijk 1 grote sleur: door de weeks drink ik niet, eet ik gezond en sport ik. In het weekend ga ik binge drinken, meestal op zaterdag. Zondag word ik om 4 uur wakker en heb de hele dag koppijn en een kater. Soms moet ik overgeven de dag erna.

Ik wil dit niet meer, maar in mijn omgeving drinkt iedereen. Ik zie mijn vrienden eigenlijk alleen met drank erbij.

Ik kan niet 2 biertjes drinken en de hele avond doorkomen. Ik denk dat een goede avond zuipen wel 20 bier, of 22 bier is.

Ik ben student en heb veel feestjes. Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.

Ik wil echt een periode helemaal geen druppel drinken om mezelf te bewijzen dat ik zonder alcohol kan.

Alleen als ik dan een week later op een feestje kom, dan neem ik altijd weer een biertje.

Herkennen jullie dit? Is het het beste om bijvoorbeeld 2 maanden geen druppel te drinken? Omdat je dan in een soort van ritme zit?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:31:23 #2
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98956576
Autonomie (auto = zelf, nomie = wet; jezelf de wet stellen)
The view from nowhere.
pi_98956609
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.

Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.

Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:33:19 #4
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98956625
Wat is binge drinken ? :@
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_98956664
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:33 schreef pl4kkie het volgende:
Structureel om de zoveel tijd jezelf helemaal klem zuipen. Dat kan zijn elk weekend, of 1x per maand bijvoorbeeld. Je hebt op dat moment geen controle over de hoeveelheid en gaat door tot je niet meer kunt, zo ongeveer.
pi_98956773
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.

Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.

Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
thanks, dat van die weddenschap is wel een goeie inderdaad. Punt is, ik ben het gewoon zat om elk weekend naar de klote te gaan. Het is eigenlijk week in week uit hetzelfde.

Ik wil lekker fit zijn, een kilo of 5 afvallen, weer wat aan mijn weekenden hebben. Want eigenlijk is het 'drinken' mijn hoofdacitiviteit van het weekend, terwijl het alleen als een soort van bijkomstigheid moet zijn.
pi_98956819
quote:
gewoon tering veel zuipen in een korte periode tot je helemaal naar de klote bent..
pi_98957040
Ja herkenbaar!

Ik drink doordeweeks ook nooit. Maar op vrijdag en zaterdag wel. Al drink ik meestal niet zo aso veel als ts doet. Ik vind het vervelend omdat ik een vette buik begin te krijgen... ik heb best wel geminderd de laatste tijd, maar als anderen een biertje pakken, neem ik er vaak ook 1. Wel zo gezellig.
pi_98957326
hoelang is het langst wat jullie zonder alcohol hebben gedaan? Ik zit me net te bedenken, volgens mij heb ik vanaf me 15e nooit langer dan een 2 weken geen alcohol gedronken. En ik ben nu 21.. best gek eigenlijk..
pi_98957634
Wat boeit het jou als andere opmerkingen maken dat je niet drinkt?
Ik drink nooit op feestjes en in het begin van de avond zit iedereen daarover te zeiken maar dat boeit me echt totaal niet.
En het argument dat ik saai ben omdat ik niet drink kunnen ze ook niet aanvoeren, want ik sta ook gewoon de foute liedjes mee te bleren en op de bar te dansen. Het verschil is alleen dat ik nog iets waard ben de volgende dag en geen bakken met geld kwijt ben.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_98957923
Lekker blijven doen!! Lekker met de auto of scooter naar huis, scheelt weer een bijstandstrekker... Precies zoals Geert het gewild zou hebben...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:14:48 #12
240618 Micson
The lonely stoner
pi_98957934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het jou als andere opmerkingen maken dat je niet drinkt?
Ik drink nooit op feestjes en in het begin van de avond zit iedereen daarover te zeiken maar dat boeit me echt totaal niet.
En het argument dat ik saai ben omdat ik niet drink kunnen ze ook niet aanvoeren, want ik sta ook gewoon de foute liedjes mee te bleren en op de bar te dansen. Het verschil is alleen dat ik nog iets waard ben de volgende dag en geen bakken met geld kwijt ben.
Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebben :')

Zulke mensen verpesten de feestjes altijd :r
pi_98958232
Mja mijn langste tijd zonder alcohol zal ook hoogstens 2 maand geweest zijn.
pi_98958285
Drink gewoon rustiger. En als je problemen hebt om rustig bier te drinken zou je een keer relax wijn kunnen nemen.
pi_98958383
quote:
Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.
Oh, ben jij er zo een. Tja, er is niet veel aan te doen. Dit soort dingen heb je toch echt zelf in de hand. Beetje zelfdiscipline en je bent er.
Who motivates the motivator?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:23:40 #16
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_98959993
Ik denk dat in één keer volledig stoppen averechts kan werken. Omdat je het helemaal niet meer mag drinken krijgt alcohol dan de lading van verboden fruit. Terwijl je juist wil dat alcohol voor je iets wordt van weinig waarde.

Ik zou zeggen dat wanneer je dan ergens bent en je wilt een drankje, dan niet meer dan 1 standaardmaat alcoholische drank per uur.

Wat je ook kiest te doen, het komt neer op discipline. Ik ben van mening dat je bij één grote stap makkelijk zal terugvallen, terwijl een keer terugvallen bij steeds kleine stapjes je nog steeds dichter bij je doel brengt.
pi_98960502
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:14 schreef Micson het volgende:

[..]

Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebben :')

Mensen die denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijn :')
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:55:32 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_98960956
Herkenbaar. Ik zit mijzelf dan ook op te naaien met alternatieven (die compleet irrationeel zijn) zoals: dan ga ik wel aan de wiet of neem ik een pilletje, maar dat is geen malse oplossing... Hier zuipen mn kameraden ook flink, en zuip ik op 1 avond 9 halve liter blikken op...

Koppijn kan je reduceren door gigantisch veel water te zuipen. 2 glazen zijn echt niet genoeg als je thuiskomt
pi_98961685
Ik vraag me af of je nog wel in de betreffende vriendengroep past als je niet drinkt. Klinkt heel bot, maar zo zie ik het. Iedereen gaat graag om met mensen die enigszins op dezelfde golflengte zitten en als iedereen dronken is en jij niet, dan geldt dat niet meer. En als de stapavonden draaien om het drinken (wat niet anders kan met zulke hoeveelheden, dat drukt echt een stempel op de sociale omgang) dan vraag ik me af waarom je nog zou willen stappen met die groep. Misschien ben je ze ontgroeid?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:43:43 #20
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_98962455
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

+1
pi_98962468
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:

Goede tips.
pi_98962471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:19 schreef Kikvors het volgende:
Ik vraag me af of je nog wel in de betreffende vriendengroep past als je niet drinkt. Klinkt heel bot, maar zo zie ik het. Iedereen gaat graag om met mensen die enigszins op dezelfde golflengte zitten en als iedereen dronken is en jij niet, dan geldt dat niet meer. En als de stapavonden draaien om het drinken (wat niet anders kan met zulke hoeveelheden, dat drukt echt een stempel op de sociale omgang) dan vraag ik me af waarom je nog zou willen stappen met die groep. Misschien ben je ze ontgroeid?
misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?
pi_98962603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:44 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?
Ook mogelijk. Misschien lopen meer vrienden rond met dit gevoel, maar blijven ze allemaal zuipen, omdat ze anders bang zijn niet geaccepteerd te worden.
pi_98963529
thanks voor de reacties.. dat van in stapjes stoppen en 1 drankje per uur is echt een goede tip!

Dat ik flink ga minderen staat vast!
pi_98963877
22 bier op een hele week valt toch wel mee.. en een kater hoort gewoon bij een goeie stapavond
pi_98964065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:24 schreef Mankatans het volgende:
22 bier op een hele week valt toch wel mee.. en een kater hoort gewoon bij een goeie stapavond
22 bier op 1 avond..
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:31:55 #27
294141 tarantism
hups in die kont
pi_98964171
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:29 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

22 bier op 1 avond..
22 bier, waarschijnlijk zijn dat 25 cl glazen.

5.5 liter vloeistof in één avond?
Hoe vaak ga je dan naar het toilet lieve knul? 300 keer?
pi_98964455
quote:

[..]

22 bier op 1 avond..
ja snap ik, 22 bier op een avond en helemaal loco gaan is niet zo'n probleem wat mij betreft, zolang je het geen 5x per week doet. Op die manier bedoel ik dat 22 bier in een week wel mee valt.

En het beste middel tegen een kater is overigens gewoon je bed uit komen, douchen en een tosti naar binnen schuiven. Als je blijft liggen verdwijnt 'ie nooit :p
pi_98965544
Heel herkenbaar ja. Zoek vrienden waar het ook gezellig mee is wanneer er niet gedronken wordt. :P Dat is de beste tip die ik je kan geven.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:19:25 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98966089
Je zuipt 1x per week flink en verder niet.. Dat is geen probleem, eerder een beetje het Nederlands gemiddelde. Hoewel 22 bier wel erg veel is als je lichaam verder geen alcohol is gewend. Dat kan een flinke kater en een zeer lamme avond opleveren waar je de volgende dag weinig meer van kan herinneren.

Drink niet in en wissel bier af met cola. Dan drink je niet meer dan 8 a 10 bier op een avond en ben je de volgende dag weer fris en fruitig en heb je toch een leuke avond gehad.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98966189
quote:

[..]

22 bier op 1 avond..
is niet zo heel raar hoor :{
vrienden van me doen dat ook: zuipen een kratje leeg per 2 man en gaan rond 01:00 stappen en dan zijn de dag erop nog 50 - 60 euro armer..
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
pi_98966309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:06 schreef JedimindhaX het volgende:
Heel herkenbaar ja. Zoek vrienden waar het ook gezellig mee is wanneer er niet gedronken wordt. :P Dat is de beste tip die ik je kan geven.
dat is ook de reden waarom ik 9 van de 10 keer niet meer meega :')
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
pi_98966428
Je bent wel een amateuralcoholist als je de ganse dag koppijn hebt en zelfs moet kotsen.
pi_98966481
quote:

[..]

Zware waarheid dit trouwens. Ik heb echt een hekel aan lui die zichzelf helemaal de shit vinden omdat ze toevallig niet drinken. Nou, hier heb je een lintje hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2011 23:29:21 ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:46:24 #35
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_98967207
Lol.. je drinkt dus om er bij te horen? :') Goed van je!
pi_98967746
Het nadeel als je met vrienden gaat stappen is dat er telkens weer rondjes worden gedeeld en hierdoor sneller geneigd ben om te veel te gaan drinken. Af en toe afwisselen met cola zou geen slecht idee zijn, maar je moet niet te streng voor jezelf worden. Dus i.p.v. 22 biertjes neem je op een avond 15 biertjes. En zo'n kater ontstaat natuurlijk door uitdroging. Voor het slapen gaan dus veel water drinken en afblijven van de pijnstillers.
signatuurloos
pi_98968031
Ik zit nu aan mijn 19 flesje vanaaf. Alcohol lost meer op dan je denkt ^O^ ^O^
pi_98968370
ik binge ook!
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_98968714
geen issue maken van dat kijken of opmerkingen....
of mensen zoeken die ook niet naar de alcohol grijpen...

btw een verandering kost je min. 3 maanden :)

Verders Succes!!!
  zondag 3 juli 2011 @ 00:24:33 #40
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_98968787
Ik binge ook weleens, dat doe ik eigenlijk alleen als ik alleen ben en niet in gezelschap.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_98968822
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:29 schreef Friek_ het volgende:
Nou, hier heb je een lintje hoor.
O dank je dan heb ik die deze avond verdiend ;)

Mag ik een felblauwe:7
pi_98970360
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:24 schreef monkyyy het volgende:
Ik binge ook weleens, dat doe ik eigenlijk alleen als ik alleen ben en niet in gezelschap.
lal? zit je dan alleen op de bank jezelf te pletter te zuipen? Ik zou dat niet eens volhouden, ik val altijd in slaap als ik in mijn eentje iets met een hoog alcohol percentage drink.

Ik heb er ook last van denk ik, zodra ik begin te drinken kan ik niet meer stoppen en drink ik door tot ik van niemand meer iets krijg/mag ('het bier is op, hier heb je water' :') ). Ik doe het alleen niet elke week.
pi_98970434
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 01:11 schreef ach het volgende:

[..]

lal? zit je dan alleen op de bank jezelf te pletter te zuipen? Ik zou dat niet eens volhouden, ik val altijd in slaap als ik in mijn eentje iets met een hoog alcohol percentage drink.

Ik heb er ook last van denk ik, zodra ik begin te drinken kan ik niet meer stoppen en drink ik door tot ik van niemand meer iets krijg/mag ('het bier is op, hier heb je water' :') ). Ik doe het alleen niet elke week.
Thuis kun je makkelijk naar je bed kruipen, dus het is wel makkelijker dan in de kroeg helemaal lam zuipen.
signatuurloos
  zondag 3 juli 2011 @ 01:15:29 #44
344884 monkyyy
pi_98970490
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 01:11 schreef ach het volgende:

[..]

Terwijl ik een film kijk, zit te internetten of muziek luister bijvoorbeeld. Een paar glazen amaretto/jagermeister en ik ben er zomaar.
pi_98971523
quote:
Zelfde als binge eten, maar dan met alcohol!
pi_98971684
Niet te verwarren met minge eten
pi_98974617
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:24 schreef monkyyy het volgende:
Dat is niet helemaal gezond wel? Ik kan begrijpen dat sommige mensen onder 'druk' van vrienden meer drinken dan ze eigenlijk zouden willen, of dat ze misschien zich over laten halen om nog wat drankjes achterover te gooien.

Maar jezelf in je eentje lam zuipen neigt volgens mij een beetje naar risico-gedrag..
  zondag 3 juli 2011 @ 10:48:01 #48
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_98974738
Ik drink nooit in de maand Oktober. Ooit begonnen als grapje met vrienden en dat is blijven hangen. Ben er wel tevreden mee eigenlijk. wat meer sporten en nog wat beter eten en bewuster zijn van je lichaam.

Maargoed ik drink me ook niet iedere zaterdag laveloos.
an urge to help mankind overcomes me
pi_98976164
quote:
Doet het ertoe of het meevalt of niet? TS wil gewoon een fatsoenlijke zondag kunnen hebben, zonder de hele dag uit te moeten brakken. Die 22 bier op één avond vallen voor hem dus tegen, gezien de gevolgen.
Als je geen punt maakt van wat meevalt, vergeleken met je omgeving, dan valt AIDS en honger in Afrika ook mee; hoort gewoon bij Afrika.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:11:18 #50
274453 okiokinl
blablabla
pi_98976496
zoek leuk meisje uit en ga daar je weekend mee doorbrengen. helemaal niemand die dat minder stoer vind als comazuipen.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:19:27 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98976725
Zo ben ik ook mijn studententijd doorgekomen. Dat ik of eigenlijk niet dronk, of meteen tot ik er echt lam van was. Na een hoop lam zuipen weet je heel goed waar je grens licht en wanneer je die voelt aankomen. Enige wat je nu nog hoeft te doen is wanneer je dit voelt komen gewoon of je tempo flink omlaag te gooien en je niets aan te trekken wat anderen zeggen of gewoon af en toe ene cola doen :)
Overigens, vaak wanneer er meer en meer vrouwen bij je groep komen, neemt de alcohol consumptie van zelf af :P Dus dat is ook een optie.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_98977329
Ik word altijd een beetje verdrietig van die peer-pressure. Het begint al tijdens de eerste weken van het nieuwe collegejaar; dan zie je eerstejaars meelopen met een studentenvereniging met een kop die zegt dat ze er eigenlijk geen zin in hebben. Maar ja, het moet he? Een groot deel van zulke veelzuipers, met name in studentenverenigingen, zijn ontzettend onzeker, zwak en beïnvloedbaar. Durf maar 's op bepaalde punten af te wijken van je vrienden. O jee, dat kan niet hoor! Nee, lekker dingen blijven doen die je eigenlijk niet wil. Zielig.
  zondag 3 juli 2011 @ 12:57:29 #53
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98977895
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:37 schreef Kikvors het volgende:
Ik word altijd een beetje verdrietig van die peer-pressure. Het begint al tijdens de eerste weken van het nieuwe collegejaar; dan zie je eerstejaars meelopen met een studentenvereniging met een kop die zegt dat ze er eigenlijk geen zin in hebben. Maar ja, het moet he? Een groot deel van zulke veelzuipers, met name in studentenverenigingen, zijn ontzettend onzeker, zwak en beïnvloedbaar. Durf maar 's op bepaalde punten af te wijken van je vrienden. O jee, dat kan niet hoor! Nee, lekker dingen blijven doen die je eigenlijk niet wil. Zielig.
Ja.. Bier drinken moet. Niet omdat het leuk is, maar gewoon omdat.. het moet. Niemand wil het.. maar het moet. Studenten hebben het maar zwaar tegenwoordig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98978292
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja.. Bier drinken moet. Niet omdat het leuk is, maar gewoon omdat.. het moet. Niemand wil het.. maar het moet. Studenten hebben het maar zwaar tegenwoordig.
Ik bedoel niet dat bier drinken niet leuk kan zijn. Dus laat je sarcasme maar lekker voor je.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:06:28 #55
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_98981980
Groei een ruggengraat
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_98993802
gewoon zuipen. 2x per week ben ik de hele avond alles kwijt, en ik functioneer nog steeds normaal. rest v/d week gezond eten en sporten en er is niet veel aan de hand.
pi_98998628
Ik vind 20/22 bier ook wel overdreven. Misschien een idee om wat minder te doen? Ik zit af en toe tegen de 20 aan maar meestal zit ik er nog wel redelijk onder afhankelijk van hoe laat ik begin. Helemaal stoppen lijkt me niet nodig echter tenzij jezelf echt niet in de hand kan houden. :z
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_99007227
Herkenbaar ken me eigen grens niet
  maandag 4 juli 2011 @ 00:45:02 #59
244933 trovey
Nachtoele
pi_99007373
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:06 schreef Psy-freak het volgende:
Groei een ruggengraat
Dit ^O^ ....laat je niet opjutten door je vrienden als je dat niet wilt....tijd om op dit vlak wat meer volwassen te worden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99007389
Zuipen is goed voor je. *O*
pi_99011947
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zuipen is goed voor je. *O*
Zuipen is slecht voor je. *O*
  maandag 4 juli 2011 @ 13:52:59 #62
344884 monkyyy
pi_99019895
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 10:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal gezond wel? Ik kan begrijpen dat sommige mensen onder 'druk' van vrienden meer drinken dan ze eigenlijk zouden willen, of dat ze misschien zich over laten halen om nog wat drankjes achterover te gooien.

Maar jezelf in je eentje lam zuipen neigt volgens mij een beetje naar risico-gedrag..
Ja, klopt, daar ben ik me ook heel bewust van en ik drink nu ook nog maar 1 avond in de week voor een tijdje, en dan niet meteen binge natuurlijk maar gewoon een wijntje bij het eten.
Terwijl ik vroeger (6 weken terug) elke avond alcohol dronk.
  maandag 4 juli 2011 @ 13:55:51 #63
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99019962
Dus als TS 'nee' zegt tegen drank lopen zijn vrienden te zeiken? Wat een vrienden heb je dan zeg... Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Tijd voor nieuwe vrienden TS?
I lost my glasses again
pi_99026101
Ik zuip me ook ieder weekend klem en me vrienden zouden mij ook raar aan kijken als ik ineens niet zou drinken. Niet allemaal maar wel een paar die zouden lachen en zeggen 'wat is het probleem gewoon zuipen joh'. Maarja ga binnenkort op een zuipvakantie met een paar vrienden, daar nog even van God los en daarna proberen minder te gaan drinken. Soms een weekend niet of het bij een paar biertjes houden. Heb sowieso moeite met maat houden met veel dingen, heb ook ADHD en ADHD'ers staan hier sowieso al bekend om.
pi_99027557
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:55 schreef Velma het volgende:
Dus als TS 'nee' zegt tegen drank lopen zijn vrienden te zeiken? Wat een vrienden heb je dan zeg... Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Tijd voor nieuwe vrienden TS?
Niks met de vrienden te maken maar met TS. Als TS opeens niet meer gaat drinken terwijl die normaliter zeer veel drinkt, is het heel normaal dat vrienden dat in het begin raar vinden/ vragen stellen/ opmerkingen maken. Maar TS moet dan zelf ballen hebben en gewoon doen wat die wil.
pi_99027572
edit fout
  maandag 4 juli 2011 @ 18:31:03 #67
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99030800
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:11 schreef Superlam het volgende:

[..]

Niks met de vrienden te maken maar met TS. Als TS opeens niet meer gaat drinken terwijl die normaliter zeer veel drinkt, is het heel normaal dat vrienden dat in het begin raar vinden/ vragen stellen/ opmerkingen maken. Maar TS moet dan zelf ballen hebben en gewoon doen wat die wil.
Good point :Y Maar dan nog, ik doel meer op meer op echt zeiken, dus voortdurend er een punt van maken of je echt heel raar gaan vinden.
I lost my glasses again
  maandag 4 juli 2011 @ 18:52:46 #68
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_99031663
Wat is nou precies de reden waarom je niet meer wilt drinken?
Vind je het vervelend om de dag erna kapot te zijn?
Vind je het erg dat je lichaam ontiegelijke schade oploopt?
Vind je het eigenlijk niet lekker maar wil je niet onder doen voor je vrienden?
Wil je de sorres van de afgelopen week vergeten?
Verveel je je?

Als je weet wrm je niet meer wilt drinken kun je een veel gerichtere aanpak bedenken.
Als je het erg vindt omdat je je lichaam ermee kapot maakt moet je eens plaatjes aan googlen, dan schrik je vanzelf wel genoeg.
Als je minder last wilt hebben van een kater moet je gewoon langer doorgaan en misschien een pilletje erbij nemen.

Je lichaam is nu al gewend aan je wekelijkse zuipbui. Als je accuut stopt met drinken ga je last krijgen van ontwenningsverschijnselen; je zal standaard op je zaterdagavond erge trek krijgen in je biertje en je lichaam bereid zich automatisch voor de op wekelijkse dosis.(google maar eens op 'tolerantie alcohol') Niet drinken zal dus heel moeilijk worden. Zeker als je in dezelfde omgeving blijft.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_99034898
Waarom hebben velen het hier over zo doorgaan, of juist over stoppen? Er is een middenweg, die naar mijn idee niet al te lastig te vinden is (maar dat is voor iedereen anders uiteraard). Probeer gewoon es met mate te drinken (iig niet meer dan 10 bier op een avond). Waarschijnlijk heb je een veel betere avond, en vooral een betere ochtend :)
pi_99069488
Glazen drinken heel makkelijk weg, probeer een flesje te bestellen dan drink je minder zonder dat je in 1x moet gaan stoppen.
pi_99069500
de reden dat ik wil minder/stoppen met drinken zijn er een paar:

- ik ben sinds januari bezig met bouwen aan mijn lichaam in de sportschool. Alcohol kan ik eigenlijk niet gebruiken in deze transformatie.
- ik kan geen maat houden. Meestal als ik drink dan drink ik tot ik helemaal lam ben. Een avond met 4 biertjes kan ik niet. Na 4 biertjes ben ik net op gang gekomen.
- Ik wil meer aan mijn weekenden hebben, niet alleen maar de vrijdagnacht en de zaterdag nacht. Want nu slaap ik overdag en ga ik savonds drinken.
- Ik drink ook omdat ik dan meer durf en meer losser ben. Ik wil dit zijn zonder alchol
- Het kost me bakken met geld, wat ik ook aan andere dingen kan besteden die ik wel kan gebruiken, zoals nieuwe kleren, een nieuwe tv, een nieuwe laptop.
pi_99070026
5 uur slapen nadat je gezopen hebt kan best hoor! Het wou mij eerst ook niet lukken maar het gaat nu steeds beter :P Effe een uurtje last van een kater -> douche -> bammetje smeren -> peukie!

Guaaaaaaat best.
pi_99084756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef JohnDoe12 het volgende:
de reden dat ik wil minder/stoppen met drinken zijn er een paar:

- ik ben sinds januari bezig met bouwen aan mijn lichaam in de sportschool. Alcohol kan ik eigenlijk niet gebruiken in deze transformatie.
- ik kan geen maat houden. Meestal als ik drink dan drink ik tot ik helemaal lam ben. Een avond met 4 biertjes kan ik niet. Na 4 biertjes ben ik net op gang gekomen.
- Ik wil meer aan mijn weekenden hebben, niet alleen maar de vrijdagnacht en de zaterdag nacht. Want nu slaap ik overdag en ga ik savonds drinken.
- Ik drink ook omdat ik dan meer durf en meer losser ben. Ik wil dit zijn zonder alchol
- Het kost me bakken met geld, wat ik ook aan andere dingen kan besteden die ik wel kan gebruiken, zoals nieuwe kleren, een nieuwe tv, een nieuwe laptop.
Klinkt als goede redenen. Maar je bent dus ook verslaafd? Klinkt zelfs als alcoholisme, ook gezien de hoeveelheid. Volgens mij ligt de grens officieel bij 21 glazen per week.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2011 21:38:41 ]
pi_99086215
hmm, tvp
Lambo of Rekt
pi_99086308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef BorusBulldog het volgende:
Glazen drinken heel makkelijk weg, probeer een flesje te bestellen dan drink je minder zonder dat je in 1x moet gaan stoppen.
Dit werkt dus niet, want na 5 gaat de 6e en 7e makkelijker. Been there, done that, got the tshirt, and the baseballcap.
Lambo of Rekt
pi_99098442
wat een gezeik die alcohol grenzen, verschilt ook per land, laat je maar lekker als alcoholist aanmeten als je je daar goed bij voelt, zit zelf op 50/60 glazen per week en heb er behalve een goeie kater nooit last van. Als je gaat braken heb je teveel gehad, verder lekker doen waar je je goed bij voelt. Als je een afgetraind lichaam wilt moet je inderdaad gaan minderen, maar ik ben keurig 80kg op 1,92 met 2x sporten in de week, prima. Net waar je je doelen zet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:14:28 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99099905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 02:39 schreef Mankatans het volgende:
wat een gezeik die alcohol grenzen, verschilt ook per land, laat je maar lekker als alcoholist aanmeten als je je daar goed bij voelt, zit zelf op 50/60 glazen per week en heb er behalve een goeie kater nooit last van. Als je gaat braken heb je teveel gehad, verder lekker doen waar je je goed bij voelt. Als je een afgetraind lichaam wilt moet je inderdaad gaan minderen, maar ik ben keurig 80kg op 1,92 met 2x sporten in de week, prima. Net waar je je doelen zet.
hij voelt zich er blijkbaar niet goed bij he :').... en ja het is gewoon een verslaving, een ander kenmerk van verslaafden is de ontkenning, iets waar jouw post volgens mij best op inhaakt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99100026
quote:
3 biertjes per dag... moet kunnen. Als je vervolgens ook elke dag een uurtje hardloopt dan is de calorie intake en verbruik in evenwicht.
pi_99100165
Goed dat je dat nu al inziet TS. Want als je zo doorgaat dan kan het echt veel erger worden. Misschien moet je eens in het Baclofentopic kijken, ook in R&P. Dan zie je hoe ernstig het kan zijn.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_99100341
Het klinkt alsof het verdovende effect van de alcohol je teveel aanspreekt om ermee te stoppen wanneer je ermee begint, en dat is niet je 1e biertje maar al vanaf de beslissing om te gaan drinken, je weet dan dat je niet veel later in je oude vertrouwde roes zit en het je allemaal niet meer uit maakt.

Voor je weekend andere leuke dingen plannen om te doen, ook zorgen voor genoeg lol doordeweeks zodat je niet het gevoel hebt jezelf van de wereld te moeten drinken als het weekend is, als je gewoon elke dag het naar je zin hebt, zonder alcohol, en het op een losse en vrije manier naar je zin hebt hoef je in het weekend ook niet meer te drinken om losser te worden ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_99101210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 02:39 schreef Mankatans het volgende:
Kom hier over een paar jaar maar op terug. :') In de tussentijd lekker blijven ontkennen wat de medische wetenschap al decennia weet.
pi_99102789
Eigen keuze eigen leven, als hij zich goed voelt bij 60 glazen waar maak je je druk om. Niks irritanter dan een gezondheidsbrilsmurf.

Ontopic: Ts zijn probleem is niet de drank maar ruggegraatloosheid tov vrienden.
Sound
pi_99103118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:45 schreef LatonOne het volgende:
Eigen keuze eigen leven, als hij zich goed voelt bij 60 glazen waar maak je je druk om. Niks irritanter dan een gezondheidsbrilsmurf.

Ontopic: Ts zijn probleem is niet de drank maar ruggegraatloosheid tov vrienden.
Van mij mag hij prima doorgaan hoor en ik maak me totaal niet druk om iemand die mij toch niks aangaat. Eigen keuze, eigen leven. Als hij het risico wil lopen 25 jaar jonger dan gemiddeld te overlijden, dan is dat zijn keuze. Dat dergelijke opmerkingen je irriteren is gewoon een teken dat je de waarheid niet wil horen. Begrijpelijk, want de waarheid is niet zo feestelijk als 60 glazen bier per week. Alvast gecondoleerd aan de nabestaanden.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:03:31 #85
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99105445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:45 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Ja herkenbaar!

Ik drink doordeweeks ook nooit. Maar op vrijdag en zaterdag wel. Al drink ik meestal niet zo aso veel als ts doet. Ik vind het vervelend omdat ik een vette buik begin te krijgen... ik heb best wel geminderd de laatste tijd, maar als anderen een biertje pakken, neem ik er vaak ook 1. Wel zo gezellig.
Meer sporten, dan kun je bier blijven drinken.

En TS, kweek een ruggegraat, of taai em gewoon eens wat vroeger af naar huis ipv persé tot sluitingstijd te blijven hangen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_99106828
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:00 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit werkt dus niet, want na 5 gaat de 6e en 7e makkelijker. Been there, done that, got the tshirt, and the baseballcap.
En na het 5e glas gaan de 6e en 7e in 1 slok op, voor mij werkte dit perfect, dus je moet het niet afschrijven omdat jij blijkbaar niks anders te doen hebt op een avond dan de fles aan je mond te hangen, ik heb namelijk hetzelfde t-shirt en dezelfde pet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:45:35 #87
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99106876
lekker zo doorgaan!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_99107865
nee ik ben zeker niet verslaafd. Doordeweeks kan ik er prima vanaf blijven. Ik drink eigenlijk alleen op feestjes of in de kroeg met vrienden.

Ik vind het eerlijk gezegd wel gewoon lekker om een beetje lam te zijn. Het gevoel van euforie, alles is wat mooier etc.
Maar ik moet ook zeggen dat ik mijn vriendengroep ook een enorme zuipcultuur heerst. Bijna bij alles wat we doen zit er drank in het spel. Voorheen zag ik dit nooit als een probleem, maar de laatste tijd toch wel een beetje. In een andere vriendengroep waar ik af en toe mee omga is dat veel minder. Maar dat zijn mindere goede vrienden.

Ik zou wel eens willen zien hoe is het om 2 maanden achter elkaar geen druppel te drinken. Volgens mij voel je je echt goed en fris zonder alcohol. En dan daarna gewoon af en toe met mate een biertje moet kunnen. Maar niet meer 20 bier op 1 avond.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:17:12 #89
157922 fathank
pi_99107913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:15 schreef JohnDoe12 het volgende:
nee ik ben zeker niet verslaafd. Doordeweeks kan ik er prima vanaf blijven. Ik drink eigenlijk alleen op feestjes of in de kroeg met vrienden.

Ik vind het eerlijk gezegd wel gewoon lekker om een beetje lam te zijn. Het gevoel van euforie, alles is wat mooier etc.
Maar ik moet ook zeggen dat ik mijn vriendengroep ook een enorme zuipcultuur heerst. Bijna bij alles wat we doen zit er drank in het spel. Voorheen zag ik dit nooit als een probleem, maar de laatste tijd toch wel een beetje. In een andere vriendengroep waar ik af en toe mee omga is dat veel minder. Maar dat zijn mindere goede vrienden.

Ik zou wel eens willen zien hoe is het om 2 maanden achter elkaar geen druppel te drinken. Volgens mij voel je je echt goed en fris zonder alcohol. En dan daarna gewoon af en toe met mate een biertje moet kunnen. Maar niet meer 20 bier op 1 avond.
Weekendverslaving is ook een verslaving.
pi_99108073
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Weekendverslaving is ook een verslaving.
Maar je begrijpt wat ik bedoel toch? Ik heb geen fysieke of mentale behoefte om alcohol te drinken. In het weekend als ik tentamens heb en niet ga stappen drink ik ook niet. Ik heb mezelf wel onder controle over wanneer ik drink..
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:27:17 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99108316
ontkenning is altijd wel schattig O+

geeft niet, je bent niet verslaafd, je hebt alleen een enorm probleem...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99108438
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:27 schreef Re het volgende:

Ahh een labeltjes aan prater!
TS zegt toch dat die ook prima tijdens tentamens zonder kan, hij vindt het met vrienden gewoon relax om te drinken, dat maakt je niet verslaafd.
pi_99108458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:57 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Van mij mag hij prima doorgaan hoor en ik maak me totaal niet druk om iemand die mij toch niks aangaat. Eigen keuze, eigen leven. Als hij het risico wil lopen 25 jaar jonger dan gemiddeld te overlijden, dan is dat zijn keuze. Dat dergelijke opmerkingen je irriteren is gewoon een teken dat je de waarheid niet wil horen. Begrijpelijk, want de waarheid is niet zo feestelijk als 60 glazen bier per week. Alvast gecondoleerd aan de nabestaanden.
Bron voor die 25 jaar?
pi_99109005
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:30 schreef Superlam het volgende:

[..]

Ahh een labeltjes aan prater!
TS zegt toch dat die ook prima tijdens tentamens zonder kan, hij vindt het met vrienden gewoon relax om te drinken, dat maakt je niet verslaafd.
is een r&p aandoening. Compulsief iedereen in dsm hokjes proberen te duwen ;)
Sound
pi_99109024
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:27 schreef Re het volgende:

doe ff normaal man, ik ben echt niet verslaafd. Als ik al verslaafd ben, dan ken ik wel 100 mensen die ook verslaafd zijn..

Ik ben student, en word in mijn omgeving nu eenmaal heel veel gezopen.. vandaar dat ik deze post ook plaats, omdat ik iets wil minderen..
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:52:28 #96
157922 fathank
pi_99109295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:46 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

doe ff normaal man, ik ben echt niet verslaafd. Als ik al verslaafd ben, dan ken ik wel 100 mensen die ook verslaafd zijn..

Ik ben student, en word in mijn omgeving nu eenmaal heel veel gezopen.. vandaar dat ik deze post ook plaats, omdat ik iets wil minderen..
Je hebt in ieder geval weinig ruggegraat, je kunt voor jezelf geen duidelijke grens aanhouden als je gaat drinken. Het is alles of niks. Gevalletje groepsdruk misschien? Misschien tijd voor een assertiviteitscursus?
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:56:49 #97
157922 fathank
pi_99109468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:21 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Maar je begrijpt wat ik bedoel toch? Ik heb geen fysieke of mentale behoefte om alcohol te drinken. In het weekend als ik tentamens heb en niet ga stappen drink ik ook niet. Ik heb mezelf wel onder controle over wanneer ik drink..
Maar als je daadwerkelijk drinkt ben je vrij rap de controle kwijt...Tijd voor wat verantwoordelijkheidsbesef. Je bent niet eeuwig 18.
pi_99109637
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval weinig ruggegraat, je kunt voor jezelf geen duidelijke grens aanhouden als je gaat drinken. Het is alles of niks. Gevalletje groepsdruk misschien? Misschien tijd voor een assertiviteitscursus?
Misschien wel een beetje. Maar ik vind het zelf ook lekker als ik bezig ben. Maar de volgende dag niet. Ik ben bezig met een 'body transformation', zit 5x per week in de sportschool. Ik weet dat alcohol in de weg zit, maar af en toe mezelf laten gaan vind ik heerlijk..
pi_99109658
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar als je daadwerkelijk drinkt ben je vrij rap de controle kwijt...Tijd voor wat verantwoordelijkheidsbesef. Je bent niet eeuwig 18.
Je hebt gelijk. Maar ik veroorzaak geen problemen voor andere hoor, alleen mezelf voel ik er niet zo prettig bij..
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:07:11 #100
157922 fathank
pi_99109881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:01 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Misschien wel een beetje. Maar ik vind het zelf ook lekker als ik bezig ben. Maar de volgende dag niet. Ik ben bezig met een 'body transformation', zit 5x per week in de sportschool. Ik weet dat alcohol in de weg zit, maar af en toe mezelf laten gaan vind ik heerlijk..
Blijkbaar is de drang om te zuipen groter dan de drang om een grote jongen te worden. Probeer eens eerder naar huis te gaan. Ik zit zelf ook regelmatig in de kroeg, maar de laatste keer dat ik tot sluitingstijd ben gebleven kan ik me niet eens meer herinneren. Meestal taai ik rond half 2 af naar huis. Toch een leuke avond gehad, maar niet kapot de volgende dag

En trap jezelf je bed uit als je een kater hebt, drink en eet wat en ga een rondje hardlopen. Ben je zo over je kater heen. Ik slaap max tot een uur of 10 in het weekend, dan raakt je ritme ook niet totaal verneukt.
pi_99120043
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:30 schreef Superlam het volgende:

[..]

Bron voor die 25 jaar?
Die heb ik niet. Ik riep maar wat.
pi_99122020
Als ik een avondje droog wil staan ga ik altijd bobben. Maar als je al in de stad zit is dat dus ook niet meer mogelijk..
pi_99130288
zouden jullie me adviseren om 2 maanden te stoppen? helemaal bedoel ik? Als een soort test dat ik ook zonder alcohol kan feesten en leven?
pi_99130980
nee
pi_99144157
Wat is daar dan het nut van? Zodat je tegen jezelf kunt zeggen "Zie je wel, ik kan prima zonder!" om jezelf vervolgens weer helemaal kapot te zuipen? :P

Als je wil minderen met drinken moet je dat gewoon doen. Niemand zegt dat je 22 glazen bier moet drinken. Als je vanaf nu twee keer zo langzaam gaat drinken zijn het er nog maar 11. Profit!
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_99155609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:43 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

En na het 5e glas gaan de 6e en 7e in 1 slok op, voor mij werkte dit perfect, dus je moet het niet afschrijven omdat jij blijkbaar niks anders te doen hebt op een avond dan de fles aan je mond te hangen, ik heb namelijk hetzelfde t-shirt en dezelfde pet.
Oh, ik las het verkeerd, ik dacht dat er stond om te minderen. Maar flesjes is wellicht handig ja.
Lambo of Rekt
pi_99156164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:16 schreef JohnDoe12 het volgende:
zouden jullie me adviseren om 2 maanden te stoppen? helemaal bedoel ik? Als een soort test dat ik ook zonder alcohol kan feesten en leven?
Bezig zijn met niet drinken is nog steeds bezig zijn met drinken, verleg je focus door je andenrs op dingen te richten ipv alles te bekijken vanuit niet/wel drinken
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_99273888
Gister is het weer misgegaan helaas. Begon om 2 uur smiddags op het terras met een colaatje, eindigde om 5 uur sochtends knetterlam met zelfs wat coke op..

was een topdag, maar baal nu toch weer een beetje van me 'uitspattingen'
pi_99274793
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:17 schreef JohnDoe12 het volgende:
Gister is het weer misgegaan helaas. Begon om 2 uur smiddags op het terras met een colaatje, eindigde om 5 uur sochtends knetterlam met zelfs wat coke op..

Goed bezig. En blijf het maar 'uitspattingen' noemen, want een verslaving is het niet he? :')
pi_99275546
Puur uit interesse, is TS (en de mensen die aangeven hetzelfde te doen) ook tegen drugsgebruik en voor het verbieden van "hard"drugs?
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_99276503
Hm, ik ben gisteren ook weer eens kogel geweest. Werd vandaag toch wakker met een ietwat kutgevoel :') ik kan ook niet gewoon 1 of 2 of 3 biertjes drinken, ik moet dan altijd meer :P
  zondag 10 juli 2011 @ 14:34:29 #112
157922 fathank
pi_99277334
quote:

:')
pi_99277725
quote:

ah iig klopt de tt nog!
pi_99277796
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:17 schreef JedimindhaX het volgende:
Hm, ik ben gisteren ook weer eens kogel geweest. Werd vandaag toch wakker met een ietwat kutgevoel :') ik kan ook niet gewoon 1 of 2 of 3 biertjes drinken, ik moet dan altijd meer :P
Ik drink er ook altijd 4 :7
pi_99277838
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:46 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik drink er ook altijd 4 :7
maarruh serieus ts... ga hulp zoeken.
pi_99277919
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:56 schreef defamai het volgende:
Puur uit interesse, is TS (en de mensen die aangeven hetzelfde te doen) ook tegen drugsgebruik en voor het verbieden van "hard"drugs?
Nee hoor ben er niet op tegen. Ik doe het bijna nooit, maar af en toe een xtc pilletje of een lijntje doe ik wel eens voor recreatief gebruik.
  zondag 10 juli 2011 @ 14:52:27 #117
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_99278071
:@ ik heb voor het eerst in weet ik veel hoe lang een week lang geen bier meer gedrinkt

maar dat komt omdat ik dan ook voor het eerst in het weekend nachtdiensten moest draaien

Ik denk er trouwens soms wel eens over na om ipv bier idd om drugs te nemen.
pi_99278072
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:38 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Goed bezig. En blijf het maar 'uitspattingen' noemen, want een verslaving is het niet he? :')
het is zeker weten geen verslaving. Een verslaving betekend het volgende:

De zodanige fysieke of psychologische gewenning aan een substantie of gewoonte dat het beëindigen hiervan ernstige trauma`s kan veroorzaken. Gebruik `misbruik van middelen` voor het op lange termijn of overmatige gebruik of misbruik van drugs, alcohol of andere substanties.

Ik ben er niet fysiek van afhankelijk. Psychologisch ook niet, want ik MOET niet, ik doe het uit vrije wil..

Maar ik heb een leuke dag gehad, daar is toch niks mis mee?
pi_99278193
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

De zodanige fysieke of psychologische gewenning aan een substantie of gewoonte dat het beëindigen hiervan ernstige trauma`s kan veroorzaken. Gebruik `misbruik van middelen` voor het op lange termijn of overmatige gebruik of misbruik van drugs, alcohol of andere substanties.

Ik ben er niet fysiek van afhankelijk. Psychologisch ook niet, want ik MOET niet, ik doe het uit vrije wil..

Tja, da's waar. Maar je vindt het zelf een probleem, dus ik denk dat het het beste is om het als verslaving te benaderen. Je ziet het blijkbaar niet meer als gewoon wat onschuldig vermaak, maar iets dat je belemmert. Jij bent degene die beweert dat er wel wat mis mee is.
pi_99278383
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:55 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Tja, da's waar. Maar je vindt het zelf een probleem, dus ik denk dat het het beste is om het als verslaving te benaderen. Je ziet het blijkbaar niet meer als gewoon wat onschuldig vermaak, maar iets dat je belemmert. Jij bent degene die beweert dat er wel wat mis mee is.
Ik moet wel zeggen, dat nu ik vakantie heb en eigenlijk geen flikker te doen heb, ik veel meer in verleiding sta om 'slechte' dingen te doen.

Ik ga over 3 weken op vakantie, maar de koemende 3 weken heb ik niks te doen. Ik ga elke dag een uurtje naar de sportschool, maar de rest van de dag verveel ik me een beetje. Dan bel ik weer een vriend op om ff de stad in te gaan en van het 1 komt het ander.. ik moet echt een soort van doel/bezigheden hebben, anders voel ik me slecht en verveel ik me. Dan ga ik dat soort dingen doen.
Ik wou eigenlijk werken deze maand, maar ik heb te laat gesolliciteerd helaas.. eigen schuld dikke bult..

Ik baal er wel een beetje van, want als ik nu gewoon een baantje had, dan had ik 40 uur per week kunnen werken en ff 1200 euro ofso verdienen. Nu geef ik alleen maar geld uit, verveel ik me, en voel ik me een beetje doelloos.. Iemand tips?
pi_99281042
quote:

[..]

Kun je het ook geheel vrijwillig een maand laten? Anders; junkie xl o|O
pi_99281694
Ooit gehoord van weekendverslaafd?
pi_99286506
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:09 schreef Jack_is_Back het volgende:
Ooit gehoord van weekendverslaafd?
nee, wat is dat dan?
pi_99289092
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:59 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen, dat nu ik vakantie heb en eigenlijk geen flikker te doen heb, ik veel meer in verleiding sta om 'slechte' dingen te doen.

Ik ga over 3 weken op vakantie, maar de koemende 3 weken heb ik niks te doen. Ik ga elke dag een uurtje naar de sportschool, maar de rest van de dag verveel ik me een beetje. Dan bel ik weer een vriend op om ff de stad in te gaan en van het 1 komt het ander.. ik moet echt een soort van doel/bezigheden hebben, anders voel ik me slecht en verveel ik me. Dan ga ik dat soort dingen doen.
Ik wou eigenlijk werken deze maand, maar ik heb te laat gesolliciteerd helaas.. eigen schuld dikke bult..

Ik baal er wel een beetje van, want als ik nu gewoon een baantje had, dan had ik 40 uur per week kunnen werken en ff 1200 euro ofso verdienen. Nu geef ik alleen maar geld uit, verveel ik me, en voel ik me een beetje doelloos.. Iemand tips?
nou dat wordt nog wat als je straks met je kortharige vrouw en je 2 en half kind plus hond in je rijtjeshuis zit.
Sound
pi_99289992
quote:

[..]

Is dat niet iets wat je kan weten als je er langere tijd mee zou stoppen? Waar je vorige week nog zeker mee ging minderen is nu weer gebeurd, met drugs erbij.

Je zegt dat je extra neiging hebt om dit te doen als je weinig bezigheden hebt, dan beredeneer je of het veel te doen hebben of niet er verantwoordelijk is voor de keuzes je maakt, juist dat je het doet wanneer je niet veel andere aan je hoofd hebt laat zijn hoe diep die drang er bij je zit, en dat iets als bijv werk iets is om je daarvan af te leiden.
pi_99295917
Diepe drang om een leegte te vullen ja. Niet omdat ts verslaafd is. De alcohol is toch overduidelijk het symptoom hier en niet de oorzaak.
Sound
pi_99296314
quote:
0s.gif [b]Op zondag 10 juli 2011 21:41 schreef LatonOne het volgende:[/b
Diepe drang om een leegte te vullen ja. Niet omdat ts verslaafd is. De alcohol is toch overduidelijk het symptoom hier en niet de oorzaak.
Je kan al het gedrag wat iemand heeft om iets niet te voelen zien als een verslaving, het gaat om het dempen van gevoel, dat is het principe van een verslaving.

Die leegte zal hij nooit kunnen vullen met drank, drugs of een andere verslaving. Het is aan de Ts om uit te vinden wat die leegte voor hem betekent en hoe hij daar op een manier die bij hem past invulling aan kan geven.
  maandag 11 juli 2011 @ 02:22:43 #128
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_99308124
Feit is dat TS een mietje is. Je drinkt omdat het ''moet''. Stop daar mee. Of accepteer dat je een mietje bent.

Succes.
Bedankt Hans.
pi_99308252
Ik heb precies hetzelfde als ts gehad. Het waren ook niet de beste vriendn die je kon hebben+ mensen gaan je asocieren met altijd dronken enzo. Ik ben van de een op de andere dag helemaal gestopt en mn leven is enorm in positieve zin veranderd. Zou het niet anders willen. Ik ben die groep toen ook vrij snel ontgroeid, nu zie ik ze nooit meer. Dit is nu een jaar geleden.
pi_99310394
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:29 schreef Zolder het volgende:
Ik heb precies hetzelfde als ts gehad. Het waren ook niet de beste vriendn die je kon hebben+ mensen gaan je asocieren met altijd dronken enzo. Ik ben van de een op de andere dag helemaal gestopt en mn leven is enorm in positieve zin veranderd. Zou het niet anders willen. Ik ben die groep toen ook vrij snel ontgroeid, nu zie ik ze nooit meer. Dit is nu een jaar geleden.
Respect voor jou! Kun je meer vertellen over die positieve verandering? Tot dusver ging het hier vooral om het bewust doorbrengen van het weekend, in plaats van met een kater in bed brakken.
pi_99310413
jezelf te bewijzen dat je zonder alcohol kan door een tijdje maar niet te drinken?? :') ja hoor echt bewijs heb je pas als je vanaf nu helemaal niks meer drinkt tot je dood dan heb je echt bewijs dat je zonder kan
pi_99310691
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 02:29 schreef Zolder het volgende:
homeboyjwz.jpg

:')
pi_99313668
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 08:50 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Respect voor jou! Kun je meer vertellen over die positieve verandering? Tot dusver ging het hier vooral om het bewust doorbrengen van het weekend, in plaats van met een kater in bed brakken.
Dit heeft trouwens niks met mijn ui te maken. Het gebeurde vorig jaar in de zomervakantie. Ik had daar een erg leuke vriendengroep die wel 'normaal' met alcohol omging. Ik dacht toen bij mezelf, dit is gewoon zoveel beter. Alcohol wordt echt zo zwaar onderschat, behalve door de mensen die weten wat het kan doen op lange termijn. Toen ik terugkwam ben ik er niet omheen gaan draaien en gewoon gezegd dat ik niet meer drink. Dat is torn nog een maand zo doorgegaan maar dat was niks. Dat werkte gewoon niet. Het was duiddelijk dat hun ook gewoon alleen met mensen om wilde gaanmet drzelfde principes. En andersom wilde ik niet meer met hun omgaan. Nu een jaar later heb ik een compleet andere vriendengroep die zoveel beter is. We kunnen rustig op een vrijdagavond ons vermaken zonder dat daar alcohol aan te pas komt. En als we uitgaan drinken we gewoon normaal. Je krijgt dan ook heel wat meer aandacht van de vrouwen heb ik gemerkt. :) ik sport nu 3 keer in de week en voel me een heel stuk fitter. Van het op vrijdag en zaterdag flink drinken raak je op een begecen moment gewoon op. De weekendrn gaan er om draaien, alcohol staat altijd centraal. Over het algemeen ben ik mu een stuk socialer, en ik heb gemerkt dat ik op school toch wel een heel stuk beter kan presteren dan ik in eerste instantie dacht.
pi_99313752
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:23 schreef JohnDoe12 het volgende:
Het is eigenlijk 1 grote sleur: door de weeks drink ik niet, eet ik gezond en sport ik. In het weekend ga ik binge drinken, meestal op zaterdag. Zondag word ik om 4 uur wakker en heb de hele dag koppijn en een kater. Soms moet ik overgeven de dag erna.

Ik wil dit niet meer, maar in mijn omgeving drinkt iedereen. Ik zie mijn vrienden eigenlijk alleen met drank erbij.

Ik kan niet 2 biertjes drinken en de hele avond doorkomen. Ik denk dat een goede avond zuipen wel 20 bier, of 22 bier is.

Ik ben student en heb veel feestjes. Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.

Ik wil echt een periode helemaal geen druppel drinken om mezelf te bewijzen dat ik zonder alcohol kan.

Alleen als ik dan een week later op een feestje kom, dan neem ik altijd weer een biertje.

Herkennen jullie dit? Is het het beste om bijvoorbeeld 2 maanden geen druppel te drinken? Omdat je dan in een soort van ritme zit?
Ha, heel herkenbaar. :P
Slecht nieuws voor je: ik ben nu 34 en doe het nog steeds, alleen niet perse tot diep in de nacht meer.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99333940
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ha, heel herkenbaar. :P
Slecht nieuws voor je: ik ben nu 34 en doe het nog steeds, alleen niet perse tot diep in de nacht meer.
Ik vind het eerlijk gezegd ook veel te leuk om er helemaal mee te kappen. Bovendien is een lekker koud biertje onovertreffelijk.

Ik train keihard eet 90% van de tijd supergezond, dan mag je best op zaterdag losgaan vind ik. Alleen ik moet me grenzen iets meer leren kennen dan nu. Dat komt wel met de tijd..

Als ik 34 ben heb ik waarschijnlijk een vrouwtje met een kleine dus dan ga ik soieso veel minder los.
  maandag 11 juli 2011 @ 20:15:43 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_99334435
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:06 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd ook veel te leuk om er helemaal mee te kappen. Bovendien is een lekker koud biertje onovertreffelijk.

Ik train keihard eet 90% van de tijd supergezond, dan mag je best op zaterdag losgaan vind ik. Alleen ik moet me grenzen iets meer leren kennen dan nu. Dat komt wel met de tijd..

Als ik 34 ben heb ik waarschijnlijk een vrouwtje met een kleine dus dan ga ik soieso veel minder los.
Een lekker koud glas cola is ook fijn, maar dat betekent niet dat ik er 20+ op een avond hoef te drinken.
Bedankt Hans.
pi_99338027
Ts zit in de ontkenningsfase en is niet voor rede vatbaar.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:32:44 #138
240618 Micson
The lonely stoner
pi_99343144
Stoppen met bier, waarom? Het is toch gewoon leuker met bier dan zonder. Zolang je niet te gek doet, lijkt het me geen probleem.
pi_99343509
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:11 schreef Zolder het volgende:
Ts zit in de ontkenningsfase en is niet voor rede vatbaar.
Ja duidelijk...dingen goed praten voor jezelf...

Denk je echt dat als je 34 bent dat je dan een vrouw en kind hebt? Geen enkele vrouw ziet een zatlap staan hoor. die lopen je allemaal voorbij...
pi_99343937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:34 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Structureel om de zoveel tijd jezelf helemaal klem zuipen. Dat kan zijn elk weekend, of 1x per maand bijvoorbeeld. Je hebt op dat moment geen controle over de hoeveelheid en gaat door tot je niet meer kunt, zo ongeveer.
Dit ken ik! De laatste tijden wel een significant stuk minder geworden maar alsnog wel aanwezig.

Ik ben op een gegeven moment maar met een wekker systeem op m'n telefoon gaan werken om mijzelf eraan te herinneren iets niet alcoholisch te drinken.Nu gaat 't vanzelf. Ik ging altijd met de sfeer mee en zoop me steeds de tyfus in.. Tegenwoordig ben ik half niet meer zo brak als ik voorheen altijd was en weet ik mij steeds meer in maat te houden..
pi_99344022
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:31 schreef Zolder het volgende:

[..]

Dit heeft trouwens niks met mijn ui te maken. Het gebeurde vorig jaar in de zomervakantie. Ik had daar een erg leuke vriendengroep die wel 'normaal' met alcohol omging. Ik dacht toen bij mezelf, dit is gewoon zoveel beter. Alcohol wordt echt zo zwaar onderschat, behalve door de mensen die weten wat het kan doen op lange termijn. Toen ik terugkwam ben ik er niet omheen gaan draaien en gewoon gezegd dat ik niet meer drink. Dat is torn nog een maand zo doorgegaan maar dat was niks. Dat werkte gewoon niet. Het was duiddelijk dat hun ook gewoon alleen met mensen om wilde gaanmet drzelfde principes. En andersom wilde ik niet meer met hun omgaan. Nu een jaar later heb ik een compleet andere vriendengroep die zoveel beter is. We kunnen rustig op een vrijdagavond ons vermaken zonder dat daar alcohol aan te pas komt. En als we uitgaan drinken we gewoon normaal. Je krijgt dan ook heel wat meer aandacht van de vrouwen heb ik gemerkt. :) ik sport nu 3 keer in de week en voel me een heel stuk fitter. Van het op vrijdag en zaterdag flink drinken raak je op een begecen moment gewoon op. De weekendrn gaan er om draaien, alcohol staat altijd centraal. Over het algemeen ben ik mu een stuk socialer, en ik heb gemerkt dat ik op school toch wel een heel stuk beter kan presteren dan ik in eerste instantie dacht.
Nice.
Lambo of Rekt
pi_99346660
Heb hetzelfde als TS en ga morgen op een zuipvakantie? Tips? Hahah
  dinsdag 12 juli 2011 @ 03:19:09 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_99353733
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
We lezen het wel als je in het ziekenhuis ligt nadat je jezelf in een coma hebt gezopen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99354925
quote:

[..]

Dit is argumenten bedenken om door te gaan met iets waarmee je niet echt durft te stoppen, misschien ben je bang voor hoe het zou zijn als je je wekelijkse roes kwijt raakt, je doet het vanaf je 15 zeg je dus het zit dan wel zodanig verweven met je gedrag dat je er behoorlijk op leunt als her gaat om het verdoven van jezelf.
pi_99355179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 03:19 schreef trovey het volgende:

[..]

We lezen het wel als je in het ziekenhuis ligt nadat je jezelf in een coma hebt gezopen. :+
nou..
pi_99356382
tis gewoon zo relaxt, jezelf kapot zuipen en blowen 2x per week.
pi_99356698
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:39 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

Ja duidelijk...dingen goed praten voor jezelf...

Denk je echt dat als je 34 bent dat je dan een vrouw en kind hebt? Geen enkele vrouw ziet een zatlap staan hoor. die lopen je allemaal voorbij...
Pffft. Je bent niet gelijk een zatlap als je in het weekend flink aan de tank zit.

Al is het wel zo dat je, als je vrijwel nuchter bent, makkelijk een vrouwtje oppikt in de club. Als je strontlazeres rondbaggert met je alcohol-walm dan wil het niet zo lukken nee. Tenzij zij ook strontlazerus is :P
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99356738
Maar goed. Ik heb mezelf ook wel eens een maand of zo een stop opgelegd. En dat ging eigenlijk prima en eerlijk is eerlijk, je hebt tenminste wel wat aan je zater- en zondagen omdat je niet als een lijk je kater ligt uit te slapen.

Maar ach, ik vind het gewoon lekker om op zaterdag het 1e biertje om een uur of 12:30 open te doen en door te gaan tot ik ga slapen. En ach, die ene dag in de week. Als dat al niet meer kan.
pi_99358261
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En ach, die ene dag in de week. Als dat al niet meer kan.
Ik denk dat de vraag niet echt is of het kan maar of het iets is wat je echt wilt.

Je zegt ''ik vind het gewoon lekker om op zaterdag het 1e biertje om een uur of 12:30 open te doen en door te gaan tot ik ga slapen'' dan vraag ik me af wat dat voor jou ''gewoon lekker'' maakt, waarom vind je het lekker om 1 dag per week dronken te zijn en de dag daarna daarvan bij te komen, (tenminste ik denk dat je de kater op zondag voor lief neemt omdat het nou eenmaal een gevolg van je zaterdag) wat is de reden dat je, van alle mogelijke dingen die je met je weekend kan doen, juist daarvoor kiest? Vind je het dronken zijn lekker omdat je je dan dronken voelt of vind je het lekker omdat je dan iets anders niet voelt?
pi_99358560
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar ach, ik vind het gewoon lekker om op zaterdag het 1e biertje om een uur of 12:30 open te doen en door te gaan tot ik ga slapen. En ach, die ene dag in de week. Als dat al niet meer kan.
Het gaat er niet om wat kan. Maar er zijn genoeg mensen die de hele week uitkijken naar dat zaterdag-bier-drinken-moment. Dat vind ik persoonlijk best sneu, als je de hele week al uitkijkt naar het moment dat je weer alcohol kan drinken. Alcohol drinken moet een bijzaak zijn, niet je hoofddoel lijkt me.

Zoals deze quote:
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
Draait het hier nog om leuk met je vrienden op vakantie gaan en leuke dingen doen? Het lijkt er meer op dat deze user zich verheugd op een langere periode alcohol te kunnen drinken in een andere omgeving. Mijns inzien ben je dan een beetje het spoor bijster.
pi_99359083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik denk dat de vraag niet echt is of het kan maar of het iets is wat je echt wilt.

Je zegt ''ik vind het gewoon lekker om op zaterdag het 1e biertje om een uur of 12:30 open te doen en door te gaan tot ik ga slapen'' dan vraag ik me af wat dat voor jou ''gewoon lekker'' maakt, waarom vind je het lekker om 1 dag per week dronken te zijn en de dag daarna daarvan bij te komen, (tenminste ik denk dat je de kater op zondag voor lief neemt omdat het nou eenmaal een gevolg van je zaterdag) wat is de reden dat je, van alle mogelijke dingen die je met je weekend kan doen, juist daarvoor kiest? Vind je het dronken zijn lekker omdat je je dan dronken voelt of vind je het lekker omdat je dan iets anders niet voelt?
Lekker om dronken/aangeschoten te zijn. Zeker als het wat mooier weer is en zo, lekker in de tuin of het terras of het strand flink aan de pimpel. Lekker.
pi_99359472
idd, het gevoel, alles is beter. kon ik maar eeuwig in die roes zitten.
pi_99360585
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:26 schreef boskameel het volgende:
idd, het gevoel, alles is beter. kon ik maar eeuwig in die roes zitten.
Wat maakt het dan dat alles beter is?
pi_99360703
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Lekker om dronken/aangeschoten te zijn. Zeker als het wat mooier weer is en zo, lekker in de tuin of het terras of het strand flink aan de pimpel. Lekker.
Hoe zou die situatie kwa ervaring zijn zonder drank?
pi_99360758
quote:

[..]

Je bent verslaafd, geef het nou toe. Als je het een probleem vindt en het moeilijk vindt om je ''uitspattingen'' onder controle te houden dan ben je verslaafd.

En je geeft jezelf excuses om zoveel te drinken, geeft niet hoor. Ontkenning is fase 1. Je kan nog zo veel sporten, atleten drinken namelijk ook 20 bier in het weekend en kunnen nog steeds goed presteren :')

Dat lekkere ''koude'' biertje proef je niet eens meer na 10 bier, dus ga nou niet nog meer excuses verzinnen.

Jij geeft aan dat je wilt minderen maar toch lukte dat ene weekend niet.
Jij bent niet verslaafd nee :')
Collectible solid silver personalised..
pi_99361218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat maakt het dan dat alles beter is?
voelt lekkerder aan, muziek klinkt veel beter, je hoofd is lekker licht zweverig
pi_99361680
Je drinkgedrag ontstaat door een combinatie van gewenning, genot en sociale druk. Gewenning is nooit een goed excuus, omdat alles went, ook slechte gewoontes. Dat je bier lekker vindt en het fijn vindt om aangeschoten te zijn, hoeft geen probleem te zijn, als je dat op vindt wegen tegen de kater en de lamme volgende dag. Je gaf al aan dat dat niet het geval is; je wil je weekenddagen namelijk ook gewoon benutten. Dat je niet tegen de sociale druk in kunt gaan, is een zwakte waar je aan zou kunnen werken.
Al met al, of je het nu een verslaving noemt of niet, het komt erop neer dat je het slachtoffer bent van gewenning en peer pressure.
pi_99364419
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:15 schreef boskameel het volgende:

[..]

voelt lekkerder aan, muziek klinkt veel beter, je hoofd is lekker licht zweverig
Is het niet zo dat je er meer van geniet omdat jezelf en de wereld naar de achtergrond hebt weggedronken? Dat je door het verdovende gevoel van de alcohol jezelf even vergeet als het ware en gedachten etc ook verder weg zijn?

Voelt aangeschoten/dronken zijn niet alleen lekker omdat je van dan moment van jezelf bent gevlucht?
pi_99364815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:41 schreef Canillas het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je er meer van geniet omdat jezelf en de wereld naar de achtergrond hebt weggedronken? Dat je door het verdovende gevoel van de alcohol jezelf even vergeet als het ware en gedachten etc ook verder weg zijn?

Voelt aangeschoten/dronken zijn niet alleen lekker omdat je van dan moment van jezelf bent gevlucht?
eigenlijk niet, alles maak ik veel bewuster en intenser mee dan dat ik nuchter zou doen.
pi_99387286
Tsja het is vrij lastig om die zaterdag avond te vervangen met iets wat net zo leuk is. Misschien een vrouw? Werkt best goed als ik zo naar m'n maten kijk ;P
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_99399379
quote:

[..]

Heb dit zelf ook gehad, zei het in mindere mate. Op een gegeven moment was ik de katers gewoon zat en nu zuip ik me bijna nooit meer klem. Drinken blijft lekker, maar na 5 biertjes smaken ze lang niet zo lekker meer en is het onovertroffen gevoel van een lekker koud biertje wel verdwenen. Op dat moment zit ik in een lekkere roes en kan ik me prima vermaken, zonder dat ik hele stomme dingen doe die ik me later niet meer herinner en zonder me de volgende dag naar de klote te voelen.

Is de peer pressure in je groep zo groot dat je niet halverwege de avond kan stoppen met zuipen en een colaatje drinken om eventueel later weer een of twee biertjes te pakken zonder uit de groep te vallen? Je hoeft toch niet perse de hele avond in hoog tempo door te hakken om het leuk te hebben? Tussen nuchter blijven en jezelf kapot zuipen zit nog heel wat ruimte. :)
pi_99399859
Ik drink doordeweeks nooit, ook niet op een verjaardag ofzo. In het weekend drink ik alleen op feestjes of als we uitgaan. Heb ik een bankavondje op de zaterdag met me vriendin zit ik gewoon aan de fris.

Maar als we op vakantie gaan drink ik elke dag ongeveer 10 blikjes, apart is dat.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99452023
Erg herkenbaar dit :9

Doordeweeks sport ik 3x per week en eet ik best gezond. In het weekend is het fastfood en 2x helemaal naar de klote. Kater heb ik gelukkig bijna nooit meer :D En dat je je vrienden alleen ziet met bier klopt ook 6/10 keer, maar dan niet altijd overdreven veel. Paar biertjes op 't terras of film oid.
pi_99717585
Ik zuip net als de TS. Wat denken jullie wat dit met me hersens doet qua schade? Is dit te verwaarlozen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:47:35 #165
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_99724386
Ik drink ook altijd met stappen. Toen we een keer verder weg gingen en ik bob moest zijn, merkte ik dat ik zonder drank juist nog veel fitter was midden in de nacht!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_99724784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:29 schreef Jack_is_Back het volgende:
Ik zuip net als de TS. Wat denken jullie wat dit met me hersens doet qua schade? Is dit te verwaarlozen?
Nope, bingedrinken is gewoon slecht voor je en beschadigt je hersenen. Je kan beter iedere dag 3 biertjes drinken dan één keer in de week 20.
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:38:51 #167
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_99730847
Ik herken het wel, doordeweeks drink ik bijna nooit. 1 kratje bier per week en daar doe ik het mee.
Maar met uitgaan of feesten ga ik meestal door tot ik er bij neerval en weet niet waar de grens zit.

Een tijd terug ben ik met een paar vrienden uit geweest en ik heb voor de verandering me aangemeld als BOB. Dat was een gewaarwording, ik bleef nuchter en de rest om me heen was behoorlijk aangeschoten tot zo lam als een kachel. Ook bleef er een kerel bij ons plakken waar geen zinnig woord meer uitkwam en alles uit z'n handen liet vallen.
Daar schrok ik van, want zelf heb ik er ook vaak bijgelopen.

Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger, ik begin eerst met een paar rondjes fris en na een paar biertjes weer 1 of 2 glaasjes fris. Of ik pak de auto met uitgaan, dan mag ik sowieso niet veel drinken. Ik merk dat het voor mezelf als voor een ander leuker is om zo uit te gaan. :)
pi_99731456
(Ik ga niet het hele topic doorlezen, dus misschien is het al gezegd): heb je al eens geprobeerd om gewoon eens wat te minderen? Dus geen 22 bier maar 15?

En een dag later nog kotsen lijkt me ook niet normaal overigens. Heb je nog andere klachten? Anders zou ik toch even een huisarts bellen om advies te vragen.
-
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:04:10 #169
157922 fathank
pi_99738019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik drink ook altijd met stappen. Toen we een keer verder weg gingen en ik bob moest zijn, merkte ik dat ik zonder drank juist nog veel fitter was midden in de nacht!
Met als gevolg dat als je thuis komt je niet kunt slapen. Heb je eerst nog een uur plafonddienst voordat je in slaap valt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:21:34 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99739099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:38 schreef Panfluit het volgende:
Ik herken het wel, doordeweeks drink ik bijna nooit. 1 kratje bier per week en daar doe ik het mee.
Dat is ruim drie bier per dag. Maar je drinkt bijna nooit hoor! :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99739225
Bij mij begint het weekend al op donderdag ^O^
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:13:18 #172
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_99754276
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:21 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is ruim drie bier per dag. Maar je drinkt bijna nooit hoor! :').
3 biertjes per dag klinkt op zich wel redelijk, maar dat kratje haal ik meestal op vrijdag en op zondag is het meestal op. zeg maar 8 biertjes per vrijdag, zaterdag en zondag.
De rest van de week zuip ik me klem aan vruchtensap en frisdrank, nee niet gemengd met wodka, rum of wat anders.
pi_99754425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:13 schreef Panfluit het volgende:

[..]

3 biertjes per dag klinkt op zich wel redelijk, maar dat kratje haal ik meestal op vrijdag en op zondag is het meestal op. zeg maar 8 biertjes per vrijdag, zaterdag en zondag.
De rest van de week zuip ik me klem aan vruchtensap en frisdrank, nee niet gemengd met wodka, rum of wat anders.
Apart hoe veel drinken vaak goedgepraat wordt door gezond gedrag. Als je rookt, maar ook vruchtensap drinkt, dan blijft dat roken ongezond.
Af en toe drinken is gezond gebleken, maar een kratje in een weekend is te veel van het goede. Het maakt niet uit hoeveel vruchtensapjes je daar tegenover zet.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:09:14 #174
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_99757069
Gezond gedrag? Liters vruchtensap en frisdrank? Whehe. Bizar veel suikers, gezond? Nee.
Bedankt Hans.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:44:26 #175
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_99758889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:13 schreef Panfluit het volgende:

[..]

Je weet dat je dan een zware drinker bent?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_99760097
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:44 schreef Bart het volgende:

[..]

Je weet dat je dan een zware drinker bent?
Nou so be it. Een kratje in de week gaat er hier ook doorheen hoor. In me eentje.
pi_99787320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:15 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Apart hoe veel drinken vaak goedgepraat wordt door gezond gedrag. Als je rookt, maar ook vruchtensap drinkt, dan blijft dat roken ongezond.
Af en toe drinken is gezond gebleken, maar een kratje in een weekend is te veel van het goede. Het maakt niet uit hoeveel vruchtensapjes je daar tegenover zet.
Inderdaad, en dat terwijl er helemaal niks goedgepraat hoeft te worden.

Matigheid is leuk als je 30+ bent en kinderen hebt enzo. Helaas gaat dat meestal ook gepaard met de neiging het vingertje op te heffen en anderen de les te lezen. Veel jongeren willen nou eenmaal los gaan en hun grenzen opzoeken. Dat hoort bij de leeftijd en daar groei je vanzelf overheen, die persoonlijke ontwikkeling moet iedereen zelf doormaken.

Dat hysterische gedoe over hoeveelheden drank. Studenten zuipen zich al sinds mensenheugenis klem, dat heeft hen nooit belet om gelukkig te zijn en te worden en belangrijke maatschappelijke posities te gaan innemen met hun overgebleven hersencapaciteit. In Rusland geldt bier als levensmiddel en in Duitsland is het normaal om lopend op straat bier te drinken alsof het een blikje fris is. Überhaupt is het idee dat frisdrank zoveel gezonder zou zijn vrij dubieus.

Natuurlijk moet je af en toe op de rem kunnen gaan staan, maar probleemdrinken gaat niet om de hoeveelheid maar om de omstandigheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99959108
Binge drinken doe ik met bier, maar net zo makkelijk met fris.. Zodra ik opstap ben drink ik altijd grote hoeveelheden..
pi_99961335
Minimaal 2 weken alleen op vakantie gaan, zodat niemand wat van je verwacht en opmerkingen maakt.

Misschien voel je je dan zo goed, dat je sterker in je schoenen staat later.
pi_99976126
Maakje niet druk, alcoholisme is een maatschappelijk geaccepteerde verslaving ;)

Nee even serieus.Ik denk datje hooked/verslaafd bent, maar goed, ik denk datje ivm de vraagstelling dat zelf ook wel weet. Belangrijkste vraag is dan heel simpel, waarom kan je niet nuchter "leven/feesten" het antwoord weet jij alleen, kan geen dokter of hulpverlener je vertellen volgens mij. Noch er iets aan doen. Maar succes in ieder geval :)
"Niets is helemaal waar, en zelfs dat niet..."
;-)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:14:35 #181
197394 tha_one
podjandikkie
pi_99983315
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:47 schreef Luxuria het volgende:
De keren dat ik BOB vind ik dat zo ontzettend saai. Ik geef het gewoon eerlijk toe, uitgaan is niet leuk zonder alcohol.

@TS: Ik ben ook iets aan het zoeken hoe ik minder kan gaan drinken. Het erge is dat er geen groepsdruk is bij mij, want ik ben degene die altijd gaat halen :') .
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:10:24 #182
351630 Skippy28
Hitsig springbeest
pi_99994164
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef Friek_ het volgende:
Je bent wel een amateuralcoholist als je de ganse dag koppijn hebt en zelfs moet kotsen.
Ik bedoel maar :{w
pi_99996810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:46 schreef sali het volgende:
Binge drinken doe ik met bier, maar net zo makkelijk met fris.. Zodra ik opstap ben drink ik altijd grote hoeveelheden..
Dat is geen alcoholisme, dat is onzekerheid met een vleugje dwangneurose.
Doe eens lief!
pi_99997139
Ha, zooo herkenbaar.
Ik heb sinds m'n 15e denk ik ook nooit langer dan 2 weken niks gedronken. En ik zuip me ook vrijwel ieder weekend lam, en anders wel doordeweeks. Of anders gewoon meer casual bij het eten een glas wijn, op het terras na college een paar biertjes, als er vrienden over de vloer zijn een paar kratten.. Maar met oud en nieuw was ik zo ver gegaan (dacht onderhand op m'n 21e wel m'n grenzen te kennen) dat ik echt even wakker werd geschud, toen ben ik aanzienlijk minder gaan drinken. Bijvoorbeeld 10 bier ipv. 20 bier op een avond stappen. En als je dat doet dan daalt je resistentie dus kan je van 10 bier ook lekker dronken worden. Is goedkoper, gezonder etc. En idd veel water drinken.

Ik zou zonder kunnen, maar zou het tegelijk wel vervelend vinden om zonder drank te zitten. Het zit in m'n ritme en op zaterdagmiddag verheug ik me op een avond stappen met veel bier, met m'n vrienden. En zonder drank kan ik ook lol hebben, maar niet zoveel als dat ik met drank heb. Echter die paar biertjes meer of minder maken vrij weinig uit.

Als ik student-af ben ga ik wat minder zuipen iig. Het is slopend voor je lichaam.
pi_99997447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad, en dat terwijl er helemaal niks goedgepraat hoeft te worden.

Matigheid is leuk als je 30+ bent en kinderen hebt enzo. Helaas gaat dat meestal ook gepaard met de neiging het vingertje op te heffen en anderen de les te lezen. Veel jongeren willen nou eenmaal los gaan en hun grenzen opzoeken. Dat hoort bij de leeftijd en daar groei je vanzelf overheen, die persoonlijke ontwikkeling moet iedereen zelf doormaken.

Dat hysterische gedoe over hoeveelheden drank. Studenten zuipen zich al sinds mensenheugenis klem, dat heeft hen nooit belet om gelukkig te zijn en te worden en belangrijke maatschappelijke posities te gaan innemen met hun overgebleven hersencapaciteit. In Rusland geldt bier als levensmiddel en in Duitsland is het normaal om lopend op straat bier te drinken alsof het een blikje fris is. Überhaupt is het idee dat frisdrank zoveel gezonder zou zijn vrij dubieus.

Natuurlijk moet je af en toe op de rem kunnen gaan staan, maar probleemdrinken gaat niet om de hoeveelheid maar om de omstandigheden.
Ik ben anders een student van 25 en ik heb nooit een echte zuipfase doorgemaakt. En ik ben nu niet bepaald inactief in het studentenleven, ga graag wekelijks stappen, ben lid van verenigingen e.d. Het overmatige drankgebruik wordt nu ook door jou goedgepraat als een "fase waar je doorheen moet". Onzin, dat moet helemaal niet. Dat veel mensen het doen en het dus "normaal" is, betekent niet dat het daarom acceptabel hoort te zijn. Veel mensen zijn gewoon of zwakkelingen of idioten, die continu schermen met "dat hoort erbij". En als je er iets over zegt ben je meteen een burgerlijke lul. :')
pi_100003974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:35 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dat is geen alcoholisme, dat is onzekerheid met een vleugje dwangneurose.
Nee geen onzekerheid maar ik denk wel dat het een soort van dwangneurose is als gevolg van het jarenlang veel bier drinken tijdens stappen.
Ik drink eigenlijk altijd alleen maar bier, alleen op momenten dat ik de volgende dag echt 100% fit moet zijn dan schakel ik over op 0% alcohol. Met als gevolg dat ik net zo hard fris drink als bier.
pi_100302680
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

ik ben iig leukér als ik gedronken heb.. ofnee, wacht.. ik ben leuker als jij gedronken hebt.. of.. allebei, ja dat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_100302687
Je kunt het beter verdelen over de hele week.
pi_100302695
quote:

[..]

thanks voor the outfield - your love tip, gouden oude
"Pools are perfect for holding water"
pi_100303933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:06 schreef sali het volgende:
Nee geen onzekerheid maar ik denk wel dat het een soort van dwangneurose is als gevolg van het jarenlang veel bier drinken tijdens stappen.
Een dwangneurose heeft als functie je af te leiden van wat je echt voelt dus je zou pas kunnen zeggen of het onzekerheid is of niet als je met het gedrag zou stoppen.

Zelfde geldt voor mensen die drinken om zich ''gewoon lekker'' te voelen, je zal pas voelen wat je echt voelt als je de drank opzij zou zetten en stopt met het dempen van jezelf.
pi_100305886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:51 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Ik ben anders een student van 25 en ik heb nooit een echte zuipfase doorgemaakt. En ik ben nu niet bepaald inactief in het studentenleven, ga graag wekelijks stappen, ben lid van verenigingen e.d. Het overmatige drankgebruik wordt nu ook door jou goedgepraat als een "fase waar je doorheen moet". Onzin, dat moet helemaal niet.
Klopt, ieder zijn meug.

quote:
Dat veel mensen het doen en het dus "normaal" is, betekent niet dat het daarom acceptabel hoort te zijn.
Niet? Je hebt duizenden mensen met een eigen stel hersens en een eigen wil die geheel vrijwillig besluiten zich met enige regelmaat klem te drinken, en dan ga jij als nog maar 25-jarige eventjes voor hen bepalen dat dat niet acceptabel is?

quote:
Veel mensen zijn gewoon of zwakkelingen of idioten, die continu schermen met "dat hoort erbij". En als je er iets over zegt ben je meteen een burgerlijke lul. :')
Eigen aan burgerlijke lullen is dat ze ertoe neigen persoonlijke normen tot maatschappelijke normen te verheffen. Zoals zij doen hoort het, en mensen die afwijken maken hen onzeker en krijgen dus het opgeheven vingertje. Onder de zuipschuiten bij verenigingen stikt het ook van de burgerlijke lullen, daar niet van, die vinden dat iedereen moet zuipen als ze student zijn, om dan onmiddellijk na hun studententijd te vinden dat iedereen net als zij een jaar moeten gaan reizen, of enorm hard loonslaven en het stil moet zijn om 10 uur 's avonds. Het is niet zo dat het één burgerlijk is en het ander niet.

Het punt is dat excessief drankgebruik onder jonge mensen als rampzalig wordt afgeschilderd, terwijl we dat al eeuwen onder die leeftijdsgroep zien en de rampen altijd uitgebleven zijn. Exces hoort wel een behoorlijk bij die leeftijd, en je moet dus niet met de normen van een andere leeftijd opleggen aan de volgende generatie. Mensen worden wel iets wijzer met de jaren, maar ook de nieuwe generatie jongeren heeft het recht om zelf wijzer te worden met de jaren ipv zich als een ouwe lul te moeten gedragen.

De een zuipt, de ander neemt andere risico's, ook prima. Weer anderen houden niet van risico's, die zijn wel jong maar niet wild. Ook prima, maar dat is een persoonlijkheidsverschil en zeker niet superieur of het absolute gelijk.
pi_100306691
Ik drink ook wel elk weekend en soms door de weeks. Flesje wodka leeg op zaterdag. of half kratje.
In de stad nog paar drankjes. Hoort gewoon bij de leeftijd ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:03:48 #193
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100327561
je moet jezelf gewoon zo de pleurus zuipen op een avond dat je de komende tijd geen alcohol meer hoeft, dat hielp zelfs mij :')
pi_100330435
Als je je echt kapot zuipt weet je wel beter en laat je de flessies staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:01:45 #195
344884 monkyyy
pi_100330624
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:03 schreef Shispeed het volgende:
je moet jezelf gewoon zo de pleurus zuipen op een avond dat je de komende tijd geen alcohol meer hoeft, dat hielp zelfs mij :')
Herkenbaar. Word je zo wakker na een avond drinken met ontzettende hoofdpijn, hele dag erna misselijk, niets kunnen eten en toch honger hebben etc. Ja, dan laat je drank wel even een weekje of twee staan. :P
pi_100330726
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Herkenbaar. Word je zo wakker na een avond drinken met ontzettende hoofdpijn, hele dag erna misselijk, niets kunnen eten en toch honger hebben etc. Ja, dan laat je drank wel even een weekje of twee staan. :P
Jij post zowat in ieder topic waarin ik post, ben je de nieuwe tong80 of achtervolg je me gewoon? :o
pi_100342305
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En na een weekje of 2 tik jij je Jägers weer weg :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_100394004
Studenten :')
pi_100437815
Goede tip ook, laat dat gare bier staan en drink gewoon lekker Vodka of Bacardi-cola.
Sowieso wel even spreekwoordelijk de kraan leeg drinken bij thuiskomst.
Nooit een kater hier :)

En het probleem wat jij schetst vind ik zelf wel meevallen. Ken er genoeg die dat elke Vrijdag en Zaterdag doen.

Wel moet ik even erbij vermelden dat ik dit echt niet elke week doe, eerder eens in de paar weken. Lijkt me dat je dat zelf ook makkelijk moet kunnen volhouden. Fock it, pak wat vaker een cola'tje.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:17:41 #200
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100439772
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:40 schreef Phreakingout het volgende:
Goede tip ook, laat dat gare bier staan en drink gewoon lekker Vodka of Bacardi-cola.

Waarom? Alcohol uit bier wordt meer afgevoerd voordat het wordt opgenomen dan alcohol uit sterke drank(door het hogere volume). Je moet je drank wel erg stevig verdunnen met frisdrank om hetzelfde bij gedestilleerd te bereiken.
pi_100446744
mwha, op het moment vind ik de roes van alcohol, de smaak van het 16e biertje, de verbroedering van het drinken (lees; slap ouwehoeren met vrienden) en de mooie verhalen die zulke avonden altijd opleveren meer waard dan het besparen van hersencellen. Komend jaar bestuursjaar, dus zal alleen maar in volume toenemen denk ik. Leven om te leven.

Kijk naar al die corpslui, allemaal lang leve de lol een jaar vertraging, maar wel een slagingspercentage van 99% binnen die verenigingen, goeie banen na de studie. Was laatst zo'n onderzoek over, dat kroeghangen sociale ontwikkeling bevordert. Kan 'm even niet meer terugvinden.

Maar doe waar je je zelf het best bij voelt zou ik zeggen. ^O^ 'life is ours, we live it our way'
pi_100451492
Iemand die elk weekend baalt van zijn kater maar geen nee kan zeggen tegen drank die is niet aan het leven maar die wordt geleefd door een drang zichzelf met enige regelmaat weg te drinken, dan kan je een (hoge) opleiding doen/halen maar het blijft een heel ongezond om zo met jezelf om te gaan, en dan niet alleen lichamelijk.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:26:39 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100451558
Uitgaan in het weekende en zuipen, eigenlijk is dat wachten op sluitingstijd. Deed het ook, en vraag me nu af, waarom in godsnaam. Ben nu blij als ik op zaterdag om twaalf uur lekker lig te pitten. Saai? Ja, wellicht, haal zondagmorgen broodjes en ga lekker ontbijten en ben lekker uitgerust. Moet je daarom niet losgaan in het weekend? Nee, kan je gewoon doen, maar als je het ziet als iets om je leven naar in te vullen, dat is het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100454298
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:17 schreef Canillas het volgende:
Iemand die elk weekend baalt van zijn kater maar geen nee kan zeggen tegen drank die is niet aan het leven maar die wordt geleefd door een drang zichzelf met enige regelmaat weg te drinken, dan kan je een (hoge) opleiding doen/halen maar het blijft een heel ongezond om zo met jezelf om te gaan, en dan niet alleen lichamelijk.
Flatliners heetten die in mijn studententijd, geen pieken, geen dalen en eigenlijk al dood. Mijdt de pieken omdat je bang bent voor de dalen. Alles lekker veilig en stabiel, en gezond. Als je zo in elkaar zit is dat misschien geestelijk gezond, voor een heleboel mensen lijkt het dat me niet.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Uitgaan in het weekende en zuipen, eigenlijk is dat wachten op sluitingstijd. Deed het ook, en vraag me nu af, waarom in godsnaam. Ben nu blij als ik op zaterdag om twaalf uur lekker lig te pitten. Saai? Ja, wellicht, haal zondagmorgen broodjes en ga lekker ontbijten en ben lekker uitgerust. Moet je daarom niet losgaan in het weekend? Nee, kan je gewoon doen, maar als je het ziet als iets om je leven naar in te vullen, dat is het niet.
Dat heet oud worden. Dat is een ontwikkeling die je doormaakt, je zult jezelf ook wijzer vinden. Het punt is dat die wijsheid niet doorgegeven kan worden, die wijsheid was er 25 jaar geleden ook al en toen was die aan jou ook niet besteed. Mensen mogen en moeten zelf ouder en wijzer worden, dat moet de oudere generatie niet voor hen proberen te doen. Jeugd die zich verheugd op de broodjes zondagmorgen, waar moeten die mensen zich dan op verheugen als ze 50 zijn?
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:52:06 #205
45206 Pietverdriet
pi_100454512
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat heet oud worden. Dat is een ontwikkeling die je doormaakt, je zult jezelf ook wijzer vinden. Het punt is dat die wijsheid niet doorgegeven kan worden, die wijsheid was er 25 jaar geleden ook al en toen was die aan jou ook niet besteed. Mensen mogen en moeten zelf ouder en wijzer worden, dat moet de oudere generatie niet voor hen proberen te doen. Jeugd die zich verheugd op de broodjes zondagmorgen, waar moeten die mensen zich dan op verheugen als ze 50 zijn?
Wat meer hersencellen die nog leven? Het niet hebben van een alcoholprobleem?
pi_100454863
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat meer hersencellen die nog leven?
"Leven" is misschien een groot woord voor hersencellen die altijd zorgvuldig gespaard zijn voor later.

quote:
Het niet hebben van een alcoholprobleem?
Je verheugen op het niet hebben van een probleem, is dat het leven?

Ik ben ook rustiger geworden, maar dat is een ontwikkeling die ik heb mogen doormaken en ik gun het anderen ook om hun eigen ontwikkeling door te maken. Ik moet er niet aan denken dat toen ik twintig was een of andere ouwe lul mij kwam vertellen dat ik me als ouwe lul ipv jonge god moest gedragen omdat hij een ontwikkeling had doorgemaakt. Ik wordt nu ook niet meer om 7 uur uit de kroeg geveegd, maar dat is geen reden om nu spijt te hebben dat dat wel gebeurd is.
pi_100455475
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Flatliners heetten die in mijn studententijd, geen pieken, geen dalen en eigenlijk al dood. Mijdt de pieken omdat je bang bent voor de dalen. Alles lekker veilig en stabiel, en gezond. Als je zo in elkaar zit is dat misschien geestelijk gezond, voor een heleboel mensen lijkt het dat me niet

Ze zijn eigenlijk al dood maar toch is het veilig, stabiel en gezond?
quote:
Het hebben van een leven wat bij je past, echt plezier maken zonder eerst jezelf en je gevoelens weg te moeten drinken, plezier hebben in het zijn van jezelf, je hobby's, de contacten die je hebt etc, zoiets?

Mensen die veel hangen op alcohol of andere middelen zijn erg bang om onder ogen te komen dat ze het zonder drank helemaal niet zo leuk hebben en ook zichzelf helemaal niet zo leuk vinden, dat kan ook dat weer onderdrukt wordt met alcohol maar beter zou toch zijn je plezier uit andere dingen te halen, om te beginnen met het zijn jezelf en de dingen waar je van houdt.
pi_100456705
Het is ook een beetje zonde om 5 keer per week je suf te trainen en dat in het weekend weer vakkundig naar de klote te helpen. Er zijn volgens mij ook niet zo veel vrouwen die op je vallen als ze je ladderzat tegenkomen. Losser worden door drank kan ik me voorstellen, maar ws lachen ze je achter je rug uit omdat je zo lodderig uit je ogen kijkt, niet recht op je benen kunt staan en met dubbele tong onzin praat (met consumptie vaak ook nog).

Dronken mannen zijn niet aantrekkelijk!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100456795
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:25 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ze zijn eigenlijk al dood maar toch is het veilig, stabiel en gezond?
Doods in ieder geval, en veel veiliger, stabieler wordt het niet. Of dat gezond is waag ik te betwijfelen.

quote:
Het hebben van een leven wat bij je past, echt plezier maken zonder eerst jezelf en je gevoelens weg te moeten drinken, plezier hebben in het zijn van jezelf, je hobby's, de contacten die je hebt etc, zoiets?
Dat lijkt mij een nogal laag ambitieniveau. Jezelf zijn is geen bron van plezier op zich, hobbies zijn voor oude mensen, die geven geen kicks, contacten zijn er om de tijd van je leven te hebben.

Ik vind dat alleen maar zuipen, en dan ook nog binnen hetzelfde kringetje van een vereniging waar over het algemeen het meest gezopen wordt, ook maar suf. Maar geen maat houden, kicks en een roes najagen, in een flow komen, niet denken aan morgen, alles uit vandaag halen, dat mag toch wel voor een jongere? Of dat nou met drank is of met andere gevaarlijke dingen, je mag toch je wilde haren verliezen ipv ze nooit gehad hebben?

quote:
Mensen die veel hangen op alcohol of andere middelen zijn erg bang om onder ogen te komen dat ze het zonder drank helemaal niet zo leuk hebben en ook zichzelf helemaal niet zo leuk vinden, dat kan ook dat weer onderdrukt wordt met alcohol maar beter zou toch zijn je plezier uit andere dingen te halen, om te beginnen met het zijn jezelf en de dingen waar je van houdt.
Sommigen zijn kennelijk al heel blij als ze zichzelf zijn, anderen willen zichzelf ontdekken en kijken wat ze kunnen zijn. Alcohol ontremd, daardoor gebeuren dingen die anders niet zouden gebeuren. Dat zijn ervaringen, dat is grote lol. Als je jezelf zit te zijn op je studentenkamer met je postzegelverzameling en een fles drank om je gevoel van verveling en fletsheid te onderdrukken ben je geestelijk niet gezond bezig lijkt me. Maar dat is niet het drankgebruik waar ik het over heb.
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:08:47 #210
45206 Pietverdriet
pi_100456863
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"Leven" is misschien een groot woord voor hersencellen die altijd zorgvuldig gespaard zijn voor later.

[..]

Je verheugen op het niet hebben van een probleem, is dat het leven?

Ik ben ook rustiger geworden, maar dat is een ontwikkeling die ik heb mogen doormaken en ik gun het anderen ook om hun eigen ontwikkeling door te maken. Ik moet er niet aan denken dat toen ik twintig was een of andere ouwe lul mij kwam vertellen dat ik me als ouwe lul ipv jonge god moest gedragen omdat hij een ontwikkeling had doorgemaakt. Ik wordt nu ook niet meer om 7 uur uit de kroeg geveegd, maar dat is geen reden om nu spijt te hebben dat dat wel gebeurd is.
Ik heb ook een brouwerij leeggedronken, maar achteraf terugkijkend weet ik dat ik mijn tijd beter had kunnen besteden en dat het zonde van de tijd, geld en gezondheid was.
pi_100457385
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt mij een nogal laag ambitieniveau. Jezelf zijn is geen bron van plezier op zich, hobbies zijn voor oude mensen, die geven geen kicks, contacten zijn er om de tijd van je leven te hebben.

Ik vind dat alleen maar zuipen, en dan ook nog binnen hetzelfde kringetje van een vereniging waar over het algemeen het meest gezopen wordt, ook maar suf. Maar geen maat houden, kicks en een roes najagen, in een flow komen, niet denken aan morgen, alles uit vandaag halen, dat mag toch wel voor een jongere? Of dat nou met drank is of met andere gevaarlijke dingen, je mag toch je wilde haren verliezen ipv ze nooit gehad hebben?

Sommigen zijn kennelijk al heel blij als ze zichzelf zijn, anderen willen zichzelf ontdekken en kijken wat ze kunnen zijn. Alcohol ontremd, daardoor gebeuren dingen die anders niet zouden gebeuren. Dat zijn ervaringen, dat is grote lol. Als je jezelf zit te zijn op je studentenkamer met je postzegelverzameling en een fles drank om je gevoel van verveling en fletsheid te onderdrukken ben je geestelijk niet gezond bezig lijkt me. Maar dat is niet het drankgebruik waar ik het over heb.
Dat kan voor jou zo zijn, maar is zeker geen algemene wet of regel.

Voor mij was lol hebben pas echt lol hebben toen er geen drank of andere zaken aan te pas kwamen, hoe wild de nachten met dat soort dingen ook waren, want dat was jij namelijk niet echt, dat was jij weggestopt achter een dikke roes waarmee je je gevoelens hebt weggestopt en je dingen deed die je normaal niet zo doen, waarschijnlijk omdat je dat zonder drank niet kan, niet durft. Je hebt dan die dingen niet echt gedaan, jij hebt ze met alcohol samen gedaan, als je de dingen die je wilt niet kan doen zonder alcohol ben je van alcohol afhankelijk.

Alcohol ontremt zeg je, wat moet de alcohol dan ontremmen? Wat moet het wegmaken? Je gevoel? Want door angst en spanning laten mensen zich tegenhouden terwijl ze dingen ook juist met die gevoelens zouden kunnen doen, is een stuk gezonder en je word een stuk heler van, maar goed, waarom zou je als persoon heel willen zijn als je de delen waar je vanaf wilt ook weg kan drinken?

Je wilt drinken en niet denken aan morgen; wat wacht er morgen op jou dat je daar niet aan wil denken? Je wilt drinken en voluit in het moment zijn, wat speelt er in jou waardoor je dat zonder alcohol niet kan? Welk deel van jezelf ben je aan het onderdrukken met alcohol?

En zou ontdekken wie je echt bent juist niet het contact aan gaan met de delen die je het liefst weg zou drinken? Tuurlijk, dat is een stuk minder 'spannend', het is vaak zelf erg eng en confronterend maar het is wel echt en iets wat je blijvend meer vrijheid op kan leveren, en dat zijn 2 dingen waar alcohol niet in kan voorzien.
pi_100458356
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb ook een brouwerij leeggedronken, maar achteraf terugkijkend weet ik dat ik mijn tijd beter had kunnen besteden en dat het zonde van de tijd, geld en gezondheid was.
Youth is wasted on the young. Maar dat jij er nu zo over denkt kun je niet los zien van dat je het wel gedaan hebt. Andersom kan niet meer, als je het niet gedaan had en nu spijt hebt van dat je niet weet wat het is, dan wordt het sneu om nu nog even dat proberen in te halen.

En waar ik in mijn middelbare schooltijd wel niet mijn tijd en geld mee verspild heb wil ik helemaal niet weten. Of mijn lagere schooltijd, tjongejonge, een beetje kinderspelletjes doen, ik had veel nuttiger dingen kunnen doen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:26 schreef Canillas het volgende:

[..]

Klopt, maar het zou wel prettig zijn als mensen niet hun eigen leefwijze, al dan niet leeftijdsgebonden, tot algemene regel verklaren. Niet iedereen is jong en wild, en sommigen zijn oud nog wild en sommigen zijn jong ook al niet wild. Maar als de suffe ouderen en de suffe jongeren gaan samenspannen om de jonge wilden suf te krijgen dan is dat een poging de jeugd uit de jeugd te halen.

quote:
Voor mij was lol hebben pas echt lol hebben toen er geen drank of andere zaken aan te pas kwamen, hoe wild de nachten met dat soort dingen ook waren, want dat was jij namelijk niet echt, dat was jij weggestopt achter een dikke roes waarmee je je gevoelens hebt weggestopt en je dingen deed die je normaal niet zo doen, waarschijnlijk omdat je dat zonder drank niet kan, niet durft. Je hebt dan die dingen niet echt gedaan, jij hebt ze met alcohol samen gedaan, als je de dingen die je wilt niet kan doen zonder alcohol ben je van alcohol afhankelijk.
Voor dat soort dingen wel ja.

quote:
Alcohol ontremt zeg je, wat moet de alcohol dan ontremmen? Wat moet het wegmaken? Je gevoel? Want door angst en spanning laten mensen zich tegenhouden terwijl ze dingen ook juist met die gevoelens zouden kunnen doen, is een stuk gezonder en je word een stuk heler van, maar goed, waarom zou je als persoon heel willen zijn als je de delen waar je vanaf wilt ook weg kan drinken?
Ik heb gewoon remmingen hoor, dat is niets waarvoor ik me schaam, maar wat er in ontremde toestand naar buiten komt is ook onderdeel van wat ik ben.

quote:
Je wilt drinken en niet denken aan morgen; wat wacht er morgen op jou dat je daar niet aan wil denken?
Dat zien we dan wel weer, morgen is morgen, en dat moet niet het hier en nu verpesten.

quote:
Je wilt drinken en voluit in het moment zijn, wat speelt er in jou waardoor je dat zonder alcohol niet kan? Welk deel van jezelf ben je aan het onderdrukken met alcohol?
Ik voel me eerder onderdrukt door de remmingen van het normale sociale verkeer. En niet alleen mijn eigen maar ook die van anderen. Het is alleen maar leuk met andere ontremden.

quote:
En zou ontdekken wie je echt bent juist niet het contact aan gaan met de delen die je het liefst weg zou drinken?
Ik wil helemaal niks wegdrinken, ik wil wat erbij drinken.

quote:
Tuurlijk, dat is een stuk minder 'spannend', het is vaak zelf erg eng en confronterend maar het is wel echt en iets wat je blijvend meer vrijheid op kan leveren, en dat zijn 2 dingen waar alcohol niet in kan voorzien.
Er is zoveel waar alcohol niet in kan voorzien, het gaat er juist om dat in sommige dingen wel kan helpen voorzien. Helpen ja, alleen alcohol is niks behalve een lekker smaakje.
pi_100565865
Gewoon ermee stoppen, ik heb zelf ook een tijd lang veel gedronken en toen wou ik dat niet meer. Het was niet in een keer gelukt om ermee te stoppen maar toen ik niet meer naar die vrienden toe ging lukte het, nu hou ik niet eens meer van veel zuipen.
pi_101264836
Oke, waarschijnlijk heeft Kikvors gelijk en heb ik wel een probleem. Afgelopen 3 dagen ben ik gaan stappen en alle 3 de avonden weer helemaal tot het gaatje gegaan. Het zit inderdaad echt zwaar in mijn gedrag verworven omdat ik het al zo lang doe..

Waar ik echt van baal is dat ik echt met een leuk meisje stond te praten en zij vond mij ook leuk in 1e instantie. Ze stond al heel de avond naar me te kijken en te flirten.. Op gegeven moment raakte we in gesprek alleen omdat ik weer zo lam was zei ik weer wat verkeerde dingen en met de minuut zag je haar wantrouwender naar mij kijken. Op gegeven moment zei ze dat ik een dronken loser was en liep weg.. wat voelde ik me kut.. ik heb vakkundig een 100% kans om zeep geholpen..

Maandag begint mijn stage, dus ik heb me voorgenomen om vanaf nu echt niks meer te drinken voor een hele periode. Minimaal 6 weekenden niet.. ik wil niet meer die dronken mongool zijn die alles verpest..
pi_101277225
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, maar het zou wel prettig zijn als mensen niet hun eigen leefwijze, al dan niet leeftijdsgebonden, tot algemene regel verklaren.
Niemand hier doet dat, behalve jij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 28 augustus 2011 @ 02:15:49 #216
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_101277292
Ik drink ook redelijk veel, ben ook student en ga dus ook regelmatig uit of een terrasje pakken. Ik drink gewoon graag een biertje met vrienden, maar helemaal lamzuipen komt al een stuk minder vaak voor dan twee jaar terug. Aangeschoten zijn is veel relaxer, ook omdat de vrouwen je dan iets meer zien staan.
pi_101278600
Gewoon doorgaan, vergeet niet de pizza, patat, shoarma, kebab en alle andere rotzooi tot je te nememn. Dat hoort er bij. Succes!
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_101279212
Probeer eens als je uit gaat je pin pas thuis te laten en maar een kleine hoeveelheid cash mee te nemen. Ik denk dat je met 5-6 biertjes ook een leuke avond zal hebben en als je op zoek bent naar vrouwelijk schoon zal je meer in de smaak vallen als je niet helemaal naar de klote bent en je als een idioot gaat gedragen.
pi_101280049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:18 schreef JohnDoe12 het volgende:
Oke, waarschijnlijk heeft Kikvors gelijk en heb ik wel een probleem. Afgelopen 3 dagen ben ik gaan stappen en alle 3 de avonden weer helemaal tot het gaatje gegaan. Het zit inderdaad echt zwaar in mijn gedrag verworven omdat ik het al zo lang doe..

Waar ik echt van baal is dat ik echt met een leuk meisje stond te praten en zij vond mij ook leuk in 1e instantie. Ze stond al heel de avond naar me te kijken en te flirten.. Op gegeven moment raakte we in gesprek alleen omdat ik weer zo lam was zei ik weer wat verkeerde dingen en met de minuut zag je haar wantrouwender naar mij kijken. Op gegeven moment zei ze dat ik een dronken loser was en liep weg.. wat voelde ik me kut.. ik heb vakkundig een 100% kans om zeep geholpen..

Maandag begint mijn stage, dus ik heb me voorgenomen om vanaf nu echt niks meer te drinken voor een hele periode. Minimaal 6 weekenden niet.. ik wil niet meer die dronken mongool zijn die alles verpest..
Niet verkeerd bedoelt maar als jij 6 weekenden niet drinken wil gaan belonen met weer mogen drinken dan laat dat zien hoe een grote rol drank speelt in jouw belevingswereld, en dat je je onbewust verzet tegen het idee er echt mee te stoppen want nu stop je er niet echt mee, je last slechts een pauze in omdat er iets gebeurd is met een meisje terwijl je hier pas echt uit zal komen wanneer je het echt voor jezelf doet en niet meer op deze manier verder wilt omdat je in ziet dat je jezelf ontzettend aan het beperken bent.
pi_101282116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:18 schreef JohnDoe12 het volgende:

Een 100% kans op dat ze je een nuchtere loser had gevonden? Als jij dronken wordt terwijl je dat niet wil ben je inderdaad sukkelig bezig, maar als je een gezellig avondje met drank hebt dan hebben vrouwen dat maar te accepteren.
pi_101282981
Ik moet gewoon 1 keer per week lam zijn, ook al doe ik niks en zit ik thuis op de bank.
pi_101315433
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:26 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je wilt drinken en niet denken aan morgen; wat wacht er morgen op jou dat je daar niet aan wil denken? Je wilt drinken en voluit in het moment zijn, wat speelt er in jou waardoor je dat zonder alcohol niet kan? Welk deel van jezelf ben je aan het onderdrukken met alcohol?

En zou ontdekken wie je echt bent juist niet het contact aan gaan met de delen die je het liefst weg zou drinken? Tuurlijk, dat is een stuk minder 'spannend', het is vaak zelf erg eng en confronterend maar het is wel echt en iets wat je blijvend meer vrijheid op kan leveren, en dat zijn 2 dingen waar alcohol niet in kan voorzien.
zeer goed stuk, heel herkenbaar in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')