Gewelddadige berovers eerder actief in Rotterdamquote:De overval op een geldtransportbedrijf in Amsterdam Zuidoost dinsdagnacht is vermoedelijk gepleegd door dezelfde daders achter een overval in Rotterdam op 4 april. Volgens de Amsterdamse politie zijn er veel overeenkomsten.
De daders hebben zich vermoedelijk in beide gevallen zeer gedegen voorbereid, pakten de overvallen professioneel aan, waren zwaar bewapend en gewelddadig en schieten gericht. De politie vermoedt dat dinsdagnacht sprake was van zes overvallers. De Amsterdamse politie trekt voor het onderzoek op met de collega's uit Rotterdam.
Bij de overval dinsdagnacht gebruikten de daders automatische vuurwapens en werd veelvuldig op agenten geschoten. De politie beantwoordde aanvankelijk het vuur, waarna de overvallers in twee voertuigen via de A2 richting Eindhoven vluchtten.
Een voertuig knalde op de A2 bij Waardenburg op een vangrail, vermoedelijk nadat de bestuurder de macht over het stuur kwijtraakte. Ook hierbij De overvallers kaapten onder bedreiging van hun vuurwapens een auto.werd geschoten. De verdachten vervolgden hun vlucht en wisten ter hoogte van Eindhoven te ontkomen, toen de daders positie innamen om het vuur te openen op de achtervolgende politie-eenheid.
De gecrashte auto brandde uiteindelijk grotendeels uit. In de wagen werd wel geld, een automatisch vuurwapen en munitie gevonden. Bij de overval, de schietpartij, de vlucht van de daders en de kaping van de auto op de A2 vielen volgens de politie geen gewonden.
Ik neem aan dat die bedrijven zich wel verzekeren. De mensen waar ze op schoten vind ik het uiteraard knap vervelend voor, maar moest idd denken aan degene waarvan de auto gekaapt werd. Niet iedereen kan zo even geld uit de muur halen om een auto te kopen die hij misschien voor zijn werk nodig heeft. Ja sorry, dat soort zinnen pik ik er er dan uitquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat is inderdaad wel het grootste issue in dit bericht.
Die boete kom je dan echt wel onderuit hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je auto zal gekaapt worden, die overvallers houden zich natuurlijk niet aan de snelheid, en ze worden geflitst.
Krijg je nog een boete ook !
"Jaja mevrouwtje, dat verhaal hoor ik tientallen keren per week."quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Die boete kom je dan echt wel onderuit hoor
Denk het niet, er is te hard gereden. Als jij niet de bestuurder was, moet je als eigenaar maar de boete verhalen bij de bestuurder (net als een verhuurbedrijf).quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, met al dat papierwerk van de politie is dat ook wel te bewijzen. Daarbij doe je uiteraard meteen aangifte van diefstal dus.....quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
"Jaja mevrouwtje, dat verhaal hoor ik tientallen keren per week."
Ik heb gewoon gelijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk het niet, er is te hard gereden. Als jij niet de bestuurder was, moet je als eigenaar maar de boete verhalen bij de bestuurder (net als een verhuurbedrijf).
Ben het gedoog/ excuus geneuzel meer dan zat.
Van de verzekering krijg je niks terug omdat de sleutel nog in het contact slot zatquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, met al dat papierwerk van de politie is dat ook wel te bewijzen. Daarbij doe je uiteraard meteen aangifte van diefstal dus.....
Wanneer je alleen WA verzekerd bent krijg je überhaupt niets :quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Van de verzekering krijg je niks terug omdat de sleutel nog in het contact slot zat
Jij hebt zeker je rijbewijs nog nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:39 schreef paddy het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-aquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:42 schreef paddy het volgende:
Ow, met al dat papierwerk van de politie is dat ook wel te bewijzen.
Ik wil alles zwart op wit hoor. Dus ben dat zeker voorquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a
20 jaar ongeveerquote:Op donderdag 30 juni 2011 03:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet
Tuurlijk kom je daar wel onderuit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 03:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet
Weleens gehoord van een helicopter? SWAT?quote:Op donderdag 30 juni 2011 05:06 schreef Robbberttt het volgende:
Toch niet helemaal mee eens. Als je een auto achtervolgt waarin 3 gasten met automatische wapens op je proberen te schieten, zou ik ook de achtervolging staken. De patronen gaan namelijk door deuren en ruiten heen.
Ik zeg niet dat ze elke schietpartij uit de weg moeten gaan, maar de achtervolging doorzetten zou toch wel erge grote risico's met zich meebrengen.
Het is geen film waar het bijna altijd een happy end is.
Het was bizar slecht weer en kennelijk hebben ze snachts niet de mogelijkheid om heel snel een SWAT bijeen te brengen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:44 schreef TripleS het volgende:
[..]
Weleens gehoord van een helicopter? SWAT?
Ik zag net een nieuwsitem over deze bende. Echt bizar slecht hoe ze het nieuws brachten (volgens mij had ik het op RTL staan).quote:
En het mooie is dat ze nog het geweldsmonopolie hebben ook. Kortom niemand lost het op.quote:Op donderdag 30 juni 2011 04:58 schreef Hathor het volgende:
Dit zijn geen kleine jongens geweest. Van de andere kant is het natuurlijk wel heel erg amateuristisch van de politie om op het moment dat het echt gevaarlijk dreigt te worden de achtervolging maar meteen geheel te staken. Het is bijna een schreeuwende uitnodiging voor soortgelijke criminelen om het hier ook maar eens te komen proberen. Ik begrijp dat de politie liever een beetje op de A2 surveilleert ren links en rechts wat prenten uitdeelt, maar dit is volgens mij toch ook onderdeel van de taakbeschrijving van politieagenten, maar ze laten zich hier van hun allerslechtste kant zien. Stelletje slapjanussen.
Je kan er ook voor kiezen om erachter te blijven hangen op een grotere afstand. Met een automatische AK is het bijzonder lastig om gericht raak te schieten op een paar honderd meter. En het is helemaal een faal dat er geen helicopter beschikbaar was.quote:Op donderdag 30 juni 2011 05:06 schreef Robbberttt het volgende:
Toch niet helemaal mee eens. Als je een auto achtervolgt waarin 3 gasten met automatische wapens op je proberen te schieten, zou ik ook de achtervolging staken. De patronen gaan namelijk door deuren en ruiten heen.
Ik zeg niet dat ze elke schietpartij uit de weg moeten gaan, maar de achtervolging doorzetten zou toch wel erge grote risico's met zich meebrengen.
Waarom is er helemaal geen helikopter de lucht in gegaan? Die hadden met infra rood de daders gewoon kunnen volgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 05:06 schreef Robbberttt het volgende:
's Nachts vliegen in Nederland... Daar worden mensen wakker van, dat mag niet!quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom is er helemaal geen helikopter de lucht in gegaan? Die hadden met infra rood de daders gewoon kunnen volgen.
Ik denk niet dat ze met AK's of iets dergelijks rondliepen, die zijn namelijk wel érg nauwkeurig op 200-300 meter. Ik denk eerder aan kleinere wapens, zoals een Uzi.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Je kan er ook voor kiezen om erachter te blijven hangen op een grotere afstand. Met een automatische AK is het bijzonder lastig om gericht raak te schieten op een paar honderd meter. En het is helemaal een faal dat er geen helicopter beschikbaar was.
Maargoed een goede weerspiegeling weer van de Nederlandse politie.
Je vergeet wat; Ze zijn allemaal hoogbegaafd volgens eigen zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, zijn we toch nog een keer de eerste hier in R'dam!
Overigens vind ik het wel heel erg makkelijk om nu lekker vanuit je luie stoel de politie te gaan zitten becommentariëren. Tuurlijk zijn alle Fok!kers onverschrokken, hebben ze allemaal gediend bij de Groene Baretten en eten ze kogels voor ontbijt, maar in de echte wereld gaat het toch wat anders toe. Blijkbaar hoort achteraf zaniken over wat er mis ging bij deze tijd ofzo.
Had ook met de storm te maken las ik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
's Nachts vliegen in Nederland... Daar worden mensen wakker van, dat mag niet!
SWAT?quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:44 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zout toch op met dat geouwehoer, als je solliciteert bij de politie dan lijkt me dat je bewust kiest voor een baan dat risico's met zich meebrengt. Als je lekker veilig tot je 65ste wil aanklooien moet je op kantoor gaan zitten, maar zodra je dat uniform aanhebt komen er andere dingen om de hoek kijken. Natuurlijk is de veiligheid van je mensen ook belangrijk, maar een achtervolging geheel opgeven omdat er vanuit de vluchtende auto's wel eens met automatsche wapens geschoten kan worden slaat wel heel erg door naar de andere kant.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, zijn we toch nog een keer de eerste hier in R'dam!
Overigens vind ik het wel heel erg makkelijk om nu lekker vanuit je luie stoel de politie te gaan zitten becommentariëren. Tuurlijk zijn alle Fok!kers onverschrokken, hebben ze allemaal gediend bij de Groene Baretten en eten ze kogels voor ontbijt, maar in de echte wereld gaat het toch wat anders toe. Blijkbaar hoort achteraf zaniken over wat er mis ging bij deze tijd ofzo.
Ze zijn ze niet kwijtgeraakt, ze hebben er bewust voor gekozen om de achtervolging te staken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Je vergeet wat; Ze zijn allemaal hoogbegaafd volgens eigen zeggen
Ik weet niet hoe het weer daar was, maar ik moest ook aan een helikopter denken. Ze waren vuurwapengevaarlijk dus die wil je niet tussen de burgers los laten lopen. Maar was er verder niet bij en er is tot nu toe alleen bezuinigd bij de politie dus denk dat te weinig manschappen ook wel een punt geweest zal zijn. Ze zijn ze kwijt geraakt. Dat is denk ik iets anders dan de achtervolging afbreken omdat ze schieten.
Is er bekend hoeveel buit ze hebben meegekregen?
Politie helicopters en hun bemanning staan niet 24/7 paraat. Dus zul je eerst de bemanning moeten oproepen, die moeten dan nog naar hun helicopter toe en eer dat de helicopter paraat is, zijn de overvallers al lang er breed vandoor.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:44 schreef TripleS het volgende:
[..]
Nee, ze moesten wijken voor de kogels. Lijkt me toch redelijk logisch. Wanneer ze daarna verder konden hadden ze dat heus gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn ze niet kwijtgeraakt, ze hebben er bewust voor gekozen om de achtervolging te staken.
Ja, en dan zet de politie gepantserde wagens in (van welk geld trouwens, de ennimul kops moeten immers betaald, dat vinden Henk & Ingrid veel belangrijker!), dan staan die overvallers ze op te wachten met raketwerpers.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:44 schreef TripleS het volgende:
Ik denk dat er wel gesnapt word wat ik met SWAT bedoel.
Daarnaast :
Waarom schakelen ze geen (gepanserde) burgerauto's in?
Die de achtervolging overnemen ofzo?
Makkelijk praten vanaf hier maar als het altijd zo moet gaan dan hebben criminelen vrij spel,lekker makkelijk.
Ook zo'n gepantserde auto zal ergens geregeld moeten worden (een gepantserde VW Touareg bijvoorbeeld kost trouwens 200.000 euro per stuk) en in de tussentijd tot die auto gearriveerd is, blazen Tony Montana en zijn makkers vrolijk met 250 km/u verder.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:44 schreef TripleS het volgende:
Ik denk dat er wel gesnapt word wat ik met SWAT bedoel.
Daarnaast :
Waarom schakelen ze geen (gepanserde) burgerauto's in?
Die de achtervolging overnemen ofzo?
Makkelijk praten vanaf hier maar als het altijd zo moet gaan dan hebben criminelen vrij spel,lekker makkelijk.
Dat deden ze in 2002 in Frankrijk al ;quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
), dan staan die overvallers ze op te wachten met raketwerpers.
Of een Leopard2 snaaien, er staan er genoeg werkeloos te wezen tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:00 schreef zeeeend het volgende:
Dat deden ze in 2002 in Frankrijk al ;
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/692176/posts
Denk dat een minigun in een SUV de volgende stap is
Dan doe ik het verkeerd zeker? :p Met een AR kan ik keurige groepjes schieten op de baan op ca. 300 meter. Met de AK is het snel voorbij na de 100 meter. Komt door de kortere vizierlijn denkik.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze met AK's of iets dergelijks rondliepen, die zijn namelijk wel érg nauwkeurig op 200-300 meter. Ik denk eerder aan kleinere wapens, zoals een Uzi.
Je moet deze docu kijken, staat ook in dat andere topic.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef Mattt het volgende:
Grote kans dat die gasten ex-militairen zijn geweest... Explosieven plaatsen, en de manier hoe is echt niet makkelijk en kan je niet zomaar via een tutorial van internet leren.
Het zou me niks verbazen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |