quote:
Op vrijdag 1 juli 2011 15:23 schreef 100% Tukker het volgende:[..]
Je kan prima friet eten hoor, maar natuurlijk wel met mate...
Een béétje gezond eten en 3x per week een half uur tot een uur hardlopen doet wonderen. Dat is geen radicale lifstyle-verandering of zo...
Dus ja, het ís voor 99% vrij makkelijk.
Ik sport 4 keer in de week, eerst een kwartier buikspieroefeningen, 100 normale sit ups, 50 zijwaardse sit ups en dan nog eens 50 3 stappen situps ( benen omoog tenen raken, handen over de knie en handen zijwaards houden en richting tenen )
Daarna 3 kwartier tot een uur cardio. ( fiets, roeien of steppen)
Een keer friet eten ( of iets anders vets) staat voor mij gelijk aan een 2 tot 3 keer sporten om het er weer af te krijgen.
Samen met mijn trainer heb ik een "dieet" opgesteld, anders heeft trainen voor mij geen nut.
's ochtends ontbijt (2 bruine boterhammen met een licht beleg)
10.00 uur tussendoortje in de vorm van fruit
's middags ( 2 bruine boterhammen met een licht beleg)
15.00 uur een ontbijtkoekje of yoghurt.
's avonds, "gewoon" avondeten, pasta/aardappelen/rijst met magervlees en groenten of een maaltijdsalade.
Dit doe ik nu ruim 2 maanden en ik ben 5 kilo afgevallen, het gaat traag maar dat is juist goed, als het trager gaat is er ook meer kans dat het er af blijft en dat je niet het jojo- effect krijgt.
Hoop dus over 2 maanden onder de 60 kilo te zitten en dan zal ik alsnog moeten blijven sporten maar dan kan ik weer af en toe een frietje of iets dergelijks eten en op gewicht blijven.
Dus ja, het is echt wel een hele omschakeling in levensstijl wat niet altijd makkelijk vol te houden is, zeker niet met dit terrasjes weer en al het lekkers wat te voorschijn komt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."