abonnement Unibet Coolblue
pi_99069754
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:19 schreef sander26 het volgende:
Kritisch nootje, en misschien kan iemand dit verklaren. Tijdens White Lies (die nou niet bepaald bekend staan om hun enerverende liveshows) was het geluid loepzuiver en hard. de Monkeys hadden (vermoed ik) ook wat moeite om het veld in te pakken omdat het geluid niet ver genoeg reikte. Vooral Jamie z'n gitaar ligt erg ver weg in de mix (altijd het geval) en op zo'n festival valt dit wel erg op in tegenstelling tot een Paradiso.

Bij Kings of Leon was het geluid vervolgens weer snoeihard en gingen de solo's van Matthew Followil echt kraakhelder over het veld heen. Hebben de Monkeys een betere geluidsman nodig? Of moet Jamie beter leren spelen? ;)
Stond je toevallig links? Bij LWL 2009 en afgelopen Paradiso optreden stond ik vlak voor Jamie en ik vond hem beide keren erg hard staan ten opzichte van de andere bandleden. Ik vond dat af en toe best ergerlijk. Zijn Digital Delay heeft een erg opvallend en aanwezig geluid die ik liever wat op de achtergrond hoor. Vooral bij liedjes als "Do Me A Favour", "Hellcat", "Cornerstone", enzovoort. Ik hoorde juist Alex, zowel zang als gitaar, niet optimaal. Ik ben dan ook van plan de volgende keren wat meer richting Nick te gaan staan.
Weet iemand dat trouwens? Of er een verband zit tussen de podiumopstelling en het volume van de instrumenten komend uit de verschillende boksen.
pi_99070136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Stond je toevallig links? Bij LWL 2009 en afgelopen Paradiso optreden stond ik vlak voor Jamie en ik vond hem beide keren erg hard staan ten opzichte van de andere bandleden. Ik vond dat af en toe best ergerlijk. Zijn Digital Delay heeft een erg opvallend en aanwezig geluid die ik liever wat op de achtergrond hoor. Vooral bij liedjes als "Do Me A Favour", "Hellcat", "Cornerstone", enzovoort. Ik hoorde juist Alex, zowel zang als gitaar, niet optimaal. Ik ben dan ook van plan de volgende keren wat meer richting Nick te gaan staan.
Weet iemand dat trouwens? Of er een verband zit tussen de podiumopstelling en het volume van de instrumenten komend uit de verschillende boksen.
Volgensmij gaat alles in dezelfde mix en wordt dat daarna versterkt via alle boxen, dus dat moet opzich gelijk zijn. Maar volgens mij hoor je dus ook de versterker van Jamie zelf, die hoor je dan dubbel, in de mix en van de versterker en daarom zou het wel kunnen dat je hem harder hoort.
pi_99070312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Stond je toevallig links?
Nee, ik stond rechts ter hoogte van de techniek opstelling. Ik snap ook wel wat je bedoelt over Alex. Het is vreemd, maar het lijkt wel alsof het Jamie is in bepaalde nummers en bij andere is het juist Alex z'n gitaar weer die zo zacht klinkt.

De solo parts van Jamie in Cornerstone, Hellcat en ook Crying Lightning klinken naar mijn mening prima maar zijn ritmeparts klinken dan altijd weer zo weggemoffeld. Alex hoor ik altijd slecht in Brianstorm maar ik begin dan inmiddels ook wel een beetje doof te raken. ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:49:03 #154
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_99070884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Volgensmij gaat alles in dezelfde mix en wordt dat daarna versterkt via alle boxen, dus dat moet opzich gelijk zijn. Maar volgens mij hoor je dus ook de versterker van Jamie zelf, die hoor je dan dubbel, in de mix en van de versterker en daarom zou het wel kunnen dat je hem harder hoort.
Ik hoorde volgens mij dat je links juist Nick meer hoort en rechts Jamie weer beter :P
pi_99070972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik hoorde volgens mij dat je links juist Nick meer hoort en rechts Jamie weer beter :P
Maar Nick staat (voor ons dan) toch ook links en Jamie rechts. Dus dan klopt het toch juist
pi_99072256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:19 schreef sander26 het volgende:
Ze waren erg goed op Werchter. Tweede maal dat ik de Monkeys zag op een mega festival. Eerste keer was Pinkpop 2007 en dat was toentertijd de eerste keer dat ik ze live zag.

Ik ben er nu wel achter dat het absoluut niet de meest ideale omstandigheid is om ze live aan het werk te zien. Zeker niet een week na Paradiso, dit is gewoon echt een compleet andere situatie.

De meeste mensen staan er een beetje bij te kijken en boeit het allemaal geen flikker wat er gebeurd. Hoe erg ik ook genoten heb van de show, dat is toch een beetje funest voor je eigen beleving.

Een paar vrienden (die ze voor het eerst live zagen) verloren de aandacht halverwege en dan merk je gewoon dat het eigenlijk niet echt leuk is op deze manier. Vond ik erg jammer. [..]
:Y. Dit is zo herkenbaar. Mooi.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:19 schreef sander26 het volgende:

[..] Wel grappig hoe ik door meerdere mensen af en toe echt verbijsterde blikken toegeworpen kreeg omdat ik van de eerste tot de laatste seconde alles uit volle borst heb mee lopen zingen/blerren. Vooral tijdens de coupletten van "Pretty Visitors" zag ik bijna monden openvallen! ;)

Kritisch nootje, en misschien kan iemand dit verklaren. Tijdens White Lies (die nou niet bepaald bekend staan om hun enerverende liveshows) was het geluid loepzuiver en hard. de Monkeys hadden (vermoed ik) ook wat moeite om het veld in te pakken omdat het geluid niet ver genoeg reikte. Vooral Jamie z'n gitaar ligt erg ver weg in de mix (altijd het geval) en op zo'n festival valt dit wel erg op in tegenstelling tot een Paradiso.

Bij Kings of Leon was het geluid vervolgens weer snoeihard en gingen de solo's van Matthew Followil echt kraakhelder over het veld heen. Hebben de Monkeys een betere geluidsman nodig? Of moet Jamie beter leren spelen? ;)
Geloof me, hun geluidsman is een vakman ;). (John Ashton deed dat trouwens tot de optredens dat hij zelf op het podium stond). Toch, ik snap gedeeltelijk wat je bedoelt, maar het heeft met zo veel factoren te maken, en kan dit specifieke geval moeilijk beoordelen zonder er zelf bij te zijn geweest.

Wel weet ik dat het me in Sheffield des te meer opviel hoe transparant de zaal-mix bij AM altijd is. In de voorste regionen leek het die avonden niet al te best, maar toen ik de tweede avond 2 nummers voor de FOH stond te kijken, kwam ik erachter dat het alles met de plek te maken had.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:23:35 #157
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_99072732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Maar Nick staat (voor ons dan) toch ook links en Jamie rechts. Dus dan klopt het toch juist
Dacht dat je bedoelde dat alles maar een trechter in ging en dat je op elke plek hetzelfde geluid had.
pi_99072745
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Stond je toevallig links? Bij LWL 2009 en afgelopen Paradiso optreden stond ik vlak voor Jamie en ik vond hem beide keren erg hard staan ten opzichte van de andere bandleden. Ik vond dat af en toe best ergerlijk. Zijn Digital Delay heeft een erg opvallend en aanwezig geluid die ik liever wat op de achtergrond hoor. Vooral bij liedjes als "Do Me A Favour", "Hellcat", "Cornerstone", enzovoort. Ik hoorde juist Alex, zowel zang als gitaar, niet optimaal. Ik ben dan ook van plan de volgende keren wat meer richting Nick te gaan staan.
Weet iemand dat trouwens? Of er een verband zit tussen de podiumopstelling en het volume van de instrumenten komend uit de verschillende boksen.
Jazeker, dit is logisch te verklaren, want als je vooraan staat hoor je hun versterkers en specifieke monitor-mix boven het zaalgeluid uitkomen. Zeker in zalen. Waar het misschien aan ligt is dat op veel momenten Alex en Jamie's gitaren hard gepand (verdeeld over het stereo-beeld) worden, het meest merkbaar in de break tijdens "The View From The Afternoon".

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Volgensmij gaat alles in dezelfde mix en wordt dat daarna versterkt via alle boxen, dus dat moet opzich gelijk zijn. Maar volgens mij hoor je dus ook de versterker van Jamie zelf, die hoor je dan dubbel, in de mix en van de versterker en daarom zou het wel kunnen dat je hem harder hoort.
Laatste wat je zegt is waar, zie hierboven, maar dat eerste niet. Ieder bandlid krijgt een persoonlijke monitor-mix in z'n in-ear systeem. De enige uitzondering is Jamie, die heeft géén in-ears en gebruikt de ouderwetse monitors op het podium. En de band krijgt niets mee van de aparte zaal-mix, dat is een heel ander verhaal.
pi_99073178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Laatste wat je zegt is waar, zie hierboven, maar dat eerste niet. Ieder bandlid krijgt een persoonlijke monitor-mix in z'n in-ear systeem. De enige uitzondering is Jamie, die heeft géén in-ears en gebruikt de ouderwetse monitors op het podium. En de band krijgt niets mee van de aparte zaal-mix, dat is een heel ander verhaal.
Heb je ook een idee waarom Jamie geen in-ears gebruikt? :P
onzinnige weetjes zijn de leukste weetjes
pi_99073464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:32 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Heb je ook een idee waarom Jamie geen in-ears gebruikt? :P
onzinnige weetjes zijn de leukste weetjes
Natuurlijk heb ik dat ;). Hij vind het ondingen en onnatuurlijk werken. Wat ik wel weer typisch iets voor Jamie vond, haha.
pi_99073721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik dat ;). Hij vind het ondingen en onnatuurlijk werken. Wat ik wel weer typisch iets voor Jamie vond, haha.
Het lijkt me ook dat het deels komt doordat hij niets zingt toch? Ik dacht dat ears-in vooral bedoeld waren om je eigen stem goed te horen en zodat je merkt of je zuiver zingt of niet.
pi_99073898
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Wel weet ik dat het me in Sheffield des te meer opviel hoe transparant de zaal-mix bij AM altijd is. In de voorste regionen leek het die avonden niet al te best, maar toen ik de tweede avond 2 nummers voor de FOH stond te kijken, kwam ik erachter dat het alles met de plek te maken had.
Ja, begrijp ik volkomen. Toch heb ik nagenoeg de gehele dag op dezelfde plek gestaan op Werchter. Vlak voor de tweede geluidstoren zodat ik vol in het geluid stond en daar was het vanzelfsprekend goed.

Tijdens de Monkeys iets meer verschoven naar voren tot aan de techniek en daar had ik dus begrijpelijkerwijs veel minder goed geluid (maar ja je wilt toch wat dichter bij je favoriete band staan :P).

Na "Don't Sit Down" weer teruggegaan naar m'n "oude" plek waar ik gewoon weer veel beter geluid had maar het "gitaar weggestopt in de mix" verhaal bleef wel aanhouden. Al heb ik me dat pas gerealiseerd nadat Kings Of Leon halverwege waren. Misschien heeft het wel iets met die stadionsound van KOL en White Lies te maken, ik weet het niet. Ben verder ook niet zo audiofiel hoor ;)
pi_99073933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:43 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat het deels komt doordat hij niets zingt toch? Ik dacht dat ears-in vooral bedoeld waren om je eigen stem goed te horen en zodat je merkt of je zuiver zingt of niet.
Eigenlijk zijn ze in zijn rol ook niet echt onmisbaar inderdaad, maar toch is het in alle omstandigheden veel relaxter werken, ook voor een begeleidende rol. Zeker omdat je niet meer afhankelijk bent van de techniek op het podium. Ritme speelt ook een belangrijke rol, Nick hoort Matt altijd goed.

Jamie heeft nu al een paar jaar geen microfoon, mis 'em toch wel tijdens de "GET OFF THE BANDWAGON"-stukken. Over missen gesproken...
pi_99074300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn ze in zijn rol ook niet echt onmisbaar inderdaad, maar toch is het in alle omstandigheden veel relaxter werken, ook voor een begeleidende rol. Zeker omdat je niet meer afhankelijk bent van de techniek op het podium. Ritme speelt ook een belangrijke rol, Nick hoort Matt altijd goed.

Jamie heeft nu al een paar jaar geen microfoon, mis 'em toch wel tijdens de "GET OFF THE BANDWAGON"-stukken. Over missen gesproken...
Neeh inderdaad het lijkt me eerlijk gezegd ook veel handiger werken, maar waarschijnlijk raakt Jamie er alleen maar van in de war :P

Haha inderdaad. Ook als je op The Apollo Fake Tales kijkt en dan Jamie's typische stem er doorheen hoort, en ook hoe die dan staat te zingen, met zn hoofd helemaal naar voren zodat ie bij de microfoon komt :P. Toch eeuwig zonde dat ik dat nummer nooit live heb gezien :'(

En Hoezo "over missen gesproken"?
pi_99074399
Dat ze Fake Tales niet meer spelen ;)
pi_99074756
Haha, dat dus.

Wat ik trouwens ook wel opvallend vind is dat ik Alex voorheen nooit bezig heb gezien met die dingen. Matt doet ze af en aan uit in de korte pauzes, en ik ken genoeg artiesten die bij elke publieksreactie hun in-ears aan de kant gooien, maar niets van dat alles bij Alex. Was daarom een erg mooi moment toen Alex z'n emotie toonde tijdens "A Certain Romance" in Sheffield, en ik hem voor de allereerste keer z'n monitors zag uithangen om de volledige impact van het moment te ervaren.
pi_99075390
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jamie heeft nu al een paar jaar geen microfoon, mis 'em toch wel tijdens de "GET OFF THE BANDWAGON"-stukken.
Of bij

"BEAR THAT IN MIND TONIGHT, BEAR THAT IN MIND!"

"THEY SAY IT CHANGES WHEN THE SUN GOES DOWN!"

"I SAID I BET THAT YOU LOOK GOOD ON THE DANCE..FLOOR!"
pi_99083712
Ik vond "That's where you're wrong" eerst een heel eh teleurstellend nummer van de Monkeys, maar opeens, sinds een paar dagen.. vind ik hem heel goed? Heel raar, een halve week niet naar het album geluisterd en opeens valt alles op zijn plek. Misschien komt het omdat ik de andere albums tussendoor veel heb geluisterd?
Assassin stabs you in your back.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:30:26 #169
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_99088380
Wisten jullie eigenlijk dat Chun Li's Spinning Bird Kick over Streetfighter gaat :{? Ik niet. Sindskort wel.
2000 light years from home
pi_99091549
Toch duidelijk :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:30:48 #171
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_99100968
Inderdaad, ik heb maar één keer ooit in mijn leven van een Chun-Li gehoord en dat is die uit Street Fighter II... dat haar karakter in het spel ook nog eens een special move heeft die "Spinning Bird Kick" heet maakt het helemaal een inkoppertje ;) Maar misschien heb je het spel zelf niet als kind veel gespeeld, dat het daardoor nu pas klikt?

Kan de tournament trouwens niet alvast naar de volgende ronde? Het stemmen ligt al enkele dagen stil (en we hebben er behoorlijk wat)... zo kan ik ook nog misschien een volgende ronde meepikken voordat ik 's maandags op vakantie ga O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
:Y. Dit is zo herkenbaar. Mooi.
Inderdaad, het klinkt echt als een kopie van mijn eerste AM-ervaring, Pinkpop 2007. Vriend die mee was vond ze wel oké maar was geen echte fan en ik geraakte niet in de pit dus stond tussen de nog-net-niet-gapende toeschouwers in mijn eentje proberend een beetje met mijn hoofd te knikken. Vervang alleen "Pretty Visitors" met "Leave Before the Lights Come On" ;)

Ik hoop dat Lowlands dit jaar een betere ervaring wordt. Zeker na Paradiso kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen, maar ik ga gewoon mijn best doen om zo ver mogelijk vooraan te komen en te hopen dat de sfeer daar beter is.
pi_99104433
Op pinkpop 2007 stonden wij midden vooraan en ik heb het niet zo ervaren als jullie! Maar als je het dan op tv terug kijkt lijkt er inderdaad niet veel aan.

Heb btw nog meegedaan aan het tournament, misschien stemmen anderen ook nu hij een kickje heeft gehad.
Was wel heel moeilijk, vooral poule 5!
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:38:17 #173
192683 AMDB
Visionair.
pi_99104511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:30 schreef Xurk het volgende:

Kan de tournament trouwens niet alvast naar de volgende ronde? Het stemmen ligt al enkele dagen stil (en we hebben er behoorlijk wat)... zo kan ik ook nog misschien een volgende ronde meepikken voordat ik 's maandags op vakantie ga O-)

Verplaatsen van deadlines doe ik niet, zeker niet naar voren, het kan nml. zijn dat mensen wachten tot het laatste moment met stemmen (heb zelf ook gewacht, zodat ik het topic zou kunnen kicken mocht hij wat terugvallen.

Maar de nieuwe ronde gaat zeker wel lukken voor maandag hoor, hoop 'm vrijdagavond online te kunnen gooien :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:54:41 #174
192683 AMDB
Visionair.
pi_99105068
http://arcticmonkeysus.tu(...)h-arctic-monkeys-and

Handige handleiding hoe je vanavond live kan meegenieten van iTunes festival met MK en AM :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:55:33 #175
159761 Arn0
Abbey Road
pi_99105113
Miles Kane begint wel kwartiertje vroeger dan daar aangegeven staat.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')