abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99013177
het verschilt natuurlijk per persoon.
maar, het is wel vervelend om niet te weten wanneer je ongesteld wordt, ineens gaat zweten, rode kop krijgt, het niet meer ziet zitten, slecht slaapt, droge huid, het idee dat niemand je begrijpt, enz. enz.
bij mij viel het wel mee (of ik ben het vergeten, kan ook).
de dooddoener: gaat vanzelf wel over, hoort bij het vrouw-zijn en zo, flauwekul!!!!
dat boeit je echt niet als je je ellendig voelt. rot op!!!
het enige handige vind ik wel, dat je nooit meer met die stomme obeetjes te maken hebt.
sterkte snetje.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:55:10 #77
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_99014128
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar negeert de overgang jou ook? >:)
Tot nu toe wel, ik heb (ook) de mirena-spiraal die nog wel even blijft zitten ^O^ Ben nu 48, geen last van nachtelijk zweten en/of andere ongemakken *O*
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 12:00:43 #78
5428 crew  miss_sly
pi_99015985
Is de mirena werkelijk een van de oplossingen?

Ik wil eigenlijk nooit meer aan de hormonen, ook niet zo'n spiraaltje. Maar ja, als je echt zoveel last kunt hebben van de overgang zal ik er wel anders over gaan denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juli 2011 @ 13:06:16 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99018153
Bij mij in elk geval wel. Op af en toe wat prut in het begin na merk ik er niks van en ik heb zoals gezegd verder nauwelijks klachten. Of je dat helemaal aan de Mirena kunt toeschrijven weet ik niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 13:11:32 #80
5428 crew  miss_sly
pi_99018312
Het gaat me nog niet eens over de menstruatie an sich. Hoe blij ik ook ben als dat over is, daar kan ik nog wel een paar jaar mee leven ;) Het zou mij meer gaan om de klachten als humeurwisselingen, depressieve klachten of slecht slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juli 2011 @ 13:14:45 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99018419
Nou ja, die heb ik dus nauwelijks :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99018769
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 02:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Zij hebben de penopauze :P ...dat gaat vooral gepaard met veel geestelijke verschijnselen in de vorm van ineens motorvoertuigen willen hebben die ze nooit hadden en echtgenotes inruilen voor jongere exemplaren en dan met die dames de tweede leg beginnen....met uitzondering van golfer dan want die had het te druk met zijn eigen vrouw. :Y)
Super toch ?
Nieuwe vriendin en een nieuwe auto !
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:35:11 #83
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_99056189
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Nou ja, die heb ik dus nauwelijks :)
En ik helemaal niet *O*
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:27:16 #84
244933 trovey
Nachtoele
pi_99065198
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:24 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Super toch ?
Nieuwe vriendin en een nieuwe auto !
En opnieuw poepluiers en blerende baby's midden in de nacht. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_99085081
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat me nog niet eens over de menstruatie an sich. Hoe blij ik ook ben als dat over is, daar kan ik nog wel een paar jaar mee leven ;) Het zou mij meer gaan om de klachten als humeurwisselingen, depressieve klachten of slecht slapen.
Bij mij vallen die wel mee.
Het zijn vooral die opvliegers, nachtelijk zweten/onrustig/slecht slapen en de hoofdpijn waar ik echt vreselijk van baal... al is de echte migraine verdwenen, dat is dan wel weer een feestje O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:21:29 #86
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99091683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bij mij vallen die wel mee.
Het zijn vooral die opvliegers, nachtelijk zweten/onrustig/slecht slapen en de hoofdpijn waar ik echt vreselijk van baal... al is de echte migraine verdwenen, dat is dan wel weer een feestje O+
Ik vind (na alle gruwelverhalen die ik heb gehoord) het ook 100% meevallen ^O^ . Ik heb niet meer last van stemmingswisselingen dan dochter van ruim 18 ;) , het slechte slapen is eigenlijk alleen maar door zweetaanvallen (en slaap dan rustig 10 minuten later weer lekker door; heb wel standaard mijn ramen ver open staan, maar heb er soms nachten geen last van en dan ineens bv weer 2 keer per nacht) en overdag zou ik het geen opvliegers willen noemen; af en toe heb ik eens een zweetaanval en krijg een rood hoofd (hoe meer ik me daar druk om maak, hoe langer het duurt, dus doe ik dat maar niet). Zoals gisteravond op m'n werk; sta ik nasi te maken voor 7 man op inductie die niet deed wat ik wilde, worden me ook nog allemaal vragen gesteld door verschillende mensen en ja, toen brak het zweet me even uit :D Maar ik heb eens een ct scan ondergaan waarbij ik radio-actieve vloeitsof ingespoten kreeg; zoo......dat was pas een opvlieger, het voelde alsof m'n hersenen m'n oren uitkwamen en daar is dit nu peanuts bij vergeleken.....

Wat ik vooral de laatste 2 jaar heel erg vervelend vind is idd die onregelmatigheid met menstrueren. Ik heb 35 jaar de klok er tot op de minuut op gelijk kunnen zetten (ook zonder pil), dus was best verwend wat dat betreft. De laatste 2 jaar durf ik bv niet eens meer een witte broek aan te trekken want het zou zo maar kunnen dat ik middenin de AH overvallen wordt :{ Of dat je na een week denkt "ha lekker, weer even over" en 2 dagen later breekt letterlijk de hel los :( Dat je soms geen half uur uit de buurt van een toilet kan blijven omdat je leegloopt (zoiets als vlak na de bevalling kan gebeuren). Dat maakt me veel meer onzeker dan de andere "klachtjes" en je weet helemaal niet wanneer dat op houdt. Bij mijn moeder toen ze 50 was, meestal kun je dan wel een beetje een inschatting maken hoe het bij jou zal gaan verlopen, maar het is natuurlijk geen zekerheid. Ik zou bv dolgraag de Nijmeegse een keer gaan lopen; ik durf dat nu absoluut niet aan want als me dat op dat moment zou overvallen dan voel ik me als een vaatdoek en loop letterlijk leeg (ben een keer of 3 al bijna flauw gevallen omdat het zo heftig was). Over een jaar of 2 hopelijk dus wel de Nijmeegse :P

Ik heb dus helemaal geen last van hoofdpijn. Ik denk als je een inschatting wilt van wat je eventueel te wachten staat het beste is je moeder te vragen hoe het bij haar verliep; als zij er bv niet meer is, tantes van die kant van de familie. Meestal is toch de duur en heftigheid van zoiets wel erfelijk. Net als de pubertijd bij meisjes. Bij mij verliep dat net als bij mijn moeder, bij mijn dochter ook weer hetzelfde.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22:08 #87
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99091718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:27 schreef trovey het volgende:

[..]

En opnieuw poepluiers en blerende baby's midden in de nacht. :+
_O-
pi_99092040
Klopt dat het erfelijk is, ik kan het aan mijn oudere zussen vragen, en mijn moeder had ong. hetzelfde. Vond het na 2 jaar al welletjes en kreeg de prikpil of zoiets.
Mijn menstr. is al ruim een jaar helemaal weg en daarvoor ook alweer 2 jaar.
Dus ik hobbel er nu wel goed doorheen eigenlijk, het lijkt ook wel of het went.
In het begin met die opvliegers ging ik er helemaal tegenin, vestje uit vestje aan en met veel gezucht en gesteun en ramen open, heen en weer lopen.
Nu, alweer 3 jaar later heb ik ze nog, iets minder heftig en wat korter en minder vaak en ga ik maar mee met the flow.. ook op mijn werk. Rode kop aan de balie, jammer dan :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:41:14 #89
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99092838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:27 schreef Bluezz het volgende:
Klopt dat het erfelijk is, ik kan het aan mijn oudere zussen vragen, en mijn moeder had ong. hetzelfde. Vond het na 2 jaar al welletjes en kreeg de prikpil of zoiets.
Mijn menstr. is al ruim een jaar helemaal weg en daarvoor ook alweer 2 jaar.
Dus ik hobbel er nu wel goed doorheen eigenlijk, het lijkt ook wel of het went.
In het begin met die opvliegers ging ik er helemaal tegenin, vestje uit vestje aan en met veel gezucht en gesteun en ramen open, heen en weer lopen.
Nu, alweer 3 jaar later heb ik ze nog, iets minder heftig en wat korter en minder vaak en ga ik maar mee met the flow.. ook op mijn werk. Rode kop aan de balie, jammer dan :P
Ja, zo doe ik dat ook. Ik heb tegenwoordig standaard een t shirt met een vest erover aan. Krijg ik het warm, dan gaat er iets uit. Gister op m'n werk zei ik ook gewoon tegen de clienten dat ze me even met rust moesten laten omdat ik een opvlieger had ;) Ze gaan dan gewoon lachen en laten me ook met rust.

Al die vrouwen voor ons hebben het overleefd en dat zullen wij ook wel doen ;) Ik heb niet zo'n last van opvliegers hoor, soms een hele week niet en dan ineens 2 keer op een dag. Ik heb gemerkt dat het ook erger is als je meer vermoeid bent. Maar mijn moeder vertelde idd dat zij er ook nauwelijks last van heeft gehad. Een collega van mij is 55 en heeft nog steeds opvliegers, die is al een jaar of 10 bezig, maar ze maakt zich er ook heel druk om. Ik lach er maar om, ik kan er toch niets aan veranderen, zie alleen maar de positieve kant ervan; dat het leidt tot een makkelijker, vrijer leven als je er eenmaal doorheen bent ^O^
pi_99092927
Nu al, NOOOOOOOOOOIT meer ongesteld *O* _O_ *; ^) :9~ :Y)
Ik merk trouwens wel een verandering in mezelf qua onzekerheid. Die is grotendeels weg, echt opmerkelijk :o
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:46:50 #91
244933 trovey
Nachtoele
pi_99093115
Ik vind het wel grappig dat ik de kans loop om de pil of het spiraaltje te krijgen terwijl ik dat dan niet meer nodig zal hebben om een zwangerschap te voorkomen. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:54:18 #92
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99093518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:42 schreef Bluezz het volgende:
Nu al, NOOOOOOOOOOIT meer ongesteld *O* _O_ *; ^) :9~ :Y)
Ik merk trouwens wel een verandering in mezelf qua onzekerheid. Die is grotendeels weg, echt opmerkelijk :o
Ik ben jaloers }:| , dat wil ik ook ......... :Y Weet je dat ik dat ook zo voel. Ik voel me 10 keer beter dan 10, 20, 30 jaar geleden. Volgens mij heeft dat hoofdzakelijk te maken met de gelijkmatigheid van je hormoonbalans. Toevallig bedacht ik me net, dat ik ook die hevige menstruatie, zweten (opvliegers) na de bevalling had. Dan gaan je hormonen natuurlijk met een noodgang naar beneden. Nu gebeurt dat wat geleidelijker aan, maar stabiliseert dan.
pi_99093570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:46 schreef trovey het volgende:
Ik vind het wel grappig dat ik de kans loop om de pil of het spiraaltje te krijgen terwijl ik dat dan niet meer nodig zal hebben om een zwangerschap te voorkomen. :')
Ik zou dat niet willen :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:56:18 #94
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99093628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:46 schreef trovey het volgende:
Waarom trovey? Van te voren dacht ik wel iets te gaan gebruiken om de gruwelijkheden van de overgang te onderdrukken. Maar ik rook ook, en die combi is echt slecht. Besloot het dus maar gewoon cold turkey te ondergaan en hee, ben er al zowat doorheen :D

Is er echt een dringende reden dat je dat moet doen?
pi_99093678
Dit is denk ik echt een topic waar bijna niemand zich durft te vertonen >:)
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:00:59 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99093867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:57 schreef Bluezz het volgende:
:W

Slierten en bonkjes en andere overgangsperikelen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:01:44 #97
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_99093915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:57 schreef Bluezz het volgende:
Ja, bedacht ik me net ook :D Ach....er zijn niet veel 40+ers hier en blijkbaar zijn degenen die hier komen niet gevoelig voor dit soort dingen; dat overkomt hen niet _O-
pi_99093924
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:00 schreef golfer het volgende:

:W

Slierten en bonkjes en andere overgangsperikelen. ^O^
Ik sleep jou wel lekker mee in mn ondergang he g ~O>
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:02:05 #99
244933 trovey
Nachtoele
pi_99093937
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:56 schreef childintime het volgende:

[..]

Waarom trovey? Van te voren dacht ik wel iets te gaan gebruiken om de gruwelijkheden van de overgang te onderdrukken. Maar ik rook ook, en die combi is echt slecht. Besloot het dus maar gewoon cold turkey te ondergaan en hee, ben er al zowat doorheen :D

Is er echt een dringende reden dat je dat moet doen?
Ik lees hier in dit topic dat het zou kunnen helpen als je een beetje 8)7 gaat worden van de overgang ;) . Zelf zou ik het niet zo snel doen om alsnog hormonen te gaan slikken omdat ik heb begrepen dat de kans op kanker dan groter kan worden en met mijn geluk.... :')
Voordeel is wel van aantal van de verschijnselen die je kunt krijgen van de overgang ik niet zal opmerken omdat ik ze al heb door een andere kwaal/oorzaak. _O-
Optimist tot in de kist
pi_99093947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:01 schreef childintime het volgende:

Ja, bedacht ik me net ook :D Ach....er zijn niet veel 40+ers hier en blijkbaar zijn degenen die hier komen niet gevoelig voor dit soort dingen; dat overkomt hen niet _O-
ik ben 52 :@ :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')