Café Valkenswaard berispt voor ladiesnightquote:Café Old Dutch in Valkenswaard is op de vingers getikt door de Commissie Gelijke Behandeling omdat het op vrijdag een ladiesnight organiseert. Een man had bij de commissie geklaagd over de 'vrouwvriendelijke vrijdagen' van het café.
Vrouwen krijgen in het café op vrijdagen tussen 22.00 en 24.00 uur vijf consumptiebonnen. Mannen krijgen die niet. Hierdoor maakt het café direct onderscheid op grond van geslacht, oordeelt de commissie. Volgens een woordvoerster van de commissie is het de eerste keer dat de CGB zich over een dergelijke zaak buigt.
Gratis drugsverstrekkingquote:
Kennelijk niet genoeg kans, dus ging hij maar naar de CGB.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:18 schreef Mr.44 het volgende:
het hele concept is toch dat er dan meer vrouwen aanwezig zijn zodat droeftoeters als hij nog een beetje kans maken
yup, dus hij snijdt zichzelf ook nog eens in z'n vingersquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:18 schreef Mr.44 het volgende:
het hele concept is toch dat er dan meer vrouwen aanwezig zijn zodat droeftoeters als hij nog een beetje kans maken
Ja, dat lijkt me nogal wiedes, hij klaagt er immers over.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:15 schreef Mirjam het volgende:
die vent was gewoon jaloers dat de chickies wel consumptiebonnen kregen en hij niet omdat penis, droeftoeter
En dat bordje daar ook láten hangen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:19 schreef Nielsch het volgende:
Of je moet zo'n bordje in je kroeg ophangen "Morgen Gratis Bier", hihi haha hoho hehe haha huhu!
ja, goed dat je de grap even uitlegt want ik snapte hem nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dat bordje daar ook láten hangen.
Zodat je elke dag als kastelein kunt zeggen: "Er staat toch duidelijk: mórgen!"
Het is gewoon payback voor al dat feministisch gezever van jullie.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:23 schreef kwiwi het volgende:
Dan ga je toch ergens anders naar toe. Mensen die zich om het minste of geringste gediscrimineerd voelen
want? je mag als hetero best een gay bar in.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:23 schreef Droomert het volgende:
Maar dan moeten alle gaybars ook dicht.
Staan daar tegenwoordig uitsmijters voor de deur die eerst checken of je wel homo bent en, bij een negatieve uitslag van de test (we gaan het maar niet hebben over een eventuele testmethode), je weigeren?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:23 schreef Droomert het volgende:
Maar dan moeten alle gaybars ook dicht.
De naam is discriminerend.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
want? je mag als hetero best een gay bar in.
Op dezelfde manier als ze allochtonen buiten houden: kritiek op je schoenen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Staan daar tegenwoordig uitsmijters voor de deur die eerst checken of je wel homo bent en, bij een negatieve uitslag van de test (we gaan het maar niet hebben over een eventuele testmethode), je weigeren?
quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het is gewoon payback voor al dat feministisch gezever van jullie.
Ik wil alles gratis hoor.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Feministen willen gelijkheid, dus beide betalen of niet beide betalen.
Dat dus. Feminisme werkt twee kanten op.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het is gewoon payback voor al dat feministisch gezever van jullie.
Ik voel me gesdiscrimineerd.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft er dan ook niks mee te maken.
Ik zie het al voor mequote:Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Staan daar tegenwoordig uitsmijters voor de deur die eerst checken of je wel homo bent en, bij een negatieve uitslag van de test (we gaan het maar niet hebben over een eventuele testmethode), je weigeren?
Ze mogen zuipen wat ze willen zolang ze zich daarna maar als makke schoothondjes laten volblaffen door het betalende, mannelijke deel van de kroeg.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef kingmob het volgende:
Ik ben trouwens undecided. Op zich mag een cafebaas zelf weten natuurlijk aan wie hij gratis bier geeft, maar die wijven die net doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is mogen ook wel eens nee verkocht krijgen
Vieze tapas verpesten het ook altijd voor de rest van de tapas.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah, en een tapasbar mag je alleen in als je een tapa bent?
Kut olijvenquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vieze tapas verpesten het ook altijd voor de rest van de tapas.
Tapasquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Café Slegs Vir Blankesquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Een naam kan niet discriminerend zijn
Gay is iets anders dan Tapas.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Eurekaquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze mogen zuipen wat ze willen zolang ze zich daarna maar als makke schoothondjes laten volblaffen door het betalende, mannelijke deel van de kroeg.
Goeie naam welquote:
Ik wil een geslachtsneutrale bar met de naam 'De Hennen'quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:32 schreef Droomert het volgende:
Ik ga naar CGB een gaybar maakt immers onderscheid. Waarom heet het niet een mensenbar.
Als die gaybar wel 5 consumptiebonnen geeft aan gays en niet aan hetero's, maak je een kans.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:32 schreef Droomert het volgende:
Ik ga naar CGB een gaybar maakt immers onderscheid. Waarom heet het niet een mensenbar.
Is nog geen gekwalificeerd personeel voor, maar in Zweden zijn er al kinderen met de vooropleiding bezig, begreep ik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik wil een geslachtsneutrale bar met de naam 'De Hennen'
quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik wil een geslachtsneutrale bar met de naam 'De Hennen'
dat snap ik, je hebt ook gelijk... maar tochquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:33 schreef kingmob het volgende:
[..]
Goeie naam wel![]()
Maar natuurlijk niet discriminerend totdat iemand het daadwerkelijk slechts voor blanken maakt. En dan is dat beleid discriminerend, niet de naam.
Is that even possible?quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
TapasZijn nog erger dan noord-afrikanen..
Nee.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan zeur jij dus ook niet als er op een gegeven moment een café een mannenavond organiseert?
Vrouwen die niet zeuren? In welke wereld leef je?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan zeur jij dus ook niet als er op een gegeven moment een café een mannenavond organiseert?
In een geslachtsneutrale vermoed ik. Dat is wel een voordeel voor jullie mannen, mogen jullie ook zeuren, we weten dan toch niet meer wie het doet, man of vrouwquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vrouwen die niet zeuren? In welke wereld leef je?
Ik begin steeds meer voordelen te zien van die geslachtsneutrale wereld, want Ladies Night kennen ze ook niet in die wereld, dus er wordt een hoop gezeur voorkomen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In een geslachtsneutrale vermoed ik. Dat is wel een voordeel voor jullie mannen, mogen jullie ook zeuren, we weten dan toch niet meer wie het doet, man of vrouw
dat dusquote:
Eigenlijk zouden ze alleen aan vrouwen onder de (pakweg) 25 jaar gratis consumptiebonnen moeten uitdelen en aan de oudjes niet....eens kijken hoe de dames dan reageren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:26 schreef Strani het volgende:
Een bedrijf als dit moet natuurlijk kunnen doen wat ze willen..het blijft privébezit dus je mag je eigen selectiebeleid er op na houden lijkt me.
Of gewoon direct selecteren op hoe knap ze zijn. Voor zo'n bar is het ook niet leuk als ze gratis drankjes moeten geven aan een heel lelijk meisje. Ik denk dat Ladies Night dan ook ineens een stuk minder populair wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze alleen aan vrouwen onder de (pakweg) 25 jaar gratis consumptiebonnen moeten uitdelen en aan de oudjes niet....eens kijken hoe de dames dan reageren.
Onoverkomelijk? Nee. In dit geval heb ik er echter wel moeite mee, in feite laten ze de mannen meer betalen zodat de vrouwen gratis kunnen drinken. Dit natuurlijk om meer vrouwen en dus ook meer mannen te lokken (zou andersom niet werken? De mannen vijf consumptiebonnen gratis geven).quote:Echt waar joh? Ladies Night discriminerend?
Maar is dat nu ook echt een onoverkomelijk probleem?
Dit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zie hier de doorgeschoten werking van art. 1 GW.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |