De saladeversie? Heb je 'm opnieuw ingevroren? Het is toch een "bliktonijnversie" die je nog wel zelf aan moet maken? Net als een blikje tonijn?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik de verpakking die in de vriezer ligt open maak, maak ik wel even een foto van de "tonijn", dit is al de saladeversie.
Ja klopt, maar op dat broodje is het zo te zien al iets mee gedaan. Zo komt hij namelijk niet uit de verpakkingquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:54 schreef RobinOok het volgende:
[..]
De saladeversie? Heb je 'm opnieuw ingevroren? Het is toch een "bliktonijnversie" die je nog wel zelf aan moet maken? Net als een blikje tonijn?
Kijk, die zocht ik gisterenquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:53 schreef RobinOok het volgende:
Yup, al is "recept" een te groot woord. ;-)
[ link | afbeelding ]
Zelf tofu puffs maken
Oh, op die fiets! Ja, ik had het aangemaakt met mayo, verse koriander, lente-ui, paar drupjes worcestersauce, sprietsje citroensap, peper en zout. Uiteraard.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja klopt, maar op dat broodje is het zo te zien al iets mee gedaan. Zo komt hij namelijk niet uit de verpakking
Ik had er hier laatst een die in het midden van het blok na het ontdooien nog hard was, was niet fijn... Maarja, toch maar nieuwe gekocht wantquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:53 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, op die fiets! Ja, ik had het aangemaakt met mayo, verse koriander, lente-ui, paar drupjes worcestersauce, sprietsje citroensap, peper en zout. Uiteraard.![]()
Maar mijn tweede versie, toen ik het uit de vriezer haalde en het ontdooid was zag er (als ik het me goed herinner) ook enigzins geschift uit. Misschien was er gewoon iets niet goed gegaan ergens. Ben nu wel benieuwd of jouw onbewerkte tonijn er dan heel anders uitziet.
Je weet dat ze al keeeeiveel verkooppunten in Nederland hebben he?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:12 schreef Niara het volgende:
Ooh vegetarische tonijn! Ik zou ook echt eens naar de vegetarische slager moeten.
Ik heb ook geen friteuse, ik waag een poging in mn wokquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:12 schreef Niara het volgende:
Ooh vegetarische tonijn! Ik zou ook echt eens naar de vegetarische slager moeten.
En hmmm, gefrituurde tofublokes. Pas bij een sushi restaurant gegeten. Jammergenoeg heb ik zelf geen frituese
Oh wow, wist niet dat er al zoveel waren! Ik zal binnenkort eens langsgaan!quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Je weet dat ze al keeeeiveel verkooppunten in Nederland hebben he?
Kijk, hier: http://www.devegetarischeslager.nl/onze-verkooppunten
Ho ho, die bevroren en daarna gefrituurde stukjes tofu, dat worden dus gummi-achtige, luchtig bolletjes. Bij de Japanner frituren ze verse, zachte tofu, in een klein jasje van maizena. Die is zacht als pudding. Dat is wel heel wat anders he?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen friteuse, ik waag een poging in mn wok
Hij gaat ook eerst in de vriezer hoorquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ho ho, die bevroren en daarna gefrituurde stukjes tofu, dat worden dus gummi-achtige, luchtig bolletjes. Bij de Japanner frituren ze verse, zachte tofu, in een klein jasje van maizena. Die is zacht als pudding. Dat is wel heel wat anders he?
[ link | afbeelding ]
Agedashi tofu
Stuk moeilijker ook om te maken.
Als een kaassoufle al 5x gelukt is in mn koekenpan, gaat dit ook lukken. Het ziet er gewoon te lekker uitquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:59 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die ontdooide, gefrituurde tofu komen niet zo nauw, kan ook in een koekenpan inderdaad.
Ik had vegetarische gehaktballen van de Vegaslager en die vond ik helemaal niet lekker.. Heel droog net een groenteschijf en qua smaak ook raar..quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:12 schreef Niara het volgende:
En hmmm, gefrituurde tofublokes. Pas bij een sushi restaurant gegeten. Jammergenoeg heb ik zelf geen frituese
Ah verkeerde keuze dusquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:57 schreef RobinOok het volgende:
Ah, net een echte gehaktbal dus. Daarover zijn de meningen ook altijd zo verdeeld!
De lupinebitterballen zijn goddelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:07 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik zou het zeker nog niet opgeven, de producten van de vegetarische slager zijn allemaal heel verschillend van samenstelling en smaak. Ik geloof dat hun kipstukjes het beroemdst zijn. Die heb ik in de vriezer, maar nog steeds niet aan toegekomen die uit te testen.
kip was goed te doenquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:07 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik zou het zeker nog niet opgeven, de producten van de vegetarische slager zijn allemaal heel verschillend van samenstelling en smaak. Ik geloof dat hun kipstukjes het beroemdst zijn. Die heb ik in de vriezer, maar nog steeds niet aan toegekomen die uit te testen.
Ja, dit was gewoon zo uit de verpakking. Ach, het ging amper uit de verpakking. Liggen nu wat blokjes in de vriezer, eens kijken of ik morgen de puffs kan maken die RobinOok gepost heeft.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Is dat dat lillende puddingspul? Dat bestelde ik eens bij een Japanner, zo'n ordinair sushikrot. Niet te vreten vond ik het. Was wel lekker gepaneerd en zo maar de binnenkant was een soort pudding meets gelatine meets klei meets gips
Lekker man!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Is dat dat lillende puddingspul? Dat bestelde ik eens bij een Japanner, zo'n ordinair sushikrot. Niet te vreten vond ik het. Was wel lekker gepaneerd en zo maar de binnenkant was een soort pudding meets gelatine meets klei meets gips
Het is wel echt heel lastig spul zeg, valt zo uit elkaar zo zachtquote:
Mooi zo! Volgende keer silken tofu salade mee maken dan!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:55 schreef douche-eendje het volgende:
Er liggen wat blokjes silken tofu nu in de vriezer.... En ik heb wat zo van dat spul opgegeten. Mijn hemelWat is dat lekker!
Daar vind ik dan juist weer geen zak aan. Doe mij dan maar gewoon kip of zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik vind tofu alleen lekker als het goed gekruid is in heel kleine blokjes door een gerecht waar normaal kipblokjes in gaan.
Ik vind het waardeloos. En het is prijzig.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:12 schreef jojomen4 het volgende:
Gisteren wezen eten bij Betty's in Amsterdam. Dikke aanrader voor iedereen die van vegetarisch / biologisch eten houd.
Ik heb ze laatst ook weer gehad. Men vind het op echt kip lijken. Geen idee, want nooit gegetenquote:Edit: vorige week "kipstukjes" van de vegetarische slager (te koop door heel Nederland bij verschillende supermarkten) gegeten. Jeetje, dat was me ook een partij lekker. Voor het eerst in 2 jaar dat ik m'n "snijtanden" nodig heb. Heerlijk!
Ow.. ik ben benieuwd waar jij lekker vegetarisch gaat uiteten. Tips?quote:Op zondag 20 mei 2012 17:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik vind het waardeloos. En het is prijzig.
[..]
Ik heb ze laatst ook weer gehad. Men vind het op echt kip lijken. Geen idee, want nooit gegeten
Maar ik vind het niet zo lekker, maar top als anderen ipv echt kip dat van de vegaslager zouden eten.
Als ik gewoon eten wil dan vind ik De Bolhoed wel goed. maar dat is gewoon als ik eten nodig heb. Niet echt culinair.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:21 schreef jojomen4 het volgende:
Ow.. ik ben benieuwd waar jij lekker vegetarisch gaat uiteten. Tips?
Geen trassi in de ketjap? Doen ze in die surinaamse altijd dacht ik..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:26 schreef RandomMoron het volgende:
ik had van een klant een ketjap saus gekregen waar al stukjes ui en knoflook enzo in zitten, meegenomen uit Suriname.
Die is zooo lekker!! ik marineer er mijn tofu in, even snel wokken en het carameliseert heel snel, supermooie bruine kleur daardoor en zooo lekker![]()
als ik zin heb doe ik daar meestal nog wat gemberpoeder bij en wat sesamolie..
Ok, thanks.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als ik gewoon eten wil dan vind ik De Bolhoed wel goed. maar dat is gewoon als ik eten nodig heb. Niet echt culinair.
Verder bij vegetarische chinees de Oude Plek of Soy in Utrecht. De Eetstee in Amersfoort vind ik het beste qua vegetarisch/culinair. Maar voor de rest valt NL gewoon tegen.
Als je in New York bent geweest valt alles in NL gewoon tegen qua vegarestaurants.
Maar ik hoop binnen 2 a 3 jaar een eigen 100% plantaardig restaurant in Amsterdam te openen. Met een hoog culinair gehalte. Lekker eten en mooie presentatie, vooroordeelbrekend en verre van alternatief
Ik wil best een keer komen keuren dan hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als ik gewoon eten wil dan vind ik De Bolhoed wel goed. maar dat is gewoon als ik eten nodig heb. Niet echt culinair.
Verder bij vegetarische chinees de Oude Plek of Soy in Utrecht. De Eetstee in Amersfoort vind ik het beste qua vegetarisch/culinair. Maar voor de rest valt NL gewoon tegen.
Als je in New York bent geweest valt alles in NL gewoon tegen qua vegarestaurants.
Maar ik hoop binnen 2 a 3 jaar een eigen 100% plantaardig restaurant in Amsterdam te openen. Met een hoog culinair gehalte. Lekker eten en mooie presentatie, vooroordeelbrekend en verre van alternatief
Ik ga bij voorkeur - als veganist - liever naar een goed kwaliteitsrestaurant, omdat de koks het daar eerder als een uitdaging zien (het is anders dan wat ze dagelijks over de vloer hebben).quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:52 schreef douche-eendje het volgende:
Ik wil best een keer komen keuren dan hoor![]()
Ik weet hier in de omgeving nu een kleine selectie restaurantjes waar ik als vegetariër lekker kan eten, 1 heeft verse seizoenvegaburgers en die zijn toch een partij lekker.
Waar ik wel moe van kan worden nu is al dat geitenkaas bij het kopje vega op de menukaart. Het is op een enkeling na allemaal hetzelfde en zo gigantisch inspiratieloosAls ik uit eten ga wil ik het gevoel hebben dat de kok er moeite voor heeft gedaan, niet dat ik het zelf ook thuis had kunnen maken voor een fractie van de prijs.
Als het open is spam ik het natuurlijk op Fok!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:21 schreef jojomen4 het volgende:
Wanneer je geopend bent hoor ik het graag.Succes!
Als vegetariër merk je ook echt wel het verschil tussen een goed kwaliteitsrestaurant en een doorsnee restaurant. Vorige week was ik in een restaurantje hier in de stad die voortkomt uit een slagersfamilie, niet de eerste keus die ik zou maken... maar etentje met het werk. Maar de huisgemaakte, biologische kaas-groentenburger was dermate goed van smaak dat ik er zeker nog wel een keer voor terugga!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:29 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik ga bij voorkeur - als veganist - liever naar een goed kwaliteitsrestaurant, omdat de koks het daar eerder als een uitdaging zien (het is anders dan wat ze dagelijks over de vloer hebben).
Ik kan vaak juist zeer slecht eten bij de vegetarische restaurants, omdat je daar als veganist een beetje datzelfde hebt. Altijd het standaard hapje voor de veganist daar. Maar datzelfde hebben vegetariers weer met de standaard gerechten op de kaarten bij de gewone restaurants.
Niet-vegetarische restaurants kunnen wel degelijk goede vegetarische (of veganistische) gerechten serveren. Vaak kun je het wel al een beetje aan de kaart zien. Als de salade geitenkaas en een tortilla de enige opties zijn, dan zegt dat veel over de creativiteit en inventiviteit (of beter het gebrek aan). Dan kan ik me niet voorstellen dat de vlees- en visgerechten wel spannend zijn. Het helpt vaak ook wel op speciale wensen van tevoren door te geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:29 schreef TechXP het volgende:
Ik ga bij voorkeur - als veganist - liever naar een goed kwaliteitsrestaurant, omdat de koks het daar eerder als een uitdaging zien (het is anders dan wat ze dagelijks over de vloer hebben).
Ik kan vaak juist zeer slecht eten bij de vegetarische restaurants, omdat je daar als veganist een beetje datzelfde hebt. Altijd het standaard hapje voor de veganist daar. Maar datzelfde hebben vegetariers weer met de standaard gerechten op de kaarten bij de gewone restaurants.
Van de acu herinner ik mij vooral een zeer vieze wc. Ik ben niet zo fan van kraakcafés. Maar voor een voedzame maaltijd wel te doen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:53 schreef Vork het volgende:
In Utrecht heb ik meerdere malen prima gegeten bij Acu. Ok, het is een beetje een kraakhol, maar qua prijs/kwaliteit verhouding zeer gunstig èn veganistisch.
Ik eet niet van de wcquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:39 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van de acu herinner ik mij vooral een zeer vieze wc. Ik ben niet zo fan van kraakcafés. Maar voor een voedzame maaltijd wel te doen.
Berlijn is trouwens ook een walhalla voor vegetariers/veganisten.
haha.. zou ik ook niet aanbevelenquote:
lucky you. Veel plezier.quote:En dat van Berlijn weet ik, sterker nog zondag a.s. ga ik er weer heen
hmm, staat niet op de fles, dat wist ik helemaal nietquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
Geen trassi in de ketjap? Doen ze in die surinaamse altijd dacht ik..
Die zag ik laatst ook liggen, ga ik die ook maar eens proberen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:09 schreef douche-eendje het volgende:
Kooktip!
[ afbeelding ]
Ben weer wat aan het experimenteren met producten van de vegetarische slager... balletjes met smaak
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is nou het vegetarisch summum?
De standaard , op de kaart staande, daar moet ook gewoon een verschil in zitten.
Moet eerlijk zeggen dat ik de vegetarische gerechten smaakvoller ga vinden dan de vleesgerechten, terwijl ik een echte carnivoor ben.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:40 schreef Isegrim het volgende:
Afgelopen week de 'kipstukjes' van de Vegetarische Slager (http://www.devegetarischeslager.nl/) geprobeerd. Ik moet zeggen, vleesvervangers zijn er wel beter op geworden sinds ik vegetariër was. Met dit spul kun je makkelijk iemand voor de gek houden.
We hadden ze verwerkt in een curry (kip tikka masala, zelfgemaakt).
Dit is écht erg lekker !quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb ze gekochten ik ga deze week nog kip kerrie maken, even kijken hoe dat
smaakt, de spekkies hadden ze ook maar het is niet echt weer voor stampot en
alles is wel ingevroren maar voordat ik thuis ben niet meer, maar gekoeld is het
nog 5 dagen houdbaar, nou... dan is het wel op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |