abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98956326
Het is eigenlijk 1 grote sleur: door de weeks drink ik niet, eet ik gezond en sport ik. In het weekend ga ik binge drinken, meestal op zaterdag. Zondag word ik om 4 uur wakker en heb de hele dag koppijn en een kater. Soms moet ik overgeven de dag erna.

Ik wil dit niet meer, maar in mijn omgeving drinkt iedereen. Ik zie mijn vrienden eigenlijk alleen met drank erbij.

Ik kan niet 2 biertjes drinken en de hele avond doorkomen. Ik denk dat een goede avond zuipen wel 20 bier, of 22 bier is.

Ik ben student en heb veel feestjes. Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.

Ik wil echt een periode helemaal geen druppel drinken om mezelf te bewijzen dat ik zonder alcohol kan.

Alleen als ik dan een week later op een feestje kom, dan neem ik altijd weer een biertje.

Herkennen jullie dit? Is het het beste om bijvoorbeeld 2 maanden geen druppel te drinken? Omdat je dan in een soort van ritme zit?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:31:23 #2
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98956576
Autonomie (auto = zelf, nomie = wet; jezelf de wet stellen)
The view from nowhere.
pi_98956609
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.

Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.

Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:33:19 #4
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98956625
Wat is binge drinken ? :@
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_98956664
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:33 schreef pl4kkie het volgende:
Structureel om de zoveel tijd jezelf helemaal klem zuipen. Dat kan zijn elk weekend, of 1x per maand bijvoorbeeld. Je hebt op dat moment geen controle over de hoeveelheid en gaat door tot je niet meer kunt, zo ongeveer.
pi_98956773
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:
Goed voornemen. Er zijn mensen die zich laten opnemen in een kliniek om van binge drinken af te komen. Dus het is wel een serieus probleem.

Misschien moet je gewoon wat meer schijt krijgen aan wat andere mensen van jou vinden. Ik geloof heus wel dat het lastig is om de eerste keer te zeggen dat je geen bier hoeft, maar die opmerkingen zegt meer over hen dan over jou. Zij kunnen blijkbaar niet gezellig doen of zichzelf zijn zonder bier. Je faalt natuurlijk wel als je het 1 weekend doet en dan het volgende weekend je weer helemaal lam zuipt.

Je zou kunnen beginnen met te zeggen dat je een weddenschap hebt afgesloten met iemand, als het dat makkelijker voor je maakt. Dan wennen ze er aan dat jij ook leuk bent zonder bier. Als ze dan na verloop van tijd vragen hoe lang de weddenschap nog duurt, dan zeg je dat die al is afgelopen, maar dat het je wel goed bevalt om op zondag ook fit te zijn.
thanks, dat van die weddenschap is wel een goeie inderdaad. Punt is, ik ben het gewoon zat om elk weekend naar de klote te gaan. Het is eigenlijk week in week uit hetzelfde.

Ik wil lekker fit zijn, een kilo of 5 afvallen, weer wat aan mijn weekenden hebben. Want eigenlijk is het 'drinken' mijn hoofdacitiviteit van het weekend, terwijl het alleen als een soort van bijkomstigheid moet zijn.
pi_98956819
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:33 schreef pl4kkie het volgende:
gewoon tering veel zuipen in een korte periode tot je helemaal naar de klote bent..
pi_98957040
Ja herkenbaar!

Ik drink doordeweeks ook nooit. Maar op vrijdag en zaterdag wel. Al drink ik meestal niet zo aso veel als ts doet. Ik vind het vervelend omdat ik een vette buik begin te krijgen... ik heb best wel geminderd de laatste tijd, maar als anderen een biertje pakken, neem ik er vaak ook 1. Wel zo gezellig.
pi_98957326
hoelang is het langst wat jullie zonder alcohol hebben gedaan? Ik zit me net te bedenken, volgens mij heb ik vanaf me 15e nooit langer dan een 2 weken geen alcohol gedronken. En ik ben nu 21.. best gek eigenlijk..
pi_98957634
Wat boeit het jou als andere opmerkingen maken dat je niet drinkt?
Ik drink nooit op feestjes en in het begin van de avond zit iedereen daarover te zeiken maar dat boeit me echt totaal niet.
En het argument dat ik saai ben omdat ik niet drink kunnen ze ook niet aanvoeren, want ik sta ook gewoon de foute liedjes mee te bleren en op de bar te dansen. Het verschil is alleen dat ik nog iets waard ben de volgende dag en geen bakken met geld kwijt ben.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_98957923
Lekker blijven doen!! Lekker met de auto of scooter naar huis, scheelt weer een bijstandstrekker... Precies zoals Geert het gewild zou hebben...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:14:48 #12
240618 Micson
The lonely stoner
pi_98957934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wat boeit het jou als andere opmerkingen maken dat je niet drinkt?
Ik drink nooit op feestjes en in het begin van de avond zit iedereen daarover te zeiken maar dat boeit me echt totaal niet.
En het argument dat ik saai ben omdat ik niet drink kunnen ze ook niet aanvoeren, want ik sta ook gewoon de foute liedjes mee te bleren en op de bar te dansen. Het verschil is alleen dat ik nog iets waard ben de volgende dag en geen bakken met geld kwijt ben.
Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebben :')

Zulke mensen verpesten de feestjes altijd :r
pi_98958232
Mja mijn langste tijd zonder alcohol zal ook hoogstens 2 maand geweest zijn.
pi_98958285
Drink gewoon rustiger. En als je problemen hebt om rustig bier te drinken zou je een keer relax wijn kunnen nemen.
pi_98958383
quote:
Als ik een keer geen alcohol drink kijken mensen mij raar aan, of krijg ik opmerkingen.
Oh, ben jij er zo een. Tja, er is niet veel aan te doen. Dit soort dingen heb je toch echt zelf in de hand. Beetje zelfdiscipline en je bent er.
Who motivates the motivator?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:23:40 #16
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_98959993
Ik denk dat in één keer volledig stoppen averechts kan werken. Omdat je het helemaal niet meer mag drinken krijgt alcohol dan de lading van verboden fruit. Terwijl je juist wil dat alcohol voor je iets wordt van weinig waarde.

Ik zou zeggen dat wanneer je dan ergens bent en je wilt een drankje, dan niet meer dan 1 standaardmaat alcoholische drank per uur.

Wat je ook kiest te doen, het komt neer op discipline. Ik ben van mening dat je bij één grote stap makkelijk zal terugvallen, terwijl een keer terugvallen bij steeds kleine stapjes je nog steeds dichter bij je doel brengt.
pi_98960502
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:14 schreef Micson het volgende:

[..]

Mensen die geen alcohol drinken, maar wel 'lekker gek' doen om te laten zien dat ze geen alcohol nodig hebben om het gezellig te hebben :')

Zulke mensen verpesten de feestjes altijd :r
Mensen die denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijn :')
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:55:32 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_98960956
Herkenbaar. Ik zit mijzelf dan ook op te naaien met alternatieven (die compleet irrationeel zijn) zoals: dan ga ik wel aan de wiet of neem ik een pilletje, maar dat is geen malse oplossing... Hier zuipen mn kameraden ook flink, en zuip ik op 1 avond 9 halve liter blikken op...

Koppijn kan je reduceren door gigantisch veel water te zuipen. 2 glazen zijn echt niet genoeg als je thuiskomt
pi_98961685
Ik vraag me af of je nog wel in de betreffende vriendengroep past als je niet drinkt. Klinkt heel bot, maar zo zie ik het. Iedereen gaat graag om met mensen die enigszins op dezelfde golflengte zitten en als iedereen dronken is en jij niet, dan geldt dat niet meer. En als de stapavonden draaien om het drinken (wat niet anders kan met zulke hoeveelheden, dat drukt echt een stempel op de sociale omgang) dan vraag ik me af waarom je nog zou willen stappen met die groep. Misschien ben je ze ontgroeid?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:43:43 #20
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_98962455
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze leuk zijn als ze dronken zijn :')
+1
pi_98962468
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef Cactus1 het volgende:

Goede tips.
pi_98962471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:19 schreef Kikvors het volgende:
Ik vraag me af of je nog wel in de betreffende vriendengroep past als je niet drinkt. Klinkt heel bot, maar zo zie ik het. Iedereen gaat graag om met mensen die enigszins op dezelfde golflengte zitten en als iedereen dronken is en jij niet, dan geldt dat niet meer. En als de stapavonden draaien om het drinken (wat niet anders kan met zulke hoeveelheden, dat drukt echt een stempel op de sociale omgang) dan vraag ik me af waarom je nog zou willen stappen met die groep. Misschien ben je ze ontgroeid?
misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?
pi_98962603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:44 schreef drunk_on_shadows het volgende:

[..]

misschien zijn de anderen wel blij met dit initiatief en gaan anderen hierdoor ook minderen?
Ook mogelijk. Misschien lopen meer vrienden rond met dit gevoel, maar blijven ze allemaal zuipen, omdat ze anders bang zijn niet geaccepteerd te worden.
pi_98963529
thanks voor de reacties.. dat van in stapjes stoppen en 1 drankje per uur is echt een goede tip!

Dat ik flink ga minderen staat vast!
pi_98963877
22 bier op een hele week valt toch wel mee.. en een kater hoort gewoon bij een goeie stapavond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')