thanks!quote:Op donderdag 1 december 2011 22:59 schreef blomke het volgende:
Als je gaat latexen over een bestande latexlaag, NIET verdunnen. Even aangenomen dat je kwalitatief goede latex neemt die in één keer dekt. Dat laatste is ook afhankelijk van de kleuren (oud en nieuw).
Terpetineverf in principe niet verdunnen, maar kijk even wat er op de verfpot staat over het gebruik.
Wel een evt. vette of vuile laag grondig ontvetten met St Marc.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks!
't is wit en beige/lichtgroenigblauwiggrijzig over vergeeld crème. Ik raakte de weg een beetje kwijt tussen de tips in dit topic dus ik denk ik vraag t maar gewoon...
Ik persoonlijk doe het op de volgende manier ( en veel schilders, sorry blomke ):quote:Op donderdag 1 december 2011 22:59 schreef blomke het volgende:
Als je gaat latexen over een bestande latexlaag, NIET verdunnen. Even aangenomen dat je kwalitatief goede latex neemt die in één keer dekt. Dat laatste is ook afhankelijk van de kleuren (oud en nieuw).
Terpetineverf in principe niet verdunnen, maar kijk even wat er op de verfpot staat over het gebruik.
Meer verf dan terpetine in het blik? Is dat niet juist wat je wiltquote:Op vrijdag 2 december 2011 09:53 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik persoonlijk doe het op de volgende manier ( en veel schilders, sorry blomke ):
- Op een emmer merk tex van 10 liter doen we er ongeveer 0,2 liter water bij. Dan is het veel fijner werken met tex.
- Terpetinegedragen verf een kleine hoeveelheid in een werkpotje doen, en daar een dop vol terpetine bij doen. Dan vloeit de verf veel beter. Let er wel op dat je de verf in het werkpotje helemaal opmaakt, en niet terug doet in het originele blik, anders zit er dadelijk meer verf als terpetine in het blik.
St. Marc tip van blomke wel volgen.
Ben af en toe de weg kwijt door de vele verfdampen en oplosmiddelen die door mijn bovenkamer zweven...quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:47 schreef Lips het volgende:
[..]
Meer verf dan terpetine in het blik? Is dat niet juist wat je wilt
Misschien dat jouw schilder werkt met verf op waterbasis?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:32 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, schilder hier heb ik nog geen terpetine bij de verf zien mikken.
Zijn resultaat is wel mooi strak.
Heeft hier trouwens iemand ervaring met verf van Veveo?
Als ik zo ruik is het niet bepaald op waterbasisquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:04 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Misschien dat jouw schilder werkt met verf op waterbasis? [ afbeelding ]
( Als de verf goed op temperatuur is, vloeit ie ook goed.)
Veveo is ook een a-merk verf, maar minder bekent als sigma en sikkens.
Ik persoonlijk heb hele woonwijken geschilderd met veveo.
Iedere schilder heeft natuurlijk zo z'n eigen merk.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ik zo ruik is het niet bepaald op waterbasis.
Het meurt hier als de tyfus naar terpetine.
Schilder beweert overigens dat veveo beter is dan spul van de grotere fabrieken.
Denk zelf dat ie het voornamelijk fijner vindt dan sigma en sikkens.
Zie editquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:09 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Iedere schilder heeft natuurlijk zo z'n eigen merk.
Ben persoonlijk fan van Sikkens.
Dat het meurt naar terpetine, kan of betekenen dat de verf rijk is aan oplosmiddelen, of dat er een scheut terpetine bij zit.
http://www.veveo.nl/ kan je meer info vinden.
Naja, het resultaat is bekeken dus op het moment dat de laklaag erop zit en opgedroogd zit.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:27 schreef bobenjanneke het volgende:
Op online verfwinkels doet 2,5 liter urethancoat 4s 2,5 liter wit rond de 100 euro.
Ik laat het wel weten als ik de lego heb een zondag, kan je altjd vrijblijvend kijken ( en bij interesse leg ik het opzij ).
Maar als met 2 dunne grondverf de porieen van het hout opengaan staan, en bij 1 dikkere laag niet, heb je dan geen kans dat bij 1 dikke laag grond en een laag lak dan de porieen niet open gaan staan. Snappie hem?
Ik ken persoonlijk okoume mutliplex helemaal niet, dus kan er niets zinnigs over zeggen.
Nou, heb zitten rekenen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef bobenjanneke het volgende:
Het is altijd verstandig om een vaste prijsafspraak te maken als je schilderwerkzaamheden laat uitvoeren.
( En als ik het me goed herinner, kan het ook verstandig zijn om voor de volgende schilderbeurt buiten een andere schilder ( moi ) langs te laten komen, als ik me de prijs nog goed herinner...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |