quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Slierten en bonkjes en andere overgangsperikelen.
Dat geeft niemand je hoor, schat.quote:
Golfer is onze koene ridder op het witte paard die alles al heeft gezien en nergens meer van schrikt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Slierten en bonkjes en andere overgangsperikelen.
Ivanhoe!quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:05 schreef trovey het volgende:
Golfer is onze koene ridder op het witte paard die alles al heeft gezien en nergens meer van schrikt.
[ afbeelding ]
Veel 30+ ers hier durven niet eens toe te geven dat ze 30+ zijn; laat staan dat ze 40+ zijn en misschien weleens dit soort dingen herkennen en hier zouden postenquote:
Ja, cool hequote:Op woensdag 6 juli 2011 00:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Golfer is onze koene ridder op het witte paard die alles al heeft gezien en nergens meer van schrikt.
[ afbeelding ]
De kans op kanker is dus de reden dat ik besloot het maar gewoon te ondergaan. Waarom wacht je het niet gewoon af? Je wilt niet weten hoe ik ertegenop heb gezien van te voren. En maar zat te wachten tot "het vreselijke" zou gaan plaatsvinden. En me nu op mijn 49e realiseer dat dit het dus ws is en gaat zijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:02 schreef trovey het volgende:
Ik
[..]
Ik lees hier in dit topic dat het zou kunnen helpen als je een beetjegaat worden van de overgang
. Zelf zou ik het niet zo snel doen om alsnog hormonen te gaan slikken omdat ik heb begrepen dat de kans op kanker dan groter kan worden en met mijn geluk....
![]()
Voordeel is wel van aantal van de verschijnselen die je kunt krijgen van de overgang ik niet zal opmerken omdat ik ze al heb door een andere kwaal/oorzaak.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef Bluezz het volgende:
Zijn gevleugelde uitspraak toen ik hem net leerde kennen : Alles is afwasbaar
Ik laat het ook over me heenkomen hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef childintime het volgende:
[..]
De kans op kanker is dus de reden dat ik besloot het maar gewoon te ondergaan. Waarom wacht je het niet gewoon af? Je wilt niet weten hoe ik ertegenop heb gezien van te voren. En maar zat te wachten tot "het vreselijke" zou gaan plaatsvinden. En me nu op mijn 49e realiseer dat dit het dus ws is en gaat zijnTrovey, ik fiets er fluitend doorheen, het is peace of cake; ga het eerst proberen voor je preventief iets gaat doen. Ik had me ingesteld op een vreselijke tijd van mijn leven en nu denk ik echt "waar gaat het over"......
Iets met een kapitein en de rode zee?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef Bluezz het volgende:
Zijn gevleugelde uitspraak toen ik hem net leerde kennen : Alles is afwasbaar
Want dan ben je niet meer fris en fruitigquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:09 schreef childintime het volgende:
![]()
[..]
Veel 30+ ers hier durven niet eens toe te geven dat ze 30+ zijn; laat staan dat ze 40+ zijn en misschien weleens dit soort dingen herkennen en hier zouden posten
quote:
Maar moet je echt gewicht verliezen voor je gezondheid? Persoonlijk zou ik me nl niet druk maken om 5 kilo meer of minder (beter meer) maar ik ben dan ook 65 kg bij 1,74, dus hoef me ook niet zo druk te maken. Staat het echter je gezondheid in de weg dan is dat natuurlijk iets anders....quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik laat het ook over me heenkomen hoor.Alleen dat makkelijke aankomen en slechte afvallen zit me dwars
, zeker omdat ik door andere oorzaken ook niet even kan gaan sporten en mijn gewicht wel omlaag moet om bepaalde kwalen beter te kunnen beheersen..
Dat gaat een jarenplan worden bij de dietiste
, enfin het eerste jaar zit erop, en op naar de volgende 5 kilo.
Neequote:Op woensdag 6 juli 2011 00:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Want dan ben je niet meer fris en fruitig...alsof tieners het niet aan je posts kunnen herkennen dat je geen tiener meer bent.
Ja, er moet echt wat af...hart en vaatziektes zitten van beide kanten in de familie,quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:22 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar moet je echt gewicht verliezen voor je gezondheid? Persoonlijk zou ik me nl niet druk maken om 5 kilo meer of minder (beter meer) maar ik ben dan ook 65 kg bij 1,74, dus hoef me ook niet zo druk te maken. Staat het echter je gezondheid in de weg dan is dat natuurlijk iets anders....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door trovey op 06-07-2011 10:37:06 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Jeetje, da's wel balen..... Hier wel kanker, maar geen hart/ vaatproblemen, juist tegenovergesteld; lage bloeddruk, weinig aankomen ed. Het gewicht is niet zo belangrijk, maar meer het vetgehalte in het bloed. Er zijn mensen die 10 kilo zwaarder wegen dan ik, maar toch een lager vetgehalte in het bloed hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja, er moet echt wat af...hart en vaatziektes zitten van beide kanten in de familie, mijn ouders hadden het beide en mijn moeder is er direct aan overleden en mijn vader kreeg op zijn 50ste zijn eerste hartaanval. De start dat als het gaat beginnen is een hoge bloeddruk en je raad het al.....zowel mijn broer(die overigens keurig op gewicht is....mannen) als ik hebben dat al een aantal jaren....probleem is alleen bij mij dat het niet stabiel te krijgen is met medicijnen en dat er daarom zoveel afmoet qua gewicht dat dat stabiel gaat worden. Buiten dat heb ik ook nog gewrichtproblemen (artrose), ook al een familiekwaal, dus ook daarom moet dat gewicht lager....jammer alleen is dat ik ook medicijnen moet slikken voor een hartritmestoornis en die medicijnen er weer voor zorgen dat intense beweging niet mogelijk is (conditie)
en zo komen de kilo's erop zonder dat ik aan de patat/koekjes/chips etc. zit want dat had ik al jaren geleden in de ban gedaan
.....beetje vicieuze cirkel dus die ik nu probeer te doorbreken met een dietiste en het gaat laaaaaaaangzaaam en dus waarschijnlijk omdat ik tegen de overgang aanhik.
Ik ga dus niet voor maatje 36 maar gewoon voor een gezonder gewicht dan dat ik nu heb zodat hopelijk mijn gezondheid iets langer nog zo blijft zoals het nu is en ik niet voortijdig af moet haken zoals mijn beide ouders.
Ik mocht zo'n beetje alle kwaaltjes ontvangen die er in onze familie heersenquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:40 schreef childintime het volgende:
[..]
Jeetje, da's wel balen..... Hier wel kanker, maar geen hart/ vaatproblemen, juist tegenovergesteld; lage bloeddruk, weinig aankomen ed. Het gewicht is niet zo belangrijk, maar meer het vetgehalte in het bloed. Er zijn mensen die 10 kilo zwaarder wegen dan ik, maar toch een lager vetgehalte in het bloed hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door trovey op 06-07-2011 10:36:30 ]Optimist tot in de kist
Ik heb ook een eloquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik mocht zo'n beetje alle kwaaltjes ontvangen die er in onze familie heersen...gelukkig is door de medicijnen voor die hartritmestoornis wel de migraine minder geworden...dat was weer een geluk bij een ongeluk.
Fietsen op een normale fiets is een drama..na 100 meter word ik letterlijk ingehaald door 80-jarige vrouwtjes met een rollator die me een beetje raar aankijken als ik ze hijgend met open mond probeer bij te houden.
Lang leve de electrische fiets met trapondersteuning zodat ik weer kan fietsen.
Verder woon ik gelukkig in de buurt van winkels zodat ik eigenlijk alles met de fiets en wandelend kan doen zodat de beweging er toch nog inblijft.
Ik was met de proefrit al helemaal verkocht voor die fiets....had met die proefrit al jaren niet meer zo'n lang stuk gefietst.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:55 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb ook een eloHelemaal geweldig, je bent toch in beweging en hoeft niet veel inspanning te leveren. In mijn geval dus om te voorkomen dat ik met doelloze dingen (me verplaatsen) teveel gewicht verlies.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:56 schreef Bluezz het volgende:
Jeetje Trovey, dat is veel allemaalJa, als ik wat krijg dan doe ik het meteen goed en pak zo'n beetje alles even mee wat er in de aanbieding was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door trovey op 06-07-2011 10:35:38 ]Optimist tot in de kist
quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:48 schreef Bluezz het volgende:
Welja. Meestal wel
Oh en staar je niet blind op wat nog moet, maar op wat je al bereikt hebt!
quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:58 schreef golfer het volgende:
I can feel the overgang love in this topic..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |