Structureel om de zoveel tijd jezelf helemaal klem zuipen. Dat kan zijn elk weekend, of 1x per maand bijvoorbeeld. Je hebt op dat moment geen controle over de hoeveelheid en gaat door tot je niet meer kunt, zo ongeveer.quote:
thanks, dat van die weddenschap is wel een goeie inderdaad. Punt is, ik ben het gewoon zat om elk weekend naar de klote te gaan. Het is eigenlijk week in week uit hetzelfde.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.
Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.
Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het jou als andere opmerkingen maken dat je niet drinkt?
Ik drink nooit op feestjes en in het begin van de avond zit iedereen daarover te zeiken maar dat boeit me echt totaal niet.
En het argument dat ik saai ben omdat ik niet drink kunnen ze ook niet aanvoeren, want ik sta ook gewoon de foute liedjes mee te bleren en op de bar te dansen. Het verschil is alleen dat ik nog iets waard ben de volgende dag en geen bakken met geld kwijt ben.
Oh, ben jij er zo een. Tja, er is niet veel aan te doen. Dit soort dingen heb je toch echt zelf in de hand. Beetje zelfdiscipline en je bent er.quote:Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.
Mensen die denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:14 schreef Micson het volgende:
[..]
Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebben
Zulke mensen verpesten de feestjes altijd
+1quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijn
Goede tips.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.
Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.
Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:19 schreef Kikvors het volgende:
Ik vraag me af of je nog wel in de betreffende vriendengroep past als je niet drinkt. Klinkt heel bot, maar zo zie ik het. Iedereen gaat graag om met mensen die enigszins op dezelfde golflengte zitten en als iedereen dronken is en jij niet, dan geldt dat niet meer. En als de stapavonden draaien om het drinken (wat niet anders kan met zulke hoeveelheden, dat drukt echt een stempel op de sociale omgang) dan vraag ik me af waarom je nog zou willen stappen met die groep. Misschien ben je ze ontgroeid?
Ook mogelijk. Misschien lopen meer vrienden rond met dit gevoel, maar blijven ze allemaal zuipen, omdat ze anders bang zijn niet geaccepteerd te worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:44 schreef drunk_on_shadows het volgende:
[..]
misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |