SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For great justice!
Dat is het probleem niet, wel de kinderachtige droeftoeters die achter elke hype moeten aanlopen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef stbabylon het volgende:
Niks, het niet kunnen handlen van die acties een heleboel
Hypes zoals "bier" en "ademen"?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, wel de kinderachtige droeftoeters die achter elke hype moeten aanlopen.
Dat is wel lekker ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bijna Sonnema-Cola in de 1ste klas in de trein
Kommop dino je kan etquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, wel de kinderachtige droeftoeters die achter elke hype moeten aanlopen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
[..]
Verder vind ik alcohol in de trein drinken heel fout en zou ik het zelf nooit doen.
ik vind de reacties wel leuk als je een blikje bier opentrekt en wijdbeens gaat zitten met een petje op...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
Verder vind ik alcohol in de trein drinken heel fout en zou ik het zelf nooit doen.
Ik heb wel eens met een krat bier in de trein gezeten (afscheidskado van het project, ze snapten mij daar), ja, hallo, dan is het weekend, dan sla ik er wel één losquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is wel lekker ja.
Lelijk klotefont is het.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef Samzz het volgende:
Ik vind dat Comic Sans wel wat hebben eigenlijk
+1quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
Totaal geen problemen mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is wel lekker ja.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:22 schreef rival het volgende:
[..]
+1
het is ook meestal een bepaald soort man die op het station met het halve liter blikje staat
Waarom is dat fout?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:20 schreef Kluts het volgende:
Het is ook een bepaald type die met het ov gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:22 schreef rival het volgende:
[..]
+1
het is ook meestal een bepaald soort man die op het station met het halve liter blikje staat
Ik was nog studentquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is ook een bepaald type die met het ov gaat.
En dat doe je om de reacties omdat je geinteresseerd bent in psychologie of omdat je actuer bent......... of omdat je zo bent?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
ik vind de reacties wel leuk als je een blikje bier opentrekt en wijdbeens gaat zitten met een petje op...
Oh, ieder moet het voor zich weten, alleen ik zou het zelf dus nooit doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met een krat bier in de trein gezeten (afscheidskado van het project, ze snapten mij daar), ja, hallo, dan is het weekend, dan sla ik er wel één los
Intrigerend te zien wat er dan gebeurd in zo'n trein qua groepsproces.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dat doe je om de reacties omdat je geinteresseerd bent in psychologie of omdat je actuer bent......... of omdat je zo bent?
nou kijk... eigenlijk lekker toch.. je weekend alvast beginnen....quote:
Wat maakt het uit, een dagje Comic Sansquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef Techno het volgende:
[..]
Non-humor en meelopen heeft niets met autisme te maken.
Bij mij was het op een gegeven moment wel aardig standaard samen met een collega op vrijdag. Die andere is ook aardig alcoholist.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dat doe je om de reacties omdat je geinteresseerd bent in psychologie of omdat je actuer bent......... of omdat je zo bent?
Alcohol in de trein vind ik erg tienertour achtig. Maar ik maak me er zelfs ook soms schuldig aan, als ik met de trein ergens heenga om te stappen. Laatste keer kwam de conducteur even kijken en die vond het wel gezellig"Proost heren, laat het u smaken! Ik baal dat ik werk nu
"
Ooit gegeten in Enschede bijquote:
Ik vind het wel leuk, een keer wat anders.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan dan? Leg eens uit?
Acda en de Munnikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Ang3l het volgende:
Ik moet pissen zoals ik jank op de ontrouw der wijven
*rent naar de wc*
Grillmasters zou ik al niet heen gaan vanwege de naam. Mijn god, grillmasters? Really?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ooit gegeten in Enschede bij
- Villa van Heek,
- Grillmasters
- Restaurant wijnhuis Jou en Mij
?
Dan ben je nog wel ff aan het pissen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Ang3l het volgende:
*rent naar de wc*
Nee, geen van allen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ooit gegeten in Enschede bij
- Villa van Heek,
- Grillmasters
- Restaurant wijnhuis Jou en Mij
?
Scholier danquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh ja joh? Op welke universiteit eigenlijk?
Ik heb ook meerdere malen complimentjes gekregen van de conducteur. Maar ik vind het een heel verschil of je onderuitgezakt het 50 cl blik Heineken of zelfs nog erger vanuit het meegebrachte traytje een lauwe Schultenbräu, Export of Schutters drinkt (en luidruchtig bent op de koop toe) of gewoon rustig uit een glas een mooi biertje opdrinkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:24 schreef Ang3l het volgende:
Alcohol in de trein vind ik erg tienertour achtig. Maar ik maak me er zelfs ook soms schuldig aan, als ik met de trein ergens heenga om te stappen. Laatste keer kwam de conducteur even kijken en die vond het wel gezellig"Proost heren, laat het u smaken! Ik baal dat ik werk nu
"
Dat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Grillmasters zou ik al niet heen gaan vanwege de naam. Mijn god, grillmasters? Really?
Waarvoor?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb ook meerdere malen complimentjes gekregen van de conducteur. Maar ik vind het een heel verschil of je onderuitgezakt het 50 cl blik Heineken of zelfs nog erger vanuit het meegebrachte traytje een lauwe Schultenbräu, Export of Schutters drinkt (en luidruchtig bent op de koop toe) of gewoon rustig uit een glas een mooi biertje opdrinkt.
Ik zie mezelf al in het OV mijn mooie Hoegaardenglas tevoorschijn toverenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb ook meerdere malen complimentjes gekregen van de conducteur. Maar ik vind het een heel verschil of je onderuitgezakt het 50 cl blik Heineken of zelfs nog erger vanuit het meegebrachte traytje een lauwe Schultenbräu, Export of Schutters goed biertje drinkt (en luidruchtig bent op de koop toe) of gewoon rustig uit een glas een mooi biertje opdrinkt.
Ik zal nog eens interesse tonen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:27 schreef rival het volgende:
[..]
Scholier dan
Confronterend ventje die je der bent
Schultenbrau!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb ook meerdere malen complimentjes gekregen van de conducteur. Maar ik vind het een heel verschil of je onderuitgezakt het 50 cl blik Heineken of zelfs nog erger vanuit het meegebrachte traytje een lauwe Schultenbräu, Export of Schutters drinkt (en luidruchtig bent op de koop toe) of gewoon rustig uit een glas een mooi biertje opdrinkt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:26 schreef Ang3l het volgende:
*rent naar de wc*
Of zo'n mooi halve literglas voor een Weizener.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zie mezelf al in het OV mijn mooie Hoegaardenglas tevoorschijn toveren
Voor mijn Sladek Hopburst, voor mijn Dubbel & Dwars en mijn Trashy Blonde.quote:
Het is ook meer het gedrag dat er vaak mee gepaard gaat... Meestal zijn de mensen die alcohol drinken in de trein erg luidruchtig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Kan ik dan ook bitterballen bestellen bij de conducteur?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Of zo'n mooi halve literglas voor een Weizener.
Het is echt jammer dat die wandcontactdozen in de eerste klas zijn afgezekerd op 1 A.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:29 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Kan ik dan ook bitterballen bestellen bij de conducteur?
Dat is ook zo, maar als ik een week gewerkt heb en ik loop toevallig langs de to go en heb zin in een biertje...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is ook meer het gedrag dat er vaak mee gepaard gaat... Meestal zijn de mensen die alcohol drinken in de trein erg luidruchtig.
Hey, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
Maar ik vind het een heel verschil of je onderuitgezakt het 50 cl blik drinkt (en luidruchtig bent op de koop toe) of gewoon rustig uit een glas een mooi biertje opdrinkt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:30 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Het is echt jammer dat die wandcontactdozen in de eerste klas zijn afgezekerd op 1 A.
Ik vroeg een keer wat aan een conducteur en toen begon zo'n professionele alcholist ( om 1 uur smiddags al overduidelijk niet aan je eerste halve litertje zitten) zich ertegenaan te bemoeien. Toen ik dat in de kiem wist te smoren lag de conducteur in een stuip.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is ook meer het gedrag dat er vaak mee gepaard gaat... Meestal zijn de mensen die alcohol drinken in de trein erg luidruchtig.
Met een biertap van 2 kilometer lang.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:30 schreef Kluts het volgende:
Beetman en ik zitten straks in Berlijn tijdens het Internationale Bierfestival. Per ongeluk.
Ik lust geen bier, maar hell yeah dat we daarheen gaan. Hilarisch!
Pas maar op, straks wil Q mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Met een biertap van 2 kilometer lang.
Wel eens gedaan met zo'n ongesneden mooi stuk bolbrood met serranoham.quote:
Ja, om je dood te schamen is dat.quote:
In Duitsland mag je dan ook gewoon wel legaal op straat drinken, bekrompen kut-Nederlandquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:34 schreef Ang3l het volgende:
In Berlijn viel het me op hoeveel jongeren daar blikken bier (blikken, niet blikjes) in de metro hebben![]()
En in New Orleans liep iedereen met bier, wijn, cocktails etc over straat of in de streetcar of waar dan ook. Je hebt daar geen open-container law, dus het mag ook gewoon. Bij de deur van iedere kroeg staat een stapel plastic bekers... giet daar ff je drank in en je loopt zo door de stad heen. De bibliotheek in, het OV, stadhuis, winkels.... maakt niet uit, het mag
En dan zijn rokers asociaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:34 schreef Ang3l het volgende:
In Berlijn viel het me op hoeveel jongeren daar blikken bier (blikken, niet blikjes) in de metro hebben![]()
En in New Orleans liep iedereen met bier, wijn, cocktails etc over straat of in de streetcar of waar dan ook. Je hebt daar geen open-container law, dus het mag ook gewoon. Bij de deur van iedere kroeg staat een stapel plastic bekers... giet daar ff je drank in en je loopt zo door de stad heen. De bibliotheek in, het OV, stadhuis, winkels.... maakt niet uit, het mag
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vroeg een keer wat aan een conducteur en toen begon zo'n professionele alcholist ( om 1 uur smiddags al overduidelijk niet aan je eerste halve litertje zitten) zich ertegenaan te bemoeien. Toen ik dat in de kiem wist te smoren lag de conducteur in een stuip.
Verhuizen is de oplossing.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In Duitsland mag je dan ook gewoon wel legaal op straat drinken, bekrompen kut-Nederland
En dan nog een air hebben ook. Mijn collega zei laatst tegen een andere collega over een klant: Och, dat is zo'n MBO-ertje, die snappen dat allemaal niet. En toen dacht ik "helleu, I am in the room! "quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat land waar jij niet op jezelf kan wonen omdat het te duur is? Dat land?
Eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ach, ik waardeer het sowieso wel. Genieten van het leven zeg ik. Mensen zijn zo druk bezig andere mensen voor te schrijven wat ze mogen doen, dat ze vergeten gewoon te genieten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:33 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wel eens gedaan met zo'n ongesneden mooi stuk bolbrood met serranoham.
Maar is niet echt kaas/worst hè.
was laatst op bnn .. de nationale "iets met geld" show....quote:
Precies! Ik heb ook alleen maar HAVO, maar ik kan meer dan de gem. Uni-lulhannes. En betaal al veel langer belasting!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dan nog een air hebben ook. Mijn collega zei laatst tegen een andere collega over een klant: Och, dat is zo'n MBO-ertje, die snappen dat allemaal niet. En toen dacht ik "helleu, I am in the room! "
Terwijl sommige HBO-ers die bij ons rondlopen allesbehalve intelligent en/of ontwikkeld zijn.
Ik heb WO en ben zo dom als het achterend van een varkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dan nog een air hebben ook. Mijn collega zei laatst tegen een andere collega over een klant: Och, dat is zo'n MBO-ertje, die snappen dat allemaal niet. En toen dacht ik "helleu, I am in the room! "
Terwijl sommige HBO-ers die bij ons rondlopen allesbehalve intelligent en/of ontwikkeld zijn.
Had je anders met je zelfmeegenomen frituurpannetje bitterballen gefrituurd dna?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:30 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Het is echt jammer dat die wandcontactdozen in de eerste klas zijn afgezekerd op 1 A.
Omgquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef rival het volgende:
[..]
was laatst op bnn .. de nationale "iets met geld" show....
een meisje die heel veel schuld had, jamaar ik wilde op mezelf dus moet huur betalen en vooral haar studie bracht haar in de schulden.,... vroegen ze hoe lang ze al bezig was met de studie... 6 jaar.
ze zat nog in het eerste jaar
Zulke programma's zijn goed voor de ego.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef rival het volgende:
een meisje die heel veel schuld had, jamaar ik wilde op mezelf dus moet huur betalen en vooral haar studie bracht haar in de schulden.,... vroegen ze hoe lang ze al bezig was met de studie... 6 jaar.
In tegenstelling tot wijven die maar een beetje niet kunnen rijden, neem ik aan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zulke programma's zijn goed voor de ego.
Net zoals dat programma met die wijven die totaal niet kunnen rijden. Dan doe ik het nog best goed.
Jezus.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef rival het volgende:
[..]
Ja, iddquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zulke programma's zijn goed voor de ego.
Net zoals dat programma met die wijven die totaal niet kunnen rijden. Dan doe ik het nog best goed.
Precies! Ik zou alleen mezelf doodrijden, niet een ander.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wijven die maar een beetje niet kunnen rijden, neem ik aan?
Tuurlijk, dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Had je anders met je zelfmeegenomen frituurpannetje bitterballen gefrituurd dna?
Ja, ik heb altijd mijn brave Jopen-glas mee. Doet het altijd. Alhoewel ik graag een Teku-glas wil. Binnenkort met wat snifters in de trein hangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens.
Mag je glas in de trein?
Ja vast wel.... sap van de AH zit ook wel eens in glas
Dat is natuurlijk je reinste onzinquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies! Ik heb ook alleen maar HAVO, maar ik kan meer dan de gem. Uni-lulhannes. En betaal al veel langer belasting!
Een collega van mij zegt altijd ( hij is P&O-adviseur) dat als het af te korten is tot 3 letters het niks kan voorstellen...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jezus.
Ook heb ik heel veel collega's met nutteloze opleidingen zoals MER ed.
Ik heb niet eens een middelbare school diploma.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies! Ik heb ook alleen maar HAVO, maar ik kan meer dan de gem. Uni-lulhannes. En betaal al veel langer belasting!
Daarom vind ik ook dat ze op de uni een stage moeten verplichten. Anders kun je leuk praten over dingen, maar toepassen zit er niet in.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzinweten dat je meer kan dan de gemiddelde uni-lulhannes
Je weet niet eens wat een gemiddelde uni-lulhannes kan
Ben het er wel mee eens dat er genoeg uni-mensen zijn die van de uni afkomen, menen dat ze alles kunnen, maar echt 0,0 praktijk-ervaring hebben en dus loeihard op hun bek gaan. het is gewoon een heel anders oort kennis, veel theoretischer vaak. maar ook dat hangt af van welke opleiding. Een TUE is bv weer heel anders dan Universiteit Rechten of Economie.
In mijn ogen zijn het juist HBO-ers die het vooral heel erg met zichzelf getroffen hebben, die ervaring heb ik een stuk minder met mensen van de Uni.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzinweten dat je meer kan dan de gemiddelde uni-lulhannes
Ben het er wel mee eens dat er genoeg uni-mensen zijn die van de uni afkomen, menen dat ze alles kunnen, maar echt 0,0 praktijk-ervaring hebben en dus loeihard op hun bek gaan. het is gewoon een heel anders oort kennis, veel theoretischer vaak. maar ook dat hangt af van welke opleiding. Een TUE is bv weer heel anders dan Universiteit Rechten of Economie.
Ik zou niet eens een stage voor willen stellen. Half jaar theorie afwisselen met een half jaar werken voor een baas bij een opdracht die daarover gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat ze op de uni een stage moeten verplichten. Anders kun je leuk praten over dingen, maar toepassen zit er niet in.
Technisch gezien niets mis mee, het was voor de Golfoorlog.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef Godtje het volgende:
En laatst was er zo (minder hoog opgeleide) die zei: Dat is uit de jaren 50, van voor de oorlog.
HBO is afgezakt de afgelopen 10 jaar. Dat moet echt weer omhoog. Uni zelfs ook. Te schools en dat gaan ze nog erger maken. Elke josti doet nu een master.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat ze op de uni een stage moeten verplichten. Anders kun je leuk praten over dingen, maar toepassen zit er niet in.
Hell Yeah. Eens leren hoe het in de grote mensen wereld gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:42 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet eens een stage voor willen stellen. Half jaar theorie afwisselen met een half jaar werken voor een baas bij een opdracht die daarover gaat.
Ik heb ook WO en ik ben best slim (al zeg ik t zelf), maar laaaaaaaaaaaaang niet op alle gebieden. En slim is relatief. Want qua algemene kennis ben ik ook zo dom als het blondje zoals ik er uit ziequote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb WO en ben zo dom als het achterend van een varken
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een middelbare school diploma.Van het VWO naar MAVO gegaan en toen MBO gedaan. Dat wel afgemaakt. Ik werk nu al 11 jaar.
Wellicht proberen om weer iets te introduceren als een Master of Engineering tegenover de Master of Science. Zeg maar het oude hts.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar vooral bij alfa-studies. Dan heb je een of andere talenopleiding gedaan en dan kun je niks en je hebt eigenlijk geen idee wat je ermee kunt, behalve lesgeven. Nou, verdiep je eens in een stage, of twee, om je te oriënteren. En als je mazzel hebt kun je gelijk blijven.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wellicht proberen om weer iets te introduceren als een Master of Engineering tegenover de Master of Science. Zeg maar het oude hts.
Ik heb VWO gedaan maar daarna heel bewust voor HEAO gekozen ipv meteen WO.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
de laatste 2 jaar van mijn 4 jarige opleiding heb ik half om half moeten doen zoals jij hier zegt. tijdens mijn eerste stage heb ik meer opgestoken dan in die 2 jaar ervoor... true story.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:42 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet eens een stage voor willen stellen. Half jaar theorie afwisselen met een half jaar werken voor een baas bij een opdracht die daarover gaat.
Je hoeft inderdaad geen algemene ontwikkeling te hebben. Dat ontbreekt heel veel unistudenten. Ze komen er op basis van het vermogen snel te kunnen schakelen en een bepaalde manier van leren goed te kunnen. Dat betekent nog niet dat je er ook maar iets aan hebt in een werksituatie.quote:
Lieve Ang3l, ik werk al 11 jaar in de IT, ik ben heel wat mensen tegen gekomen. Genoeg om een gemiddelde in te schatten. Daarbij heb ik wel zelf een interne opleiding op UNI niveau gedaan en kwam als beste uit de klasquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo lang mensen de mening zijn toegedaan dat een studie voor persoonlijke ontwikkeling is en niet baan gerelateerd dan zal je deze problemen blijven houden. Mensen kunnen studies kiezen waar ze zelf ook wel van weten dat er geen werk in is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar vooral bij alfa-studies. Dan heb je een of andere talenopleiding gedaan en dan kun je niks en je hebt eigenlijk geen idee wat je ermee kunt, behalve lesgeven. Nou, verdiep je eens in een stage, of twee, om je te oriënteren. En als je mazzel hebt kun je gelijk blijven.
Het is dat ik niet zonder mn voorstudie bij de huidige baan had gekomen. Als ik gewoon 4 jaar eerder had mogen begonnen met werken, was ik nu 4 jaar verder in mn carrière. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef rival het volgende:
[..]
de laatste 2 jaar van mijn 4 jarige opleiding heb ik half om half moeten doen zoals jij hier zegt. tijdens mijn eerste stage heb ik meer opgestoken dan in die 2 jaar ervoor... true story.
blijkbaar weten velen dat niet, want ze willen nu toch dat er wordt aangegeven bij de studies hoe groot de kans is dat je hierin een baan kan vindenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:47 schreef Godtje het volgende:
Mensen kunnen studies kiezen waar ze zelf ook wel van weten dat er geen werk in is.
Klopt. Ik ben dan wel niet hoog opgeleid, heb wel een test gedaan vorig jaar waardoor ik weet wat voor niveau ik heb.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb ook WO en ik ben best slim (al zeg ik t zelf), maar laaaaaaaaaaaaang niet op alle gebieden. En slim is relatief. Want qua algemene kennis ben ik ook zo dom als het blondje zoals ik er uit zie![]()
Mijn slimheid zit hem in dingen heel snel oppakken maar totaal niet in feitjeskennis. Dat snel oppakken was op school heel handig, want ik heb alle opleidingeen verkort gedaan en in denk in m'n hele schoolcarriere maar 2 herkansingen hoeven doen en een dik cijfer gemiddeld gehaald.
Maar dat zegt verder niets over de algemene opvatting slim of dom. je moet mij bv echt geen Triviant laten spelenHeeft ook met interesse/desinteresse te maken. Ikw eet zeker dat ALS ik vaker het nieuws zou kijken en een encyclopedie open zou doen... dta het dan wel zou lukken. het boeit me echter gewoon niet zo.
Ik heb dat andersom. Toen ik vanuit HBO naar WO ging waren het de "purebreeds" (meteen WO dus) die erg op je neerkeken. En dat terwijl HBO een keuze was. Ik heb VWO dus ik kon makkelijk meteen WO doen. Was een bewuste keuze. En qua tijd heb ik er nog maar 5,5 jaar in totaal (HBO + WO) over gedaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn het juist HBO-ers die het vooral heel erg met zichzelf getroffen hebben, die ervaring heb ik een stuk minder met mensen van de Uni.
Uni en HBO krijgt ladingen geld voor elke afgestudeerde. En het niveau van HAVO/VWO is ook door geld al jaren enorm aan het zakken. Heb het zelf gemerkt met de VWO op de VAVO, dat was dezelfde stof als ooit op de HAVO.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
HBO is afgezakt de afgelopen 10 jaar. Dat moet echt weer omhoog. Uni zelfs ook. Te schools en dat gaan ze nog erger maken. Elke josti doet nu een master.
Zelf heb ik sowieso meer geleerd buiten mijn opleiding dan er echt binnen. Ik ben niet zo geschikt voor schoolse opleiding, ik leer dingen als ík er zin in heb en ik leg het weer weg als ik er geen zin meer in heb. Als ik iets niet interessant vind gaat "werkt" het gewoon niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:47 schreef Cue_ het volgende:
Je leert van stages sowieso veel meer. Daarbij weet je ook sneller of het vakgebied iets voor je zal zijn of juist niet.
Omdat we al jaren inzetten op prestaties en niet op inhoud. Studenten moeten sneller klaar zijn dan krijgt de school of uni geld.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
blijkbaar weten velen dat niet, want ze willen nu toch dat er wordt aangegeven bij de studies hoe groot de kans is dat je hierin een baan kan vinden
Ik heb inderdaad op mijn stages ook het meeste geleerd en leer nog steeds.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb m'n HBO en ben daar blij mee, maar om nou te zeggen dat je daar veel leert? nee. het geeft iets aan over je leervermogen. Gelukkig door stage/afstuderen wel wat praktijkervaring opgedaan en daardoor gelijk werk gehad na de studie.
Ben wel blij dat ik het papiertje heb, alleen al omdat het (voor mij) bijna een garantie is op altijd werk te hebben
Idem. Daarbovenop kan ik zelf wel inschatten wat nuttig voor me is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Zelf heb ik sowieso meer geleerd buiten mijn opleiding dan er echt binnen. Ik ben niet zo geschikt voor schoolse opleiding, ik leer dingen als ík er zin in heb en ik leg het weer weg als ik er geen zin meer in heb. Als ik iets niet interessant vind gaat "werkt" het gewoon niet.
De inhoud is flut.. tenminste bij veel studies wel. Het kan altijd hoger.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:49 schreef Godtje het volgende:
Omdat we al jaren inzetten op prestaties en niet op inhoud. Studenten moeten sneller klaar zijn dan krijgt de school of uni geld.
Maar de inhoud dan?
En gelijk heb je, natuurlijk mag je er blij mee zijn. Fijn ook dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je geen werk kunt vinden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb m'n HBO en ben daar blij mee, maar om nou te zeggen dat je daar veel leert? nee. het geeft iets aan over je leervermogen. Gelukkig door stage/afstuderen wel wat praktijkervaring opgedaan en daardoor gelijk werk gehad na de studie.
Ben wel blij dat ik het papiertje heb, alleen al omdat het (voor mij) bijna een garantie is op altijd werk te hebben
Ik vind het een vrij arrogante opmerking. Kan best gefundeerd zijn, maar ik hou niet van mensen die op hun eigen toetertje blazen. (En ik vind dat "Lieve Angel" trouwens ook best denigrerend overkomen, maar dat terzijdequote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Lieve Ang3l, ik werk al 11 jaar in de IT, ik ben heel wat mensen tegen gekomen. Genoeg om een gemiddelde in te schatten. Daarbij heb ik wel zelf een interne opleiding op UNI niveau gedaan en kwam als beste uit de klas
Er zijn tegenwoordig zo belachelijk veel 'leuke' studies waar je echt geen fuck mee kan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar vooral bij alfa-studies. Dan heb je een of andere talenopleiding gedaan en dan kun je niks en je hebt eigenlijk geen idee wat je ermee kunt, behalve lesgeven. Nou, verdiep je eens in een stage, of twee, om je te oriënteren. En als je mazzel hebt kun je gelijk blijven.
Die eisen zijn wederom ingesteld voor de snelheid en niet de inhoud.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De inhoud is flut.. tenminste bij veel studies wel. Het kan altijd hoger.
Al hoorde ik gister op het nieuws over extra toelatingseisen en minder herkansingen (de toelatingseisen weet niet of ik het daarmee eens ben), maar wat moeilijker en wat meer consequenties zou niet erg zijn.
Snel kunnen schakelen en een bepaalde manier van denken heb je bij bepaalde vakgebieden wel degelijk iets aan. Vaak staat er ook op vacatures "HBO denkniveau" of "WO denkniveau". Het geeft alleen vakinhoudelijk niet zo heel veel aan, qua kennis van zaken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Je hoeft inderdaad geen algemene ontwikkeling te hebben. Dat ontbreekt heel veel unistudenten. Ze komen er op basis van het vermogen snel te kunnen schakelen en een bepaalde manier van leren goed te kunnen. Dat betekent nog niet dat je er ook maar iets aan hebt in een werksituatie.
Dat klinkt op papier goed, maar het is ontzettend lastig te voorspellen welk vakgebied over 5 jaar mensen nodig heeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:53 schreef Kluts het volgende:
Overigens vind ik dat de toelating op opleidingen ook anders moet. Kijk naar hoeveel mensen er in dat vakgebied echt nodig zijn en laat zoveel mensen toe. En er zouden minder opleidingen moeten komen, er zijn er nu ook gewoon teveel waar je in mijn ogen in de praktijk geen bal aan hebt. Denk aan de tig verschillende Media en Entertainment studies. Of opleidingen als MER.
Waarom haal je daarbij CL aan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig zo belachelijk veel 'leuke' studies waar je echt geen fuck mee kan."Ja, maar ik wil mezelf ontwikkelen!". Prima, maar dan ook niet zeuren als je de rest van je leven schappen moet vullen bij de Appie.
Misschien moeten we dan maar op elkaars toetertje gaan blazenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind het een vrij arrogante opmerking. Kan best gefundeerd zijn, maar ik hou niet van mensen die op hun eigen toetertje blazen. (En ik vind dat "Lieve Angel" trouwens ook best denigrerend overkomen, maar dat terzijde)
Je noemde de gemiddelde uni-student... ik denk echter dat je de gemiddelde uni-student in JOUW vakgebied bedoelt..... en dan nog vind ik het een bold statement.
Ik heb het geprobeerd, op mijn eigen toetertje blazen... maar ik ben niet zo lenig. Dus er moet een rib uit en ik heb al zo weinig lijf
Ik zeg ook niet dat het verloren is, maar moet je er dan 4 jaar voor op een uni zitten?En eindeloos college na college hetzelfde deel van je hersenen aanspreken ervoor? Ik vond het doodvervelend. Ik had dat vermogen op mn 18de ook al.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Snel kunnen schakelen en een bepaalde manier van denken heb je bij bepaalde vakgebieden wel degelijk iets aan. Vaak staat er ook op vacatures "HBO denkniveau" of "WO denkniveau". Het geeft alleen vakinhoudelijk niet zo heel veel aan, qua kennis van zaken.
Dat is wel zo, maar toch kan iedereen op zijn vingers natellen dat als er per jaar 400 psychologen hun licentie mogen krijgen, dat het dan geen zin heeft om alleen in Utrecht dan al 600 grietjes op de Psychologie opleiding te hebben. Of dat er niet voor 300 man per jaar werk als bandmanager te vinden is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat klinkt op papier goed, maar het is ontzettend lastig te voorspellen welk vakgebied over 5 jaar mensen nodig heeft.
Verder eensch, minder opleidingen met meer keuzevakken.
Het gaat vaak om het 'bewijs' dat je het hebt he.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik zeg ook niet dat het verloren is, maar moet je er dan 4 jaar voor op een uni zitten? ik had dat op mn 18de ook al.
Ik heb het vooral heel vaak over moeten schrijven als strafwerk. Ik ken dit rijtje gewoon nog uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, toen begon de verloedering van het onderwijs dus al...
HEY!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar toch kan iedereen op zijn vingers natellen dat als er per jaar 400 psychologen hun licentie mogen krijgen, dat het dan geen zin heeft om alleen in Utrecht dan al 600 grietjes op de Psychologie opleiding te hebben. Of dat er niet voor 300 man per jaar werk als bandmanager te vinden is.
Je mag me best lief noemen hoor, maar ik heb in een "discussie" altijd heet gevoel dat als iemand met "Lieve angel" begint of "Lieve Stephan" ... dat het dan een beetje betekent "Schatje... hou je mond eens, je weet nietw aar je het over hebt.... Laat papa het maar eens even voor je uitleggen, kindjelief"quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar op elkaars toetertje gaan blazen
En ja, klopt, mijn vakgebied
(en ik zal je wel nooit meer lief noemen)
Het lijkt mij niet enkel om de snelheid te gaan, maar ook om de kwaliteit van de studenten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:53 schreef Godtje het volgende:
Die eisen zijn wederom ingesteld voor de snelheid en niet de inhoud.
Mensen die het niet afmaken moet je er zo snel mogelijk uitfilteren zodat ze minimaal geld kosten. Mensen die het snel afmaken die zijn waardevol want die leveren geld op.
Inhoud, lesstof, etc etc hoe zit het daar mee. En kan je complexe en ingewikkelde stof wel snel tot je nemen of moet dat er in slijten? Niet alles is deadline werk.
Bijna iedereen die in die beroepsgroep werkt, is zelf niet helemaal goed snik. Wij hebben ze als klant.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:57 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
HEY!
Er niets mis met een kudde psychologiemeisjes...
Als 66% afvalt voor het einde heeft dat natuurlijk best zin.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar toch kan iedereen op zijn vingers natellen dat als er per jaar 400 psychologen hun licentie mogen krijgen, dat het dan geen zin heeft om alleen in Utrecht dan al 600 grietjes op de Psychologie opleiding te hebben. Of dat er niet voor 300 man per jaar werk als bandmanager te vinden is.
Echt wel, die redeneren je hele relatie doodquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:57 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
HEY!
Er niets mis met een kudde psychologiemeisjes...
Dat snap ik, maar het bewijs stelt werkelijk geen fuck voor. Dat is wat ik zeg.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het gaat vaak om het 'bewijs' dat je het hebt he.
Dat jij vindt dat je het hebt of dat een papiertje dat aantoont (voor zover dat mogelijk is natuurlijk). Of moeten werkgevers iedereen maar op z'n mooie blauwe ogen geloven?
Daarbij heb je natuurlijk nog het feit dat je 4 jaar gestudeerd hebt, doorzettingsvermogen blablabla hebt gedaan.
Als ik me niet vergis was het hele doel van de 2e kamer om meer mensen sneller klaar te laten zijn. Dit zijn de maatregelen die ze willen nemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet enkel om de snelheid te gaan, maar ook om de kwaliteit van de studenten.
Dat de lesstof en de inhoud daaro paangepast dient te worden lijkt me duidelijk.
Ik wist niet dat je zoveel relaties met psychologiemeisjes hebt gehad?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:58 schreef Ang3l het volgende:
Echt wel, die redeneren je hele relatie doodBeroepsdeformatie to the max!
haha. Ik roep altijd dat psychologiemeisjes ( want dat is mijn ervaring) voornamelijk psychologie gaan studeren omdat ze zichzelf gaan onderzoeken en de mannen omdat ze nog niet uit de kast durven komen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Bijna iedereen die in die beroepsgroep werkt, is zelf niet helemaal goed snik. Wij hebben ze als klant.
Daarom mijn keuze voor HBO eerst en dan nog 2 jaar Uniquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:54 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verloren is, maar moet je er dan 4 jaar voor op een uni zitten?En eindeloos college na college hetzelfde deel van je hersenen aanspreken ervoor? Ik vond het doodvervelend. Ik had dat vermogen op mn 18de ook al.
Niet om (ook) de 'labzwansen' eruit te filteren?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Godtje het volgende:
Als ik me niet vergis was het hele doel van de 2e kamer om meer mensen sneller klaar te laten zijn. Dit zijn de maatregelen die ze willen nemen.
Plus het niet duidelijke beeld dat veel opleidingen creeëren bij studenten. Hoeveel mensen stoppen wel niet omdat het totaal niet was wat ze verwachtten?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Samzz het volgende:
Wat ook niet meewerkt, is dat je op relatief jonge leeftijd al precies moet weten wat je later wilt gaan doen.
Dat werkt zeker wel. Nederland is er zelfs vrij traag mee. En je hoeft het niet precies te weten je moet weten in welke hoek je interesses liggen. En dan moet je wel goed opletten welke studie je doet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Samzz het volgende:
Wat ook niet meewerkt, is dat je op relatief jonge leeftijd al precies moet weten wat je later wilt gaan doen.
Dat is hetzelfde. Hoger percentage sneller klaar. labzwansen zijn niet snel klaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet om (ook) de 'labzwansen' eruit te filteren?
Ik had alleen de eerste twee jaar hoorcolleges: daarna meestal werkcolleges met 10-15 studenten. In van die oude 18e eeuwse tochtige hokken aan de Driftquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom mijn keuze voor HBO eerst en dan nog 2 jaar Uni
Ik zag mezelf ook geen 4 jaaar lang in die grote zalen zitten.
Heel veel. Ik begon mijn opleding met een klas van 45-50 studenten. Daar zijn er nu 15 van over.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Plus het niet duidelijke beeld dat veel opleidingen creeëren bij studenten. Hoeveel mensen stoppen wel niet omdat het totaal niet was wat ze verwachtten?
Ik vind het vroeg. De keuzevakken/profiel die je op de middelbare school neemt, zijn bepalend voor de opleiding die je na de middelbare school gaat doen, als je niet tig cursussen wilt gaan volgen om tot een opleiding toegelaten te worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat werkt zeker wel. Nederland is er zelfs vrij traag mee. En je hoeft het niet precies te weten je moet weten in welke hoek je interesses liggen. En dan moet je wel goed opletten welke studie je doet.
Mijn opleiding begon met 110quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heel veel. Ik begon mijn opleding met een klas van 45-50 studenten. Daar zijn er nu 15 van over.
[..]
Ik vind het vroeg. De keuzevakken/profiel die je op de middelbare school neemt, zijn bepalend voor de opleiding die je na de middelbare school gaat doen, als je niet tig cursussen wilt gaan volgen om tot een opleiding toegelaten te worden.
Ik vind eerlijk gezegd de middelbare school ook al verloren tijd. Dat haalt al niet het beste uit de kinderen. Je maakt daar al een valse start. Waarom duurt VWO in godsnaam 6 jaar? Er zit minimaal 1,5 jaar herhaling in.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heel veel. Ik begon mijn opleding met een klas van 45-50 studenten. Daar zijn er nu 15 van over.
[..]
Ik vind het vroeg. De keuzevakken/profiel die je op de middelbare school neemt, zijn bepalend voor de opleiding die je na de middelbare school gaat doen, als je niet tig cursussen wilt gaan volgen om tot een opleiding toegelaten te worden.
Oh middelbare school, die zijn gek. Dat is naar de klote geholpen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
[..]
Ik vond de middelbare school ook superkut eigenlijk. Snap niet dat ik na de havo ben gebleven om vwo te doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:04 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd de middelbare school ook verloren tijd. Dat haalt al niet het beste uit de kinderen. Je maakt daar al een valse start. Waarom duurt VWO in godsnaam 6 jaar? Er zit minimaal 1,5 jaar herhaling in.
Er is volgens mij ook onderzocht dat de werkgever liever een student(e) heeft die tijdens zijn/haar studie ook andere dingen heeft gedaan (werken, buitenlandse stage, e.d.) en er dus langer over doet, dan eentje die in de vastgestelde tijd de opleiding heeft afgerond zonder enige ervaring opgedaan te hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde. Hoger percentage sneller klaar. labzwansen zijn niet snel klaar.
Maar moet het opleidingsinstituut dan ook niet vrijkaartjes krijgen? De menselijke kant.
Iemand die bijvoorbeeld ziek is geweest, ouders heeft verloren of om welke valide reden dan ook een lastig jaar heeft? Een percentage en een commissie die dat kunnen regelen.
En dan nog de inhoud. Sneller is niet altijd beter.
Heb je een punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde. Hoger percentage sneller klaar. labzwansen zijn niet snel klaar.
Maar moet het opleidingsinstituut dan ook niet vrijkaartjes krijgen? De menselijke kant.
Iemand die bijvoorbeeld ziek is geweest, ouders heeft verloren of om welke valide reden dan ook een lastig jaar heeft? Een percentage en een commissie die dat kunnen regelen.
En dan nog de inhoud. Sneller is niet altijd beter.
Daarbij, ik was een lastige puber. Daardoor heb ik mijn schooltijd compleet verziekt en ben ik op mijn 16e aan het werk gegaan. Daarnaast 1 dag naar school nog 2 jaar, maar dat was het dan. En die jaren moeten wél de basis voor de rest van je leven leggen, eenmaal van school áf, is het moeilijk weer terug te gaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:04 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd de middelbare school ook verloren tijd. Dat haalt al niet het beste uit de kinderen. Je maakt daar al een valse start. Waarom duurt VWO in godsnaam 6 jaar? Er zit minimaal 1,5 jaar herhaling in.
Jamaar, je moet dit leren, bijvoorbeeld handenarbeid, want we hebben het zo ingericht dat je dat moet doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond de middelbare school ook superkut eigenlijk. Snap niet dat ik na de havo ben gebleven om vwo te doen.
toen ik de keuze maakte was ik gek van computers... die dingen kunnen me nu gestolen worden... werk wel in de IT.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat werkt zeker wel. Nederland is er zelfs vrij traag mee. En je hoeft het niet precies te weten je moet weten in welke hoek je interesses liggen. En dan moet je wel goed opletten welke studie je doet.
Dat zou best eens kunnen, jaquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh middelbare school, die zijn gek. Dat is naar de klote geholpen.
Je kan je kind beter zelf scholen.
Ik heb examen gedaan in tekenen. Maar toen heette het ineens 'kunstgeschiedenis' terwijl we gewoon 4 uur per week aan het kliederen waren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:06 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Jamaar, je moet dit leren, bijvoorbeeld handenarbeid, want we hebben het zo ingericht dat je dat moet doen.
Het systeem beantwoordt aan de vraag van het systeem, maar niet aan de reden waarom het systeem in plaats is.
Dat willen de werkgevers omdat je geen fuck hebt aan de studenten die van de school of uni afkomen. Daar moet je nog 1 tot 3 jaar in investeren voor je er wat aan hebt. Dat strookt met wat ze de studenten en scholieren hebben verteld en wat ze verwachten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er is volgens mij ook onderzocht dat de werkgever liever een student(e) heeft die tijdens zijn/haar studie ook andere dingen heeft gedaan (werken, buitenlandse stage, e.d.) en er dus langer over doet, dan eentje die in de vastgestelde tijd de opleiding heeft afgerond zonder enige ervaring opgedaan te hebben.
Dat is iets wat ik van veel IT-ers hoor. Een soort van je hobby je werk maken en dan is het je hobby op den duur niet meer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:07 schreef rival het volgende:
[..]
toen ik de keuze maakte was ik gek van computers... die dingen kunnen me nu gestolen worden... werk wel in de IT.
ik vind ook dat je die keuze al te vroeg moet maken.
Ik zou nog best door willen leren of iets heel anders willen doen. Maar je mag van de overheid maar één Master halen dus doorleren zit er niet in.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:07 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het vooral krom dat je eigenlijk al op je 12de moet bedenken wat je tot je 67ste wil gaan doen. Goed, nog niet heel erg duidelijk om lijnt, maar dat komt dan op je 18de. En oh wee als je je 6 jaar later toch niet meer zo heel prettig voelt bij die keuze. Bloeden zul je! Dat terwijl de meeste mensen tussen hun 18de en 24ste enorm veranderen. Misschien zou een oplossing zijn dat je op je 18de eerst een jaar of 4 gaat werken en dan pas je vervolgstudie gaat doen, maar ja, dan ben je alweer gewend aan het rijke(re) leven.
En de oplossing? Lekker iedereen laten wachten tot een jaartje of 30? 35?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:07 schreef rival het volgende:
[..]
toen ik de keuze maakte was ik gek van computers... die dingen kunnen me nu gestolen worden... werk wel in de IT.
ik vind ook dat je die keuze al te vroeg moet maken.
Ja, zo heette Grieks en Latijn bij ons "Klassieke Vorming".quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb examen gedaan in tekenen. Maar toen heette het ineens 'kunstgeschiedenis' terwijl we gewoon 4 uur per week aan het kliederen waren.
Oh, dat bedoel ik er niet mee te zeggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat willen de werkgevers omdat je geen fuck hebt aan de studenten die van de school of uni afkomen. Daar moet je nog 1 tot 3 jaar in investeren voor je er wat aan hebt. Dat strookt met wat ze de studenten en scholieren hebben verteld en wat ze verwachten.
Daarom moet er aan de inhoud worden gewerkt. Opleiden over laten aan de bedrijven is lekker makkelijk maar niet de bedoeling en bedenkelijk.
1 master is het hoogste van het hoogste in het land. Dat zou ook voldoende moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou nog best door willen leren of iets heel anders willen doen. Maar je mag van de overheid maar één Master halen dus doorleren zit er niet in.
Misschien een soort van vast stagetraject ofzo tussen je 18e en 20ste? Iets praktijkgerichts ofzo? Dan heb je iig een duidelijker beeld van hoe het er aan toe gaat in the real world.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
En de oplossing? Lekker iedereen laten wachten tot een jaartje of 30? 35?
Woordjes stampen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, zo heette Grieks en Latijn bij ons "Klassieke Vorming".
Ja, en af en toe een of ander leuk verhaaltje over die gekke oude grieken.quote:
En over 10 jaar willen ze weer wat anders.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Misschien een soort van vast stagetraject ofzo tussen je 18e en 20ste? Iets praktijkgerichts ofzo? Dan heb je iig een duidelijker beeld van hoe het er aan toe gaat in the real world.
Ik ben het deels met je eens. Idealiter laat je bij zo'n studie MER studenten inhoudelijk meedraaien in masterclasses bij bedrijven, dat betaalt de school. Bek houden en luisteren. Daarna krijgen ze een opdracht om iets te doen. Het bedrijf betaalt de school voor het resultaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat willen de werkgevers omdat je geen fuck hebt aan de studenten die van de school of uni afkomen. Daar moet je nog 1 tot 3 jaar in investeren voor je er wat aan hebt. Dat strookt met wat ze de studenten en scholieren hebben verteld en wat ze verwachten.
Daarom moet er aan de inhoud worden gewerkt. Opleiden over laten aan de bedrijven is lekker makkelijk maar niet de bedoeling en bedenkelijk.
Ze hebben bij mijn zusje op school iets wat 'maatschappelijke stage' heet. Zij moet nu iets van 40 uur in verschillende werkgebieden meedraaien om inzicht te krijgen in de markt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Misschien een soort van vast stagetraject ofzo tussen je 18e en 20ste? Iets praktijkgerichts ofzo? Dan heb je iig een duidelijker beeld van hoe het er aan toe gaat in the real world.
Als je geneeskunde doet, dan wil de bank wel helpen. Maar ik wilde een Master volgen die meer op vertalen inging, omdat de master die ik heb gevolgd veel gelul maar weinig theorie was. Maar helaasquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
1 master is het hoogste van het hoogste in het land. Dat zou ook voldoende moeten zijn.
Het is een duur traject. Als je door wil leren dan kan dat. Dan moet je dat bekostigen.
Als het papiertje het waard is dan wil de bank daar in investeren
Aan de andere kant hebben bedrijven vaak zulke specialistische kennis in huis dat het moeilijk wordt om de student/scholier op alle mogelijke keuzes die hij/zij later kan maken een volledige opleiding te laten maken, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wij keken voornamelijk filmquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef Kluts het volgende:
Ik vond Godsdienstles vroeger merkwaardig genoeg vaak nog het leukst. Kon je leuk discussiëren. Tot de leraar daar ook moe van werd en ik dat niet meer mocht.
Natuurlijk heb je daar gelijk in, de overheid kan niet blijven betalen, daarom vind ik dit ook zo'n lastige kwestie. Maar als Nederland een kenniseconomie wil worden, moeten ze er wel meer tijd, geld en moeite in stoppen dan dat ze nu doen, en zeker meer dan wat ze van plan zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
En over 10 jaar willen ze weer wat anders.
Ik wil nu ook weer wat anders. Ik zal even aan de overheid vragen of ze dat voor me betalen. Want ik ben te vroeg gedwongen tot een keuze vroeger.
Je trekt het in het belachelijke en zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik denk dat het op heel veel vlakken goed zou zijn als mensen zich gedurende langere tijd op hun plek voelen in hun werk omdat het bij ze past.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
En over 10 jaar willen ze weer wat anders.
Ik wil nu ook weer wat anders. Ik zal even aan de overheid vragen of ze dat voor me betalen. Want ik ben te vroeg gedwongen tot een keuze vroeger.
Wij hadden filosofie. Ging ook echt helemaal nergens over. Maar op het vwo was het discussiepunt veel sterker dan op de havo, en aangezien ik niet kan discussieren kelderde m'n cijfer nogalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef Kluts het volgende:
Ik vond Godsdienstles vroeger merkwaardig genoeg vaak nog het leukst. Kon je leuk discussiëren. Tot de leraar daar ook moe van werd en ik dat niet meer mocht.
Dat vind ik trouwens ook pijnlijk aan het NL-systeem. Het niveau is niet alleen laag, het systeem functioneert gewoon niet. De organisatie van de universiteiten zijn echt ook nog op het niveau van een amateuristisch zootje. Ik heb zelf een tijd bij een universiteit naast mn studie gewerkt, wat je daar tegenkomt... jezus...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef CherryLips het volgende:
En als er dan nog fatsoenlijk college gegeven wordt, maar nee. Vriendin van me volgt de Master wel en die zegt dat het gewoon net zo'n bende is als bij de UU.
Maatschappijleer, ook zo'n leuke.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij keken voornamelijk film. Stelde echt geen moer voor,maar het was wel gezellig.
Het probleem is dus wederom de inhoud. Het is het geld niet waard.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je geneeskunde doet, dan wil de bank wel helpen. Maar ik wilde een Master volgen die meer op vertalen inging, omdat de master die ik heb gevolgd veel gelul maar weinig theorie was. Maar helaasIk vond 15.000 een beetje te duur. En als er dan nog fatsoenlijk college gegeven wordt, maar nee. Vriendin van me volgt de Master wel en die zegt dat het gewoon net zo'n bende is als bij de UU.
Er gaat in NL betrekkelijk weinig van het overheidsbudget naar opleiding en er wordt op detailniveau gekeken wat het oplevert, terwijl je op systeemniveau moet kijken. Maar goed daar heb je mensen voor nodig van een bepaald niveau. En die levert het systeem niet opquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je daar gelijk in, de overheid kan niet blijven betalen, daarom vind ik dit ook zo'n lastige kwestie. Maar als Nederland een kenniseconomie wil worden, moeten ze er wel meer tijd, geld en moeite in stoppen dan dat ze nu doen, en zeker meer dan wat ze van plan zijn.
Naast maatschappijleer had ik ook nog levensbeschouwing en ANW.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maatschappijleer, ook zo'n leuke.
En geschiedenis, afhankelijk van of de leraar een beetje mooi kon vertellen.
Het Nederlandse systeem is gebaseerd op "iedereen is gelijk", en daarmee ook "iedereen moet een studie kunnen doen". In plaats dat je je richt op de besten ga je je richten op de zwaksten, want die moeten óók kunnen meekomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:14 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens ook pijnlijk aan het NL-systeem. Het niveau is niet alleen laag, het systeem functioneert gewoon niet. De organisatie van de universiteiten zijn echt ook nog op het niveau van een amateuristisch zootje. Ik heb zelf een tijd bij een universiteit naast mn studie gewerkt, wat je daar tegenkomt... jezus...
Maar onmogelijk. Mijn punt is dat klagen makkelijk is maar wat is de oplossing?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:13 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je trekt het in het belachelijke en zo bedoel ik dat helemaal niet. Ik denk dat het op heel veel vlakken goed zou zijn als mensen zich gedurende langere tijd op hun plek voelen in hun werk omdat het bij ze past.
Mijn beste vriendin is een psychologie-meisjequote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je zoveel relaties met psychologiemeisjes hebt gehad?
Ik had ook altijd Natuur/Scheikunde ineen. Ik ben veel te onhandig voor die proefjes. We moesten een keer met zo'n gasbrander kutten, en ik was al verder gegaan met de opdracht dan de rest (as usual) en had die vlam al goedgezet zodat je hem bijna niet zag. Toen vroeg ik de leraar iets, die wijst me iets aan in mijn boek, en gaat zo met zijn hand door die brander. Al het haar van zijn hand geschroeid.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Naast maatschappijleer had ik ook nog levensbeschouwing en ANW.
De eerste twee zijn feitelijk hetzelfde en de laatste een combi van biologie, schei- en natuurkunde. Totaal nutteloos dus
Klopt. Zeer schadelijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:15 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Het Nederlandse systeem is gebaseerd op "iedereen is gelijk", en daarmee ook "iedereen moet een studie kunnen doen". In plaats dat je je richt op de besten ga je je richten op de zwaksten, want die moeten óók kunnen meekomen.
Yep, daarbij is het in Nederland ook niet wenselijk dat je je kop boven het maaiveld uitsteekt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:15 schreef Watertornado het volgende:
Het Nederlandse systeem is gebaseerd op "iedereen is gelijk", en daarmee ook "iedereen moet een studie kunnen doen". In plaats dat je je richt op de besten ga je je richten op de zwaksten, want die moeten óók kunnen meekomen.
Dat is voor ITér ook zo natuurlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef Nouk84 het volgende:
Het 'voordeel' van secretaresse zijn, vind ik, dat je OVERAL, in elke sector aan de slag kan en op die manier heel goed kan bedenken wat je wel en niet leuk vindt. Ook al blijft het soort baan hetzelfde.
Ik ben alleen geen secretaresse meerMaar goed, ik kan nog steeds overal als secretaresse aan de slag, als ik wil.
Dat klopt. Nederland is wereldkampioen 'regeltjes maken voor mensen die dreigen buiten de boot te vallen en daarop regeltjes maken voor de mensen die dan toch buiten de boot vallen', om vervolgens nog wat extra beleid en extra regels te maken 'omdat er mensen de dupe zij en klagen'.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:15 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik vind dat echt oprecht jammer... Ik moet volgend jaar nog een stage lopen en ik ben echt ontzettend gemotiveerd (gelukkig ziet mijn baas dat ook en heb ik een goede referentie), maar het is/wordt voor mij echt moeilijk een bedrijf te vinden die nog stagiaires aan wil nemen...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar onmogelijk. Mijn punt is dat klagen makkelijk is maar wat is de oplossing?
Een stage?
Bedrijven zitten nu al niet te wachten op stage lopers. Bij mening bedrijf gewerkt waar ze het hebben afgeschaft. En als je het niveau ziet en vooral de motivatie snap ik dat heel erg goed.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef Nouk84 het volgende:
Het 'voordeel' van secretaresse zijn, vind ik, dat je OVERAL, in elke sector aan de slag kan en op die manier heel goed kan bedenken wat je wel en niet leuk vindt. Ook al blijft het soort baan hetzelfde.
Ik ben alleen geen secretaresse meerMaar goed, ik kan nog steeds overal als secretaresse aan de slag, als ik wil.
Klopt. Wat ben je dan tegenwoordig? Ik ben nog wel secretaresse, maar ook projectassistent.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef Nouk84 het volgende:
Ooh jaquote:
Ja dat herken ik eigenlijk welquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:07 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het vooral krom dat je eigenlijk al op je 12de moet bedenken wat je tot je 67ste wil gaan doen. Goed, nog niet heel erg duidelijk om lijnt, maar dat komt dan op je 18de. En oh wee als je je 6 jaar later toch niet meer zo heel prettig voelt bij die keuze. Bloeden zul je! Dat terwijl de meeste mensen tussen hun 18de en 24ste enorm veranderen. Misschien zou een oplossing zijn dat je op je 18de eerst een jaar of 4 gaat werken en dan pas je vervolgstudie gaat doen, maar ja, dan ben je alweer gewend aan het rijke(re) leven.
Dat is een beetje van twee kanten zo ontstaan, laksheid (mentaliteit tegenwoordig enzo) van stagiaires plus bedrijven die misbruik maken van die stagiaires.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat echt oprecht jammer... Ik moet volgend jaar nog een stage lopen en ik ben echt ontzettend gemotiveerd (gelukkig ziet mijn baas dat ook en heb ik een goede referentie), maar het is/wordt voor mij echt moeilijk een bedrijf te vinden die nog stagiaires aan wil nemen...
Je kan ook een handtekeningen actie starten voor een regel die ervoor zorgt dat jij topsporter kan worden, of je het nu kunt of nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Nederland is wereldkampioen 'regeltjes maken voor mensen die dreigen buiten de boot te vallen en daarop regeltjes maken voor de mensen die dan toch buiten de boot vallen', om vervolgens nog wat extra beleid en extra regels te maken 'omdat er mensen de dupe zij en klagen'.
De uitzondering wordt in NL tot regel gemaakt, terwijl je ook gewoon PECH kunt hebben in je lven. Maar dat kunnen we maar niet accepteren.
Ik zal nooit topsporter worden, daar heb ik gewoon de discipline niet voor. En ik accepteer het.
Mijn leraar kon geweldig vertellenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maatschappijleer, ook zo'n leuke.
En geschiedenis, afhankelijk van of de leraar een beetje mooi kon vertellen.
Ik ben logistiek 'assistent' bij een pharmaceut. Nog steeds 'assistent', maar dat is meer omdat de manager nog niet weg wilquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Kluts het volgende:
Klopt. Wat ben je dan tegenwoordig? Ik ben nog wel secretaresse, maar ook projectassistent.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat is een beetje van twee kanten zo ontstaan, laksheid (mentaliteit tegenwoordig enzo) van stagiaires plus bedrijven die misbruik maken van die stagiaires.
Ja, sommige leraren waren wel tof. Anderen daarentegen. En dan had je nog degenen die werden weggepest.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn leraar kon geweldig vertellenWas nog naar de Berlijnse muur gereden toen die was gevallen om een stuk muur af te bikken. En vertelde machtige verhalen over z'n tijd op kostscholen en alle kutgeintjes die hij toen uithaalde
Ik heb het RECHT om topsporter te kunnen worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je kan ook een handtekeningen actie starten voor een regel die ervoor zorgt dat jij topsporter kan worden, of je het nu kunt of niet
Had ze stiletto's aan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Ang3l het volgende:
Secretaresses anno 2011 zijn vervelend en frigide.![]()
Ik ging laatst op de grond liggen met het doodnormale verzoek eens over me heen te lopen... weigerde ze gewoon!
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik ben logistiek 'assistent' bij een pharmaceut. Nog steeds 'assistent', maar dat is meer omdat de manager nog niet weg wil
Ik zou nog even aanstampen zelfsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Ang3l het volgende:
Ik ging laatst op de grond liggen met het doodnormale verzoek eens over me heen te lopen... weigerde ze gewoon!
De secretaresse die ik heb is inderdaad niet bepaald pearneauxquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Ang3l het volgende:
Precies.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik heb het RECHT om topsporter te kunnen worden.
Wat een gelul, je hebt nergens recht op.
De frigide kier!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Ang3l het volgende:
Dat is ook niet helemaal waar he, als burger heb je wel degelijk (grond)rechten en zulks.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef DenWauwelaar het volgende:
Wat een gelul, je hebt nergens recht op.
Een stagiair kost niet zoveel geld, maar wel gruwelijk veel tijd. Heden ten dage zijn er veel mensen ontslagen en die worden niet vervangen. Gevolg is dat de blijvende collega's dat werk erbij krijgen.... ze zitten aal tot hun nek toe vol met werk, dus extra tijd voor een stagiair is er vaak niet. En een stagiair aannemen en dan laten zwemmen daar schieten beide partijen niets mee op.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat echt oprecht jammer... Ik moet volgend jaar nog een stage lopen en ik ben echt ontzettend gemotiveerd (gelukkig ziet mijn baas dat ook en heb ik een goede referentie), maar het is/wordt voor mij echt moeilijk een bedrijf te vinden die nog stagiaires aan wil nemen...
Die man van geschiedenis had ook nooit gekloot in z'n klas. Nou ja, soms dan. En die kerel voor Duits werd ook gerespecteerd. Streng maar een heel goede verteller en ook heel grappig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, sommige leraren waren wel tof. Anderen daarentegen. En dan had je nog degenen die werden weggepest.
Om kinderen te krijgenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:24 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar he, als burger heb je wel degelijk (grond)rechten en zulks.
Ja maar je hebt geen recht op geluk en je hebt ook geen recht om topsporter te worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:24 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar he, als burger heb je wel degelijk (grond)rechten en zulks.
Het heeft ook wel zo'n stempeltje hequote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:24 schreef Kluts het volgende:
Ik ben een geweldige secretaresse. Not. Eigenlijk past het totaal niet bij me, maar ik ben wel heel collegiaal, behulpzaam en dat maakt een hoop goed.
Inderdaad, dat mag van mij ook per direct worden afgeschaft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:24 schreef DenWauwelaar het volgende:
Daar mag er van mij ook wel 1 uit, recht op bijzonder onderwijs. Als we dan toch bezig zijn.
Ophouden met sponsoren van sprookjesverhalen.
Ja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een stagiair kost niet zoveel geld, maar wel gruwelijk veel tijd. Heden ten dage zijn er veel mensen ontslagen en die worden niet vervangen. Gevolg is dat de blijvende collega's dat werk erbij krijgen.... ze zitten aal tot hun nek toe vol met werk, dus extra tijd voor een stagiair is er vaak niet. En een stagiair aannemen en dan laten zwemmen daar schieten beide partijen niets mee op.
Neequote:
Ik merk er echt geen moer vanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo.
Wat leven we in een kuttijd, pensioenen omlaag, geen werk, huizenmarkt die instort, geen fatsoenlijke opleidingen en mogelijkheiden tot ontwikkeling... Die babyboomers hadden het maar goed!
Zeker, denk dat je blij moet zijn dat je het zo getroffen hebt, begon er al een beetje aan te komen dat bedrijven steeds minder stagiaires aan gingen nemen. Denk als je het altijd prima gedaan hebt daar dat je wel meer kans maakt om te blijven als dat ze misschien iemand anders krijgen straks, dus dat is wel een voordeelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook.Ik heb het gelukkig echt enorm getroffen met mijn huidige stagebedrijf. En ik hoop ook van harte dat ik er misschien volgend jaar ook terecht kan (de school maakt wat dat betreft nog wel eens uitzonderingen).
Er is hier nog zoveel dat ik kan leren
Je leert het alquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies.Mijn enige recht is het aanrecht, heb ik al wel door
Ja echt he.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Het heeft ook wel zo'n stempeltje he
quote:
Als we er zo'n miljoen het land uitjagen, wordt het weer leuk!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo.
Wat leven we in een kuttijd, pensioenen omlaag, geen werk, huizenmarkt die instort, geen fatsoenlijke opleidingen en mogelijkheiden tot ontwikkeling... Die babyboomers hadden het maar goed!
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef stbabylon het volgende:
SecretaressesHet enige vrouwelijke schoon in de IT. Voor de rest, och, maak er niet zoveel gebruik van.
Als dat toch zou kunnenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:27 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik vind dat we de schade gewoon op hen moeten verhalen.
Ja, als dat zou kunnen, ik vermaak me wel hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef Samzz het volgende:
Als dat toch zou kunnenHeb jij over een paar jaar tenminste ook een fatsoenlijk pensioentje
Ideaal als je computer kapot isquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:29 schreef Kluts het volgende:
Werken bij ingenieursbureau's of IT-bedrijven is ook het leukst als secretaresse. Je bent een van de weinige vrouwen, dus je wordt vaak op handen gedragen.
Ik heb ook altijd goede connecties met de helpdesk.
Daarom.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:30 schreef Kluts het volgende:
[..]
Daarom.
Kom ik zo aanlopen met een pruillipje.
Kom je hier werken?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef missbehavin het volgende:
Ik kan ook niet wachten om in een wat groter bedrijf terecht te komen
Daar ben ik vast niet netjes genoeg voorquote:
Ja, je denkt dat ik een geintje maak, maar ik ben bloedserieus.quote:
Hier zitten we op 68% vrouwen geloof ik, dat plannetje werkt nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:29 schreef Kluts het volgende:
Werken bij ingenieursbureau's of IT-bedrijven is ook het leukst als secretaresse. Je bent een van de weinige vrouwen, dus je wordt vaak op handen gedragen.
Ik heb ook altijd goede connecties met de helpdesk.
Ik heb ook zin in (veel en) lekker eten, maar ik kwam er net achter dat ik nog 2,85e op zak heb. En zo goedkoop is de kantine niet, dus het worden gewoon boterhammen met pindakaas of zoquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:30 schreef Watertornado het volgende:
Damn, ik heb eigenlijk wel trek in een broodje döner, maar ik moet eerst nog mijn bed uitkomen.
En ik denk dat ik vandaag ook maar eens bij een bedrijf langsga om te kijken of ze me willen hebben.
Te veel keuzes.
Oh ja, want ik werk nietquote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hier zitten we op 68% vrouwen geloof ik, dat plannetje werkt niet.
Haha ik zie het ook zo voor mequote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, je denkt dat ik een geintje maak, maar ik ben bloedserieus.
En dan roep ik nog even "Sorry dat ik besta!" als het echt erg is.
Pensioen....; ik wil er nisk meer over horen! Word er gek van de laatste tijd. We waren Philips en zijn verkocht onlangs, dus al die dingeen moeten over. Zo ook pensioen fonds.......quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als dat toch zou kunnenHeb jij over een paar jaar tenminste ook een fatsoenlijk pensioentje
As we speak is de helpdesk bij mij op werk mijn laptop onderhanden aan het nemen, nieuw image erop, ander account, outlook compleet overhoop.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:33 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Haha ik zie het ook zo voor meEn zij maar rennen
Dit is echt een epic fail.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Pensioen....; ik wil er nisk meer over horen! Word er gek van de laatste tijd. We waren Philips en zijn verkocht onlangs, dus al die dingeen moeten over. Zo ook pensioen fonds.......
Hebben ze gerekend wat het pensioen zou zijn bij het philips fonds en bij het nieuwe fonds Metalektro. En dat laatste is lager. Nah, dat gaan ze gedeeltelijk compenseren. Hartstikke lief en zo.
Maar wat doen die dodo's? Die sturen daarover een brief op dinsdag en op woensdag zit het GEHELE bedrag al bij je salaris! Nou werk ik pas 8 jaar en ben ik pas 32 dus voor mij is dat niet veel, maar er zijn collega's die dus ineens 10.000 EUR op hun rekening krrijgen. "Alsjeblieft, voor later".
Ja. Voor later. maar omdat het NU in 1x gestort wordt wordt dat gezien als salaris, bijzondere nijbetaling. En dus 42% belasting eraf. Plus.... veel mensen komen dit jaar daardoor in een hogere schijf qua belasting... nog meer eraf einde jaar. PLUS.... mensen die huursubsidie krijgeen of zorgtoeslag.... die verdienen hierdoor in diot jaar teveel en moeten dat dus allemaal terug gaan betalen.
Lekker geregeld15x belasting betalen over dat bedrag onderhand.....
(Aan de andere kant,. ze hadden ook NIKS kunnen compenseren natuurlijk).
Is ook gelul hoor, we doen nog steeds meer ons best voor mooie vrouwenquote:
Wat schandalig!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Pensioen....; ik wil er nisk meer over horen! Word er gek van de laatste tijd. We waren Philips en zijn verkocht onlangs, dus al die dingeen moeten over. Zo ook pensioen fonds.......
Hebben ze gerekend wat het pensioen zou zijn bij het philips fonds en bij het nieuwe fonds Metalektro. En dat laatste is lager. Nah, dat gaan ze gedeeltelijk compenseren. Hartstikke lief en zo.
Maar wat doen die dodo's? Die sturen daarover een brief op dinsdag en op woensdag zit het GEHELE bedrag al bij je salaris! Nou werk ik pas 8 jaar en ben ik pas 32 dus voor mij is dat niet veel, maar er zijn collega's die dus ineens 10.000 EUR op hun rekening krrijgen. "Alsjeblieft, voor later".
Ja. Voor later. maar omdat het NU in 1x gestort wordt wordt dat gezien als salaris, bijzondere nijbetaling. En dus 42% belasting eraf. Plus.... veel mensen komen dit jaar daardoor in een hogere schijf qua belasting... nog meer eraf einde jaar. PLUS.... mensen die huursubsidie krijgeen of zorgtoeslag.... die verdienen hierdoor in diot jaar teveel en moeten dat dus allemaal terug gaan betalen.
Met daarin een linkje naar een post van mij, als je daar op klikt krijg je vanzelf een pagina met: he, wil jij ook bij google+. Ja, het is wat omslachtig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:34 schreef HeatWave het volgende:
St bab, die invite van Google+, ik zie je mail wel, maar verder niets.
Dat is best grappig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is ook gelul hoor, we doen nog steeds meer ons best voor mooie vrouwen. Alleen doen we dus de hele dag ons best
.
Dat is echt een schandequote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:36 schreef Ang3l het volgende:
SMS van mijn aller- aller- aller- kentmedoorendoor beste vriendin, die nu op Rock Werchter is... net als mijn Hetero, en die daar samen hebben afgesproken gisteravond:
Yvo = top. Houden die gast. Hij is goed en leuk voor/bij jou! En verliefd op jou. Niet op het homo zijn, maar op jou!!
Niet dat ik bevestiging of goedkeuring nodig heb.... maar komende van haar betekent dat toch wel erg veel
En bedanktquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef stbabylon het volgende:
SecretaressesHet enige vrouwelijke schoon in de IT. Voor de rest, och, maak er niet zoveel gebruik van.
Ik zie het nu, gisteren kreeg ik alleen een melding dat ze ergens mee bezig waren, tnx!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met daarin een linkje naar een post van mij, als je daar op klikt krijg je vanzelf een pagina met: he, wil jij ook bij google+. Ja, het is wat omslachtig.
niet weten hoe je genaaid wordt... das ook een manier.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:37 schreef Watertornado het volgende:
Ik ben zo blij dat ik geen verstand heb van geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |