abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2011 @ 14:06:49 #226
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104717679
altijd lekker hoor, een delletje tussen door, moet je ook eens proberen :)

Kijk, baat het niet , dan schaad het zeker niet. Je moet spullen de kans geven om te drogen en daarbij, onderschat het niet hoevaak mensen met hun vette klauwen toch nog ff aan het voelen zijn op het stuk dat ze daarna moet gaan schilderen...

maar ff over dat texen....

wat gebeurt er als ik WEL ga voorstrijken en daarna tex erop
wat gebeurt er als NIET ga voorstrijken en daarna tex erop.

tex direct uit de emmer van sigma.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104731777
Op plekken met (te) veel voorstrijk, hecht de latex niet aan de muur. Dat blijven dan lichtere, glimmende plekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 23-11-2011 22:35:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105077621
hele stomme vraag misschien, maar, moet je latex nou wel of niet verdunnen, en hoeveel dan?

Wij gaan muren schilderen waar al latex in viezig creme op zit op glasvliesbehang...

Er zitten ook houten schrootjes tussen, en natuurlijk kozijnen enzo. Moet je terpentineverf dan ook verdunnen? Ik gebruik meestal zijdeglans trouwens omdat ik hoogglans niet zo mooi vind...

/noob
Kwak
pi_105077912
Als je gaat latexen over een bestande latexlaag, NIET verdunnen. Even aangenomen dat je kwalitatief goede latex neemt die in één keer dekt. Dat laatste is ook afhankelijk van de kleuren (oud en nieuw).

Terpetineverf in principe niet verdunnen, maar kijk even wat er op de verfpot staat over het gebruik.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105077989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 22:59 schreef blomke het volgende:
Als je gaat latexen over een bestande latexlaag, NIET verdunnen. Even aangenomen dat je kwalitatief goede latex neemt die in één keer dekt. Dat laatste is ook afhankelijk van de kleuren (oud en nieuw).

Terpetineverf in principe niet verdunnen, maar kijk even wat er op de verfpot staat over het gebruik.
thanks!

't is wit en beige/lichtgroenigblauwiggrijzig over vergeeld crème. Ik raakte de weg een beetje kwijt tussen de tips in dit topic dus ik denk ik vraag t maar gewoon...
Kwak
pi_105078177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 23:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

thanks!

't is wit en beige/lichtgroenigblauwiggrijzig over vergeeld crème. Ik raakte de weg een beetje kwijt tussen de tips in dit topic dus ik denk ik vraag t maar gewoon...
Wel een evt. vette of vuile laag grondig ontvetten met St Marc.
pi_105087287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 22:59 schreef blomke het volgende:

Ik persoonlijk doe het op de volgende manier ( en veel schilders, sorry blomke ):
- Op een emmer merk tex van 10 liter doen we er ongeveer 0,2 liter water bij. Dan is het veel fijner werken met tex.
- Terpetinegedragen verf een kleine hoeveelheid in een werkpotje doen, en daar een dop vol terpetine bij doen. Dan vloeit de verf veel beter. Let er wel op dat je de verf in het werkpotje helemaal opmaakt, en niet terug doet in het originele blik, anders zit er dadelijk meer verf als terpetine in het blik.

St. Marc tip van blomke wel volgen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:47:38 #233
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_105088845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 09:53 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ik persoonlijk doe het op de volgende manier ( en veel schilders, sorry blomke ):
- Op een emmer merk tex van 10 liter doen we er ongeveer 0,2 liter water bij. Dan is het veel fijner werken met tex.
- Terpetinegedragen verf een kleine hoeveelheid in een werkpotje doen, en daar een dop vol terpetine bij doen. Dan vloeit de verf veel beter. Let er wel op dat je de verf in het werkpotje helemaal opmaakt, en niet terug doet in het originele blik, anders zit er dadelijk meer verf als terpetine in het blik.

St. Marc tip van blomke wel volgen.
Meer verf dan terpetine in het blik? Is dat niet juist wat je wilt :P
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 2 december 2011 @ 12:03:09 #234
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_105091172
Hehehe, ben dus niet de enige die braaf een dopje terpentine in de verfbak mikt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_105105084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:47 schreef Lips het volgende:

[..]

Meer verf dan terpetine in het blik? Is dat niet juist wat je wilt :P
Ben af en toe de weg kwijt door de vele verfdampen en oplosmiddelen die door mijn bovenkamer zweven... 6.gif
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:32:11 #236
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_105113762
Hmmm, schilder hier heb ik nog geen terpetine bij de verf zien mikken.
Zijn resultaat is wel mooi strak.

Heeft hier trouwens iemand ervaring met verf van Veveo?
pi_105115719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:32 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, schilder hier heb ik nog geen terpetine bij de verf zien mikken.
Zijn resultaat is wel mooi strak.

Heeft hier trouwens iemand ervaring met verf van Veveo?
Misschien dat jouw schilder werkt met verf op waterbasis? 6.gif
( Als de verf goed op temperatuur is, vloeit ie ook goed.)

Veveo is ook een a-merk verf, maar minder bekent als sigma en sikkens.
Ik persoonlijk heb hele woonwijken geschilderd met veveo.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:07:00 #238
36431 bleiblei
pi_105115862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:04 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Misschien dat jouw schilder werkt met verf op waterbasis? [ afbeelding ]
( Als de verf goed op temperatuur is, vloeit ie ook goed.)

Veveo is ook een a-merk verf, maar minder bekent als sigma en sikkens.
Ik persoonlijk heb hele woonwijken geschilderd met veveo.
Als ik zo ruik is het niet bepaald op waterbasis ;) .
Het meurt hier als de tyfus naar terpetine :P .
Schilder beweert overigens dat veveo beter is dan spul van de grotere fabrieken.
Denk zelf dat ie het voornamelijk fijner vindt dan sigma en sikkens :P .

Veveo urethan coat 4S om precies te zijn.
Maareh, Bob, weet je een plek in de buurt waar je dat als particulier kan krijgen?
Is wel handig om kleine dingetjes zelf bij te kunnen werken met dezelfde verf.
pi_105116026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als ik zo ruik is het niet bepaald op waterbasis ;) .
Het meurt hier als de tyfus naar terpetine :P .
Schilder beweert overigens dat veveo beter is dan spul van de grotere fabrieken.
Denk zelf dat ie het voornamelijk fijner vindt dan sigma en sikkens :P .
Iedere schilder heeft natuurlijk zo z'n eigen merk.
Ben persoonlijk fan van Sikkens.

Dat het meurt naar terpetine, kan of betekenen dat de verf rijk is aan oplosmiddelen, of dat er een scheut terpetine bij zit.

http://www.veveo.nl/ kan je meer info vinden.

Edit:
Veveo kan je kopen bij Husan op de Croy.
Weet niet of jij daar als particulier daar terecht kan, maar ik kan er wel terecht, dus wil best een keer met je meerijden.
Elke schilder kan bij de groothandel a contant verf halen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:12:14 #240
36431 bleiblei
pi_105116177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:09 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Iedere schilder heeft natuurlijk zo z'n eigen merk.
Ben persoonlijk fan van Sikkens.

Dat het meurt naar terpetine, kan of betekenen dat de verf rijk is aan oplosmiddelen, of dat er een scheut terpetine bij zit.

http://www.veveo.nl/ kan je meer info vinden.
Zie edit :P .
Ik denk dat het voornamelijk de grondverf is die zo stinkt. Die is weer van sudwest.
Maareh, waarom vind je Sikkens fijn? Droogt die snel? Vloeit die mooi uit?

Bij Husan ben ik vandaag idd. geweest om ff een blik verf te halen, leek alleen niet echt op een bedrijf waar je als particulier kan halen. Als je mee zou willen gaan een keer zou tof zijn!
pi_105116441
Kon je er niet terecht, of ben je met de schilder meegeweest?

Die grondverf van Sudwest, is dat de allgrund?
Want dan is dat een goeie keuze geweest.

Ik persoonlijk vind sigma een marketing merk ( in handen van een investeringsmaatschap ), Sikkens voelt en schildert net wat fijner, is net wat dikker als sigma. Maar dat zal wel persoonlijk zijn.
pi_105116488
Maar wil altijd meerijden.
Ik ga zondag naar mijn moeder, voor sinterklaas voor mijn dochters, kijk ik meteen of ik lego mee kan nemen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:21:27 #243
36431 bleiblei
pi_105116676
Schilder had gebeld, ik ben gaan halen. Kon de schilder mooi door verven ;) .
Ging ook op de rekening van de schilder, dus heb ook geen flauw idee wat dat blik verf gekost heeft.

Grondverf is inderdaad allgrund. "Grappige" is wel dat we vandaag geconstateerd hebben dat bij 2 keer gronden de porieen van het hout (okoume multiplex) open gaan staan, en je met 1 dikke laag grond mooier geresultaat hebt dan dus bij 2 dunne lagen.

Haha, doe qua lego maar rustig aan. Met de schilder, feestdagen en grondaankoop is het saldo beetje bottom low -O- . Of de staatsloterij moet mee werken 31 december (al moet ik dan eerst een lot kopen :') ).
pi_105117048
Op online verfwinkels doet 2,5 liter urethancoat 4s 2,5 liter wit rond de 100 euro.

Ik laat het wel weten als ik de lego heb een zondag, kan je altjd vrijblijvend kijken ( en bij interesse leg ik het opzij ).

Maar als met 2 dunne grondverf de porieen van het hout opengaan staan, en bij 1 dikkere laag niet, heb je dan geen kans dat bij 1 dikke laag grond en een laag lak dan de porieen niet open gaan staan. Snappie hem?

Ik ken persoonlijk okoume mutliplex helemaal niet, dus kan er niets zinnigs over zeggen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:30:20 #245
36431 bleiblei
pi_105117241
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:27 schreef bobenjanneke het volgende:
Op online verfwinkels doet 2,5 liter urethancoat 4s 2,5 liter wit rond de 100 euro.

Ik laat het wel weten als ik de lego heb een zondag, kan je altjd vrijblijvend kijken ( en bij interesse leg ik het opzij ).

Maar als met 2 dunne grondverf de porieen van het hout opengaan staan, en bij 1 dikkere laag niet, heb je dan geen kans dat bij 1 dikke laag grond en een laag lak dan de porieen niet open gaan staan. Snappie hem?

Ik ken persoonlijk okoume mutliplex helemaal niet, dus kan er niets zinnigs over zeggen.
Naja, het resultaat is bekeken dus op het moment dat de laklaag erop zit en opgedroogd zit.
Dus 2 keer dunne laag grond + laklaag = open porieen
1 keer dikke laag grond + laklaag = mooi strak resultaat.
Dat is ook echt alleen bij het 4mm multiplex. Bij de grenen delen maakt het niet uit.
pi_105117526
Ok, maar heb je met de schilder afspraken gemaakt over de afwerking ( prijs )?
Mocht er onverhoopt ( in noem iets ) 3 x gelakt moeten worden, omdat 1 of 2 x niet voldoet?

( zit ook nu op je andere topic haha )
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:48:11 #247
36431 bleiblei
pi_105118325
Ehm, we hebben een afspraak over aantal handelingen over het geheel. Is geloof ik 3 keer schuren, 1 keer gronden, 2 keer lakken, kitten, etc. (niet in die volgorde natuurlijk).
Maar hij is uitgegaan van 3 dagen werk, we zitten nu op 5 dagen en hij is op 3/4. :P .
pi_105118645
Het is altijd verstandig om een vaste prijsafspraak te maken als je schilderwerkzaamheden laat uitvoeren.
( En als ik het me goed herinner, kan het ook verstandig zijn om voor de volgende schilderbeurt buiten een andere schilder ( moi ) langs te laten komen, als ik me de prijs nog goed herinner...
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:59:18 #249
36431 bleiblei
pi_105118931
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef bobenjanneke het volgende:
Het is altijd verstandig om een vaste prijsafspraak te maken als je schilderwerkzaamheden laat uitvoeren.
( En als ik het me goed herinner, kan het ook verstandig zijn om voor de volgende schilderbeurt buiten een andere schilder ( moi ) langs te laten komen, als ik me de prijs nog goed herinner...
Nou, heb zitten rekenen.
1500 euro incl. btw.
Klonk veel, maar uitgaande van uurloon van 50 euro per uur en wetende dat hij er 3 potten grondverf a 50 euro per blik, 4 blikken lak a +/- 70 euro per blik en stapels schuurpapier , kit en plamuur doorheen geragd heeft. Nah, bij nader inszien denk ik dat wij aan de goeie kant zitten. We hebben ook al aangegeven dattie maar een nieuwe offerte moet maken en we gaan kijken hoe we daar uit komen. Hij is nu dubbel zolang bezig als ie zelf dacht. Dus tja. Nog geen minpuntje voor onze wit-skieldeur.

Al laat ik je zeker langs komen volgende keer.
Mag je gewoon mijn festool schuurmachines gebruiken :P .
We zitten trouwens met de trap hier. Dat is het volgende object dat we willen gaan doen.
We hebben alleen geen flauw idee wat een goeie kleur voor het ding is. SQ vind wit niet okee, trap is nu (ontzettend slecht) zwart geschilderd wat ook niet mooi is. Olivier stelde bruingrijs voor. Al is dat wel een vrij aparte kleur voor een trap... Kortom, we weten het niet.

Zijn hier mensen met tips voor de volgende trap??

[ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 02-12-2011 23:05:24 ]
pi_105119692
Ik dacht dat jullie voor het volledige schilderwerk buiten een keer een bedrag van 6k hadden laten vallen.
Als jullie schilder 50 per uur vraagt incl. mag hij heel goed schilderwerk afleveren ( maar jullie waren ook zeer dik tevreden ), de meeste zzpers zitten rond de 35 incl.

Maar 1500 is voor het materiaal en werk e.d. een zeer nette prijs.

Heb zelf laatst een trap gedaan,
De treden en stukje onderkant trede in antraciet, de stootborden en zijkanten in 9010 half recept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')